⭕️ از نهر عظیم بِنوشیم یا از آبِ کم و مخلوط با گِل و لایِ برکه های راکد؟
🔸السلام علیکَ یا عَیبة عِلم اللّه
🔸السلام علیک یا خزّان العلم (١)
خداوند تمامی آنچه بشر در هر بخشی از زندگی تا ظهور به آن نیاز دارد را به واسطه ی ائمه (ع) در اختیار ما قرار داده است، علوم نابی که عقل ناقص بشر و حس و تجربه ی محدود ما از رسیدن به آن عاجز است. آن وقت برخی ساختارها و علوم اقتصادی و تربیتی و آموزشی و پزشکی کشور را از غرب و شرق بگیریم! واقعاً حیف است!
نتیجه اش هم می شود کوچک شدن سفره ی مردم، آمار بالای بیماری و انحرافات اخلاقی! تا وقتی نهر عظیم با آب جاری و سالم هست، انسان سراغ رطوبت های همراه با گل و لای و کثافات بِرکه های راکد نمی رود. باقر العلوم (ع) فرموند: يَمُصُّونَ اَلثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ اَلنَّهَرَ اَلْعَظِيمَ قِيلَ لَهُ وَ مَا اَلنَّهَرُ اَلْعَظِيمُ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ص وَ اَلْعِلْمُ اَلَّذِي أَعْطَاهُ اَللَّهُ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَمَعَ لِمُحَمَّدٍ ص سُنَنَ اَلنَّبِيِّينَ مِنْ آدَمَ وَ هَلُمَّ جَرّاً إِلَى مُحَمَّدٍ ص.... (٢).
امام باقر (ع) مى فرمود: ( برخی مردم) رطوبت برکه ها را مى مَكند و نهر بزرگ را از دست مى نهند، عرض شد: نهر بزرگ كدام است؟ فرمود: رسول خدا (ص) و علمى كه خدا به او داده است، خداى عز و جل سنّت پيغمبران را از آدم (ع) تا محمد (ص) براى آن حضرت گرد آورد
١- زیارت جامعه کبیره (از امام هادی)
٢- اصول کافی/کتاب الحجة/وارثان علم/حدیث ششم
👤حجت الاسلام مهران فر
📅 پنج شنبه ٢ تیرماه ١۴٠١، قم
#میلاد_امام_هادی
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
⚡️امشب ساعت ٢١ روایتی از زندگی فقیه، دانشمند و عارف سالک، آیت الله حاج شیخ علی صفایی حائری (ره) - تنها کسی که تا کنون یک "نظامِ تربیتیِ مکتوبِ اسلامی" ارائه کرده است- از شبکه ی دو سیما پخش خواهد شد.
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
📢 نمیشود جوان را از سرِ صبح تا بعد از ظهر در مقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربیها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟
💠 آیتالله سید محمد مهدی میرباقری:
«نکتهای را سالها قبل در جلساتی با حضور دبیران عرض کردم؛ جلسهای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوانها چه کار کنیم؟ ناچار شدم عرض کنم که: شما از اول صبح تا بعد از ظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را در مقابل غرب تحقیر میکنید، هر معادلۀ علمی که میگویید با زبان غرب میگویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل میکنید و بالاسر آن میگذارید!
بعد به چه جرأتی به جوان میگویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟!
او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعد از ظهر در مقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربیها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به سبک زندگی و به شیوۀ آرایش که میرسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد میدانید؟ چرا بد میدانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که میرسد، میگوئید بد است؟
(معنای این شیوههای جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیدهاید: هر روز، یک قیافههای عجیبوغریبی درست میکنند که انسان وقتی نگاهش میافتد متنفر میشود. اما بعد از یکمدتی، در خیابان جوانهای زبادی همان قیافه را به خودشان میگیرند!)
به جوان میگویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فستفودها شلوغ نشود؟
اگر واقعاً دانشگاههای ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازیشان و مدل معماریشان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟
چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطهضعفهای تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ بههمپیوسته است و بهراحتی نمیشود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحالهاش کرد. من نمیخواهم بگویم صددرصد فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمیشود استفاده کرد، اما میگویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد میکند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمیخواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمیشود.
ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمیشود بهراحتی غربِ خوب و بد کرد. نمیشود بهراحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش بههمراه دارد و اثر میگذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایههایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فستفود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و بهخصوص این کار را بهشکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفهاش با ایدئولوژیاش یک پیوستارِ به هم پیوستهاند. نمیشود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول میکنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمیشود.
نمیشود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل، قبول میکنم ولی ایدئولوژیاش را قبول نمیکنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّدیافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش میشود و ایدئولوژیِ تجسدیافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی میشود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن میشود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد مییابد. ساختارها و علوم و فناوریها و رسانههای غربی، فرهنگ غربی را به همراه خود میآورد.
البته این تمدن را نمیشود کنار گذاشت؛ باید به قلههای علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قلههای علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه تمدن اسلامی است، اما این «تسلّط» بهمعنای «مسخّر شُدن» نیست.» (۱۳۹۰)
#غرب_شناسی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
🏢 زندگی آپارتمانی، تولید متمرکز، تولید زباله!
💠 اگر هر یک از ٢٧ میلیون خانوار ایرانی فقط یک قالب پنیر بخرند و نهایتاً این پنیر را طی یک هفته مصرف کنند؛ در طول یک هفته، ٢٧ میلیون زباله ی پلاستیکی از پنیر فقط جمع شده است!! تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل! (تهران در یک روز حدود ١٠ هزارتن پسماند عادی دارد!) این بحران، نتیجه ی تولیدِ صنعتیِ متمرکز کارخانه ای است!
💠 محصولِ تولیدِی متمرکز و بیرون از خانه، (مثلاً پنیر از آمل تا قم) برای اینکه تا به دست مصرف کننده می رسد قابل استفاده باشد، بایستی داخل بسته بندی و مقرون به افزودنی باشد!
💠 تولید این حجم از زباله، حاصل این الگوی تولید متمرکز است. برای تغییر الگوی تولید، بایستی الگوی شهرسازی و معماری تغییر کند! در زندگی آپارتمان نشینی، زمینه ی تولید فراهم نیست، نتیجه این می شود که تولید مواد غذایی مورد نیاز خانواده ها، متمرکز و به کارخانه ها سپرده می شود.
با ساختِ خانه های وسیع، زمینه ی تولید سالم، غیر صنعتی و غیرمتمرکز، فراهم می شود و تقریباً زباله ای تولید نمی شود.
همچنین در خانه های وسیع و حیاط دار، با فراهم شدن زندگی حیوانات خانگی، بخشی از دور ریزها خوراک حیوانات می شود.
👤حجت الاسلام مهران فر
#تولید_متمرکز
#تولید_انبوه
#معماری_اسلامی
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
👌اهمیّت تولید غیرمتمرکز (خانگی) در اسلام
💠 هرکس آرد بخرد نصف مالش می رود، و هرکس نان بخرد کل مالش می رود و فقیر می شود.
🔻ارائه ی ٣ روایت :
١- مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ سَلَمَةَ بْنِ الْخَطَّابِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْمُنْذِرِ الزَّبَّالِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا كَانَ عِنْدَكَ دِرْهَمٌ فَاشْتَرِ بِهِ الْحِنْطَةَ فَإِنَّ الْمَحْقَ فِي الدَّقِيقِ.
± ترجمه:هرگاه یک درهم داشتی با آن گندم بخر؛ چرا که نابودى در [خرید] آرد است.
٢- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَبَلَةَ عَنْ أَبِي الصَّبَّاحِ الْكِنَانِيِّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يَا أَبَا الصَّبَّاحِ شِرَاءُ الدَّقِيقِ ذُلٌّ وَ شِرَاءُ الْحِنْطَةِ عِزٌّ وَ شِرَاءُ الْخُبْزِ فَقْرٌ فَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الْفَقْرِ.
± ترجمه: اى ابوالصباح! خرید آرد، ذلت است، خرید گندم، عزت است و خرید نان، فقر است. پس پناه مى بریم به خدا از فقر!
📒منبع: کتاب شریف کافی (ط الإسلامیة) ج ۵ ص ١۶٧
٣- عَنْ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ: مَنِ اشْتَرَى الْحِنْطَةَ زَادَ مَالُهُ وَ مَنِ اشْتَرَى الدَّقِیقَ ذَهَبَ نِصْفُ مَالِهِ وَ مَنِ اشْتَرَى الْخُبْزَ ذَهَبَ مَالُهُ.
± ترجمه: هرکس گندم بخرد، مالش زیاد مى شود و هرکس آرد بخرد، نصف مالش نابود مى شود و هرکس نان بخرد، مالش از دست مى رود.
📒 منبع: تهذیب الاحکام، ج٧،ص١۶٢
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
👈تولید که انبوه شد باید سر همه کلاه بگذاری...
◽️اگر چرخ کارخانه می خواهد بچرخد، باید انسان مصرف گرا تربیت شود. داستانِ «کلاه سر همه بگذارید» همین است. یک موقعی با دست کلاه می بافتند؛ خیلی که می شد در طول یک تابستان یا مثلاً پاییز، می شد یک یا دو کلاه برای اهل خانه خودت ببافی. ولی وقتی کارخانه آمد و تولید انبوه شد، باید سر همه کلاه بگذاری. وقتی تولید انبوه شد، باید مصرف بشود، پس باید انسانِ مصرفی ایجاد بکنی. جریان توسعه هم انسان مصرفی ایجاد و تربیت می کند. بعد به اسم بهداشت و هزار مسئله دیگر، فرهنگ سازی می کند و کالاهای یک بار مصرف را وارد جامعه می کند و تازه در انتها روشن می شود که این ها همه عامل بدترین بیماری ها بوده است.
◾️آیت الله سید محمد مهدی میرباقری (عضو مجلس خبرگان رهبری)
#غرب_شناسی
#تولید_انبوه
#تولید_متمرکز
#مصرف_گرایی
📌جهانِ پساکرونا 👇
🌐 @jahanepasakorona
خبر روباه پیر ۲۵ تیر:
القای ترس برای ترویج واکسن!
فقط حواسش نبوده که کاپشن تن ملت رو دربیاره😄
@hzamanim
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | خلاصه ای از جلسه ی بررسی کتابِ " افسانه ی روشنایی" با حضور جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه
⚠️ لطفاً پس از مطالعه این کتاب، سر به کوه و بیابان نگذارید!
📘 کتاب افسانهی روشنایی، به بررسی رابطه بیماری ها و الکتریسیته می پردازد، در سال ۲۰۱۷ توسط آرتور فرستنبرگ، تحت عنوان «رنگینکمان نامرئی» نوشته شده است.
🖇 گزارشات این کتاب نتیجهی پژوهشهای پرتعداد آکادمیک است که بیش از این یک کتاب فنی باشد، یک مجموعه مقالات پزشکی به حساب میآید.
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | توقع ما از حکومت اسلامی چیست؟
توسعه ی تقرّب و عبودیت یا توسعه ی گاوداریِ مدرن...؟
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
⭕️ طرح ٢١ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی: ستاد کرونا صلاحیت وضع مقررات محدود کننده برای واکسن نزده ها را ندارد.
بعد از شورای محترم نگهبان که ستاد کرونا را فاقد صلاحیت وضع قانون دانسته این بار هم مجلس، وضع مجازات را نیازمند قانون مصوب در مجلس دانسته!
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
💠 شورای نگهبان: ستاد کرونا صلاحیت وضع مجازات ندارد.
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
💠 محورِ روابطِ اجتماعی ما چیست؟
اخوت یا بازار؟
هر یک از ما علاوه بر روابط فردی، با حضور در جامعه با دیگران ارتباط برقرار می کنیم. حالا سؤال این است که انگیزه و محور در ارتباط با دیگران بایستی چه باشد؟ سه پاسخ برای این سؤال مهم وجود دارد:
- جواب دنیای قدیم( جامعه استیلا): روابط بهینه در این جامعه، رابطه ی ارباب-رعیّتی است. رابطه ی عمودی از بالا به پایین! در این جامعه، حاکم طاغوتی برای برطرف کردن نیازهای خود، زور می گوید و برده ها هم به خاطر ترس از حاکم اطاعت می کنند!
- جواب دنیای مدرن (جامعه بازار): آدام اسمیت می گوید: ما به خیر خواهی قصّاب، نانوا و آبجو فروش نیاز نداریم. نیاز نیست صفات شرّ خود را تهذیب کنیم، کافیست جامعه را بازار کنیم! بازار، مکانیزمِ جادوییِ تبدیل شرّ فردی به خیرِ اجتماعی است. در این جامعه اگر من کالای خود را ارزان تر می فروشم، به طمع فروش بیشتر و پیشی گرفتن در رقابت با مغازه های دیگرست! رابطه ی افقی بین افراد، رابطه ی عرضه و تقاضاست! در این جامعه فقط روابط بازاری بهینه محسوب می شوند! فردِ ورشکسته برای چنین جامعه ای مطلوب نیست و در نظام بانکی اش همه ی اموالش مصادره می شود! در چنین جامعه ای، دولت باید نابازارها را اداره کند و کمک کند تا به بازار تبدیل شود ! غالب پدیده های موجود مثل بانک، بورس، بیمه و... بر اساس این رابطه شکل گرفته اند. در این جامعه روابطی چون خانواده و مادری بهینه نیستند و فهم نمی شوند!
- جواب اسلام (ولایت و اخوت) : در این جامعه، رابطه ی عمودی وجود دارد ولی نه رابطه ای از بالا به پایین! بلکه بر عکس! ولی و امام مهربانی که خود نیازی ندارد فلذا توصیه ها و دستگیری هایش برای شفاعت و رشد تک تک افراد امّت است! (پیامبر (ص): أنا و علی (ع) أبوا هذة الأُمّة.) (رابطه ولایت!)
در این جامعه رابطه ی افقی بین افراد هم بر اساس برادری(أخوّت) شکل می گیرد! مصداق اتمّ این روابط در خانواده قابل مشاهده است!در این جامعه، فقط ایثار و محبّت بهینه است! نقش مادری در چنین جامعه ای بهینه است! در این جامعه اگر مؤمنی ورشکسته شَود، خانه و مَرکب وی حفظ می شود و مؤمنین دیگر برای خروج از ورشکستگی او کمک می کنند!
متأسفانه بخش عمده روابط ما بر اساس نگاه بازار است و بسیاری از پدیده ها بر این اساس بوجود آمده اند، فلذا بایستی محور روابط را ولایت و اخوت قرار دهیم و بر اساس این نگاه، پدیده ها و ساختارها را بازتعریف کنیم. نیاز داریم شهری بر اساس نگاه ولایت و أخوت بسازیم ان شاء الله.
🌸 #عید_غدیر، عید ولایت و اخوت مبارک.
🖊حجتالاسلام مهران فر
◻️ ١٨ ذی الحجة ١۴۴٣
#علوم_اجتماعی
#جامعه_بازار
#جامعه_استیلا
#جامعه_امام_و_امت
#جامعه_اخوّت
#درآمدی_تاریخی_بر_نظریه_اجتماعی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
جهانِ پساکرونا
💠 محورِ روابطِ اجتماعی ما چیست؟ اخوت یا بازار؟ هر یک از ما علاوه بر روابط فردی، با حضور در جامعه
از امروز که عیدِ اخوت و ولایت است تمرین کنیم و سعی کنیم نیت و محرّکِ رفتارهایمان با دیگران، خدا و در جهت اخوت و محبت و برطرف کردن نیازهای برادرانمان باشد، نه بر اساس محرکیّت نفس و انگیزه های مادی و بازاری!
⚡️دکتر لطیفی، معاون رئیس جمهور:
بر خلاف الگوی غربی که حکمرانی را مبتنی بر Nation State تعریف میکند، علیالمبنا ما با این مشکل داریم و مسئلۀ ما امام و امت است؛ نظریۀ ما نظریۀ اخوت است، نظریۀ مسئولیت است، نظریۀ ما نظریۀ امر به معروف و نهی از منکر است. این نظریهها یک پدیدۀ اضافی نیست، نظریۀ مبنایی است./ انتخاب
#علوم_اجتماعی
#جامعه_بازار
#جامعه_استیلا
#جامعه_امام_و_امت
#جامعه_اخوّت
#درآمدی_تاریخی_بر_نظریه_اجتماعی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
💠 استمرار ابوت (ولایت) و اخوت بین مؤمنین
اینکه در روز عید غدیر که عید ولایت است، مسألۀ عقد اخوّت آمده که برای تأکید و تثبیت این باور است، به این دلیل است که عید غدیر، روز اعلان ابوّت امیرالمؤمنین علیه السلام و استمرار این ابوّت در طول تاریخ برای جامعۀ اسلامی است.
#علوم_اجتماعی
#جامعه_بازار
#جامعه_استیلا
#جامعه_امام_و_امت
#جامعه_اخوّت
#درآمدی_تاریخی_بر_نظریه_اجتماعی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
💠 اخوّت یا بازار؟
از نظر اسلام روابط بین مؤمنین باید بر اساس اخوّت باشد. این روایت از موسی بن جعفر (ع) را بخوانیم و ببینیم آیا رفتارهای ما به ملاک و معیاری که حضرت (ع) می فرمایند نزدیک شده است یا آنکه مبنای رفتارهای ما بازار و جامعه بازار شده است؟
#علوم_اجتماعی
#جامعه_بازار
#جامعه_اخوّت
#غدیر
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
جهانِ پساکرونا
💠 اخوّت یا بازار؟ از نظر اسلام روابط بین مؤمنین باید بر اساس اخوّت باشد. این روایت از موسی بن جع
💠 طبیعتِ پدیده های کنونی به بازاری شدن دعوت می کند...
جامعه ای که ساختارها و طبیعت اش تو را به سمت بازار شُدن می کشاند برقراری روابط بر اساس اخوّت سخت است! البته انسان در هر شرایطی وظیفه متناسب دارد، هرچند وظیفه نخبگان و حکومت اسلامی این است که پدیده ها را بر اساس اخوت باز تعریف و پیاده کنند تا طبیعت و زمینه، انسان را به رابطه اخوت هدایت کند.
پدیده های دنیای مدرن بر مبنای اینکه هر لحظه ی هرکس باید بازار باشد به وجود آمده است.
🔻پیشنهاد می شود برای مطالعه ی بیشتر و فهم دقیق تر و کاملتر از ماجرا، دو مطلب زیر را بخوانید :
https://eitaa.com/jahanepasakorona/4097
https://eitaa.com/jahanepasakorona/4152
👤 حجت الاسلام مهران فر
#علوم_اجتماعی
#جامعه_بازار
#جامعه_اخوّت
#غدیر
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
تصاویری از رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پوتین رئیس جمهور روسیه، امروز
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
شبکه پویا:
دفتر اختراعاتم رو دزدیدند و دیگه هیچ استعداد و انگیزهای برای اختراع ندارم.
جا انداختن انگارههای سرمایهداری: #مالکیت_معنوی #کپی_رایت
💠 @h_abasifar
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
از شبکه امید در کمتر از سه دقیقه گزارههای زیر رو شنیدم. تصور کنید در ۲۴ ساعت و دهها شبکه چه اتفاقی داره میفته
۱. پول خودته هر کاری بخوای میتونی باهاش بکنی
۲. خیلی زشته در مورد درآمد دیگران سوال میپرسی
۳. مادرش سر کار میره. خیلی هم متشخصه
۴. خرید آنلاین امنه
فعلا نفیا یا اثباتا حرفی راجع به این گزارهها ندارم اما اصل وجودشون نادیده گرفته شده
💠 @h_abasifar
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنان امام جمعه پردیسان قم:
✅ دولت و لوکوموتیوران عوض شده ولی مسیر و ریل همان ریل لیبرالی است.
✅ تنها راه حل مشکل مسکن، همین فرمایش رئیس جمهور است: ارائه ی زمین رایگان به مردم.
✅ اگر لازم بشود خواهم گفت منفعت چه کسانی در حصر زمین هاست!
#احتکار_زمین
#احیاء_موات
#دار_واسعه
#آپارتمان
#معماری_اسلامی
#شهرسازی_اسلامی
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06
وقتی می گوییم نسخه های کارشناسی غلط دولت ها را به رهبری نسبت ندهید دلیلش این است؛ بیش از سه کشور در چمبره تفکر هاشمی بوده حالا میگه نمی توان وضعیت موجود را از ولایت فقیه جدا دانست!
رهبری بر مبنای مردم سالاری دینی و انتخاب مردم از همه دولت ها حمایت کردند. وضعیت موجود در حوزه معیشت مردم حاصل تفکرات لیبرالی دولت های شماست آقای هاشمی! رهبری بارها به اقتصاد مقاومتی و اسلامی تأکید کردند متاسفانه کو گوش شنوا؟
📌جهانِ پساکرونا👇
https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b06