فیلسوفان جهان اسلام فلسفه یونانی را با نظر به افقی که با اسلام گشوده شده بود، تفسیر کردند و البته در این تفسیر به حکمت نیاکان خود در ایران قبل از اسلام نیز بی اعتنا نبودند. ابن سینا از حکمت مشرقی می گفت و سهروردی جوهر فلسفه خود را فراگرفته از حکمت خسروانی می دانست و بالاخره در قوام فلسفه دوره اسلامی تفکر ایران باستان و تصوف و عرفان از ابتدا دخالت داشته و این دخالت و حضور به تدریج بیشتر شده تا جایی که وقتی آثار فیلسوفان متأخر جهان اسلام را می خوانیم نمی دانیم آنچه می خوانیم فلسفه است یا کتاب عرفان و تصوف.
توجه مسلمانان به فلسفه یونانی و ترجمه و فراگرفتن آن و تأمل و تفکر در معانی و مضامینش یکی از بزرگترین حوادث فرهنگی در اتمام طول تاریخ است. با این حادثه پیوندی که از قدیم میان ایران و یونان وجود داشت در قلمرو فرهنگ و تفکر تثبیت شد و فلسفه قدمی به سوی غایت خود که وحدت جهان انسانی است برداشت.
اکنون که تجدد در سراسر روی زمین و در همه جهان گسترش یافته است و همه جهان یکی شده و تقدیر مردم مناطق جهان به هم بسته است، آشنایی با تجدد و اصول آن و درک وضع توسعه نیافتگی حتی از جهت اخلاقی نیز ضرورت و اهمیت دارد. این درک شاید مقدمه ای برای گشایش افقی در جهان پر از کدورت و تیرگی و دشمنی و هول و خطر باشد و من که خود را گهگاه در زمره ارسطوییان می بینم به پیروی از استاد معتقدم که جهان کنونی بیش از هر چیز به کیمیای نایاب دوستی نیاز دارد و السلام».
رضا داوری اردکانی
منبع مطلب: سایت رسمی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
http://ias.ac.ir/index.php/2015-09-21-08-02-04/1133-2018-03-14-10-01-34
🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🚩 موسی نجفی: تاریخ بدون پیشبینی فایدهای ندارد
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:
🔹در کتاب فلسفه تاریخ در قرآن مؤلف بحث اختیار انسانها را مطرح میکند، اما از آن طرف نیز میگوید که حتی با همین وضع نمیتوانیم پیشبینی قطعی کنیم که چه میشود.
🔹اگر نتوانیم پیشبینی کنیم، پس فلسفه تاریخ به چه دردی میخورد؟
🔹فلسفه تاریخ فهم سنتها و قوانین تاریخ است.
https://iqna.ir/00GDDc
@iqnanews
👤اهمیت توجه به درون انسان
#دکترمهدی_سلطانی
اگر برای انسان ها درون و بیرون قائل بشیم، و درون را در یک نسبت با برونش درنظر بگیریم، غرب به واسطه روان شناسی و جامعه شناسی، درون انسانها را نشانه رفته است.
سوژه به آگوستین برمی گردد، آنجا که آگوستین می گه که برگرد به درون، که حقیقت در درون توست.
اگر می خواهیم کاری بکنیم، باید به درون انسانها هم توجه کنیم، فقهی که الان دنبال میشود ، فقط با برون کار دارد، حال آنکه درون هم هست.
برای مثال، در حجاب، به برون توجه می کنیم، حال آنکه عفاف یه امر درونی است.
و مثالهای اینچنینی زیادی داریم.
کار کردن درباره درون، کار سخت و دشواری است، ولی خب غرب از زمان زیادی داره روش کار می کنه، شاید بشه گفت نزدیک به هزار سال.
ما هم مدت زمان زیادی روش کار کردیم، ولی الان بهش باید توجه جدی بکنیم.
برای مثال، اگه اخلاق را توجه به درون ببینیم، البته ابعاد تجویزی اخلاق را موقتا کنار بگذاریم، توجه به مناسبات مختلف امور در درون انسان را توجه کنیم، در اخلاق بسیار بهش توجه شده است.
این توجه به درون، در پدیدارشناسی روح هگل هم وجود دارد، در بخش دوم این کتاب، یعنی خودآگاهی، بحث خدایگان و بنده.
البته اگر تفسیر مارکسیستی این قسمت را کنار بگذاریم و بر دولت تطبیق ندهیم، چون خودآگاهی امر درون انسانی است، در اینجا بحث از مناسبات مختلف امور در درون انسان است.
هگل که بنیان گذار جامعه شناسی مدرن است، بنیادهای نظری را مطرح کرده است در این کتاب که توجه بدان اهمیت دارد، از جمله همین بحث است.
اینکه معانی مختلف در ساحتهای مختلف درون انسان، چه نسبتهای مختلفی وجود دارد.
حضرت آیت الله جوادی آملی نیز بحث جالبی در ضمیمه کتاب شریعت در آیینه معرفت دارد، که می توان درباره مناسبات ساحتهای مختلف درون انسان استفاده کرد، که به بحث خدایگان و بنده که هگل دارد خیلی نزدیک است.
در بحث حضرت استاد، بحث از استخدام بالطبع، استخدام متقابل و وحدت حقه حقیقه است.
به عبارت دیگر، چنانچه نسبت های مختلف درون انسان را در این سه گانه فوق ببینیم، انواع مختلفی از انسان ممکن خواهند شد، یعنی امکان تحقق و بالفعل خواهند داشت.
چنانچه به دنبال تحقق و بسط فطرت باشیم، در حالتی این اتفاق خواهد افتاد که وحدت حقه حقیقیه بین مراتب مختلف ساحت درون انسان واقع شود. و این در حالی است که انسان در ابتدای تولد، در وضعیت استخدام است، ولی به لحاظ فرهنگی، چه نحوه ای از حرکت جوهری را طی کند که به وحدت حقه حقیقیه نائل آید؟
این پرسش مهم است که در فلسفه علوم اجتماعی بهترست دنبال شود.
فردیت individuality، یعنی تکوین مناسبات ساحتهای مختلف درون، براساس خودآگاهی خود انسان. بدون آنکه امری از بیرون آن را متاثر سازد.
و این فردیت در دولت مدرن قابلیت تحقق را دارد(دورکیم، درسگفتار فیزیک اخلاق و حقوق، بخش اخلاق مدنی).
فردیت وقتی ممکن می شود که به صورت خودآگاهانه مناسبات درون واقع شوند، یعنی به صورت معقول واقع شوند، این همه تحقق ایده خیر در درون تاریخ است، برای عبور از گناه ذاتی بشر و رسیدن به تعالی در درون تاریخ است، و نه در بیرون از تاریخ.
فردیت individuality، یعنی تکوین مناسبات ساحتهای مختلف درون، براساس خودآگاهی خود انسان. بدون آنکه امری از بیرون آن را متاثر سازد.
و این فردیت در دولت مدرن قابلیت تحقق را دارد(دورکیم، درسگفتار فیزیک اخلاق و حقوق، بخش اخلاق مدنی).
فردیت وقتی ممکن می شود که به صورت خودآگاهانه مناسبات درون واقع شوند، یعنی به صورت معقول واقع شوند، این همان تحقق ایده خیر در درون تاریخ است، برای عبور از گناه ذاتی بشر(هبوط) و رسیدن به تعالی در درون تاریخ است، و نه در بیرون از تاریخ.
فروید ترسیم کرد که این خودآگاهی تام غیرممکن است، لذا لحظاتی از نامعقولیت بر درون انسان حاکم است.
طبق این فرآیند از تحلیل، می توان از موسیقی و رقص که کاملا امر نامعقول است، در لحظاتی که مصائب مختلف بر انسان فشار می آورد، برای عبور استفاده کرد، چون ایستادن در معقولیت تام بر درون انسان، درد و رنج انسان را چند برابر می کند، طبیعی است که در این فضای فکری_ اندیشه ای، رقص و موسیقی در رنج و دردها، مفری از فشار و درد خواهد بود.
البته باید توجه داشت که دیگر این انسان به دنبال تحقق ایده خیر و تعالی در تاریخ نیست، لذا برایش شرّ و خیر معنای خویش را از دست داده است(به دلیل بسط فضای نیچه).
@philosophyofsocialscience
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
هدایت شده از بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
📚کتاب مقابله حکیمانه با ویروس کرونا
شامل:
🔰نگرشی درست به ماهیت ویروس کرونا
🔰آشنایی دقیق با ویروس کرونا و نحوه پیشگیری و مقابله با این ویروس
🔰توطئه های دشمنان و پاسخ به آخرین شبهات پیرامون این ویروس
✍🏻محصولی از کارگروه پژوهشی بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
#کرونا_را_شکست_میدهیم
⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی
♦️ @BFANIS
هدایت شده از بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
مقابله حکیمانه با ویروس کرونا.pdf
2.4M
📕فایل pdf کتاب مقابله حکیمانه با ویروس کرونا
#کرونا_را_شکست_میدهیم
⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی
♦️ @BFANIS
♦️🔸#دانشگاه_هامبورگ علت و تعداد مرگ انسانها در کل کره زمین از تاریخ ۲۰۲۰/۱/۱ الی ۲۰۲۰/۲/۳۰ به مدت ۲ ماه اخیر را چنین گزارش میدهد:
🔻ویروس #کرونا: صد هزار نفر
🔻#سرما و یخبندان: ۶۹،۶۰۲ نفر
🔻#مالاریا: ۵۸۴،۱۴۰ نفر
🔻#خودکشی: ۱۵۳،۶۹۶ نفر
🔻حوادث #رانندگی: ۱۹۳،۴۷۹ نفر
🔻#ایدز: ۲۴۰،۹۵۰ نفر
🔻#مصرف_الکل: ۳۵۸،۴۷۱ نفر
🔻#سیگار (نیکوتین): ۷۱۶،۴۹۸ نفر
🔻#سرطان: ۱،۱۷۷،۱۴۱ نفر
🔸پس جدا تامل کنید چرا این ویروس اینقدر تبعات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و دینی پیدا کرده است؟
🌷با انجمن مدرسان #بیانیه_گام_دوم همراه باشید:
🌷 @Analysts
➕/🔻آسیب شناسی علوم اجتماعی اسلامی
🔻آسیب شناسی علوم اجتماعی اسلامی عنوان درس گفتاری است که به همت انجمن علمی علوم اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و با ارائه حجتالاسلام دکتر حمید پارسانیا برگزار شدهاست. دکتر پارسانیا در این درسگفتار به بررسی نقدهای معرفتی و اجتماعی علوماجتماعیاسلامی پرداخته است.
✖علاقهمندان به این درسگفتار میتوانند با مراجعه به سایت مدرسهآفاق اقدام به دریافت این درسگفتار و بسیاری درسگفتار دیگر در حوزه علوم انسانی و اسلامی نمایند.
🔰لینک دریافت این درسگفتار:
http://afaghehekmat.ir/course/asibshenasi_oloom_ejtemaee/
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
هدایت شده از حکمت مطهر
چهارشنبه آخر سال شمسی و آخر اسفند میشود؛ بسیاری از خانوادهها ـ که باید بگوییم خانوادههای نادان ـ آتشی و هیزمی روشن میکنند، بعد آدمهای سُر و مُر و گنده با یک هیکلهای چنین و چنان از روی آتش میپرند و میگویند: ای آتش «زردی من از تو، سرخی تو از من». این چقدر حماقت است! خب چرا چنین میکنید؟ این یک سنتی است مال ما مردم، از قدیم پدران ما چنین میکردند. قرآن میگوید: أوَ لَوْ کانَ آباؤُهُمْ لایعْقِلونَ شَیئآ. اگر هم پدران گذشتهتان چنین کاری میکردند، شما وقتی میبینید یک کار احمقانه است و دلیل نادانی پدران شماست روی آن را بپوشانید؛ چرا این سند حماقت را سال به سال تجدید میکنید؟! این فقط یک سند حماقت است که کوشش میکنید آن را همیشه زنده نگه دارید و در واقع بگویید:ماییم که چنین پدر و مادرهای احمقی داشتهایم. أوَ لَوْ کانَ آباوُهُمْ لایعْقِلونَ شَیئآ.
📕خدا در زندگی انسان ص ۹۲
💠ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩برنی سندرز در مناظره تلویزیونی با جو بایدن : سال پیش حداقل 30 هزار تن در آمریکا فوت کردند چون پول رفتن به دکتر را نداشتند. چون ما در آمریکا بیمه همگانی نداریم. در آمریکا از هر 5 بیمار، یک نفر پول داروی خود را ندارد که خیلی وقت ها منجر به فوت آن بیمار میشود.
. @TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 آمریکای زیبا-۱۰ | میراث «الوود جونیور»
مجموعه موشن گرافیک «آمریکای زیبا» در چند قسمت به بررسی وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی و ... در درون جامعه آمریکا می پردازد.
⬇️ https://tn.ai/2224168
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
30.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی دوره پنجم - دماوند سالن همایش امام صادق (ع) - مرداد ۱۳۹۸
✅دکتر نجفی : تقسیم بندی دقیق و مفهوم شناسی بحث تجدد در ایران
✅تجدد با مدرنیسم و مدرنیزاسیون نباید یکسان ارزیابی شود ۰
🔴فرهنگ ملی ما نسبت به نو بودن و نوآوری مثبت فکر می کند ۰
✅
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
هدایت شده از شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
📗📙📚معرفی #کتاب جدید ویژه #غربشناسی #ریشه_های_الهیاتی_مدرنیته اثر: مایکل آلن گیلسپی ترجمه زانیار اب
📚 #ریشههای_الهیاتی_مدرنیته
🔹کتابی خوش خوان با فهمی الهیاتی از سیر تطور اندیشه در غرب است.
در این کتاب مولف با بیان اندیشهها در بستر تاریخی و اجتماعی نشان میدهد که تلاش غرب برای عبور از دین، هرچند به ظاهر موفق بوده اما همچنان پروژه مدرنیته، دارای ریشههایی تماما مسیحی است.
به عقیده گلیسپی، مهمترین پرسشی که چندین قرن غرب را به خود مشغول ساخته و هر فیلسوف یا الهی دانی ملزم به تعیین نسبت با آن شده، این مسأله است ک «اگر بشر اراده دارد، پس باید از ادعای کتاب مقدس مبنی بر علم پیشین خدا و قدرت مطلق الهی دست شست و اگر خداوند قادر مطلق است، پس جایگاه اراده بشری در نظام هستی کجاست؟»
مسأله جبر و اختیار، نسبت اراده انسان با قدرت الهی، ربط رستگاری با جبر یا اختیار، بخش مهمی از دغدغهی الهیدانان مسیحی است. پاسخ به این پرسش، نحلههای مختلفی از نومینالیسم تا اومانیسم و پروتستانتیسم و نهایت مدرنیسم را به وجود آورد.
به عقیده نویسنده، فهم مدرنیته بدون فهم بستر نزاعهای فلسفی _ الهیاتی آن، به بیراهه رفتن است از این رو نومینالیستها خدایی تماماً قادر که در حد و حساب نمیگنجد به تصویر میکشند.
اومانیسم که تا به امروز در برخی محافل به عنوان جریانی ضددینی معرفی میشود، در پاسخ به مسأله قدرت مطلق و اراده انسان، با تکیه بر فردیت، جانب اراده فردی را پررنگ کرده اما جنبش اصلاح دینی به رهبری لوتر، با تکیه بر ایمان، اراده فردی را توهمی بیش نمیداند.
گلیسپی نشان میدهد که سوبژکتیویته دکارت و لویاتان هابز نیز هر کدام به طریقی درصدد پاسخ به همین مشکل است.
دکارت با طرح سوبژکتیویته، اراده فردی را مقدم بر خدای قادر دانسته و سوژه را به صاحب طبیعت تبدیل کرد؛ طبیعتی که تا پیش از این، ملک الهی بود.
در مقابل، هابز با طرح لویاتان، دولت را نماینده اتم الهی در روی زمین و شاید تجسد خدا در پهنه هستی میداند که وظیفهاش برقراری نظم و حفظ امنیت است.
به باورنویسنده کتاب، با وجود پاسخهایی که به ثنویت قدرت _ اراده داده شده، اما همچنان مسأله باقی است و اندکی بعد تناقض مدرنیته در عصر روشنگری و در قالب قضایای جدلی الطرفین کانت، بار دیگر ظهور میکند. اینکه پاسخ کانت و فیلسوفان پس از او تا چه حد قانع کننده است، پس از خواندن کتاب خواهید فهمید.
«محمد رایجی»
@philosophyofsocialscience
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کرونا، نشانهای از پایان تاریخ است؟
🔹اولین نمونه ثبت شده گرایشات آخر الزمانی مربوط به الواح آشور بانیپال است. این متن حداقل به ۲۸۰۰ سال قبل باز میگردد.
🔹توصیف جاماسب نامه از آخرالزمان: تابستان از زمستان بازشناخته نشود و مهر و دوستی و آشتی به کینه و دشمنی و ستیزگی برگردد.
🔹بررسی مهمترین اندیشههای آخرالزمانی در تاریخ بشر
تفصیل مطلب را در اینجا بخوانید👇👇
khabarfoori.com/detail/1750973
هدایت شده از انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
آنچه جامعه شناسان فرنگی و شیعیان ملکه الیزابت از آن عاجزند ادراک معنای عبودیت است که هیچ گاه تعطیل بردار نیست.
این جماعت نمی دانند و واقعا نمی دانند که انسان موحد همواره در مسجد و محراب است:
خوشا آنانکه دایم در نمازند
بهشت قرب حق آرام شان بی
یا اینکه:
به دریا بنگرم دریا ته وینم
به صحرا بنگرم صحرا ته وینم
به کوه و جنگل و صحرا و دریا
نشان از قامت رعنا ته وینم
این انسان یقینا در کرونا نیز خدا می بیند و همواره در اندیشه ادای تکلیف است.
کسانی که مناسک را اصل دین می پندارند یقینا دین را تعطیل بردار می دانند. غافل از اینکه اصل دین پذیرش الوهیت خداوند و ولایت اولیای حق است و مناسک صرفا مناسک اند.
امام صادق علیه السلام، فرمودند:
هل الدین الا الحب و البغض؟
مسجد و حرم صرفا متعلق حب و بغض اند نه خود حب و بغض!
پیام برائت امام راحل رحمه الله وقتی دستور تعطیلی حج را صادر فرمود خواندنی و آموزنده است:
«ما در مکه باشیم یا نباشیم دل و روحمان با ابراهیم و در مکه است.
دروازه های مدینة الرسول را به روی ما ببندند یا بگشایند، رشتۀ محبتمان با پیامبر هرگز پاره و سست نمی شود.
به سوی کعبه نماز می گزاریم و به سوی کعبه می میریم. و خدا را #سپاس می گزاریم که در میثاقمان باخدای کعبه #پایدار مانده ایم و پایه های برائت از مشرکین را با خون هزاران هزار شهید از عزیزانمان بنیان نهاده ایم.
🌷با انجمن مدرسان #بیانیه_گام_دوم همراه باشید:
🌷 @ANALYSTS
Corona Virus 251298.apk
9.18M
درصورتی که میخواهید از اطلاعات معتبر و علمی در مورد پیشگیری، مراقبت و درمان ویروس کرونا آگاه شوید برنامه کرونا ویروس را نصب کنید.
این برنامه توسط دانشگاه علوم پزشکی قم تهیه و طراحی شده است.
@salamatbeman
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
درصورتی که میخواهید از اطلاعات معتبر و علمی در مورد پیشگیری، مراقبت و درمان ویروس کرونا آگاه شوید ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
What's the CORONA?!
🎞فیلم های بیشتر را در این نرم افزار ببینید.
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در خانه ماندن به چه معناست؟؟
👹 #کرونا
🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #لوئیس_فراخان شخصيت مشهور آمریکایی:
📍شايد به خاطر این حرف ها کشته شوم، آقای ترامپ آمریکا در حال سرنگونی است....!/کاوش مدیا
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
#تحلیل_و_تبیین
💢سهلانگاری در شیوع بیماری حرام شرعی است
🔸حضرت آیتالله العظمی خامنهای با تأکید بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی و توصیه پزشکان فرمودند: «یقیناً هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری، یک حسنه است؛ در نقطهی مقابل هر چیزی که کمک کند به شیوع این بیماری، یک سیّئه است. خدای متعال ما را موظّف کرده که نسبت به سلامت خودمان و سلامت دیگران، سلامت مردم، احساس مسئولیّت کنیم.» ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
🔻به همین مناسبت حجتالاسلام والمسلمین عباس کعبی، استاد حوزه علمیه قم، در این نوشتار به بررسی ابعاد فقهی بیانات رهبرانقلاب درباره حفظ سلامت خود و دیگران پرداخته است که بخش فقه و معارف پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR متن آن را منتشر میکند.
▫️حفظ سلامت خود و مراقبت از سلامت دیگران در برابر بیماریهایی که خطر جانی و یا ضرر شدیدی داشته باشد، واجب شرعی است. دلیل عمدهی این مسأله قاعدهی «وجوب حفظ نفس» و قاعدهی «لاضرر» و قاعدهی «احسان» است.
▫️بدیهی است هر اقدامی که جان خود یا دیگری را در معرض آسیب قرار میدهد، حرام و مسئولیتآور است و ضمان شرعی دارد.
🔗 مطالعه متن کامل یادداشت و ارسال نظر:
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=45139
💻 @khamenei_maaref
📢 مرحله نهایی انتخاب مهمترین جمله رهبرانقلاب در سال ۱۳۹۸
👈 با مراجعه به سایت KHAMENEI.IR جمله مورد نظر خود را از میان ۱۰ جملهای که در مرحله اول نظر سنجی از سوی مخاطبان بیشترین آرا را کسب کردند، انتخاب کنید.
📮 از اینجا رای بدهید👇
http://farsi.khamenei.ir/page?id=45187
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨📹 نماهنگ ویژه «مهدی، احمد، بهشت...»
روایت منتشرنشده حضرت آیتالله خامنهای از ساعات قبل از شهادت شهید باکری و مکالمه بیسیم او با شهید کاظمی
🔻به همراه انتشار صوت آخرین مکالمه بیسیم شهید باکری و شهید کاظمی پس از ۳۵ سال
انتشار به مناسبت ایام سالگرد شهادت شهید آقامهدی باکری
📥 دریافت نسخه اصلی 👇
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=45186
🎯🗿🗂🤷♂🤷♀ 📳چرا #شبکههای_اجتماعی تبدیل شدهاند به میدان نفرتپراکنی؟
— برای موفقیت و دیدهشدن، باید عصبانی باشید و بیادب
📍تابهحال شده، در گروهی تلگرامی یا کامنتهای اینستاگرام، بحث سیاسی کنید و آخرش پشیمان نشده باشید؟ اغلب ما حتی یکبار هم این تجربه را نداشتهايم. هر دفعه که اتفاقی سیاسی میافتد، بهمحض لبگشودن، با هجوم فحشها مواجه میشویم. شبکههای اجتماعی روزی قرار بود میز گفتوگوی جامعه باشد. اما حالا چه؟ تمسخر، متلک، آبروریزی و خشونت شدهاند سکه رایج این شبکهها. پستهای پرالتهاب توجه هزاران نفر را میدزدند و حرفهای عاقلانه و موجه در میان غوغا گم میشوند. راه نجات چیست؟
🔖 ۳۱۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۲۰ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9645/
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کاش در مبارزه با کرونا از مورچه یاد می گرفتیم!
وقتی احساس خطر کرد به دیگر مورچه ها اینگونه گفت: ...قالَتْ نَمْلَةٌ یا أَیُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَساکِنَکُمْ لا یَحْطِمَنَّکُمْ سُلَیْمانُ وَ جُنُودُهُ وَ هُمْ لا یَشْعُرُونَ (نمل/۱۸) ...مورچهاى گفت: «اى مورچگان! به لانههاى خود بروید تا سلیمان و لشکرش شما را پایمال نکنند درحالىکه نمىفهمند»! بیایید به فکر هم باشیم. به همدیگر توصیه خیر کنیم و یک مسئله بهداشتی و اجتماعی را به یک بحران ملی تبدیل نکنیم. (...تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ)
بیشتر در خانه ها باشیم و به پرورش خود و خانواده خود فکر کنیم.(...إِلَلَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَات)
تا جز کسانی نباشیم که ضرر می کنند( ...إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ)
سید علیرضا واعظ موسوی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami