💠 واژههای چادری 💠
✍️ همنویسی نویسندگان «تحریریه مجتهده امین»
🌹 همزمان با روز عفاف و حجاب
🖌 زهرا سعادت
💐حجاب، ارزش بخشیدن به دردانه هستی است، تا تیر شیطانی نگاه آلوده به گناه «فی قلوبهم مرض» دنیای مقدسشان را لکهدار نکند!
در کوچههای خاکستری، میراثدار چادر خاکی بانویی هستم که تنها مدافع حریم ولایت بود!
🖌 سمیه رستمی
💐هرگاه آزادیِ حمل سلاح تضمین امنیت جانی مردم آمریکا شد، آزادی حجاب هم تضمین آرامش روانی جامعه خواهد بود.
🖌 زهرا سرمیلی
💐من حجاب را از پنجرهی قلبم مینگرم
تو حجاب را از دنیای مجازی نگاه میکنی
فرق ما در دیدن است.
🖌 میناسادات حسینی
💐 من حجاب را از اسارت زنان در کربلا فهمیدم که در قالب اسارت، به اسیران واقعی درس حریت و آزادگی بخشیدند.
این لباس حوریان عرشی است که به وسیله حضرت حوراء به زمینیان ارث رسیده است .
با هواهای نفسانی تفسیرش نکنیم.
🖌 سیده زهرا عابدیان
💐 دوست خوب نعمت است، مثلا از آن جنس دوستانی که نصیب «لینالونا» شد؛ با آرامش، دلسوز، صبور و از همه مهمتر، با زبانِ خوش و با درایت، به تو بفهماند آنچه را که نیاز است.
برای دعوت به حجاب، باید دوست خوبی بود.
🖌 نجمه صالحی
💐 و اما در روز حجاب، بانویی شایستهی ستودن است که برای عمق بخشیدن به ماهیتش، به عنوان یک فرد، تلاش میکند نه به عنوان یک کالا!
🖌 نازنین اسکندری
💐 چادر، بلندترین تاج جهان ست که سر و سیرت هر زنی را میتواند بیاراید؛ برایش نامه بنویسید و دعوتش کنید به مهمانی جهان «خویشتن».
#عفاف #حجاب
#پویش_نوشتن
#کانون_مدادالفضلاء
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🌹شما در نوشتن فرهنگ چه مقدار سهم دارید؟! دوستانتان را به جمع نویسندگان حوزوی دعوت کنید، به نوشتن!
.
💎 ذوق و هنر ایرانی به روایت رهبر انقلاب
🔹رهبر انقلاب در پیامی به اولین جشنواره ملی و بینالمللی سرود فجر:
سرود یکی از ظرفیتهای هنری گرانبها برای گسترش ارزشهای معرفتی و عملی است. ترکیب بدیعِ شعر و صدا و آهنگ در اجرای دستجمعی، راز اثرگذاری استثنائی سرودهای مذهبی و ملّی در همه جای جهان است، و بحمدالله ذوق و سلیقه و هنر ایرانی، در این بخش هم توانسته است کشور عزیز ما را در شمارِ سرآمدان قرار دهد.
اکنون با تشکر از دستاندرکاران ترویج سرود، آنان را به زبدهگزینی در همهی اجزاء سهگانهی یادشده و نیز پرهیز از دنبالهرویهای زیانبار، و نیز انتخاب موضوعات ارزشی اسلامی و انقلابی و ملّی توصیه میکنم.
#رهبر_انقلاب
#شعر #سرود
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️ صفحات مجازی اعضای تحریریه کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء(1)
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
1. کانال مرکزی نویسندگان حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
2. امیر خندان / یادداشت های یک طلبه
https://eitaa.com/joinchat/3042705412C34cb363564
3. محمدجوادمحمودی/ نگاشته
https://eitaa.com/joinchat/3219521655C6285a1161b
4. هادی سیاوش کیا / ماجراجو
https://eitaa.com/joinchat/3200516280C773819cac7
5. علی کردانی / باران قلم
https://eitaa.com/joinchat/2705195117Cd4879425c9
۶. مجتبی میرزایی/ روز نوشت های من
https://eitaa.com/joinchat/2406875232Cf7de81af93
۷_ محمدرضا سلیمانی/ تحلیل سیاسی
https://eitaa.com/joinchat/1934426112C64072d8177
۸_مجتبی عادل پور / فکر شنبه
https://eitaa.com/joinchat/3625713770C7282d47d62
۹_ابراهیم شریفی/ رسانه شریف
https://eitaa.com/joinchat/2475425835Cc5dbbb46cd
10. محمدرضاآتشین صدف / نیمکت کنار دکه پارک
https://eitaa.com/joinchat/4103798806Cd0a42f25ce
۱۱. سیدهادی چاوشی/ برش نوشته
https://eitaa.com/joinchat/3866689722Cca3d3faf97
12. محسن عبدالله زاده/ خاطرات نوه مستر همفر
https://eitaa.com/joinchat/2542272635C1ac69b1a07
13. علی اسفندیار / پویانویسی
https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815
#پویش_نوشتن
#تبلیغ_مکتوب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨پخش مستند عینصاد 👌
📆 جمعه ۲۴ تیرماه
⏱ ساعت ۲۱ شبکه ۲ سیما
مستند «عین صاد» درباره زندگی حجت الاسلام صفایی حائری جمعه ۲۴ تیر ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن میشود. مستند «عین صاد» به کارگردانی محمد دریایی در ۵۰ دقیقه به زندگی استاد صفایی حائری، اندیشهها، افکار و ابعاد شخصیتی ایشان میپردازد.حجت الاسلام صفایی حائری نویسنده دینی صاحب قلم حدود ۵۰ اثر در حوزه معرفت دینی، تربیت دینی، تفسیر قرآن و حکومت دینی به رشته تحریر درآورده بودند.
مسئولیت و سازندگی، انسان در ۲ فصل، رشد، درسهایی از انقلاب، صراط، حرکت، انتظار و تو میآیی از مهمترین آثار این نویسنده حوزه دینی و معرفتی کشورمان است.
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@honaretollab
🔅 صدای مدیر کاروان
✍️ مرضیه رمضان قاسم
گنبد و گلدستههای امامین عسکریَین از دور همچون خورشید نورافشانی میکند و زائران با مشاهدهی آن صلوات میفرستند.
از اتوبوس پیاده که شدی شمارهی اتوبوس را حفظ میکنی، یا با گوشی موبایل از آن عکس میگیری و قدم در مسیر خانهی مولایت مینهی.
هنوز وارد کوچهی اصلی نشده، میبایست بار اضافی را تحویل امانات دهی و همچون پرستوی مهاجر سبکبال میشوی؛ در مسیر تجدید وضویی انجام میدهی و باز به راهت.
اکنون باید تفتیش شوی حال خودت نیز در وجودت گشتی بزن تا مبادا از ناخالصیهای باطنی چیزی همراهت باشد، به سلامت از این گذر نیز عبور میکنی، به ایستگاه وسائط نقلیهی حرم میرسی، اختیار با توست که بنشینی تا کریمانه تو را به حریم یار برسانند و یا عاشقانه تکبیر گویان، با طمانینه به مسیر عشق ادامه دهی و تو پیاده روی را برمیگزینی.
در این مسیر کام سالکان طریق عشق را با چای عراقی شیرین میکنند.
چای را مینوشی و با نوشیدن آن، گرمای عشق در وجودت صد چندان میشود؛ اکنون تشنه تر شدهای پس هرولهکنان میروی.
راه، راه معرفت است می خواهند امام شناس شوی پس میبایست بار دیگر خودت و کیف دستیات موشکافانه وارسی شوید زیرا ورود ابزار دنیایی در بهشت ممنوع است. باید خالی خالی، تهی از منیت و انانیت به محضر امامت حاضر شوی، از اینجا به بعد گنبد نمایان میشود، در برابر امامت سر تعظیم فرود میآوری و خاضعانه سلام میدهی.
یک پیچ به سمت حرم می خوری و با این پیچ، پیچیدگیهای افکارت یک آن، در هم میپیچد و ساده و بی غل و غش به نشان تواضع دست ادب بر سینه میگذاری و کمی سرت را خم میکنی و باز سلام میکنی اما اینبار خاضعانهتر، زیرا هیبت امام سراسر وجودت را قبضه کردهاست.
از صدای مدیر کاروان به خود میآیی آنگاه که میگوید: یه زیارت بکنید و نماز جماعت بعد هم برای صرف غذا به مضیف بروید و ساعت ... وعدهی ما همین جا.
پس از عهد با یاران باز به راهت ادامه میدهی، زیارت و نماز و طعام و باز به حرم بازمیگردی، زیارت جامعه میخوانی و اعتقاداتت را به امام عرضه میکنی و سپس نمازی و قدم در مسیر سرداب میگذاری هر چند به ظاهر قدمهایت رو به پائین است اما صعودی داری به سمت آسمان.
یک مرتبه از خاطرت میگذرد که اینجا خانهی امام عصر است و مکان غیبت امام پس مثل کودکی که وارد تا خانه میشود سراغ والد را میگیرد و در جای جای خانه دنبال او میگردد تو نیز به دنبال گلِ گمگشتهات میگردی و غرق در مناجات با پدر مهربانت میشوی، بناگاه صدایی تو را از عرش به فرش میآورد و نجوای تو با امام قطع میشود - مسافران کاروان زیارتی جوادالائمهی اصفهان حرکت کنند به سمت درب خروجی -
من نابــلدم ولی تو هــــــادی هستی
هادی که تویی بلد نبودن خوبست
شعر از اندیشه ی سبز
هادی تویی و گمشده در جادهها منم
چشمم به لطف توست که پیدا کنی مرا
شعر از نیّرۍ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔅شمع رونمایی شد🔅
برگزاری #نشست همگرایی فعالان حوزوی و رسانهای در عرصه تبلیغ
رونمایی از بخش دعوت و ظرفیتهای تبلیغی سامانه #شمع با حضور مدیر کل اداره امور مبلغین حجت الاسلام و المسلمین جنتی
ــــــــــــــــــــــــ
شمع؛ شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
...............................................................
سامانه شمع به دنبال این است که زمینه تعامل بهتر و هدفمند مخاطب و مبلغ را فراهم کند و امکاناتی پیش روی کاربر میگذارد که قابل تحسین است.
البته فضای فرهنگ و گفتمان سازی نشان می دهد که پس از رونمایی ها باید به پویایی، روزآمدی، و ارتقا و تثبیت اندیشید.
به دست اندرکاران راهاندازی این سامانه تبلیغی تبریک می گوییم.
#تبلیغ_تعاملی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIA
#با_کاربران
😊 مرحوم مصنف این کار را کرده است!
✍️ علی تقوی
آیا میدانیم علاَّمه شهیرِ جهان اسلام، مرحوم عبدالحسین امینی اسناد غدیر خم را در کتاب نفیس و بینظیر الغدیر جمعآوری کرده است؟!
آیا میدانیم نویسنده شهیرِ معاصر استاد حاج شیخ جواد محدثی کثَّرالله امثاله، کتابِ قیِّم فرهنگ غدیر را نوشته است.
با استاد محدثی تماس گرفتم؛ عرض کردم قصد تلخیص کتابِ فرهنگ غدیر را دارم؛ استاد به شوخی فرمود: مرحوم مصنِّف این کار انجام داده است.
چرا غافلیم که برای نوجوانان هم؛ علمای شیعه غدیر را با بهترین بیان تبیین کردهاند؛ پس مبلِّغ خوبی برای غدیر باشیم تا فرهنگ غدیر جهانی شود.
#علامه_امینی
#عید_غدیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 راههای ترمیم حجاب
✍️سید جواد محمدزاده
آفتاب که سوزان می شود و هندوانه خنک، صدرنشین میوه ها می گردد و بچه ها هوس استخر و آب بازی می افتند، تب و تاب نقد و یادداشت و مصاحبه و شقه شقه کردن کلمات و جملات در باب حجاب و عفاف داغ می شود!
چند نکته
1-گردن نویسندگان و تحلیگرانی که حجاب را از عفاف دو نیم کرده اند را باید قطع کرد که چرا عرصه حجاب را بدون عفاف در اذهان مردم حلاجی می کنند؟! عفاف مهم تر است یا حجاب؟ در نظام ارزشی الهی عفت و حجاب دو روی یک سکه اند.
2-برخی بازاری نماها، حجاب و عفاف را مردانه و زنانه کرده اند؟! و همه هجمه ها را به سمت بانوان و دختران روانه کرده اند! غافل از آنکه حجاب و عفاف هردوانه است؛مردانه و زنانه!
3-حجاب و عفاف را چگونه می شود ترمیم کرد؟
➕مادر و پدر در منزل!
➕عمه و دایی و خاله و خانواده!
➕کاسب و راننده تاکسی و اتوبوس در اجتماع!
➕فیلم و سریال و کارتون در تلویزیون و سینما!
➕معلم و استاد و مربی و ناظم و مدیر در مدرسه و دانشگاه!
➕کتاب و مقاله و روزنامه و تیتر خبرها در مطبوعات!
➕آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت!
➕پوشاک و لباس و عطر و ادکلن در فروشگاه!
➕دوست ورفیق و همصحبتی در محل کار!
➕اقتصاد و معیشت و وام و قسط در زندگی!
➕مستاجری و فرزند دم بخت و مریضی و مشکلات!
➕امید و ناامیدی!
➕خوشبختی و بدبختی!
➕زیبایی و ظاهر و نظر مردم!
➕غرب و فرهنگ غربی بزک شده!
➕شهر نشینی و آپارتمان نشینی!
➕ناآگاهی و کم اطلاعی!
➕فضای مجازی و شبکه های اجتماعی!
➕ازدواج و همسر و فرزند!
و هزاران دلیل دیگر که ساختمان عفاف و حجاب را باید با آن مصالح ترمیم کرد.
هر چند بنده معتقدم که حجاب و عفاف در جامعه اسلامی روز به روز در حال رشد مثبت و فزاینده ای است.
#حجاب #عفاف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
👌 مولانا؛ یک بام دو هوا
روزی مشغول مطالعه یکی از کتابهای «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعهام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته : «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی».
فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا میگویند؟ از چند مولوی سؤال کردم.
پاسخی که به من دادند، این بود : «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما.
به آنها گفتم:
من تعجب میکنم «مولا» درباره بزرگان شما معنای واجه و رهبر میدهد ولی در سخن پیامبر خدا صلی الله علیه وآله به معنای دوست آمده😳!؟ :
👆 از خاطرات شریف زاهدی روحانی برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید و شیعه شد.
📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص ۱۳۸.
💐 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و الائمه عليهم السلام.
#ما_برای_غدیر_سنگ_تمام_می_گذاریم.
🔗 جلال و بی بی خانم
#عید_غدیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 سیاستمدارترین بندگان خدا
✍️ محمدحسین رمضانی
🔅زیارت جامعه کبیره میراث ارزشمند و ماندگار امام هادی(ع) است که با مضامین بسیار عالی در وصف و بیان ویژگی های اهل البیت(علیهم السلام)است.
🔅یکی از توصیفاتی که امام هادی(ع) برای اهل البیت(ع) در این زیارتنامه ذکر کرده اند: «سَاسَةَ اَلْعِبَادِ» است.
🔅ساسَة جمع سائِس و به معنای
مدیر، نگهبان، تدبیر، رهبری و ... است، و العِباد هم جمع عَبْد و به معنای بنده، انسان و ... است.
🔅 بنابراین در این زیارتنامه یکی از ویژگی های ممتاز اهل البیت(ع) را سیاستمدار بودن، معرفی می کند، سیاستی که متکی به مبانی و معیارهای الهی است و نه سیاستی که امروزه در جوامع غربی و شرقی با محوریت خود و اولویت قرار دادن منافع تعریف می شود و در آن خدایی وجود ندارد.
🔅البته این مضمون عالی، قابل ذکر برای آن دسته از شیعیانی هم هست که اعتقادی به دخالتِ سیاست در دین یا دخالتِ دین در سیاست ندارند و یا پیرو سکولارها هستند و فقها را به سیاسی و غیر سیاسی تقسیم می کنند و پیوند عمیق و ناگسستنی دین از سیاست را به درستی فهم نمی کنند.
🎈 #ميلاد_امام_هادی_مبارک.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔅 گذرگاه سرنوشتساز غدیر
✍️ فاطمه ابنعلی
🔹 دنیا جای ماندن نیست؛ انسان ناگزیر باید از گذرگاه های زندگی عبور کند و چگونه گذشتن موضوع اصلی زندگی است. کیفیت عبور از گذرگاهها، و از آن مهمتر انتخاب راه نکته کلیدی زندگی هر انسانی است. اینکه گذر از راههای سالم و بی خطر را برگزیند یا فریفته ظواهر دنیایی شود و کوره راه های آلوده را در پیش گیرد و گم شود. یا راهی را برود که به ظاهر زیبا و خرم است اما پشت هر بوته آن حیوانی درنده در کمین نشسته تا انسانیتش را برباید و به خاک و خون کشد. گاهی هم پرتگاههایی وجود دارد که جز با کمک یک همراهِ راهبلد نمیتوان از آن عبور کرد.
🔹در نگاه اول برای گذار از این راه سخت و پر فراز و نشیب افق روشنی نمیبینیم اما دقیق که نگاه کنیم رد پای انسانهای بزرگ را خواهیم دید که به ریسمانی چنگ زده، بالا و بالاتر رفته و به سلامت قله انسانیت و زندگی انسانی را فتح کرده اند.
🔹فلسفه چنین گذرگاههای صعب العبوری «رشد» است و رشد از نقطه فطرت شروع میشود. آنگاه که به ندای ألستُ بربکم لبیک گفتیم و بعد از آن نگاهمان را از آسمان برنداشتیم تا بالاخره ریسمان ولایتش را پیدا کردیم، آن را محکم گرفتیم و آماده گذار و رشد شدیم.
آن ریسمان از جنس نور بود و باید با قلبمان میگرفتیمش. شاید روز ازل آن را نشانمان داده بودند و ما عاشق آن نور شده بودیم که در این دنیای وانفسای هزار رنگ و هزار داماد اینقدر زود و بی معطلی قلبمان آن را شناخت و در آن غرق شد و شد قلب مطمئن به «حب علی». همانجا بود که مرز فلسفه و عرفان درآمیخت، عقل مجنون شد، شعله های دوزخ کم آورد و حب علی شد قسیم النار و الجنة.
🔹دقیقا در #غدیر بود که آن نور روی دستان رسول الله(ص) تجلی کرد؛ همان موقعی که دست علی را گرفت و بالا برد؛ نورٌ علی نور شد و علی شد مولا و سرور و آقا و نور چشم و پدر و همراز و همراه و چاره بیچارگیها و مونس تنهایی و درمان درد و گشایش کار و خلاصه همه چیز و همه کسمان.
🔹 و ما غرق در نور علی از «سبل السلام» و «صراط مستقیم» گذر میکنیم و بالا میرویم تا بالاخره یک روز با نوری که در غدیر بر روی دستان پیامبرمان تجلی کرد، در جاودانگی محض به نور آسمانها ملحق شویم.
#عید_غدیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔹بسان آسانسور!
✍️ محمدجواد محمودی در خبرگزاری حوزه نوشت
پلّهها دیوانه هستند،
میدانی چرا؟!
چون همه برای بالا رفتن،
پا رویشان میگذارند و ترقّی میکنند،
اما آنها همچنان در جای خود ساکن هستند!
همان پایین؛ بیحرکت...
اما در مقابل،
آسانسورها بسیار زیرک و باهوشاند،
چون هم به دیگران برای بالا رفتن کمک میکنند،
و هم خودشان صعود میکنند و متوقف نمیشوند!
✅در همیاری کردن،
آسانسور باشیم؛ نه پلّه...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 پروژه "کشف حجاب اجباری"
✍️ علی صالحی
خوشبختانه امروز گفتمان حجاب به یک مساله مهم و ضروری در جامعه ما تبدیل شده است. حساسیت جبهه انقلابی به مساله حجاب کاملا به جا و منطقی بوده و ای کاش هیچ جریانی به خود اجازه نمی داد از حجاب برای رسیدن به قدرت و سایر اهداف سیاسی استفاده کند. چرا که نتیجه بازی سیاسی با مساله حجاب، شل و سفت گرفتن های مقطعی است. این در حالی است که حجاب یک حکم شرعی الهی و نص صریح قرآن کریم است و قدمتی به تاریخ بشریت دارد و مورد تاکید همه ادیان الهی است. بنابراین حاکمیت دینی نمی تواند نسبت به مساله حجاب بی تفاوت باشد. زیرا وظیفه حاکمیت دینی، اقامه قرآن در جامعه است. بی حجابی یا بد حجابی، محصول فرهنگ غربی است. غرب با نسخه بی حجابی به دنبال تخریب سبک زندگی اسلامی و ترویج انحراف در جامعه است. نتیجه این نسخه غربی چیزی جز فروپاشی نظام خانواده و تضعیف نظام جمهوری اسلامی نیست. حجاب نماد هویت معنوی یک جامعه دینی است. البته برخی تلاش دارند حجاب را یک امر شخصی و نه یک تکلیف اجتماعی معرفی کنند و معتقدند حاکمیت باید به مسائلی مهمی مانند اقتصاد و مبارزه با فساد و... بپردازد. بدون شک، ادعای نقض حقوق زن، تفکیک حجاب و عفاف از یک دیگر و گره زدن مساله حجاب به اختلاس و بیکاری و تخریب گشت ارشاد و.....همه بخشی از صدها مغالطه های آشکار رسانه های ضد انقلاب است. البته بدیهی است نتیجه تبرج گرایی و بی حجابی، آلوده شدن جوانان به گناه بوده و فلسفه گشت ارشاد، دفاع از حق الناس و ایجاد بستر امنیت و معنویت در جامعه است. گشت ارشاد یعنی الزام همگان به داشتن کمربند ایمنی و نه الزاما به معنای خشونت و رفتارهای غلط است. به نظر می رسد غرب در ورای دفاع از بی حجابی، به دنبال ترویج آزادی های نامشروع و ابتذال عمومی در جامعه است. بر اساس مبانی انسان شناختی قرآنی، زن یک شخصیت مستقل، شریف و آزاد است و هیچ مردی اجازه بهره کشی از او را ندارد و کشف حجاب، اهانت به حیثیث و کرامت اوست. اسلام آمده، زن را از مرتبه حیوانیت به مرتبه جمال و کمال الهی ارتقا دهد و به تعبیر امام راحل قدس سره: "مبدا همه سعادتها از زن بلند می شود. زن مبدا همه سعادت ها باید باشد. زن مظهر تحقق آمال بشر است از دامن زن مرد به معراج می رود." و این همان اندیشه ای است که غرب آن را نمی خواهد و به همین دلیل به شیوه ای نرم به دنبال اجرای پروژه کشف حجاب اجباری است.
#حجاب #عفاف
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸آیت الله حائری(ره): بالاخره صف پاکان و ناپاکان جدا خواهد شد
آیت الله حائری شیرازی فرمود: دیروز گروهی از خبرنگاران اتریشی پیش من آمده بودند و سؤالاتشان را مطرح کردند. اولین سؤالشان این بود: در این 15 سال که از انقلاب گذشته، شاهد برگشتن جوانان از انقلاب هستید؟ در واقع، از من میخواست که این را تأیید کنم!
گفتم من به شما توضیح می دهم؛ انسان دو بخش دارد: بخشی که می خواهد مقتدر باشد و از همه بزند و از همه بِبَرَد و همه را غارت کند؛ و بخشی که میخواهد یک ذره به کسی تعدّی نکند. شما اروپاییها، امریکاییها، این بخشِ بزن-بخور را میبینید و آن بخش نزن-نَبَر را نمیبینید.
شما، به جز هرزهها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون میآوریم.
ما با شما عالَم را قسمت میکنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزههای ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزههای ما برای شما و پاکان عالَم برای ما.
اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست؛ و اگر در درون خانههای ما، ناپاکی وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما.
قرآن میفرماید: «لِيَمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ». بگذار تا ویدئو، تمام هرزههای ما را ببرد و ببینند که هنر متعهد ما، تمام متعهدهای آنها را به پیش ما خواهد آورد. سینمای متعهد ما، سرود متعهد ما، آهنگ متعهد ما بالاخره پیام انبیاء را به زبان هنر در اقصی نقاط عالم منتشر خواهد کرد. جشن در مقابل جشن؛ فیلم در برابر فیلم؛ سرود در مقابل سرود.
#اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📝انتشار یادداشت اعضای تحریریه مدادالفضلاء در نشریه پرتو سخن
🔅نقدی بر شاعرانگی سروش
✍️ سیدعبدالله هاشمی
🔅وطن اجدادی شهید بهشتی
✍️نیما ارزانی
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
📝انتشار یادداشت اعضای تحریریه کانون مدادالفضلاء در روزنامهی سراسری سراج
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💐 برتری طلبه طنزنویس در جشنواره کشوری طنزپهلو
......................................................................................
😊دوشنبههای برگی (خاطرات یک دختر غارنشین)
✍️علی بهاری
پدر همیشه گیر میداد. اعصابم را خرد کرده بود «این جوری نرو بیرون، اون جوری برو بیرون. این رو نپوش، اون رو بپوش، آهو باش، پلنگ نباش» یک روز دیگر به سیم آخر زدم و تصمیم خودم را گرفتم: راه اندازی یک کمپین علیه باباهای گیر!
بچههای غاپارتمانهای همسایه هم همین مشکل را داشتند. پدران آنها هم دائما گیر میدادند و اعصاب شان را خرد میکردند. قانون گذاشته بودند دخترها باید پوست خرس بپوشند. میگفتند «اصلا چه معنی داره دختر با حیوون پوستنازک بره بیرون.» ما نمیخواستیم. خیلی گرم بود. حتی یک روز یادم هست پدرم میخواست نصیحتم کند. مرا کشاند ت ه غار و یک تخته سنگ بهم داد و گفت: « بشکنش » من هم راحت شکستم. دو تکه سنگ خردشده را دوباره روی هم گذاشت و گفت : « بشکنش » من هم دوباره شکستم. این کار را شش بار ادامه داد و من هم هر بار سنگها را راحت شکستم. آخرش گفتم : « بابا اون چیزی که میخوای بگی مربوط به وحدت پسرهاست نه عفت دخترها! » همان موقع مادرم با یک سیخ گوشت آمد و گفت : « به به پدر و دختر خوب با هم خلوت کردید » که بهش گفتم: « مامان اولا این دیالوگ مال ثریا قاسمیه. چرا ثریاها را میریزی تو غارها؟ ثانیا باید سینی چای دستت باشه نه آهوی کبابی. » این رو که گفتم بابام عصبانی شد و گفت: « دختره چشم سفید! برو کولر رو خاموش کن. » گفتم : « بابا ما غارنشینیم ، هنوز خونه اختراع نشده ، تو دنبال خاموش کردن کولری؟ » که یک سنگ به سمتم پرتاب کرد و گفت : «پس برو در غار رو ببند. سوز میاد»
خلاصه، صحبت من و بابا به نتیجه نرسید و ما هم با بچههای مجتمع غاپارتمانیمان کمپین را شروع کردیم. قرار شد یک روز در هفته به جای پوست خرس، برگ درخت انگور بپوشیم. اسم کمپین را هم گذاشتیم: «دوشنبههای برگی» خیلی شروع خوبی داشتیم. در جنگل هواخوری میکردیم. گاهی با بچههای غارهای محل میرفتیم تفریح و خلاصه خیلی حال میداد. پسر غار بغلی میگفت : «بیا بریم تو غار ما. من یه کلاغ دارم پشتک میزنه. ولی من باور نکردم و نرفتم» با بچهها صمیمی بودیم و پسرها ر ا داداشی صدا میکردیم. دو تا از بچههای گروه با هم ازدواج قهوهای کردند. ازدواج قهوهای یعنی در یک چادر زندگی میکردند ولی دستشوییها جدا بود. هر کدام یک چاله داشتند مال خودشان. اختصاصی، ویوی جنگل. ماجرای آشناییشان هم این بود که پسر به دختر گفته بود : «بیا بریم آواز آهو رو وسط جنگل تماشا کنیم» دختر هم قبول کرد و رفت و خلاصه به هم علاقهمند شدند و الان با هم خوشبختند. پدرها همچنان پیگیر بودند ما دست برداریم و ما هم کماکان فراری از نصیحتهای تکراری.
پدر میگفت: «دخترم! من خیر و صلاحت رو میخوام. بیرون پر از گرگه، برگ بپوشی گرگها میخورنت» ولی گوش من بدهکار حرفهایش نبود. تازه دوستم که ازدواج قهوه ای کرده بود خیلی هم راضی بود. یکی از پسرها به من هم پیشنهاد کرد. اما من گفتم فعلا میخواهم شکارم را ادامه دهم.
وقتی با پدرها به زبان خوش به توافق نرسیدیم، تصمیم گرفتند از زور استفاده کنند. یکی از پدرها، درختهای انگور را آتش زد تا ما دیگر برگ نداشته باشیم. ما هم بیانیه صادر کردیم و گفتیم دوران یکجانبه گرایی تمام شده و بلافاصله "اقدامات متقابل" را شروع کردیم. برگ انجیر را جایگزین انگور کردیم. یک کم میسوزاند ولی خوب بود. پدرها کوتاه نیامدند. درختهای انجیر را آتش زدند و ما هم شروع کردیم به کشتار خرسها. تا میتوانستیم خرس کشتیم. ما خرس میکشتیم و آن ها انجیر آتش میزدند. کمکم آتشسوزی شد. کل جنگل آتش گرفت. مادرم نصف بدنش را در آتشسوزی از دست داد. پدرم هم از غار انداختش بیرون و به جایش یک پلنگ آورد. اما مساله به همین جا ختم نشد. به خاطر شکار بیرویه خرسها، زیستبوم به هم خورد. حیوانات به جان یکدیگر افتاده بودند. حیوانات اهلی رو به انقراض رفتند. دیگر غذایی برای خوردن نداشتیم. با دست خودمان جنگل را تبدیل به جهنم کرده بودیم. مجبور شدیم آن جا را رها کنیم و به جنگلی دیگر برویم.
راستی آن دوستم که ازدواج قهوهای کرده بود جدا شد. یک روز شوهرش بدون اجازه از چاله او استفاده کرد و همین زندگیشان را به هم ریخت. خدا را شکر که نرفتم آن کلاغ آوازخوان را ببینم.
خلاصه هیچ وقت کمپین راه نیندازید! نه هیچ جنگلی غار خود آدم میشود و نه هیچ آهویی شبها آواز میخواند!
پینوشت: این نثر طنز، اخیرا رتبه سوم جشنواره کشوری طنزپهلو را به دست آورد.
#حجاب
#چهارشنبه_های_سفیدی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌حجاب؛ از کنش انسانی تا پدیده اجتماعی
✍️ سیدمهدی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه
🔹 براساس حکمت اسلامی، هر کنش و پدیدهی اجتماعی محصول یک نظام معنایی مستقر در فرهنگ عمومی است. چرا که همهی کنشها و پدیدهها علاوه بر صورت رویین و نظم ساختاری، دارای یک روح و معنای ویژه است و محصول یک نظام معنایی متناسب است.
🔸با تغییر نظام معنایی، کنشها و پدیدههایی که برآمده از آن است نیز تغییر میپذیرند و حتی متبدل میشوند، به این معنا که معروف و امر ارزشی به امری خنثی و یا غیر ارزشی تبدیل شود و بالعکس منکر و امر ضد ارزشی، به معروف و ارزش مبدل شود.
🔹 حجاب یک تکلیف دینی و کنش انسانی است و اهتمام به رعایت آن نیز یک پدیدهی اجتماعی است که محصول یک نظام معنائی و شبکه ارزشی مبتنی بر اعتقاد عمیق به سلوک دینی و تقرب به حضرت حق(جل جلاله) و باور به معاد و خوف از غضب و عقاب الهی است.
🔸هرگاه نظام معنایی توحیدی و ارزشی در جامعه گسترش یافته و در سطوح زیرین فرهنگ مستقر شده یابد طبیعتا رعایت حجاب و بسیاری از مناسک و شعائر دینی هم به صورت جمعی و شبکهای (نه جزیرهای) گسترش یافته است، در مقابل هرگاه بنیانهای فکری و اعتقادی جامعه تضعیف و نظام معنایی آخرتباور در فرهنگ عمومی کم رنگ شد و یاد الهی و بخصوص یاد معاد فراموش شد طبیعتا رعایت مناسک و شعائر دینی و ارزشی هم به صورت شبکهای و جمعی کم رنگ خواهد شد و نهایتا به یک عادت و رویه معمولی تبدیل می شوند، به نحوی که رعایت حجاب نه از سر دینداری و تقرب الهی و یا خوف از عذاب الهی بلکه یک عادت اجتماعی و رسم فرهنگی بدون پشتوانه عقلي و ایمانی است که براساس تحمیل جامعه و خانواده رعایت میشود. در صورت عادتوارگی یک کنش اجتماعی مانند حجاب و پوشش مشخص است که با تغییر زمانه و تنوع طلبی انسان آن عادت و رسم اجتماعی هم به سرعت تغییر میکند و الگوهای دیگری جایگزین آن خواهد شد. زیرا انسان بر حسب فطرت، موجود تنوعخواه، راحت طلب، تحولطلب و ماجراجو است و بر اساس طبیعت از تکلیف و مسئولیت فاصله میگیرد.
🔹 بنابراین مراقبت ازفرهنگ و باغبانی ارزشها و سنتها وهمچنین احیای هرساله درختان و بوتههای گلستان جامعه، یک ضرورت و رسالت مداوم و مستمر است که همواره میبایست درکانون توجه متولیان فرهنگی جامعه قرار گیرد تا به طور مدام بر تقویت نشاط، روح بخشی و معنادهی کنشها و پدیدههای بیافزایند و ازکهنگی، عادتوارگی، بیمعنایی آن جلوگیری کنند.
🔸راز این باغبانی و مراقبت نیز درثبات واستمرار برنامهی صحیح درجهت تعمیق باورهای دینی وتبیین ارزشها و گفتمانسازی آن باورها و ارزشها درسطوح زیرین فرهنگ از طریق تربیت و تبلیغ و رسانه مبتنی بردستگاه عقلانیت حکمی و اجتهادی است تا به یک نظام معنایی مستقر، معنادهنده ونظم بخش به گفتارها وکردار مبدّل شود.
🔹باغبانی فرهنگ و مراقبت از نظام معنایی، از یک سو در گرو ثبات و اتقان و پویایی نظام تربیتی متناسب با نظام معنایی است که به تعمیق باورها و ارزشهای اخلاقی و مسئولیت پذیری اجتماعی بپردازد و از سویی در اقتدار رسانهای در مدیریت و هدایت تغییرات اجتماعی در جهت گسترش و تعمیق هنرمندانه، هوشمندانه و زیرکانه (عقلانیت) است به نحوی که ذهنیتها، گرایشات و ذائقه عمومی را جهت ببخشد. بدون تربیت متناسب و رسانه هنرمندانه، باغبانی فرهنگ ممکن نیست.
🔸 قطعا حرکتهای مقطعی راه به جایی نبرده ونخواهدبرد؛ چون این برنامهها بدون برنامهاند وبرخاسته ازسر احساسات است به نحوی که ازاستمرار و ثبات لازم برخوردار نیست به نحوی که با تغییر دولتها و جورسانهای تغییر میکند و با "شل کن، سفت کن" های پیدرپی همراه است وهمچنین این برنامهها باتشتت وچندپارگی فرهنگی وقبیله گراییهای سياسي وجناحی در نهادها ومتولیان فرهنگی وسیاسی همراه است که موجب بی اعتمادی مردم وجسارت مخالفان و مغرضان میشود.
🔹 خلاصه مشکله حجاب در یک دهه اخیر نتیجه طبیعی تغییرات معنایی جامعه است که معلول چند عامل است که در چند دهه گذشته ما دارد: ۱. نبود نظام تربیتی متناسب با حکمت و عقلانیت انقلاب اسلامی، ۲. نبود رسانهی قدرتمند برآمده از عقلانیت انقلاب اسلامی برای اقناع جامعه و مدیریت تغییرات اجتماعی، ۳. حرکتهای مقطعی بدون برنامه از سر احساسات، ۴. چندپارگی سیاسی و غلبه سیاست و منافع حزبی و جناحی بر فرهنگ و اخلاق.
🔸 اگربخشی ازجامعه در طول ۳۰ سال گذشته به تدریج ازفرهنگ حجاب دورشده است وسبک زندگی دیگری راپذیرفته است تنها راهحل آن این است که باید حداقل ۱۰ سال بهکار جدی تربیتی و رسانهای قدرتمند، حکیمانه، هوشمندانه، هنرمندانه و همافزا با بسیج همه امکانات و سرمایه های فرهنگی پرداخت تا ثمرات آن در جامعه مشخص شود. ۱۰ سال در برابر ۳۰ سال به جهت قدرت فطری میل به حجاب است.
#حجاب
#رسانه
#امتداد_حکمت_و_فلسفه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#توئیت_خوانی
📌 پارک را سگی نکنید
عاطفه مهرجو هم نوشت: سگ به محض ورود به پارک، روی چمن، اولین کارش ادرار یا مدفوع هست؛ حالا فکرشو کنید فرداش یه خانواده برای تفریح میان همون پارک و روی همون چمنها میشینن و شروع بیماریهای ناشناخته استارت میخوره!
📌 هر گاه ایران بیدار میشود...
سیده آزاده حکیم در توئیتی به اشاره به تهدید مکرون که گفته بود«من ایران را از خواب بیدار و به خودش خواهم آورد!» نوشت: اولا که غلط میکنی؛ دوما اینکه توصیه میکنیم هرگز اینکار را نکن، زیرا تجربه ثابت کرده، هرگاه ایران از خواب بیدار میشود، دشمنانش در آرزوی خوابیدن او، هلاک میشوند!
📌 به جز آن چند صد سکه ظریف و یارانش، کدام ایرانی سود برده است؟!
عبدالرحیم انصاری در توئیتی نوشت: دولت روحانی ۸ سال وقت داشت برجام را به سرانجام برساند؛ یکی از این بزرگواران، خصوصا آقای ظریف بپرسد بجز آن چندصد سکه ای که به شما رسید، کدام ایرانی دیگری از برجام سود برده است؟ اساسا برجام چرا علیرغم توافق و تصویب حتی یک ریال برای ایران منفعت نداشت؟!
📌بیخ گوش آمریکا
کاربر دیگری نوشت: ایران و چین و روسیه به میزبانی ونزوئلا میخوان دو قدمی آمریکا رزمایش برگذار کنن،
فکر کنم حسینیه کاخ سفید برای دهه اول محرم آماده بشه.
📌چرم درخت موز!
امیر سهیلی هم در صفحه شخصی اش نوشت: دیدید سلبریتیها می گن ما مدافع حقوق حیواناتیم، حیوانات رو در عید قربان نباید سر برید گناه دارن. اون کیف و کفشی که تو پیجشون تبلیغش رو میکنن از چرم درخته موز، میفهمی ؟ چرم درخت موز!
📌وقت صادرات فرهنگ
یک کابر فعال فضای مجازی نوشت: درآمد هالیوود در سال2019 بیش از 42.5 میلیارد دلار بود یعنی چند برابر درآمد فروش نفت ایران.
اخیرا یک انیمیشن ایران بنام پسر دلفینی در روسیه به نمایش درآمده و در چند روز به درآمد بیش از 1.7 میلیون دلاری رسیده.
وقتش نشده نفت رو کنار بزاریم هم درآمد کسب کنیم هم فرهنگمونو رواج بدیم؟!
📌دوره پهلوی خوب بوده؟!
علیرضا گرائی هم در صفحه اختصاصی اش نوشت:
مهم نیست زمان پهلوی مردم فقیر و بدبخت بودن؛
مهم نیست آمریکاییها برای حضور تو ایران حق توحش میگرفتن؛
مهم نیست به خاطر کمترین اعتراض ملت رو به گلوله میبستن؛
و...
مهم اینه زنها تو خیابون میتونستن لخت باشن!
برای یک بیمار جنسی همین دلیل کافیه تا بگه دوره پهلوی خوب بوده.
🔗 برگزیدههای کانال توییتا
#کوتاه_نویسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 كلمهها بر احساسها و انديشهها تأثير ميگذارند
احساسها بر افكار و كلمه ها مؤثرند
انديشهها بر كلمهها و احساسها تأثير ميگذارند
بگوييم : از اينكه وقت خود را در اختيار من گذاشتيد متشكرم
نگوييم: ببخشيد كه مزاحمتان شدم
بگوييم: در فرصت مناسب كنار شما خواهم بود
نگوييم: گرفتارم
بگوييم : راست مي گي؟ راستي؟
نگوييم : دروغ نگو
بگوييم: خدا سلامتي بده
نگوييم: خدا بد نده
بگوييم : هديه براي شما
نگوييم : قابل ندارد
بگوييم: با تجربه شده
نگوييم: شكست خورده
بگوييم: قشنگ نيست
نگوييم : زشت است
بگوييم: خوب هستم
نگوييم: بد نيست
بگوييم: مناسب من نيست
نگوييم: به درد من نمي خورد
بگوييم : با اين كار چه لذتي مي بري؟
نگوييم: چرا اذيت مي كني؟
بگوييم: شاد و پر انرژي باشيد
نگوييم: خسته نباشيد
بگوييم: من
نگوييم: اينجانب
بگوييم: دوست ندارم
نگوييم: متنفرم
بگوييم: آسان نيست
نگوييم: دشوار است
بگوييم: بفرماييد
نگوييم: در خدمت هستم
بگوييم : خيلي راحت نبود
نگوييم : جانم به لبم رسيد
بگوييم: مسئله را خودم حل مي كنم
نگوييم: مسئله ربطي به تو ندارد
#اخلاق_اجتماعی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸دست رسول
✍️ علی کردانی
از قلب کعبه به جهان آمدی و در قلب محراب از جهان پَر گشودی؛ تو آن بودی که زادگاهت برای خدا بود.
پس قلب عالَمیان و آدمیان به تو مایل است؛ قلبی که حب و بغض با او تنظیم میشود و مصاف حق و باطل، به نسبت او روشن میشود.
اما زادگاهت همچنان میجوشد؛ در بستر خاتم مرسلین ماندی تا رهسپار شود، زمانی سکوت کردی که زمانت بود و شمشیرت در ترازوی عمل از همه چیز سنگینتر بود.
خاتم تو را زینت بود؛ زین رو خاتمت را به مسکین بخشیدی؛ تو طلوع شبهای مظلومان و اشک بیدار یتیمان بودی؛ اسراری داشتی که ناگفته ماند؛ چون کسی نبود تا تو را دریابد.
دروازه شهرِ علم بودی، پس اجازه ورود با تو بود؛ در یاری آخرین پیامبر اولین بودی.
کعبه تو را در آغوش گرفت، محراب تو را خواند و آسمان تو را فریاد زد؛ از ولادت تا شهادت شوق رهایی داشتی و در محراب ذوق رستگاری.
اخلاص را جان بخشیدی و محراب را برکت؛ طلوع تو غروب نفاق است؛ آنجا که تو باشی نفاق از دست تو حیران و گریزان و نقشهها بر آب است.
تمامت امامت بود؛ اگر تو نبودی اخلاص و تقوا ترجمه نداشتند و اگر جهاد نمیکردی اسلام پینه بسته میماند.
ماندی تا آیین نبی بماند؛ عروج کردی تا اسلام بدرخشد؛ نبی رحمت(ص) دستت را بالا گرفت، یعنی که دستی بالای دستت نیست؛ ای دست خدا.
#عید_غدیر
#امیرالمؤمنین_علیه_السلام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔅 شیعه از غدیر آموخت...
✍️ حامد تقدیری
کمی که دقت کنیم می فهمیم اندازه ما چقدر است. اگر خانه ای را به ما دادند و خوشحال شدیم، اگر شغل و ماشینی را دادند و خوشحال شدیم، اگر کنکور و دانشگاهی را قبول شدیم و خوشحال شدیم، اندازه ما به همان مقدار است. اندازه ما به مقدار خانه و شغل و ماشین و کنکور و دانشگاه است. بعد می فهمیم ما ته صفیم. مایی که قرار بود نور چشم آقا رسول الله بشویم و وجود ولی خدا به خاطر ما سرشار از شادی شود و افتخار ایشان بشویم آنقدر خودمان را کوچک گرفته ایم که در ماشینمان سوراخ میشود می خواهیم خودمان را بکشیم.
مگر میشود خودمان را شیعه بدانیم و نخواهیم دلی را زنده کنیم و بنده ای را عاشق. شیعه از غدیر آموخته که وظیفه او انسان سازی است و نه ساختمان سازی. وظیفه او بارور کردن و رشد دادن خود و دیگران است و نه توقف و در جا ماندن. شیعه از غدیر ولایت پذیری و سربازی را آموخته است.
غدیر فقط یک عید در میان اعیاد است. غدیر مبدأ تاریخ است. ولایت آنقدر مهم بود که خداوند ولی اش را در خانه خود از آسمان آورد و در خانه خود او را آسمانی کرد. ولایت را که فهمیدیم، می فهمیم همه وجودمان سربازی است و ما هیچیم. هیچ محض.
ما اگر غدیر و ولایت و سربازی را فهمیدیم، می فهمیم که هنر نمی کنیم با احساساتی شدن کاری میکنیم ، که آن فرد بی دین هم احساساتی میشود و حرکتی می کند. می فهمیم وقتی وظیفه مان را شناختیم و برای وظیفه مان شب و روز نداشتیم آن وقت سرباز مسیریم.
همه عمر بنشینیم و برای نعمت غدیر، خدا را شکر کنیم، نمی توانیم ذره ای از شکر آن را به جا آوریم. حواس تان به این نعمت بزرگ هستی باشد. نعمتی که اگر به عشق آن به در و دیوار بزنیم و از جان مایه بگذاریم و فریاد بر آوریم باز کم است.
#عید_غدیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌴 بیعت با غدیر
✍️ استاد جواد محدثی
آب را، از چشمه باید خورد
میوه را از شاخه باید چید
چشم را از خواب باید شست
چهره را بیپرده باید دید!
#عید_غدیر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔻حجت غدیر و تحریف حجت
✍️محمدجواد محمودی
حتی اگر سخن از دهان پیامبر باشد،
حتی اگر آیه در شأن آن نازل شده باشد،
حتی اگر هزاران نفر شاهد باشند،
حتی اگر معنای آن صریح در جانشینی باشد،
حتی اگر آن جانشین، جان پیامبر باشد،
حتی اگر...
جریان #تحریف،
با کمک بیبصیرتها میتواند حقیقت را کاملا واژگون کند!
👈🏻پس تا جریان تحریف باقی است،
#جهاد_تبیین واجب است...
#عید_غدیر
#أمیرالمؤمنین_حیدر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ أَمیرِالْمُؤْمِنین
🌺 آیتالکبرای حق
✍️ محمدتقی عارفیان، شاعر حوزوی
نمیدانم چه بنویسم علی جان در ثنای تو
که گفته مدح و وصفت بهتر از هرکس خدای تو
بهجز احمد که میداند که هستی؟ تو یداللهی
بهجز زهرا که باشد غمگسار و آشنای تو؟
بهجز کعبه که باشد سینهچاکت، حجت مطلق؟
همه جانها فدای تو، همه عالم گدای تو
تویی شاهی که بر سر تاج فخر "إنّما" داری
تویی که آسمانها مانده مات "هَلْأتا"ی تو
تو با حق هستی و حق با تو، حق در تو تجلی کرد
تو هستی آیتُالکبرای حق، عالم عطای تو
تویی اول تویی آخِر تویی ظاهر تویی باطن
تو اسم اعظمی، قرآن همه وصف و ثنای تو
ندارم جز تو در ویرانۀ دل یا علی، گنجی
همه داروندار من بوَد مهر و ولای تو
نسیم صبح چون آورد بویی از سر زلفت
دلم برد و نشد دیگر برون از سر هوای تو
تو داری صدهزاران بهتر از من عاشقت اما
ندارم از تو من بهتر که بنشانم به جای تو
چه شغلی بهتر از اینکه گدای درگهت هستم
چه پاداشی از این بهتر که هستم مبتلای تو
نمیدانم چه میخواهد دگر، آنکه تو را دارد!
نمیدانم چه دارد آنکه سر ننْهد به پای تو!
چه در دنیا چه در عقبی تویی داروندار من
پدر، مادر، خودم، اهلم، سرم، مالم فدای تو
#غدیر
#روز_ولایت
#روز_اکمال_دین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN