eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی: ⭕️گماشتن افراد ناتوان در پست‌های مهم خیانت است ◻️یکی از مهم‌ترین منابع شناخت ، نهج‌البلاغه است چراکه حضرت علی علیه‌السلام حکومتی را تحویل گرفت که سرتاسرش فساد بود. ◻️ فساد سیاسی، می‌تواند لطمه‌های بزرگی را بر پیکره یک نظام حکومتی وارد سازد. 🔻هشت عامل مهم فروپاشی و سقوط یک حکومت: ➖ تضییع اصول، ➖ پرداختن به فروع، ➖ انتصاب افراد ناباب در پست‌های مهم، ➖ منزوی نمودن افراد فاضل، ➖ سو تدبیر و بی‌برنامگی، ➖ اسراف، ➖ عبرت نگرفتن از عاقبت حکومت‌های گذشته و ➖ غرور کاذب ◻️گماشتن افرادی که توان مدیریت ندارند در پست‌های مهم است و در طول تاریخ این‌گونه کارها به حکومت‌ها لطمه‌های بزرگی را وارد ساخته است. ◻️ اسراف و ریخت‌وپاش در ادارات دولتی آسیب‌زا است و امروزه با وجود خسارت‌هایی که این ویروس کرونا وارد ساخت. یکی از ثمراتش تعطیل نمودن و همایش‌هایی بود که فقط خروجی‌اش اسراف بود و به‌قول‌معروف ایران به کشور سمینارها تبدیل‌شده بود. خبرگزاری حوزه @howzehenghelabi
🔻خاطره از دربه دری /به مناسبت ۲۵شهریور سالروز تبعید رضاخان از ایران 🔹چون به تدریج به مناطق آب‌های گرم استوایی نزدیک می‌شدیم از گرما در بودیم و خیلی اشتیاق داشتیم که زودتر به بمبئی برسیم. 🔸دقایق با کُندی می گذشت. قایقی به کشتی ما نزدیک شد. سربازان از قایق بیرون آمده مشغول حمل بار و بنه خود شدند و سه نفر انگلیسی که یکی از آن‌ها که بعدا با ایشان آشنایی پیدا کردیم آقای اسکرین بود وارد کشتی شدند و به حضور شاه رفتند. 🔹آقای اسکرین خود را نماینده لرد لین لیتگو، نایب‌السلطنه آن روز هندوستان، معرفی کرد و اعتبارنامه خود را به اعلیحضرت(رضاخان) ارائه داد و گفت من در «سیملا» بودم، نایب‌السلطنه هندوستان به من ماموریت مهمانداری جنابعالی (به اعلیحضرت جنابعالی خطاب می‌کرد) را داده و سپس راجع به ماموریت خود اظهار کرد: «شما نمی‌توانید در بمبئی پیاده شوید و باید ۵ روز در همین کشتی در وسط دریا در انتظار کشتی اقیانونس‌پیما بمانید. وقتی کشتی رسید با آن کشتی به جزیره موریس که برای اقامت شما در نظر گرفته شده عزیمت نمایید.» 🔸 اعلیحضرت از شنیدن این سخنان سخت برآشفتند و فرمودند: «مگر من زندانی‌ام؟ من از کشور خود مهاجرت کردم و به من گفته بودند که در خارج از کشورم به هر کجا می‌خواهم می‌توانم مسافرت کنم. کجاست؟ چرا اجازه نمی‌دهند که من به آمریکای جنوبی بروم؟ چرا مانع می‌شوید که ما در بمبئی پیاده شویم و تا رسیدن کشتی اقلا در شهر بمانیم؟» 🔹آقای اسکرین در پاسخ همه این حرف‌ها فقط یک چیز می‌گفتند: «من اظهارات شما را تلگراف می‌کنم و شخصا جز آن‌چه گفتم کاری نمی‌توانم کرد.» (حسین مکی، تاریخ بیست ساله ایران، جلد هشتم، تهران، علمی، ۱۳۸۰، صص ۴۵۳-۴۶۱.) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از مرجع طب سنتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 بزرگترین عملیات واکسیناسیون ایران و جهان کلید می خورد! 🎥 کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر: وزارت بهداشت قصد دارد 16 میلیون دز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کند که نزدیک 2 میلیون دوز آن را هلال احمر تا دوشنبه آینده وارد می کند./شبکه خبر 💉 هیچ واکسن داخلی وجود ندارد! 💢 جنگ جهانی سوم در حال آغاز است و غرب به وسیله واکسیناسیون در صدد کاهش نیرو از جبهه ی ایمان عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
اقدام مشکوک شبکه چهار در دامن زدن به بحث حجاب اجباری موضوع گفتگوی امشب برنامه زاویه، الزام یا التزام حجاب بود. و میهمانانش آقایان مهدی نصیری و سوزنچی. مدتهاست که شبکه چهار به جولانگاه افراد مشکوک الحال و تریبونی برای بیان سخنان بی پشتوانه در باب معارف دینی تبدیل شده است. مرور محتوای این برنامه گویای همه چیز است.... شبکه چهار در حال حاضر به ارگان رسانه ای یک جریان خاص در قم و تهران تبدیل شده که فرسنگها با اسلام ناب مبتنی بر فقه جواهری و اندیشه های امام فاصله دارد. با این وجود برخی جریان ها در تدارک مراتب بالاتر برای مدیر جوان و پراشتباه این شبکه اند. @howzehenghelabi
هدایت شده از طلبه بانو
✔️دخترخوانده ای که محرم شد🔻 ✍ مجید مرادی( حکایتی از فتوای آیت الله صانعی) 🔹 اوایل دهه شصت دوستی ماجرای متارکه اش را با همسرش برای ما تعریف کرد و گفت به حکم شرع باید طلاقش دهد. ماجرا این بود که مردک معممی صیغه محرمیت با همسر او قبل از ازدواج خوانده بود و چون در زمان ازدواج این دوست ما همسرش در عقد نکاح موقت آن مردک بود بنا به فتوای همه فقیهان شیعه عقدش باطل بوده و منفسخ است و این دو بر هم حرام ابدی اند. کار دوست ما با همسرش در همان دهه شصت به طلاق کشید. 🔹اواخر دهه هفتاد در گفتگوی چند ساعته ای که با مرحوم علامه فضل الله در منزلشان در حومه دمشق داشتم از مبانی فقهی اشان پرسیدم و از این که چرا در پی تسهیل دینداری برای مردم است؟گفت که شریعت خودش آسان گیر و روادار است و آنان که کار دینداری را دشوار کرده اند باید پاسخگو باشند که چرا هزینه دینداری را بالا برده اند. فضل الله ادامه داد بخشی از این سختگیری ها محصول دوری فقها از واقعیت های زندگی است. 🔹 بعد مثال هایی زد. مثلا آیت الله سیدمحسن حکیم طواف را تنها در محدوده مقام ابراهیم و کعبه مجاز می دانست. اما وقتی به حج رفت و به رغم آن تشریفات شاهانه در جریان فشار حجاج در آن محدوده قرار گرفت نظرش را عوض کرد و منطقه طواف را ( به تعبیر نگارنده) آزاد اعلام کرد. فضل الله ادامه داد همه فقها می گویند زن شوهر داری که با مردی زنا کند حتی پس از طلاق از شوهرش بر آن مرد حرام ابدی است. اما من دستخط آیتح الله العظمی خویی را دارم که در جواب استفتای من نوشته که حلال است و من در لبنان بسیاری افراد را که چنین مشکلی داشتند به تزویج هم درآوردم. 🔹 زمانی که این کلمات را از آیت الله فضل الله شنیدم آهی از عمق جانم برآمد که ای کاش دوست ما هم می توانست به این فتوای راهگشای آیت الله خویی دست بیابد و زنش را که چند فرزند هم از. او داشت و دوستش هم داشت طلاق نمی داد. هنوز هم که هنوز است هرگاه یاد آن داستان می افتم که دوستم چه عذابی می کشید و چه دوزخی سراپایش را فرا گرفته بود با خود می گویم که چه می شد اگر مرجعی مثل آیت الله خویی چنین فتوایی را به جای این که زیرسبیلی در پاکت دربسته برای وکیل مطلق خود در لبنان بفرستد در رساله اش منتشر می کرد تا مؤمنی مثل این دوست ما تاوان جانکاه تدینش را نمی داد. راستی چه می شد؟! چیزی از پیکره شریعت خراشیده می شد؟! یا عددی از مریدان و شاگردان و مقلدان کم می شد؟! 🔹فضل الله پس از وفات آیت الله اراکی به جرگه مراجع پیوست و همان شیوه ای را که از استادش آیت الله خویی آموخته بود به کار بست. اما فتاوای راهگشای خود را در کتاب های فقهی اش آورد و صدای بسیاری از متولیان مجسمه های وهم را در آورد. ذکر این فتاوا این زمان بگذار تا وقتی دگر. 🔹اواخر دهه هشتاد به دعوت دوستم قاسم قصیر روزنامه نگار برجسته لبنانی به همایش سه روزه روزنامه نگاران در شهر زیبای صور دعوت شدم. در هتل زیبای رست هاوس در مجاورت دریای مدیترانه. روزی در حال خروج، کارمند رسپشن دست وپا شکسته پرسید شما ایرانی هستید؟ گفتم بله. گفت پدر من هم ایرانی است... فردایش آمد و گفت پدرم شما را به منزل دعوت کرده است.روز بعد به همراه او به خانه اشان رفتیم. پدرش نه فقط ایرانی که همشهری من بود. چند روزی مهمانش بودم. روزی از رازی سخن گفت که مرا به یاد فتوای آیت الله صانعی انداخت. دختر جوانی در خانه اش بود که گمان می کردم دختر اوست. گفت هفده هجده سال پیش روزی در حال خروج از منزل نوزادی را پیچیده در قنداقه دم در یافتم. آن قنداقه را آوردم بالا و به همسرم گفتم بزرگش می کنیم و پذیرفت و هیچ کس جز من و او نمی داند که او دخترخوانده ماست و نه دختر ما. به همت و انسانیت این دوست عزیز همشهری آفرین گفتم و گفتم که آیت الله صانعی دخترخوانده را محرم می داند... 🔸برگرفته از کانال اخلاق در حوزه اجتماع @talabebanooeitaa
حوزه انقلابی
وزیر خارجه انگلیس: 🔹از نقطه نظر انگلیس، ما درباره ایران و تهدید ایران چه از حیث برنامه هسته‌ای این
♦️ترامپ: برجام توافقی کوتاه مدت بود که تاریخ آن رو به پایان است رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: 🔹 من کشورمان را از توافق وحشتناک هسته‌ای ایران، آن توافق احمقانه که رئیس جمهور اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ چیز پرداخت کرد و ۱/۸ میلیارد دلار پول نقد را (به ایران) داد، خارج کردم. 🔹 این توافق یک توافق کوتاه مدت بود. 🔹 اکنون عملا تاریخ آن در حال پایان یافتن است.  🔹 هیچ راهی وجود ندارد که ما بگذاریم ایران یک سلاح هسته‌ای داشته باشد. این را به خاطر داشته باشید. 🔹 هیچ راهی وجود ندارد که این اتفاق بیافتد.  @howzehenghelabi
⭕️ اندر حکایت تلاش‌ها برای به حاشیه بردن طرح ساماندهی فضای مجازی 🔸 دو طرح در مجلس ارائه شده است؛ یکی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی است که از سوی حجت‌الاسلام پژمانفر مطرح شد و این طرح استقلال در فضای مجازی، سرعت، امنیت و کیفیت را افزایش می‌دهد و کاهش قیمت اینترنت را به ارمغان می‌آورد. 🔸 طرح دوم توسط دکتر مجتبی رضاخواه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که عنوان این طرح یک عنوان فریبنده‌ای است و عده‌ای از نمایندگان نیز فریب آن را خوردند و امضایش کردند؛ اما موارد ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ بر روی به رسمیت شناختن استعمار آزادانه بیگانگان تأکید می‌کند و بهتر است این طرح را کاپیتولاسیون فضای مجازی خواند. 🔸 طرح کاپیتولاسیون فضای مجازی آقای رضاخواه مصداق اختلاف بیانداز و حکومت کن می‌باشد، به گونه‌ای که بتوانند حکمیت در مجلس به راه بیاندازند./ رسا 🎤 گفت‌وگو با روح‌الله مؤمن نسب @howzehenghelabi
خیلی دیر به واقعیت فضای مجازی پی بردیم و ماهیت آن برای ما آشکار شد. فضای مجازی بستر مزاج‌شناسی، ذائقه‌سازی و هاضمه‌سوزی است. سرآشپزهای سایبری، مزه‌ی دهان ملت‌ها را می‌فهمند، لقمه‌های چرب و نرم تعارف می‌کنند و تا چشم بهم بزنی، قورتت می‌دهند. تا وقتی روی سفره‌ی اجنبی نشسته‌ایم، بلع و هضم و جذب و دفع ما غیرارادی است. برای حفظ تمامیتِ ارضی، گُردان‌گُردان خون داده‌ایم اما در گردنه‌ی سوق‌الجِیشی مجازی، شبیخون خورده‌ایم. در زمين مجازیِ دشمن، بازی می‌کنیم و بازی می‌خوریم تا توپ ضعف و انفعال همیشه در سرزمین حقیقی ما بوده و دستِ برتر و دسته‌ی بهتر همواره در اختیار دشمن ما باشد. در هزاره‌ی سوم، "داده" عنصر قدرت‌ساز و "اطلاعات"، زیربنای هژمونی است. اگر دیروز قشون‌کشی وسیله‌ی استعمار کهنه بود، امروز "داده‌کاوی" ابزار استعمار نوین است. دیروز ستون پنجم راپورت می‌داد تا آتش بریزند و امروز ریپورت‌ها آن طرفِ فایروال‌ها روی میز دشمن است. "شبکه‌ی ملی اطلاعات"، محدودیت نیست، مصونیت است. آسانسور پلتفرم‌های وطنی است اما سانسور آزادی‌های مدنی نیست. دسترسی هیتلرهای مجازی را با هدف اخاذی ویرانگر اطلاعاتی، فیلتر می‌کند. در بوران حوادث ناگوار، بهمن‌های عظیم شُبهه را تبدیل به برف شادی می‌کند. تفکری که از کود انسانی تا مدیر، به دنبال واردات است و از جو بایدن تا کری به دنبال ارتباطات است، را انزوای سایبری می‌پندارد و خودکفایی مجازی را لابد در حد آفتابه و آبگوشت بُزپاش می‌داند. ، جلوی طرح‌های قلابی را بگیرد و برای مطالبه‌ی رهبری، طرحی نو بریزد. ✍ @lafzeghalam
حوزه انقلابی
▪️مطالبه جریان انقلابی کشور از ریاست مجلس شورای اسلامی در موضوع برجام 🔺امروز شما در برابر خط قرمز ه
🔺چند نکته هشداری نسبت به آقای قالیباف یک. امروز جنابعالی در جایگاه ریاست مجلس باید مراقب باشید نشوید و شیوه محافظه کاری را در پیش نگیرید. خبرهای خوبی از روش مدیریت شما از مجلس شنیده نمی‌شود. دو. موضع مجلس در موضوع برجام و اقدام متقابل باید فوری، انقلابی و بدون ملاحظه کاری باشد. نباید آبروی و اقتدار نظام اسلامی بیش از این در نظام بین الملل به خاطر موضع ضعف و انفعال دولتی ها صدمه ببیند. سه. در برابر ضعف های مدیریتی دولت، مجلس باید با قوت بدرخشد و نظارت های خود را تشدید کند و طرح های فوری و سه فوریتی برای حل مشکلات کشور ارائه دهد و سوال از ریاست جمهور اقدامی که مورد تشویق و تایید رهبر انقلاب است ادامه پیدا کند و هر گونه عقبگرد از مواضع انقلابی خطایی نابخشودنی است @howzehenghelabi
هدایت شده از مدار 01:20
🔹‍ ‏سالهاست گفته می‌شود مهدی نصیری اساسا نه انقلاب، و نه امام خمینی(ره) و نه منظومه فکری ایشان را قبول ندارد، ولی برخی باورشان نمی شود. 🔹مهدی نصیری دیشب در برنامه زاویه در جمله ای کلیدی رسما به این نکته اعتراف کرد و گفت: "این تلقی که بعضی ها دارند ماموریم به تکلیف و نه نتیجه این مبنای عقلی عقلای دینی ندارد" 🔻این در حالی است که امام خمینی (ره) فرمود: همه ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایم نه مأمور به نتیجه. اگر همه انبیا و معصومین - علیهم السلام - در زمان و مکان خود مکلف به نتیجه بودند، هرگز نمی‌بایست از فضای‌ بیشتر از توانایی عمل خود فراتر بروند و سخن بگویند و از اهداف کلی و بلند مدتی که هرگز در حیات ظاهری آنان جامه عمل نپوشیده است ذکری به میان آورند.(صحیفه نور جلد ۲۱- صفحه۲۸۴_۲۸۵) @madare0120
هدایت شده از مدار 01:20
⭕️مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار به اسم یک‌ چهره انقلابی فعالیت های مشکوکی در صدا و سیما دارد! 🔺 اقدام مشکوک شبکه چهار در دامن زدن به بحث حجاب اجباری! 🔹 موضوع گفتگوی دیشب برنامه زاویه، الزام یا التزام حجاب بود و میهمانانش آقایان مهدی نصیری و سوزنچی. 🔹 مدتهاست که شبکه چهار به جولانگاه افراد مشکوک الحال و تریبونی برای بیان سخنان بی پشتوانه در باب معارف دینی تبدیل شده است! 🔹 مرور محتوای این برنامه گویای همه چیز است.... 🔹 شبکه چهار در حال حاضر به ارگان رسانه ای یک جریان خاص در قم و تهران تبدیل شده که فرسنگ ها با اسلام ناب مبتنی بر فقه جواهری و اندیشه های امام فاصله دارد. 🔹 با این وجود برخی جریان ها در تدارک مراتب بالاتر برای مسعود معینی پور مدیر جوان و پراشتباه این شبکه اند. 🔺 ‏مهدی نصیری در برنامه زاویه شبکه چهار گفته است: براساس آمار وزارت ارشاد، ۷۰ درصد مردم ایران مخالف الزام به ‎ هستند و در ‎ و ‎ نسبت مخالفان به موافقان حجاب اجباری یا بیشتر و یا مساوی است! @madare0120
هدایت شده از محسن پور
بسمه تعالی ⭕️دروغی در باره حجاب درسیما دشمنان انقلاب را شاد کرد مهدی نصیری زمانی مدیر مسئول روزنامه کیهان بود اکنون با اظهارات لیبرال پسند تلاش دارد گذشته خود را پاک کند و با اظهارات شاذ اب به اسیاب دشمن بریزد 🔸مهدی نصیری مدير مسول سابق كيهان ،در شبکه چهار سیما گفت : براساس آمار وزارت ارشاد، ۷۰ درصد مردم ایران مخالف الزام به حجاب هستند. نظرسنجی ( بخوانید نظرسازی ) وزارت ارشاد در باره حجاب چرا رسما اعلان نشد مگر مهدی نصیری سخنگوی وزارت ارشاد است که اولین بار این نظر سازی را مطرح کرد سند سخن مهدی نصیری کجاست او باید پاسخگوی این فرافکنی اش در رسانه ملی باشد صدا سیما باید پاسخگوی افکار عمومی باشد که چرا چنین دروغ هایی در سیما نشر داده می شود 🔸در خارج تمامی دشمنان انقلاب از بی بی سی تا ایران اینتر نشنال سعودی و در داخل طلبان و فرقه احمدی نژاد برای این سخن بی اساس مهدی نصیری کف و سوت زدند مهدی نصیری اخیرا در باره مهندس بازرگان هم اظهار ندامت کرده بود که نسبت به ایشان بی انصافی شده این در حالیست که خیانت بازرگان به انقلاب و کشور اظهر من الشمس است و امام خمینی هم قسم یاد کرده بود که من با نخست وزیری بازرگان مخالف بودم ✍ محسن پور
گروسی: توافق با ایران مهم بود اما پایان ماجرا نیست 🔹مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مهم دانستن توافق با ایران برای دسترسی به دو مکان مورد نظر، گفت سطحی از همکاری با ایران را به دست آورده‌اند که نیاز بود. 🔹«رافائل گروسی» همچنین گفت، نمی‌تواند تأیید کند اطلاعات درباره این دو مکان را از صهیونیست‌ها گرفته‌اند. 🔹او گفت: ما توانستیم به یک محل دسترسی داشته باشیم و در چند روز آینده به مکان دوم نیز دسترسی خواهیم داشت. این توافق مهم بود اما هنوز ماجرا به پایان نرسیده است. http://fna.ir/ezkit5 @Farsna
حوزه انقلابی
گروسی: توافق با ایران مهم بود اما پایان ماجرا نیست 🔹مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مهم دانست
🔺طبق اخبار موثق بازدید از مراکز نظامی توسط آژانس در حال انجام است 🔺سپاه پاسداران در اولین فرصت نسبت به این موضوع پاسخ دهد که چرا به فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به ممنوعیت بازدید مراکز نظامی بی توجهی شد و جلوی دولت نایستاد. 🔺منتظر واکنش رسمی سپاه پاسداران در مورد این خبر هستیم @howzehenghelabi
❌ *شانزده میلیون دُز واکسن های آمریکایی بدون تحریم وارد می شود!!!*🎯 👽 بزرگترین عملیات واکسیناسیون ایران و جهان کلید می خورد!!! وقتی داروی کودکان سرطانی تحریم است چطور برای ما بصورت گسترده واکسن میفرستند؟ ⏪ کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر: وزارت بهداشت قصد دارد 16 میلیون دز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کند که نزدیک 2 میلیون دُز آن را هلال احمر تا دوشنبه آینده وارد می کند./شبکه خبر ⚠️خطرات جدی واکسن های بیل گیتس که توسط آمریکا بدون تحریم هدیه شده است: 👌یکی از چهار گزینه ی ذیل محتمل است: 1⃣ عقیمی دائم 2⃣ چیپ گذاری ملی در بدن 3⃣ مقدمه سازی برای واکسیناسیون بعدی 4⃣ نسل کشی فوری در پاییز امسال 🌑هیچ واکسن داخلی وجود ندارد! ✅ حضرت امام خامنه ای "مدظله" (۹۹/۰۱/۰۳): سران آمریکا چند بار تا حالا گفته‌اند که ما حاضریم از لحاظ درمان و دارو به شما کمک کنیم؛ چند بار تکرار کرده‌اند که فقط شما از ما بخواهید تا به شما از لحاظ دارو و درمان کمک کنیم. این جزو آن حرفهای بسیار عجیب است که به ما می گویند که از آنها درمان بخواهیم و دارو. شما آمریکایی ها؛ متهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید؛ من نمی دانم چه قدر این اتّهام حقیقی است؟!؟ امّا وقتی این اتّهام وجود دارد ؛ کدام عاقلی به شما اعتماد می کند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؛ ممکن است داروی شما یک وسیله‌ای باشد برای اینکه این بیماری را بیشتر گسترش بدهد!!! هیچ اعتباری ندارید؛ به شما اعتمادی نیست. 👌ولایت پذیری فقط در حد زدن ماسک بود؟ 👌جبهه انقلاب و ولایت بسم الله! جلوی جنایت واردات داروهای اسرائیلی آمریکایی را بگیرید! 👈 تمامی عاملین اصلی این عملیات بزرگ را شناسایی کنید بیداری ملت @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
دیدگاه های تأمل برانگیز جناب آقای ؛از تفسیر تا انکار [صفحه 1 از 3] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ◾️یکی از رسانه های اقماری در پرونده ویژه خود با موضوع ، به بازنشر سخنان پیشین جناب آقای علوی از مؤسسین تشکل حوزوی موسوم به (مطرح شده در ابتدای درس خارج فقه)، پرداخته که حاوی نکات مهم و تأمل برانگیزی است. متن این سخنان به قرار ذیل است: ◽️برخی به حوزه علیمه اشکال کرده‌اند که است، اما این عنوان سکولار و عناوینی از این دست، معانی مختلف دارد و که بیایند حوزه و روحانیت و دین و همه چیز را با آن بسنجند؛ مرادشان از این اصطلاح چیست؟ اگر مرادشان این است که حوزه به زندگی و مشکلات و وضعیت و دغدغه‌های مردم کاری ندارد که این به شهادت تاریخ حوزه دروغ است؛ اصلا تشیع یک مذهب سیاسی است و اصلا نمی‌تواند نسبت به مردم بی‌اعتنا باشد؛ آنکه به نظر این آقایان سکولار است حوزه‌های دیگران است که اطاعت از هر کسی را واجب می‌دانند؛ آنهایی که فقط برای حکومت ظالمین ایدئولوژی درست می‌کنند سکولار هستند نه حوزه‌های شیعه که مراجعش هر وقت در هر جریانی که پیش آمده وارد شدند و ملجأ و پناه مردم بودند؛ میرزای شیرزای را ببینید؛ آخوند خراسانی را ببینید؛ میرزای نائینی را ببینید؛ مگر نبوده که این بزرگان در همه امور وارد شدند؟ ▪️اگر مرادشان از سکولار این است بحث‌هایی که در حوزه می‌شود به دردنخور است من خیلی از بعضی تعجب می‌کنم؛ گاهی از اوقات می‌خواهند به حوزه فحش بدهند می‌گویند آقایان علما در مسائل طهارت مانده‌اند؛ ولی در همین طهارت، مسائل ما هنوز حل‌نشده باقی مانده است؛ در همین طهارت که از نظر این آقایان ساده و پیش پا افتاده است ما امروز مسائل حل‌نشده داریم؛ من مسائل بسیاری در طهارت به شما نشان می‌دهم که الان ابتلای عجیب و غریب مردم است و ما برای آن جواب درست و حسابی نداریم. ◽️ما هم منجمد نیستیم بگوییم پنجاه‌ودو کتاب از طهارت تا دیات بیشتر در فقه نداریم و دیگر کتابی لازم نیست؛ این کتاب‌ها بر اساس روایاتی که به ما رسیده است و بر اساس اطلاعاتی که مردم داشتند شکل گرفته است؛ شما بیایید کتاب جدید بیاورید؛ بحث‌های جدید لازم داریم؛ در مسائل ما خیلی حرف زدیم؛ گاهی حرف می‌زنیم و از خود حوزه ما را نمی‌تابند؛ حرف را باید گوش کنید و در آن تامل کنید؛ این بساطی است که ما با بانک‌ها بر سر مردم آوردیم و خودمان هم همگی اشکال می‌کنیم این بهره‌ها چیست که می‌گیرید؟سود و جریمه چیست که می‌گیرید؟ اما اینها را چه کسی برای بانکها درست کرده است؟ ما به نام ؛ آیا قبلا بانک‌ها این‌‌طور بوده است؟ ما به اسم اسلامی کردن نظریات بعضی از آقایان فقها را وارد کردیم؛ اما است؛ شما اقتصاد را هم بخواهید تفسیر کنید بر اساس پیش‌داده‌ها و پیش‌ذهنیت‌ها آن را بحث نکنید و آزاد بگذارید؛ از طرفی هم به نظر شما اقتصاد اسلامی است ولی ما این حرف را می‌زنیم که ما یا یا روانشناسی اسلامی ؛ اینها علوم دیگری هستند؛ بله اسلام در مقایسه با این حقایق، مطالبی و ارشاداتی دارد که حرف ما این است این ارشادات را درست تبیین کنیم. ◾️باید حوزه ورود ریشه‌ای حوزه به داشته باشد؛ این که حوزه به همه مسائل بپردازد قطعا خواسته ما همین است؛ ما از خدا می‌خواهیم که درس‌ها در همه زمینه‌ها پختگی پیدا کند؛ اما بعضی فکر می‌کنند فقط در حوزه درس خارج اگر کسی مثلا کتاب قضا بگوید خیلی خوب و است اما اگر کتاب حج یا صلاه بگوید است؛ توجه داشته باشید که درس خارج برای تربیت افراد به جهت استنباط احکام است؛ یعنی ما وارد می‌شویم طرق استنباط احکام را یاد می‌دهیم؛ یعنی چه یاد می‌دهیم؟ یعنی فرق نمی‌کند کتاب مورد بحث چه کتابی باشد؛ این آقای طلبه و فاضل این رویه و روش استنباط را طبق مذاق استاد می‌آموزد؛ این تازه خودش در ورطه تحقیق می‌افتد و می‌خواهد کار کند دیگر چه فرقی می‌کند آموزش در کتاب طهارت یا صلاه یا حج یا حدود و قضا باشد؛ آن قواعد اصولی که به کار برده می‌شود همان است؛ آن روشی که برای استظهار از روایات به کار برده می‌شود همان است. ▪️ادامه سخنان را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4937 ◽️حاشیه بر این سخنان را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4938 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
دیدگاه های تأمل برانگیز جناب آقای [صفحه 2 از 3] ▪️برخی خیال می‌کنند اگر کل درس‌های خارج مسائل مورد نظرشان را مطرح کنند، حوزه خیلی فوق‌العاده می‌شود؛ اما این‌طور نیست در درس‌های خارج هرچه بحث بشود خوب است؛ درس خارج بحث استنباطی است و ما روش استنباط یاد می‌دهیم؛ معیار مرجعیت هم در استنباط است؛ ما در بحث اجتهاد و تقلید هم گفتیم ، اقواییت در استنباط است؛ حتی طبق این نظریه ما به تجزی در اجتهاد قائل نیستیم چون ندارد؛ این آقا یا قوه استنباط دارد یا ندارد؛ اگر قوه استنباط دارد در هر کتابی وارد بشود همین است؛ بله تجزیه در فعلیت اجتهاد است؛ کسی در کتاب حج کار کرده است و در مکاسب کار نکرده است؛ این فعلیت است اما تجزی در اجتهاد که قوه استنباط در این کتاب داشته باشد و در آن کتاب نداشته باشد اصل این حرف غلط است؛ اعلمیت هم به اقواییت در این استنباط است؛ هر کس استنباطش از دیگران اقوی باشد، اعلم می‌شود. حوزه این است. ◾️ را بعضی‌ها به رمی نکنند؛ بله ما سر برنامه‌ها و درس‌ها و امتحانات اشکال داریم و به آقایان هم تذکر می‌دهیم و محترمانه هم می‌گوییم و آقایان هم دارند زحمت می‌کشند؛ اما حوزه قم الان بزرگترین حوزه علمیه‌ی نه شیعه بلکه دنیای اسلام است؛ اینجا در قم اساتید بسیار قابل و فاضل و قوی هستند؛ ما می‌شناسیم و با خیلی از این آقایان هم‌دوره بودیم و اساتید بزرگوار هستند؛ طلبه‌هایی که واقعا از صمیم قلب با تمام محرومیت‌ها دارند زحمت می‌کشند و با کمترین امکانات درس می‌خوانند؛ حق این‌ها را ضایع نکنیم؛ گاهی موسساتی هستند قوی دارند کار می‌کنند؛ نویسندگانی داریم با ابتکار و با شهامت دارند کار می‌کنند و مطلب می‌نویسند؛ حوزه قم امروز حوزه پویایی است؛ حوزه قم امروز سرمایه‌ای برای شیعه است نه فقط سرمایه برای ایران و نه فقط سرمایه برای نظام. ◽️من بارها گفتم ولید حوزه است و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم اما حوزه، حوزه شیعه است نه حوزه ایران؛ ما در هندوستان تنها به اندازه کل جمعیت ایران شیعه داریم؛ مگر می‌شود حوزه و مرجعیت فقط فکرش را به یک نقطه منحصر کند و از بقیه غافل بماند؟ ما چهارصد میلیون شیعه در دنیا داریم و حوزه برای مجموعه شیعه دارد کار می‌کند؛ حوزه دارد کار می‌کند که اگر فردا ندای اهل بیت(ع) در سراسر عالم یا سراسر دنیای اسلام طنین‌انداز شد جوابگوی همه مسائل باشد؛ فقه باید پویا و به‌روز باشد؛ ما در موضوع‌شناسی مشکل داریم و باید این مشکلات را برطرف کنیم؛ ما اگر دینی داریم جاودانه که تا آخر دنیا می‌خواهیم بمانیم باید زندگی مردم را هم بتوانیم اداره کنیم. ▪️باید بین فعلیت استنباط در درس و فعلیت آن در اجتهاد افراد فرق بگذاریم. در تمام طول تحصیلتان فقط چند کتاب فقهی می‌توانید بخوانید اما بعد از آن احتیاج دارید به استنباط در پنجاه‌ودو کتاب موجود؛ مگر ما همه کتاب‌ها را بالفعل نزد اساتید خوانده‌ایم؟ آن قوه استنباط باید حاصل بشود و طلبه خودش به این قوه در کار بیفتد و بر حسب ضرورت‌ها که می‌بیند فعلیت داشته باشد؛ لذا این که تخطئه کنیم درس‌های خارج را درست نیست؛ این را فقط حساب نکنید؛ بله مسائل فردی و مسائل اجتماعی هست اما در مسائل اجتماعی هم همان‌طور که عرض کردیم به‌گونه‌ای باشد که زمینه برای ورود حوزه و بحث اساتید باشد؛ نروند که آقا این بحث را دیگر نکن؛ این‌جور نباشد؛ باشد و بعد ما باید در فقه بر اساس روایات اهل بیت و منابعی که داریم تولید فکر و ایده و نظریه‌سازی بکنیم؛ به روایات ما آن‌جور که باید و شاید رسیدگی نشده است و ما پختگی لازم را نداریم؛ اما این میراث فوق‌العاده‌ای است که ما داریم و دیگران از آن محروم هستند و باید از آن بهره‌برداری کنیم. ◽️امیدواریم این را داشته باشیم و در همه بحث‌ها وارد بشویم و نظر بدهیم و دیگران هم اینقدر باشهامت باشند که این نظرات را داشته باشند، چون . 🔶حاشیه روزنه 1) معنای در ادبیات سیاسی و نظام معنایی امام خمینی و مقام معظم رهبری، کاملاً روشن است و تطبیق مصادیق خارجی بر آن، کار دشوار یا محالی نیست. 2) کسی ادعا ندارد حوزه مقدسه سکولار شده است! این برچسب و تهمت است؛ مسئله نمو خزنده است. رخنه سکولارها در حوزه یک موضوع است و سکولار برخواندن تمام حوزه امری علی حده که احدی از انقلابیون اصیل بدان اعتقاد ندارد. 3)بی اعتنایی سکولارهای حوزوی به مردم، امر پنهانی نیست؛ پشتیبانی از عناصر غربگرا از یک سو و سکوت در مقابل اقدامات ضدمردمی آنان از دیگر سو، عامل مهمی در قضاوت عملکرد سکولارهای حوزوی است. ▪️ادامه حاشیه های روزنه را اینجا بخوانید👇: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4938 @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
حاشیه بر دیدگاه های جناب آقای سیدمحمدجواد علوی [صفحه 3 از 3] 4) بی اعتنایی به مسائل اساسی جهان اسلام از مسئله فلسطین گرفته تا موضوع تکفیر و هجوم به حرم اهل بیت(ع) و عادی سازی روابط با رژیم غاصب و قرآن سوزی و اهانت به پیامبر و دامن زدن به اختلافات داخلی در جهان اسلام و صدها موضوع خرد و کلان دیگر در پیش چشم ماست که سکولارهای حوزوی در مقابل آن روزه سکوت گرفته اند! 5) یک فراز از این سخنان حاوی مطالب نامناسبی است که انتظار می رود گوینده محترم در صدد تدارک آن برآید. ایشان با اشاره ضمنی به نظریه اولوالامر بودن خلیفه طاغوت در منظر عامه، گفته: «آنکه به نظر این آقایان سکولار است حوزه‌های دیگران است که اطاعت از هر کسی را واجب می‌دانند.» این سنخ قرینیت سازی ها، تالی فاسدها و ملزومات نامناسبی دارد که معلوم نیست برای بیان کدامین مقصد و مقصود مطرح شده است. 6)ایشان در دفاع از سیاسی بودن حوزه شیعی به بزرگانی چون میرزای شیرازی، آخوند خراسانی و میرزای نائینی، اشاره کرده است که از قضا سخن جریان انقلابی حوزه با سکولارهای حوزوی نیز همین است که چرا برخی مدعیان فضل و دانش و اخیرا مرجعیت و ریاست دینی، از سیره و سلوک آن بزرگمردان فاصله گرفته اند. ایشان حتمن می داند که حضرت امام خمینی در رساله ولایت فقیه خود، مرحوم نائینی را یکی از پیشگامان تبیین این موضوع در میان متاخرین از علمای امامیه دانسته است لذا از این جهت، جناب ایشان باید کارنامه فضلای مورد نقد را با عملکرد و مواضع صریح آن بزرگان مقایسه کند تا به میزان فطانت و درستی مدعای انقلابیون صحه بگذارد. 7) کسی پرداختن به مسائل پیشین را ملازم با سکولاریسم نمی داند که اگر چنین باشد مقام معظم رهبری و امام خمینی نیز همزمان با تذکار نسبت به خطر سکولار شدن حوزه ها، نباید به آن مباحث می پرداختند! بلکه مسئله آن است که جریانی در قم(بعضا عامدانه و بعضا از روی جهل) تلاش دارد، بدنه فضلای حوزه را از پرداختن به مسائل مستحدثه منصرف یا غافل سازد و بدین صورت حوزه را از مناسبات سیاسی-اجتماعی داخلی و بین المللی حذف کند. آیا این قبیل اقدامات، تلازمی با سکولار کردن حوزه ندارد؟! 8) ایشان می گوید «ما هم منجمد نیستیم بگوییم پنجاه‌ودو کتاب از طهارت تا دیات بیشتر در فقه نداریم و دیگر کتابی لازم نیست...شما بیایید کتاب جدید بیاورید؛ بحث‌های جدید لازم داریم.» سخن این است چرا جناب ایشان و همفکران شان این دغدغه را ندارند که بر اساس مسائل جدید، کتاب جدید بنویسند؟ چرا از دیگران مطالبه می کنند؟ صرف منجمد نبودن کافی است؟ آیا صرفا دعوت از دیگران برای طرح مباحث جدید، به معنای منجمد نبودن است؟ ایشان با تمسک به برخی تعابیر خاص، مدعی شده اند «بعضی فکر می‌کنند فقط در حوزه درس خارج اگر کسی مثلا کتاب قضا بگوید خیلی خوب و است اما اگر کتاب حج یا صلاه بگوید است.» خوب است جناب ایشان بفرمایند دقیقا چه کسی چنین مدعاهای واهی را مطرح کرده است؟ یکی از روش های استخفاف طرف بحث آن است که مدعای او را به نحو سخیف و نادرست بازگو کنند و بعد مورد هجو قرار دهند! تمسک به این روشها در شان فضلای حوزوی نیست و با اخلاق اهل بیت(ع) سازگاری ندارد. 9) ایشان می گوید: «ما به اسم اسلامی کردن نظریات بعضی از آقایان فقها را وارد کردیم؛ اما است.» خب چرا به نحو تفصیلی و عالمانه به مسئله وارد نمی شوید که اشتباهات معلوم شود؟ صرف طرح ادعاهای مبهم، چه چیزی را اثبات می کند؟ موضوع بانکداری اسلامی در ابتدای دهه شصت و در زمانه ای مطرح شد که بزرگانی مانند آیت الله صافی در شورای نگهبان حضور داشته اند. آیا این بیانات تعریضی به این بزرگان محسوب نمی شود؟ 10) جناب ایشان می فرماید لازمه بحث های اجتماعی آن است که «زمینه برای ورود حوزه و بحث اساتید باشد؛ نروند که آقا این بحث را دیگر نکن؛ این‌جور نباشد؛ باشد.» حرف بسیار بجایی است اما خوب است ایشان بفرمایند تا کنون یقه چه کسی را گرفته اند و از بحث آزاد منع کرده اند؟ مگر نه این که مطالبه مقام معظم رهبری در باب ، سالهاست بر زمین مانده است؟ کارنامه جریان انقلابی عقل گرا کاملا روشن است اما: از آن سو، چه کسانی به صرف برخی دیدگاه های (فرضا شاذ) مرحوم علامه فضل الله، در قم پیاده روی راه انداختند؟ چه کسانی کرسی درس اخلاق را به صرف یک دیدگاه خاص تاریخی تعطیل کردند؟ چه طیفی مرحوم دکتر صادقی را منزوی و اشتهاردی ها و علامه عسکری ها را مهجور کرد؟ کدام جریان حوزوی نسبت به برخی دیدگاه های آن روحانی غیرایرانی بیانیه شبه تکفیر صادر کرد؟! کدام جریان در قم با تئوریزه کردن فرهنگ فحاشی به مقدسات مخالفان ، زمینه بحث علمی و هدایت آنان را سلب می کند؟ حتما خوب به خاطر دارید که انقلابیون در این امور دخیل نبوده اند! @rozaneebefarda
🔴جواد جاوید نیا در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو: 🔴به شدت از برنامه‌های زمان بندی شده در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عقب هستیم. 🔴رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از آبان ماه دستور تدوین برنامه جدی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی دادند و قرار بود ظرف یک ماه تعیین تکلیف شود. 🔴گزارش دولت از پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات کذب محض است. به حدی غیر واقعی بودن این آمار مشخص بود که دیگر هیچ وقت روی این آمار مانور داده نشد و این وضعیت سبب گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی شد. 🔴صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فضای مجازی در کلیه رسانه ها سانسور شد و باید از رادیو گفت‌وگو بابت پیگیری این موضوع تشکر کرد. 🔴منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شبکه ملی اطلاعات بر زمین مانده است. 🔴شورای عالی فضای مجازی فقط از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات تشکیل نشده است و اگر کاهلی در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و صراحتاً مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرا نمی‌شود، ناشی از بی عرضگی دیگر دستگاه‌های عضو این شورا است زیرا در مقابل بی قانونی و اهمال سکوت کردند. 🔴متأسفانه اجازه دادیم یک شخص و یا یک جریان مشخص که کشور را به سمت نامعلومی می‌برد، نه تنها در عرصه شبکه ملی اطلاعات، بلکه در تمام عرصه‌ها، بی قانونی انجام دهد. 🔴مخالفت ما با راه اندازی فناوری 5G در این مقطع به معنای مخالفت با فناوری نیست زیرا فضای مجازی فرصت‌های بسیار زیادی دارد. https://mehrnews.com/xSK3R 💠✍کانال : 🆔 @Dr_Javidnia
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده🔰 ✍ به بهانه سالروز پایان تحصن مشروعه خواهان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)/ ۲۵ شهریور ۱۲۸۶ شمسی🔰 ✍ حرم حضرت در طول تاریخ، مکانی برای پناه و اجتماع اعتراضی بود. از جمله تحصن مشروعه خواهان(اسلام خواهان) به زعامت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) در جریان مبارزه با لامذهبین غربگرای مشروطه (در ۲۱ خرداد ۸۶ ش) که با عکس العمل شدید از سوی مشروطه خواهان جریان انگلیسی مواجه شد! محاصره، در تنگنا قراردادن، ممانعت از ارسال آب و غذا، تهدید و ضرب و شتم و تیراندازی به متحصنین که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی شد تنها بخشی از جنایت غربگرایان مشروطه نسبت به متحصنین بی دفاع و غیر مسلح بود.(در این تحصن علاوه بر مردم متدین، بیش از پنجاه مجتهد طراز اول از سراسر ایران، مرجع شهید را همراهی نمودند)، شیخ در طول تحصن، در زاویه مقدسه حرم، هر شب، بالای منبر میرفت و با بیانات عالمانه و باصلابت، فتنه انگلیسی مشروطه را با استدلال منطقی، به چالش می کشید و ماهیت و چهره واقعی عاملان دین ستیز آنرا افشا می کرد، پایمردی شیخ در مقابل جناح سکولار مشروطه و خطر حمله تروریستهای آنان به متحصنین، او را وادار به نوشتن وصیت نامه در این تحصن نمود، شیخ همچنین برای شکستن انحصار رسانه ای غربگرایان، دستور انتشار روزنامه ای را تحت عنوان"لوایح"(روزنامه شیخ فضل الله) صادر نمود. شیخ در جریان تحصن، طی مکتوبی خطاب به علمای ایران و عراق، نسبت به پیامد های سوء مشروطه هشدار داد و پیش بینی کرد که مشروطه چیان غربزده، کشور را به سمت نابودی اسلام و روحانیت، رواج بی بند و باری، شیوع منکرات و مسکرات، کشف حجاب و دوری قرآن از جامعه، سوق خواهند داد!🔰 ⁉️ براستی آیا چنین نشد که شیخ گفته بود؟! ✍ امجد الواعظین تهرانی، از فعالان مشروطه، که در ایام تحصن مرجع شهید علامه نوری(ره) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با ایشان دیدار و گفتگو داشته، می نویسد: ⁉️ از شیخ پرسیدم: علت مخالفت شما با آقایان علما [مشروطه خواه] و مشروطه خواهان چیست؟آیا علمای اعلامی مانند، آخوند ملا کاظم خراسانی، حاجی حسین تهرانی و آخوند عبدالله [دیوشلی] مازندرانی که فتوای مشروطه را داده اند، مشروعیت مشروطه را در نظر داشته اند یا خیر؟ ✅ ایشان جواب داد: در مملکت اسلام، مشروطه باید "مقید" به "قید" مشروعه باشد [ثبت رسمی قانونی، نه اینکه فقط در ذهن و باور و خیال، که قابل انکار و نقض باشد] این آقایان [آقایان مشروطه طلب مقیم نجف] از ایران دورند، حقیقت اوضاع را از نزدیک نمی بینند و نامه ها و تلگرافهایی که به ایشان می رسد [یکطرفه] از طرف مشروطه خواهان[غربگرا] است.و دیگر مکاتیب را[که مبتنی بر حقایق است] به نظر آقایان نمی رسانند. 👈جالب است، بسیاری از علما و روحانیونی که در مکتوب فوق، مورد خطاب شیخ محسوب می شدند، تحقق هشدار های او را در عصر مشروطه و عصر رضاخان دیدند، همچون، آخوند خراسانی و آقازاده اش، میرزای نائینی، حاج آقا نورالله اصفهانی، سید محمد طباطبایی و آقا زاده اش، سید عبدالله بهبهانی و آقا زاده اش...[اما متأسفانه، حرکت جدی هم برای جبران، انجام نگرفت‼️⁉️] ✍ سیر تاریخ مشروطه کاملا" بر صدق تمامی اظهارات و پیشگویی های شیخ، صحه گذاشت. ندامت بعدی مخالفین شیخ و نیز سیر معکوس و متنزل تاریخ مشروطه، گواه دور بینی و آینده نگری شیخ شهید و صحت هشدار های اوست. بهر روی، در هوش یا بهتر بگوییم، نبوغ سیاسی شیخ، جای هیچ حرفی نیست.اما، آیا آن پیش بینی های شگفت، صرفا" از نبوغ سیاسی او بر می خواست یا وی، به یمن عشق و اخلاص استواری که به خداوند و اولیای پاک وی داشت، از یک بصیرت باطنی و روشن بینی الهی و معنوی نیز برخوردار بود، و رابطه ای با غیب و نهان جهان داشت؟...به نظر می رسد که، جواب مثبت باشد. ✍ دکتر شهریار زرشناس استاد و پژوهشگر حوزه ادبیات، فرهنگ و سیاست می‌گوید: «شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری یک نابغه و پدیده‌ای بی‌نظیر است. در دوره‌ای که هنوز مظاهر روشنفکری ظهور نکرده و ماهیت ادعاهای آن‌ها دقیقاً آشکار نشده و برخی روحانیون برجسته -اگر در برابر ظواهر زیبای روشنفکری همراه نمی‌شوند- اما دچار انفعال می‌شوند، شیخ فضل‌الله عمق این جریان را می‌بیند، این مسئله نشانه عظمت علمی و فکری ایشان است.» لوایحی (روزنامه شیخ فضل الله) که شیخ فضل‌الله در تحصن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نوشته نشان از شناخت عمیق از اندیشه غرب دارد. ایشان واقعاً اولین غرب‌شناس تاریخ ما و مظهر روحانیت بیدار، آگاه، هوشیار، هوشمند، مقاوم و مجاهد است. پرسش‌هایی که ایشان از ماهیت غرب مدرن مطرح می‌کند نسبت به زمان خود شاهکار است. چنین درکی بی‌نظیر است و کمتر کسی این درک را دارد.» 🔸 منابع: ک، گوشه ای از رویدادهای انقلاب مشروطیت ایران/ک، آخرین آواز قو/ک، خانه بر دامنه آتشفشان/گروه سیاسی بولتن نیوز/ک، بازخوانی روزنامه شیخ فضل الله نوری... ✳️ @ShahidRabe
⭕️ همایش بزرگ مردمی-دانشجویی بررسی اقدام متقابل ایران در قبال ⚰️ این را دفن کنید 🔹 سید محمود نبویان، روح‌الله ایزدخواه، حمید رسایی، صادق کوشکی، فواد ایزدی، محمد صادق شهبازی، مسعود براتی، کامران غضنفری 📅شنبه 29 شهریورماه ⏰ساعت 15:30 الی 19 🏢مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر، سالن همایش‌ها 🔶 برنامه به صورت حضوری، با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
💥 ؛ از ۴ تا ! 🔹 شبکه ۴ به مدیریت از مسئولان پیشین و عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، رویکرد انتقادبرانگیزی را پیرامون برخی مسائل فکری و سیاسی و مذهبی درپیش گرفته است. 🔹 این شبکه خیرا با طرح مجدد موضوع چالش برانگیز که کلیدواژه ابداعی بیگانه است، موجبات هجمه ضدانقلاب به حجاب را فراهم آورده است. معلوم نیست بعد از نهی صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون پرهیز از طرح این موضوع، متولیان شبکه با چه هدفی به طرح مجدد بحث پرداخته اند. 🔸پیشتر در دوران سردبیری معینی پور در نشریه نیز طرح مناقشه برانگیز موضوع حجاب انتقاداتی را به دنبال داشت. 🔹گذشته از اصل طرح بحث، انتخاب میهمانان برنامه های شبکه۴ نیز قابل نقد و بررسی جدی است. جناب آقای که اخیرا به واسطه کتاب در محافل مخالفان داخلی(از تاجزاده تا فیرحی) مورد اقبال قرار گرفته، حتما گزینه مناسبی برای طرح بحث پیرامون موضوع حساس حجاب نیست. @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
هدایت شده از روزنه
هدایت شده از طلبه بانو
✔️یک رفراندوم پنهان🔻 ✍زهره اسمخانی. 🔹طرح ادبیات حجاب اجباری که مدت هاست، کلیدواژه مرسوم و معمول جلسات و محافل شده بطوریکه گویا به یکباره کلیدواژه حجاب اجباری را همه پذیرفته ایم، در حال تبدیل شدن به یک رفراندوم پنهان و عادی سازی تغییر قانون حجاب در کشور است. 🔹مناظره شبکه چهار سیما و ارائه آماری از یکی از کارشناسان این برنامه مبنی بر اینکه هفتاد درصد زنان، حجاب شرعی را رعایت نمی کنند، مورد توجه شبکه های بی بی سی قرار گرفت و انعکاس این آمار را برای اولین بار از صدا و سیمای ج.ا نوید بخش دانستند. 🔹 از طرفی دیگر مجموعه های مذهبی هم با طرح دیدگاه های آیت الله طالقانی در مخالفت وی با حجاب اجباری ناخودآگاه به جرگه موافقین حجاب اجباری پیوسته اند. 🔹 عادی سازی کلیدواژه حجاب اجباری در چهل سالگی انقلاب، گذشته از بررسی پیامدهای آن برای نسل جدید انقلاب، بازخورد و مواجهه جدیدی در مقابل تشکیک های حجاب به دنبال خواهد داشت. 🔹به نظر می رسد شیوع کلیدواژه حجاب اجباری که به آرامی گروهی از مذهبی ها را با خود همراه کرده، پنهان در مقوله حجاب کشور را رقم خواهد زد. 🔸پ.ن. آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند،مسئله‌ «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند]«امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند،همه‌ زنها را نگفتند»! حرف_بیخود! ما بودیم آن‌وقت! @talabebanooeitaa