🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی
✍️ احمدحسین شریفی
1.سکتاريزاسيون (فرقهگرايي و قومیتگرایی و تحریک مذاهب و قومیتهای موجود در ایران برای جداییطلبی)
2.بالکانيزاسيون (تجزيهگرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته)
3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرمهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب)
4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد)
5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین)
6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی)
7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواستههای شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزشها)
8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی)
9.پرنوکراتيزاسيون (و عادیسازی روسپیگری و فاحشهگی در میان دختران و زنان)
10.اليناسيزاسيون (هویتزدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش)
#جنگ_نرم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌قطعیّت
✍️ هادی سیاوشی کیا
کاش حقیقت نمیداشت. اما متأسفانه _ و شاید برای بعضی خوشبختانه _ ما میمیریم.
در رختخواب به مرگ طبیعی
هنگام عبور از خیابان
وقت گذشتن از زیر ساختمانی نیمه کاره
در میدان جنگ
به تیر ترور
از ایست قلبی در اثر خبری اندوهبار
سکته از شعف خبری خوش
در اعماق یک دریا
به سوختن در آتشی
به سمّ یک آشنا
از خفگی
با عفونت یک زخم
به نیش مار یا عقربی
یا...
چگونه اش را نمیدانم. اما در بودنش شکی نیست. در چیستی اش شک است. نابودی یا ورودی یک عالَم جدید؟
و اگر قیامتی باشد، حسرتی ابدی در انتظار منکران است. و اگر نباشد ضرری برای معتقدان نیست، چرا که نیستند که حسرتی بکشند.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔺حسین علم الهدی گفته بیایم برای انتقام!
✍️ روایت خواندنی محمد علیان از اغتشاشات
روز چهارشنبه 30 شهریور صبح زود راهی صدا و سیما می شوم. حراست ورودی، کارت ملی می خواهد. تقدیم می کنم. بعد بررسی سیستمی می گوید: «ساختمان معاونت سیما را بلد هستی؟: می گویم نه. آدرس می دهد و بعد می گوید:« لطفاً حقیقت را بگو!» لحظه ای به فکر فرو می روم که یعنی چی؟ که بوق ماشین عقبی به سمت جلو هُلم می دهد. به استودیوی ۱۱ می رسم. هماهنگی با مجری و ارکان دیگر برنامه انجام می شود و ٧:٣٠ روی آنتن. از همان اول فضای بحث، متفاوت است و مشخص است که نمودارهای ذهنی مجری محترم به هم ریخته، اما همراهی می کند و جایگاه دفاع مقدس را در جامعه امروز و نحوه رجوع به آن را می گویم و ثقل بحث اینجاست که: «برای برداشتن گام های درست در آینده باید گذشته را به درستی شناخت وگرنه آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار می گیرد.»
🔹 برنامه تمام می شود. راهی محل کار می شوم. به کارهای پیشرفت منطقه ای و... می پردازم، خبر شلوغی ها بالاگرفته است. عصر شده و به سرم می زند بروم کف میدان شاید بشود با این #دهه_هشتادی ها که می گویند آتش بیار معرکه شده اند صحبت کرد. تجربه 88 تا 98هست. آنجایی که وقت می گذاشتیم قبل از شلوغ شدن و تاریکی، بعضی ها رها می کردند و برمی گشتند!
🔹 می روم خیابان حجاب و به سمت بلوار کشاورز قدم می زنم، تیپ ضایع پیراهن دوجیب با شلوار کتان جلب توجه می کند و همان اول، مقداری متلک چیزدار نصیبم می شود. همین اول می فهمم اینها کلماتشان هم متفاوت است.
کشاورز را رد می کنم، به تقاطع وصال- ایتالیا می رسم. جمعیتی که شعار می دهند در حال بیشتر شدن هستند. سراغ یک گروه مشترک دختر و پسر می روم. به شانه یکی از پسرها می زنم، بر می گردد:
- یاعلی ریشو؟
+ محمد هستم.
و دست دراز می کنم.
دست می دهد.
- ارسلان هستم.
+ کجا به سلامتی؟
- مأموری؟ اسلحه داری؟ دست بند؟
+نه؛ هیچ کدام. می خوام باهاتون بیام.
-ما داریم می ریم انتقام بگیریم، به قیافهات نمی آد!
+ چرا اتفاقاً منم می خوام انتقام بگیرم.
- دختر بدون روسری با رنگ سبز فانتزی: بابا حاجی به قیافت نمی آد. ما رو اُسکل نکن!
+نه به جان « #مصی علینژاد»، منم دنبال انتقامم.
-ا... ایول؛ «مصی» رو می شناسی؟
🔹 حالا دیگر همراهشان شده ام. من بین شان هستم. این اولین بار است که این گونه بین دختر و پسرها هستم.
+آره، می شناسم، ولی به من یکی دیگه گفته بیام برای انتقام.
-کی؟
+ #حسین_علم_الهدی.
-کیه؟
+از «مصب» باحالتره؛ اصلاً مصی فقط زِر می زنه.
-درست حرف بزن! مصی خط قرمز ماست!
🔹 یکی شان سریع دارد در گوگل میگردد و با دوتا فحش رکیک به مسئولان می گوید: «قطعه لامصب ببینم حسین علم الهدی کیه؟»
+گفتم که باحالتره! اصلا «حسین» ما آدم کشته و بدجوری انتقام گرفته!
-دَمش گرم؛ از حکومتی ها زده؟
+آره از اون بالایی ها.
-حاجی! عکسش رو نداری؟
+محمد هستم.
-ما بگیم ممد؟
+بفرما.
🔹 یه خانم می آید جلویم، گوشی به دست، از «حسین» که حکومتی زده بگو، می خوام با صدات، پادکست درست کنم برای مبارزه!
+این طوری نمی شه؛ بیایید یه گوشه. می پیچیم تو یه فرعی کنار جوب می شینیم! به چشم،١٠نفر می شن، خیلی مهربون و توی هم نشستن و هنوز ننشسته سیگارها تعارف می شود، به من هم تعارف می کنند، می گم تو تَرکم. می خندن!
-ارسلان: بگو؛ می خوایم بریم.
🔹 شروع می کنم و خاطرات مبارزه «حسین علم الهدی» و کشتن ساواکی ها در کرمان و... را برایشان می گویم. آرام آرام چهره ها متفاوت می شود، یکی شان بلند می شود و دوتا فحش خاردار می دهد و می رود. اما بقیه نشسته اند و من داغ تر حرف می زنم تا #شهادت حسین علم الهدی زیر شنی های #تانک.
-یکی از دخترها شالش را سرش می کند، پسری دارد با ته سیگارش با زمین بازی می کند که ناگهان چند نفر در تعقیب چند زن و مرد را می بینیم که مشخص است هر دو طرف حرفه ای هستند.
🔹 با صدای این اتفاق همه حساس می شویم.
-یکی از تعقیب کننده ها که با لباس عملیات مشکیS313 هست تا ما را می بیند جلو می آید. چه غلطی می کنید اینجا؟ سرم را بلند می کنم: من مسئولشان هستم.
-شما؟
+دوست شما!
-پاشید متفرق شید. بزن بزن شروع شده.
دختر و پسرها و من بلند می شویم، یکیشان جلو می آید خیلی نزدیک، فرد با لباس S313 کنار من است.
-ممدآقا اینو رد کن بره وگرنه درگیر می شیم.
دست برادرS313 را می گیرم، کنارش می کشم، حرف می زنم و می گم دنبال چی هستم!
دنبال اینکه قبل شدت گرفتن درگیری ها و تاریکی ولو یک نفر شده را رد کنم برود خانه.
-به من نگاه می کند: به خدا تازه از اربعین و موکب داری آمده ام، خسته و داغان، خدا خیرت بدهد. هر گلی زدی به سر خودت زدی... و می رود.
🔹 بر می گردم، از جمعیت 10 نفره دختر و پسرها، 7 نفر مانده اند.
👈 ادامه در افکار حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
دقیقه ای درنگ؛
خفته را خفته کی کند بیدار‼️
✍️ هاشم جنگجو
✅ بعد از همه فراز و نشیب ها و قیل و قال های این ایام، کلام آرام بخش و آرامش درونی مقام معظم رهبری، مثل همیشه قلب مشتاقان را امیدوار تر و مسیر را روشنتر کرد. ان شاء الله این سایه بلند پایه همواره مستدام باد.
🔸 اما در خلال صحبت های اخیر ایشان مطلبی وجود داشت که مغفول ماند و آن ابراز رضایت از عملکرد و موفقیت های دولت پرتلاش و مردمیست. ایشان فرمودند علت اصلی این اعتشاشات، پیشرفت همه جانبه و شتاب گرفتن کشور برای حل مشکلات است. گره های کور قدیمی در حال باز شدن است، کارخانه های نیمه تعطیل به چرخه برگشته اند و شرکت های دانش بنیان به راه افتاده اند و کشور در مسیر بی اثر کردن تحریم ها در پیش است و آنها این را نمیتوانند تحمل کنند.
👌 این نکته ای است که اصحاب جهاد تبیین باید به آن دقت کنند که دولت در حال انجام کارهای اساسی و زیربنائی است(البته کاستی ها را هم میپذیریم). اینکه حتی مجاهدین جهاد تبیین هم مثل عامه مردم، دولت را فقط با خط کش گرانی و تورم بسنجند و موفقیت ها را نبینند، با این حال بخواهند وقایع را تبیین کنند، شدنی نیست.
"خفته را خفته کی کند بیدار"
🤔 گاهی اوقات سوال میشود اگر فروش نفت افزایش پیدا کرده؛ اگر درامدهای دولت بیشتر شده و اموال بلوکه شده برمیگردند، چرا اثری در سفره مردم دیده نمیشود؟
علم اقتصاد پاسخ میدهد سرازیر کردن درامدهای این چنینی به بازار و افزایش واردات و ... اگرچه موجب ارزانی و رضایت عمومی میشود ولی این کار ریشه اقتصاد کشور را میسوزاند. راه درست، استفاده از این درامدها در توسعه زیرساختها و رونق تولید است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💢کانون نویسندگان قم و دفتر مهارت افزایی طلوع مهر برگزار می کنند
⬅️ سی و چهارمین دوره کلاس های آموزشی
🔸خواهران برادران
🔹داستان نویسی مقدمانی
🔹ویرایش رایانه ای
🔸ویرایش مقدماتی
🔸عکاسی خبری(مقدماتی)
🔹ویرایش تکمیلی
🔹خبرنگاری(خبر، مصاحبه، گزارش)
🔸نویسندگی
🔸یادداشت نویسی
🔹داستان نویسی تکمیلی
🔹روش تحقیق
🔸فیلم نامه نویسی
🔸آموزش خط سیاق(خواندن و نوشتن) مقدماتی
🔻نویسندگی«۱و۲» (دختران) دانش آموزی
🔺داستان نویسی«۱و۲»(دختران) دانش آموزی
🔸 زمان ثبت نام: تا ۳۰ مهر ۱۴۰۱
🔹 شروع دوره: از اول آبان ۱۴۰۱
❇️ ثبت نام: غیر حضوری از طریق لینک:
https://evand.com/events/kanoonnevisanegan2022
شماره های تماس و مسیرهای ارتباط مجازی
🔸کانون نویسندگان قم: ۳۷۸۳۱۴۲۱
🔸دفتر مهارت افزایی طلوع مهر ۳۲۶۱۴۰۷۰
🔸پیام با ایتا: ۰۹۹۳۶۰۶۷۳۱۹
🔸️آیدی ارتباط با کانون:
@kanooneqom
🔹شبکه های اجتماعی: تلگرام و ایتا
@kanoonnevisandeganqom
🔹سایت:www.qomqalam
🔸محل برگزاری کلاس ها: ابتدای بلوار امین، کوچه شماره یک، فرعی یک(کوچه سازمان آب) پلاک۵۲
💢کانون نویسندگان قم
💢موسسه آموزش عالی طلوع مهر
https://eitaa.com/kanoonnevisandeganqom
نویسندگان حوزوی
💢کانون نویسندگان قم و دفتر مهارت افزایی طلوع مهر برگزار می کنند ⬅️ سی و چهارمین دوره کلاس های آموزشی
.
روزی نیست که علاقه مندی برای آموزش نویسندگی و یادداشت نویسی پیگیر دوره های آموزش نباشد و با او گفت و گو نکنیم....
این دوره ها را قدر بدانید 👆👆👆
💠قلمزدن یعنی قدمزدن در لابهلای زندگی 💠
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔺روانشناسی کانورت، پازل گمشده مواجهه با فرق ضاله
✍️هاتف الحسینی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه: #روانشناسی_کانورت (تغییر دین) توانایی شناسایی علل تغییر دین را به صورت دقیق دارد بنابراین با این علم میتوانیم در مواجهه با نوکیشان به درمان روانی آنها بپردازیم و همین طور با آگاه سازی و پیشگیری، از جذب به #فرق_ضاله مقابله کنیم.
📎ادامه متن گفتگو: https://roshangar-online.com/4612/
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#اصطلاحات_بین_الملل
☑️ اجلاس شانگهای
✍️ محمد ملکزاده
سازمان همکاری شانگهای (Shanghai Cooperation Organization) که در ابتدا «شانگهای پنج» نام داشت نام سازمانی اوراسیایی و میاندولتی است که برای همکاریهای چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل گردید. سازمان شانگهای در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و تهدیدات ناتو در منطقه، پایهگذاری شد. با پیوستن ازبکستان به عنوان عضو ششم این سازمان، نام آن رسماً به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر یافت.
پس از تاسیس این سازمان علاوه بر اعضای اصلی، مغولستان (در سال ۲۰۰۴) و سپس چهار کشور ایران، پاکستان، هند و افغانستان (در سال ۲۰۰۵) و پس از آن بلاروس به عنوان عضو ناظر به سازمان شانگهای ملحق شدند. در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۵ این سازمان هندوستان و پاکستان به عضویت رسمی شانگهای درآمدند و در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ با سفر سید ابراهیم رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان، ایران نیز در اوج مخالفتها و دشمنی های غرب علیه این کشور به عنوان عضو دائمی دیگر این سازمان درآمد که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی این عضویت رسمیت یافت.
گرچه سازمان همکاری شانگهای برخلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و پیمان ورشو سابق، هنوز به عنوان یک معاهده دفاعی چندجانبه بهشمار نمیرود اما نقش این سازمان از زمان تأسیس آن تاکنون در منطقه افزایش قابل توجهی یافته است و می تواند به عنوان یک قدرت منطقه ای بزرگ در برابر کشورهای غربی و اروپایی به شمار رود و مسایل امنیتی در آسیای میانه به ویژه در موضوعات تروریسم، تجزیهطلبی و افراطگرایی را به عنوان یک دغدغه اصلی و معضل منطقه ای مورد توجه قرار دهد.
عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای با توجه به جایگاه و اهمیت این سازمان مهم منطقه ای از یکسو و تهدیدات و فشارهای دشمنان غربی علیه اعضا به ویژه جمهوری اسلامی ایران، دستاورد مهمی به شمار می رود که در دوران دولت سیزدهم (آقای رئیسی) تحقق یافت و می تواند زمینه تبادلات فرهنگی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را افزایش دهد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 تحقق حوزه سکولار؛ آرزوی خام دشمن
✍️ علی صالحی
امروز نوک پیکان حملات دشمن" روحانیت دینی" را نشانه رفته است. روحانیتی که در طول تاریخ، همواره از دین مبین اسلام حراست کرده و ماموریت تبیین و تبلیغ دین را به خوبی انجام داده است. روحانیت همیشه مانع اصلی اهداف شوم دشمن علیه ملت های اسلامی بوده است. نهضت هایی مانند تنباکو و مشروطه و در نتیجه نهضت انقلاب اسلامی ایران مرهون جانفشانی ها و فداکارهای علما و روحانیت است. همانطور که رهبری حضرت موسی(ع) به حیات سیاسی حکومت فرعون پایان داد، رهبری امام خمینی(ره) باعث پایان دادن به حکومت دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی شده است. بنابراین دشمن، قدرت نرم روحانیت را تجربه کرده و زخم های عمیقی از آن خورده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که امروز تخریب روحانیت در دستور کار رسانه های معاند و ضد انقلاب بوده و راهبرد دشمن تلاش برای تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه است. کلید واژه «رژیم آخوندی» و شعارهای هنجار شکن علیه روحانیت حکایت از کینه توزی عمیق دشمن علیه اسلام ناب محمدی است. براستی این همه هجمه علیه روحانیت برای چیست؟ این همه سناریو سازی و دروغ پردازی علیه روحانیت برای چیست؟ جواب آسان است، زیرا دشمن می داند روحانیت می تواند مردم را برای مقابله با نظام استکبار جهانی بسیج کند. زیرا می داند که روحانیت در چارچوب تشکیل نظام اسلامی از ملت های مظلوم منطقه و جهان دفاع خواهد کرد. زیرا می داند روحانیت، رسالت هدایت بشریت را به دوش گرفته است. زیرا می داند کار ویژه روحانیت، ارجاع مردم به قرآن، عقل و فطرت است. روحانیت به اذعان دشمن، مزاحم چپاول گری و غارتگری استکبار جهانی است. به همین دلیل گاهی به دنبال اجرای پروژه سکولاریسم حوزه های علمیه است. گاهی به دنبال نفوذ و چند قطبی سازی در سازمان روحانیت است. و گاهی به دنبال تحمیل اسلام نمادین منهای معنویت است. و امروز به دنبال اجرای پروژه " قداست زدایی از دین" است و به خوبی می داند لازمه بی دین کردن جامعه، شکستن حرمت شخصیت های دینی است. و بسیار روشن است که عادی سازی اهانت به علمای دین نتیجه ای جز تضعیف دین و حکومت اسلامی ندارد. حقیقت آنکه امروز دشمن با جنجال سازی و آشوب گری به دنبال تحریم علم و معنویت است و حوزه علمیه که به تعبیر رهبر انقلاب مادر نظام و مسئول دینداری جامعه است در چنین شرایطی وظایف بسیار سنگینی دارد. البته حضور روحانیت در عرصه آموزش و پرورش اگر چه دیر هنگام بوده اما یک حرکت مبارکی است و نباید به همین عرصه متوقف شود. حضور فعال روحانیت در رسانه، هنر، مسجد، مدرسه، دانشگاه و سایر عرصه های مورد نیاز کشور یک واجب اجتماعی است. امروز روحانیت باید بتواند به نیازهای جامعه اسلامی پاسخ دهد و فراتر از آن باید خود را برای حضور در عرصه های بین المللی و پاسخ به نیازهای جهان بشریت آماده کند. و مهم ترین وظیفه روحانیت تبیین زیبایی های اسلام ناب محمدی و مبارزه فرهنگی با اسلام های جعلی، اموی، آمریکایی و تشیع انگلیسی است. اسلام ناب محمدی یعنی استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم. اسلام ناب محمدی یعنی اعتقاد به حاکمیت معنویت و اخلاق در همه شوون زندگی فردی و اجتماعی. اسلام ناب محمدی یعنی اسلام حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) در مبارزه با اشرافی گری و تجمل گرایی. اسلام ناب محمدی یعنی اسلام حضرت حسین بن علی (ع) در مبارزه با فساد اجتماعی و سیاسی. اسلام ناب محمدی یعنی اسلام حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برای گسترش عدالت و معنویت در سطح جهانی. و دشمن با ابزارهای نوین رسانه ای و نا امن سازی جوامع اسلامی به دنبال نابودی اسلام ناب محمدی است و روحانیت پرچمدار همین اسلام و مفتخر به دفاع و نصرت دین خدا است و الحمدالله رب العالمین.
#حوزه_علمیه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
👌 تا پایان مهرماه
🔻تمدید دومین سوگواره ملت امام حسین(ع)
🔹بخش های سوگواره:
#متون_ادبی
#رسانه_های_تصویری
#صوت_و_رادیو
#کنشگری_عاشورایی
#گرافیک
#رسانه_های_خبری
🔸اطلاعات بیشتر و شرکت در سوگواره:
https://soogvareh.com
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📚 نویسنده تربیتی کیست؟ نویسندگی تربیتی چیست؟!
✍ مرتضی رجایی
✍شما را نمیدانم، ولی خودم تا پیش از اینکه اولین بار اصطلاح "نویسنده تربیتی" را به کار ببرم، آن را از کسی نشنیده بودم و در جایی نخوانده بودم و به خیال خودم، این ترکیب زاییده ذهن من بوده است.
✍چه فرقی میکند که نویسنده تربیتی ابداع من باشد یا نه؛ ولی قطعاً اینکه معنا و مفهوم مشخصی از آن در ذهن داشته باشم با اینکه نتوانم به روشنی برای دیگران توضیحش دهم خیلی فرق میکند. وقتی این اصطلاح را به کار میبرم و گروهی با نام "کانون نویسندگان تربیتی" راه انداختهام که حدود ۵۰۰ عضو دارد، لازم است خودم بدانم نویسنده تربیتی کیست و نویسندگی تربیتی چیست. همانطور که باید بتوانم آن را به دیگران توضیح دهم و آنها را متقاعد کنم که چنین نویسندهای، با عموم نویسندگان فرقی یا فرقهایی دارد.
✍ساده بنویسم، تا شما هم ساده بخوانید، بلکه به همین سادگی هم درک کنید: نویسنده تربیتی کسی است که افزون بر داشتن سطح قابل قبولی از مهارت نویسندگی، دغدغه تربیت انسان و پرورش مخاطبان در جهت هدفی خاص را هم دارد و هنر نویسندگیاش را در این زمینه به کار میگیرد.
✍خودم هم میدانم که این تعریف کافی نیست و تنها با داشتن دغدغه تربیت و تلاش برای به کار بستن هنر نویسندگی در جهت پرورش مخاطب، نمیتوان نویسنده را دارای وصفی تازه همچون "تربیتی" دانست.
✍شاید درستتر آن باشد که بگوییم: نویسندگی تربیتی هم مثل بسیاری شاخههای نویسندگی - همچون داستاننویسی - قواعدی دارد که تا در سبک نگارش نویسنده نهادینه نشود، تفاوت نوشته او با دیگر نوشتهها چندان مشخص نخواهد بود. اما اینکه این قواعد دقیقاً چیست و چگونه میتوان آنها را فرا گرفت و در آنها خبره شد، چیزی است که بعید میدانم در جایی اثر مستقلی دربارهاش پیدا شود.
✍با این همه، قصد دارم نکاتی را که پراکنده در این باره خواندهام، با تأملاتی که گاه و بیگاه داشتهام در هم بیامیزم و چیزهایی بنویسم برای روشنتر شدن این راه؛ چیزهایی که نه ادعای اصول نویسندگی تربیتی بودن آنها را دارم و نه قاعده بودنشان را؛ چیزهایی که مینویسم تا راهی باز شود برای اندیشیدن و گفتوشنود در این باره، تا شاید کمکم بدانیم چه باید بکنیم و چطور باید نویسنده تربیتی پرورش دهیم.
#تربیت
#نویسندگی
#نویسندگی_تربیتی
#نویسنده_تربیتی
#کانون_نویسندگان_تربیتی
.#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
☑️ سخن اول؛ گفتگو درباره «روحانیت امروز»
🔻سیدیاسر تقوی
🔸علیرغم آنکه نظم اجتماعی ایران معاصر، متأثر از عملکرد درست یا نادرست روحانیت است، گفتگو پیرامون آن از منظر جامعهشناسی دین و روحانیت سهم ناچیزی در رسانههای حوزوی و حتی رسانههای علوم انسانی دارد. تا جایی که میتوان گفت به جز سایت فکری- تحلیلی مباحثات و برخی گاهنامههای مکتوب، پایگاه متنوع و مؤثر چندانی در این حوزه مشاهده نمیشود. اصحاب علوم انسانی و اساتید حوزه علمیه تمایل خوبی برای گفتگو پیرامون ظهور و بروز اجتماعی روحانیت و مطالعات انتقادی دینداری از خود نشان میدهند، اما چرا تاکنون این دست مطالعات و طرح آن در رسانههای حوزوی مغفول واقع شده و کمتر درباره آن سخن گفته شده است؟ در اینباره دلایلی قابل اشاره است:
🔸۱. رسالت تبلیغ: برخلاف تصور ابتدایی، روحانیت همواره توجه ویژهای به رسانه داشته و در استفاده از رسانههای نوین پیشگام بوده است؛ اما رسالت مهم این نهاد، یعنی تبلیغ و تبیین معارف دین موجب شده عمده فعالیتهای رسانهای حوزویان و نیز انتظار اساتید و علمای حوزه از کارکرد «رسانه» معطوف به امر تبلیغ، تولید و توزیع محتوای دینی و نیز ارائه خدمات مرتبط با امور معنوی زندگی باشد. از این رو نگاه ثانوی و بیرونی به روحانیت محدود در مسائلی شده که بتواند جایگاه تبلیغی روحانیت را ارتقاء دهد. به طور مثال روحانیت بارها در آسیبشناسی تبلیغی خود تلاش کرده که حضور خود را به عنوان مبلغ مورد مطالعه، ارزیابی و آسیبشناسی قرار دهد و متناسب با آن مهارتهای اجتماعی خود را تقویت کند. اما این مطالعات بیشتر در سطح مهارتافزایی و تربیت مبلغ بوده و از سوی نویسندگان و محققان این عرصه عمق بیشتری پیدا نکرده است.
🔸۲. مسأله مرجعیت: نظم سازمان روحانیت با بزرگتری مراجع تقلید شکل گرفته است. قوام این نظم عموما بر دوش کرسیهای اخلاق بوده که مناسبات اساتید و شاگردان و نیز حوزویان و مردم را سامان میبخشیده است. روحانیت بیش از آنکه به مطالعات پسینی درباره عملکرد خود بپردازد، تلاش کرده است که با آموزههای اخلاقی و هنجارهای داخلی، نقش بهتری در عرصه عمومی ایفا کند. در این نگاه راهبر اخلاقی و هویتی روحانیت خود مرجع تقلید است و اوست که با تبیین شرایط و مصادیق حوزههای علمیه را راهبری میکند. اما به میان گذاشتن مرجعیت به مثابه موضوع مورد مطالعه از منظر علوم اجتماعی، با ادبیات حاکم بر مناسبات روحانیت سنخیت ندارد. لذا این بررسیهای انتقادی عموما از سوی نواندیشان و نخگبان جوان حوزه صورت میپذیرد. و از آنجا که این مطالعات انتقادی به ارزیابی عملکرد مرجعیت میانجامد و مطالبات تحولخواهانه به همراه دارد، به نوعی پای در کفش بزرگان نهادن قلمداد میشود و مطرود و مهجور است.
🔸۳. دوران سیاستورزی: با استقرار جمهوری اسلامی و مشغولیت روحانیت در عرصههای سیاسی، گفتگو پیرامون روحانیون و حوزههای علمیه دلالت سیاسی پیدا کرده است. از سوی دیگر، سخن از کارآمدی نظام سیاسی و سیاستهای کلان کشور نیز دلالتهای حوزوی و مرتبط با روحانیت دارد. طبیعی است در چنین شرایطی، گفتگو درباره روحانیت به سختی صورت میپذیرد و هزینهساز است. به عبارت دیگر، از آنجا که روحانیت پشتوانه نظری نظام سیاسی تلقی میشود، گویی دگراندیشی در نظم کنونی آن، نظام سیاسی را تهدید میکند و در مقابل آن تلقی میشود. حال آنکه استقرار نظام اسلامی میتواند بستری باشد برای گفتگوی آزاد علمی جهت تقویت بیش از پیش عملکرد روحانیت در عرصههای اجتماعی و سیاسی
🔸در میان این موانع و آفتها، جمع کوچکی از طلبههای حوزوی دغدغهمند در حوزه علوم اجتماعی گرد هم آمدهایم تا جدیتر درباره «روحانیت امروز» گفتگو کنیم. «روحانیت امروز» پایگاهی فکری- تحلیلی است که تلاش دارد از منظر علوم انسانی، وضعیت دینداری در ایران و عملکرد روحانیت معاصر را مورد بحث و گفتگو قرار دهد. ما در این مسیر دست همه اساتید، صاحبنظران حوزه و دانشگاه و دانشجویان و فضلای حوزه و نویسندگان و محققان را به گرمی میفشایم و از آنها دعوت میکنیم تا در این تلاش کوچک ما را کمک کنند.
🔗 به روحانیت امروز ملحق شوید
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
❌ کارگاه آموزشی خبرنگار در میدان
🔻با موضوع: #خبرنگاری در میدان بحران های اجتماعی
🔹با تدریس استاد سید علی میررضوی
مدرس دوره های خبرنگاری و داری سابقه مطبوعاتی و مدیریتی در: خانه مطبوعات تهران و خبرگزاری های تسنیم، فارس، مهر، ایسنا و ...
🔸به همراه تخفیف ۱۰۰% دوره مجازی «خبرنگاری در #شهر_مجازی» و #اعطای_گواهینامه معتبر و مزایای دیگر…
📅 از سلسه برنامه های سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) در #قم
🌀کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
🌐 https://soogvareh.com/khabarnegar/
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 خط مقدم من و تو
✍️ سیده الهام موسوی
دل در این روزهای پرالتهاب جایی را میطلبد.
او باشد و نجوای آرام اولیای خدا
او باشد و رقص پرچم های سرخ یا حسین
او باشد و عطر یاس و سیب چادر مادر
او باش و صدای طنین انداز الله اکبر عاشقان شهادت
او باشد...
دل من آسوده بگیر که خط مقدم تو همین جاست.
میان همین کانالها ،گروهها،برنامهها و دنیای لجنزار مجازی
یک قدم بردار میبینی همان نجوا و تکبیرها و حتی رقص پرچمها را!
مگر یادت رفته حرف شهید بلباسی را ؟
به همسر خود میگوید: در این دنیا هرچه دارم از کار فرهنگی است که انجام دادم.
اگر توجه کنی میبینی اکثریت شهدا این زمان حال ما اهل #کار_فرهنگی بودند.
شهید ذوالفقاری ، شهید محمد خانی و...
دل من! دل بده به قلم و بنویس؛ تا در زمین پر مین پا بگذاری و با هر کلمه مینی را خنثی کنی.
مگر نمی خواهی عطر خوش شلمچه را دوباره احساس کنی؟ بگذار کلمه کلمه نوشتههایت بوی عطر چادر مادر بگیرد. قربة الله بنویس.
بسمالله...
#جنگ_نرم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💢قربانیان کمسن و سال جنگ شناختی
✍️ انتشار یادداشت حجتالاسلام محمد رنگینکمان، عضو تحریریه مدادالفضلاء در روزنامه وطن امروز
در روزهایی قرار داریم که کشور عزیزمان بتازگی بعد از مدتی ناامنی و التهاب به آرامش همیشگی خود رسیده است. در میان اخباری که از این التهابات و درگیریها شنیده میشد حضور نوجوانان و جوانان به عنوان معترض در خیابانها بود؛ آنانی که هنوز مدرسه میروند و به عنوان دانشآموز شناخته میشوند. شنیدن این خبر سوالاتی را مطرح میکند که پاسخ و مواجهه درست با آن میتواند عاقبت نسلی را از گمراهی به سمت نور هدایت کرده و منجی آیندگان کشور باشد؛ براستی نقش نهادهای آموزشی، فرهنگی و پرورشی کشور که کارشان تربیت نسلی برای تداوم آرمانهای انقلاب است، در این آشوبها کجا بود و مسؤولان مربوط چه پاسخی برای این مهم دارند؟ نوجوانان و جوانانی که تا چند صباح دیگر باید بر صندلیهای مسؤولیت این مملکت تکیه بزنند و اداره کشور به آنها سپرده شود و آیندهسازان کشور محسوب میشوند، چرا در این برهه حساس سنی که هر حرکت درست یا غلط میتواند مانند حرکت مهرههای شطرنج عمل کرده و آینده آنان را بسازد یا به تباهی بکشاند، باید در زمین دشمن بازی کرده و به دروازه کشور خودشان گل بزنند؟! چه کسی به فکر تربیت این نسل است؟! چه کسی ضامن این بیاخلاقی و این نوع نگاههای نادرست در جوانان است؟! آیا جوانان ما جای اینکه تاریخ مستند انقلاب را از زبان خودمان بشنوند، باید شاهد آن باشیم که دیگران برایشان تحریف کنند که روایت ناصواب به آنها ارائه شود و گذشته این کشور برایشان وارونه جلوه داده شود؟! چرا به این درک نرسیدهایم که امروز جنگ، جنگ روایتهاست، اگر روایت نکنیم، روایت میشویم و درست یا غلط روایتمان میکنند؛ باید در این برهه حساس تاریخی بدانیم که همه در قبال این ماجراها مسؤولیم، همه باید برای ارتقای فرهنگی نسل آینده انقلاب تلاش کنیم؛ نباید اجازه دهیم جوانان قربانی بیمبالاتی مسؤولان بیمسؤولیت شوند. شاید الان اندکی برای این حرفها دیر باشد، آن روزی که رهبر حکیم انقلاب هشدار تهاجم فرهنگی را داده بودند باید به فکر این روزها میبودیم و برای امروزمان برنامهریزی میکردیم و نسل امروزمان را نجات میدادیم؛ از طرفی هم این فضاهای مجازی و بازیهای رایانهای که هیچ محدودیت و بزرگتری ندارد، همه جوانان را به خود مشغول و از دنیای واقعی جدا کرده و آنان را در مسیری قرار داده که هرگز به صلاح آینده کشور نیست و افکار فرزندان این مرز و بوم و روح لطیف آنان را به سوی خشونت سوق داده و باعث ایجاد ناهنجاریهای روحی و در نتیجه ابتذال در میان فرزندان عزیز این کشور شده است. در چنین شرایطی باز هم بعضی میگویند چرا نوجوانان در درگیریها حضور دارند؟! به نظر چه چیزی میتواند برای یک نوجوان جذابتر از این باشد که هر آنچه را در دنیای مجازی برایش به تصویر کشیدهاند، در دنیای حقیقی با آن مواجه شود و تمام آن هیجانات ناشی از دنیای مجازی و حرکات اکشن را در واقعیت پیاده کند و از آن لذت ببرد؟ آیا واقعا دستگاههای متولی برای فرزندان کشور برنامهای دارند؟ یا باید هر روز بیشتر از دیروز شاهد ابتذال و از هم گسیختگی فرهنگی و پرپر شدن جوانان و نوجوانان کشور باشیم!؟
آیا زین پس دستگاههای فرهنگی باز هم برای کارهای فرهنگی و نهادها و کانونهای ریز و درشت شهرستانهای کشور برنامه و بودجهای ندارند؟ یا فقط علاقهمندند بودجههای کشور را صرفا در جهت خرابیهای برآمده از اغتشاشات- که حاصل عدم تربیت نسل جدید بوده- هزینه کنند! نهادهایی که خودشان یک طرف این ماجرا بوده و به نوعی مقصر شناخته میشوند، زیرا اگر کسی کمترین کاری در راستای کودک و نوجوان کرده باشد میداند همیشه نهادها درگیر کمبود بودجه بوده و پول ندارند تا خرج تربیت فرزندان کشور کنند. به همین دلیل بعد از گذشت چند سال اگر این نهاد وابسته به دولت و حکومت باشد رو به کسالت میرود و دیگر رمقی برای ادامه کار نخواهد داشت و اگر برآمده از مردم و خودجوش و جهادی باشد، یا کارش را بسیار محدود کرده یا به تنگنای اقتصادی خورده و تعطیل میشود. این امر مصیبتی است در این کشور که امید است مسؤولان مربوط با تغییر رویکرد و عزم مضاعف و با استفاده از جوانان نخبه در اتاقهای فکر و مراکز تصمیمساز برای این مهم فکر اساسی کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در نسلهای آینده کشور نباشیم
#جنگ_نرم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 خطر علوم منقطع از وحی
✍️ محمدحسین مطهری
زیست مدرن مبتنی بر نظام فکری سکولار، نخبگان جامعه را در شکوفایی حداقلی نگاه میدارد.
🔹وقتی که شناختشناسی مدرن، دایره علم معتبر تو را در #عقل و #تجربه محدود سازد، تو تنها به یافته هایی میتوانی اعتماد کنی که در قالب تجربه یا تعقل منهای #وحی جاداشته باشد.
🔹وقتی که انسانشناسی مدرن، #انسان را فقط در بعد مادی تعریف کند و بشناسد، و هیچ اصالت و پایداری و دوامی برای بعد معنوی و روحانی انسان قائل نباشد، از ظرفیت و افق عظیم و آینده تمام نشدنی که در انتظار انسان است، غافل مانده است.
🔹وقتی که جهانشناسی مدرن، خدا را در گوشه ای از کلیسا میبیند و او را مالک و حاکم و مولا و مدیر و قانونگذار عالم نمیداند، طبیعی است که وقتی وارد سیاست و فرهنگ و اقتصاد و تربیت میشود، مجبور است مفاهیمی مانند #عدالت و #آزادی و #حقوق و #رشد را آنطور که عقلش میفهمد تعریف کند و اجرا کند و با دنیایی از نواقص و نارسایی ها و ناکامی ها در تعریف و اجرا مواجه شود.
🔹وقتی که اخلاق و سیاست و حقوق مدرن، علومی منقطع از وحی شدند، مفاهیمی مانند خوبی و بدی، هنجار و ناهنجار، مطلوب و نامطلوب، با سلیقه بشری تعریف و تغییر پیدا میکند و در این بین، نمیتوانیم با حقیقت این مفاهیم روبرو شویم.
🔸ما با زیست فردی و اجتماعی و علمی و فکری و رفتاریِ مدرن، چشم خود را بر حقیقتی بسته ایم که بدون آن، نمیتوانیم عالم را بفهمیم؛ چه در عرصه سیاست و چه تربیت و چه اقتصاد و چه فرهنگ و این بلای بزرگی بود که در عهد رنسانس پایه گذاری شد و پذیرفته شد.
🔴اینجاست که #نخبه، هرچقدر هم ممتاز و پرتلاش و کارآمد و موفق باشد، در محدوده عقل و تجربه محصور میشود و اجازه ندارد حقیقت را با اتصال به داده های وحیانی خطاناپذیر و حضوری دریابد. به همین خاطر، هرچقدر که در نظامفکری مدرن، بدنبال #رشد و تربیت نخبه باشیم، بازهم نمیتوانیم زوایای فراوانی از رشد را برای او به ارمغان بیاوریم.
#ایران #نخبگان
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
▪️مسیح علینژاد؛ سانسورچی!
✍️ دانیال بصیر
یکی از موضوعاتی که در این چند سال اخیر مورد بحث و مناقشه قرار گرفته و در میان بخشی از مردم و افکار عمومی بسیار شنیده میشود، مسئله زنان و حقوق آنان است که نماد دفاع از این مسئله در رسانهها ضد ایرانی "مسیح علینژاد" معرفی شده است.
"علینژاد" امروز به لطف امپراتوری رسانهای و دلارهای نفتی تبدیل به یک ابرقهرمان شده است که ظاهری دارد و باطنی؛ ظاهری که به دنبال احیا و ایفای حقوق زنان است و باطن و پنهانی که تمامیت آزادگی زنان سرزمین را هدف قرار داده است.
سرویسهای امنیتی - اطلاعاتی آمریکا خوب میدانند که سرمایهگذاری روی "مسیح علینژاد"، خبرنگار دست چندم ایرانی، وادار کردن دستگاه وزارت خارجه آمریکا و مایک پمپئو یا سایر مقامات قضایی آمریکا برای گرفتن عکس با این شخص و حمایتهای بی وقفه، چقدر ثمرات مثبتی برای جنایات ضدبشری آمریکا علیه ایران خواهد داشت. آنها به خوبی درک کردهاند که تصویر وزیر امور خارجه امریکا در کنار علینژاد صرفا یک عکس ساده نیست بلکه اهرم فشاری است در تحریم علیه حاکمیت ایران و نشان دادن چهرهای خوش خط خال در کنار مردم ایران در دفاع از حقوق زنان، کودکان کار، رفع تبعیض و.. در کل در کنار مردم ایران قرار گرفتند تاثیر رسانهای خوبی برایشان خواهد داشت.
"علینژاد" با فعالیت در رسانههای عربی - عبری - غربی از شبکههای مجازی گرفته تا برنامههای تلویزیونی «صدای آمریکا» و «اینترنشنال» سعی دارد خود را مدافع حقوق زنان و محرومان معرفی کند و هرگونه صدایی را تبدیل به اعتراض و ناهنجاری کند. اما آنچه او در این هیاهوهای رسانهای دنبال میکند، سانسور و نادیده گرفتن نقش زنان پیشرو و موفق است. هدف وی سانسور موفیقت زنان کشور ایران است که در تمام عرصهها از تحصیل گرفته تا عرصههای بین المللی و ورزشی خوش درخشیدند، دیده شدند، به جهان مخابره کردند که ما نه تنها آزادیم بلکه آزادگانی هستیم که به راحتی میتوانیم سختترین عرصهها را فتح کنیم.
او تلاش میکند با کمک ساخت چند کلیپ توسط شبکه «من و تو» و «اینترنشال»، به عمده مخاطبانش که پای صحبتهای او مینشیند و از زوایه نگاه او به تاریخ ایران و هویت ایرانی، مینگرند، القاء کند که زن ایرانی در تاریکخانه سنت و تعصب اسیر بوده و او چُنان ناجی سوار بر اسب سفیدی از راه خواهد رسید و یک تنه به جنگ تمام این تبعیضها و خشونتها خواهد رفت.
چیزی که "علینژاد" باید بداند این است که زن ایرانی دارای هویت است، دارای شناسنانه است؛ زن ایرانی امروز به راحتی میتواند در جامعه حضور داشته باشد. زن ایرانی نیازی به فعالیتهای مبتذل، مضحک و ضدمردمی امثال آزادی یواشکی و چهارشنبههای سفید او ندارد.
زن امروز ایرانی توان دفاع از حقوق خود را دارد و میتواند در تمامی عرصهها خوش بدرخشد و این نتیجه کار ژورنالیستی و مبتذل و مضحک مسیح و امثالهم نیست بلکه محصول آگاهی و آزادگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب زنان سرزمین شده است.
#حجاب
#رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌تعلقات
✍️ سیده الهام موسوی
یادم میآید اواخر ماه رمضان، حس و حال دم عید داشت؛
منم از همان کودکی عاشق لباس بودم؛ خصوصا لباس نوی عید.
مدام با خودم میگفتم:
یعنی ایندفعه لباسم چه رنگیه؟سبز؟ آبی؟ نه اصلا من صورتی دوست دارم...
خانه پدربزرگ، مانند دل پدربزرگ، وسیع و زیبا بود...
هر گاه مناسبتی پیش میآمد، آنجا دور هم جمع میشدیم،
این دورهمیها برای ما بچهها حکم عروسی داشت چون تا میرسیدیم
وسط حیاط خانه بساط خاله بازی و گرگم به هوا را راه میانداختیم.
مادر صدایم کرد.
میدانستم که مادر به خاکی بودن دست و پا حساس است. کمی آن طرفتر، زیر نخلهای حیاط، حوض را دیدم و سریع خودم را رساندم
تا دستی به آب بزنم و بعد بروم پیش مادر.
خدای من؛ لباس چین دار...
مادر مثل همیشه لبخندی شیرین بر لب داشت،
و لباس چین دار سبز را با دو دستش بالا گرفته بود و به من گفت: زود بیا بپوش عزیز دلم!
قند در دلم آب شده بود؛
از فکر اینکه با این لباس زیبا دور حیاط بچرخم و چینها در هوا باز شوند در پوست خود نمیگنجیدم.
چقدر آن روزها خوش بودیم،
کودکی یعنی دنیای بدون تعلق و برای همین، سراسر شادی است...
کودکی یعنی شاد شدن با کمترین دلیل، حتی یک لباس سبز چین دار.
انگار هر چه بزرگتر شدیم،
دلگیر تر شدیم، سختگیرتر شدیم،
و در نهایت لب به ناشکری گشودیم!
پس چه شد آن همه حس زیبا؟
آن همه دل خوشی بی آلایش؟
آری، ما تعلقاتمان زیاد شد است.
درگیر خودمان و دنیای دور و برمان شدیم!
برای همین کودکی که با کوچکترین دلیل خوشحال میشد،امروز با کمترین کاستی زمین و زمان را به هم میدوزد.
شاید این تعلق ما، ریشه در آرزوهای دور و درازمان دارد. غافل از اینکه هر لحظه، گرگ اجل به ما نزدیکتر میشود و ما بیهیچ توشه در پی آمال خویش میدویم «انّا لله و انّا الیه راجعون...»
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔹حقیقت نزدیک است
✍️ فاطمه ابنعلی عضو تحریریه بانو مجتهده امین در روزنامه سراج نوشت
ما خواهان انقلاب در ایران هستیم. وضعیت کنونی جامعه آزارمان میدهد. ما به دنبال آزادی هستیم.
اکنون در ایران انقلاب فمینیستی روی داده و زنان با تظاهرات، شعارنویسی روی دیوار، ناسزا به پلیس، حمله به همنوع و کشیدن چادر از سرش و... میخواهند به حقشان برسند. این را آن روزی متوجه شدم که در منزل اقوام کانال ایران اینترنشنال را نگاه میکردم. با تماشای آن متوجه شدم در ایران جنگ خیابانی رخ داده و مردم دارند به نیروهای امنیتی و پلیس چیره میشوند. در ادامه هم یک کلیپ تاثیرگذار برای این انقلاب پخش شد که مرا تحت تاثیر قرار داد.
در راه، خدا را شکر کردم که در یک کشور امن هستم و این وقت شب در خیابانهای تهران با آرامش تردد میکنم در حالی که عدهای در ایران، درگیر آشوب و ناامنی فزایندهای هستند که پلیسشان رقم زده!
تاسف تمام وجودم را گرفته بود. احساس گیجی و سر درگمی میکردم. مثل همین سطرهایی که نزدیک است از تناقض فروبپاشند!
در کتاب بسیار ارزشمندی خواندم خاصیت حق این است که دائمی و سودمند است حتی اگر بین سر و صدای باطل گم شود یا مثل آب گوارای رودخانه، روی آن را کف گرفته و از چشم ما به طور موقت مخفی شود. البته همیشه هم حق مظلوم و بی سر و صدا نیست؛ گاهی آنقدر عیان است که چه حاجت به بیان؟! فقط باید انگشت اشاره را سمت آن گرفت تا دیگران به راحتی آن را ببینند.
در شرایط حاضر وضعیت حق خیلی محسوس و آشکار است! واضح ست ما تنها کشوری بودیم که بعد از انقلاب، در مدت کوتاهی بیسوادی را ریشه کن کردیم و از ۳۵درصد به ۹۵درصد باسواد رسیدیم؛ با جهاد سازندگی به اکثر روستاها و شهرهای محروم امکانات آب، برق، تلفن و گاز رساندیم؛ در پزشکی، نانو و هسته ای جهش چشمگیر داشتیم؛ نصف دانشجوهای دانشگاه زن هستند و قبلا ۶٪ بودند؛ ۶۰هزار نفر پزشک زن داریم و قبلا ۳۵۰۰ نفر بودند؛ بیش از ۴۰۰۰نفر زن نویسنده داریم و قبل از انقلاب ۱۰نفر، یعنی رشد ۴۰هزار درصدی داشتیم! ۴۹فدراسیون ورزشی فعال برای زنان داریم و قبلا ۱۰ رشته فعال داشتیم. واضح است چنین پیشرفتهایی تنها در شرایط آزاد و امن پدید میآید. رژیم قبل ۳۵سال وقت داشت و به آن رسوایی آماری رسید و جمهوری اسلامی ۴۰سال در شرایط جنگ و تحریم با این آمار؛خودتان مقایسه کنید!
امروز عمق راهبردی ایران را باید از مرزهای هند تا اروپا و آفریقا جستجو کرد. از دلبستگی مسلمانان لکنهو و کشمیر به انقلاب تا حمایتهای نرمافزاری و معنویِ زکزاکی و یارانش در نیجریه.
ما به فلسطین سلاح دادیم تا با مقاومت، عزت و خاکش را حفظ کند؛ ما در انظار همگان، با هدایت و حمایت همه جانبه از ملت عراق و سوریه، شاخ غول داعش را شکستیم. ما در شجاعت بخشیدن به زن مسلمانِ غیر ایرانی برای حضور با حجاب در عرصههای ورزشی تاثیرگذار بودیم؛ ما ورزشکاران مسلمان کشورهای دیگر را تشجیع کردیم که در مسابقات، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسند.
در جنگ نیابتی یا بهتر بگویم جنگ جهانی در خاک اوکراین، شمعدانیهای(شاهد) ایرانی خارِ چشم دشمنان ملت ایران شدند. بله! ما در شرایط تحریمِ همه جانبه به مرز دانش پهپادی و موشکی رسیدهایم و فناوری ایرانی، در هماورد جبهه نظام سلطه(ناتو) با مخالفانش، نقش تعیین کننده پیدا کرده است. در نبرد تمدنی مقاومت با ارتجاع عرب در یمن، آن هم در وضعیت محاصره، امتداد ایدئولوژی انقلاب اسلامی، مجهزترین ارتشهای منطقه را زمینگیر کرده و به سرمایهگذاران خارجی که سر ذخایر ملت یمن سفره پهن کردهاند با شجاعت هشدار داده که بساطشان را جمع کنند و گرنه...
آری! ما خواهان انقلابیم. ما آزادی معنوی میخواهیم؛ ما از چپ و راست، شرق و غرب و رسانههایشان خسته شدهایم؛ ما نیاز به آزادی فکر و اندیشه داریم نه آزادی فمنیستی و بیبندوباری از سوی کسانی که با تحریم، شرایط سخت اقتصادی را برایمان درست کردهاند. ما به یک انقلاب در سبکِ گفتوگو نیازمندیم. باید کنار هموطن خود بایستیم، دست چپ را روی شانهاش بگذاریم و با انگشت اشارهی دست راست حقیقت را نشانش بدهیم. «حقیقت نزدیک است»؛ با نیمنگاهی میتواند آن را ببیند. باید باد بهاری و دم مسیحاییِ «تبیین» بر مردم بوزد تا چشمها بیدار و عقلها زنده شود. اگر ندیده و نشنیدهاند، کوتاهی از ماست. مدتها قبل بزرگی گفت بروید تبیین کنید و برای ملت بگویید تا به خودشان افتخار کنند. نگفتیم؛ تناقضهای مخرب به وجود آمد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
یادداشت فاطمه ابن علی،عضو تحریریه بانو مجتهده امین
https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/13853
.
🔻بررسی حقوق زنان سیاه پوست آمریکایی
✍️ مقاله میناسادات حسینی، عضو تحریریه بانو مجتهده امین
📌پذیرفته شدن مقاله در همایش ملی حقوق بشر آمریکایی وثبت مقاله در پایگاه علمی سیویلیکا
https://civilica.com/doc/1540507/
#مقاله
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN