کتابخانهمدافعانحریمولایت
#قدّیس 🌴 در مدینه باز ابوذر به کار خود ادامه داد تا اینکه یک روز در جمع عثمان و یارانش ، خطاب به ا
#قدّیس
📌فصل۸
⛪️
کلیسای حضرت مریم عذرا، در بلندترین نقطه ی کوه و لابلای درختان انبوه، رو به دریا ساخته شده بود و مجسمه ی بزرگ و باعظمت حضرت مریم را در مقابل آن ، می شد از هر نقطه از دریا دید؛
مجسمه ای که هدیه ی فرانسوی ها به مسبحیان بیروت بود.
🌲🌳
کشیش ایوانف در طول سالها زندگی در بیروت ، در هیچ مکان و کلیسایی چون کلیسای مریم عذرا، به آرامش روحی خاصی که به آن نیاز داشت، نمی رسید.
💒
در آن سال ها هفته ای نبود که چند ساعتی را به کلیسا نرود و در زیر مجسمه ی بزرگ و سفید حضرت مریم، روی صندلی چوبی قهوه ای رنگ ، رو به دریا ننشیند و مطالعه نکند.
📖
و اینک پس از سالها در یک روز ابری بیروت ، ساعت ۳بعدازظهر ، روی همان نیمکت چوبی نشسته بود و پیش از مطالعه ی کتابی که قصد داشت بخش هایی از آن را بخواند، داشت از نسیم خنکی که از سمت دریا می وزید و سرمای دلنشینی را بر گونه ها و پیشانی اش می نشاند، لذت می برد.
☁️
هنگامی که قصد داشت از خانه بیرون بزند، ایرینا گفته بود که شال و کلاهش را بردارد، اما او گفته بود که یک پیرمرد روس، نباید در فصل پاییزِ بیروت ، از سرما یخ کند ؛ به خود بلرزد و شال و کلاه بپوشد.
🧥
او روی پیراهنش ، پولیوری طوسی پوشیده بود و همین کافی بود تا خنکای نسیم را روی سر و گونه هایش ، جدی نگیرد.
🌁
پای چپش را روی پای راستش انداخت و به جلد کتاب نگاه کرد:" #علی_بن_ابیطالب " نوشته ی عبدالفتاح عبدالمقصود، نویسنده ی اهل تسنن مصر.
📝
با خودش فکر کرد که چقدر جالب است که به جز شیعیان؛ اهل سنت و مسیحیان هم درباره ی علی کتاب می نویسند.
این جلد از کتاب عبدالفتاح عبدالمقصود مصری، درباره ی جنگی بود که نویسنده ، نام آن را جنگ #نهروان گذاشته بود.
📰
به گفته ی جرج جرداق، جنگ های علی همگی جنگ ها داخلی بودند و علی در زمانی به قدرت رسید که قدرت طلبانی چون معاویه برای رسیدن به قدرت و حکومت ، نفاق و بدعت در دین را در پیش گرفته بودندو این روش ها علی را ناچار به جنگ با آنان می ساخت.
🔷کشیش عینکش را به چشم زد. صفحات اولیه مقدمه ای بود در باره ی شکل گیری واقعه ی نهروان.
به یاد آورد که علی وقتی به ناچار تن به حکمیت داد و از صفین به کوفه بازگشت؛ دو دستگی و انشقاق بین یارانش فزونی یافت.
📖
چند صفحه ای از کتاب را سرسری مطالعه کرد تا رسید به مطلبی که نویسنده در آن ، از تشکیل جلسه ای با حضور علی خبر می داد. شروع کرد به مطالعه ی آن:
" علی جلسه ای متشکل از افراد خود تشکیل می دهد. لحظه ی حساسی است.
مسجد کوفه مملو از مردمی است که آمده اند تا سرنوشت خود را پس از یک جنگ ناتمام ، دنبال کنند...همه نگرانند..
حال، حکمیت به پایان رسیده و حکمین دستور به عزل علی داده اند. مردم منتظرند تا نظر علی را بشنوند .
اینکه علی درباره ی حکمیت چه تصمیمی گرفته است..؟
آیا خلافت را ترک می کند و تسلیم فریب معاویه و عمروعاص می گردد؟ یا جنگ با معاویه را از سر می گیرد؟؟...
ادامه دارد...
🎚۹۴
#کپی_و_ارسال_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
@ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أشهد أنّ لا حبیبَ الّا ... تو
أشهد أنّ لا أمل الّا .... تو
أشهد أن لا عمل الّا .. تو
شهادت میدهم ؛
نه رفیقی ...
نه آرزویی ...
و نه هیچ عمل صالحی...
جز تو و انتظار تو نیســـت💫!!!
آغاز ولایتت بر پهنای گیتی، بر ما مبارک است!
و مبارک تر آن روز که؛
چشمان مهربانت، پناه تمام دلشورههایمان شود!
✨✨✨✨✨✨✨
🌺عید «جاء الحـق» مبارک برهمه
🌸خاصـه بـر سـادات آل فاطمه
🌺آنکـه باشـد عـدل و داد حیدرش
🌸حـق نهـد تـاج امـامت بر سرش
🌺چند گویم با تو نزدیک از تو دور؟
🌸سیـدی مـولایی عجـل لظهـور...
✨✨✨✨✨✨✨
#ولایتت_مبارک_مهدی_جانم
#عید_بیعت
#عید_امامت
#جشن_تاجگذاری
#کتابخانه_مدافعان_حریم_ولایت
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#ایران_قبل_از_ظهور 📒🌼 @ketabkhanehmodafean
📖 بُرشی از کتاب #ایران_قبل_از_ظهور:
ایرانیان برای دریافت حق خویش، دومرحله تلاش خواهند کرد،سپس آماده جنگ با دشمن در فلسطین میشوند بشارت نزدیکی ظهور بعد از مرحله سیوفهم علی عواتقهم
1️⃣ازجمله حوادث و رخدادهای قبل ازظهور در نگاه فریقین شیعه واهل سنت، قیامی است که با هدف زمینه سازی درفرایند ظهور امام عصر ازجانب مردم مشرقزمین رقم میخورد.
2️⃣حدیث معتبر انقلاب قوم مشرق درکتاب الغیبۀ نعمانی: كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ(منبع: نعمانی، الغیبۀ، ص 273).
3️⃣عبارت قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِق: خروج در اصطلاح به قیام، انقلاب و تلاش برای تشکیل حکومت تعبیر میشودواز آنجا که این پرچم به هدایت نیز توصیف شده است(قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء)خروج و قیام علیه حاکم جائر و ظالم، یکی از مصادیق بارز آن خواهد بود.
4️⃣وناگفته پیداست به قرینه "لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم و قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء" تایید و مشروعیت قیام در عصر غیبت با هدف زمینهسازی ظهور نیز اثبات میگردد.
5️⃣مراد از قوم مشرق: طبق احادیث فریقین، رایات مشرق قبل از ظهور که زمینه ساز حکومت مهدی موعود هستند دارای سه شاخص بسیار مهم یعنی:شیعه و معتقد به امامت امام دوازدهم (وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم)ایرانی(قوم سلمان)و آرمان آزادی فلسطین هستند.
6️⃣مراد از يَطْلُبُونَ الْحَقَّ: به قرینه اینکه حق خویش را از دشمن طلب میکنند و سپس وارد فاز نظامی میشوند(سُيوفَهُم عَلى عَواتِقِهِم)؛ ازاینرو به معنای طلب حقی از حقوق پایمال شده ایرانیان توسط دشمن، مراد است.
7️⃣جبهه مخالف قوم مشرق چه کسانی هستند؟:مبرهن و واضح است، دشمنان دین اسلام و مذهب تشیع و ولایت امام عصر یعنی مثلث شوم "غربی، عبری، عربی" بویژه یهود و حامیان غربیشان در دائره جبهه استکبار و در مقابل انقلاب مشرق قرار میگیرند که از اعطای حق ایرانیان ممانعت میکنند.
8️⃣مرحله"مطالبه حق": يَطْلُبُونَ الْحَقَّ ثُمَّ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ: دو مرحله برای احقاق حق ایرانیان؛ دو مرحله طلب حق از راه مذاکره و حوار برای احقاق حق از دشمنان است زیرا ایرانیان بعد از مایوس شدن از اخذ حق خویش، در مراحل بعدی از روشی متفاوت از دو مرحله قبلی، یعنی قدرت نظامی برای اخذ حق خویش استفاده خواهند کرد(يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم).
9️⃣مرحله "سیوف": ایرانیان، وقتی ممانعت دشمنان در استیفا و طلب حق خویش را درک میکنند(فَإِذَا رَأَوْا ذَلِك)اینبار حق خویش را نه از راه مذاکره بلکه از راه قدرت نظامی طلب خواهند کرد(سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم).
🔟آنگاه و بعد از وقوع حوادثی، دشمنان مجبور به پذیرش حق ایرانیان خواهند شد (فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ)و با اینکه ایرانیان در دو مرحله قبلی بر اخذ حق خویش اصرار و پافشاری داشتند اما شگفت اینکه اینبار ایرانیان نخواهند پذیرفت(فَلَا يَقْبَلُونَه).
1️⃣1️⃣مرحله "یقوموا": و درمقابل آماده جنگ فراگیر و سرنوشتساز با دشمنان -طبق آیات سوره اسراء- در نزدیکی فلسطین خواهند شد (يَقُومُوا وَ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء)؛و طبق بشارت غیبی قرآن در آیات ابتدایی سوره روم و به قرینه "فَيُقَاتِلُون فَيُنْصَرُون"، محور شیعی به رهبری ایران در جنگ آینده با اسرائیل قبل از ظهور پیروز خواهد شد. و البته این تحولات تا ظهور فاصله زیادی نخواهد داشت(لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْر).
2️⃣1️⃣هرچند بین جبهه مقاومت شیعی و دشمن، حمله به منافع یگدیگر در مناطق مختلف رخ خواهد داد اما بنظر می رسد زمان جنگ سرنوشت ساز با اسرئیل، بعد از واقعه "هرج الروم" و قبل از حضور "مارقۀ الروم" خواهد بود.
3️⃣1️⃣و عبارت "لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُم" نیز به روشنی گویا این واقعیت است که توهم سقوط انقلاب ایرانیان قبل از ظهور، خیالی خام و آشفته است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد و به حکومت جهانی امام عصر متصل خواهدشد.
4️⃣1️⃣اما سوال مهم این است که اگر عصر، عصر ظهور باشد، الان در کدام مرحله هستیم؟ مرحله "سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِم" یا مرحله "فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ"؟
🌼📒
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#قدّیس 📌فصل۸ ⛪️ کلیسای حضرت مریم عذرا، در بلندترین نقطه ی کوه و لابلای درختان انبوه، رو به دریا س
#قدّیس
💠
علی روی پله ی اول منبر ایستاده و به مردم نگاه می کند...چه تصمیمی گرفته است علی؟..نظر او درباره ی ادامه ی کار معاویه چیست؟..
مردم منتظر بودند علی با بیان سخنانی ؛ آنان را از موضع خود آگاه سازد، درد را مشخص و علاج آن را معین کند ..اما او چنین نمی کند.
هرگز دوست ندارد بدون مشورت با مردم، کاری انجام دهد؛ حتی اگر این مشورت به زیان او باشد.
🔹🔸🔹
عده ای از یاران سخن می گویند..هیچکس حاضر نیست از نتیجه ی حکمیت دفاع کند؛ حتی آنهایی که آن روز در صفین ، علی را مجبور به قبول حکمیت کرده بودند.
اشعث بن قیس یکی از آنان است که در آن مجلس سرش را به زیر افکنده و سخن نمی گوید.
🔸🔹🔸
علی وقتی سخنان مردم را می شنود، لب به سخن می گشاید.. همه در سکوت گوش می دهند:
✨"سپاس خدای را در همه حال. اگرچه روزگار، حوادث بسیار سنگین و پیشامدهای گران به بار آورد. ای مردم!
بدانید که سرپیچی از نظرات انسانی نصیحت گر و دلسوز و باتجربه، حسرت و ندامت به بار می آورد و پشیمانی بر جای می گذارد.
💠
من در آن روز درباره ی حکمیت با شما صحبت کردم و نظرم را گفتم؛ که اغلب شما گوش نکردید
و چون مخالفان جفاکار، با من مخالفت کردید و چون پیمان شکنان به سرکشی پرداختید.
💠
آگاه باشید که دونفری که به عنوان حکم انتخاب کردید، حکم قرآن را پشت سر انداختند.
آنچه را که کتاب خدا میرانده است، زنده گردانیدند.. هریک از آن دو بدون هدایتی از سوی خدا؛ از هوای نفس خویش پیروی کردند، لذا بدون حجت و سنت گذشته، حکم کردند و در حکم خود هم اختلاف داشتند.
هیچ یک در این اختلاف به راه راست نرفتند..
💠
پس آماده ی جهاد شویدو برای حرکت به سوی شام مجهز گردید و تا چند روز دیگر ، در اردوگاه خود درآیید که باید این بار معاویه ی متمرد را سر جایش بنشانیم .
ان شاالله
♻️♻️♻️♻️
اردوگاه یاران علی به صورت کندویی درآمده است.از جمعیت موج می زند. سربازان بسیج شده اند. صدای چکاچک سلاح ها بلند است.
گام ها می خزند و سم ها می خرامند. انبوه آذوقه و سلاح های در پی هم می رسند.
دوباره روزهای پیش از جنگ صفین تداعی می شود . شور و حال دیگری بر سپاه علی حاکم شده ، علی مصمم است که این بار در جنگ با معاویه ، تعجیل کند.
🔸🔸🔶
مردانش کمتر از قبل اند.آنهایی که در صفین با ادامه ی جنگ مخالفت ورزیده بودند و علی را به حکمیت مجبور ساختند، مردانی بودند مومن و اغلب قاری قرآن، پیشانی هایشان از فرط سجده پینه بسته بود.
📿
در دین، پیشکسوت و به تقوی و ایمان شهره بودند. اما چه باعث شده بود که آنان از حضور در کنار علی طفره بروند؟
در حالی که هنوز هم دشمن معاویه هستند و بیعت خود را با علی نشکسته اند. ...
ادامه دارد...
🎚۹۵
#کپی_و_ارسال_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
@ketabkhanehmodafean