eitaa logo
حوزه انقلابی
14.1هزار دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
12هزار ویدیو
660 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
💥افشای ماهیت جلسه خصوصی آیت‌الله علم‌الهدی توسط آقای که در منتشر شده است! 🔻وقتی از پدیده در حوزه سخن می‌گوییم، و هنگامی که از تبدیل شدن برخی طلاب جوان به ابزار دست جنگ رسانه‌ای خبرنگارهای افتراق طلب و رادیکال حرف می زنیم، مصادیقش دور از دسترس نیست... 🔶حاشیه حتی اگر کسی را دشمن بپنداریم و دیگری بشماریم، بازهم جایز نیست که ماهیت جلسات خصوصی بزرگان را افشا کنیم و علیه مخالفان مان به کار بگیریم. اگر آیت‌الله علم‌الهدی صلاح می دانستند که این موضع‌گیری شان علنی شود، حتما شهامت لازم برای ابراز آن را داشتند. این سنخ مواجهه با بزرگان، فضای حوزه را ناامن می سازد. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
فحاشی شیک و شبه‌علمی به سبک عضو تحریریه رسانه اقماری ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔴اشاره 🔻🔺علی الهی خراسانی عضو رسمی تحریریه (از رسانه‌های رسمی دفتر تبلیغات) و منصوب آقای ، به انتشار یادداشتی در کانال پرداخت. 🔺متن این یادداشت آکنده از اتهام زنی و برچسب و اهانت و تحقیر است که تجمیع این حجم از اهانت به مخالفان فکری و سیاسی، در یک یادداشت، در نوع خود بی‌سابقه است! 🔺متن کامل یادداشت مزبور به شرح ذیل است:👇 👈 آنارشیست‌های شورشگر 💥 نوجریانی در اصولگرایی که می‌خواهد دولت شود 🔹 نوجریانی سیاسی-اجتماعی از میان اصولگرایان متولد شده که البته سابقه‌ای هشت ساله در دولت احمدی‌نژاد داشته اما امروز مستقل از او، بر تمام ساختارها و نهادهای موجود برای اهداف خود می‌شورد؛ نوعی آنارشیسم که در لباس آرمان‌خواهی خود را نهان کرده است. شوریدن و برهم‌زدن نظم موجود ویژگی این جریان است. با پرچم عدالت‌خواهی و افشاگری، زبانی تیز و بیانی خشن دارد و هیچ مصلحتی را در مبارزه خود راه نمی‌دهد. با هر مصلحت‌‌اندیشی بیرونی سر ستیز دارد و خود را گفتمانی نو در پوست‌اندازی انقلاب‌گری می‌داند. 🔸 این آنارشیست‌ها با هر که «دیگری» باشد و در اردوگاه خودشان قرار نگیرد، با او «غیریت‌سازی» می‌کنند؛ حتی انقلابیون قدیمی و بزرگانِ دیروز خود را برنمی‌تابند. گفتگو با دیگری را سازش تلقی می‌کنند و فقط برای مجادله و غلبه بر خصم پای میز گفتگو می‌نشینند. آنان دنبال حق و باطل‌سازی هستند و نهادهای قانونی را وقتی با حق‌محوری خود فاصله‌دار ببینند، بر آن می‌شورند. این جریان، خود را ناب و راستین معرفی می‌کند که باید برای تحقق منافعشان از هر نظم و ساختاری عبور کرده و عبوری سخت و خشن. 🔹 مصداق‌سازی تاریخی از ویژگی‌های آنان است که شاید در این مسئله با دیگرانی هم مشابهت داشته باشند. چهره‌های سیاه تاریخ اسلام را در افراد و مسئولان زمان حال تعیین می‌کنند و خود را بسان چهره‌های درخشان شیعه نمایش می‌دهند. 🔸 در این جریان، «فقه» عنصر محوری نیست، بلکه هدف مبارزه و شعار بازگشت به ناب‌گرایی و نوانقلاب‌گرایی است که هر رفتار و شوریدنی را مشروعیت می‌دهد و اساسا حرکت خود را بر معیار فقه قرار نمی‌دهد و نوعی فقه‌گریزی در این جریان مستتر است. منتقد نهاد مرجعیت هستند و برخی رفتار حوزه را اشرافی‌گرایی و محافظه‌کاری دینی می نامند و بی‌مهابا بدان می‌تازد و هیچ ابایی ندارد که سکوت یا رفتاری از بزرگان تشیع را اگر به تعریف خود از حق و عدالت در تضاد ببیند، با خشونت بیانی پذیرا باشند. 🔹 این نوجریان، «محفلی» است و گروه‌های خودمختار که براساس شوریدن و برهم‌زدن نظم جاری یارگیری می کنند. در نهادهایی نفوذ غیرسیستماتیک دارند و درعین شوریدن در جامعه اما در نهادها و سازمان‌ها به دنبال کسب قدرت هستند که روز به روز به اشتیاق‌شان به قدرت افزوده می‌شود. اولین‌ تناقض‌نمایی اینجا رخ می دهد که جریانی که ضدساختار و هیچ تمکین نهادی ندارد اما به شدت برای کسب قدرت و فتح نهادها و قوا تلاش می‌کند. وقتی اینان در این تناقض‌نما به قدرت می‌رسند تا می‌توانند نظم گذشته را برهم می‌زنند تا خود را از سیطره و اقتدار وضعیت گذشته خارج کنند. در شوریدن اقتدارگریز اما در قدرت اقتدارگرا هستند؛ به دنبال دولتی هستند که این بار بر مخالفان نمی‌شورد، بلکه با نظمی نو اما سخت، مخالفان خود را که همه «دیگری» هستند، بصورت قانونی سرکوب می‌کند. 🔶حاشیه‌های روزنه 🔻این یادداشت شاهد خوبی در کشف روابط ساختارمند منسوبین به نهادهای رسمی مانند با است! بعید نیست که این اتوبان ارتباطات، دوطرفه باشد و بخشی از محرمانه‌های حوزوی از طریق همین ارتباطات وثیق به محافل رسانه‌ای نامحرمان درز کند و موجبات فتنه‌های بعدی را فراهم سازد. 🔻این یادداشت با ادبیات اعتدالگرایان تحریر شده و لذا نویسنده تلاش دارد از منظر عقل کل و با نگاهی از بالا به پایین، مخالفان فکری خود را تحقیر کند و آنان را مشتی آشوبگر و بی سواد و قدرت‌طلب معرفی کند! اما جای تعجب اینجاست که چرا در اشتباهی راهبردی این حرف را با حنجره یک اصلاح‌طلب جوان و جویای نام و البته نه چندان مؤثر، بیان کرده است؟! 🔻مخاطب این یادداشت موهن مبهم است و به نظر می‌رسد نویسنده بیش از آنکه در پی تبیین باشد،به دنبال عقده‌گشایی و آسمان ریسمان بافی است اما تلاش دارد یادداشت مشوش خود را به سان یک تیر غیب در دل تاریکی، علیه پرتاب کرده است! 🔻نکته آخر آنکه جریان اصیل انقلابی نمی تواند و نباید مخاطب این یادداشت مشوش و غیرمؤدبانه باشد چرا که اصولا خاستگاه فکری انقلابیون،فقاهت و اجتهاد جواهری است و نمود رفتاری آنان در سلوک تجلی یافته است اما پیشینه اصلاح‌طلبان را در یادداشت بعد بخوانید! @rozaneebefarda
🔹 وقتی حق مردم ایران با گریه و اشتباهات پیش پا افتاده پایمال شد! رئیس تیم آمریکا در مذاکرات هسته ای در خاطراتش میگوید عراقچی در یک جلسه خواسته جدید ایران را مطرح کرد، عصبانی شدم، گریه ام گرفت، عراقچی خواسته اش را پس گرفت! یکبار دیگر بخوانید! گروهی که ادعای بلد بودن زبان دنیا دارد! خود را متخصص دیپلماسی میداند! و نخبه و مجتهد سیاسی! به یک گریه منافقانه کسی که رسما اعلام میکند ماست راضی میشود از حق و حقوق هشتاد میلیون ایرانی بگذرد! پیش‌تر نیز ظریف وجود کلمه تعلیق تحریم‌ها در را نفی کرده بود! و میگفت تحریم خاتمه می‌یابد! شرمن در اینباره نیز میگوید چون تیم ایرانی واژه lift ( تعلیق ) را به اشتباه خاتمه دادن معنی میکرد ما از آن استفاده کردیم! نتیجه اینها شد برجام که است و از آن کاغذ پاره ای بیش نمانده! خسارت‌بار تر اینکه همین تیم خواستار است! محمد رضا شیخی @mrsheikhy
39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخشی از دیدار کاروان حفاظت از منافع ملت در جمع مردم شهر اسلام آباد استان خوزستان و رسیدگی به مشکلات و شکایات مردم انتشار برای حمایت از طرح و گفتمان انقلاب ♨️ @tmpmb1
💢 شیخ مفید مسلماً به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشت/ کلام قدما باید به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود 📌 آیت‌الله علی اکبر سیفی مازندرانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج مسائل مستحدثه، بیان کرد: 🔰 ادله اثبات ولایت فقیه شامل عقل، شهرت عظیمه، نصوص شرعیه و امور حسبیه می‌شود، که قدما نیز بر ولایت مطلقه فقیه تصریح داشته‌اند و باید تنقید کلام فقها به نحو فنی، اصولی و استدلالی بررسی شود. 🔰 ولایت مطلقه فقیه از زمان شیخ مفید مطرح بوده و حتی سخنان ایشان صراحت بیشتری در این باره دارد. شیخ در پاسخ به پرسش «آیا عالمی که توسط حکومت جائر منصوب شده ولایت دارد یا خیر؟» می‌گوید «عالمی که از سوی حکومت ظالم و جائر حکومت قبول کند، از نظر من امارت او شرعی است، چون او امیر از جانب امام زمان(عج) است نه امیر از جانب حاکم. البته باید اهل علم و تدبیر باشد.» 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/j6qgf ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 مفتاح @gharar_at
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹بسیاری از مسائل و موضوعات مطرح شده توسط حجه الاسلام و المسلمین اکبر نژاد مسئول موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی، قابلیت طرح موضوع در کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه قم را داراست. 🔹بسیاری از طلاب منتظر هستند فضای گفتمانی بر اساس منطق و عقلانیت که دستور قرآن مجید میباشد بر فضای فرافکنی ایجاد شود. 🔹 کرسی های آزاد اندیشی حوزه علمیه نقد یا تائید مطالب و موضوعات مطرح شده توسط این استاد تحول خواه حوزوی را دنبال نماید. 🔹مسئولان حوزه برای افکار عمومی طلاب حوزه علمیه که با مسائل و موضوعات استاد اکبر نژاد درگیر شده است، فضای گفتمانی و آزاد اندیشی فراهم نمایند که باعث رشد و بالندگی طلاب گردد. یادداشت های کوتاه محمدعلی رحیمی،طلبه درس خارج @howzehenghelabi
چرا دفاع ما مقدس بود؟ ۱ : آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد .(حدود ٢٠۵ سال پیش) ۲-منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد(یعنی حدود ١٩٠ سال پیش). ۳-افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش ). ۴-ترکمنستان،ازبکستان و قرقیزستان بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد( یعنی حدود ١٣٧ سال پیش). ۵-پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جداشد ( یعنی حدود ١١٣ سال پیش). ۶-مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد( یعنی حدو۴٧سال پیش). ۷-شهر بندری وزیبای فیروزه در شرق دریای مازندران،قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید. اما میدانیم که در جنگ تحمیلی مدت ۸ سال با دنیا جنگیدیم،حدود ۱۸۸۰۱۵ نفر شهید دادیم ( در میدان جنگ و هم بمباران شهرها تا روز آتش بس ) که ۳۶ هزار نفر از آنان دانش آموز بودند. حال با افتخار اعلام میکنیم که: ۱- یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم. ۲-باعث بیداری کشورهای اسلامی و مظلوم شدیم. ۳-قدرت اسلام و ایران را به ابرقدرت ها نشان دادیم تا دیگر جرأت حمله به ایران را نداشته باشند. 🌹🌹🌹🌹🌹 شادی روح شهدا و امام شهدا صلوات هفته دفاع مقدس گرامی باد 🌹🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🌹 💢 💢 💢💢 💢 💢 💢 💢 💢 💢 ✍️ آخرین نکته ها و تحلیلها در پایگاه حقوقی_ سیاسی «محمدرضا باقرزاده» (دکترای علوم سیاسی و کارشناس ارشد حقوق بین الملل) https://eitaa.com/bagherzadeh
مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی با بیان این که دفتر باید پاسخ گوی گلایه‌های رهبری باشد، گفت: مهم‌ترین معیار و سنجش برای ارزیابی هر دستگاهی بیانات و اظهارات ولی امر مسلمین است که باکمال تأسف و شرمندگی مطلع شدیم که ایشان از عملکرد دفتر تبلیغات گلایه‌مند بودند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر گرجی همدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اظهارنظرهای نقل‌شده از حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری گیلانی در خصوص نحوه مدیریت جلساتی که برای مبلغین برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از جهاتی که در این زمینه قابل‌بررسی است، منطق قرآنی است وقتی ما به آیات قرآن نگاه می‌کنیم و روایاتی که ذیل این آیات است به ما نحوه برخورد با مخالفان را نشان می‌دهد. منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است وی ادامه داد: منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است به‌طوری‌که قرآن این نوع مواجهه با سلایق دیگران را نمی‌پذیرد و در مقابل ما را دعوت به موعظه می‌کند. گرجی همدانی افزود: علاوه بر این دعوت به حکمت، حسن بیان و حسن گفتار می‌کند، این روشی است که خداوند بر روی آن تأکید فراوان دارد. وی بابیان این‌که در درجه اول این نوع برخورد با مخالف با منطق قران همخوانی ندارد، ابراز داشت: وقتی به تعالیم اسلامی مراجعه می‌کنیم این نوع برخوردها بااخلاق اسلامی ‌هم‌خوانی ندارد چراکه در اخلاق اسلامی توصیه‌شده صدای مخالف خودمان را گوش کنیم چه‌بسا حرف درستی می‌زنند و اگر حرف ایشان درست است آن‌ها را بپذیریم و اگر حرف نادرست است با استدلال و منطق درست پاسخ بدهیم. استاد حوزه علمیه تأکید کرد: نکته سوم سیره اهل‌بیت (ع) است تک‌تک ائمه صدای مخالفان را خفه نمی‌کردند و تلاشی برای این کار نیز نداشتند. وی ادامه داد: از جهت دیگر زمانی که ما به سیره امامان انقلاب مراجعه می‌کنیم یا این‌که به سیر و سلوک مراجع عظام دقت می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که در حوزه‌های علمیه آزادی گفتار، بیان و حسن برخورد باکسانی است که منطق ما را نمی‌پسندند وجود داشته و دارد. گرجی همدانی بابیان این‌که همیشه بزرگان ما با این‌گونه موارد به‌خوبی برخورد کرده‌اند، گفت: دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه تبلیغ دارد و اگر خدای‌نکرده دفتر تبلیغات به مُبلغ خودش اجازه سخن گفتن ندهد این دفتر تبلیغات چگونه می‌خواهد مُبلغ فرامین خداوند باشد و راه ائمه اهل‌بیت (ع) را ادامه دهد. وی ادامه داد: این‌ها باهم قابل‌جمع نیست و علاوه بر این فضلای بزرگواری که دعوت می‌شوند همه دلسوزان نظام هستند و فضای آزادی وجود دارد و همه انتظار دارند، حرفشان شنیده شود. گرجی همدانی تصریح کرد: باید به شبهه‌ها پاسخ داده شود تا این موارد به ابهام تبدیل نشود و حرف همه افراد و دلسوزان شنیده شود. وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان داشت: در برخی از عرصه‌ها انصافاً زحمات خوبی کشیده شده است یکی در همین عرصه تبلیغ و اعزام مبلغ در هر مناسبتی به‌خوبی عمل می‌شود. علاوه بر این درزمینهٔ چاپ و نشر نیز دفتر زحمات زیادی کشیده شده که منشأ خیر بوده است. دفتر به انتظاراتی که از این مرکز می‌رفته عمل‌نکرده است مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی ادامه داد: در برخی از زمینه‌ها هم دفتر به انتظاراتی که از این مرکز به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی می‌رفته عمل‌نکرده است که ازجمله این انتظارات می‌توان به بحث انقلابی ماندن و انقلابی بودن مبلغین اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: البته مبلغین دفتر انقلابی هستند اما بحث این است که برنامه‌ریزی و تلاشی که از دفتر بوده محقق نشده و از سوی دیگر برخی از جهت‌گیری‌ها و همکاری‌هایی که این دفتر با افراد و مجموعه‌های معلوم‌الحال دارد نیز جای بحث و سؤال دارد. گرجی همدانی افزود: متأسفانه در مقاطعی شاهد هستیم برخی از مراسم‌هایی که با حمایت و بودجه دفتر برگزار و در آن از افرادی به‌عنوان استاد اخلاق تجلیل می‌شود که در زمان حیات این شخص هیچ ادعایی نداشته است و این‌گونه القا کنند که وی استاد اخلاق بوده است. وی خاطرنشان کرد: همچنین از امکانات و اعتباراتی که در نظام مقدس در اختیار دفتر قرار می‌گیرد نباید استفاده حداقلی صورت بگیرد بلکه با اعتباراتی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک بازوی بصیرت افزا و هدایت‌گر جامعه در جهت آرمان‌های انقلاب حرکت کرده و نقش‌آفرین باشد. دفتر تبلیغات اسلامی پاسخ گوی گلایه‌های رهبری باشد. استاد حوزه علمیه تأکید کرد: بنده آرزو داشتم در دیداری که اعضای دفتر با امام انقلاب داشتند با تمجید رهبری مواجه بشوند نه این‌که رهبر حکیم و بزرگوار انقلاب گلایه‌مند باشند. وی ادامه داد: مهم‌ترین معیار و سنجش برای ارزیابی هر دستگاهی بیانات و اظهارات ولی امر مسلمین است که باکمال تأسف و شرمندگی مطلع شدیم که در این دیدار ایشان از عملکرد دفتر تبلیغات گلایه مند بودند. @howzehenghelabi
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📸از عکس یادگاری با ماشین مردم تا یادگارهای صدها میلیونی برای خاندان.. 📌زمانی که رضاشاه قزاق فقیری بیش نبود، با ماشین مردم عکس یادگاری میگرفت اما با عنایت توانست پادشاه ایران شده و در کمتر از 16سال به اَبرثروتمند ایران و پدرجد زمین خواران جهان تبدیل شود. 🔻 به هنگام فرار از کشور، مبالغ متعددی در بانک های مختلف داشت: 💰 بیش از 760 میلیون ریال (50 میلیون دلار) در بانک ملی سپرده داشت. 💵 مبلغی بالغ بر 20 تا 30 میلیون پوند ( 100 تا 150 میلیون دلار) در لندن داشت 💴 در آمریکا نیز حدود 5/ 18 میلیون دلار اندوخته داشت. 💷وی همچنین مناطق وسیعی از ایران، شامل بیش از6000 روستا و آبادی، را به تملک خود درآورده بود. 📗 نقل از: رضاشاه و بریتانیا ؛ به روایت اسناد وزارت خارجه آمریكا، دکتر محمدقلی مجد، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی: ص 18. 📌 برای ملموس‌تر شدن این ارقام، می‌توان اشاره کرد که درآمد کشور را در سال 1320، حدود 360 میلیون تومان بود. بر این اساس تنها مبلغی که رضاشاه در حساب لندن خویش داشته است معادل نیمی از درآمد آخرین سال سلطنت رضاشاه در کشور بوده است. در برترین کانال تاریخی عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
🔹مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی با بیان این که دفتر تبلیغات باید پاسخ گوی گلایه‌های رهبری باشد، گفت: مهم‌ترین معیار و سنجش برای ارزیابی هر دستگاهی بیانات و اظهارات ولی امر مسلمین است که باکمال تأسف و شرمندگی مطلع شدیم که ایشان از عملکرد دفتر تبلیغات گلایه‌مند بودند. 🔹حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر گرجی همدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اظهارنظرهای نقل‌شده از حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری گیلانی در خصوص نحوه مدیریت جلساتی که برای مبلغین برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از جهاتی که در این زمینه قابل‌بررسی است، منطق قرآنی است وقتی ما به آیات قرآن نگاه می‌کنیم و روایاتی که ذیل این آیات است به ما نحوه برخورد با مخالفان را نشان می‌دهد. 🔹منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است. 🔹منطق قرآن، برخلاف منطق خفه کردن صدای مخالف است به‌طوری‌که قرآن این نوع مواجهه با سلایق دیگران را نمی‌پذیرد و در مقابل ما را دعوت به موعظه می‌کند. 🔹علاوه بر این دعوت به حکمت، حسن بیان و حسن گفتار می‌کند، این روشی است که خداوند بر روی آن تأکید فراوان دارد. 🔹 وقتی به تعالیم اسلامی مراجعه می‌کنیم این نوع برخوردها بااخلاق اسلامی ‌هم‌خوانی ندارد چراکه در اخلاق اسلامی توصیه‌شده صدای مخالف خودمان را گوش کنیم چه‌بسا حرف درستی می‌زنند و اگر حرف ایشان درست است آن‌ها را بپذیریم و اگر حرف نادرست است با استدلال و منطق درست پاسخ بدهیم. متن کامل مصاحبه در سایت خبری http://www.qomefarda.ir/11957 @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
چپ های مسلمان و چپ های نامسلمان؛ پیشگامان ستیز با روحانیت و قانون! مروری بر پیشینه تاریخی ساختارشکنی اصلاح‌طلبان/بخش نخست 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹انقلابی های بدلی و عمله آنارشیسم همواره یکی از جریان‌های سیاسی پرضرر در تاریخ سیاسی ایران بوده اند که از یک سو در پیوند وثیق ارگانیک(عمله رسمی) یا ایدئولوژیک(عمله بی مزد و مواجب) با استعمارگران غرب و شرق بوده اند و از دیگر سو، با در صفوف مبارزین و انقلابیون اصیل، بیشترین ضربه را به وجاهت و اعتبار اجتماعی این جریان وارد کرده اند! 🔸ماجرا وقتی جالب تر می شود که این جماعت به دلیل تسلط بر عرصه رسانه، همواره خود چهره‌ای موجه و مهربان از خود به نمایش می‌گذارد و دست چدنی و دندان خونین خود را در پس لبخند مرموز و سلوک موزیانه خود مخفی می‌سازد. 🔸اکنون که اصلاح‌طلبان به عنوان نماد ساختارشکنی در جمهوری اسلامی شناخته شده اند، مرور پیشینه تاریخی چپ گروی، در شناخت ماهیت و مرام این جریان بدسگال و بدسابقه، بسیار ضروری می‌نماید. 🔹 زمانی که آقامیر بحرالعلوم رشتی در قزوین و آیت‌الله خمامی در رشت ترور شدند و هنگامی که مشروطه چی های غرب زده در پای پیکر بی جان شیخ شهید پایکوبی کردند، کسی فکرش را نمی‌کرد که این جماعت بتواند ورق را برگرداند و خود را نماد اخلاق و قانون بنمایاند! اگرچه همان زمان حیدر خان تروریست از داشناک های آذربایجان بعد از آنهمه آدمکشی در عصر مشروطه، بعنوان لقب گرفت و نشان داد که ، یک خطر دائمی برای مبارزات اسلامی اصیل تلقی می‌شوند چنانچه بعدا امثال دوستدار و اعوانش در نهضت جنگل انشقاق ایجاد کردند و کودتای سرخ را راهبری کردند. همو که با پول رضاخان به شوروی رفت و بعد از مدتی به دلیل جاسوسی برای رضاخان، در آنجا کشته شد! 🔸حزب توده و همپیاله های ملی گرای او نیز در جریان کودتای انگلیسی/امریکایی ۲۸مرداد مردود شدند چنانکه به نیکی روایت کرده است. 🔸برآمدن نمونه دیگری است که با رهبری محمد نخشب ایجاد شد و طیف گسترده ای از روشنفکران شبکه انقلابی بعدی را متأثر و متشکل ساخت؛ از گرفته تا ! حتی وقتی پنجاه سال بعد، یکی از سران تشکل حوزوی موسوم به در یک مصاحبه رسمی، از به عنوان استاد دوران کودکی‌اش با تجلیل یاد می‌کرد، کمتر کسی به عمق نفوذ این چپگروی التقاطی توجه کرد! 🔸از دل دو جریان و دکتر شریعتی، بعدا دو سازمان تروریستی مخوف پدید آمدند که هیچکدام مقبول و اغلب شخصیت‌های اصلی انقلاب نبودند. یکی سازمان مجاهدین(منافقین بعدی) که به مثابه یک انشعاب متصل، از نهضت آزادی بود که مهندس بازرگان در سال ۵۸ از آنان بعنوان فرزندان نهضت آزادی یاد نمود و در سال۶۲ کشته‌های آنان را در زمره شهیدان یاد کرد! و دیگری گروهک که حاصل آثار شریعتی بود و یک نمونه از جنایاتش شهادت استاد مطهری بود. 🔸 جالب آنکه اگرچه امام هرگز مبارزه مسلحانه را تایید نکرد اما برخی از پدران معنوی اصلاحات و اعتدال مانند مرحوم همواره با خط مبارزه مسلحانه همراه بودند چنانکه مهم ترین دستگیری های ایشان در عصر پهلوی مربوط به این موضوع است؛ یک بار به اتهام مشارکت در و بار دوم بخاطرکشف توصیه‌نامه مکتوب به امام و درخواست تأیید سازمان منافقین!! 🔸چپ گروی در ایران معاصر مهم ترین رقیب و بلکه دشمن انقلابی گری اصیل مبتنی بر اسلام ناب و اجتهاد جواهری بوده است. چپ های ایرانی که امام خمینی به درستی به پیوندهای آنان با آمریکا تصریح کرده، نوعا از مکتب متأثرند لذا به همان میزان که با و عریان در ستیز است دقیقا به همان میزان از جریان یا گریزان است. 🔻چپهای مسلمان و چپ های نامسلمان هر دو سر در آخور استعمار دارند و هر دو با اجتهاد و فقاهت و روحانیت در ستیز اند و هر دو شعار سر می دهند! 🔻بروز انقلابی گری چپ ها، در و است! مدلی که با مذاکره، سازش، کرنش، ذلت، ترمیدور، پایان انقلاب، حذف استقلال ملی و ستیز با ولایت فقیه قابل جمع است! 🔹در دهه شصت جریان چپ اسلامی بعنوان نماد انقلابی گری مطرح شد که در تهران یکی از کانون‌های اصلی آن بود و در قم نیز بعنوان عقبه فکری این جریان فعالیت داشت.( یادداشت تفصیلی قوچانی در مهرنامه، اعترافی آشکار به این واقعیت است) 🔻دولت میرحسین موسوی که خود از سوسیالیست های جوان و از مریدان فکری بود، پرچمدار چپ گرایی در بدنه جمهوری اسلامی تلقی می شد که بر اقتصاد دولتی و سایر انگاره های شبه سوسیالیستی به شدت پای می فشرد. حکایت دو ۷۸ و ۸۸ مفصل است و بعدا می آید. @rozaneebefarda ادامه دارد