✡️ اهداف پشتپرده محصولات اصلاحشده ژنتیکی (3)
🔬 پروژه ژنوم انسانی
1️⃣ طرح نقشهبرداری و تعیین توالی کل #ژنوم_انسان اولین بار در سال ۱۹۸۴ در کنفرانسی در آلتا، یوتا (Alta, Utah) عنوان شد. تأمین قسمتی از بودجه این پروژه را وزارت انرژی آمریکا به عهده گرفت و در سال ۱۹۸۸ کنگره آمریکا رسماً اجرای پروژه ژنوم انسانی را از سال ۱۹۹۱ به مدت ۱۵ سال تصویب کرد. در این سال مؤسسه بهداشت ملی آمریکا (NIH) نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد. بزودی کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن نیز به این پروژه پیوستند.
2️⃣ در سال ۱۹۹۸ سازمان ژنوم انسانی (HUGO) ایجاد شد. اهداف اولیه پروژه ژنوم انسانی که از سوی سازمان ژنوم انسانی دنبال میشد چنین است:
🔸 تعیین نقشه دقیق ژنتیکی کروموزومها
🔸 تهیه نقشه فیزیکی کروموزومهای ارگانیسمهایی که بهعنوان مدل انتخاب شدهاند
🔸 تعیین توالی کل ژنوم انسان
🔸 ایجاد شبکههای ارتباطی و بانکهای اطلاعاتی
تعیین توالی بیش از ۹۰ ٪ ژنوم انسان در فوریه سال ۲۰۰۱ به پایان رسید.
3️⃣ البته این پروژه نیز مجادلات خاص خود را در پی داشته است. در ادامه خواهیم دید که چگونه موضوع تعیین #ژنوم_انسانی علاوه بر مصارف پزشکی و علمیِ صلحآمیز، میتواند بهعنوان سنگ بنای مخوفترین تسلیحاتی که میتواند به دست بشر ساخته شود به کار رود! سلاحی که نه ساختمانها و تأسیسات بلکه فقط انسانها را هدف قرار خواهد داد، آن هم نه همهی انسانها، بلکه یک نژاد یا قومیت خاص!
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/Transgenic
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ اهداف پشتپرده محصولات اصلاحشده ژنتیکی (4)
🔬 بیوتسلیحات قومی و نژادی
1️⃣ هدف از ساخت یک بیوسلاح قومی (سلاح بیوژنتیک) هدف قرار دادن اعضای اصلی یک قوم یا نوع ژنیِ خاص میباشد. در سال 1997، ویلیام کوهن، وزیر دفاع آمریکا، به این موضوع بهعنوان یک خطر بالقوه اشاره نمود. در سال 1998، متخصصین تسلیحات بیولوژیکی اعلام داشتند که #سلاح_ژنتیک قابل طراحی و تولید است و حتی ادعا نمودند که دانشمندان شوروی سابق برخی آزمایشات را برای شناسایی تأثیر مواد مختلف بر روی ژنهای انسانی انجام دادهاند.
2️⃣ البته سازمان سیا نیز از قبل برنامهی خود در مورد ژنها را آغاز کرده بود. پروژه سوسمار (Chameleon Project) یک مرکز تحت کنترل سازمان سیا در ایالت نوادا است که در آن آزمایشهای محرمانه با موضوع DNA انسانی انجام میگیرد. فعالیت این مرکز بسیار محرمانه بوده و اطلاعات چندانی در مورد آن در دسترس نمیباشد.
3️⃣ امکان ساخت یک #بمب_ژنتیکی در کتاب پرفسور وینسنت ساریش (Vincent Sarich) و فرانک میلی (Frank Miele) با عنوان «نژاد: واقعیت تفاوتهای انسانی» که در سال 2004 منتشر شد، مورد تأیید قرار گرفت. مؤلفین معتقد بودند که اطلاعات کسب شده از #پروژه_ژنوم_انسانی در همین راستا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
4️⃣ در سال 2005، کمیته بینالمللی صلیب سرخ چنین اعلام کرد: “احتمال اینکه یک گروه قومی خاص مورد هدف یک عامل بیولوژیکی قرار گیرد چندان دور نیست. این سناریوها زائیدهی تخیلات کمیته نیستند بلکه توسط تعداد زیادی از متخصصین مستقل و دولتی مورد تأیید قرار گرفتهاند.”
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/Transgenic
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ اهداف پشتپرده محصولات اصلاحشده ژنتیکی (5)
💣 بمب قومی اسرائیل
1️⃣ در نوامبر سال 1998، روزنامه ساندی تایمز (The Sunday Times) گزارش داد که #اسرائیل در تلاش است تا یک #بمب_قومی شامل یک عامل بیولوژیکی که میتواند ویژگیهای ژنتیکی خاص در اعراب را مورد هدف قرار دهد، طراحی و تولید نماید. وبسایت وایرد نیوز (Wired News) و همچینین فارن ریپورت (Foreign Report) نیز این گزارش را تأیید نمودند.
2️⃣ متعاقب این ماجرا، روزنامههایی مانند نیویورکپست و سایر رسانهها با حمله به این گزارشات آنها را کاملاً بیپایه و اساس دانسته و در کل وجود چنین بمبهایی را غیرقابل امکان توصیف نمودند. این در حالی است که همانگونه که در بالا نیز اشاره شد، وزیر دفاع پیشین آمریکا و کمیته صلیب سرخ بینالمللی وجود چنین تهدیداتی را کاملاً محتمل و قابل امکان توصیف کرده بودند.
3️⃣ با این وجود، موضوع #بمب_نژادی اسرائیل نیز به مانند سایر برنامههای تسلیحاتی این کشور بدون هیچگونه بررسی و مداقه دیگری رها شده و از آن پس سخنی در مورد تسلیحات نژادی این رژیم گفته نشد. قسمت دوم مقاله هیچگاه ارائه نشد و هیچیک از منابع مورد استفاده در این گزارش شناسایی نشدند. و مؤلفین گزارش ساندی تایمز یعنی اوزی ماهنائیمی (Uzi Mahnaimi) و ماری کالوین (Marie Colvin) دیگر هیچگاه بهصورت علنی در مورد این موضوع سخنی نگفتند!!
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/Transgenic
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی!
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8)
🌐 مؤنث برهنه: مریم مقدس یا شیطان؟!
1️⃣ آنگونه که #فریتیوف_شوان بیان کرده، در سال 1965، زمانی که با کشتی از اروپا راهی طنجه در مراکش بود، دچار تنگی نفس و افسردگی شدید شد. در این وضع در حالت رؤیا و مکاشفه قرار گرفت و مهمترین مکاشفه زندگیاش را دید. مریم مقدس (ع)، که مسیحیان او را #مریم_باکره میخوانند، بر شوان ظاهر شد! در پی این مکاشفه، حال شوان خوب شد و خود را «سرخوش از عشق و شادی» یافت.
2️⃣ در بندر طنجه شک و تردید شوان را فراگرفت و در مسیر طنجه به تطوان (در شمال مراکش) بار دیگر افسردگی بر او غلبه یافت. در تطوان چنان خود را ضعیف دید که در اتاقش در هتل ماند و با همراهان بیرون نرفت. در تنهایی باز آن نماد مؤنث ظاهر شد و به او آرامش داد. به فاس، پایتخت مراکش، رسیدند. در فاس بار دیگر تردید بر او غلبه یافت ولی آن #مؤنث_آسمانی باز به سراغش آمد و در تمامی شب به او آرامش داد. این وضع روحی شوان تا بازگشت به سوئیس ادامه داشت.
3️⃣ طی سالهای 1942-1965 شوان چند بار از ارتباط فراطبیعی با #نماد_مؤنث یا به تعبیر او «مریم باکره»، گفته است! طبق نوشته شوان، او ابتدا نمیدانست چگونه باید تجربه مکاشفه با نماد مؤنث را تأویل کند. نهایتاً به این نتیجه رسید که رؤیای صادقه را باید از طریق نتایج آن از رؤیای کاذب تشخیص داد. این رؤیا مفید بود زیرا سبب شد علاقه شوان به کتاب، روزنامه و تئاتر، که به آنها دلبستگی شدید داشت، از بین برود و احساس آزادی کند.
👇👇👇
4️⃣ پیامد دیگر این رؤیا «تمایلی مقاومت ناپذیر» بود که در شوان ایجاد شد: «تمایل به برهنه شدن بسانِ کودک او.» منظور شوان از «کودک» عیسی مسیح (ع) است. شوان میافزاید: «از آن زمان هر گاه ممکن بود #برهنه میشدم»! چنانکه خواهیم دید، «نماد مؤنث» در مکاشفات شوان برهنه بوده است! برهنه زیستن شوان در خانه و مناسک برهنه او، که سرآغاز آن را به این رؤیا نسبت میدهند، و برهنه بودن «نماد مؤنث» در مکاشفات شوان، سبب شده که این رؤیاها را به #شیطان نسبت دهند.
5️⃣ سرانجام به این نتیجه نهایی رسید که مکاشفه فوق سرآغاز «رابطهای خاص است با عالم الوهی» زیرا #مریم_باکره تجلّی رحمت الهی و دین خالده است. در واقع، شوان رؤیای سال 1965 را سرآغاز ایفای مأموریت یا نقشی جدید برای خود میداند. او پیشتر، در 1937، در پی یک رؤیا خود را به مقام «شیخی» طریقت علاویه ارتقاء داد. ولی طریقت علاویه تنها یکی از طریقتهای تصوف در اسلام بود. اینک شوان برای خود نقشی جامع، فرادینی، فراتر و ماوراء اسلام، قائل بود و خود را حامل #دین_خالده، نه اسلام، میدید.
6️⃣ ادعای شوان را، که سرآغاز برهنه زیستن خود را به مکاشفات سالهای 1965-1966 نسبت میدهد، مردود دانسته و آن را جلوهای از «شیّادیهای» شوان خواندهاند. ظاهراً پیشینه #مناسک_برهنه شوان به اوائل سالهای 1950 و شاید پیشتر میرسد. کوتا، دوست دیرین شوان، در اوائل سالهای 1950 از شوان جدا شد زیرا برای شام به خانه شوان رفت و شوان را با زنان برهنه بر سر میز شام دید. بهعلاوه، عکسهایی از شوان موجود است که او را در حال مراقبه در اتاق نیایش نشان میدهد. قدمت این عکسها به سالهای 1930 یا 1940 میرسد و شوان نیمه برهنه است!
✍️ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
📚 این روزها مشغول مطالعه کتاب «گزارش یک دوران» نوشته «هارون یشایایی» هستم. با خودم گفتم شاید بد نباشد برخی قسمتهای مهم کتاب را با شما همراهان اندیشکده به اشتراک بگذارم.
📖 آنچه در ادامه میخوانید اولین نکتهای بود که به نظرم جالب و قابل توجه آمد:
✡️ گزارش یک یهودی از دخالت «غیرخودیها» در امور یهودیان ایران!
1️⃣ ...به دوران جدید سازماندهی در #جامعه_یهودیان_ایران میپردازیم. متأسفانه عنصر پایدار در تشکیلات جامعه یهودی ایران، معمولاً رقابت دائمی و کشمکش فردی بین مسؤولین جامعه بوده است که همواره زیان آن را مردم عادی تحمل میکردند. این پدیده در زندگی #یهودیان_ایران سرنوشتساز بوده و حتی بنیادهای دینی را تحت تأثیر خود قرار میداد. به نظر نویسنده اشاراتی به این موضوع برای آشنایی با حوادث بعدی ضروری بهنظر میرسد.
2️⃣ آشکارترین و تأسفبرانگیزترین این موارد رقابت #لطفالله_حی و #یوسف_کهن برای نمایندگان مجلس شورای ملی از سال ۱۳۵۰ش. (۱۹۷۰م.) به بعد بود که به برخورد شدید بین #انجمن_کلیمیان و نماینده مجلس و پروندهسازی هریک عليه دیگری تبدیل شد. معمولاً این پروندهها به سازمان امنیتیِ وقت ارجاع میشد و مورد #سوءاستفاده_حاکمیتها قرار میگرفت.
3️⃣ موجب آشفتگی و تأسف است که در جامعه کلیمیان ایران هر گروه در اولین اختلاف و یا برخورد سلیقهای با گروه دیگر به تهدید و استفاده از قدرت خود در #حاکمیت متوسل میشد، این روحیه برای سرکوب رقیب با توسل به وسایل و امکاناتی خارج از #جامعه_یهود کم و بیش با توجه به تغییر شرایط همچنان ادامه دارد که نشان میدهد که گویا فقط سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی توان بررسی اختلافات فیمابین #خودیها را داشتهاند.
4️⃣ بهعنوان نمونه نامهی #موسی_صبی حقوقدان سرشناس یهودی به هیئت مدیره انجمن در تاریخ ۱۳۵۴/۱۱/۲۷ ش. گویای این پدیده میباشد...
👇👇👇
5️⃣ این روحیه حتی بعد از #انقلاب_اسلامی همچنان ادامه یافت. بستگی به اعتقادات و روشهای مسؤولین دولتی، اینگونه ارتباطها معانی مختلفی پیدا میکرد ولی در نهایت دخالت دیگران همواره به ضرر مردم تمام شده است.
6️⃣ همینجا لازم به یادآوری میدانم که از سال ۱۳۵۶ ش. که نویسنده مسؤولیت ریاست هیئت مدیره کانون خیرخواه (بیمارستان دکتر سپیر) و همچنین از سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۸۶ش. که مسؤولیت ریاست هیئت مدیره #انجمن_کلیمیان_تهران را بهعهده داشتم خود یکی از طرفهای درگیر در این عادت معمول بودم و از آن رنج میبردم.
7️⃣ به باور من، گذشتِ زمان و تجربههای گوناگون امکان میداد که شاید بتوان بر این عادت ناپسند غلبه کرد و با اعتقاد به اینکه اساساً آن را ناشی از #تبعیضات فراوان که از طرف دیگران بر زندگی فردی و اجتماعی #یهودیان اعمال میشود میدانستم.
8️⃣ برای غلبه بر این مشکل همراه با سایر دوستان تلاشهای فراوان نمودیم که متأسفانه #مداخلات نهادهای غیریهودی دولتی و امنیتی #جمهوری_اسلامی ایران در امور جامعه کلیمیان ایران، در این دوره نیز نتیجه تلاشهایمان را بسیار کم اثر نموده و یا لااقل به تأخیر انداخت و به درهم ریختگی #انجمن_کلیمیان در سالهای اخیر انجامید و برای اولینبار در تاریخ معاصر منجر به معرفی روحانی و مرجع دینی برای #یهودیان_ایران از طرف دستگاههای امنیتی گردید که مورد قبول مردم قرار نگرفت و تبدیل به یک سردرگمی شد...
📚 منبع: کتاب «گزارش یک دوران: سیسال زندگی یهودیان ایرانی»، نوشته: «هارون یشایایی»، تهران، نشر ماهریس، چاپ اول، 1398، صص 29-31.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی!
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8)
🌐 فرقه مریمیه (1)
1⃣ بدینسان، #فرقهسازی_شوان وارد مرحلهای جدید شد: اینک شوان برای خود نقشی «جامع» (یونیورسال) و فراتر از ادیان مرسوم، از جمله اسلام، قائل بود و خود را منادی #دین_خالده و «حکمت خالده» (خرد جاودان) میدانست.
2⃣ او معتقد بود که دارای رابطه خاصی با #مریم_باکره است! از این زمان شوان و زنش، کاترین، نقاشیهای خود را بر ترسیم #برهنه مریم مقدس متمرکز کردند!!
3⃣ شوان، این نقاشیها را چنین تفسیر میکرد: «ارجاعی است به عریان کردن حقیقت به معنای #گنوسی آن، و رها کردن برکت»!!
4⃣ #فریتیوف_شوان حتی نقاشیهای پیشین خود را از زنان سرخپوست تجلّی این چهره از «مریم باکره» عنوان میکند و بدینسان میان تجربه سال 1959 در آمریکا با تجربه سال 1965 در مراکش پیوند میزند.
5⃣ از این پس، شوان دو نقش ایفا میکند: یکی شیخ طریقتی اسلامی و دیگری رهبر فرقهای فرادینی (یونیورسال) که طبق رسالتی که «مریم باکره» به او تفویض کرده بر اساس آئینها و مناسک #سرخپوستان_سو «دین خالده» را ترویج میکند.
6⃣ شوان آئینهای سو را نمادی از دین ناب و خالص اوّلیه و جلوهای بارز از «دین خالده» میدید. بهتدریج، نقش دوّم پررنگتر و نقش اوّل کمرنگتر شد.
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی!
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8)
🌐 فرقه مریمیه (2)
1⃣ در میان پیروان شوان تغییر نام طریقت به #مریمیه عجیب ننمود. شوان طی سالها چهرهای اسلامی از خود نمایانده و ظاهراً تنها چیزی که رخ داد افزودن «مریمیه» به نام طریقت بود در کنار افزودنِ دعای کوتاهی خطاب به مریم مقدس به ادعیه روزانه!
2⃣ نقاشیهای شوان از #مریم_باکره به «شش اصل مراقبه» شوان اضافه شد؛ یعنی اعضای فرقه در مناسک مراقبه باید بر روی این نقاشیها تمرکز میکردند! به این ترتیب، نام طریقت شوان به «علاویه مریمیه» تبدیل شد.
3⃣ تمامی اعضای فرقه از مکاشفات شوان و نیّات واقعی او مطلع نبودند. تمرکز جدید طریقت هم بر مریم (س) موجّه مینمود. در اسلام، مریم (س) محترم و مقدس و از جایگاهی رفیع برخوردار است.
4⃣ #مارتین_لینگز، «شیخ» مریمیه پس از شوان، در تبیین این تغییر نام مینویسد: «مریم باکره» شخصیتی است که سه دین توحیدی پیرامونش متحد شدهاند:
👈 «شاهزاده خانم یهودی از خاندان داوود، مادر بنیانگذار مسیحیت، و زنی که در اسلام در رأس سلسله مراتب زنان جای دارد. مریم، همانند ما، دوستدار سه دین، و دین بهطور عام، است.»
5⃣ نوشته لینگز بیان دیگر از مضمون همان رسالهای است که #فریتیوف_شوان در سفر اوّل مستغانم نگاشت درباره وحدت بنیادین مسیحیت، اسلام و یهودیت با عنوان «تجلی سهوجهی سنت توحیدی».
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی!
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8)
🌐 فرقه مریمیه (3)
1⃣ اگر واقعاً نیّت آن بود که شخصیتی مقبول سه دین فوق، و بهعنوان نماد وحدت سه دین، عرضه شود، قطعاً #ابراهیم (ع) مقبولترین بود؛ پیامبری که در یهودیت و مسیحیت و اسلام مورد احترام فراوان است.
2⃣ بهعلاوه، مریم (س) در #یهودیت جایگاهی ندارد. در اسلام نیز چیزی بهنام «سلسله مراتب زنان» وجود ندارد که مریم در رأس آن باشد. و اگر بود، نامزد مناسبتر برای تصدی این جایگاه میتوانست فاطمه (س) باشد.
3⃣ مریم (س) همچون عیسی (ع)، در یهودیت نهتنها جایگاهی ندارد بلکه مبغوض حاخامهای یهودی (حداقل در دوران تدوین تلمود) است و لذا در #تلمود از او به زشتی یاد شده.
4⃣ #بنیاسرائیل و #یهود یکی نیستند هرچند یهودیان، بهویژه از سده 19 میلادی، ایندو را خلط میکنند و مساوی با هم بهکار میبرند. #یهودی کسی بود که به قبیله یهودا، از قبایل دوازدهگانه بنیاسرائیل، تعلق داشت.
5⃣ مریم از بنیاسرائیل بود ولی معلوم نیست از سبط یهودا و «یهودی» باشد. روشن نیست لینگز بر اساس کدام مأخذ مریم را از #خاندان_داوود (خاندان سلطنتی بنیاسرائیل از قبیله یهودا)، خوانده. این روایتِ یهود است که مسیح موعود باید از «خاندان داوود» باشد و لذا «مسیح بن داوود» نامیده میشود.
6⃣ روایت انجیل متی که تبار عیسی را به داوود وصل کرده، روایتی یهودی است و حتی اگر معتبر باشد، تنها ثابت میکند یوسف از تبار داوود بود نه مریم! این روایت القاء میکند که یوسف پدر عیسی است. در حالیکه به تصریح قرآن و روایات، مریم (س) باکره بود و هیچگاه ازدواج نکرد. انجیل لوقا نیز مریم را باکره میخواند لذا مسیحیان مریم (س) را #مریم_باکره مینامند.
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی!
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8)
🌐 ازدواج طولی و عرضی (1)
1⃣ گفتیم که #فریتیوف_شوان عدم تقید خود را به «قوانین مقدس» بیان میکند و خود را تنها ملزم به #دین_خالده میداند نه ادیان مرسوم از جمله اسلام که ظاهراً خود را پیرو آن اعلام میکرد!
2⃣ شوان مینویسد:
👈 «من هماره در مسائل مربوط به قوانین مقدس دقت میکردم، ولی از سوی دیگر دین خالده را فراتر از همه اینها میدیدم و به خود اجازه نمیدادم خویشتن را در قالبهایی محصور کنم که برایم #اعتبار_نداشت؛ هر چند به دیگران اجازه نمیدادم این قانونها را نقض کنند»!!
3⃣ پس از دیدار با #نماد_مؤنث این عدم تقیّد شکلی جدید به خود میگیرد گویی شوان شارع و بانی دینی جدید است با ایستارها و قواعد جدید. یکی از مهمترین این بدعتها «ازدواج عمودی و افقی» یا «طولی و عرضی» است.
4⃣ در سال 1965، پس از ارتباط با «نماد مؤنث»، شوان زن دوّم اختیار کرد. این کار هر چند از نظر قوانین سوئیس ممنوع است ولی از نظر شرع اسلام ممنوع نیست. اما مسئله اینجاست که زن دوّم شوان شوهر داشت! و زن و شوهر، از پیروان شوان و نزدیکترین کسان به او بودند!
5⃣ دوّمین زن شوان همان #باربارا_پری (حمیده)، همسر #ویتال_پری، است که حدود پنج سال کنار گنون میزیستند و #رنه_گنون به ایشان، و نیز به مارتین لینگز، بهعنوان «جاسوس شوان»، مشکوک بود.
6⃣ شوان اجازه داد ایندو بهعنوان زن و شوهر همچنان با هم زندگی کنند ولی زن به شکل «طولی» یا «عمودی» با شوان ازدواج کرد. از نظر شوان «رابطه طولی» انسان را به خدا وصل میکرد و «رابطه عرضی» صرفاً زمینی بود!
7⃣ بعدها، پیروان شوان این رابطه جنسی را #ازدواج_معنوی نامیدند!!!
✍ استاد عبدالله شهبازی
📖 متن کامل مقاله همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/EZTOL
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی!
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8)
🌐 ازدواج طولی و عرضی (2)
1⃣ ازدواجهای «طولی» یا «عمودی» یا «معنوی» #فریتیوف_شوان متعدد است. سجویک مینویسد نام این افراد را بر اساس اطلاعات موثق در اختیار دارد ولی اسامی را منتشر نمیکند.
2⃣ البته سجویک هفت سال پیش از انتشار کتاب خود، در مقالهای که به یازدهمین کنگره بینالمللی مرکز مطالعات ادیان جدید ارائه داد، و در سال 1999 در مجله «مطالعات باطنیگرایی غربی» منتشر شد، نام #زنان_طولی شوان را ذکر کرده است.
3⃣ ظاهراً بهدلیل این سخنرانی و مقاله بود که وکلای #مریمیه او را تهدید به شکایت کردند و سجویک مجبور شد، برای پرهیز از گرفتاریهای قضایی، در کتابش سربسته به #مسائل_جنسی شوان بپردازد و نیز از درج عکسها و #برهنهنگاری های شوان اجتناب کند.
4⃣ سجویک مینویسد: عنصر غیراسلامی دیگر در عملکرد شوان #برهنگی است. پس از مکاشفه مریم در سال 1965، به گفته شوان، تمایلی مقاومتناپذیر در او ایجاد شد برای برهنهشدن؛ و «از آن زمان هر وقت ممکن بود برهنه میشدم.»
5⃣ سجویک میافزاید: تصاویر شوان و #مریم_مقدس در شمایلهایی که شوان و شارلین رومین (یکی از زنان طولی شوان) کشیدهاند برهنه هستند!!
✍ استاد عبدالله شهبازی
📖 متن کامل مقاله همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/EZTOL
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ شوان؛ از مؤنث برهنه تا ازدواج طولی!
📚 مریمیه: از شوان تا سیدحسین نصر (8)
🌐 ازدواج طولی و عرضی (3)
1⃣ بر اساس اسناد موجود اسامی «زنان» #فریتیوف_شوان به شرح زیر است:
🔸 #کاترین_شوان (لطیفه)، زن اوّل و تنها زن قانونی شوان.
🔸 #باربارا_پری (حمیده)، «زن عرضی» ویتال پری.
🔸 #ماد_موری (امینه)، «زن عرضی» جان موری، که به مدت پانزده سال «زن اوّل» (سوگلی) شوان بود. ماد موری در سال 1991 از شوهرش طلاق گرفت. جان موری، با نام «عبدالعلی»، یکی از سه «مقدم» اصلی شوان، در کنار #سیدحسین_نصر و #مارتین_لینگز، بود که «نایب» خوانده میشدند.
🔸 #شارلین_رومین (بدریه) چهارمین زن شوان که زن باری مکدونالد، از اعضای مریمیه با نام «ثابت نورالدین»، بود. قبلاً شارلین حدود پنج سال اوقات خود را به تنهایی با شوان میگذرانید و مشترکاً به #برهنهنگاری مشغول بودند!! شارلین مدعی بود که چند سال پیش «حال»ی به او دست داده و از آن پس با شوهرش، مقاربت نکرده است! اعضای ثروتمند فرقه بهپاس خدمت شارلین به «شیخ»، چندصدهزار دلار خرج ساخت خانهای برای او کردند و 500هزار دلار نیز به او هدیه دادند که با سود آن زندگی کند.
2⃣ شوانیها تمامی «ازدواجهای» شوان را به #عالم_غیب نسبت میدهند. کاترین شوان به داریل جونز گفت: شوان با باربارا پری ازدواج کرد زیرا «دستور قرآن بود»! و باز گفت: مریم مقدس بر شوان ظاهر شد و از او خواست با ماد موری ازدواج کند!
3⃣ سیریل گلسه دعاوی شوان را به غلام احمد قادیانی، رهبر فرقه «احمدیه»، و عالیجاه محمد، رهبر فرقه افراطی «حزب ملّت اسلام» در آمریکا، و باب و بهاء، بنیانگذاران بابیگری و بهائیگری، شبیه میداند و مینویسد: #فرقه_شوان در آغاز «گروهی دینی» بود که به تحقیق درباره باطنیگری و عرفان اشتغال داشت و سرانجام به #لوسیفریانیسم و #شیطانپرستی_روشنفکرانه بدل شد!!!
✍ استاد عبدالله شهبازی
📖 متن کامل مقاله همراه اسناد و منابع:
👉 yon.ir/EZTOL
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ افسانه صابون یهودی (1)
1️⃣ یكی از رسواترین داستانهای مربوط به #هولوكاست این است كه آلمانها با استفاده از اجساد قربانیان خود #صابون تولید میكردند!
2️⃣ هرچند دروغ بودن ادعای مشابهی در جریان جنگ جهانی اول به نام #صابون_انسانی بلافاصله به اثبات رسید ولی همان ادعا طی جنگ جهانی دوم از سوی #یهودیان و صهیونیستها احیا و مورد قبول قرار گرفت!
3️⃣ نكتهی مهمتر این است كه این اتهام طی محاكمه اصلی #نورمبرگ در سالهای 1945-1946 تأیید شد و از آن تاریخ به بعد توسط مورخان متعددی مورد قبول قرار گرفت!
4️⃣ با این حال، طی سالهای اخیر به عنوان بخشی از #عقبنشینی از جنبههای غیرقابل دفاع داستان هولوكاست، مورخان رسمی با اكراه پذیرفتهاند كه داستان صابون انسانی تنها یك دروغ تبلیغاتی زمان جنگ بوده است.
5️⃣ ولی طی این عقبنشینی، آنها سعی كردهاند این داستان را به عنوان شایعهی زمان جنگ رد كنند و مدعی شوند كه این امر تنها شایعهای بوده است كه در زمان جنگ شهرت یافته است و از این نكته غفلت كردهاند كه سازمانهای بینالمللی #یهود و سپس دولتهای متحدین این دروغ افترا آمیز را تأیید كرده بودند و بر اساس آن برخی از افراد را محاكمه و ادعاها و شهادتهای دروغینی در این زمینه را پذیرفته بودهاند و حتی در دادگاههای متفقین پس از جنگ مورد قبول واقع شده بوده است.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ افسانه صابون یهودی (2)
1️⃣ شایعات زمان جنگ در این زمینه كه آلمانها از اجساد #یهودیان قتلعام شده #صابون میساختند، تا حدودی مبتنی بر این حقیقت بود كه صابونهای توزیع شده توسط آلمانها در محلات #یهودینشین دارای نشان RIF بودند كه از نظر آنها مخفف عبارت آلمانی Rein jüdisches Fett یا «چربی خالص یهود» است!
2️⃣ این شایعات بهقدری در سال 1941 و سپس 1942 گسترش یافت كه تا اواخر سال 1942، مقامات آلمانی در لهستان و اسلواكی رسماً نگرانی خود را از تأثیر آنها اعلام كردند.
3️⃣ به عنوان مثال، طی نقل قولی كه از یک منبع لهستانی در یكی از گزارشهای اطلاعات نظامی ارتش آمریكا ذكر شده است، آلمانها در سال 1941 یك كارخانه #صابون_انسانی در منطقه تورک لهستان داشتند.
4️⃣ این گزارش از قول وی میافزاید: «آلمانها هزاران معلم، كشیش، و #یهودی را به آنجا آورده بودند و بعد از گرفتن نمونه سرم از خون این افراد، آنها را در دیگهای بزرگی انداخته و چربی بدن آنها را به منظور #صابونسازی استخراج كردند.»
5️⃣ پس از آن جوکهای وحشتناک در مورد #صابون_یهودی در محلات و اردوگاههای #یهودیان رواج یافت و بسیاری از غیریهودیان در خارج از اردوگاهها نیز این داستان را باور كردند.
6️⃣ هنگامی كه قطارهای پر از یهودیان رانده شده در ایستگاههای قطار توقف میكردند، لهستانیها با خوشحالی فریاد می زند: «یهودیها صابون میشوند!»
7️⃣ حتی اسرای جنگی انگلیسی كه طی سال 1944 به #اردوگاه_آشویتس منتقل شدند، بعدها در مورد شایعات زمان جنگ در رابطه با كشتن قربانیان با گاز و تبدیل اجساد آنها به صابون شهادت دادند!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter