eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
627 ویدیو
370 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
💥وقتی کانالهای ضددین (در تلگرام) دیگر اِبایی برای نشان دادن چهره ی وهابی خود ندارند چند سالیست وهابی های شکست خورده، به اسم ضد دین به دنبال شبهه پراکنی علیه اسلام هستند. ✍پ.ن: متاسفانه اکثر طلبه ها جمع شدن در "حوزه علمیه ایتا" و از اکثریت مردم که در تلگرام و اینستاگرام و... هستند غافل شدن، ملحدین و ضدانقلاب و... هم از این فرصت استفاده کامل را برده و به نشر شبهات و کافر کردن مردم مشغولن! ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥خدا قوت به طلاب جهادی ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
⚡️جهت شفای حضرت آیت الله سعادت (فیلسوف بزرگ سینوی تهران) حمد شفا بخوانیم🤲 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
1401.05.12-OstadFayazi.MP3
3.05M
🔺 پاسخ به شبهات درباره سند زیارت عاشورا 🎙 استاد فیاضی 🗓۱۲ مرداد، نمازخانه موسسه امام خمینی ره @farhangimoasese ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
هدایت شده از علامه عسکری
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 مقتل خوانی علامه عسکری تاسوعای حسینی @Allameaskari
کشکول ناب حوزوی
💥تفاوت فلسفه اسلامی با فلسفه یونان ✍استاد شهید #مطهری: 🔹 حكمت الهى مشرق زمين سرمايه عظيم و گرانبها
تحليل،_نقد_و_بررسی_آراء_ناظر_به_«اسلاميت»_فلسفه_اسلامی_.pdf
318.9K
‍ ‍ 📕 تحليل، نقد و بررسي آراء ناظر به "اسلاميت" فلسفه اسلامی 💧چکیده يکي از پرسشهايی که امروزه در باب فلسفة اسلامي مطرح ميشود، اين است که منظور از چيست؟ و چرا اين فلسفه، در مقام واقع، بعنوان و وصفِ «اسلامي» متّصف گشته است؟ در پاسخ به اين پرسش، آراء مختلف و متضادي بيان شده است: برخي اين فلسفه را اساساً همان فلسفة يوناني دانسته و افزودن وصف عربي و اسلامي به آن را امري بيوجه دانسته‌اند. برخي ديگر، اين فلسفه را بجهت جانبداري از باورهاي اسلامي، به الهيات و کلام اسلامی تقليل و تحويل داده‌اند. لکن محققان و صاحب‌نظران زيادي هم هستند که به واقعيت و تحقق اين فلسفه و اسلاميت آن معتقدند. اين محققان به دو دستة بزرگ تقسيم ميشوند: برخي عنوان اسلامی را امري صوري و ظاهري قلمداد کرده و رشد و گسترش اين فلسفه در سرزمين اسلامی و بدست فيلسوفان مسلمان و تحت لواي حکومت اسلامی را علل نامگذاري آن به «فلسفه اسلامی» دانسته‌اند. دسته‌يي ديگر، وصف مذکور را ناظر و معطوف به محتوای اين فلسفه دانسته و ديدگاههای متفاوتی در اين زمينه ارائه کرده‌اند. برخي از اين بزرگان بر اين باورند که چون بعضي از مسائل اين فلسفه، مأخوذ از تعاليم اسلامی است و برخي از آن نيز در خدمت اثبات بعضي از تعاليم دين اسلام است، از اينرو اين فلسفه به صفت اسلامي متصف گشته است. برخي ديگر از اين محقّقان، باور مستدّل فيلسوفان اين فلسفه به وجود باريتعالي و توحيد ربوبي و تشريعي را براي اسلامي (بمعناي عام) ناميدن اين ، کافي ميدانند و بعضي ديگر، اين فلسفه را همان فلسفة نبوي و مأخوذ از کتاب و سنّت معرفي ميکند.. 🔴 @kashkolenab
بسمه‌تعالی نخستین دوره‌ی آشنایی با برخی از ایده‌های معاصر علم دینی - مهلت ثبت‌نام: ۲۹مرداد۱۴۰۱ - زمان دوره: ۳۱مرداد تا ۱۶شهریور - وبگاه: www.hamandishi.info - ایتا: ٠۹۱٠٠۹۳۱٠۸۴ دبیرخانه‌ی هم‌اندیشی علم دینی، دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) @hparsania ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
رساله سرور العباد شیخ انصاری با حواشی میرزای شیرازی اول.pdf
15.61M
📜 متن کامل رساله سرور العباد ✍ با حواشی میرزا محمدحسن شیرازی ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 《افسانه آیات شیطانی》 ❓سلمان رشدی چه نوشت که باعث دستور (ره) برای مرگش شد؟! ➕پاسخ اجمالی به شبهات مربوط نشر حداکثری💯
هدایت شده از نقد و نظر در مطالعه وهابیت
4_5881859378595761366.pdf
2.72M
📗منهج الرشاد لمن اراد السداد تالیف شیخ جعفر کاشف الغطاء است. این نسخه چاپی در ۸۴ صفحه در حدود ۱۰۰ سال پیش در سال ۱۳۸۴ هجری قمری به چاپ رسیده است. این کتاب از جهتی که یکی از علماء وفقهاء شیعه در اقدام به نوشتن این کتاب کرده است و هم اینکه مسائلی را که در رد وهابیت نوشته که ناب و مفید و ارزنده است ، و همچنین اولین ردیه شیعه به است از محققان محترم دعوت به خواندن این کتاب ارزشمند می شود. 📝 @naghdo_nazar
کشکول ناب حوزوی
💥گونه شناسی مسائل عدالت آموزشی 🎤دکتر تراب زاده گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی
♨️شکاف بزرگ آموزشی! آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل: اعلان نتایج کنکور امسال یک هشدار بزرگی برای مسئولین دارد این نتایج نشان می‌دهد که تبعیض بزرگ آموزشی و بی عدالتی در سیستم آموزش کشور رخ داده است از چهل نفر اول دانش‌آموز برگزیده کشور در کنکور سراسری فقط یک دانش آموز در مدرسه دولتی عادی درس خوانده است! بقیه همه از مدارس استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی‌های خاص است این حکایت از شکاف بزرگ آموزشی می کند توجه شود دولت و مجلس سال‌های سال آموزش و پرورش را به امان خود رها کرده‌اند و وزرای مربوطه هیچ فکری برای عدالت آموزشی و اکثریت دانش‌آموزان کشور نکرده‌اند در این خصوص از دولت و مجلس می‌خواهیم سریعاً از حقوق اکثریت دانش آموزان دفاع کنند. ✍پ.ن: احسنت بر آقای عاملی که به جای ماست مالی و شعار دادن تکراری و گیر کردن در یک سری مسائل مثل بدحجابی(مثل برخی ائمه جمعه) ، به مقابله با تبعیض و بی عدالتی توجه داره. همین تبعیض ها یکی از علل مهم انحرافات فرهنگی و دینی است. باید مدارس دولتی رایگان تقویت بشه و مدارس پولی کاهش پیدا کنه، آموزش حق همه مردم است. ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥گوشه‌نشينى، تفكرى انحرافى و باطل ✍آیت الله (ره): 🔹يكى از انحراف‌هاى مهم در باب عرفان، كه از امثال همين حسن بصرى‌ها آغاز شده ـ و در جريان عثمان بن مظعون وى نيز ابتدا چنين برداشت ناروايى كرده بود ـ اين است كه عده‌اى فكر مى‌كنند عرفان به معناى دست شستن از زندگى دنيا و كناره‌گيرى از مردم، جامعه، گوشه‌اى نشستن، عبادت كردن و ذكر گفتن است. استدلالى هم كه اين‌گونه افراد براى خود مى‌كنند اين است كه مى‌گويند: تقرب حقيقى به خداوند، از طريق توجه قلبى به ذات اقدس حق حاصل مى‌شود. هر قدر توجه قلبى انسان به خدا بيشتر باشد تقربش هم افزون‌تر مى‌شود. پس براى اين‌كه انسان تقرب بيشترى پيدا كند، بهتر اين است كه با كناره‌گيرى از مردم و دنيا، توجهات مزاحم را كنار بزند و تنها در گوشه‌اى بنشيند و به عبادت و ذكر مشغول شود تا كم‌كم از اين طريق توجه كامل و در نتيجه تقرب كامل پيدا كند. 🔸در پاسخ اينان و استدلالشان بايد گفت: درست است كه توجه به خداوند انسان را به حضرت بارى تعالى نزديك مى‌كند؛ ولى اين مربوط به بُعدى از قلب است كه كارش توجه است و اين بُعد، همه وجود انسان نيست. اصل كلى در مورد تقرب به خدا اين است كه اين تقرب در سايه «‌بندگى‌» حاصل مى‌شود. بندگى نيز بايد سراسر وجود انسان را پر كند. در اين ميان، هر عضوى را بندگى خاصى است. بندگى هم بايد در چشم، گوش، دست، پا و زبان و هم در قلب و دل تجلى كند. آرى، بندگى دل اين است كه پيوسته به خدا توجه داشته باشد؛ ولى انسان كه تنها دل نيست و دل نيز همه كارش توجه نيست. دل جايگاه ايمان، عاطفه، محبت، بغض و بسيارى چيزهاى ديگر نيز هست. توجه تنها يك بُعد دل و يك كار آن است. البته اين بعد و اين كار دل بسيار مهم است و روح ساير عبادات محسوب مى‌شود. ارزش هر عبادتى به اندازه‌اى است كه نيتْ خالص و دل در آن توجه و حضور داشته باشد؛ ولى اين توجه بايد در اعمالِ ساير اعضا ظهور پيدا كند، نه اين‌كه آدمى براى آن‌كه هيچ نبيند و نشنود و توجهش به جاى ديگرى جلب نشود، دست، پا، گوش و چشمش را ببندد، گوشه‌اى بنشيند و به عبادت مشغول شود. بلى، اگر همان گونه كه در روايات آمده و سنّت پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) و ائمه معصومين(عليهم السلام) بوده است، انسان در شبانه‌روز شب‌هنگام كه همه خاموشند و در خوابند، ساعتى را براى توجه به خدا اختصاص دهد بسيار خوب است، آن هم به اين شرط كه مزاحم با تكليف واجبش نباشد. 🔹اگر كسى راست مى‌گويد و خيلى علاقه‌مند است به خدا توجه كند، نيمه‌هاى شب و دو ثلث از شب گذشته، از بستر گرم برخيزد، نماز بخواند و سر به سجده بگذارد و در آن حال توجهش را از همه چيز قطع كند و روى دلش را تنها متوجه خدا نمايد. پس از آن نيز بايد توجه داشته باشد كه گرچه شب زنده‌دارى و راز و نياز سحرگاهى يكى از بهترين راه‌هاى ارتباط با خدا و توجه به مبدأ هستى است؛ ولى همه زندگى شب زنده‌دارى نيست. اسلام دستور نمى‌دهد شب تا صبح احيا بگير و بعد صبح تا شب را به خواب و استراحت بپرداز! اگر چنين باشد پس چه وقت به كسب علم و دانش بپردازد؟ چه وقت جهاد كند و امر به معروف و نهى از منكر نمايد؟ كسب مال حلال و تأمين زندگى خود يا رسيدگى به مستمندان و درماندگان چه مى‌شود؟ آيا عرفان به معناى شب تا صبح عبادت كردن و صبح تا شب لميدن و آرميدن و دل خوش داشتن به گناه نكردن است؟! به فرض كه با پيش گرفتن چنين رويّه‌اى هيچ معصيتى از انسان صادر نشود؛ ولى آيا اين گناه نكردن ارزش محسوب مى‌شود؟ كسانى كه چنين رويّه‌هايى در عرفان دارند، بعضاً مرام و مسلكشان اين‌گونه است كه مى‌گويند، پس از چند صباحى اين‌گونه عبادت كردن و معصيت نكردن، فرد واصل الى الله مى‌شود و به مقام «‌انسان كامل‌» مى‌رسد و به حقيقت حق نايل مى‌گردد. در اين‌جا است كه از عالم تكليف گذر مى‌كند و همه چيز براى او تمام مى‌شود و ديگر هيچ تكليفى متوجه او نيست! 🔸به راستى آيا چنين است؟! اگر مسأله به اين سادگى بود پس چرا خود ائمه و انبيا(عليهم السلام)كه راه را بهتر از ما مى‌دانستند، خود را به آب و آتش مى‌زدند؟ اگر چنين بود، امام حسين(عليه السلام) به جاى آن‌كه به كربلا بيايد و خود و عزيزانش كشته شوند و اهل بيتش به اسارت بروند، به گوشه‌اى مى‌رفت و تنها عبادت مى‌كرد و ذكر مى‌گفت؛ پس چرا چنين نكرد؟ از اين رو با نگاه به رفتار و زندگى اهل‌بيت(عليهم السلام) در‌ مى‌ يابيم كه راه كامل شدن و به حقيقت رسيدن اين نيست، بلكه سير و سلوك بايد همه جانبه باشد و در آن، همه ابعاد وجودى انسان مورد توجه قرار گيرد و متكامل گردد. در فصل بعد در اين باره بيشتر سخن خواهيم گفت. 📚در جستجوي اسلامی ، محمدتقي مصباح يزدي ، بخش دوم از فصل دوم(تحریف و انحراف در آموزه های عرفانی) ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab