eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 نجات امت و تربیت کودک 🔻 آنقدری که بچه از مادر چیز می‌شنود از پدر نمی‌شنود. آنقدری که اخلاق مادر در بچه کوچک نورس تاثیر دارد و به او منتقل می شود از دیگران عملی نیست. مادرها مبدا خیرات هستند و اگر خدای نخواسته مادرانی باشند که بچه را بد تربیت کنند مبدا شرند. یک مادر ممکن است یک بچه را خوب تربیت کند و آن بچه یک امت را نجات بدهد. امام خمینی (ره). صحیفه نور. جلد ۸. صفحه ۱۶۲ #امام_خمینی #تربیت_کودک #نقش_مادر_در_تربیت ✅ @keraamat_ir
🔰 محدوده اثرگذاری معلم 🔻در نظر شاگرد، استاد جایگاه خاصی دارد. بحث این نیست که چه چیزی از استاد می آموزد. مثلاً استاد ریاضی باشد یا دینی. این مهم نیست. جایگاه رفیع استاد موجب می‌شود همان‌طور که از نظر تحصیلی بُرد دارد، در مسائل تربیتی هم در یک مرتبه نازله بُرد داشته باشد. ممکن است بگویند اشتباه معلم ریاضی چه ارتباطی به اثر گذاری بر ابعاد اعتقادی و اخلاقی دارد؟ مسئله‌ی الگو دادن با عمل و اخلاق، خواه نا خواه اتفاق می‌افتد. چه رسد به این که تعلیم استاد، در ارتباط با ابعاد اعتقادی باشد. در این صورت ضریب اثرگذاری بالا می‌رود. حاج آقا مجتبی تهرانی. ادب الهی. جلد دوم. صفحه۲۰۸و۲۰۹ #حاج_آقا_مجتبی_تهرانی #ویژگی_های_مربی #تربیت_کودک ✅ @keraamat_ir
🔰 ترس و تربیت کودک 🔻 از عامل ترس باید در تربیت استفاده کرد اما نه برای رشد و پرورش دادن. بلکه برای بازداشتن روح کودک از برخی طغیان‌ها. یعنی ترس، عامل رشد استعداهای عالی نیست ولی عامل جلوگیری از رشد استعدادهای پست و پایین و عامل جلوگیری از طغیانها هست. کودک باید آگاه باشد، که تشویق یا تهدیدی که می‌شود برای چیست. اگر کودک نفهمد برای چه تشویق یا تهدید می‌شود، روحش به کلی مشوش می‌شود. بسیاری از بیماری‌های روانی در اطفال به دلیل ترساندن‌ها یا کتک زدن‌های بیجا در کودکی است. شهید مطهری. تعلیم و تربیت در اسلام. صفحه ۳۶ #تربیت_کودک #شهید_مطهری ✅ @keraamat_ir
🔰 تربیت فرزندان مجاهد 🔻به آن کسی که عالی‌ترین تحقیقات علمی را هم بکند، مبارز نمی‌گویند اگر در راه پیشبرد یک هدف فکری ایدئولوژیکی و در راه مقابله با دشمن این‌ فکر به کار نرفته باشد. جهاد یعنی تلاش و کوشش در راه پیشبرد هدف؛ اما آن تلاش و کوششی که با درگیری با دشمن همراه است. مقام معظم رهبری. همرزمان حسین (ع).ص ۱۰۶ و ۱۰۷ 🔸 کرامت نوشت هدف و مقصد در آموزش و تربیت فرزندانمان این نیست که صرفا یک انسان برجسته در هر رشته و حرفه‌ای باشند. بلکه باید هدف را جهاد در هر عرصه‌ای قرار داده و مجاهد پرورش دهیم. جهاد در علم، جهاد در صنعت، جهاد در کشاورزی و .... . اولین گام در این جهت این است که هدفمان از زندگی که رسیدن به خدای بزرگ است را تبیین کنیم و در گام بعد دشمنان این راه را به کودکان خود بشناسانیم و آنگاه راه جهاد را برایشان ترسیم نماییم. @keraamat_ir
🔰 تربیت دخالت کردن نیست 🔻 والدینی که علاقمند هستند فرزندان مستقل، آزاد، خودکار، خودرهبر و مسئول داشته باشند باید از دخالت‌های پی‌درپی و تحکم و دستورات دیکته ‌شده پرهیز کنند تا کودکان از طریق فراهم‌ شدن زمینه‌های مناسب، از همان ابتدا حس مسئولیت‌پذیری و کفایت‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی را در خود پرورش دهند. دخالت نکردن به منزله‌ی رهاکردن کودک نیست؛ بلکه دخالت به شکل غیرمستقیم است تا وی با پای خود راه کمال را طی کند. تربیت چه چیز نیست؟ دکتر عبدالعظیم کریمی. ص ۱۱۴ و ۱۱۵ #تربیت_کودک #دکتر_عبدالعظیم_کریمی ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *گام اول در کتابخوان شدن کودکان* 🔻 فکر می‌کنیم که چرا توجه و اقبال به تلویزیون در خانه‌ها زیاد است؟ درست است که تلویزیون جذابیت های بصری دارد، اما خودمان هم کاری کرده‌ایم که آن در کانون توجه قرار گرفته است. مثلا چیدمان منزل به گونه ای است که تلویزیون در قلب خانه است، به صورت فردی و گروهی تماشا می‌شود و راجع به برنامه های آن در خانواده گفتگو صورت می‌گیرد. گام اول برای کتابخوان شدن بچه‌ها این است که در جملات قبل به جای تلویزیون کتاب قرار دهیم. کتابخانه و کتاب در اتاق بچه ها و خانه چه جایگاهی دارد؟ چقدر راجع به کتاب با هم در خانواده صحبت می‌کنیم؟ استاد صدارئی. رویداد نوجوان و کتابخوانی. @keraamat_ir
انجمن علمی دانشجویی الهیات با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده الهیات برگزار می کند: 🔰دوره مقدماتی *فِـقْـهُ التَّـرْبِـيَـة* با موضوع؛ *چیستی و چرایی تعلیم و تربیت اسلامی* 🖋 استاد دوره مقدماتی: *دکتر سجاد مهدی زاده* (کارشناس مسائل تربیتی) 🗓 زمان: *پنجشنبه ها* 🕰 ساعت: *۱۵:۳۰ الی ۱۷* ✅ تعداد جلسات: *۵ جلسه* از پنجشنبه *۱۳ آذر* ماه ۹۹. هزینه دوره : ۲۰ هزارتومان وجه التزام (این مبلغ در پایان جلسات به شرط حضور فعال عودت داده خواهد شد.) 💠 *جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره +۹۸۹۱۰۹۲۵۱۹۱۵ ارتباط برقرار نموده یا به نام کاربری @mostafa77 در پیام رسان بله پیام ارسال فرمائید.* نشانی کانال انجمن الهیات دانشگاه امام صادق (ع) در پیام رسان بله https://ble.ir/elahiat_isu@keraamat_ir
🔰 مسئله اصلی در خانواده 🔻 زن در خانه مایه‌ی آرامش است؛ مایه‌ی آرامش مرد و فرزندان. اگر خود زن برخوردار از آرامش روانی و روحی نباشد، نمی تواند این آرامش را به خانواده بدهد. زنی که مورد تحقیر قرار بگیرد، مورد اهانت قرار بگیرد، مورد فشار کار قرار بگیرد، نمی تواند کدبانو باشد؛ نمی تواند مدیر خانواده باشد؛ درحالی‌که زن، مدیر خانواده است. این مسئله‌ی اصلی است. این یکی از آن اصلی‌ترین مسائل است، که خب در محیط زندگی ما ؛چه محیطهای قدیمی ما، چه محیطهای جدید ما؛ چندان مورد توجّه قرار نگرفته است و باید مورد توجّه قرار بگیرد. مقام معظم رهبری. ۳۰ فروردین ۹۳ #مقام_معظم_رهبری #نقش_زنان_در_تربیت ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد عباسی ولدی در میگوید: امروز جنگ اقتصادی دارد ما را از معارف تربیتی دین دور میکند و این خطرش بیشتر از خود جنگ اقتصادی است... 🌐 ثبت نام و اطلاعات بیشتر: evnd.co/9PJZN 📽 @keraamat_ir
🔰 این را به بچه ات نگو! 🔻 در هفت‌سال اول که بچه دارد خودش را پیدا می‌کند، به پدر و مادر فرموده‌اند که مثل غلامِ او باشید که او بفهمد ارباب است. وای بر مامان و باباهایی که در هفت‌سال اول به بچه‌ ثابت نمی‌کنند که عاشق او هستند! این بچه باید آخرِ کیف باشد! برخی از مادرها مدام به بچه می‌گویند، «دیگر دوستت ندارم ها!» چرا بچه را تهدید می‌کنی؟! خُب این بچه یادش می‌ماند و می‌گوید «من موجودی هستم که به‌همین سادگی، مادرم می‌تواند من را دوست نداشته باشد؟» این را به بچه‌ات نگو. منّتش را بکش! این‌طوری بگو: «من که تو را دوست دارم، این کار را نکن...» مدام به او بگو دوستت دارم، بگذار این بچه، وجودش پُر بشود. حجت الاسلام پناهیان. محرم۹۸. آخرین آمادگی برای ظهور؛ اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه #تربیت_فرزند #استاد_پناهیان ✅ @keraamat_ir
🔰 استعدادهای کودک و اصلاح آرزو! 🔻تربیت باید از اصلاح اراده شاگرد برای انتخاب آرزو آغاز شود. راه این است که مربی بتواند اراده شاگرد را به مسیر آرزوی فطری او بکشاند. برای این کار زمینه ‌ای باید فراهم شود تا فرزند، بتواند استعدادهای فطری را که خدا به او داده نوعی بدهی تلقی کند. بچه وقتی بفهمد هوشش از دیگران بیشتر است، باید به نحوی بفهمد که در مقابل خدا، از دیگران بدهکارتر است. بداند اینها خوبیِ او نیست، بلکه بارهایی است که بر دوش اوست. وقتی فرزند اینطور با مسائل برخورد کند، بزرگ‌بینی در او برطرف می‌شود و متواضع خواهد شد. آیت الله حائری شیرازی. تربیت دینی کودک. ص۹۰-۹۲ #تربیت_کودک #آیت_الله_حائری_شیرازی ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از همون اول به بچه مسئولیت بده! 🔻 رشد در نقش آفريني است. تربيت فرد در ميدان عمل است و عمل جنبه قوه هاضمه علم را دارد. مربي وقتي مي تواند فرد را رشد دهد كه در صحنه عمل او را رشد دهد نه در يك شرايط انتزاعي يا در شرايط خيلي پاستوريزه و خاص. بايد بچه تجربه شكست را پيدا كند.در صحنه عمل, خودباوري برايش ايجاد مي شود و اعتماد به نفس او بالا مي رود. تربيت اين نيست كه بخواهيم اول يك رابطه ولايي برقرار شود، بعد تربيت كنيم و بعد نقش آفريني كند، از همان ابتدا بايد در حد جوهره متربي به اومسئوليت داد. حجت الاسلام دسمی. کرامت2. @keraamat_ir
🔰 آزادی کودکان و کشف استعدادها 🔻 طفلی که در محیطی آرام، آزادانه احساس کند آنچه می‌خواهد برایش فراهم می‌شود، به طور طبیعی ذهنش آماده می گردد تا آنچه را که در توان دارد، آشکار سازد. زیرا مانعی برای ابراز وجود و اظهار خواسته‌های خود نمی‌بیند. بدین وسیله استعدادهای نهفته اش را آشکار می‌سازد. تجربیات در دروه کودکی، زمینه‌ساز درک، شناخت و خلاقیت بیشتر در آینده خواهد شد. در مقابل اگر کودک آزاد نباشد و به خواسته ها و نیازهای طبیعیش اهمیت داده نشود یا حتی جلوی احتیاجات و نیازمندی‌های کودکانه اش گرفته شود، دیگر موقعیتی برای بروز استعدادهای خود نمی‌یابد وانگیزه‌های درونیش سرکوب می‌شود. اینگونه کودکان در آینده هم نمودی ندارند و خلاقیتی از آن انتظار نمی‌رود. حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی. خانواده و تربیت مهدوی. ص۳۴۳ #تربیت_کودکان #حجت_الاسلام_آقاتهرانی ✅ @keraamat_ir
🔰 شخصیت دادن به کودک در سیره اهل بیت 🔻 پیامبر اکرم (ص)، همواره با فرزندان خویش و حتی فرزندان اصحاب بازی می‌کردند. چرا که شرکت کردن در بازی کودکان، نوعی احترام است به شغل آنها که همان بازی است. اما علاوه بر احترام و تکریم کودکان، به آنها شخصیت نیز می‌دادند. نگاه معصومان علیهم السلام به فرزندان، نگاه به کودکانی که روز خود را با بازی و سرگرمی به پایان می‌برند نیست. بلکه آنها را افراد با شخصیت و با فهم و آگاهی می‌دانند که در آینده بزرگان قوم خود خواهند بود. یکی از شیوه های شخصیت دادن ائمه به فرزندان خود، این بود که پاسخ برخی مسائلی که از آنها سوال می‌شد را به فرزندان خود ارجاع می‌دادند تا هم تمرینی برای کودک در شکوفا کردن استعدادهایش باشد و هم کودک را به دیگران معرفی کنند. دکتر داوودی. سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت. ص ۸۱ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ایجاد رقابت و مسیر غلط در تربیت 🔻 ما چیزی به عنوان رقابت سالم نداریم. چون معنای رقابت ناسالم بودن است. من با خودم رقابت دارم. یعنی عملکرد جاری من با عملکرد قبلی من در همان فعالیت باید رقابت داشته باشد. اما قرار نیست من با فرد دیگری رقابت کنم، چون اساساً ویژگی‌های ما با هم متفاوت است. اما مفهوم قرآنی سبقت مورد اهمیت است. یعنی تمام تلاش را انجام دهیم تا جلوتر برویم. رقابت‌هایی که ما طراحی می‌کنیم در کمال خشونت است، چون موجب حسرت دیگران می‌شود. باید عرصه به گونه‌ای فراهم شود تا هرکسی نتیجه تلاشش را ببیند. استاد عمرانی @keraamat_ir
📊💰 دوره آموزشی تبیین و نقد رویکرد روانشناسی غربی 📆 مهلت ثبت نام: 25 آذر 🌐 ثبت نام و اطلاعات بیشتر: evnd.co/TPXYx ✅ @keraamat_ir
🔰 تاثیر عاطفه مادر بر کودک 🔻 انسان باید هفت سال رئوفانه از شیر مادر و با نوازش او تغذیه کند، مهربانانه در آغوش مادر و در کنار بستر او بیارامد، پدر و مادر با زبان کودکانه و با رأفت با او بازی کنند، مهربانانه با او سخن گویند و با رأفت دستش را بگیرند و به مهمانی ببرند و... . چنین کودکی در بزرگسالیش رهبری زندگی خود را به خشم نمی سپارد؛ برخلاف شخصی که در دوران کودکی پدر را در خانه ندیده و از مادر دور بوده و خود نیز در مهدکودک آرمیده و فقط غذا و بهداشت و نیازهای جسمی او تأمین شده و از عاطفه و لطف مادر که فرزند باید با جان خود آن را بیابد و بچشد، اثری ندیده است. زن در آیینه جلال و جمال. آیت الله جوادی آملی. ص۱۷۴ #آیت_الله_جوادی_آملی #تربیت_کودک ✅ @keraamat_ir
🔰 کودک تا کودکی نکند، بزرگ نمی‌شود! 🔻بسیاری از بازی‌هایی که برای ما بی‌معناست، برای کودکان به شدت مهیّج و جذاب است. مثل به صدادرآوردن جغجغه برای کودک چندماهه. برای درک روحیات کودک، باید کودک شد تا معنادار بودن و بی‌معنابودن بازی‌ها را به خوبی درک کرد. برخی از والدین از کودک می‌خواهند تا بزرگ شود، غافل از اینکه کودک درصورتی می‌تواند بزرگ شود که کودکی کند. لازمه کودکی کردن هم بازی‌های کودکانه است. کودکی کردن به قدری اهمیت دارد که نابغه‌ها هم از آن مستثا نیستند. حجت الاسلام عباسی ولدی. منِ دیگر ما. نقش بازی در تربیت فرزند، ص ۳۰ و ۳۱ #تربیت_کودک #استاد_عباسی_ولدی #نقش_بازی_در_تربیت ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فاجعه تربیتی کودکان نسل ما! 🔻 مهمترین سرمایه ما، عمر ماست و این فضای رسانه‌ای باعث میشود ارزش عمر برای بچه‌ها کم شود چرا که به بچه‌ها گذارن الکی زندگی را یاد میدهد. مینشینند پای تلویزیون هی برنامه میبیند، تمام که میشود، میگویند حالا ببینیم بعدش چه نشان می‌دهد؟ این در حالیست که در بعضی کشورها، مدارس اردوهای ثانیه ای برگزار میکنند. یعنی به بچه ها میگویند از این ثانیه تا آن ثانیه باید کاری را انجام دهی که بچه بفهمد ثانیه ها ارزش دارد نه ساعت و روز و هفته. اما ما پنج دقیقه پیام بازرگانی میبینیم! واقعا چرا؟! اگر میخواهید بچه های سرنوشت ساز بسازید باید رسانه را محدود کنید. استاد اسماعیلی . کرامت۳ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بازی و رشد عقلی در کودکان 🔻 هوش یعنی قدرت حل مسئله برای سازگاری با محیط و آدم هوشمند کسی است که توانانی گره‌گشایی مسائل را داشته باشد. اگر بچه‌ها رها باشند تا بازی کنند با مسائلی روبه رو می‌شوند و به دنبال راهی برای حل آن هستند. هم بازی‌های جسمی و هم فکری. مثلا بازی مثل اتلو، یک بازی استراتزیک است چون بر اساس شانس نیست، بلکه گزینه‌های مختلفی وجود دارد که باید راجع به آن تصمیم گرفت. استاد تراشیون. کرامت2 @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 💡 دوره آموزشی تبیین و نقد رویکرد روانشناسی غربی 📆 مهلت ثبت نام: 25 آذر 🌐 ثبت نام و اطلاعات بیشتر: evnd.co/TPXYx@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تاثیر منفی حضور و غیاب و امتحان 🔻 حضور و غیاب و امتحان گرفتن اگر به صورت موقت و برای ایجاد حس مسئولیت‌پذیری باشد، خوب است اما اگر سیره یک مربی شود بد است و اثر عکس دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند حافظه خوبی ندارند. اما اشتباه می‌کنند. چون عادت کرده‌اند برای نمره و امتحان درس بخوانند سریع آموخته‌ها را فراموش می‌کنند. اگر با عشق و برای خدمت درس خوانده شود، تمرکز ایجاد می‌شود و آموخته‌ها باقی می‌مانند. آیت الله حائری شیرازی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت محیط خانواده 🔻 توجّه داشته باشید و توجّه دارید که تربیت فرزندان این‌جور نیست که انسان هر یک‌یک بچّه‌ها را بخواهد مثل یک شاگرد معیّنی دعوتشان کند، بهشان حرف بزند و تربیتشان کند؛ نه. بعضیها میگویند که شما میگویید فرزند زیاد داشته باشید، خب تربیتشان نمیتوانیم بکنیم؛ این حرف غلط است. تربیت فرزندان، تربیت تک‌تک فرزندان نیست، تربیت محیط خانواده است. محیط خانواده که خوب بود، چه بچّه یکی باشد چه پنج تا باشد، فرقی نمیکند، خوب تربیت میشوند. به‌طور طبیعی، به‌طور غالب خوب تربیت میشوند. مقام معظم رهبری. شرح حدیث ۱۳۹۵/۹/۱۵ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 زنان و دختران حق حضور در جامعه را ندارند! 🔻 دختران و زنان حق حضور در جامعه را ندارند. آنها مکلف هستند در جامعه حضور داشته باشند. حق یعنی من بخواهم انجام می‌دهم و نخواهم انجام نمی‌دهم. اما وقتی چیزی تکلیف شد، موظف هستیم انجام دهیم. از کجا چنین ادعایی داریم؟ قرآن می‌فرماید المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض ..... . آیا می‌شود زنان و مردان مومن نسبت به هم ولایت داشته باشند و زنان در جامعه حضور نداشته باشند؟ اما ما معمولا حضور در جامعه را فیزیکی و مادی و محدوده آن را بیرون از در خانه معرفی می‌کنیم. دکتر غلامی- دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir