eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
626 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️برتری مذاکره علمی بر دعا در لیالی قدر سند ندارد 🔹 شیخ متفرداتی دارد که نظر شخصی خود اوست و‌ در جای دیگری نیامده است. از جمله گفته که: مستحب است احیای شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم رمضان برای مذاکره علم باشد و این أفضل است. 🔸 او این را نسبت به کسی نمی‌دهد و نه در کتاب «ثواب الأعمال» و نه در «کتاب مَن لا یحضره الفقیه» که مهم‌ترین کتابش است و کتاب فتوایی هم هست چیزی نقل نکرده است. در کتاب «أمالی» هم از ادلّه خودش استفاده کرده و گفته که مذاکره علم، أفضل است. 🔸پس چون حدیثی در کار نیست و شم‌ّ الفقاهه خود ایشان است، برای ما حجّت نیست. درست است که کلّیاتی از ثواب علم آمده است، ولی نگفته‌اند در این شب‌های قدر أفضل از بقیه اعمال است. پس این دعاها که خوانده می‌شود باید محفوظ شود و نباید متروک شود. نباید طلبه از این‌ها جدا شود. ☑️ گعده آیت الله در شب ۲۰ رمضان ۱٤٣٧ 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
🔺ماجرای سوال خواجه نصیر از علمای حله ✍علامه (ره): ... الشيخ مفيد الدين محمد بن جهيم... و هذا الشيخ كان فقيها عارفا بالأصولَين، و كان الشيخ الأعظم الدين محمد بن الحسن الطوسي قدس الله روحه و قد تقدم ذكره وزير السلطان هلاكو فأنفذه إلى العراق فحضر الحلة فاجتمع عنده فقهاء الحلة فأشار إلى الفقيه نجم الدين جعفر بن سعيد، وقال: من أعلم هؤلاء الجماعة؟ فقال له: كلهم فاضلون علماء، إن كان واحد منهم مبرزا في فن كان الاخر مبرزا في فن آخر، فقال من أعلمهم بالأصولين؟ فأشار إلى والدي سديد الدين يوسف بن المطهر و إلى الفقيه مفيد الدين محمد بن جهيم، فقال: هذان أعلم الجماعة بعلم الكلام وأصول الفقه. فتكدر الفقيه يحيى بن سعيد وكتب إلى ابن عمه أبي القاسم يعتب عليه و أورده في مكتوبه أبياتا و هي: لا تهن من عظيم قدر وان كنت * مشارا إليه بالتعظيم فاللبيب الكريم ينقص قدرا * بالتعدي على اللبيب الكريم ولع الخمر بالعقول رمى الخمر * بتنجيسها وبالتحريم كيف ذكرت ابن المطهر وابن جهيم ولم تذكرني، فكتب إليه يعتذر إليه ويقول: لو سألك خواجة مسألة في الأصولَين ربما وقفت و حصل لنا الحياء. 📚بحار الأنوار - ج ١٠٤ -ص ٦٥ نقل از کتاب الاجازات الکبیرة علامه حلی(ره) کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
در جلسه ستادراهبری معماری و شهرسازی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله سبحانی، گزارش فعالیت‌
💥انتقاد حضرت آیت‌ الله از وضعیت شهرسازی در دیدار نوروزی با استاندار قم معظم له در سخنان خود با انتقاد از وضعیت ساختمان‌سازی در شهر قم، عنوان کرد: این روزها شاهد انبوه‌سازی آپارتمان در قم هستیم، نکته‌ قابل توجه این است که ساختمان سازی نباید به صورت کامل به سمت آپارتمان‌سازی برود بلکه باید ویلایی‌سازی هم در دستور کار باشد. از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی کند. بچه ها در این محیط محبوس شده اند👉 کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
از سمت چپ: آیت الله محمدی گیلانی(ره) شهید آیت الله مهدی شاه آبادی آیت الله محسن مجتهد شبستری(ره) کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛ 📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟ ▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟ ▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید... ▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بیانات معظم انقلاب در دیدار جمعی از مردم اصفهان پیرامون دعای کمیل حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری(ره) ۸آبان ۱۴۰۱ کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥نظر آیت‌الله سید محمد شیرازی درباره مبارزه با اسرائیل در کتاب دنیا بازیچه دست یهود کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
💥یکی از اشتباهات رایج منبری ها و مبلغین و برخی کانالهای مذهبی این است که مردم را زیادی به دعا امیدوار می کنند! تصور غلطی از دعا در اذهان می سازند لذا سوال خیلی از مردم اینه که چرا دعاهامون مستجاب نمیشه! و برخی هم بخاطر اینکه دعا کردن و همونی که می خواستن نشده به انحراف کشیده شده اند! دعا در چارچوب سنت های الهی مثل مصلحت ، اختیار و آزادی انسان ، ابتلاء و امتحان انسان در دنیا ، نظام عِلّی و تاثیر روابط انسانی در اجتماع و... باید معنا شود، دعا شرایط خاص دارد، ادعونی اَستجب لکم به این معنی نیست که حتما آنچه دعا کننده می خواد رخ بده، دعایی که رد خور نداشته باشه و سریع الاجابه باشه مطلقا وجود ندارد پس هیچ وقت نگوییم به مردم که این دعا را بخوانید حتما جواب میده، این دعا را فلان آیت الله که سیمش وصل بود توصیه کرده پس رد خور نداره و... اگر هم توصیه به خواندن دعایی داشتیم ماهیت دعا و شرایطش را توضیح دهیم انقلاب: استجابت الهی، پاسخ و توجّه و التفات خداست؛ و لو آن خواسته ای که من و شما داریم که ای بسا خیال می‌کنیم این خواسته به نفع ماست، اما به زیان ماست تحقّق هم پیدا نکند؛ اما «یا الله» شما بی گمان لبّیکی به دنبال خود دارد. 📚دعا از منظر حضرت آیة الله العظمی سیدعلی خامنه ای (مدظله العالی)، ص ۳۲ 🏴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
عکسی تازه منتشر شده از آیت الله سید کمال حیدری در منزل خود در قم 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
بيان خاصّ بإغلاق المكاتب والوكالات العامّة، آية الله السيد كمال الحيدري ▪️کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab