eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهان نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دفاع قاطع رئیس جمهور عراق از ایران در اجلاس مکه 🔹رئیس جمهور عراق ضمن اعتراض به عربستان سعودی درباره بیانیه پایانی اجلاس فوق‌العاده سران عرب، از ایران اعلام حمایت کرد و امنیت آن را به سود کشورهای عربی توصیف کرد. @Jahaannews
🔸 سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز جهانی قدس 🔹طی چهل سال گذشته دشمنان فلسطین تلاش کردن که قدس به فراموشی سپرده شود 🔹تلاش ها برای رنگ مذهبی دادن به روز جهانی قدس وایجاد اختلاف مذهبی و نشان دادن این موضوع که این روز تنها مختص ایرانیان است، شکست خورد. 🔹چهل سال از زمانی که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد می گذرد. دشمنان قدس طی این مدت روی این حساب کرده بودند که این روز با مرور زمان به فراموشی سپرده شود ولی هر سال می‌بینیم که توجه و اهتمام ملت‌ها به این روز و قدس بیشتر می‌شود. 🔹اخلاص و تلاش حامیان بازپس گیری قدس از هر قدرت و محاصره ای قوی تر بود. 🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ سازمان بهداشت جهانی ناکارآمد است.. 👌 چرا در روایت های طبی درایه نمی کنیم و فقط آنها را روایت می کنیم و یا آنها را شخصیه تلقی می کنیم؟ درایه کردن در روایات زمینه تفکر در این عبارت های عمیق را فراهم می آورد و تفکر در وحی زمینه تحقق آن در زندگی می باشد. 👌به عنوان مثال در روایت، خرید آرد را علت نابودی دانسته اند و به ما توصیه کرده اند که گندم بخریم. ( إِذَا كَانَ عِنْدَكَ دِرْهَمٌ فَاشْتَرِ بِهِ الْحِنْطَةَ فَإِنَّ الْمَحْقَ فِي الدَّقِيقِ) معمولاً این روایت خوانده می شود ولی در آن درایه نمی شود! 👌 به راستی چه نسبتی میان خرید آرد و نابودی وجود دارد؟! این سوال درباره تمامی روایات طبی و غیر طبی جریان دارد و عزیزانی که فقط توفیق روایت حدیث را دارند -ولی توفیق درایه کردن و تبیین ارتباط میان متغیرهای مطرح در یک حدیث را ندارند- نمی توانند به اجرای حدیث در جامعه اطمینان پیدا کنند. 👌 در نظریه "پیش گیری ساختاری از بیماری" اندکی توفیق تَدَبُّر و درایه در آیات و روایات را داشته ایم و برتری مفاهیم مطرح در وحی در حوزه حیات را در مقایسه با مفاهیم طب مدرن و who نشان داده ایم! 👌به نظر ما تعاریف طب مدرن، بخشی، ناقص، ناکارآمد و مضر به سلامت انسان هستند و علامت صحت ادعای ما افزایش کمی و کیفی بیماری های بشر و رشد دائمی تخت های بیمارستانی و تجارت های داروخانه ای است. حجت الاسلام علی کشوری- ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۰ - مصادف با ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ @olgou4
نقد الف لام قسمت اول.pdf
4.29M
در باره کتاب سال جمهوری اسلامی چه می دانید❓ ❌تحریف امام در روز روشن☹️ نقدی بر کتاب «الف لام خمینی» به قلم سید حمید روحانی، تاریخنگار امام👌 قسمت اول #تحریف_امام
✳️14 گام تا امام✳️ گام اول: تقوای فردی و سیاسی 🔵تقوا و یکی از ویژگی‌های بارز و همیشگی امام خمینی (قدس سره) بود. تقوایی که وجه تمایز او با بسیاری از سیاست‌ورزان بود و به فعالیت او قداست و نورانیت ویژه‌ای بخشید. 🔆این ویژگی در تمام حالات امام جلوه داشت. گزیده‌ای از جلد اول نهضت امام خمینی که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی، هنگام تبعید امام (قدس سره) به نجف نوشته شده است، کوتاه‌جلوه‌ای است از آن تقوای دائمی و مستحکم: « امام خمینی در سایه خودسازی و تهذیب نفس موفق شد که از بسیاری صفات و شیوه‌های ناموزون و رذایلی که دامن‌گیر بعضی از مقامات روحانی می‌باشد دور بماند و دامان والای خود را از آلودگی‌های نامجویی، خودنمایی، جاه‌طلبی، ریاکاری و دیگر صفات رذیله، پاک و مبرا نگه دارد و به مشتهیات دنیا بی‌اعتنا باشد. 🔹از روز جوانی که به مقام اجتهاد رسید تا به امروز که بر کرسی قیادت و امامت نشسته است، در راه شناساندن خود و به دست آوردن مقام و مسند، کوچک‌ترین گامی برنداشته است و وجوهات شرعیه و حقوق نیازمندان و رنجبران را صرف نامجویی، مسندیابی و نکرده است. اصولا از بساط ریاست و مقام و لوازم آن به گونه‌ای تنفر و انزجار دارد و دوری می‌گزیند که انسان از مردار گندیده فرار می‌کند و در حقیقت این ریاست است که به دنبال امام خمینی رفته است؛ و اگر احساس خطر برای اسلام و جامعه اسلامی نبود، او هرگز به این وادی قدم نمی‌گذاشت و این مسند و مقام را به اهلش واگذار می‌کرد. چنان‌که در دوران زندگی 60 ساله خویش چنین کرد و کوچک‌ترین گامی در راه به دست آوردن مقام و مسند برنداشت. عکس و رساله خود را تا روزهای آغاز نهضت (که مردم چاپ و پخش کردند) اجازه چاپ و پخش نداد و تازه در آن شرایطی که فریاد مقلدین از نداشتن توضیح المسائل او به آسمان بلند شد، فقط چاپ آن را اجازه داد و از وجوهات شرعیه صرف چاپ آن نکرد و بودجه اولین چاپ توضیح‌المسائل او، از طرف خود مردم جمع‌آوری و تأمین شد و تا روزی که در قم می‌زیست، حتی یک جلد رساله به طور رایگان در اختیار کسی نگذاشت و اصولا در منزل او رساله یافت نمی‌شد. 🔹امام خمینی به سحرخیزی، تهجد و راز و نیاز به درگاه خداوند بی‌نیاز در نیمه‌های شب از جوانی اهتمام داشته و دارد و این برنامه را هرچند دیر خوابیده و خسته و ناراحت باشد ترک نمی‌کند و می‌توان گفت که هیچ‌گاه پیش از اذان صبح چشمان او در خواب نیست. اکنون در نجف اشرف نیز برنامه ویژه او در امر زیارت، عبادات و اعمال مستحبه هیچ‌گاه ترک نمی‌شود. در این سال‌هایی که در نجف ا قامت دارد، در زمستان و تابستان، در شب‌های بارانی و سرد و... مرتب سر ساعت 3 (3ساعت بعد از غروب) در حرم مطهر حضرت امام علی ابن ابی‌طالب (علیه‌السلام) می‌باشد و جز در موارد استثنایی (هنگام بیماری یا برقراری حکومت نظامی) این برنامه را ترک نکرده است.»(نهضت امام خمینی ج1 ص41-40) البته باید گفت که تقوا و خودسازی عمیق اسلامی دو بعد دارد: «تقوای فردی» و « »و همان‌طور که تقوای فردی به معنای رعایت احکام الهی و تحقق آیات و روایات شریف در زندگی فردی است؛ تقوای اجتماعی و سیاسی نیز به معنای تلاش برای تحقق آیات و احکام در عرصه جامعه و در سطح جهان است کما این‌که حرکت امام (قدس سره) محدود به مرزهای کشور نبود بلکه ایشان مطابق با آیات قرآن کریم و بر اساس تقوای دینی و سیاسی تحولی اساسی را در جهان اسلام پایه‌گذاری کردند: ◀️«هرچند که سابقه به دو سده اخیر بازمی‌گردد، اما اگر این حرکت را در یک منحنی رسم کنیم، حرکت امام خمینی (ره) را در قالب انقلاب اسلامی ایران طی این دویست سال در قله این منحنی می‌توان ترسیم نمود. با توجه به رهبری امام خمینی (ره) در رویارویی با قدرت‌ها و به پیروزی رساندن یک انقلاب و راهبری موج بیداری اسلامی و مواجهه با مسائل آن به واقع باید عصر حاضر را عصر امام خمینی (ره) دانست که ویژگی مهم آن احیای اسلام و ارزش‌های الهی و معنوی، بیداری اسلامی، شجاعت و اعتماد به نفس ملت‌ها در برابر زورگویی‌های مستبدان و مستکبران است. در واقع انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات عمیق شد که نیروی محرکه لازم را برای حرکت‌های انقلابی جدید تحت عنوان بیداری اسلامی بر سه پایه مهم ایجاد کرد: 1. بازگشت به اسلام ناب که در صدر اسلام توانست بر قدرت‌های بزرگ آن زمان غلبه کند. 2. وحدت جهان اسلام که استعمار سالیان دراز تلاش کرد تا با تکیه بر اصولی چون تفرقه بینداز و حکومت کن میان فرقه‌های مختلف اسلامی فاصله بیشتری بیندازد. 3. استکبارستیزی و مقابله با کفر و الحاد و طاغوت.»(شاخصه‌های تمدن اسلامی و انطباق آن با مؤلفه‌های بیداری اسلامی، احمدرضا بهنیانفر، ص184، فصلنامه 15 خرداد، شماره 34، زمستان91) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
❇️14 گام تا امام❇️ 🔹گام دوم: شجاعت در راه رسیدن به آرمان‌ها یکی از صحنه‌های شورانگیز و بلندهمتی امام (قدس سره) مواجهه قاطع ایشان با شورای فرماندهی در زمان تبعیدشان به نجف و مدتی کوتاه پس از پیروزی کودتای این حزب بود. حزب بعثی که هیچ نسبتی با ملت عراق نداشت و با کودتای انگلیسی و جاسوس‌هاس اسرائیلی پا بر خون ملت عراق گذاشت؛ به ایرانی‌های مقیم عراق ظلم عیانی کرد و به قدرت رسید و رعب و ترس خود را در دل آحاد مردم و خواص گذاشت. ◀️این جلوه شورانگیز شجاعت و صلابت روحانی امام (قدس سره) را از کتاب نهضت امام خمینی می‌خوانیم: « رئیس سازمان امنیت نجف: ما از طرف انقلاب عراق به منظور دادن گزارش خصوصی به حضور شما آمده‌ایم و ناچاریم که در جلسه سری با شما به گفتگو بنشینیم. امام: آن‌چه را که می‌خواهید با من در میان گذارید پیرامون چه موضوعی است؟ بیان کنید، اگر احتیاج به جلسه خصوصی داشت با آن موافقت می‌کنم - در این‌جا هیچ چیز نمی‌توانیم بگوییم. باید در مطالب را به عرض شما برسانیم. از شما تقاضای ملاقات خصوصی داریم. - آیا در مورد اختلافات مرزی ایران و عراق می‌خواهید با من گفتگو کنید؟ - بلی در این رابطه است، لیکن مسائلی است که باید در جلسه سری مطالب به عرض شما برسد. - من در این مورد هیچ‌گونه دخالتی نمی‌کنم و نیازی به ملاقات خصوصی نیست. - شما چگونه در این مورد دخالت نمی‌کنید؟ در صورتی که به حق مسلم عراق تجاوز کرده است و هم اکنون مرتب به مرزبانان ما حمله می‌کند و سربازان ما را در مرز به خاک و خون می‌کشد؟ کم‌ترین انتظار ما این از شما این است که طی بیانیه‌ای از اعمال خلاف قانون دولت ایران استنکار کنید و ما را که با شما در دشمنی با رژیم ایران شریک و همراهیم یاری کنید! امام خطاب به مترجم که در کنارش نشسته بود گفت: من کسی را می‌خواهم که (تعارف) حرف‌هایم را برای این‌ها ترجمه کند. مترجم: من آماده‌ام، بفرمایید. امام: اولا اختلافات ما با دولت ایران یک و عقیدتی است و برطرف‌شدنی نیست.. اما اختلافی که اکنون بین دولت‌های عراق و ایران بروز کرده، موسمی و زودگذر است. شما و دولت ایران امروز به هم بد می‌گویید و یکدیگر را طعن و لعن می‌کنید و فردا در کنار هم قرار می‌گیرید؛ اما ما نمی‌توانیم هیچ‌وقت با آن‌ها کنار بیاییم و با ظلم تفاهم کنیم و ثانیا شما چه نکردید که ایران کرده است؟ دولت ایران مردم را با شدیدترین نحوی سرکوب می‌کند شما نیز همین رفتار جائرانه را در این چند روز با ایرانی‌ها کردید و با روش وحشیانه‌ای آنان را از عراق بیرون ریختید، حتی به علما توهین کردید، به بزرگان جسارت کردید. طبق خبری که به من رسیده مأمورین شما در کاظمین زوار ایرانی را حتی از داخل حمام بیرون کشیده و به طرز زشت و زننده‌ای در ماشین‌ها ریخته، به سر مرز برده‌اند. - دروغ به عرض شما رسانده‌اند، ما نسبت به ایرانی‌ها هیچ‌گونه رفتار غیربرادرانه‌ای نکرده‌ایم. - رسوایی قضیه تا آن‌جاست که حتی رادیوهای خارجی گزارش کرده‌اند. رادیو لندن خبر رفتار غیرانسانی دولت با ایرانیان و علمای ایران را پخش کرده است. آیا برای مقامات عراقی شرم‌آور نیست که رادیوهای بیگانه گزارش کنند که دولت عراق نسبت به ملت مسلمان ایران و علمای اعلام چنین اعمالی را مرتکب شده است؟ - رادیو لندن با جمهوری دموکراتیک و ملی عراق مخالف است و علیه آن تبلیغ می‌کند. ما می‌گوییم که هیچ‌گونه سوء رفتاری با زائران کشور برادر ایران نشده است، شما حرف ما را نمی‌پذیرید ولی دروغ‌پراکنی رادیوهای بیگانه را می‌پذیرید؟! - منبع اطلاعاتی‌ام رادیوهای خارجی نیست. بدرفتاری مأموران عراقی با ایرانی‌ها را کسانی که در جریان بوده‌اند و دیده‌اند، پیش من آمدند نقل کردند. بدرفتاری مأموران عراقی با ایرانی‌های مقیم عراق و با زائران ایرانی را کسی نمی‌تواند منکر شود. - آیا شما می‌دانید که دولت ایران با عراقی‌های مقیم آن کشور چه بدرفتاری‌هایی می‌کند؟ - اگر آن‌ها بد کردند شما بدتر کردید.»(نهضت امام ج2 صص560-558) 🔴سخن که به این‌جا رسید مقامات بعثی که سخت خشمگین شده بودند بلند شدند و در حالی که می‌گفتند «مو لازم، مو لازم» یعنی لازم نیست بیانیه‌ای در حمایت از رژیم بعث صادر شود، از منزل امام خمینی (قدس سره) بیرون رفتند. و توفنده امام با کودتاچی‌های بعثی موجی از شادی و شعف همراه با شگفتی و حیرت در حوزه علمیه نجف برانگیخت و روح همت و حماسه را به آن حوزه بازگرداند. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔵14 گام تا امام🔵 ❇️گام سوم: پایبندی به استقلال همه جانبه❇️ استقلال‌طلبی یکی از شاخصه‌های دائمی و همیشگی امام خمینی (قدس سره) بود. ایشان این ویژگی و به طور کلی بینش عمیق خود را سال‌ها پیش از آغاز داشت و دیگران را بدان فرامی‌خواند. با نگاهی به کتاب امام خمینی، که در فروردین ۱۳۲۳ (حدود دو سال پس از کودتای شهریور ۱۳۲۰ ) در پاسخ به یکی از دگراندیشان درباری با سوابق حوزوی نگارش یافته به خوبی می‌توان بینش گسترده و جهش‌بار و سطح والای اندیشه او را شناخت و پایه برخورداری او از تعالیم سازنده و فروزنده قرآن را دریافت... امام خمینی (قدس سره) در این کتاب، که در واقع اسلام در برابر کتابی گمراه کنند بود، با استدلالات متقن غبار شبهات از چهره اسلام زدودند و «در پایان کتاب مزبور روی سه آیه از قرآن کریم انگشت گذاشته و عموم توده‌ها را به عمل به آن فراخوانده است که دو آیه (از سوره مبارکه نساء/1139-138 و مائده/59)، مربوط به بر حذر داشتن مردم از همکاری و و یهود و نصارا و گزینش رهبری آنان می‌باشد و آیه دیگر(از سوره مبارکه انفال/60) مربوط به واداشتن توده‌های مسلمان به آموزش نظامی، تهیه تجهیزات جنگی و مسلح شدن است... آن‌گاه (پس از آوردن آیات ذکر شده) چنین آورده‌اند: هم‌میهنان عزیز! خوانندگان گرامی! برادران ایمانی! جوانان ایران‌دوست! ایرانیان عظمت‌خواه! مسلمانان عزت‌طلب! دین‌داران ! این این فرمان‌های آسمانی است، این دستورات خدایی است، این پیام‌های غیبی است که خدای جهان برای کشور اسلامی و بنای سرافرازی به شما ملت قرآن و پیروان خود فرو فرستاده؛ آن‌ها را بخوانید و تکرار کنید و در پیرامون آن دقت نمایید و آن‌ها را به کار ببندید تا استقلال و شما برگردد و پیروزی و را دوباره در آغوش گیرید، وگرنه راه نیستی و زندگانی سراسر ذلت و خواری را خوهید پیمود و طعمه جهان‌خواران خواهید شد.»(نهضت امام خمینی ج1 ص99-98) اکنون؛ پس از گذشت بیش از هفتاد سال از این کلمات مشاهده کردیم کسانی که راه عزت و عظمت را در مذاکره و ارتباط‌گیری با بیگانگان می‌دانستند چگونه به راهی سراسر ذلت و خواری گرفتار شدند به گونه‌ای که هیچ‌کدام از انتظارات‌شان از طرف مقابل برآورده نشد و در پیش‌گاه ملت نیز پاسخی منطقی ندارند. ◀️اکنون پس از گذشت بیش از هفتاد سال از این کلمات، و صدق گفتار امام بار دیگر آشکار شده است. 🔽پی‌نوشت: مذاکره‌طلبی و در برخی مسؤولین ریشه در جنس تفکر آنان دارد. به طور مثال محمود سریع القلم، یکی از تأثیرگذارترین مشاوران رئیس جمهور، در کتاب ایران و جهانی شدن صراحتا استقلال ملی را منکر شده است. گفتنی است این کتاب با مقدمه حسن روحانی در سال 1392 چاپ شد و به نوعی محسوب می‌شود و مقام معظم رهبری در موارد متعدد بدون ذکر نام به تخطئه این سخن نادرست پرداخته اند. ایشان در سخنانی فرمودند: «استقلال، مرزی است برای کشور؛ این کسانی که سعی میکنند اهمیت استقلال یک ملت را - به‌عنوان جهانی شدن و حل شدن و منطبق شدن با جامعه‌ی جهانی - از بین ببرند و کمرنگ کنند، مقاله مینویسند، حرف می‌زنند، اینها هیچ خدمتی نمی‌کنند به این کشور.» (۱۳۹۲/۱۲/۱۵) و همچنین: «اگر یک کسی است که روح استقلال ملّی را نشانه می‌رود ـ الان هستند کسانی که صحبت استقلال که می‌شود، استقلال را مسخره میکنند، می‌گویند این عقب‌افتاد‌گی است، استقلال چیست ـ و میخواهد وابستگی را تئوریزه کند، استقلال را مسخره کند، دلهای جوانان را برای مستقل زیستن متزلزل کند، نمی‌شود در مقابل او بی‌تفاوت ماند؛ باید در مقابل او عکس‌العمل نشان داد.» (۱۳۹۳/۰۱/۰۱) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆14 گام تا امام🔆 ✳️گام چهارم: استکبارستیزی✳️ یکی از شاخصه‌های ثابت و همیشگی امام خمینی (قدس سره) و استعمار زمان بود. دشمنان راه امام تلاش می‌کنند این ویژگی و شاخصه را عنصری مزاحم جلوه دهند و این‌گونه عنوان می‌کنند که استکبارستیزی در عصر حاضر موجب انزوای کشور و ملت می‌شود. امّا تحقیقات علمی و میدانی نشان می‌دهد که این عنصر نه تنها باعث انزوای کشور نشده بلکه شجاعت ایشان در مبارزه با استکبار امام و امت در چشم جهان است. در ادامه گوشه‌ای از نظرات اندیشمندان جهان در مورد امام (قدس سره) و این ویژگی بارز ایشان می‌خوانیم: 🔹« 1. رحلت امام همانند حیات او در دنیا بود. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی برای تمام مسلمان‌های دنیا و بی‌تردید برای انقلابیون دنیا، یک است. امام بدون تکیه به هیچ قدرتی توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند و افکار همه مستکبران و کافران را زیر و رو کند. زندگی و مرگ امام یک انقلاب بود... (اسماعیل اوچ ما از دانشمندان ترکیه) 🔸2. غم از دست دادن امام نه تنها برای مردم ایران، غمی جان‌سوز بود، بلکه برای همه مسلمانان جهان یک ضایعه بزرگ محسوب می‌شود... امام یکی از بود که با طاغوت، استعمار و استثمار مبارزه کرد و سرانجام پیروز شد... زندگی ساده امام، بایستی سرمشق تمام مسلمین جهان باشد... (نیمان مایشان-معاون انجمن اسلامی چین) 🔹3. امام خمینی مثل دریای بی‌کران پرسکون و آرام بود. امام خمینی آمریکا را از ایران اسلامی بیرون راند و ایران را از یوغ استعمار بیرون کشید... امروز اثر این حرکت را ما در آفریقا می‌بینیم که چگونه یک پزشک مسیحی به یکی از علمای الازهر میگوید ما اسلامی را که در دست اعراب و ایران و شاهان اسیر است نمی‌خواهیم، ما اسلام خمینی را می‌خواهیم که در مقابل ظلم می‌ایستد و از مظلوم حمایت می‌کند. (مولانا سیدصادق علیشاه-از دانشمندان پاکستان) 🔸4. امام خمینی با برپایی حکومت اسلامی و ارائه تئوری که از ویژگی‌های ضدغربی و ضداستعماری بالایی نیز برخوردار بود، در برابر سه جریان عمده حاکم یعنی مادی‌گرایی غربی، نظام‌های لائیزم حاکم بر برخی کشورهای اسلامی مانند ایران دوران شاه و ترکیه که تحت نفوذ سیاسی و فرهنگی گسترده غرب نیز قرار داشتند و هم‌چنین جریان افراطی و التقاطی وهابیت که موجب تشدید شکاف و اختلاف در میان جوامع اسلامی گردیده بود، قیام کرد و کوشید را وارد عرصه‌های زندگی کند. (دکتر عمران معاولین-استاد فلسفه و ادبیات دانشگاه کاست سات-تایلند) »(فصلنامه تخصصی 15 خرداد صص10-8، شماره 3) ◀️البته باید گفت که این ویژگی امام خمینی (قدس سره)، یک ویژگی شخصی و دارای تاریخ انقضا نبوده و نیست بلکه راهی غیرقابل تغییر برای ما ملت ایران است: « «من بارها گفته‌ام...[تا] قطع تمام وابستگی‌ها به تمام ابرقدرت های شرق و غرب، ملت ما علیه مستکبرین ادامه دارد. (صحیفه امام، ج12، ص147- 1358/11/22) » و ایشان با امیدواری و بینشی عمیق این قرن را قرن پیروزی مستضعفین بر مستکبرین نامیده‌اند: ««هان ای مسلمانان جهان، و مستضعفان تحت سلطه ستمگران، بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.» (همان، ج15، ص171- 1360/6/15) » @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻14 گام تا امام🔻 🔹گام پنجم: نفی اشرافی‌گری؛ حمایت از مستضعفین🔹 🔸«حضرت امام در نهضت و انقلاب شان همیشه اتکایشان بر و توده‌های محروم بوده است و درواقع این درسی بود که امام راحل از مکتب اسلام و قرآن گرفته بود. اسلام بردگی را از چهره مستضعفان در مقابل زدود و لذا مکتب امام هم برگرفته از اسلام و قرآن بوده است. 🔹اینکه امام (ره) می فرمودند" من یک مویِ را به کاخ نشینان ترجیح می دهم" برگرفته از قرآن بود. در جایی دیگر هم امام می‌فرمود کسانی می توانند تا آخر با ما باشند که درد فقر و نداری و گرسنگی را کشیده باشند. در عمل هم به ما ثابت شده است که کسانی توانستند تا آخر خط امام را پاس بدارند و حافظ آرمانهای امام راحل باشند که از سرمایه داری، و اشرافی گری دوری گزیدند. کسانی توانستند تا آخر خط امام را پاس بدارند و حافظ آرمانهای امام راحل باشند که از سرمایه داری، رفاه طلبی و اشرافی گری دوری گزینند. بزرگترین خطری که اشرافی گری و زرپرستی برای یک ملت درپی دارد خطرِ وابستگی است. و نتیجه این اشرافی گری آن می شود ملتی که با دادن جان وجوان و خون خود استقلال را به دست آورده، دشمن از در رانده شده از پنجره برگردد. لذا مردم عزیز ما باید هوشیار باشند و توجه داشته باشند که تفکر اشرافی گری هم بر خلاف موازین اسلام و قرآن است و هم برخلاف آرمانهای امام است؛ حتی کسانی که فارق از اعتقاد به اسلام میخواهند سربلند و باعزت و بدون وابستگی و تعرض دشمن زندگی کنند باید سعی کنند از اشرافی گری و رفاه طلبی دوری کنند. نفرت امام از زرمداران و سرمایه داران باعث شده بود که ایشان تا روزی که چشم از جان برستند هرگز حاضر نشدند با سرمایه داران و کسانی که اهل آلاف و ثروت اندوزی بودند نشست و برخاست داشته باشند وبه آنها کمکی کنند. 🔸حتی امام به مسئولین تذکر می دادند تا سرمایه داران و مال اندوزان را در کارهای اجرایی ممکلت شریک نکنند و با آنها ارتباط نداشته نباشند. امام روی این موارد بسیار حساس بودند. آنچه باعث شده بود امام راحل به قشر مستضعف و محروم توجه ویژه ای داشته باشند علاوه بر اینکه دستور قرآن و اسلام بوده، برگرفته از اقتضای انسانیت انسان است. 🔹امام وقتی مطلع می شد انسانی مشکلی در زندگی دارد به شدت رنج می کشید. امام راحل مصداق واقعی " بنی آدم اعضای یکدیگرند " است. امام با تکیه برانسانیت تکامل یافته خود نمی توانست نسبت به محرومین بی تفاوت باشد. لذا امام از همان روز اولی که انقلاب به پیروزی رسید به سازندگی روی آورد. اولین اقدام امام بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بحث سازندگی این بود که شماره حساب 100 را برای مسکن محرومین راه اندازی کرد. امام فعالیت های سازندگی زیادی را برای اینکه توده های محروم جامعه را به حقوق حقه شان برساند و از محرومیت نجات دهد، به سرانجام رساند. » (مصاحبه تسنیم 16بهمن1395: https://b2n.ir/72863 ) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔵14 گام تا امام🔵 ⬅️گام ششم: حمایت از پیشرفت اقتصادی و مادی➡️ با توجه به نوع تبلیغات انجام گرفته در خصوص اهداف و آرمان‌های امام خمینی (قدس سره) ممکن است این نکته به ذهن برسد که نهضت ایشان محدود به آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی بود و به و مادی نظری نداشت. امّا با مطالعه دقیق کنش‌ها و بیانات ایشان در طول نهضت این فرضیه باطل می‌شود. نامه به نخست‌وزیر وقت؛ امیرعباس در خصوص وضع نابسامان اقتصادی کشور : «... موجب کمال تأسف است که نغمه ناموزون شماها تقریبا از حدود تبلیغات رادیو و روزنامه‌های غیر آزاد و بعضی نوشته‌های مشحون به گزافه تجاوز ننموده است و هر روز بر فقر و بیچارگی ملت افزوده می‌شود و ورشکستگی بازار و بازرگانان محترم روزافزون است. نتیجه این همه هیاهو و تبلیغات سرتا پا گزاف، برای اجانب است و ملت را به حال فقر و عقب‌افتادگی به اسم ملت مترقی نگه‌داشتن است... جشن‌های غیرملی که به نفع شخصی در هر سال چندین مرتبه تشکیل می‌شود و در هر مرتبه مصیبت‌های جان‌گداز برای اسلام و مسلمین و ملت فقیر پابرهنه ایران به بار می‌آورد، یکی از آن‌هاست. با سرنیزه پلیس از مردم بیچاره بی‌پناه، خرج‌های گزاف آن‌ها گرفته می‌شود. یکی از جشن‌ها که من نمی‌توانم اسمی روی آن بگذارم جز هوس و شهوت و بازی با احساسات ملت، گفته می‌شود چهارهزار میلیون ریال خرج شده است که نصف آن از خزانه ملت و نصف دیگر بی‌واسطه از بازار و غیره و با زور و ارعاب اخاذی شده... شماها در کاخ‌های مجللی که هر چند سال تغییر مکان می‌دهید و با میلیون‌ها تومان خرج‌های گزاف که تصورش برای ملت ممکن نیست، نشسته‌اید و مخارج آن را از کیسه این ملت بدبخت اخاذی نموده‌اید و ناظر فقر و گرسنگی ملت و ورشکستگی بازار و بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل هستید، ناظر اختلال وضع فلاحت و زراعت، اختلال وضع بازار و تسلط اسرائیل بر شؤون اقتصادی کشور، بلکه به طوری که گزارش داده‌اند دخالت اسرائیل در فرهنگ می‌باشید؛ ناظر فقدان ضروریات اولیه زندگی در غالب دهات نزدیک، چه رسد به دهکده‌های دور افتاده، از قبیل آب آشامیدنی سالم، حمام، وسایل بهداشت هستید...چطور وجدان خود را راضی می‌کنید برای حکومت زودگذر این‌قدر چاپلوسی از اجانب کرده، ذخایر ملت را به رایگان یا به مقداری ناچیز تسلیم آن‌ها نموده و ظلم و ستم به زیردستان یعنی ملت بدبخت می‌کنید؟»(نهضت امام خمینی ج2 ص313-312) با پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تحریم‌های سنگین علیه ملت ایران، کشور ما پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه صنعت، تکنولوژی، علوم روز، بهداشت و البته اقتصاد داشته است که در گذشته به آن اشاره شد. البته در طول چهل سال و به ویژه در چند سال اخیر متأسفانه امور اقتصادی کشور به دست بعضی کسانی افتاده که دوباره سر دادند و اقتصاد کشور را با به امضای بیگانگان گره زدند و با کم‌کاری و سستی موجب و بازرگانان محترم شدند. کسانی که با روحیه و به اسم ایجاد برای اجانب بازار سیاه درست کردند و بومی‌های منطقه را به فقر و فلاکت انداختند. کسانی که گمان می‌کنند با سکنی‌گزینی در کاخ‌های چند ده میلیاردی می‌توانند بر جمهور ملت ایران ریاست کنند و چرخ اقتصاد را بچرخانند. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار خود با مسؤولین نظام در خصوص این‌که مسؤول جمهوری اسلامی از نظر رفتار اقتصادی و نحوه سیاست‌ورزی تفاوت چندانی با کارگزاران رژیم سابق نداشته باشد اینچنین هشدار داده‌اند: « وَ سَکَنتُم فی مَساکِنِ الَّذینَ ظَلَموِا؛(ابراهیم/45) خب، این‌که ما در همان ساختمانی که آن طاغوت حکمرانی میکرد حکمرانی کنیم، مثل او هم عمل بکنیم که نشد، [در این صورت] ما با او فرقی نداریم. روشمان بایستی با روش بندگان شیطان و اَتباع شیطان متفاوت باشد. »(98/2/24 دیدار با کارگزاران نظام) البته باید گفت که ملت ایران کاخ‌نشینان و غرب‌زدگان را شناخته‌اند و می‌دانند که این تبار و طایفه هیچ نسبتی با انقلاب و ملت ندارند و تنها دنباله‌های فکری غرب‌زدگان سابق‌اند که موجبات گرفتاری‌های شدید اقتصادی شده و به زودی به دست مردم غیور ایران از صحنه سیاسی کشور کنار گذاشته خواهند شد و کشورمان سبک‌بارتر از گذشته به پیش‌رفت‌های مادی و معنوی بیش‌تری خواهد رسید. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
❇️14 گام تا امام❇️ 💢گام هفتم: بی‌اعتمادی به وعده طاغوت و اعتماد به صدق وعده الهی💢 سیاست‌ورزان در ساحت اندیشه و تصمیم همواره در یک دو راهی قرار دارند: اعتماد به و بیگانگان یا اعتماد به صدق و مردان خدا راهی جز راه او و اعتماد تام به قول خداوند متعال نمی‌شناسند و در مقابل منافقین و وعده پوچ طاغوت را پذیرفته و کلام الهی را کنار می‌زنند. یکی از صحنه‌های تاریخی این دو راهی؛ قضیه بود که در آن مذبذبین و منافقین که آمریکا آن‌ها را میانه‌رو می‌خواند و امید خود می‌دانست؛ وعده باطل آمریکا را حق پنداشتند و در مقابل؛ امام (قدس سره) که از صمیم قلب به وعده الهی ایمان داشت دست رد به سینه آمریکا و اذناب داخلی او زد. شمه‌ای از ماجرای مک‌فارلین؛ به روایت تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی: ◀️« اصولاً لیبرالیست‌ها و گروه‌های سیاسی مانند و از اندیشه ضدآمریکایی و سازش‌ناپذیری امام رنج می‌بردند و هنوز هم رنج می‌برند، چون آن‌ها بر این باورند که ما باید به هر نحوی با آمریکا کنیم. یادم هست که زمانی که مهندس و ابراهیم از سفر الجزایر بازگشتند در آنجا با ملاقات کرده بودند و امام نسبت به این مسئله اعتراض کردند، حرف مهندس بازرگان این بود که ما بدون آمریکا نمی‌توانیم زندگی کنیم و ما باید با آن‌ها تعامل داشته باشیم، متأسفانه این فکر هنوز هم موجود است. در قضیه مک‌فارلین آن‌ها چون اعتقاد داشتند که ما باید با آمریکا ارتباط داشته باشیم، سعی کردند که امام را دور بزنند؛ بنابراین آقای روحانی را فرستادند و آنجا ملاقات کردند و زمینه‌ای فراهم کردند که مک‌فارلین به تهران بیاید، لذا فکر می‌کردند که امام در مقابل عمل انجام‌شده قرار خواهد گرفت و تسلیم می‌شود و کوتاه می‌آید. اما امام، آن مرد خدا همه اعمال، رفتار و گفتارش برمدار خداشناسی بود در قضیه مک‌فارلین نیز دست رد بر سینه نامحرمان زد،[ و وقتی خبردار شد که مک فارلین به ایران آمده، اجازه نداد کسی با وی ملاقات کند و دستور داد ماجرا را برای بازگو کنند. ] اما این جریان ناامید نشدند و باز هم به دنبال رابطه با آمریکا رفتند. و موضوع حذف شعار مرگ بر آمریکا نیز در راستای همین تفکر و جریان بود و فتنه ۸۸ ریشه‌ای از همان‌جا بود،‌ یعنی همان قضیه رابطه با آمریکا و مک‌فارلین بود که در سال ۸۸ این مسئله اوج گرفت. الآن نیز مسئله ۲ بر مبنای همین تفکر شروع‌شده است.»( https://b2n.ir/69876) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆14 گام تا امام🔆 🔹گام هشتم: اعتقاد به اراده و نیروی مردم/بخش اول🔹 یکی از اصول سیاست‌ورزی همیشگی امام خمینی (قدس سره)؛ اعتقاد ایشان به بود. اعتقادی که وجه تمایز ایشان با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و حتی حوزوی بود. در ادامه به گفت و گوی کوتاه امام خمینی (قدس سره) با مرحوم که در آن زمان از زعمای بودند می‌پردازیم. در این دیدار « امام فرصت را غنیمت شمرد و رسالت تاریخی خود را چنین آغاز کرد: خوب است برای تغییر آب و هوا به ایران بروید و اوضاع آن‌جا را از نزدیک ببینید و مشاهده کنید که بر این ملت مسلمان چه می‌گذرد. در زمان عدم اقدام ایشان را علیه دولت جابره، حمل بر صحت می‌کردم و می‌گفتم مطالب را به ایشان نمی‌رسانند. نسبت به جنابعالی هم این‌طور معتقدم که فجایع حکومت ایران را به سمع شما نمی‌رسانند و الا شما هم ساکت نمی‌ماندید. در تهران به عنوان 25 سال سلطنت پهلوی جشن گرفتند و به زور چهارصد هزار دلار از این مردم فقیر برای مصارف جشن گرفتند، 800 دختر و 800 پسر به عنوان دعا در محلی به جان هم انداختند. به عنوان دعا چه کرده‌اند از گفتنش خجلم. آقای حکیم: شما که این‌جا هستید به من لطفی ندارد به ایران بروم، وانگهی چه می‌شود کرد، چه اثری دارد. امام: قطعا اثر دارد، ما با همین تصمیمات خطرناک دولت را متوقف کردیم، چطور اثر ندارد اگر علما اتحاد داشته باشند قطعا مؤثر است. آقای حکیم: اگر احتمال عقلایی نیز داشته باشد و از طریق عقلایی اقدام شود، خوب است. امام: قطعا تأثیر دارد، چنان‌چه اثر هم دیدیم و منظور ما از اقدام، است. مقصود اقدام علما و عقلای ملت است. آقای حکیم: اقدام حاد کنیم مردم از ما تبعیت نمی‌کنند، مردم دروغ می‌گویند، آن‌ها پی شهوتند، برای دین سینه چاک نمی‌کنند. امام: چطور مردم دروغ می‌گویند؟! این مردم که جان دادند، زجر دیدند، حبس کشیدند، تبعید شدند، اموال‌شان به غارت رفت، چطور مردم بقال و عطار سر محل که سینه جلو گلوله دارند دروغ می‌گویند؟! آقای حکیم: تبعیت نمی‌کنند، مرید شهوات و اغراض مادیه هستند! امام: عرض کردم که مردم در 15 خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند. آقای حکیم: اگر قیام کنیم و خونی از بینی کسی بریزد و سر و صدایی بشود، مردم به ما ناسزا می‌گویند و سر و صدا راه می‌اندازند. امام: ما که قیام کردیم از احدی به جز مزید احترام و سلام و دست‌بوسی ندیدیم و هر که کوتاهی کرد، حرف سرد شنید و مورد بی‌ارادتی مردم واقع شد. در تبعید ترکیه به یکی از دهات ترکیه که اسمش یادم نیست رفتم، اهالی آن ده گفتند: وقتی آتاتورک مشغول عملیات ضد دینی خود شد علمای ترکیه جمع شدند و به اتفاق، مشغول فعالیت علیه تصمیمات آتاتورک شدند. آتاتورک ده را محاصره و چهل نفر از علمای ترکیه را به قتل رسانید. من شرمنده شدم، پیش خود فکر کردم که آن‌ها سنی می‌باشند، وقتی خطر را به دین اسلام نزدیک می‌بینند، چهل نفر کشته می‌دهند، ولی علمای شیعه در این خطر عظیمی که بر دیانت‌مان وارد آمده خون از دماغ‍مان نیامد (نه از دماغ من و نه شما و نه دیگری). واقعا جای خجالت است.» ادامه این خاطره در یادداشت بعد: https://eitaa.com/bonyadtarikh/392 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆14 گام تا امام🔆 🔹گام هشتم: اعتقاد به اراده و نیروی مردم/بخش دوم🔹 آقای حکیم: چه باید کرد بایستی احتمال اثر بدهیم، کشته دادن چه اثر دارد. امام: عملیات ضد دینی دو جور است: یکی مثل رضاخان بی‌دینی می‌کرد و می‌گفت من می‌کنم و نسبت به شرع نمی‌داد. البته موضوع اقدام علیه او از باب نهی از منکر بود، ولی شاه فعلی هر عمل ضد قرآن و مذهب می‌کند و می‌گوید از دین است، نظر قرآن چنین است. من از قرآن کریم می‌گویم. این بدعت عظیم که بر اساس دیانت لطمه وارد می‌کند قابل تحمل نیست. باید جانبازی کرد، بگذارید تاریخ ثبت کند که وقتی دین مورد حمله واقع شد عده‌ای از علمای شیعه قیام کردند و دسته‌هایی از آن‌ها کشته شدند. آقای حکیم: تاریخ چه فایده‌ای دارد باید اثر داشته باشد. امام: چطور فایده ندارد؟! مگر قیام حسین بن علی علیهماالسلام به تاریخ خدمت مؤثری نکرد؟ و چه بهره بزرگی از قیام آن حضرت می‌گیریم؟ آقای حکیم: راجع به امام حسن چه می‌فرمایید؟ ایشان که قیام نکردند. امام: اگر امام حسن هم به اندازه شما مرید داشت قیام می‌کرد. در اول امر قیام کرد دید مریدها فروخته شده‌اند، لذا فتح نکرد. اما شما در تمام ممالک اسلامی مقلد و مرید دارید. آقای حکیم: من که نمی‌بینم کسی را داشته باشم که اگر اقدامی کردیم تبعیت نماید. امام: شما اقدام و قیام نمایید من اولین کسی خواهم بود که از شما تبعیت خواهم کرد! آقای حکیم، لبخند و سکوت...»(نهضت امام خمینی ج2 ص223-221) پی‌نوشت: در برخی خاطرات شفاهی این دیدار به طرق دیگر نقل شده که حاوی بیان تند طرفین به همدیگر بوده که خلاف واقع قطعی است و از مرجعیت شیعه هرگز چنین شیوه ای مشاهده نمی شود. وانگهی متن این گفتگو عینا از نوار سازمان ساواک (موجود در مرکز اسناد) پیاده شدن و در کتاب نهضت امام درح شده است. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻14 گام تا امام🔻 ❇️گام نهم: حمایت از مظلومین ❇️ یکی از شاخصه‌های ثابت سیاست‌ورزی امام خمینی (قدس سره) حمایت از مظلومین به ویژه مظلومین بوده است. شاخصی که سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج قدرت در وجود ایشان نهادینه شده بود. روایت تاریخی زیر جلوه‌ای از این ویژگی است: « در پی تراژدی خونین سپتامبر سیاه (1349) در اردن که بیش از 25 هزار نفر از بهترین پارتیزان‌های فلسطینی به دست دژخیمان رژیم آن کشور از پا درآمدند فلسطینی‌ها ناگزیر شدند که نیروهای خود را از اردن بیرون برند و به سوی لبنان کوچ کنند و جنوب آن کشور را برای مبارزه با اشغال‌گران صهیونیسم برگزینند و پایگاه‌های چریکی برای خود در آن منطقه پدید آورند. اشغال‌گران فلسطین که از استقرار پارتیزان‌ها در جنوب لبنان، سخت بیمناک و وحشت‌زده شده بودند و خود را آسیب‌پذیر می‌دیدند، بر آن شدند که با یورش به مناطق مسکونی جنوب لبنان، مردم ستم‌دیده و محروم آن سامان را که بیش‌تر شیعه هستند به ستوه آورند و بر ضد فلسطینی‌ها به شورش وادارند. اشغال‌گران فلسطین با یورش‌های پیاپی به جنوب لبنان... و هم‌چنین دروغ‌پردازی‌های دیگری مانند این‌که فلسطینی‌ها «ناصبی» و ضدشیعه هستند، «در شب عاشورا جشن و پایکوبی داشته‌اند» «به ناموس مردم چشم طمع دارند» و... زمینه بدبینی، خشم و نفرت مردم نسبت به فلسطینی‌ها را فراهم می‌کردند و راه را برای رویارویی مردم جنوب با فلسطینی‌ها هموار می‌کردند و خطر درگیری توده‌های آن سامان با فلسطینی‌ها روز به روز بیش‌تر می‌شد. «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» از شیوه‌ها و روش‌هایی که برای پیش‌گیری از رویارویی مردم جنوب لبنان با فلسطینی‌ها در پیش گرفت، مددخواهی از امام بود. نمایندگان سازمان به دیدار امام در نجف شتافتند و توطئه‌ها و ترفندهای دست‌افزاران صهیونیسم را برای سرکوبی جنبش‌های پارتیزانی و رهایی‌بخش فلسطین برای امام بازگو کردند. به یاد دارم که امام از نمایندگان سازمان الفتح پرسید: شما چرا برای پیش‌گیری از این خطر و برخورداری از پشتیبانی شیعیان لبنان با گفت و گو نمی‌کنید و از او کمک نمی‌خواهید؟ آنان پاسخ دادند که آقاموسی نیز از زیست پارتیزان‌های فلسطینی در لبنان خشنود نیست و آنان را مهمان ناخوانده و دردسرزا می‌پندارد و به ما روی خوش نشان نمی‌دهد. امام نیز بار دیگر به یاری ملت به پا خاسته و ستم‌دیده فلسطین شتافت و در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن «ماه رمضان» فرستاد، رسالت اسلامی خود را در راه جهانی کردن نهضت اسلامی دنبال کرد و از همه مسلمانان جهان و سران کشورهای اسلامی خواست که با پارتیزان‌های فلسطینی همکاری کنند.»(نهضت امام خمینی ج3 ص755-754) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
❇️14 گام تا امام❇️ 🔹گام دهم: اتحاد اسلامی🔹 یکی از شاخصه‌های ثابت نهضت امام خمینی (قدس سره) که از ابتدای حرکت به آن ملتزم بود است و پیام انقلاب ملت ایران خطاب به تمام مسلمانان و آزادگان جهان بود. از همین رو می‌بینیم که شروع و برخوردهای سفاکانه رژیم پهلوی با آن در جریان 15 خرداد مرزهای ایران را درمی‌نوردد و وقتی خبر و در پی آن قیام 15 خرداد به گوش مفتی بزرگ اهل سنت؛ شیخ محمود می‌رسد او به حمایت از قیام روحانیت و ملت برمی‌خیزد و بیانات صریحی در این باره ایراد می‌کند: «... در این دوره، جریان‌های تبلیغاتی شوم و تجاوزاتی آشکار رخ می‌دهد که قربانیانش در ایران‌اند. آن رادمردانی که به راه خدا می‌‌خوانند و از دینش پاسداری می‌کنند و جرمی جز این ندارند که تعلیمات الهی را باز می‌گویند.» البته مفتی بزرگ به این مقدار اکتفا نکرد و در کنار این بیانیه عمومی، نامه‌های اختصاصی به آیات عظام در مشهد و در نجف دادند و در کنار این فعالیت‌ها حتی به پاپ نیز تلگرام ارسال کرد و در آن از برخوردهای ضدبشری شاه و به خصوص هتک حرمت فیضیه مقدسه سخن گفت: « ما و شیعیان و همه فرقه‌های اسلامی که چهارصد میلیون هستیم، از روش رژیم ایران نسبت به مذهب و روحانیت در آن مملکت و ضرب و کشتار و تخریب مدرسه متأسف هستیم. چهارصد میلیون مسلمان دنیا از شما می‌خواهند، هنگامی که رئیس جمهور آمریکا به نزد شما می‌آید، موضوع را مطرح کنید و به او یادآور شوید مردم ایران همه این اعمالی را که در ایران صورت گرفته و وحشیانه بوده از ناحیه آمریکا می‌دانند. او در نهایت با تلگرامی شدیداللحن که از رادیو قاهره و برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد را خطاب قرار داد: « به نام خداوند و به نام همه مسلمانان جهان به شما هشدار می‌دهم که علمای اسلام را از زندان آزاد کنید و به مقام مقدس آنان که از قداست رسالتی است که در میان مردم به امانت بر دوش دارند احترام بگذارید...» @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🚨 در کتاب سال کشور❗️ هر کتابی که چهره‌ای تاریک و تحریف‌شده از امام خمینی قدس سره نوشته شود در جای خود خطرات بسیار زیادی را خواهد داشت اما اگر یک اثر در پی دریافت نشان‌های دولتی به کتاب رسمی جمهوری اسلامی در معرفی امام انقلاب بدل شود این خطر بسیار بیش‌تر خواهد بود؛ وضعیتی که در خصوص «الف لام خمینی» بسیار محسوس است. ◀️از همین رو در پی هشدارهای سابق به نقد مستمر و تفصیلی‌تر این کتاب خواهیم پرداخت و در مطلب امروز به فهرست اجمالی تحریفات این کتاب نسبت به شخصیت امام خمینی قدس سره می‌پردازیم. گفتنی است که نقد جزء به جزء به این کتاب خود به کتابی قطور بدل خواهد شد که در جای خود لازم به پیگیری از جانب تاریخ‌نگاران صادق و متعهد است. 📝فهرست برخی از اشکالات و تحریفات الف لام خمینی: 🔸۱. تکرار آثار سابق در خصوص امام و نهضت؛ بدون تحقیق و بررسی 🔹۲.استفاده بدون تحقیق و وارسی از اسناد مخدوش ساواک و اعتباربخشی به آن 🔸۳. استفاده از شایعات گفتاری یا نوشتاری علیه امام قدس سره 🔹۴.استفاده نکردن از ملاک‌های عقلانی و خردمندانه در نقد نقل‌ها و خاطرات 🔸۵. استفاده سلیقه‌ای و حذف گزینشی روایات تاریخی 🔹۶. بی‌اعتنایی به اصول و مبانی تاریخ‌نگاری 🔸۷.تحریف اندیشه‌های سیاسی امام (مثال: ادعای عدم مخالفت امام قدس سره با لوایح شش‌گانه و هم‌نوا نشان دادن امام قدس سره با نهضت آزادی و جبهه ملی در این زمینه) 🔹۸. تأثیرپذیری از جریان‌های غرب‌گرا (مثال: حذف و سانسور موضع‌گیری‌های انقلابی و حماسی امام قدس سره) 🔸۹. خدشه‌دار کردن چهره پراقتدار امام 🔹۱۰. ایجاد تردید در مرجعیت قطعی ایشان (مثال: ادعای ناشناس بودن مرجعیت امام قدس سره نزد رژیم پهلوی) 🔸۱۱. وارونه‌نویسی و تحریفات (مثال: ادعای این‌که امام در زندان پادگان عشرت‌آباد در سلول انفرادی نبودند بلکه در یک اتاق بزرگ در حیات عشرت‌آباد ساکن بودند.) 🔹۱۲. عدم تشخیص و تمییز خاطرات با داستان‌های خیال‌آمیز(مثال: خلاف‌گویی در خصوص شب دست‌گیری امام قدس سره 15 خرداد) 🔸۱۳. ایجاد سؤال و ابهام در خصوص زندگی روشن امام قدس سره (ابهام‌زایی جانب‌دارانه در خصوص علل عدم تبعید ایشان و نشان ندادن پشتیبانی فراوان و حماسی مردم از ایشان در آن زمان) 🔹۱۴. اتهام‌زنی به امام (مثال: اتهام زد و بند با مأموران امنیتی رژیم در روز آزادی از عشت‌آباد با وجود سخنان فراوان و صریح امام قدس سره در ردّ این مطلب) 🔸۱۵. آوردن داده‌های نادرست به بهانه ارائه گزارشی نو از زندگی امام قدس سره 🔹۱۶.ارائه چهره‌ای لیبرال و مجامله‌کار از امام قدس سره (مثال: ادعای مخالفت امام قدس سره با قیام عشایر/حذف بخش‌های حماسی سخنان امام قدس سره با حسنعلی منصور) 🔸۱۷. ارائه چهره‌ای ترسو در برابر مردم از امام قدس سره (ترس از مقابله با بخش مهمی از انجمن‌های ایالتی و ولایتی به خاطر برداشت غلط مردم) 🔹۱۸. ارائه چهره‌ای ترسو در برابر دولت از امام قدس سره (ترس از خواندن خطبه عقد برای دو جوان به خاطر احتمال دستگیری از جانب دولت!!) 🔸۱۹. عدم اطلاع دقیق از پیشینه کتب منتشر شده در خصوص امام قدس سره 🔹۲۰. ابهام‌زایی و تاریک‌نمایی در خصوص دیدارهای امام با مأموران رژیم پهلوی(مثال: از یک‌رو متن اظهارات پاکروان در محضر امام قدس سره را بیان می‌کند ولی در ادامه ادعا می‌کند آن‌چه میان آنان گذشته روشن نیست.) 🔸۲۱. ضد و نقیض‌گویی درون متن 🔹۲۲. نسبت ناروا به امام قدس سره (مثال: نسبت وفاداری به شاه، اظهار پشیمانی از آن‌چه ضد رژیم پهلوی انجام داده و نادیده گرفتن مبارزه امام با انقلاب سفید شاه و لوایح شش‌گانه و استعمار و رژیم صهیونیستی، محدود کردن اختلاف ایشان با رژیم پهلوی به تصویب‌نامه انجمن‌ایالتی و ولایتی) 🆔 @darseenghelab 🆔 @Bonyadtarikh
🚨 سخنرانان امشب نشست انتقادی بازکاوی پروژه تحریف امام🚨 حجت‌الاسلام و المسلمین استاد سید حمید روحانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ذیبح‌الله نعیمیان حجه الاسلام و المسلمین دکتر فلاح شیروانی حجه الاسلام و المسلمین ماندگاری آدرس: قم، بلوار جمهوری، ک6، سازمان تبلیغات اسلامی. حضور گرم اساتید، نخبگان و همه عزیز را گرامی می داریم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وعده ی خداست دوری از امر به معروف ونهی از منکر باعث حکومت ظالم واشرافیت خواهد شد. @howzehenghelabi
هدایت شده از برهان انقلاب
🔴 به سبک ! 🔸 پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری وابسته به موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی با نزدیک شدن به عید سعید فطر، در گزارشی به انتشار مبلغ زکات فطره و کفاره روزه سال 98 اعلامی از سوی دفاتر مراجع عظام تقلید اقدام کرده است. 🔴نکته حائز اهمیت آن است که در گزارش مذکور، اسامی و نظرات آقایان ، یوسف و اسدالله به عنوان مرجع تقلید ثبت و منتشر شده است. 🔸لازم به ذکر است که سایت جماران با بودجه اختصاصی از طرف دولت اداره می‌شود و این قبیل اقدامات تهدیدی جدی برای به شمار می‌رود. 🔻 به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: @motaleatehawzavi
🔴 باز هم شدن یک باز هم حرمت شکنی در ماه مبارک!!! باز هم حمله به آمر به معروف!!! باز هم سکوت مسئولین!!! باز هم باز هم حوالی ظهر امروز(۱۱خرداد)، دو خودرو(یک پراید و یک‌ وانت)، در ضلع شمالی و غربی پارک صبا واقع در خیابان نلسون ماندلا در حال فروش غذای گرم به رهگذران بودند، طلبه ی آمر به معروف که دو روز قبل(ظهر پنج شنبه ۹ خرداد)، به خودروها و کیوسک شهرداری به علت حرمت شکنی ماه مبارک رمضان، توزیع غذا و نوشیدنی گرم و روزه خواری در ملأ عام، تذکراتی داده بود و بساط این حرمت شکنی را بعد از ۴ مرتبه تماس با ۱۱۰ و دادن گزارش و نیم ساعت معطلی و نیامدن حتی یک گشت موتوری، مجبور شد به تنهایی جمع کند؛ توسط تمامی دستفروشان و محلی ها شناسایی شده بود، این بار، بعد از گرفتن فیلم و مستند، مورد ضرب و شتم و فحاشی یکی از فروشندگان قرار گرفت!!! ؟!!! ؟!!! @howzehenghelabi
هدایت شده از افتخارات جمهوری اسلامی
😊 سلام به همه ی اعضای کانال 🙂قرار شد امشب درباره مهندسی اجتماعی براتون بگم 🎓به زبون رسمی میگم : ❗️بسیاری از افراد خیال می کنند که علت اصلی بدحجابی ها، سختی پوشیدن حجاب است، اما این ظاهر ماجراست نه اصل آن. 👇به این مثال توجه کنید: ✅انسانها راحت ترین لحظه ها را در منزل سپری می کنند و راحت ترین لباس برای هر کسی، لباس منزل است اما همه برای بیرون از منزل از لباسهایی غیر از لباس منزل استفاده می کنند. ❗️علت آنست که می دانند عرف جامعه نمی پسندد که کسی با لباس منزل در عرصه های اجتماعی حاضر شوند. 🔺اگر کسی بخواهد با لباس های راحتی منزل، از خانه بیرون بیاید، هیچ مانع قانونی و شرعی در سر راهش وجود ندارد اما هرگز این کار را نمی کند، چون اصلا در این حالت احساس راحتی نمی کند و نگران درباره خود خواهد بود. 👈پس عامل اصلی پوشیدن لباس های رسمی (که معمولا راحت هم نیستند) رهایی از احساس فشار اجتماعی است. ☝️این یعنی فشار اجتماعی می تواند شرایط اجتماع را طوری مهندسی کند که انسانها با لباس های رسمی، احساسی مطلوب تر از لباس های راحتی منزل داشته باشند ... ⬅️ حجاب هم تابع همین قاعده است و اگر جهت فشار اجتماعی بدرستی مهندسی و تنظیم شود، خود بخود افراد جامعه از داشتن حجاب و حتی چادر احساس مطلوب تری خواهند داشت و هرگز راحت نخواهند بود که بدون چادر از منزل خارج شوند!! 💡مهندسی اجتماعی، شاه کلید حل مشکل بدحجابی است و مهم ترین کارکرد برچسب های پویش حجاب فاطمی، تتظیم جهت فشار اجتماعی در جهت تقویت ارزش حجاب است. 👋فردا شب بیشتر براتون توضیح میدم ۵ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هرکی ۱۰ دقیقه وقت داره و میخاد همه ی توضیحات را یه جا بخونه به این آی دی مراجعه کنه @hemayat_puyesh
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🚨 آغاز نشست انتقادی بازکاوی پروژه تحریف امام. حجج اسلام سید حمید روحانی محمدمهدی ماندگاری ذیبح‌الله نعیمیان فلاح شیروانی در کنار طیف چشمگیری از خبرنگاران و طلاب و نخبگان، در مکان نشیت حضور یافته اند👌 مکان: قم، بلوار جمهوری، ک6، سازمان تبلیغات اسلامی، سالن کوثر اخبار تکمیلی👇👇👇 🆔 @darseenghelab
اهمیت شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان و دعای آن 💠 در پاره ای از روایات وارد شده است که #شب_بیست_و_هفتم ماه مبارک رمضان کمتر از #شب_قدر نیست؛ لذا امام سجاد صلوات الله و سلامه علیه این شب را #احیاء می داشتند و مراسم احیاء را بجا می آوردند و این #ذکر_شریف را در احیاء شب بیست و هفتم زیاد بر زبان می آوردند: 🔸«اللّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الِاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ». 🔰کانال رسمی حضرت آیت الله خوشوقت تهرانی (ره) 🆔 @Khoshvaght_ir
. ♻️ اساتید جنگ روانی در خدمت قاتل instagram.com/p/ByK2hIPHIFJ/?igshid=1ac7dfwmtqqhl 🔹‌ورق بزنید 🔰 حمید رسایی: همه می‌دانیم که این جماعت در شهید نشان دادن جلاد، استادند. نمونه‌های زیادی را هم تجربه کرده ایم. قطعا دست و پایی که این روزها در پرونده قتل نجفی می‌زنند، اولین یا اخرین مورد آن نخواهد بود. امروز وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی که وکالت نجفی را بعهده گرفته، ادعا کرده که یکی از فیلم‌های منتشر شده از نجفی توسط صدا و سیما (فیلمی که او را در آرامش کامل در حال صحبت با رییس آگاهی نشان می‌دهد و عوامل آگاهی او را تا درب سالن همراهی می‌کنند) مربوط به زمانی است که نجفی شهردار بوده و برای بازدید از آگاهی به آنجا رفته بوده است. وکیل هاشمی می‌گوید: انتشار این فیلم باعث تخریب نجفی شده! او تأکید می‌کند: می‌خواستیم از خبرنگار سیما شکایت کنیم اما نجفی اجازه نداد و گفت او به اختیار خودش این کار را نکرده و واقعیت‌ها کم کم رو می‌شود! عجب رویی دارند این جماعت، درست مثل مسئول اجرایی کشور که در مصاحبه ها واقعیت ها را برعکس می‌کند، یک نوشابه هم برای خودش باز می‌کند، بعدش هم یک آروغ میزند، انگار نه انگار! سئوال این است که انتشار این فیلم باعث تخریب نجفی شده یا تخریب پلیس که اینطور دست به سینه، مقابل قاتل ظاهر شده؟! وکیل نجفی می‌گوید «نجفی گفت کم کم واقعیت‌ها رو‌ می‌شود» یعنی بله واقعیت پشت پرده چیز دیگری است! همین یک جمله کافی است تا بذر تردید را در باره فیلم‌های دیگر هم به دل مخاطب بنشاند! چند روز قبل هم رسانه های این جماعت، یک خبر دیگر نشت دادند که مردی به اگاهی مراجعه کرده و گفته میترا استاد (مقتول) قبلا با او‌ رابطه داشته و از چند نفر دیگر هم پول گرفته و متواری شده بوده! که البته این خبر تکذیب شد. امروز هم یک روحانی افراطی حامی قاتل، در کانال شخصی اش، فیلم مورد اشاره وکیل نجفی را منتشر کرد در حالی که کاملا مشخص بود صوت میکس شده روی فیلم، مربوط به جلسه دیگری است! وی پس از چند ساعت این فیلم را بدون هیچ توضیحی از کانالش حذف کرد اما فیلم همچنان در فضای مجازی می‌چرخد. گفتم که این جماعت در شهید نشان دادن جلاد و بی گناه نشان دادن قاتل استادند، استاد جنگ روانی برای ایجاد تردید در دل مردم. اما واقعیت چیست؟ آیا فیلم صدا و سیما مربوط به حدود یک سال قبل و دوره شهرداری نجفی است؟ آیا خبرنگار سیما در انتشار فیلم در این مقطع زمانی بعد از قتل توسط نجفی شیطنت کرده؟ فهمیدنش کار سختی نیست. در این چند روز، چند فیلم از حضور نجفی در آگاهی منتشر شده که وکیل وی و رسانه‌های حامی قاتل، آنها را متعلق به دو زمان (دوره شهرداری و دوره بعد از قتل) می‌دانند: ۱. فیلم اول که خبرنگار از دستگیری نجفی خبر می‌دهد و قاتل در حال گفتگو با رییس آگاهی و چای خوردن است. ۲. فیلمی که خبرنگار سیما آلت قتاله نجفی (کلت) را رو به دوربین می‌گیرد و توضیح می‌دهد. ۳. فیلمی که قاتل از اتاق آگاهی خارج می‌شود و همه با او محترمانه برخورد می‌کنند. ۴. فیلمی که نجفی در جمع خبرنگاران است و درباره جزئیات از جمله کتک زدن و کتک خوردنش توضیح می‌دهد. همچنین در این فیلم‌ها افرادی حضور دارند: نجفی (قاتل)، (خبرنگار سیما)، لطفی (رییس آگاهی)، سه نفر از عوامل پلیس آگاهی با لباس شخصی (ماموران آگاهی) اگر بگذریم از این که اساسا رییس پلیس آگاهی در دوره شهرداری نجفی، آقای لطفی نبودهاند! اگر این فیلم‌ها مربوط به دو مقطع زمانی دوره شهرداری و بعد از قتل نجفی باشد، قاعدتاً باید افراد، لباس ها، اشیای داخل اتاق و ... متنوع و مختلف باشد اما چطور ممکن است که این عناصر و آدم ها در هر دو زمان (پارسال و امسال) با یک ظاهر، لباس، تیپ اتاق (حتی لباس های روی چوب لباسی و فنجان های چای) حضور داشته باشند! از یاد نبرید که این یک شیوه در جنگ روانی است: «تولید خبر دروغ، انتشار در سطح گسترده، ایجاد تردید در مخاطب، تکذیب دروغ بدون بازنشر» نتیجه معلوم است... 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee