eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 خانواده های مذهبی و بچه های بی دین 🔻 تمام قوایی كه در انسان هست مصلحتی دارند. بچه احتیاج به بازی دارد. یک انرژی در وجود كودك ذخیره است كه فقط به وسیله ی بازی دفع می‌شود. اما بعضی نمی‌گذارند بچه‌ی 5-6 ساله برود با بچه‌ها بازی كند. هر مجلسی كه می‌روند بچه را هم می‌برند برای اینكه تربیت شود! همواره به او گفته‌اند خدا، قیامت و .... بچه‌ای كه در اثر تلقین پدر در ۱۲ سالگی نمازش ۲۰ دقیقه طول می كشید، در ۲۵ سالگی یک فاسق از آب در می‌آید! در غریزه ی بچه خدا و قیامت بوده، اما شما در حالی آنها را تقویت كرده‌اید كه جلوی سایر غرایز را گرفته‌اید در نتیجه در فرصتی که برایش پیش آید تمام ساختمانى كه پدر در وجود او به غلط ساخته است را ويران می‌سازد. شهید مطهری. مجموعه آثار. آزادی معنوی. ج ۲۳. ص ۵۳۹ #شهید_مطهری #تربیت_کودک ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عادت سازی در تربیت 🔻 رفتارهایی که صرفاً بر اساس عادت باشد ارزش کمی دارند و در مقابل چالش ها پیروز نمی‌شوند. اما این بدان معنا نیست که عادت سازی مطلقا خوب یا مطلقا بد است. در سنین کودکی بیشتر باید عادت ایجاد کرد تا کاها برای کودک سهل شود. مثلاً کودک را همراه خود به مسجد ببریم تا روحیه کمرویی در او برطرف شود و مواجهه با بزرگسالان برایش راحت‌تر شود. یا مثلاً در ۷ سال اول، نماز باید به یک بازی برای کودک تبدیل شود. دکتر اعتصامی. کرامت1 @keraamat_ir
🔰 بهترین شیوه آموزش به کودکان 🔻 بهترین شیوه آموزش، طرح سوال در ذهن دانش آموز است. معلم باید فرصتی دهد تا شاگرد فکر کند و اندک اندک با اشاره‌های معلم به جواب برسد. کنجکاوی دانش آموز را باید برانگیخت و آن را سرکوب نکرد. همچنین قدرت انتقاد از محصل نباید گرفته شود، آنگونه که تصور کند دانش آموزِ مطلوب در نظر معلم کسی است که هرگز اعتراضی نمی‌کند. معلم باید اظهار نظر محصل را جدی بگیرد، اگرچه غلط باشد تا او احساس کند که هم «قدرت نظر دادن» دارد و هم «حق آن» را. معلم باید از متعلم خود بخواهد طلب استدلال کند یعنی برای سخنانی که از معلم می‌شنود، علت و برهان بخواهد. استاد صفائی حائری. روش تربیت کودک ص۲۳ و ۲۴ #استاد_صفائی_حائری #ویژگی_های_مربی ✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی مشاوره مدرسه ای 🔻 مرکز تربیت مشاور و مشاور تربیتی پیوند با همکاری انجمن مشاوره ایران برگزار میکند. 🔸پشتیبانی با نام کاربری @FM1234 ⛔️ مهلت ثبت نام تا ۱۰ اسفندماه 🌐اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: www.keraamat.ir@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ابعاد مخاطب شناسی دختران 🔻 مخاطب شناسی یعنی بدانیم هویت قشری که با آن مواجه هستیم چیست؟ در مورد هویت خود چه فکر می‌کند؟ درباره روابط اجتماعی ارزشهای او چیست؟ مثلاً رابطه دختر و پسر را چطور می بیند؟ آیا می‌دانیم در ذهن بچه‌ها چه می‌گذرد؟ آیا میدانیم مخاطب ما چه چیزی را دوست دارد و از چه چیزی بدش می‌آید؟ فعالیت اجتماعی او چیست؟ فضای مجازی چه به او می‌دهد؟ به عنوان یک مربی می‌دانیم بازی‌هایی که بچه ها با گوشی می‌کنند چیست و چه سایتهایی را نگاه می‌کنند؟ یک مربی دبستان باید به طور دائم شبکه پویا و امید را رصد کند تا بداند منبع تغذیه بچه ها چیست. اگر به اینگونه رفتار نکنیم موجب می‌شود تا طراحی‌هایی انجام دهیم که بی‌فایده باشد و مخاطب مسیر دیگری را برود. دکتر غلامی. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
*دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی * 💢 اسفند امسال، در رویداد چهارسوق دور هم جمع می‌شویم تا زمینه‌ساز تحولی واقعی در کشورمان باشیم...💢 از تمامی مخاطبان کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلابی اسلامی دعوت می‌شود که در دوازدهمین رویداد نوآوری‌های آموزشی چهارسوق شرکت کنند. 🔹کد تخفیف ۳۰ درصدی افراد: ch12keraamat 📆 زمان: ۱۳ الی ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ 💡 *چهارسوق، اجتماعی سالانه است برای:* 🔸 برای تحول در آموزش 🔹 دیده‌شدن حرکت‌های امیدبخش در حوزه آموزش 🔸 فعالان و اعضای جامعه تعلیم و تربیت 👥 *مخاطبین چهارسوق* فعالان تحول‌خواه از جمله 🔸 معلمان، مربیان و کادر مدارس 🔹 پژوهشگران و اساتید تعلیم و تربیت 🔸 طلاب و دانشجویان علاقه‌مند 🔹 مدیران و کارشناسان نهادهای تعلیم و تربیتی 🔸 اهالی رسانه 🔹 و حتی والدین دغدغه‌مند حوزه تعلیم و تربیت 📌 اطلاعات تکمیلی و ثبت‌نام (مهلت ثبت‌نام: جمعه ۸ اسفندماه) 🌐 https://b2n.ir/ch12b 📌 تماس با ما: ۰۲۱۶۶۹۵۶۲۱۳ - ۰۹۹۳۳۲۸۳۶۶۵ 🌐 شناسه ما در شبکه‌های اجتماعی: @chaharsoogh_edu
🔰 چگونگی تربیت در شرایط مختلف 🔻 کسی که انسان مطلع و عاملی است و قصد سازندگی هم دارد، باید شرایط طرفی را که قرار است ساخته شود در نظر بگیرد. این، مسئله مهمی است. مثلا اینکه دقت کند که طرف مقابل در چه سنی است. انسان در هر سنی مقتضیات خاص خود را دارد. مایحتاج او از نظر معارفی، اخلاقی و عملی در سنین مختلف یکسان نیست. همچنین افراد از نظر محیط هایی که در آن هستند اطلاعاتشان مختلف است. نمی‌شود با همه انسانها یک جور برخورد کرد. نباید چهار کلمه قلمبه، سلمبه که یاد گرفته ایم تحویل بدهیم. چرا که متوجه نمی شود و می‌رود. حاج آقا مجتبی تهرانی. ادب الهی. جلد دوم. صفحه ۲۳۰ تا ۲۳۲ #حاج_آقا_مجتبی_تهرانی #تربیت_اقتضائی ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تنظیم سبد رسانه ای برای بچه ها 🔻 در استفاده از تلویزیون باید به چند نکته توجه کنیم. اول اینکه یادگیری های ما از فضای تصویری محدوده وسیعی نداشته باشد. باید توجه کنیم مهمترین وسیله برای پیام رسانی قرآن است و نوشتاری است. اگر ما سهم تصویر را آنقدر زیاد کردیم تا از نوشتار فاصله گرفتیم موجب سطحی شدن آدمها می‌شود. علاوه بر یادگیری اگر اوقات فراغت بچه ها به جای ورزش و بازی های غیر رایانه‌ای بیشتر صرف مصرف رسانه شود آدم هایی رویایی، متوقع، زودرنج و حساس می‌شوند. بنابراین حتماً باید برای مصرف خانواده سبد تعریف کرد مثلاً یک ساعت در روز صرف دیدن تلویزیون شود. استاد اسماعیلی. دوره کرامت۳. @keraamat_ir
🔰 تربیت فرزند در هفت سال سوم 🔻 فرزند در هفت سال سوم تربیت، مرحله اطاعت و کارآزمایی را پشت سر نهاده و با گرایش شدید به «تشخص طلبی و استقلال جویی» باید در کشور خانواده مسئولیت‌های جدی را بپذیرد و به عنوان عضوی فعال و کارآمد در خانواده نقش آفرین گردد. در این دوران، والدین باید برای فرزند جوان خویش شخصیت و احترام فوق العاده‌ای قائل شوند. او را به خود نزدیک و در «تصمیم‌گیری‌های مهم خانواده» دخیل سازند ،«مسئولیت‌های مهم و جدی» را در بیرون و درون خانواده به او بسپارند و او را در استقلال جویی‌اش مدد رسانند. فرزند ما، در دوران کودکی در خانه مسئولیت جدی ندارد، اما وقتی به دوران سوم تربیتی گام می‌گذارد، باید قسمتی از بار سنگین وظایف خانواده را بر دوش بکشد. حجت الاسلام آقاتهرانی. خانواده و تربیت مهدوی،ص۴۴۰-۴۴۱ #تربیت_نوجوان #حجت_الاسلام_آقا_تهرانی ✅ @keraamat_ir
🔰 مهم ترین نکته ای که در تربیت فراموش میکنیم 🔻 تربیت فرزند، به حوصله نیاز دارد و آزاد گذاشتن کودک، به هم ‌ریختگی و سر و صدا دارد. برخی از امور به قدری واضح است که از آن غافل می‌شویم. یکی از اینها «کودک بودنِ کودک» است. شما وقتی با کسی که گوشش می‌شنود صحبت می‌کنید، امّا او به جهت بی‌دقّتی، حرف‌های شما را نمی‌فهمد، از دستش عصبانی می‌شوید؛ امّا اگر با کسی که قدرت شنوایی ضعیفی دارد، صحبت کنید و او دیر متوجّه شود، عصبانی نمی‌شوید؛ زیرا قبول کرده‌اید شنواییِ ضعیفی دارد. ما نپذیرفته‌ایم که بچّه‌ها، بچّه‌اند و با بزرگ‌ترها، فرق دارند. لذا وقتی بچّگی می‌کنند، حوصله‌مان زود، سر می‌رود. اگر به این مسئله دقّت کنیم، اگر فرزندمان جست و خیز نداشته باشد، نگران می‌شویم. درست مثل وقتی که کودک، غذا نمی‌خورَد. ما از غذا نخوردن کودکمان، نه تنها خوش‌حال نمی‌شویم، ناراحت هم می‌شویم. حجت الاسلام عباسی ولدی. منِ دیگرِ ما، کتاب سوم، صفحه ۸۱ و ۸۲ #تربیت_کودک #استاد_عباسی_ولدی ✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی مشاوره مدرسه ای 🔻 مرکز تربیت مشاور و مشاور تربیتی پیوند با همکاری انجمن مشاوره ایران برگزار میکند. 🔸 پشتیبانی نام کاربری @fm214 ⛔️ مهلت ثبت نام تا۱۶ اسفند تمدید شد 🌐اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: www.keraamat.ir ✅ @keraamat_ir
🔰 الگوی منحصر به فرد برای بچه ها 🔻 امام(ره) می‌فرمایند هیچ کسی به اندازۀ مادر در تربیت بچه موثر نیست. دلیل این تأثیر منحصر به فرد، محبت منحصر به فردی است که بچه به مادر دارد. لذا ناخودآگاه رفتارهای مادر را به دقت زیر نظر دارد و آنها را به عنوان یک الگو به خاطر می‌سپارد و تقلید می‌کند. مثلاً اگر مادری بخواهد بچه‌ای تربیت کند که یک قاضی عادل باشد، اگر بین مهمان فقیر و پولدار فرق بگذارد، بچه تبعیض را یاد می‌گیرد. مثلاً وقتی مهمان فقیر داشت، توی آشپزخانه به بچه بگوید: «همین که هست را ببر جلوشون بگذار»، اما وقتی مهمان ثروتمندی داشت، بگوید «آدم‌های مهمی هستند، بیا یک چیز درست حسابی براشون ببریم» بچه تبعیض را یاد می‌گیرد و بنا به فرمایش امام(ره): «انسان تا آخر! به همان تربیت بچگی باقى مى‏ماند؛ مگرعوامل بسیار قوى‌ او را برگرداند». لذا اغلب، ویژگی‌های شخصیتی خوب و بد بچه‌ها بازتاب ویژگی‌های مادرانشان است. حجت الاسلام پناهیان. ۹۴/۰۹/۲۲ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سیره تربیتی اهل بیت 🔻 در روایات متعددی بیان شده که فکر نکنید بچه‌ها نمی‌فهمند. کودکان از همان سنین کودکی جزئی‌ترین احساسات، توهین و محبت را درک ‌می‌کنند. حتی اگر پدر و مادر به هم اخم کنند می‌فهمد و رنج می‌برد. به همین دلیل باید کودک را تکریم ‌کرد و به او احترام گذاشت. آیا الان در مدرسه یا خانه مدیر و ناظم و پدر و مادر اول به بچه ها سلام می‌کنند یا جلوی پای بچه ها بلند می‌شوند؟ بوسیدن فرزند حتی فرزندان بزرگ و نوازش آنان جزء تعلیم و تربیت اسلامی است اما در عین حال نباید او را لوس کرد. باید نوازش و احترام و تکریم وجود داشته باشد اما در عین حال وادادگی و عیاشی پشت عیاشی و مسئولیت نشناسی نیز نباید وجود داشته باشد. استاد حسن رحیم پور- دوره کرامت1 @keraamat_ir
🔰 الگوسازی و تربیت فرزندان 🔻 انسان با شناخت الگوها و پیروی از آنها می‌تواند به درجات عالی دست پیدا کند. شهدای هسته‌ای یکی از الگوهای بزرگ هستند. شهید چمران یک الگو است. دانشمند، درس خوانده و یک مجاهد واقعی! شهید آوینی و شهید حججی الگو هستند. باید سبک زندگی این ها را تبیین کنیم. ببینیم در زندگی خانوادگی چه‌جور عمل می‌کردند و به وظیفه چه‌جور نگاه می‌کردند؟ مثلاً در داخل خانواده و در شهر خود نسبت به اسراف و اَشرافیگری چه جور بودند؟ در ازدواج، گزینش همسر، مراسم ازدواج و نوع رفتار با خانواده ها چه‌جور بودند؟ هزاران الگو در استان‌های گوناگون هستند. اینها را برجسته کنید و سیمای منور اینها را در مقابل چشم جوانها نگه دارید. مقام معظم رهبری. تربیت ماندگار. صفحه ۹۱-۹۳ #تربیت_فرزند #مقام_معظم_رهبری ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 قاعده اقتدار در خانواده 🔻 یکی از قواعدی که برای تربیت صحیح باید در خانه رعایت شود «قاعده اقتدار» است. اقتدار والدین باید در خانه حفظ شود. منظور از اقتدار دعوا کردن و ... نیست بلکه یعنی من به گونه ای زندگی کرده باشم که فرزندم مرا قبول داشته باشد و از من حرف شنوی داشته باشد. در جامعه، معلم، رسانه و ... باید سعی کنند اقتدار والدین حفظ شود . اما این سرمایه چطور ایجاد می‌شود؟ اگر من به همسرم احترام بگذارم و حرفش را گوش کنم، در خانواده برای او اقتدار ایجاد کرده‌ام. همچنین رفتارهای شخصی ما مهم است. اگر پدر درگیر آسیب‌ها و اشتباهات باشد نمی‌تواند اقتداری در مقابل فرزند داشته باشد و در جای لازم فرزند از او حرف شنوی ندارد. دکتر سید کمیل حسینی. دوره تربیت دخترانه‌ @keraamat_ir
🔰 چگونگی تلویزیونی نشدن فرزندان 🔻 کودک به اندازه حساسیتی که از والدین خود به تلویزیون می‌بیند نسبت به آن حساس می‌شود. برای جدا کردن بچه‌ها از تلویزیون اولین کار، جدا شدن والدین از تلویزیون است! برای جدا شدن خود از تلویزیون، میزان تماشای فیلم و سریال را به حداقل برسانید؛ هیچ اتفاقی نمی‌افتد اگر مدتی نه فیلم ببینید نه سریال! به هیچ وجه حرص و ولع خود را نسبت به تلویزیون به کودک نشان ندهید. در حین تماشای برنامه‌ها، کارهایی انجام دهید که نشان دهد شما غرق آن نشده‌اید؛ مثلا با همسرتان کمی حرف بزنید، کتابی دستتان بگیرید و حالت مطالعه داشته باشید. اگر پیش از آغاز برنامه مورد علاقه‌تان بیرون از خانه هستید، عجله خود را برای رسیدن به برنامه نشان ندهید. حجت الاسلام عباسی ولدی. من دیگر ما، کتاب های شکلاتی ما. صفحه ۱۳۲ و ۱۳۳ #تربیت_فرزند #استاد_عباسی_ولدی ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آموزش تفاوتهای جنسیتی 🔻 دختران و پسران ما امروزه با انبوه تمایزات جنسی و جنسیتی وارد زندگی می‍شوند. تمایزاتی که میتواند موجب جذابیت بیشتر در محیط خانواده شود، به عامل تخاصم تبدیل شده است. باید خصوصیات روانشناختی پسران را به دختران و خصوصیات روان شناختی دختران را به پسران آموزش دهیم. در قدیم مادران هوشمند این کار را می‌کردند اما امروزه خانواده ها یا آن را فراموش کرده اند و یا از آموزش و پرورش انتظار دارند این کار انجام شود. مثلا باید به یک پسر یاد داد که دختران در هنگام ناراحتی دوست دارند صحبت کنند یا با آنها صحبت شود و به دختران باید یاد داد پسران در هنگام ناراحتی دوست دارند کمی آرامش پیدا کنند پس در هنگام ناراحتی مردی دائم از او سوال نپرسید. حجت الاسلام زیبایی نژاد. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
🔰 آزمون و خطا و رشد استعدادها در کودک 🔻 دادن فرصت «آزمون و خطا» و آزادی نسبی در حد توان و ظرفیت کودک، به او کمک می‌کند تا توانمندی‌های خود را در «تجربه شخصی خود» بیابد. این آزادی عمل او را از اقتباس انفعالی، تقلید مکانیکی و تلقین تحمیلی که هر سه از آفات تربیت گلخانه‌ای است آزاد می‌کند. دکتر عبدالعظیم کریمی. ملاحظات روان‌شناختی در تربیت کودکان. ص۱۵ 🔸 کرامت نوشت: مثلاً وقتی کودک می‌خواهد کاردستی درست کند، وسایل مختلف مانند مقوا، پارچه، قیچی، چسب، رنگ و ... را در اختیار او بگذاریم تا در فضایی آزاد، خودش به ساختن اقدام نماید یا شستن ظرف‌ها را در قالب آب بازی همراه او انجام دهیم و نگران به هم ریختن یا کثیف شدن خانه نباشیم. #دکتر_عبدالعظیم_کریمی #تربیت_کودک ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جایگاه عواطف و رفتار در تربیت فرزندان 🔻 پدر و مادر باید فرزندشان را اولا به عنوان بنده خدا و یک انسان و بعد به عنوان فرزند خود دوست بدارند. نباید در خانواده دوست داشتن مشروط وجود داشته باشد؛ اینکه اگر معدلت اینقدر بشود یا .... من تو را دوست دارم؛ اینها غلط است! باید همواره فرزند خود را دوست داشته باشیم اما به او بگوییم انتظار دارم هر جا هستی یک قدم به جلو حرکت کنی. استاد عبدالهادی عمرانی @keraamat_ir
🔰 توحید در کودکان چیست؟ 🔻 طفل به طور طبیعی دنبال رازقی می‌گردد. اولین رازقی که به او برخورد می‌کند، مربی است. توحید بچه کوچک این است که نسبت به رازق خودش و با پدر و مادرش، وفادار و صمیمی باشد. توحید در شاگردهای شما این است که وقتی از شما چیزی فهمیدند، عمل کنند و نسبت به شما حق شناسی را حفظ کنند. آن اخلاص چهل ساله را از طفل چهارساله نمی‌شود توقع داشت. آیت الله حائری شیرازی. مربی و تربیت. ص ۱۹۴ و ۱۹۵ 🔸 کرامت نوشت: پدر و مادر و مربی باید بندگی خود را در مقابل خداوند به کودک نشان دهند تا او نیز کم کم متوجه وجود قدرت بزرگ‌تری به نام خدا شود. مثلا پدر، رعایت امانت و پاک‌دستی خود را در شغلش برای اطاعت از فرمان خدا به فرزندان نشان دهد. #آیت_الله_حائری #تربیت_کودک #ویژگی_های_مربی ✅ @keraamat_ir
🔰 علم مضر! 🔻 مهم تربیت است. علم تنها فایده ندارد. علم تنها مضر است. این باران رحمت الهی است، وقتی به گلها می خورد، بوی عطر بلند می شود و وقتی به جای کثیف می خورد، بوی کثافت بلند می شود. علم هم همینطور است. اگر در یک قلب تربیت شده وارد شود عطرش عالم را می گیرد و اگردر یک قلب فاسد بریزد، عالم را فاسد می کند. اذا فسد العالم فسد العالم. امام خمینی . صحیفه نور. ج ۱۴. ص۳۲ 🔸 کرامت نوشت: وقتی ریاضیات و طبیعیات و حتی علم دین را به کودک و نوجوان می‌آموزیم اما در کنارش درد دیگران داشتن به خاطر خدا را نمی‌آموزیم، انسانهایی غیر متعهد پرورش داده‌ایم که از علم خود در جهت آسیب به این عالم و مردمانش استفاده خواهند کرد. #امام_خمینی #تربیت_انسان ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تاثیر تاریخ در هویت سازی 🔻 تاریخ هویت ساز است. به میزانی که متربی ما با تاریخ حشر و نشر داشته باشد، هویتش شکل میگیرد. اگر بتوانیم تاریخ انقلابی گری انبیاء و امامان را نشان دهیم به صورتی که متربی با جریان تاریخی گذشته و آینده احساس پیوند کند، برای او هویت ایجاد کرده ایم. مثلا اینکه یک نوجوان اطلاع داشته باشد که خانمهایی در ۱۷ دی در مشهد راهپیمایی کردند و با آنها احساس پیوند کند و نسبت به بنیاد تربیتی فرح موضع منفی داشته باشد، اینها در نوجوان هویت ایجاد میکند. تاریخ انقلاب انسان را درد آگاه میکند و بستر انقلابی شدن شکل می‌گیرد. دکتر فاضل. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نگاه قرآنی به ویژگیهای دختران 🔻 اولین چیزی که راجع به دختران باید بدانیم، نگاه هستی شناسی به زن است. در خطابات قرآنی، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و به هر دو به عنوان یک انسان نگاه میشود. زن و مرد به لحاظ سبک خلقت یکسان هستند اما با توجه به نقشها و مسئولیتهایی که بر عهده هر یک قرار داده شده، ویژگیهای متفاوتی دارند. مثلا خداوند مسئولیت نبوت و قضاوت از عهده زن برداشته است و ویژگیهای متناظر با این مسئولیتها نیز در وجود او قرار داده نشده اما مسئولیت مهم مادری و تربیت بر عهده اوست و در مقابل، چنین مسئولیتی بر عهده مرد نیست و ویژگی‌های متناظر با مادری و تربیت نیز در مرد وجود ندارد. دکتر لواف. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
🔰 برخورد با رفتارهای ناشایست در سیره اهل بیت 🔻در سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام، اولین اقدام در برخورد با رفتارهای ناشایست اخلاقی، به ویژه اگر این رفتار برای نخستین بار از فرد سر زده باشد، چشم پوشی و نادیده گرفتن است. به این دلیل که اولا ممکن است او با ارزش‌های اخلاقی آشنا نبوده است و دیگر اینکه اغماض و چشم پوشی از تخلف بیش از تصریح کردن اثر می‌گذارد و او را از تکرار باز می‌دارد؛ زیرا تصریح کردن، پرده حیای میان مربی و متربی را می‌درد و فرصت بازگشت را از او می‌گیرد و او را بر ارتکاب رفتارهای ناشایست گستاخ می‌کند. دکتر محمد داوودی. سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام. ص۲۶۹ #تربیت_کودک #دکتر_داوودی ✅ @keraamat_ir