فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #اینترنت و تغییر نظام پردازش اطلاعات در #مغز
#سواد_رسانه_ای
#اینترنت
#سطحی_نگری
🆔 shad.ir/edutechisf
🌺🌺🌺🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🌺🌺 «باسمه تعالی»
🌺 بخشندهترين شما كسی است كه دانشی بياموزد و آنگاه، دانش خود را بپراكند.
«ميزان الحكمه؛ ح ١٣٨٢٥»
با سلام و احترام؛
دوازدهم ارديبهشت، سالروز شهادت علامه شهيد مرتضی مطهـری و «هفتـه تكريم و بزرگداشت مقام شامخ معلم» را تبریک و تهنیت میگويم و صميمانهترين مراتب سپاس و قدردانی خویش را تقديم شما استاد فرهیخته و گرانقدر مینمايم كه با جلوههای عشق و ایثار، زنگار جهل از رخسار فرزندان عزیز ميهن میزدایید.
«تن پوش سبز عاشقى،
برازنده وجود نازنینتان
و كوچه باغهاى انديشه،
معطر از هُرم نفَسهای
روح بخشتان.»
با احترام مجدد
"مهدی شفیعی"
🌺
🌺🌺
🌺🌺🌺🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
♦️تمدید مهلت ثبت #تجربیات در رویداد الفتا
🔺نظر به استقبال معلمان گرامی برای شرکت در رویداد الفتا، مهلت ثبت تجربیات تا 20 اردیبهشتماه #تمدید گردید.
🔺 شایان ذکر است با توجه به وحدتبخشیِ جشنوارههای #معلمان و مدیران مدارس در وزارت آموزش و پرورش (جشنوارههای یاددهی _ یادگیری معاونت ابتدایی، الگوها و روشهای تدریس معاونت متوسطه و تربیت بدنی و سلامت و تجارب برتر تربیتی معاونت پرورشی) تمامی معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس با مشاهده فیلمهای آموزشی در وبگاه alefta.ir، تجربه خود را در محور مربوطه ثبت نمایند.
✨فرصت ویژه برای همکاران عزیز جهت دریافت گواهی حضور رویداد، تقدیرنامه و مزایای رتبه بندی آتی... از دست ندهید! حتما وقت گذاشته و شرکت نمایید✨
#الفتا
🆔 @ict1730
📚در طرح تحول بنیادین آموزشوپرورش، قرار است #پژوهشمحوری جای آموزشمحوری را بگیرد؛ بنابراین، آموزش پژوهشمحور و از طرفی #یادگیری پژوهشمحور، اصل و اساس آموزشوپرورش خواهد بود.
#آموزشی
🆔 shad.ir/edutechisf
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
📚در طرح تحول بنیادین آموزشوپرورش، قرار است #پژوهشمحوری جای آموزشمحوری را بگیرد؛ بنابراین، آموزش پ
📚سابقه اقدام پژوهی در نظام تعلیم و تربیت در جهان به نیمه دوم قرن بیستم میرسد و سوابق، نشان میدهد که این رویکرد از انگلستان آغاز گردید(امیرحسینی، 1384).
✨اقدام پژوهی را منتسب به کورت لوين(kurt lewin) و طرح آن را از سال 1944 توسط وی میدانند. وی معتقد بود که اگر پژوهش اجتماعی صرفا منجر به توليد دانش گردد بدون آنکه در چرخه فعاليتهای اجتماعی بهبودی و تغيير ايجاد کند، به مقصود خود نرسيده است. از ديدگاه وی، هدف پژوهش تنها شناخت جهان و تفسير آن نيست؛ بلکه تغيير آن نيز میباشد. وی، اقدام پژوهی را عاملي نيرومند برای نيل به اين هدف مهم میدانست.
📖زیچنر(2001) و هاپکینز(2002)، اقدام پژوهی را به عنوان یک سنت پژوهشی معرفی میکنند؛ این درحالی است که در دو دهه گذشته، اقدام پژوهی در آمریکا محبوبیت گستردهای یافته و بیشتر توسط دانشگاهها حمایت میگردد. در این زمینه زیچنر خاطر نشان میکند که بیشتر اقدام پژوهیهایی که درگذشته اجرا شدهاند در سطوح دانشگاهی و در ارتباط با معلمان بوده است(والسا کوشای، 1390). بررسیها نشان میدهد اقدام پژوهی از بستر تحقيقات #کيفی متولد شده است.
💡اقدام پژوهی از نظر صاحبنظران:
🟡 معلمان شرکت کننده در اقدام پژوهی، نسبت به اقدامات خویش منتقدتر و فکورتر بوده و با دقت بیشتری روی روشها، ادراکها، شناختهای خودشان و نیز کل رویکردشان به فرآیند تدریس، تامل و تفکر دارند(بورلی، 1993).
🟠 از آن جا که معلمان در هر نظام آموزشی نقش اصلی را بر عهده دارند، به عنوان پژوهشگران بالقوه، برای مشخص کردن موقعیت های نامعین در رابطه با فعالیتهایشان میتوانند روش علمی را به کار برده و با استفاده از اقدام پژوهی، فعالیتهای خود را بهبود بخشند(سرمد و همکاران، 1378، ص 85).
🟢 تاکید و توجه زیاد که در بحث اقدام پژوهی بر روی معلمان میشود، منبعث از این فکر است که آن ها منشا و مجری اصلی تغییر در فرآیند آموزشوپرورش هستند.
🔵 در نهایت، این معلمان هستند که دنیای مدرسه را از طریق شناختن آن تغییر خواهند داد.
به موازات درگیری و مشارکت معلمان در اقدام پژوهی، شناخت آنها از فرآیند آموزش افزایش مییابد. یادگیریهای حاصل از این مشارکت بر آن چه در آینده در کلاسهای درس، مدارس و مناطق رخ میدهد، تاثیر زیادی میگذارد(آهنچیان و گروه نویسندگان ص74و75).
🟣 جهتگیریهای آینده برای برنامههای رشد کارکنان، برنامههای درسی تربیت معلم و همینطور نوآوریها و ابداعات اصلاحی مدرسه، متاثر از یافتههایی خواهد بود که حاصل بررسی محققانه و مجدانهی اقدامات در دست انجام در جریان فرآیند اقدام پژوهی میباشد(آهنچیان و گروه نویسندگان، ص 74و75).
#آموزشی #اقدام_پژوهی
🆔 shad.ir/edutechisf
🍃آخرین فرصت ارسال آثار و گزارشات اقدام پژوهی معلمان #پژوهنده استان #اصفهان از سطح #مدارس و مراکز آموزشی به ادارات مناطق/نواحی تا ۱۵ خردادماه است.
📚آثار پس از گردآوری توسط رابطین/کارشناسان پژوهش مناطق و نواحی، در سطح آن ناحیه/منطقه داوری شده و تا ۱۵ تیرماه به استان جهت داوری در آن سطح ارسال خواهد گردید.
🔗بخشنامه تکمیلی نحوه ارسال آثار برگزیده ناحیه/منطقه به سطح استان، متعاقبا در اتوماسیون اطلاعرسانی خواهد گردید.
‼️لازم به ذکر است، مهلت زمانی مذکور باتوجه به شیوهنامه کشوری قابل تمدید نخواهد بود و تدوین گزارشات بر پایه شیوهنامه و رعایت کلیه نکات طبق دستورالعمل، الزامی و هرگونه مغایرت، منجر به خارج شدن گزارش از چرخه داوری خواهد شد.
#آموزشی #اقدام_پژوهی
🆔 shad.ir/edutechisf
دستورالعمل معلم پژوهنده 1402.rar
9.41M
💯فایل فشرده دستورالعمل تدوین گزارشات اقدام پژوهی
🆔 shad.ir/edutechisf
دستورالعمل کشوری برنامه معلم پژوهنده.pdf
11.56M
💯دستورالعمل کشوری برنامه معلم پژوهنده
🆔 shad.ir/edutechisf