eitaa logo
شبکه یکپارچه فرآوری و ترابری
729 دنبال‌کننده
588 عکس
210 ویدیو
36 فایل
ابتکار "شیفت": کلان‌راهبرد شکوفایی اقتصادی عدالت‌محور و پایدار ایران ارتباط با مدیر کانال: محمد تمنایی، دانشیار دانشکده مهندسی حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی اصفهان @tamannaei
مشاهده در ایتا
دانلود
اتفاقی سعید و مبارک پیش رو داریم انشاءالله... ۱. سنت قطعی خداوند، یاری جبهه‌ی حق است اگر استقامت کنند: وَ أَلَّوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غدَقاً ۲. از زاویه‌ای ورای محاسبات متعارف صحنه‌ را بنگریم. توده‌های عظیم مردم، در سال‌های اخیر، امتحانات و ابتلائات مهم و دشواری را با سرفرازی و البته با صرف هزینه‌های گزاف، پشت سر گذاشته‌اند. رشد یافتگی و بلوغ اجتماعی، انکارناپذیر است. امسال با یازده سال پیش تفاوت‌ها دارد. ۳. تجربه‌ی تلخ هشت ساله‌ی دولت غرب‌گرا، مشت توخالی مدعیان را برای مردم باز کرد و پوچی سرابی که وعده می‌دادند عیان گشت. بازگشت به عقب، خواست و اراده‌ی توده‌ی مردم نیست. ۴. شهید رئیسی عزیز طی سه سال ریاست‌جمهوری خود، تراز انتظارات از این جایگاه را بسیار ارتقا داد. حنای دوگانه‌های پرفریب انتخابات ۹۲، دیگر به سادگی رنگ نخواهد داشت. ۵. در سال‌ها و به خصوص ماه‌های گذشته، تغییرات ژئوپلتیک جهانی، سرعت بالایی به خود گرفته. طوفان الاقصی و وعده‌ی صادق، نشانه‌هایی نویدبخش از نزدیکی پایان عمر ظلمت و آغاز دوران طلایی نظم نوین جهانی با محوریت جبهه‌ی پرافتخار مقاومت و ابرقدرتی بنام ایران است. ۶. سنت قطعی امداد الهی، در کنار هوشیاری مردم، تجربیات گران‌سنگ گذشته، تراز ارتقا یافته‌ی ریاست‌جمهوری، و نشانه‌های درخشان از نظم نوین جهانی با بازیگری ابرقدرت جدید، همه و همه، بارقه‌های امید را در دل زنده می‌دارد و نویدبخش اتفاقی سعید و مبارک در صحنه انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری است، انشاءالله. ۷ تیر ۱۴۰۲ کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
ابتکار "شیفت" (شبکه یکپارچه‌ی فرآوری و ترابری) در برنامه‌ی انتخاباتی دکتر سعید جلیلی دکتر جلیلی: - حساب و کتاب دولت بیش از این‌ها باید سروسامان بگیرد. روستاها و عشایر در پیوند با "شبکه‌ی فرآوری و ترابری" آماده‌ی جهش در تولید هستند تا به جریان رفت‌وآمد جهانی بپیوندند. - نگاهی جامع به مجموعه‌ای از طرح‌ها، از اقتصاد دریامحور تا "شبکه‌ی مویرگی فرآوری و ترابری"، بصورت یکجا و در پیوند با یکدیگر مدنظر است. کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
ردپای ابتکار "شیفت" در متن برنامه‌ی پنجساله هفتم پیشرفت بند ۴ ماده ۵۷ قانون برنامه هفتم: دولت مکلف است حداکثر ظرف شش‌ماه از لازم‌الاجراء شدن این قانون، با هدف ارتقای جایگاه کشور در بازار تولید و تجارت جهانی و افزایش سهم‌بری از زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای‌‌ و جهانی، بر اساس مزیت نسبی مناطق مختلف کشور نسبت به تهیه و تصویب «سند پیشرفت شبکه یکپارچه فراوری و ترابری (شیفت)» و سیاست‌گذاری لازم جهت تشویق و حمایت از بخش خصوصی در راه‌اندازی زنجیره‌های ارزش با اولویت مناطق محروم با رعایت موازین شرعی و ملاحظات امنیتی اقدام قانونی کند. این سند نحوه هم‌سوسازی و ارتقای اثربخشی سیاست‌های اقتصادی دولت در امور صنعتی، ترابری، تجاری و آمایش سرزمین و همچنین مدیریت یکپارچه زنجیره‌های ارزش‌آفرین اقتصادی را مشخص می‌کند و ویژگی‌های سامانه پشتیبان تصمیم این زنجیره‌ها را تعیین می‌کند. به‌علاوه این سند اولویت همکاری اقتصادی ایران با شرکای منطقه‌ای و جهانی در حوزه تجارت و حمل و نقل بین‌الملل را در چارچوب سیاست‌های کلی برنامه هفتم تعیین می‌کند. www.shenasname.ir/barname7/7298-قانون-برنامه-هفتم-توسعه nazarat.shora-rc.ir/Forms/frmShenasname.aspx?id=El3wsWvyRw8=&TN=l7tLyhyOobj0SooAFUE3m68PnpG7MruN کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
ظرفیت اقتصادی دریا و سواحل جنوب که سال‌ها معطل مانده... محمدمهدی سالاری، عضو اندیشکده توسعه دریامحور - ظرفیت رشد اقتصادی چند میلیارد دلاری و اشتغال صدها هزار نفری در ساحل ۴۰۰۰ کیلومتری ایران - جزیره قشم، با وسعت دو برابر سنگاپور، چرا از سطح ثروت‌آفرینی بالا برخوردار نیست؟ - می‌توانیم صدها ناوگان صیادی صنعتی تولید کنیم و به سفرهای اقیانوسی رونق دهیم. - ظرفیت پرورش ماهی در قفس در سواحل جنوبی کشور ۴ میلیون تن در سال است، ولی کمتر از ۵۰ هزار تن فعال است. - از خرمشهر تا گواتر بیش از ۳۰۰ روستا وجود دارد، که هریک می‌تواند به بندر فعال تبدیل شود و در هر بندر صدها شغل فراهم گردد. - در همه ۳۴ جزیره جنوبی ایران امکان جذب سرمایه‌گذار و گردشگر و تبدیل به منبع تولید ثروت وجود دارد. کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
28.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتخابی سرنوشت‌ساز میان دو تفکر... آیا می‌خواهیم هاب قدرتمند صنعت و تکنولوژی و حمل‌ونقل و خلق ارزش در منطقه شویم؟ آیا می‌خواهیم در مسیر ابرقدرت شدن و تعامل سازنده با شرق و غرب عالم همچنان به پیش برویم؟ یا می‌خواهیم افکار متحجرانه و بشدت تکراری که نسخه‌های یأس و ضعف و التماس، تجویز می‌کنند را دوباره حاکم کنیم؟ باید درست انتخاب کنیم؛ یک انتخاب مبارک، یک انتخاب سعید... به عقب برنخواهیم گشت! کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
c982f188a16048aab3f7f11a2c4b8bdf.pdf
11.49M
فایل قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت
هشداری بسیار مهم که لابلای تبلیغات انتخاباتی گم شد: ریشه‌ی معضلات اقتصادی کشور، ربا و بهره‌ی بالای بانکی است... بیانیه‌ی حمایت ۱۱۰ اقتصاددان از دکتر سعید جلیلی، ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - چرا با وجود خلق پول روزانه ۷ هزار میلیارد تومان پول توسط بانک‌ها، تقریباً همه‌ی بخش‌های اقتصاد از کسری و کمبود رنج می‌برد؟ - ‌۷۰ درصد از نقدینگی کشور در اختیار فقط ۱ درصد از سپرده‌هاست! یعنی ظرف آب در اقتصاد ایران، کج است. - سیل نقدینگی، ناعادلانه خلق می‌شود، ناعادلانه توزیع می‌شود و به سمت بازارهای نامولّد سوداگری و سفته‌بازی رها می‌گردد. - اَبَرچالش اقتصاد ایران: ساختار اقتصادی ناعادلانه‌‌ی ربوی، بهره‌ی بالا و خلق پول شدید. - تورم، رشد مداوم نرخ ارز، و تأثیرگذاری تحریم و... در ساختار اقتصادی ربوی، ریشه دارند. - پیروی از سیاست‌های «اقتصاد ریاضتی» (هم‌چون تعدیل نیروها، جلوگیری از افزایش متناسب دستمزدها، افزایش بهره‌، افزایش قیمت ارز، بنزین، گاز، آب و...)، نه تنها پاسخ مناسب برای رفع معضلات اقتصادی نیست، بلکه اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. - بجای وارد کردن فشار بر دوش مردم، نوک پیکان اصلاح اقتصادی باید به سمت کاسبان رکود تورمی نشانه رود؛ همان اقلیتی که عمده‌ی نقدینگی خلق شده در اختیارشان قرار می‌گیرد. - راهکار صحیح، پیروی از سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» و کاهش نرخ بهره‌ و محدود سازی بازارهای نامولّد است؛ تا نقدینگی بسمت تولید جریان یابد و بستر بروز خلاقیت‌های جوانان فعال و متخصص جویای کار فراهم شود. متن کامل و امضاها www.imna.ir/news/768796 کانال «شیفت» در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
1076.pdf
2.31M
مؤلفه‌های حکمرانی ابتکار "شیفت" مقاله پذیرفته شده بصورت سخنرانی در سیزدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اردیبهشت ۱۴۰۳
مؤلفه‌های حکمرانی ابتکار "شیفت" مقاله پذیرفته شده بصورت سخنرانی در سیزدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اردیبهشت ۱۴۰۳ مؤلفه‌ها: ۱- یکپارچه‌سازی منابع یازده‌گانه‌ی خلق ارزش ۲- نظام‌نامه‌ی ابتکار "شیفت" ۳- سازوکارهای متمرکز و غیرمتمرکز برای حکمرانی منابع یازده‌گانه ۴- بازیگران فعال در ساختار "شیفت" ۵- سکوی هوشمند نرم‌افزاری "شیفت" ۶- نظام سلسله‌مراتبی حمل‌ونقل و لجستیک دریافت اصل مقاله کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
صریح با رئیس‌جمهور پزشکیان درباره مکران و جنوب شرق ایرانامیر امیری‌فر ۱- به سرگردانی توسعه پایان دهید! خودتان بالای سر کار بایستید. ۲- تصمیم بگیرید! در تله‌ی موازی‌کاری نهادهای پایین‌دستی و بوروکرات‌های بخشی‌نگر، که دولت شهید رئیسی در آن گرفتار شد، نیفتید. ۳- دولتمرد باشید! خودتان را متولی دریا بدانید و دستگاه‌ها را به تبعیت و تمکین از خود در راهبری مسئله وادار نمایید. ۴- پای مکران را در سیاست خارجی دولت‌تان باز کنید! در میانه رقابت‌های آیمک و سیپک، چین و آمریکا، چین و روسیه، هند و پاکستان، مکران می‌تواند یک کارت بین‌المللی برای تعاملات دولت شما جهت بهره‌برداری حداکثری از منافع ملی باشد. ۵- سمت مردم بایستید! بلوچستان زخم برداشته است. مقدمه اصلی توسعه، ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت است. ۶- تعامل کنید! معامله نکنید! آفت توسعه در بلوچستان و جنوب شرق ایران، معامله دولت‌های پیشین با جریان‌های قدرت بوده است. ۷- شرق ایران را یک کل واحد ببینید! به جرئت می‌توان ابر‌پروژه و شاهرگ احیای شرق ایران را راه‌آهن «چابهار به سرخس» نامید. ۸- مراقب باشید! پیمانکاران در کمین‌اند! از پروژه‌های بی‌حاصل به اسم آبرسانی تا ایده‌های بی‌حاصل ترانزیتی همچون توسعه فاز دوم بندر شهید بهشتی حاصل نزدیکی بیش از پیش پیمانکاران با برخی بوروکرات‌های بخشی‌نگر دولتی هستند. ۹- جنوب شرق ایران را با عینک خودتان تماشا کنید نه با عینک دیگران! لینک متن کامل یادداشت @MakoIran_ir کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
بفرمایید روضه‌ی سیدالشهدا (ع) ▫️عصر تاسوعا و عصر عاشورای حسینی ▫️دانشگاه صنعتی اصفهان، کوی استادان، ردیف ۱، پلاک ۱۵، منزل تمنایی
در تشکیل وزارت حمل‌ونقل، تسریع کنید... نامه‌ی دکتر سبحان نظری، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی کشور و عضو هسته‌ی مرکزی "شیفت" به رئیس‌جمهور منتخب، ۱۴۰۳۰۴۲۷ - نقصان مهم ساختار اداره‌ی بخش حمل‌و‌نقل کشور، این است که از یک سو، شاهد پراکندگی مأموریت‌های این بخش در وزارت‌خانه‌های مختلف هستیم و از سوی دیگر، در بخش برون‌شهری، مأموریت حمل‌و‌نقل در وزارت‌خانه‌ی عریض و طویل راه و شهرسازی گم شده و به سازمان‌ها، شرکت‌ها و معاونت‌هایی سپرده شده است که در قالب جزایری نامجتمع، چندپارچه و بی‌فرمان‌ده، به حال خود رها شده‌اند. - تدبیری فرمایید تا از فرصت توجه مجلس محترم به تشکیل وزارت حمل‌ونقل، به نحو مناسبی استفاده شود. کانال "شیفت" در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
fdd-report-burning-bridge.pdf
1.89M
پل سوزان! گزارش بنیاد آمریکائی دفاع از دموکراسی پیرامون کریدور بین‌المللی ایران- عراق- سوریه
فرصت‌های کریدوری ایران پس از عملیات وعده صادق​ - براساس این تحولات، به نظر می‌رسد هند در وضعیت عدم قطعیت نسبت به دو گزینه آیمک و کریدور شمال- جنوب برای ایجاد اتصال چندشیوه ای به اروپا قرار گرفته و تصمیم به بازی همزمان در دو زمین ایران و رژیم صهیونیستی گرفته است. - هند به دنبال مشارکت مجموعه شرکای خارجی خود در زنجیره های ارزش صنایع تولیدی ذیل سه بستر است: ۱. کریدور غذایی هند که معماری تجاری عرب مد را ارتقا می دهد. ۲. کریدور نوآوری (زنجیره های ارزش صنایع تولیدی انرژی سبز و فناوری نوآورانه) ۳. یکپارچه‌سازی صنایع تولیدی پتروشیمی و زنجیره ارزش هیدروکربن هند. - بعنوان مثال، امارات قصد دارد میوه‌ها و سبزیجات را مستقیما از کشاورزان هندی خریداری کرده و به ۸ کارخانه فرآوری که در هند می‌سازد، تحویل دهد. همچنین مرکز مبادلات چند کالایی دبی پلتفرم تجارت کشاورزی «آگر یوتا» ایجاد کرده تا کشاورزان هندی را با شرکت‌های مواد غذایی امارات مرتبط کند. - رژیم صهیونیستی با تأسیس ۳۰ مرکز عالی کشاورزی در سراسر هند بستری برای انتقال سریع فناوری به کشاورزان هندی ایجاد کرده است. - لازم است سند کریدور حمل‌و‌نقل شمال-جنوب، به «کمربند اقتصادی شمال-جنوب» شامل ابتکار عمل‌های متنوع برای ایجاد یکپارچگی اقتصادی بین کشورهای منطقه از جمله هند عراق، امارات، عربستان و حتی کشورهای آفریقایی اصلاح و ارتقا یابد. منبع: خبرگزاری تسنیم www.tasnimnews.com/fa/news/1403/04/27/3123481 کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیدم نسبت به آینده کشور خیلی روشن است. خداوند اراده فرموده که این ملت را به برکت اسلام، به عالی ترین درجات برساند. (رهبر انقلاب) کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطار روابط با چین، شتابان ولی بی‌برنامه/ فقدان نقشه‌ی راه و منظومه‌ی یکپارچه، نقطه ضعف رابطه با چین بود. دکتر احمد صالحی، کارشناس مسائل بین‌الملل - در دولت سیزدهم پرونده همکاری با چین بدون مدیر بود؛ برعکس دولت دوازدهم که یک نفر (علی لاریجانی) مدیر این پرونده بود که دو ویژگی داشت: اولا تراز سیاسی بالایی داشت و ثانیا بیکار بود، یعنی مشغله‌ای جز این پرونده نداشت. - قرارداد خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی از چین اتفاق بزرگی بود هر چند در مناظرات با آن سیاسی رفتار شد. گرفتن فاینانس بیش از ۱.۵ میلیارد دلاری برای ایران آن هم با وجود ریسک‌های اقتصادی یعنی یک کار شاق اتفاق افتاده. - مشکل روابط با چین در دولت سیزدهم، فقدان یک منظومه و نقشه‌ی راه مشخص برای انتفاع دوطرفه در تجارت و حمل‌ونقل و مالی و... بود. کانال شیفت در ایتا و تلگرام: eitaa.com/inpt1404 t.me/inpt1404