eitaa logo
کرامت
16.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فرزندان معلول مجازی! 🔻 باید عرصه تربیت را از گلخانه مدرسه به واقعیت جامعه و متن زندگی ببریم. تربیت در کلاس و دادن محتوا نیست. حتی در اردو هم نیست! بچه‌ها باید در واقعیت زندگی رشد کنند. اما اکثر نوجوانان ما در واقعیت زندگی، معلول مجازی هستند! چشم دارند، اما نمی‌بینند. گوش دارند، اما آواهای لازم را نمی‌شنوند! استاد وافی. کرامت۳ @keraamat_ir
🔰 تربیت کنترل از راه دور نیست! 🔻 تربیت، کنترل از راه دور نیست. در کنترل از راه دور، مسئله‌ی زیر نظر داشتنِ عملِ خارجی مطرح است. نه هر عملی، تنها عمل خارجی! تربیت یک امر بالینی مثل پرستاری است؛ به این نحو که اگر بیمار است، طبق دستورالعمل مراقبت میکنی تا برطرف شود و اگر بیمار نیست ، پیشگیری میکنی تا مبتلا نشود. حتی رها کردن هم ندارد. مربی نقش پرستار را دارد. چرا که پرستار از مریض جدا نمی‌شود و کارش پیاده کردن دستور اطبا بر بیمار است. طبیب، دستورالعمل را می‌دهد و می‌رود. این از نظر جسمی است، از نظر روحی هم به همین شکل است. حاج آقا مجتبی تهرانی. ادب الهی. جلد دوم.صفحه ۱۹۱-۱۹۳ #حاج_آقا_مجتبی_تهرانی #ویژگی_های_مربی ✅ @kerraamat_ir
🔰 چگونگی تنبیه کودکان! 🔻 مبادا پدر، مادر یا معلمی با بچه خطاکار یا تنبل و بی حرکتی در شکل تنبیه روبه رو شود بی آنکه بچه تنبیه شده همان وقت احساس کند تنبیه کننده دلسوز اوست. باید نوع و شکل تنبیه و مقدمات و موخرات آن طوری آماده شود که همان وقت بچه احساس کند مشمول لطف شماست. اگر این احساس را نکند، تنبیهتان اصلا تنبیه نیست، بلکه طغیان آور است و با این تنبیه او رابیدار نمی‌کنید، بلکه او را یاغی و طاغی می‌کنید. آیت الله دکتر بهشتی. نقش آزادی در تربیت کودکان. صفحه۲۸ #شهید_بهشتی #تربیت_کودک #تشویق_و_تنبیه ✅ @keraamat_ir
🔰 چگونگی رشد دادن ابتکار کودکان! 🔻 یکی از مسائل تعلیم و تربیت توجه به تفاوتهای فردی در بین بچه هاست. بچه‌ها از لحاظ زمینه ارثی، وضع خانوادگی، موقعیت شغلی والدین، وضع اجتماعی، امکانات، هوش و استعداد با هم فرق می‌کنند. بعضی‌ نخبه هستند در هنر و بعضی نخبه هستند در صنعت. یکی در فلسفه و فکر نخبه است و یکی در مسائل اجتماعی و دیگری در کارهای خدماتی. «پیدا کنیم» استعدادها را و «ورز دهیم» تا ورزیده شوند و بتوانند ابتکار کنند. هر آدم معمولی که نمی‌تواند ابتکار انجام بدهد! باید ورزیده شود تا بتواند در یک زمینه ابتکار را انجام دهد. مقام معظم رهبری- تربیت ماندگار- صفحه ۹۶ و ۹۷ #مقام_معظم_رهبری #تربیت_کودک ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چگونگی تربیت معنوی فرزندان 🔻اگر می‌خواهیم بچه‌ها را معنوی بار آوریم و بهترین شرایط خوراک و پوشاک و ... را برای آنها فراهم کنیم، حاشا و کلا که معنوی شوند. چون معنویت در سختی‌ها و گردنه‌ها بدست می‌آید. ممکن است انسان‌هایی اهل کیف الله بازی بار آیند؛ مثلا مشهد بروند و اشک بریزند اما مجاهد نمی‌شوند. برای ایجاد روحیه معنوی کارهای جهادی توصیه می‌شود. حتی راهیان نور هم باید به صورت جهادی برگزار شود. مثلا ابتدا در شهرهای محروم اطراف یادمانها فعالیتهای جهادی انجام شود و بعد به مناطق عملیاتی برده شود. یعنی اگر میخواهیم به رزمنده‌ها هم نزدیک شویم باید بدانیم آنها مجاهده و جان فشانی کردند و سختی کشیدند. حجت الاسلام قاسمیان- دوره کرامت۱ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رمز تربیت دینی فرزندان 🔻رمز تربیت، ایمان به غیب است. اگر می‌خواهیم تربیت شویم، باید باور کنیم این عالم یک لایه باطنی و غیبی دارد که دست خداست. برای اینکه به آن لایه غیبی دست پیدا کنیم، باید بفهمیم وگرنه فهم مولکول، اتم، سلول و... خیلی راحت به دست می‌آید و علم بشر دارد به آن می‌رسد. اینها ظاهر عالم است و سواد می‌خواهد، تربیت نمی‌خواهد. روابط خانوادگی، نماز و روزه و ... یک ظاهری دارند و یک باطنی. هر چه درجه ایمان به غیب بالاتر باشد، فهم و رعایت و استقامت بهتر محقق می‌شود. حجت الاسلام ماندگاری- دوره کرامت۲ @keraamat_ir
🔰 چگونه کودک را به عقیده‌ای پای بند کنیم؟ 🔻کسی که می‌خواهد کودک را به عقیده‌ای پای‌بند سازد، نباید به جای او ببیند و تصمیم بگیرد و تصمیماتش را به او تحمیل کند و با جایزه‎ها او را حرکت دهد. نباید کودک را سنتی بار بیاورد. چون این سنت‌ها در دوران بلوغ گرفتار ضد سنت‌ها می‌شود و کنار می‌رود. بلکه باید به وسیله «شخصیت دادن» و ایجاد «آزادمنشی» و قدرت «تفکر و تحلیل» او را واکسینه کرد. اگر کودک شخصیت داشته باشد، تقلید نمی‌کند و تحت تأثیر هر مکتبی قرار نمی‌گیرد. اگر آزادمنشی داشته باشد، اگر روزی به اشتباهی پی برد لجاجت نمی‌ورزد و اگر قدرت تفکر داشته باشد، رکودها را می‌شکند و سنتهای مهاجم را کنار می‌زند. استاد صفائی حائری- روش تربیت کودک- صفحه ۳۸،۴۶،۴۷ #تربیت_کودک #استاد_صفائی_حائری ✅ @keraamat_ir
📊💰 رویداد مجازی تربیت اقتصادی 📆 مهلت ثبت نام: 10 آذر 🌐 *ثبت نام و اطلاعات بیشتر:* evnd.co/9PJZN ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رسانه ها و اختلالات ارتباطی فرزندان! 🔻 مصرف بیش از حد رسانه‌ها، به تدریج موجب کاهش کنش و واکنشِ انسانی، عاطفی و احساسی انسان‌ها می‌شود. البته خانواده‌ها و مجموعه‌هایی هستند که محتوای مورد استفاده ی رسانه‌ای بچه‌ها را تحت مدیریت خود در می‌آورند. اما باید در نظر داشت تماس با ابزارهای بی روح و بی عاطفه فارغ از اینکه چه محتوایی دارد، موجب می‌شود بعد از مدتی بچه‌ها ابتدایی ترین روش‌های تعامل با انسان‌های اطراف خود، ابراز محبت و دریافت محبت را بلد نباشند. دکتر خیامی. دوره کرامت۴ @keraamat_ir
🔰 بازی و محبت به کودک 🔻 یکی از اصلی‌ترین پیام‌های بازی‌کردن با کودکان، محبت است. این یک قاعده کلی در تربیت است: برای محبت کردن به کودک، نیازهای حقیقی او را بشناسید و آن را برآورده کنید! کودکان به کسانی که بیشتر با آنان بازی می کنند، علاقه بیشتری دارند. نیازی که برآورده می‌شود، هر اندازه اساسی‌تر باشد، محبتی که از طریق پاسخگویی به آن نیاز ایجاد می‌شود، عمیق‌تر خواهد بود. از همین روست که نزدیکی روحی میان والدین و بچه‌ها را که از بازی حاصل می شود، در کمتر رفتاری می‌توان یافت. حجت الاسلام عباسی ولدی. منِ دیگرِ ما. نقش بازی در تربیت فرزند، ص ۲۳ #تربیت_کودک #استاد_عباسی_ولدی ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تاثیر محیط در آموزش 🔻 یکی از مسائل جدی در تعلیم و تربیت و خصوصا تعلیم، بحث «توجه» است. دلیل اینکه برخی دانش آموزان در کلاس توجه و تمرکز ندارند، چیست؟ بخشی از دلایل عدم توجه و تمرکز، مربوط به عوامل بیرونی و محیط است. محیط، به وسیله جلب «توجه» یا از بین بردن «توجه» روی انسان اثر می‌گذارد.به همین دلیل قسمت عمده مدیریت کلاس، مدیریت «جلب توجه» است. استفاده از ابزاری مانند پرسش و پاسخ، بازخورد گرفتن، استفاده از وسایل کمک آموزشی برای کمک به توجه و تمرکز دانش‌آموز است. دکتر مهدی زاده. کرامت4. تربیت در محیط طبیعی @keraamat_ir
🔰 نجات امت و تربیت کودک 🔻 آنقدری که بچه از مادر چیز می‌شنود از پدر نمی‌شنود. آنقدری که اخلاق مادر در بچه کوچک نورس تاثیر دارد و به او منتقل می شود از دیگران عملی نیست. مادرها مبدا خیرات هستند و اگر خدای نخواسته مادرانی باشند که بچه را بد تربیت کنند مبدا شرند. یک مادر ممکن است یک بچه را خوب تربیت کند و آن بچه یک امت را نجات بدهد. امام خمینی (ره). صحیفه نور. جلد ۸. صفحه ۱۶۲ #امام_خمینی #تربیت_کودک #نقش_مادر_در_تربیت ✅ @keraamat_ir
🔰 محدوده اثرگذاری معلم 🔻در نظر شاگرد، استاد جایگاه خاصی دارد. بحث این نیست که چه چیزی از استاد می آموزد. مثلاً استاد ریاضی باشد یا دینی. این مهم نیست. جایگاه رفیع استاد موجب می‌شود همان‌طور که از نظر تحصیلی بُرد دارد، در مسائل تربیتی هم در یک مرتبه نازله بُرد داشته باشد. ممکن است بگویند اشتباه معلم ریاضی چه ارتباطی به اثر گذاری بر ابعاد اعتقادی و اخلاقی دارد؟ مسئله‌ی الگو دادن با عمل و اخلاق، خواه نا خواه اتفاق می‌افتد. چه رسد به این که تعلیم استاد، در ارتباط با ابعاد اعتقادی باشد. در این صورت ضریب اثرگذاری بالا می‌رود. حاج آقا مجتبی تهرانی. ادب الهی. جلد دوم. صفحه۲۰۸و۲۰۹ #حاج_آقا_مجتبی_تهرانی #ویژگی_های_مربی #تربیت_کودک ✅ @keraamat_ir
🔰 ترس و تربیت کودک 🔻 از عامل ترس باید در تربیت استفاده کرد اما نه برای رشد و پرورش دادن. بلکه برای بازداشتن روح کودک از برخی طغیان‌ها. یعنی ترس، عامل رشد استعداهای عالی نیست ولی عامل جلوگیری از رشد استعدادهای پست و پایین و عامل جلوگیری از طغیانها هست. کودک باید آگاه باشد، که تشویق یا تهدیدی که می‌شود برای چیست. اگر کودک نفهمد برای چه تشویق یا تهدید می‌شود، روحش به کلی مشوش می‌شود. بسیاری از بیماری‌های روانی در اطفال به دلیل ترساندن‌ها یا کتک زدن‌های بیجا در کودکی است. شهید مطهری. تعلیم و تربیت در اسلام. صفحه ۳۶ #تربیت_کودک #شهید_مطهری ✅ @keraamat_ir
🔰 تربیت فرزندان مجاهد 🔻به آن کسی که عالی‌ترین تحقیقات علمی را هم بکند، مبارز نمی‌گویند اگر در راه پیشبرد یک هدف فکری ایدئولوژیکی و در راه مقابله با دشمن این‌ فکر به کار نرفته باشد. جهاد یعنی تلاش و کوشش در راه پیشبرد هدف؛ اما آن تلاش و کوششی که با درگیری با دشمن همراه است. مقام معظم رهبری. همرزمان حسین (ع).ص ۱۰۶ و ۱۰۷ 🔸 کرامت نوشت هدف و مقصد در آموزش و تربیت فرزندانمان این نیست که صرفا یک انسان برجسته در هر رشته و حرفه‌ای باشند. بلکه باید هدف را جهاد در هر عرصه‌ای قرار داده و مجاهد پرورش دهیم. جهاد در علم، جهاد در صنعت، جهاد در کشاورزی و .... . اولین گام در این جهت این است که هدفمان از زندگی که رسیدن به خدای بزرگ است را تبیین کنیم و در گام بعد دشمنان این راه را به کودکان خود بشناسانیم و آنگاه راه جهاد را برایشان ترسیم نماییم. @keraamat_ir
🔰 تربیت دخالت کردن نیست 🔻 والدینی که علاقمند هستند فرزندان مستقل، آزاد، خودکار، خودرهبر و مسئول داشته باشند باید از دخالت‌های پی‌درپی و تحکم و دستورات دیکته ‌شده پرهیز کنند تا کودکان از طریق فراهم‌ شدن زمینه‌های مناسب، از همان ابتدا حس مسئولیت‌پذیری و کفایت‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی را در خود پرورش دهند. دخالت نکردن به منزله‌ی رهاکردن کودک نیست؛ بلکه دخالت به شکل غیرمستقیم است تا وی با پای خود راه کمال را طی کند. تربیت چه چیز نیست؟ دکتر عبدالعظیم کریمی. ص ۱۱۴ و ۱۱۵ #تربیت_کودک #دکتر_عبدالعظیم_کریمی ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *گام اول در کتابخوان شدن کودکان* 🔻 فکر می‌کنیم که چرا توجه و اقبال به تلویزیون در خانه‌ها زیاد است؟ درست است که تلویزیون جذابیت های بصری دارد، اما خودمان هم کاری کرده‌ایم که آن در کانون توجه قرار گرفته است. مثلا چیدمان منزل به گونه ای است که تلویزیون در قلب خانه است، به صورت فردی و گروهی تماشا می‌شود و راجع به برنامه های آن در خانواده گفتگو صورت می‌گیرد. گام اول برای کتابخوان شدن بچه‌ها این است که در جملات قبل به جای تلویزیون کتاب قرار دهیم. کتابخانه و کتاب در اتاق بچه ها و خانه چه جایگاهی دارد؟ چقدر راجع به کتاب با هم در خانواده صحبت می‌کنیم؟ استاد صدارئی. رویداد نوجوان و کتابخوانی. @keraamat_ir
انجمن علمی دانشجویی الهیات با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده الهیات برگزار می کند: 🔰دوره مقدماتی *فِـقْـهُ التَّـرْبِـيَـة* با موضوع؛ *چیستی و چرایی تعلیم و تربیت اسلامی* 🖋 استاد دوره مقدماتی: *دکتر سجاد مهدی زاده* (کارشناس مسائل تربیتی) 🗓 زمان: *پنجشنبه ها* 🕰 ساعت: *۱۵:۳۰ الی ۱۷* ✅ تعداد جلسات: *۵ جلسه* از پنجشنبه *۱۳ آذر* ماه ۹۹. هزینه دوره : ۲۰ هزارتومان وجه التزام (این مبلغ در پایان جلسات به شرط حضور فعال عودت داده خواهد شد.) 💠 *جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره +۹۸۹۱۰۹۲۵۱۹۱۵ ارتباط برقرار نموده یا به نام کاربری @mostafa77 در پیام رسان بله پیام ارسال فرمائید.* نشانی کانال انجمن الهیات دانشگاه امام صادق (ع) در پیام رسان بله https://ble.ir/elahiat_isu@keraamat_ir
🔰 مسئله اصلی در خانواده 🔻 زن در خانه مایه‌ی آرامش است؛ مایه‌ی آرامش مرد و فرزندان. اگر خود زن برخوردار از آرامش روانی و روحی نباشد، نمی تواند این آرامش را به خانواده بدهد. زنی که مورد تحقیر قرار بگیرد، مورد اهانت قرار بگیرد، مورد فشار کار قرار بگیرد، نمی تواند کدبانو باشد؛ نمی تواند مدیر خانواده باشد؛ درحالی‌که زن، مدیر خانواده است. این مسئله‌ی اصلی است. این یکی از آن اصلی‌ترین مسائل است، که خب در محیط زندگی ما ؛چه محیطهای قدیمی ما، چه محیطهای جدید ما؛ چندان مورد توجّه قرار نگرفته است و باید مورد توجّه قرار بگیرد. مقام معظم رهبری. ۳۰ فروردین ۹۳ #مقام_معظم_رهبری #نقش_زنان_در_تربیت ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد عباسی ولدی در میگوید: امروز جنگ اقتصادی دارد ما را از معارف تربیتی دین دور میکند و این خطرش بیشتر از خود جنگ اقتصادی است... 🌐 ثبت نام و اطلاعات بیشتر: evnd.co/9PJZN 📽 @keraamat_ir
🔰 این را به بچه ات نگو! 🔻 در هفت‌سال اول که بچه دارد خودش را پیدا می‌کند، به پدر و مادر فرموده‌اند که مثل غلامِ او باشید که او بفهمد ارباب است. وای بر مامان و باباهایی که در هفت‌سال اول به بچه‌ ثابت نمی‌کنند که عاشق او هستند! این بچه باید آخرِ کیف باشد! برخی از مادرها مدام به بچه می‌گویند، «دیگر دوستت ندارم ها!» چرا بچه را تهدید می‌کنی؟! خُب این بچه یادش می‌ماند و می‌گوید «من موجودی هستم که به‌همین سادگی، مادرم می‌تواند من را دوست نداشته باشد؟» این را به بچه‌ات نگو. منّتش را بکش! این‌طوری بگو: «من که تو را دوست دارم، این کار را نکن...» مدام به او بگو دوستت دارم، بگذار این بچه، وجودش پُر بشود. حجت الاسلام پناهیان. محرم۹۸. آخرین آمادگی برای ظهور؛ اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه #تربیت_فرزند #استاد_پناهیان ✅ @keraamat_ir
🔰 استعدادهای کودک و اصلاح آرزو! 🔻تربیت باید از اصلاح اراده شاگرد برای انتخاب آرزو آغاز شود. راه این است که مربی بتواند اراده شاگرد را به مسیر آرزوی فطری او بکشاند. برای این کار زمینه ‌ای باید فراهم شود تا فرزند، بتواند استعدادهای فطری را که خدا به او داده نوعی بدهی تلقی کند. بچه وقتی بفهمد هوشش از دیگران بیشتر است، باید به نحوی بفهمد که در مقابل خدا، از دیگران بدهکارتر است. بداند اینها خوبیِ او نیست، بلکه بارهایی است که بر دوش اوست. وقتی فرزند اینطور با مسائل برخورد کند، بزرگ‌بینی در او برطرف می‌شود و متواضع خواهد شد. آیت الله حائری شیرازی. تربیت دینی کودک. ص۹۰-۹۲ #تربیت_کودک #آیت_الله_حائری_شیرازی ✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از همون اول به بچه مسئولیت بده! 🔻 رشد در نقش آفريني است. تربيت فرد در ميدان عمل است و عمل جنبه قوه هاضمه علم را دارد. مربي وقتي مي تواند فرد را رشد دهد كه در صحنه عمل او را رشد دهد نه در يك شرايط انتزاعي يا در شرايط خيلي پاستوريزه و خاص. بايد بچه تجربه شكست را پيدا كند.در صحنه عمل, خودباوري برايش ايجاد مي شود و اعتماد به نفس او بالا مي رود. تربيت اين نيست كه بخواهيم اول يك رابطه ولايي برقرار شود، بعد تربيت كنيم و بعد نقش آفريني كند، از همان ابتدا بايد در حد جوهره متربي به اومسئوليت داد. حجت الاسلام دسمی. کرامت2. @keraamat_ir
🔰 آزادی کودکان و کشف استعدادها 🔻 طفلی که در محیطی آرام، آزادانه احساس کند آنچه می‌خواهد برایش فراهم می‌شود، به طور طبیعی ذهنش آماده می گردد تا آنچه را که در توان دارد، آشکار سازد. زیرا مانعی برای ابراز وجود و اظهار خواسته‌های خود نمی‌بیند. بدین وسیله استعدادهای نهفته اش را آشکار می‌سازد. تجربیات در دروه کودکی، زمینه‌ساز درک، شناخت و خلاقیت بیشتر در آینده خواهد شد. در مقابل اگر کودک آزاد نباشد و به خواسته ها و نیازهای طبیعیش اهمیت داده نشود یا حتی جلوی احتیاجات و نیازمندی‌های کودکانه اش گرفته شود، دیگر موقعیتی برای بروز استعدادهای خود نمی‌یابد وانگیزه‌های درونیش سرکوب می‌شود. اینگونه کودکان در آینده هم نمودی ندارند و خلاقیتی از آن انتظار نمی‌رود. حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی. خانواده و تربیت مهدوی. ص۳۴۳ #تربیت_کودکان #حجت_الاسلام_آقاتهرانی ✅ @keraamat_ir
🔰 شخصیت دادن به کودک در سیره اهل بیت 🔻 پیامبر اکرم (ص)، همواره با فرزندان خویش و حتی فرزندان اصحاب بازی می‌کردند. چرا که شرکت کردن در بازی کودکان، نوعی احترام است به شغل آنها که همان بازی است. اما علاوه بر احترام و تکریم کودکان، به آنها شخصیت نیز می‌دادند. نگاه معصومان علیهم السلام به فرزندان، نگاه به کودکانی که روز خود را با بازی و سرگرمی به پایان می‌برند نیست. بلکه آنها را افراد با شخصیت و با فهم و آگاهی می‌دانند که در آینده بزرگان قوم خود خواهند بود. یکی از شیوه های شخصیت دادن ائمه به فرزندان خود، این بود که پاسخ برخی مسائلی که از آنها سوال می‌شد را به فرزندان خود ارجاع می‌دادند تا هم تمرینی برای کودک در شکوفا کردن استعدادهایش باشد و هم کودک را به دیگران معرفی کنند. دکتر داوودی. سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت. ص ۸۱ @keraamat_ir