eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مادران و بزرگترین مشکل جامعه 🔻مشکل اصلی جامعه ما این است که مادران ما نفهمیدند که تربیت چقدر کلاس بالاست.تربیت را رها کردند رفتند فروشنده، منشی و ....شدند. چون نمیدانند مقام مربی چقدر بالاست. امروز مشکل جامعه ما مال جامعه نیست، مال خانواده است. خانواده مسیرش را گم کرده است، مادر، پدر و فرزند در جایگاه خودشان نیستند.جامعه خانواده بزرگ است، اگر خانواده کوچک اصلاح شد، خانواده بزرگ هم اصلاح می شود. حجت الاسلام ماندگاری- کرامت2 @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش های تربیت بزرگوارانه 🔻بچه‌ها را باید کریمانه و بزرگوارانه تربیت کرد. نباید بچه‌ها را به محض خطا تنبیه و به محض کار خوب تشویق کنیم. یکی از روش‌های تربیت کریمانه، استفاده از روش‌های غیر مستقیم مانند بیان داستان، برای امر به کار خوب و نهی از کار خطاست. تا کودک یا نوجوان خود، از خلال داستان دریابد که الان پدر و مادر چه پیامی برای او دارند. @keraamat_ir
🔰 تربیت حماسی یا تربیت عافیت‌گرا! 🔻در ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺣﻤﺎﺳﯽ ﺑﺎﯾﺪ متربی را در ﺷﺮاﯾﻂ ﺳﺨﺖ و در ﻣﻌﺮض اﻧﺘﺨﺎب ﻗﺮار داد، تا داﺋﻢ ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶ رو ﺑﻪ رو ﺷﻮد. در این راه ﺟﺴﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ روح ﻫﻤﺮاﻫﯽ ﮐﻨﺪ. ﻟﺬا ﺟﺴﻢ ﺑﺎﯾﺪ بسیار ﭼﺎﺑﮏ، ورزﯾﺪه و ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ اﯾن مؤلفه‌ها با ورزش بدست می‎آید. کوهنوردی ورزشی است که ﻫﻢ زﻣﺎن، روح و جسم را ﺗﺮﺑﯿﺖ می‌کند. ﺑﭽﻪ ﻫﺎ در ﮐﻮه ﺑﺎ ﻣﻮاﻧﻊ رو ﺑﻪ رو ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ و ﺑﺎ ﺧﻄﺮات دﺳﺖ و ﭘﻨﺠﻪ ﻧﺮم ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. اﻟﺒﺘﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺷﺮاﯾﻂ میﺗﻮاﻧﺪ در خانه و ﻣﺪرﺳﻪ ﻫﻢ اﺗﻔﺎق ﺑﯿﻔﺘﺪ؛ ﺑر ﺧﻼف آﻧﭽﻪ ﮐﻪ در ﻣﺪل ﻫﺎي ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﻋﺎﻓﯿﺖﮔﺮاﺳﺖ‌ ﮐﻪ هر لحظه، همه چیز در دسترس کودک و نوجوان قرار دارد. حجت الاسلام حاج علی اکبری- مصاحبه تربیت حماسی، چیستی و چرایی-بهار ۹۲ #حجت_الاسلام_حاج_علی_اکبری #تربیت_حماسی ✅ @keraamat_ir
🔰 تقویت اراده و تربیت عاشورایی 🔻اگر بخواهید فرق بین انسان و حیوان را ببینید، در عزم و اراده است. لذا درجات انسانیتِ انسان، متوقف بر درجات عزم است. انسان به همان درجه ای که عزم دارد انسانیت دارد؛ یعنی اگر عزم، ضعیف است انسانیت، ضعیف است و اگر شدید و قوی است، انسانیت قوی است. زهیر، عثمانی است و هیچ ادعای شیعه گری هم ندارد. رو کرد به اینهایی که همراهش بودند و گفت: همه تان خیمه و خرگاه را جمع کنید و به وطن برگردید. گفتند زهیر چه شده است؟ یک جمله گفت: «قَدْ عَزَمْتُ عَلَى صُحْبَةِ الْحُسَينِ» حاج آقا مجتبی تهرانی- ادب نبوی- دفتر اول جلد 1- صفحه 72- 75 #حاج_آقا_مجتبی_تهرانی #تربیت_عاشورایی ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت حماسی و رشد انسان‌های مبارز 🔻مدت 250 سال زندگی ائمه اطهار علیهم السلام، سراسر مبارزه و جهاد است. گواه این مدعا چند چیز است. خطاب ما در زیارت جامعه کبیره به ایشان است که «شهادت میدهم که تو در راه خدا آنچنان که شایسته است، جهاد و مبارزه کردی» و هم چنین نحوه به شهادت رسیدن همه ائمه اطهار که یا در تبعید یا در زندان و یا در میدان نبرد به شهادت رسیدند. باید اندیشید، چه کسی را در زندان یا میدان نبرد می‌کشند؟ جز یک انسان پیکارجو را؟! مقام معظم رهبری- انسان 250 ساله @keraamat_ir
🔰 حق فرزند تو این است... 🔻امام سجاد (ع) می فرمایند: حَقُّ وَلَدِكَ ... أَنَّكَ مَسْؤُولٌ عَمّا وُلّيتَهُ مِنْ حُسْنِ الْأَدَبِ وَالدِّلالَةِ عَلى رَبِّهِ وَ الْمَعُوَنَةِ عَلى طاعَتِهِ فيكَ وَ فى نَفْسِهِ ... حق فرزندت این است.... در سرپرستى وى مسؤليت دارى كه ادب او را نيكو كنى و به سوى پروردگارش رهنمون سازى و در فرمانبردارى از او، نسبت به وظايف تو و خودش، يارى اش دهى. تحف العقول صفحه ۲۶۳ ادب و اخلاق به صورت بالقوه درون فرزند وجود دارد. پدر و مادر باید موانع را برطرف کنند و کودک را به سوی خداوند راهنمایی کنند، تا گل‌هاى معطر خوبى‌ها از شاخسار وجود او آشکار شود. همچنین پدر و مادر باید لوازم اطاعت از خداوند را برای فرزند فراهم آورند تا طاعت کردنِ خدا برای او ملکه شود. آیت الله سبحانی- شرح رساله حقوق امام سجاد (ع) (ع) @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت با نقش بازی کردن! 🔻مادر یا معلم، ساعات زیادی را با بچه هستند، در نتیجه نمی توانند جلوی بچه نقش بازی کنند. تربیت در خانواده القایی است. من چقدرتربیت شده ام میتوانم تربیت کنم! برخی قصد تربیت یک نسل را دارند اما خودشان کمیتشان لنگ است! آن وقت این نقص را با اشتباه دیگری جایگزین می کنند و مقوله تربیت را به «امور تربیتی» می سپارند!! حجت الاسلام قاسمیان- کرامت1 @keraamat_ir
🔰 تربیت اسلامی فرزندان 🔻 "يا ايها الذين ءامنوا قوا انفسکم و اهليکم" تحريم ۶. اي کساني که ايمان آورده ايد! خود و خانواده ي خويش را حفظ کنید. خداوند در این آيه مي فرمايد، خود و خانواده ي خود را از آتش و عذاب الهي برهانيد. من به شما خانم ها، اعم از دانشجو و دانش آموخته و استاد عرض مي کنم که نگوييد ما استاد دانشگاه هستيم، صبح زود از منزل خارج مي شويم و فرصتي براي فرزندان خود نداريم. مبادا فرزندان خود را به حال خود رها کنيد! اين تعليم و تربيت، اسلامي نيست. برادران نیز گاهي خدماتشان آن قدر زياد مي شود که به فرزندانشان نمي رسند. اين خدمات، تکاليف خانوادگي را برنميدارد! وظيفه ي تربيت فرزند بر عهده ي هر دوي شماست. پيامبر اکرم براي اينکه تربيت فرزندان را به ديگران بياموزند، به تربيت امام حسن و امام حسين مي پرداختند. آیت الله مهدوی کنی- کتاب دوازده گفتار @keraamat_ir
🔰 سوال یا استدلال؟ 🔻طرح سوال برای حرکت فکری، راهی است که پیامبران از آنجا رفته‌اند و قرآن از آن خبر می‌دهد و می‌بینیم سوال‌هایی را که تلنگرهایِ محرکِ فکر هستند و در قرآن به کارگرفته شده اند. بر این اساس مربی آگاه به جای اینکه با سنگینی استدلال‌‎ها فکر را خسته و تنبل کند، با سوال‌ها و راهنمایی‌ها فکر را آماده می‌کند، حرکت می‌دهد و به مقصد می‌رساند. استاد صفائی حائری- کتاب مسئولیت و سازندگی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت فعال یا منفعل؟ 🔻چرا ما عاشق امام حسین (ع) هستیم؟ عزاداری‌های ما شخصیت‌های حماسی تربیت می‌کند یا خموده؟ عزاداری‎ها و گریه‎‌های ما باید حماسی باشد. یکی از لوازم تربیت حماسی، تربیت فعال است. در نظام آموزش و پرورش، معلم ارائه دهنده و دانش‌آموز دریافت کننده است. در خانه نیز، فرزندان مطالبه‌گر از پدر و مادرند. آیا با این روش‌ها، کودکان خلاق و فعال تربیت می‌‌شوند؟ استاد صداقت زاده- دوره تکمیلی پیوند- ترم اول @keraamat_ir
🔰 هدف از تحصیل دختران چیست؟ 🔻تناسب مسیر علمی دختران با نقش ها و مأموریت های آنان در زندگی، امری ضروری است. اما بزرگ نمایی‌های کاذب از موفقیت های زنانه در حوزه های غیر مرتبط با نقش ها و مأموریت های آنان، موجب دور شدن از هویت زنانه آنان می‌شود و به دنبال آن، مسیر حیات و رشد علمی دختران را نیز تغییر می‌دهد. یکی از مهم ترین دلایل توجه به تحصیل هدفمند دختران، نیاز به متخصص زنان در حوزه هایی مانند آموزش زنان ، بهداشت، پزشکی و ... است که عدم جهت دهی به تحصیلات آنان، متناسب با نیازهای جامعه زنان ، موجب کمبود نیرو در این حوزه ها و نقض غرض اصلی از تحصیل دختران خواهد بود. استاد حاج علی اکبری- کتاب الگوی تعالی دختران صفحه ۱۰۳ #تربیت_دخترانه #استاد_حاج_علی_اکبری ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مبانی فکری در برنامه تربیتی 🔻رابطه بین رفتارها و مبانی فکری در یک انسان چیست؟ اگر «برآیند رفتارهای» یک انسان بررسی شود، می‌توان «مبانی فکری» او را بدست آورد. برنامه تربیتی یک رفتار است. بنابراین وقتی یک «برنامه تربیتی» ارائه می‌دهیم چه خودآگاه و چه ناخوآگاه، در حال تبعیت از یک «مبانی فکری مشخصی» هستیم! استاد اعتصامی- کرامت1 @keraamat_ir
✅ ✳️ دوره تربیتی مجازی کرامت 4 💻 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: http://evnd.co/ICOJg@keraamat_ir
🔰 ادب، اولین مرحله از فراگیری مهارت مبارزه با نفس در کودکان 🔻 امیرالمومنین (ع) می فرماید: «ضبط النفس عند الرغب و الرهب من افضل الأدب؛ خویشتنداری در برابر خواهش نفس،در بیم و امید، از برترین ادب هاست» (غررالحکم) اولین دوره آموزشی مبارزه با نفس برای فرزندان از سن ۷ سالگی آغاز می‌شود. پدر و مادر از هفت سالگی باید رعایت «ادب» را به فرزندان خود آموزش بدهند، تا بچه ها اصل مبارزه با هوای نفس را درک کرده و بدانند که باید با «دلم می‌خواهد» های نابجای خودشان مبارزه کنند. طبق دستور اسلام، ادب و نظم را از ۷ تا ۱۴ سالگی و در خانواده باید یاد گرفت، نه از ۱۸ سالگی و در سربازی که امروزه برخی پسر ها تنها در طول خدمت سربازی رعایت نظم و برخی آداب را تمرین می کنند؛ ۱۸ سالگی برای این منظور خیلی دیر است!! حجت الاسلام پناهیان @keraamat_ir
🔰 آیا روش‌های تربیتی ثابت هستند؟ 🔻لازم است روش‌های تربیتی در «میدان پویای ارتباط بین مربی و متربی»، هر لحظه «خلق و ابداع» شود. شخصیت مربی و متربی بیان‌کننده‌ی هر روش تربیتی است که از تعامل دوجانبه‌ای به‌وجود آمده است. با این تحلیل نمی‌توان رفتار را در یک رابطه‌ی خطی و مکانیکی تعریف کرد. دکتر عبدالعظیم کریمی، ص41 و 42- تربیت چه چیز نیست؟ #روش_های_تربیتی #دکتر_عبدالعظیم_کریمی ✅ @keraamat_ir
🔰 ویژگی‌های سال‌های مختلف دوره کودکی 🔻هر قسمت از از سالیان زندگی کودکان، دارای مختصاتی است که تعلیم و تربیت در آنها تا حدودی متفاوت است. هر اندازه سن کودک کمتر باشد، وابستگیِ شخصیتِ او به پدر و مادر یا هر کسی که مدیریت او را بر عهده دارد، بیشتر است. وابستگی گروهی انسان در دوران کودکی بسیار ناپایدار است. زیرا قدرت اندیشه درباره علل و نیکی‌های عضویت در گروه را ندارد و معمولا تا سن سه سالگی، کودک روح زندگی جمعی ندارد. بنابراین بازی‌های او معمولا به تنهایی صورت می‌گیرد و از زمانی که روحیه حرکات جمعی در او بیدار می‌شود، تا مدت زمان نسبتا طولانی به احساسات و عواطف مربوط است نه اندیشه و تعقل. همچنین زمان دریافت اهمیت تعهد در انتهای کودکی و حدود نه سالگی بروز می‌کند. علامه جعفری- ارکان تعلیم و تربیت- صفحه 183و 184 #تربیت_کودک #علامه_جعفری ✅ @keraamat_ir
🔰 امام علی(ع): «معلم، امام است!» 🔻 اکنون در مدارس یک سری دروس مانند فیزیک، شیمی و .. و یک سری دیگر از دروس مانند قرآن و عترت شناسی و … وجود دارد و خیال کردیم که این تربیت است! در حالی که این گسترده کردن تعلیم است. «تربیت حقیقی» یعنی «پاک بودن معلم»، که وقتی سخن می گوید از دهان او نور خارج شود و این «طهارت معلم» را می طلبد. هر معلمی، امامِ مأموم خود که شاگردانش هستند می باشد. پس باید طوری طیب و طاهر باشد که شاگردانش بتوانند به قیام و قعود او اقتدا کنند. این کار معلم است که دانش آموزان با دیدن معلم خود، به نحوی در طول سالهای تحصیل رشد کنند که از انجام گناه بیزار باشند و بوی بد گناه را استشمام کنند. آیت الله جوادی آملی #ویژگی_های_مربی #آیت_الله_جوادی_آملی ✅ @keraamat_ir
🔰 وظیفه معلمان در برابر استعمار 🔻افرادی که می خواهند در این مملکت زندگی بکنند و مقدرات این کشور دستشان باشد آنها باید آگاه باشند از همه کارهایی که استعمار کرده، از همه عقب نگه داری هایی که به دست این ها (استعمار) واقع شده. این‌ها باید به دست شماها و به تعلیم شماها به بچه ها گفته شود. آنها را وارد کنید در مسائل روز آنها مطلع باشند از مسائل روز .‌ اگر خدای نخواسته در این قصور بشود یک وقت می بینید که چهره های منحرف که وارد در مسائل روز هستند، غلبه می کنند بر چهره حق که وارد بر مسائل روز نیست. بیانات امام خمینی (ره) در جمع گروهی از فرهنگیان ۳۰ /۱۱ /۵۷. صحیفه نور. جلد۵. صفحه ۱۰۶ @keraamat_ir
🔰 دوره مجازی تربیت مربی تراز انقلاب اسلامی (کرامت۴) 🔻 اساتید و سرفصل ها 🔹حجت الاسلام و المسلمین  محمد مهدی ماندگاري⬅️ تربیت در محیط دفاع مقدس 🔹دکتر ابراهیم خانی ⬅️ تربیت در محیط جامعه ولایی 🔹حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی ⬅️ تربیت در محیط خانواده 🔹 دکتر عبدالکریم خیامی⬅️ تربیت در محیط رسانه) 🔹دکتر سجاد مهدی زاده ⬅️ تربیت در محیط طبیعی 🔹دکتر مصباح الهدی باقری کنی⬅️ تربیت در محیط تشکیلات 🔹دکتر محمد طیب صحرایی⬅️ تربیت در محیط مدرسه 🔹دکتر عادل پیغامی⬅️ تربیت در محیط اقتصادی و حرفه ای 🔹حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی⬅️ تربیت در محیط جلسه مناجات 🔹حجت الاسلام والسملین سعید دسمی⬅️ تربیت در محیط مسجد 💠 در پایان دوره ، گواهی برای همه اعضایی که حداقل نمره را کسب کنند، صادر می گردد. 💻 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: http://evnd.co/ICOJg ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اراده و تشکیل شخصیت 🔻وراثت، محیط، مربی و اراده چهار عامل شکل دهنده شخصیت هستند. در این میان تأثیر اراده از سایر شرایط برجسته‌تر است. به طوری که میتواند اثر سه عامل دیگر را تقویت یا تضعیف و خنثی کند. حال اگر اراده ما در مسیر اراده الهی قرار گیرد، اراده خدا پشت اراده ما قرار میگیرد. محیط جبهه زمینه‌ای بود تا بچه ‌ها در مسیر اراده خدا قرار گیرند. بنابراین محیط مؤثر است، اما نه به اندازه اراده. با اراده باید از محیط بهره برد. اگر مثبت است آن را تقویت کرد و اگر منفی است، اثر گذاشت و آن را خنثی کرد. حجت الاسلام ماندگاری- الزامات تربیت در محیط دفاع مقدس- کرامت۴ ۴ ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تغذیه و تربیت کودک 🔻یکی از عواملی که بر روی بدن انسان اثر میگذارد، تغذیه است. حال تغذیه چه ارتباطی با تربیت دارد؟ نوع تغذیه بچه‌ها بر روحیات و خلقیات آنها اثر می‌گذارد. مثلا بعضی از غذاها موجب بلوغ زودرس می‌شوند. بلوغ زودرس یک مسئله تربیتی است اما بُعد جسمانی هم دارد که می‌توان با اصلاح تغذیه قدری آن را تحت مدیریت درآورد. یا مثلا تغذیه زنگ تفریح بچه‌ها کیک و آبمیوه یخ است که اینها مزاج سرد دارند. بچه‌ها چنین خوراکی‌هایی را می‌خورند و بعد از آن در زنگ ریاضی نمیتوانند روی درس تمرکز داشته باشند. دکتر مهدی زاده- کرامت4- تربیت در محیط طبیعی @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ✳️ 📢 * دوره تربیتی مجازی کرامت 4 * 💻 اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: http://evnd.co/ICOJg@keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیدا کردن نقطه تعادل در تربیت 🔻 یکی از خصوصیات جامعه ولایی این است که افراد، فارغ از پیچیدگی‌های نظری، می‌توانند نمونه عینی تعادل را ببینند و با مشاهده زندگی او، خود را شبیه او کنند. از این رو تربیت خیلی آموزش دادنی نیست. باید آدم حسابی دید و او را لمس کرد و چنین چیزی در جامعه ولایی محقق می‌شود. چون مؤمنین کسی که در نقطه تعادل است را در کنار خود می‌بینند. دکتر ابراهیم خانی- تربیت در محیط ولایی- کرامت4 @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش تربیت دینی فرزندان 🔻پدر و مادر موظف هستند در مسیر تربیت، بندگی کنند و اصول و مبانی تربیتیِ الهی را اجرا کنند. اما باید بدانند فرزندشان نیز همان بنده ای است که خداوند به او هم گفته انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا. بنابراین در عین اینکه باید وظیفه خود را برای تربیت انجام دهند، باید بدانند که روش‌های تربیتی الزاما به نتیجه‌ای که میخواهند نمی‌رسد. استاد عباسی ولدی- تربیت در محیط خانواده- کرامت4 @keraamat_ir