eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺 3⃣ چرا رسول خدا، تبلیغ غدیر را سفارش کردند؟! 🔅علامه امینی در ضمن شاعرانِ قرن ۲ که غدیریه سرودند ، به معرفی بزرگ شاعرِ شیعه "ابوتمّام طائی"(۱) پرداخته و می نویسد: تا اینجای کتاب من برای هیچ خردمند و اندیشمندی ، راه گریزی در شناخت روز غدیر و حقیقت آن نمی بینم. اما با کمال تعجب و شگفتی، [دکتر ملحم ابراهیم الاسود] که دیوان ابوتمام را شرح کرده ، در توضیح این بیت از ابوتمام ( و یوم الغدیر استوضح الحق اهله ... ) نوشته است : یوم الغدیر واقعة حرب معروفة !!! روز غدیر اشاره به یکی از جنگ های معروف دوران رسول خدا دارد!!! ⁉️ کسی نیست از این مرد بپرسد که مدرک و مستند تو بر این ادعای پوچ و بی اساس چیست؟ و آیا در کتاب‌های سیره و تاریخ ، نام چنین جنگی از مغازی رسول خدا یافت می شود؟! حتی در منابع و مدارک ساختگی و خیالی هم چنین برگی از تاریخ پیدا نخواهد شد! و انک لتجد الکاتب عیّا عن جواب هذه الأسئلة 👈 لکنه حبّذت له بواعثه أن یستر حقيقة الغدیر ....👉 و شما می دانید که نویسنده پاسخی برای این سوال‌ها ندارد ، لیکن به جهاتی او را خوش آمده است که حقیقت غدیر را بپوشاند و کتمان کند  ...(۲) ــــــــــــــــــــــــ ۱. نجاشی در معرفی او می نویسد : کان امامیّا و له شعرٌ فی أهل البیت کثیر. و قال الجاحظ فی کتاب الحیوان : کان من رؤساء الرافضة ( رقم ۳۶۷ ) ٢. الغدیر ۲ ص ۳۳۱-۳۳۲ 💥۲۸روز تا عید بزرگ غدیر خم💥 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🚨خطر انتشار اندیشه های آتئیسم (الحاد مدرن) در کشورهای اسلامی حتی در شهر نجف اشرف 🎤استاد حمیدرضا #شا
〽️تزلزل عقیده ✍آیت الله سید (ره): بنیان عمل ، عقیده است. آدمی نخست معتقد می شود، سپس به عمل می پردازد. آن گاه که "شالوده عقیده" در جامعه ای متزلزل شود "سیمای عمل" در آن جامعه رنگ تباهی و فساد به خود می گیرد. ✂️هر گونه اصلاحی باید از اصلاح عقیده آغاز شود. (إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ) ﺧﺪﺍ ﺣﺎﻝ ﻗﻮﻣﻰ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪ. 📚کتاب؛ نگاه ناب (اصول عقاید) ، آیت الله سید رضی شیرازی ، ص ۲۳ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نقل کرامتی از مرحوم آیت الله العظمی سید جمال الدین گلپایگانی در گفت و گوی مرحوم آیت الله بطحایی گل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥حضور حضرت آیت الله در بیت آیت الله سید محمد علی میلانی(ره) فرزند مرجع فقید حضرت آیت الله سید محمدهادی (ره) در مشهد استاد سید فاضل میلانی نیز، در مجلس حضور دارند. ۱۹خرداد ۱۴۰۲ ✍پ.ن: این جلسات یکی از سنتهای حوزوی است که متاسفانه خصوصا در قم کمرنگ شده، حوزه به اینجور جلسات و گعده ها خیلی نیاز دارد. با تشکر از جناب حجت الاسلام طالبیان بابت انتشار این فیلم 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
359124_386.mp3
2.54M
💥انگیزه هایی وجود دارد که روحیه انقلابی قم را کمرنگ کنند! 🎤 انقلاب 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺اطلاعیه دروس بسم الله الرحمن الرحیم با عنایات حضرت حجت ارواحنا فداه درس ریاضی 'کتاب خلاصه الحساب
🔺اطلاعیه دروس بسم الله الرحمن الرحیم با عنایات حضرت حجت ارواحنا فداه درس ریاضی 'کتاب هندسه اقلیدس و درس هیئت' کتاب دروس هیئت علامه حسن زاده رضوان الله تعالی علیه برگزار میشود‌. صبح روزهای پنج شنبه وجمعه. مکان:قم، خیابان انقلاب(چهارمردان)، کوچه۵ ، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام گذر جدا. ☎️برای هماهنگی به شماره09302410442 (استادکوثری)تماس بگیرید. ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
آیت الله (از بزرگان نجف) و آیت الله سید محمدرضا حسینی جلالی (عافاهما الله تعالی) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥ترجمه کتاب علامه حلی در کلام به زبان انگلیسی 🔹 «تسليك النفس إلى حظيرة القدس» كتابى است در علم كلام که توسط علامه در حدود هفتصد سال قبل به رشته تحریر درآمده است. این کتاب که در اصل به زبان عربی نوشته شده،‌ به مسائل متعددی در باورهای اساسی اسلامی از جمله توحید، عدل، نبوت،‌ امامت و معاد می‌پردازد. 🔸 پروفسور یاری کوکوا، استاد فلسفه اسلامی در دانشگاه ییواسکولا فنلاند کتاب حاضر را از عربی به انگلیسی ترجمه کرده و همراه با توضیحاتی ارزشمند توسط انتشارات موسسه المهدی (عج) در شهر بیرمنگام انگلستان به انتشار رسانده است. وب سایت این انتشاراتی نیز علاوه بر انتشار کاغذی کتاب،‌ فایلش را به رایگان در وب سایت خود قرار داده است. 🔻برای استفاده از کتاب حاضر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
هدایت شده از امید محمدی سروش
477.mp3
8.22M
🔷 الهام از شیخ طوسی"ره" 🔶 جلسه اول ⬜️ سخنرانیِ چالشیموضوع: آشنایی با بیوگرافیِ (ره)_ پیشرفت علوم اسلامی توسط دانشمندان مسلمان_ ... 🌸 عِندَ ذِکرِ الصّالِحین تَنزل الرَّحمه🌸 🆔@daneshnameh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مسلمان شدن حدود ۶۰۰ نفر از ملیت و ادیان مختلف توسط آیت الله سید (ره) نثار روح آیت الله سید رضی شیرازی صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
💥اتاق مطالعه مرحوم آیة الله 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺 4⃣ نگارش الغدیر، گامی بلند در راستای وحدت اسلامی 🔅انگیزه ی بزرگان شیعه همچون علامه امینی رضوان الله علیهم از پرداختن به مسئله غدیر ، تبیینِ یکی از اصول مسلم و یکی از حقائقِ تردیدناپذیر اسلام در مسیر تحقق اخوت اسلامی بوده است . و در این راه از هرگونه اختلاف پراکنی و تفرقه افکنی پرهیز داشتند و هیچ گاه از مسیر انصاف و ادب خارج نشدند. گواه روشن این مدعی، ستایش نامه هایی (۱)است که از سوی چهره های سرشناس جهان اسلام و غیر شیعه، بر کتاب الغدیر و خطاب به علامه امینی نگاشته شده است. 🔰یکی از درخشان ترین آنها نویسنده، محقق و ادیبِ مشهور و برجسته ی مصری ، "محمد عبدالغنی حسن" است که ستایش نامه ی او در آغاز جلد نخست الغدیر منتشر شده است . وی علامه را چنین خطاب می کند : سیدی الأستاذ العلّامة الکبیر عبدالحسین أحمد الأمینی 🔹و در معرفی انصافِ علمیِ علامه می نویسد: و لکنّ الحق الذی یجب أن یُجهر به أن العلامة لم یکن مُحبّاً متعصّباً ولا ذاهوی متطرّف جموح ... باید با صراحت و صدای بلند اذعان نمود که علامه امینی در عین شیفتگی و محبت سرشارش به امام علی، که سراسر وجودش را فرا گرفته، از تعصب و هوای نفس و جانب داری غیر منصفانه بدور است. 🔸مقام معظم رهبری مدظلّه العالی در عید غدیر ۱۴۰۰ به اعتراف او اشاره می کنند : نه اینکه حالا این را ما بگوییم؛ این را علمای بزرگ اهل سنّت، نویسندگان، روشنفکران [میگویند]. مثلاً آن نویسنده‌ی معروف مصری محمّد عبدالغنی حسن که یکی از تقریظ‌‌نویس‌های بر الغدیرِ علّامه‌ی امینی است، از جمله‌ی چیزهایی که میگوید [این است که] «هیچ تردیدی در واقعه‌ی غدیر نمیشود داشت»؛ [بنابراین عید غدیر] یکی از مسائل مهم است.(۲) 🔹وی نامه اش را با این عبارت باشکوه و ماندگار پایان می دهد : ولکن علامتنا الکبیر حریٌّ أن یغفر لصدیقه السنیّ المصری ... و أسأل الله أن یجعل من هذا الغدیر الصافی ،صفاءً لما بین أهل السنة و الشيعة من أخوّة إسلامیة ... این بود نگاهی گذرا و سریع بر کتاب الغدیر‌‌‌؛ هرچند سزاوار است که علامه بزرگوار ما، دوستِ سنی و مصری خود را بر قصورش ببخشاید ... و از خدای متعال مسئلت می نمایم که از این چشمه زلال " الغدیر " صفا و یکدلی میان اهل سنت و شیعه در مسیر تحقق اخوت اسلامی پدید آورد تا با وحدت و یگانگی بتوانند امتی یکپارچه و بنایی استوار و زوال ناپذیر برای زندگی، توام با آزادی و شرف تشکیل دهند و روز افزون عزت اسلام و ارجمندی مقام آنان در جهان تامین گردد. ــــــــــــــــــــــــ ۱. تقریظ ۲. لینک سخنان رهبری https://b2n.ir/a21848 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥اهدای نسخه برگردان کتاب نفیس و کهن "امالی شیخ " به خط ابن سکون که سال‌ها در اختیار مرحوم حاج ره بوده به حضرت آيت الله صافی گلپایگانی(ره) باسمه تعالی این نسخه بسیار نفیس و کهن شیعی که ابن سکون حلی در سنه ۵۶۳ ه‌ق آن را شخصاً کتابت کرده است، با احترام به پیشگاه شیخ الفقهاء والمجتهدین حضرت آيت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله مدظله العالی تقدیم می دارم و بدین‌وسیله دوام توفیق و تأییدات آن وجود ذی‌جود را از درگاه ربوبی مسئلت می‌نمایم. سید محمود المرعشی النجفی 📚محضر آفتاب، نکوداشت مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره/ به‌کوشش: محسن اکبری شاهرودی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥صوت کامل جلسه‌ی درباره‌ی غرب 🎤شهید #آوینی ▫️ مجموعه ی انفجار اطلاعات ❓ چطور باید با معرفت جامع
💥چالش اسلام و مدرنیته! 🔸...تا ۳۰ سال پیش، حتی متفکران‌مان تصور می‌کردند که درگیری ما بین اسلام و مسیحیت است. با مراجعه به کتاب‌های شهید می‌بینیم که مسئلهٔ او مدرنیته به آن معنا نیست. او دغدغهٔ بعضی مسائل انسان‌شناختی را دارد. مخالفت شهیدمطهری عموماً با توده‌ای‌ها و ماتریالیست‌هاست. جاهایی هم اختلافات کلامی با مسیحیان را مطرح می‌کند. اما آیا مشکل امروز ما با مسیحیان است؟ خیر. سال ۸۰ که اسقف ارشد اتریش به دانشگاه ما آمده بود، جلسهٔ سخنرانی ترتیب داده و تعدادی از کلامی‌های زبردست را آورده بودند که اگر بحث اسلام و مسیحیت پیش‌آمد، چنداستدلال قوی بگویند و طرف مقابل را به‌سکوت وادارند. کاردینال‌ اعظم شروع کرد به سخنرانی و گفت که مسئله آن‌ها امروز، ما نیستیم؛ مسئلهٔ ما هم آن‌ها نیستند. مسئلهٔ امروزِ ما و آن‌ها مدرنیته است. مسیحیت زیرچرخ‌های سکولاریسم و مدرنیته در حال له‌شدن است. نمی‌گذارند کسی سراغ دین بیاید. دین کج و معوجی دارند ارائه می‌کنند به‌اسم مسیحیت که اصلاً نمی‌توان فهمید چیست. 🔸مدرنیته حتی دین مسیحیت را متناسب با ارزش‌ها و فهم دنیاگرانهٔ خود تغییر داده و از کاتولیسیسم، پروتستانتیسم و پیوریتانیسم بیرون کشیده است. پروتستانتیسم مسیحیت مدرن‌شده است که در قرن هفده ظهور کرد. پروتستانتیسم مذهبی اصیل نیست، هرچند مارتین لوتر که به‌وجودآورندهٔ این مذهب است ظاهراً با اهداف مقدس یعنی زهد و پرهیز از اشرافیت و دوری از کلیسای فاسدشدهٔ قرن هفدهم پایه‌گذار آن شده ولی نهایتاً مسیحیانی که دینداری و ارزش‌های نوپدید غرب را برگزیده بودند، پروتستان شدند. ماکس وبر کتاب بسیار مهمی دارد به‌نام «اخلاق پروتستانی و روح سرمایه‌داری» که نشان‌ می‌دهد این مذهب جدید لوتر بود که راه را برای سرمایه‌داری اروپایی باز کرد وگرنه مسیحیت سنتی اروپا به‌خاطر گرایش به زهد و قناعت و دوری از دنیا پذیرای روح سرمایه‌سالارانه و کنّازانه و پول‌پرستانه بشر جدید غربی نبود. 🔸پوریتانیسم که صورت دنیازده مسیحیت است ماهیتی منطقی و ضدّ سنت دارد و به‌همین‌لحاظ، نه‌تنها در برابررویکرد اروپای شرقی به سرمایه‌داری و انقلاب تکنولوژیک ممانعتی ندارد، بلکه با این اعتبار که در میان همهٔ فِرَقِ پروتستان‌ها مقبول است و حیات دنیایی انسان‌ها را عین تکلیف الهی‌شان می‌انگارد، به‌آن مدد می‌رساند. چه این‌گونه فرض کنیم که ظهور پروتستانتیسم-یا پوریتانیسم-ناشی از رویکرد غرب به‌ تفکر منطقی، ضدّ سنت و علم‌زده است و چه آن‌گونه که وجود پروتستانتیسم را آماده‌گر بسط حاکمیت سرمایه‌داری و توسعهٔ تکنولوژی بدانیم، مسلّم آن است که تمدن صنعتی، به‌طور کامل، تنها در جامعه‌ای بنیان می‌گیرد که در آن ممانعت‌های سنتی و مذهبی در برابر روح سودانِگارانهٔ سرمایه‌داری و حاکمیت تکنیک و اخلاق ملازم با آن وجود نداشته باشد. در جامعهٔ آمریکا اکنون اقوامی چون «آمیش»ها - در پنسیلوانیا - وجود دارند که با اتکا به تفسیر خاصی که از مذهب کاتولیک دارند با تمدن جدید مخالفت می‌ورزند و حتی ظاهر جامعهٔ خویش را از لحاظ معماری و شهرسازی و معیشت به‌صورت قرون وسطا حفظ کرده‌اند. در پرواز آمریکا به کانادا این مقاومت‌ها آنقدر جدی است که حتی در هواپیما، هنگام عبور از آسمان اوتاوا، سرو مشروبات الکلی قدغن می‌شود‌! 🔸برگردیم به این حرفی که کاردینال زد. ما امروز درگیری کلامی چندانی با مسیحیان نداریم. ما با هم مسئلهٔ مشترکی داریم و آن مدرنیته است. آنها هم مثل ما ارزش‌هایی مثل خانواده و کرامت انسانی و پالایش روح و اخلاق اجتماعی پاکیزه برایشان مهم است و این ارزش‌ها همه زیر چرخ‌های سبک زندگی مدرن در حال له‌شدن است. 📚از کتاب "ماجرای فکر آوینی👉 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ اجمالی حضرت آیت‌الله جوادی آملی به اراجیف یکی از سران فتنه: «لااکراه‌فی‌الدین» به معنی بی‌حجابی و بی حیایی در جامعه نیست ⚠️این (طرز برداشت) می‎شود اباحی‌گری. 🚨اگر معنای این آیه اینگونه بود پس اینهمه بگیر و ببند در قرآن برای چیست؟ محمد خاتمی از لیدرهای فتنه ۸۸ در دیدار جمعی از فعالان مسایل زنان و بانوان فعال در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، بر لزوم تفکیک بین عفاف و حجاب عنوان کرده بود: وقتی خداوند می‌گوید «لا اکراه فی‌الدین»، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد؟! ما از جامعه‌ی عفیف حمایت می‌کنیم اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم! ✍پ.ن: خاتمی و دوستانش دین را بازیچه اغراض سیاسی کثیف خود کرده اند ، این واضح و روشن است ، اما تعجب از برخی بخصوص برخی عمامه بسرهاست که هنوز خباثت این افراد را متوجه نشدن یا نمیخوان متوجه بشن!! 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🎥 پاسخ اجمالی حضرت آیت‌الله جوادی آملی به اراجیف یکی از سران فتنه: «لااکراه‌فی‌الدین» به معنی بی‌حج
💥معنای لا اکراه فی الدین ✍شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر: 🔸«لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» ؛ در دين، اجبارى نيست؛ [زیرا] راه درست از راه انحرافى، روشن شده است. 🔹برخی افراد در فهم این آیه شریف به خطا می‌روند و گمان می‌کنند که اسلام، آزادی در پذیرفتن و نپذیرفتن دین را برای انسان تضمین کرده و بر پایه اصل آزادی فردی که تمدن‌های نو به آن معتقدند، هرگونه اجبار بر دین‌داری را منع نموده است، اما این کاملاً خطا است. 🔻... مقصود اسلام از نفی اجبار در دین، این است که راه هدایت و انحراف روشن شده است و حق و گمراهی از هم متمایز هستند و ازآنجاکه نشانه‌ها روشن و برهان آشکار و تفاوت بین تاریکی و روشنایی بر همه هویدا است، دیگر نیازی به اجبار نیست و اساساً امکان اجبار بر پذیرش دین وجود ندارد؛ زیرا دین فقط کلماتی بی‌روح که بر زبان جاری شوند یا آداب و رسومی سنتی که اعضا و جوارح انسان انجام دهند نیست، بلکه دین یک باور، یک نظام و یک شیوه برای اندیشیدن است. 📚پژوهش‌های قرآنی، ص ۳۸۰ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab