🔻شهید بنت الهدی صدر:
تفاوت آشکار میان خدیجه(س) و دیگر همسران رسول خدا(ص) موجب شد آن حضرت تا پایان عمر مبارکش علاقهمند و مشتاق خديجه باشد. آن روز که اسلام تنها و بییاور بود، خدیجه همه دارایی خود را در راه آن فدا کرد و زمانی که هیچ زنی همراه رسول خدا(ص) نماز نمیگزارد، او در کنار آن حضرت به نماز ایستاد. اما برخی دیگر از همسران پیامبر (ص)، در شرایطی که دعوت اسلام فراگیر شده و تمام سرزمینها را درنوردیده بود، به آن حضرت اعتراض میکردند و نفقه بیشتر و زندگی راحتتر میخواستند و نصیحتهای رسول خدا(ص) نیز آنان را از این کار باز نمیداشت.
🔸جایگاه زن در اسلام، ص ۱۶۴
♦️https://www.instagram.com/shahidsadr
🆔 @shahidsadr
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🔻شهید بنت الهدی صدر: تفاوت آشکار میان خدیجه(س) و دیگر همسران رسول خدا(ص) موجب شد آن حضرت تا پایان
📗 معرفی کتاب
زن در اسلام
نویسنده: شهیده بنت الهدیٰ صدر
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💠 قواعد حکمرانی تولید از منظر شهیدصدر
🔻دکتر علی سعیدی
🔹شهیدصدر با ارائهی تصویری از مذهب اسلام که عهدهدار تنظیم حیات اجتماعی مسلمانان است، ازطریق کشف زیربناها و اصول بنیادین اسلام ناظر به عرصههای زیست انسان، روششناسی جدیدی را برای حل مسائل مسلمانان از منظر اسلامی به متفکران مسلمان معرفی کرد.
🔸براساس دیدگاه شهیدصدر، برخلاف مذهب سرمایهداری که مشکل تولید را در طبیعت و کمبود منابع آن میداند، در نگاه اسلامی، طبیعت قادر است همهی نیازهای زندگی را که برآوردهنشدن آنها به مشکل جدی در زندگی انسان میانجامد، برآورده سازد. همچنین برخلاف مارکسیسم که مشکل تولید را به تضاد میان شیوهی تولید و روابط توزیع برمیگرداند، از دیدگاه اسلام، مشکل ـ پیش از هر چیز - خود انسان است، نه طبیعت و نه شیوهی تولید.
🔹نظام اسلامی تنها به جنبهی فکری برای حداکثرکردن تولید ثروت در جامعه اکتفا نکرده است بلکه قواعد و دستورات عملی را در عرصهی حکمرانی اقتصادی مطرح کرده است که اجرا و رعایت آنها میتواند ضمن رفع موانع تولید، انگیزههای اقتصادی فعالان اقتصادی را از فعالیتهای غیرمولد به سمت فعالیتهای تولیدی سوق دهد.
🔸شهیدصدر بر این باور است که در جامعهی اسلامی، دولت ازطریق یک بانک رسمی، عملیات جمعآوری اموال و بهکارگیری آن را بر عهده دارد و به بخش خصوصی اجازه نمیدهد که وارد عرصه سودبریهای بانکی شود. بدینسان، هدف توسعهای این عملیات بانکی از محتوای سرمایهداری آن جدا میشود.
🔹شهیدصدر بر این باور است که تضمین سطح معقولی از زندگی برای همهی افراد، باعث تحریک انگیزههای ریسکپذیری و افزایش شجاعت آنها در ورود به عرصههای تولید و ارتقای خلاقیت و نوآوری میشود چون در این صورت، مردم میدانند که اگر در فعالیت تولیدی خود بدون تقصیر و کوتاهی زمین بخورند، تمام هستی خود را از دست نخواهند داد و دولت معیشت آنها را تضمین کرده است.
🔸نقشی که شهیدصدر برای دولت در اقتصاد تعریف میکند تکمیلکننده و هدایتگر بخش خصوصی و مردمی است تا این اطمینان حاصل شود که هم تمامی امکانات جامعه در خدمت تولید قرار گرفته است و هم انحرافی در مسیر افزایش ثروت و تداول عادلانهی آن صورت نمیگیرد.
📃مشاهده متن کامل
🆔 @shahidsadr
⭕️ عدهای با نام اصلاحگری دینی از زمان مشروطه تاکنون ظاهر شدند و با شعار خرافهزدایی به نفی آموزههای اصیل دین میپردازند و مردم را گمراه میکنند زمانی در علم امام و توسل به امام و حقیقت وحی و معجزات نبوی و قرآن تردید کردند و اینک به بهانه کرونا همه شبهات گذشته را نبش قبر میکنند.
استراتژی اینها نفی دینداری مردم از طریق تاکتیک نفی روحانیت است اما با شعار اصلاح دینی "و اذا قیل لهم لاتفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون"
🆔 @khosropanah_ir
📔«درباره علوم انسانی» اثر جدید رضا داوری اردکانی، توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ۴۴۸ صفحه به چاپ رسید
این کتاب بیست و هشتمین شماره از مجموعه تأملات صاحبنظران ایرانی در باب آموزش عالی است که در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد
کتاب «درباره علوم انسانی» مشتمل بر یک گفت و گو به عنوان مقدمه است که در این گفت و گو مجموعه ای از پرسش ها درباره آرا و آثار داوری اردکانی در حوزه علم شناسی فلسفی و علوم انسانی مطرح است و ۲۰ فصل دیگر مقالاتی است که در آن دیدگاههای داوری اردکانی درباره خرد پیشرفت، توسعه علم، علوم انسانی و دانشگاه منعکس شده است.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
⚡️ «عُرَفا، فلاسفه و دانشمندان» باید در #طول انبیا باشند نه در #عرض انبیا.
«گاهی کسانی، سه طبقهٔ مرجع و موازی در کنار انبیاء تعریف میکنند: عرفا، فلاسفه و دانشمندان. عرفا طبقهٔ مرجع در شهودند؛ فلاسفه طبقهٔ مرجع در علوم عقلی و علوم نظری هستند؛ و دانشمندان هم طبقهٔ مرجع در كارآمدیهای علمی هستند.
این نحوه طبقهبندی پذیرفتنی نیست. ما طبقه موازی در کنار انبیاء تعریف نمیكنیم. اینها باید در طول انبیاء قرار بگیرند. در دستگاه حق، همه اینها زیرمجموعه انبیا تعریف میشوند.
👈 آیا برای حل معضلات علمی باید به دانشمند رجوع كرد؟ بله.
آیا نیاز داریم به هوشمندی؟ بله.
آیا نیاز داریم به محاسبات نظری؟ بله.
آیا نیاز داریم به شهود؟ بله.
ولی آیا اینها مستقل از انبیاء هستند؟ هرگز.
بلكه معیار صحتشان به تبع وحی تعریف میشود.
البته آن دستگاه منطقی كه میخواهد صحت را كنترل كند باید حتماً منطقش به حجیت و به تبعیت از وحی برسد.
معنای این حرف آن نیست كه همه علوم، نقلی بشود. معنی علم دینی، علم نقلی نیست. علم دینی این نیست كه در آیات و روایات بگردیم و یك گزارهای پیدا كنیم که در باب مسائل علوم باشد و بعد بگوییم این گزاره دینی است.
معیار دینی بودن این است كه جریان فرهنگ دین و زبان دین در حوزه علوم وارد شود.» (۱۳۸۴)
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
نقد مدرنیته.mp3
15.57M
💽 فایل صوتیِ آخرین گفتوگوی علمیِ «علامه سید منیرالدین #حسینی» و «استاد سید محمدمهدی #میرباقری»
🔍 تحلیل علامه حسینی از #ساختار_مدرنیته و نقش مدرنیته در #تنزل_منزلت_انسان
💥 جريان #مدرنيته، يك دستگاه #توليد، يك دستگاه #توزيع و يك دستگاه #مصرف دارد که عبارتاند از: «مفاهیم»، «ساختارها» و «محصولات».
💥 در مدرنیته، #علوم_پايه نقش اصول اعتقادات، #علوم_تجربي نقش فروع اعتقادات، و #علوم_انسانی، نقش مسائل و حل مسائل را برعهده دارد.
💥 #نسبيّتگرايی_مادی، ماده را حاكم مطلق بر هر حركتی معرفی میكند؛ يعنی هرچند حركت در تنوع و تكثرش نسبيّت دارد و هميشه مدرن ميشود، لكن پايگاهش مطلق بودن ماده است؛ بهاصطلاح، اصل بقای ماده و انرژی بر حركت حكومت میكند.
💥 محور #نسبيّتگرایی_الهی، توسعه اخلاق الهی است و محال است ابزار آن، توسعۀ حضور و توسعه آزادی نباشد.
🗓 ۱۱ اسفند ۱۳۷۹ (روز قبل از رحلت)
⌚️۲۵ دقیقه
☑️ https://eitaa.com/moniroddin
13_Jalase-10.mp3
13.64M
💠 در محضر قرآن
💠بازخوانی«#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن» در کلام #رهبر_معظم_انقلاب
موضوع : عبادت و اطاعت انحصاری خدا
❇️ مشخصات دوره:
🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله
🌸خلاصه جلسات ماهرمضانی حضرت آیت الله خامنهای در سال۵۳ در مشهد
🗂 ۲۸ جلسه
💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت
⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه
🔰 زمان بارگزاری فایل ها:
🌙در ماه رمضان
🔺 هر روز صبح
🔟#جلسه_دهم
@corona_bye
💥 فرضيههاي #متفاوتي ميتوانند از آزمون و #تجربه عبور کنند و اثبات شوند. لذا «تجربهپذیری» نميتواند تنهاشاخصۀ #معيار_صحت باشد.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«#معيار_صحت تکشاخصهای نیست، بلکه سهشاخصهای است که اين سه شاخصه بايد در تمامي مراحل شكلگيري ادراك و فرآيند پيچيده آگاهي انسان حضور داشته باشد و در مجموع، هماهنگيِ اين سه شاخصه است كه ميتواند معيار صحّت باشد:
شاخصه اول، #تعبّد_به_وحي است. بر اساس اين شاخصه، زمينهها و مباني علوم بايد مستند به وحي و بر اساس اتكاء به علوم برتر الهي به دست آيد.
شاخصه دوم، گذر از بستر #عقلانيت است؛ يعني پيشفرضهاي توليد شده بايد از بستر عقلانيّت منسجم نيز عبور كند.
شاخصه سوم، كارآمدي عيني و #آزمونپذيري، بهمعناي پاسخگويي در_عينيت است.
بنابراين، معيار صحّت، فقط پاسخگويي و كارآمدي در عينيت نخواهد بود، بلكه در صورتي كه اين سه شاخصه، در تمام مراحل پيدايش علم با هم حضور داشته باشند، معرفت يا علم حاصل، معرفتي حق و ثابت و صحيح خواهد بود. به اين ترتيب نميتوان ادعا كرد دين در مرحله داوري دخالت نميكند، البته اگر داوري فقط به آزمونپذيري تعريف شود، ديگر مرتبط به دين نيست؛ اما اگر مرحله داوري تنها از طريق استناد به عينيت تمام نشود و مؤلفههاي ديگري همچون هماهنگي و انسجام، و نيز پيشفرضها و مفروضاتِ حاصل از حوزه معرفتهاي وحياني هم، در آن دخيل گردد، بايد براي هماهنگي در عينيت يك #معيار_ترکيبي ارائه داد.
اگر معيار صحّت، مرکب از «استناد به وحي، عبور از عقلانيّت منطقي و منسجم، و آزمونپذيري» باشد، كه در همه مراحل به شكل تركيبي اثرگذارند، در مرحله داوري نيز مانند ارزيابي ميزان انسجام عقلانيِ نظريه يا فرضيه، بايد ميزان استناد و هماهنگي نظريه با وحي نيز ارزيابي و اثبات گردد.
به عنوان مثال، رويكردهاي مختلفي در #طب وجود دارد كه همگي بهنسبتي آزمونپذيرند؛ يعني در مقامِ تجربه و آزمون، اثباتپذير، ابطالپذير يا پاسخگو هستند.
#طب_سلولي_مدرن و #طب_سنّتي_گياهي در تحليل سلامت انسانها متفاوت عمل ميكنند. توصيف اين دو رويكرد از بيماري نيز با يكديگر متفاوت هستند. در طب قديم، عواملي مانند مزاج، تراكم مزاجي، طبيعت سرد، گرم، خشك و تر مأكولات يا بحث تعادل مايعات بر اساس اخلاط اربعه، از مباحث بسيار مهمي است كه در تحليلهاي طب مدرن مورد استفاده نيست. بر اساس اين تحليلها، بيماري بر اساس علائمي تجربهپذير و گاهي علائم باليني و آزمايشگاهي تشخيص داده و درمان ميگردد. در طب جديد، علوم ديگري تعليم ميگردد و پس از فرضيهسازي، در مقام آزمون درمان صورت ميگيرد.
حال با فرض وجود تحليلهاي متفاوتِ اين دو شيوه، از "واقعيّات"، كداميك صحيح هستند؟ آيا تجربهپذيري و يا آزمونپذيري در فرضيات، باب فرضيات را محدود ميكند؟ آيا هميشه يك فرضيه از بوته آزمون بيرون آمده و اثبات ميشود يا آن كه فرضيههاي مختلف نيز از عهده يك آزمون برميآيند و ثابت ميشوند؟
اگر پذيرفته شود كه فرضيههاي متفاوتي ميتوانند از عهده آزمون خاصي برآيند و اثبات شدند، ديگر آزمونپذيري نمي تواند تنهاشاخصۀ معيار صحت باشد. به اين ترتيب، آزمونپذيري و حتي فراتر از آن، كارآمدي عيني نيز يكي از شاخصههاي حقّانيت است، اما علاوه بر اين، شاخصههاي ديگري همچون انسجام عقلاني و استناد ايماني نيز ميتواند وجود داشته باشد.»
☑️ @mirbaqeri_ir
💢علت تفاوت برخورد پیغمبر اسلام ص با یهودیان و منافقین💢
🔹در کتاب انسان 250 ساله، مقام معظم رهبری برای #امتسازی حضرت رسول صلّی الله علیه و آله، #سه_مرحله ذکر میکند:
1️⃣ «شالودهریزی نظام اسلامی»،
2️⃣«حراست از نظام اسلامی»،
3️⃣ «تکمیل و سازندگی نظام اسلامی».
🔹در مرحله دوم یا همان مرحله #حراست از نظام اسلامی ایشان، #پنج_دشمن برای امت اسلامی نوپای مدینه بر میشمرد:
1️⃣ قبائل نیمه وحشی اطراف مدینه
2️⃣دشمنان متنفذ و اشراف متکبر با مرکزیت مکه
3️⃣یهودیها (چهار قبیله قینقاع، قبیله بنیقریظه، قبیله بنینظیر، یهودیان خیبر)
4️⃣منافقین
5️⃣دشمن درونی هر مسلمان؛ هوای نفس
🔹ایشان برای یهودیان مدینه #سه_خصلت نام می برد:
➖ اول اینکه ثروت اصلی مدینه دست آنها بود و بهترین مزارع، سودآورترین تجارتها، سودآورترین صنایع (طلاسازی و اسلحهسازی) را در اختیار داشتند.
➖ دوم اینکه بر مردم عامی مدینه، برتری فرهنگی داشتند و نسبت به آنها فرهیخته و روشنفکر محسوب می شدند و لذا مردم مدینه را تحقیر و تمسخر میکردند.
➖ سوم اینکه ارتباطات خوبی با سایر شهرها و بلاد داشتند.
◀️ همه اینها را میتوان در این عبارت تجمیع کرد؛ #دشمن_سازمانیافته.
🔹 تاریخ گواهی میدهد که ابتدا پیغمبر در ابتدا با یهود پیمان بست و هیچگاه نقض پیمان نکرد، ولی وقتی یهودیان خیانت کردند و در شرایط حساس سالهای اولیه شکلگیری نظام اسلامی توطئهچینی کردند، پیغمبر با آنها #برخورد_قاطع کرد و بعد از مجازات عدهای از جنگجویان، بقیه را #اخراج کرد و از مدینه دور نمود. (ر.ک حلقه دوم انسان 250 ساله، ص43 تا 57)
🔹مقام معظم رهبری، تفاوت اصلی #منافقین با #یهودیان را #نداشتن_سازماندهی بر می شمرد.
لذا در خصوص رفتار حکومتی پیامبر صلی الله علیه و آله با این دو دسته می گوید: ⬇️
"با اینکه منافقین در داخل مدینه بودند، پیغمبر با آنها کاری نداشت. با دسته سوم {یهودیان}، #برخورد_قاطع؛ با دسته چهارم {منافقین}، برخورد همراه با ملایمت؛ چون #سازمانیافتگی نداشتند؛ خطرشان، خطر فردی بود. غالباً هم اینها را پیغمبر شرمنده می کرد با رفتار خودش." (همان، 55)
"عبداله بن ابیّ یک از دشمنترین دشمنان پیغمبر بود. تقریبا تا سال آخر زندگی پیغمبر هم زنده بود؛ پیغمبر که میدانست هیچ، مسلمانها هم میدانستند. اما پیغمبر با او مماشات کرد؛ مثل بقیهی مسلمانها با او رفتار کرد؛ سهمش را از بیتالمال داد، امنیتش را حفظ کرد، رعایت حرمتش را کرد." (همان، 54)
🔹بر اساس همین مفهوم #سازمانیافتگی ایشان، رفتار پیغمبر با منافقین در خصوص #مسجد_ضرار را نیز توضیح میدهد: ⬇️
"آنوقتی که جمعی از این منافقین کارهای سازمانیافته کردند، پیغمبر رفت سراغشان. در قضیه مسجد ضرار، اینها رفتند یک مرکزی درست کردند؛ با خارج از نظام اسلامی ـ یعنی با کسی که در منطقه روم بود ـ و عرض کنم ابوعامر راهب، با او ارتباط برقرار کردند، مقدمهسازی کردند که از روم لشکر بکشند علیه پیغمبر، اینجا پیغمبر رفت سراغشان، مسجدی را که ساخته بودند ویران کرد، سوزاند. فرمود که این مسجد، مسجد نیست؛ اینجا محل توطئه است علیه مسجد؛ علیه نام خدا؛ علیه مردم." (همان، 55)
#آیتالله_سیدعلی_حسینی_خامنهای
#درسهای_تاریخ
#دشمنشناسی
#تمدن_نوین_اسلامی
#عقلانیت_انقلاب_اسلامی
#فقه_حکومتی
❇️تاریخ نگارش:1399/2/16
https://eitaa.com/joinchat/3967942701C3d57d3b16b
https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
سیر مطالعاتی مختصر - شماره 1 .pdf
331.1K
سیر مطالعاتی مهدویت. معرفی شده توسط استاد شهبازیان
🔰 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن | خلاصه جلسه دهم: عبادت و اطاعت انحصاری خدا
👈 قطعنامه توحیدی
🔻 حضرت آیتالله خامنهای در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن (علیهالسلام) مشهد جلساتی با عنوان «طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن» داشتهاند و طی آن به «تبیین پایههای تفکر اسلامی» بر مبنای آیات قرآن پرداختهاند. ایشان با اشاره به اهمیت این مباحث گفتهاند: «این جلسات، پایههای فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی است.» ۱۳۸۱/۰۴/۰۴
🔺️ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان المبارک ۱۴۴۱ خلاصهی این سخنرانیها را منتشر میکند.
👈 شما مخاطبین عزیز با مطالعهی این محصول، ضمن اطلاع از روند کلیِ بحث هر جلسه با کلیدواژههای مهم، آیات اصلی، نکات کلیدیِ بحث و بُرش جذابی از متن کتاب آشنا میشوید. چکیدهی جلسه دهم که اختصاص به موضوع «عبادت و اطاعت انحصاری خدا» دارد را از اینجا مطالعه کنید:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45460
🔰 اطلاعنگاشت | ابزارهای قدرت
🔻 رهبر انقلاب اسلامی، در سخنرانی تلویزیونی مورخ ۹۹/۱/۲۱، شیوع ویروس کرونا را یک ابتلا و آزمون عمومی برای دولتها و ملتهای جهان دانستند و به نمونههایی از عملکرد ایران و دیگر کشورها اشاره کردند که پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در این اطلاعنگاشت، آنها را مرور میکند.
📥 نسخه قابل چاپ👇
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=45482
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | راهزن ۲۰۲۰
🔺️ حضرت آیتالله خامنهای: «در قضایای کرونا، آنچه در غرب اتّفاق افتاد محصول تربیت فرهنگ و تمدن غربی را نشان داد. یک دولتی ماسک و دستکشِ کشور دیگر را سرِ راه مصادره کند که در اروپا و آمریکا اتّفاق افتاد. اینها، نماد زنده شدن غربِ وحشی است.» ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
💻 @Khamenei_ir
گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ماه مبارک رمضان جلسه انلاین با عنوان(حکمرانی در قران) را با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی برگزار می کند. روزهای ماه مبارک ساعت14برگزار خواهد شد. جهت ورود به جلسه از لینک وارد شوید.
https://engage1.shatel.com/b/ali-9cj-2ng
4_5947535986966659352.mp3
38.89M
🌹 چرایی مطالعه آثار شهیدمطهری
حجت الاسلام دکترسوزنچی
💠 ترویج آثار شهید مطهری به زبان روز
✅eitaa.com/joinchat/928120837C5fba8cd9be
43.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید #مستند_تلویزیونی
🔰 مستند « #مرتضی_مطهری»
💠 برنامه تلویزیونی "مرتضی مطهری" با موضوع بررسی سیر زندگی شهید مطهری از شبکه یک پخش شده است.
🔶 این برنامه با پخش تصاویری کمتر دیده شده از شهید مطهری و اتفاقات مهم زندگی ایشان مثل حضور دردانشگاه، حسینیه ارشاد و صوت های سخنرانی های ایشان همراه است.
#مستند #شهید_مطهری #روز_معلم
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
@bineshemotahar_qom
کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
جلسه یازدهم _ سامانه جامع فراگیری الکترونیک دفتر فناوری حوزه علمیه خراسان.mp3
15.42M
💠 در محضر قرآن
💠بازخوانی«#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن» در کلام #رهبر_معظم_انقلاب
🔰موضوع : روح توحید و نفی عبودیت غیر خداوند
❇️ مشخصات دوره:
🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله
🌸خلاصه جلسات ماهرمضانی حضرت آیت الله خامنهای در سال۵۳ در مشهد
🗂 ۲۸ جلسه
💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت
⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه
🔰 زمان بارگزاری فایل ها:
🌙در ماه رمضان
🔺 هر روز صبح
#جلسه_یازدهم
@corona_bye
کلام جدید۹.mp3
15.75M
#بشنوید
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع تجربه دینی
🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر
#جلسه_نهم | ۱۱رمضان ۱۴۴۱
🆔 @khosropanah_ir
🔰شکستن غرور و زیاده خواهی اروپائی در عصر صفوی
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
دکتر وحید یامین پور در یک نگاه
مدرس دوره مبانی سواد رسانه ای
🔻 دوره آموزش مجازی مبانی سواد رسانه ای تا چهارشنبه ١٧ اردیبهشت دارای تخفیف ویژه ۵٠ درصدی می باشد.
🎁 کد تخفیف:toluehagh99
ثبت نام و خرید از طریق:
http://toluehagh.ir/?p=34648
صفحه رسمی موسسه طلوع حق:
@toluehagh
.
#پیش_به_سوی_تمدن_اسلامی
#خدیجه_کبری(سلام الله علیها)
🔸این زن واقعاً مصداق یار غمگسار بود. مالش، جانش، هستی اش، خوشی و همه چیز خود را به پای رسول اکرم (ص) ریخت (شهید مطهری).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از آدم تا خاتم، نقش یک زن تاثیرگذار در کنار انبیای الهی غیر قابل انکار است
حجتالاسلام رفیعی در مستند مادر مومنان از جایگاه ویژه حضرت خدیجه کبری(س) میگوید، اینکه ایشان نخستین بانوی مومن به اسلام بودند و ولایتمداری را در مقام عمل اثبات کردند
⏯ تماشای #کامل مستند👇👇👇 #مادر_مومنان:
aparat.com/v/lhHe3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حامی دیکتاتور، مدافع حقوق بشر!
آلمان کشوری است که نقش مهمی در تجهیز دیکتاتور عراق یعنی صدام به سلاحهای شیمیایی داشت، حالا دولت آلمان حزبالله را گروه تروریستی نامیده و اقدام به ضبط اموال و داراییهایی گروهها و سازمانهای وابسته به آن کرده است.
فارغ از قانونی نبودن این اقدام، دولت آلمان نشان داد که پیرو سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تروریستی نامیدن حزبالله فقط بخاطر به رسمیت نشناختن اسرائیل صورت گرفته است
aparat.com/v/j87ux
youtu.be/jH1-3LYbXjQ
🆔 @ofogh_tv
💢 مشروعیت را به نصب الهی میدانم و مقبولیت را به پذیرش مردم/ گزینش مردم شرط مقبولیت است نه مشروعیت
✔️ نظریه سیاسی «آیتالله سبحانی» و پاسخ به شبهات و سوالات در مورد ولایت فقیه:
🔹 من ولایت فقیه را از دو راه تعقیب کردهام؛ یکی از مسیر روایات و یکی از طریق دیگر مسئله را مطرح کردهام و در همه موارد ما مشروعیت را مربوط به نصب میدانیم و در باب مقبولیت گفتهایم که مردم باید بپذیرند؛ آن هم به عنوان یک شرط عقلی، چون در واقع اگر یک نوع مقامی به کسی داده شود اما مردم پذیرای آن نباشند، او نمیتواند از آن استفاده کند؛ برای آنکه بتواند استفاده کند مقبولیت مردم شرط است، به این معنا که بتواند موفق شود و ما رأی مردم را شرط مشروعیت ندانستهایم.
🔹 بدون در نظر گرفتن روایات (ولایت فقیه) باز هم اگر محاسبه کنیم به این نتیجه میرسیم که ما را رها نکرده اند. در حقیقت قدر متیقّن کسی است که هم فقیه باشد (حکم شرعی را بداند)، هم مدبر باشد و هم سائس باشد، اینها قدر مسلم است، ما نمیتوانیم بگوییم که در عصر غیبت ما را رها کردهاند و هر کسی هر کار میخواهد بکند.
تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/444013
🆔 https://eitaa.com/ijtihad