eitaa logo
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
1.4هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
1.8هزار فایل
آیدی مدیر کانال @Mohamadjalili1 ادمین پاسخگو @Mesbaholhodaaa 👈 انتشار مطالب و فایل ها با ذکر آیدی کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥وقتی تنور دلت گرم باشد 🌺نان مهربانیش را می‌خوری 🔥هر چه دلت گرم ‌تر باشد 🌺مهربانیت بیشترو روزگارت 🔥آباد تر است... 🌹تنور دلتون گـــرم گـــرم🌹 ‌☺️📚 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب صوتی اثر بصورت خلاصه تهیه شده در رادیو تهران با صدای در 7 قسمت صوتی 📗📗 ابن مشغله شرح زندگانی و علی الخصوص دنبال کار گشتن های نادر ابراهیمی است. نادر ابراهیمی ابن مشغله را در سال ۱۳۵۲ نوشته و ماجراهای آن مربوط به دورانی است که نویسنده مجبور بود به خاطر بیکاری به هر کاری تن بدهد و در عین حال ، تجربیات ارزشمندی از این دربه دری ها و سرگردانی ها کسب کند . نادر ابراهیمی که خود را " ابن مشغله " می نامد ، می نویسد : " ابن مشغله بیکار نمی ماند . همه کار می کند . همه کار ، به استثنای آنچه معیارهای نسبتا تثبیت شده اخلاقی، آنها را نادرست می نامد . " داستان از کشیدن آب حوض توسط ابن مشغله شروع می شود و پیش می رود تا از او مردی بسازد که نماند از هر کار و هنری که در آن دستی داشته، از کار در چاپخانه گرفته تا حسابداری حجره فرش فروشی و از کار در بانک گرفته تا نقد نویسی و مقاله نویسی... 🎧📒 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#قدّیس 🗺 علی عربستان را به ۱۵منطقه ی قضایی تقسیم و برای هر منطقه یک قاضی انتخاب کرد..قضات نیز از
🏜 آن روزها در عربستان گرمابه نبود و اولین گرمابه به دستور علی و باز هم توسط یک معمار ایرانی از وجوه بیت المال در شهر مدینه ساخته شد. شهر مدینه از لحاظ شهری ، دارای ضوابط خاصی نبود و کوچه های تنگ‌و باریک داشت. چون شهر ، توسعه پیدا کرد و اهالی مصر و شام و ایران که دارای ارابه بودند، به مدینه می آمدند ؛ این ارابه ها از این کوچه های باریک نمی توانستند عبور کنند. 🛣 لذا علی برای ایجاد معابر عریض و توسعه ی مهندسی شهر؛ نقشه ای کشید و تا موقعی که خود او بر سر کار بود، آن نقشه را به موقع به اجرا گذاشت و در زمان عثمان که علی از کارهای اداری و سیاسی و جنگی کناره گرفت، عثمان مجبور شد نقشه ی علی را پیاده کند. 🗺 نقشه ی مزبور این بود که شهر مدینه به حومه منتقل شود و در حومه ی مدینه، یک شهر جدید با معابر وسیع و منظم به وجود آید.. 🌴 اهالی مدینه ابتدا راضی به رفتن به شهر جدید نشدند، اما پس از گسترش مسجدالنبی این عمل انجام شد. گسترش مسجدالنبی اولین بار از سوی علی به عمر پیشنهاد شد، ولی او موافقت نکرد. اما عثمان این طرح را پسندید و در صدد اجرای آن برآمد. لذا قیمت منازل اطراف مسجد گران شد. عثمان موضوع را با علی در میان گذاشت، او فرمود خانه ی من هم جزء همین خانه هاست که باید خراب شود؛ من بابت آن پول نمی گیرم ، ولی باید بقیه مردم راضی باشند و الا حالت غصبی دارد و ساختن مسجد با زمین غصبی، عملی است حرام و نماز خواندن در چنان مسجدی نیز حرام است. 💧 از خدمات دیگر علی این که اولین کسی است که در عربستان از آب قنات ، آسیاب آبی ساخت . تا آن تاریخ در عربستان آسیاب آبی وجود نداشت و اعراب، گندم را با آسیاب دستی آرد می کردند. در عصر ما ، این مسائل و اقدامات شاید کم اهمیت جلوه کند، ولی باید وضع عربستان را در ۱۴قرن قبل از این در نظر گرفت تا به اهمیت این اقدامات پی برد و فهمید که دایر کردن مرکزی برای درس و بحث در شهری چون مدینه در سالدهای چهاردهم تا بیست و دوم هجرت؛ یعنی چه و چقدر بانی آن باید روشن بین باشد تا ضرورت آن را در محیط عربستان احساس نماید. 🗓 در سال بیستم هجرت ، علی متوجه شد خطری جامعه ی اسلامی را تهدید می کند و آن ظهور دوباره ی آثار امتیازات طبقاتی دوره ی جاهلی بود. یکی از کارهای علی در آن روزها ، تدریس و آموزش جوانان بود. علی در محل "صُفّه" که در زمان پیامبراسلام محل تجمع فقیران و مستمندان بود، اقدام به تاءسیس مرکز آموزش نمود. یکی از موضوعات درس علی، عبارت بود از خطر به وجود آمدن امتیازات طبقاتی برای مسلمین. او در جلسات درسی خود می گفت:" تصور نکنید که فقط قشون اسلام کشورهایی چون مصر و شام و ایران را فتح کردند؛ اگر مساعدت خود اهالی این کشورها نبود، قشون اسلامی نمی توانست بر آن کشورهای مقتدر غلبه کند که یکی از آنها، کشور بود که می توانست صدها هزار سرباز مجهز وارد میدان جنگ نماید.. 🚩 آنچه سبب شد که مسلمین توانستند در مدتی کوتاه کشورهای مصر و شام و ایران را فتح کنند، این بود که در آن کشورها ، امتیازات طبقاتی وجود داشت و یک یا دو طبقه دارای برتری بودند و همه ی ثروت کشور را به دست داشتند. ادامه دارد... 🎚۱۴۳ @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 هرکسی وقتی وظیفه‌ خودش رو توی زندگی پیدا می‌کنه، به یه رسیده 💫 گنج اصلی، رضایت خداست... آدم وظیفه‌‌ی خودش رو که بفهمه، زندگیش تغییر می‌کنه... 🌈 قشنگ‌تر می‌شه... مثلا 📜 توی نقشه گنجِ شهید دکتر چمران، یه روزی وظیفه، درس خوندن تا دکترای فیزیک بود، وظیفه‌ی بعد، 🔆 کمک به کشورش برای ایستادن روی پای خودش... 👆این فرمول بهت کمک می‌کنه 😎 نقشه‌ گنج رو پیدا کنی: 🌴 استعدادت رو پیدا کن 💜 + علایقت رو خوب بسنج 🌿 + شرایط خودت و جامعه رو ببین 🌸👈 نقشه‌ گنج همینجاست... . . . با توکل ، پا توی مسیر بگذار . . . 📗 به رنگ خدا. تولیدات فرهنگی حرم مطهر 📚☺️ @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
ادامه دارد...
سلام و صد درود خدمت شما خوبان همیشه همراه 🍎 طبق معمول دوشنبه‌ها و معرفی کتب دفاع‌مقدس ؛ در خدمتتون هستیم با ادامه‌ی کتاب صوتی 🍎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضیا کتاب رو فقط واسه دکوراسیون خانه یا ژست روشنفکری‌شون می خوان! ما از اونا نباشیم☺️ 📚 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#قدّیس 🏜 آن روزها در عربستان گرمابه نبود و اولین گرمابه به دستور علی و باز هم توسط یک معمار ایرانی
✍..طبقات محروم این جوامع می دانستند که هرگز وضع زندگی آنها اصلاح نخواهد شد و هنگامی که دین اسلام با شعار مساوات و حذف فاصله ی طبقاتی پیش رفت، مردم آن کشورها مقاومتی نکردند. لذا قشون اسلام وارد هر مملکتی که شد، طبقات محروم آنجا با آغوش باز سربازان مسلمان را پذیرفتند و راه پیروزی آنان را فراهم نمودند. ⚪️ ولی اینک آثاری به چشم می خورد که نشان می دهد در بین مسلمین امتیازات طبقاتی بوجود آمده‌است ‌. اُمرا و حُکام ، خود را مافوق دیگران می دانند و به خود حق می دهند از مزایایی برخوردار شوند که در دسترس دیگران نیست. 🔵 حکام عرب در کشورهای ایران و مصر و شام ، مردم این کشورها را که مسلمان شده اند، به چشم برده و غلام خود نگاه می کنند و این موضوع، مغایر نصّ آیات قرآن و هم چنین مغایر با روح مساوات اسلامی است و سبب می شود اقوامی که اسلام آورده اند، عاصی شده همانطور که قشون اسلام را با آغوش باز پذیرفتند تا این محرومیت ها و فاصله ی طبقاتی از بین برود، قشون دیگری را هم که مخالف حکام مسلمانان هستند، با آغوش باز بپذیرند. قوم عرب نباید کشورهای دیگر اقوام بومی را به چشم حقارت بنگرند." 🔹🔸🔹 جرج به کشیش نگاه کرد و گفت:" می بینید پدر؟ سخنان علی ژرفای تفکر او را برای ما به تصویر می کشد علی می داند که اگر عدالت نباشد، اگر برتری نژادی و قومی حاکم باشد، بالاخره عقده های حبس شده در سینه های کسانی که تحقیر شده اند، روزی بصورت عصیان و طغیان یا انقلاب های بنیان کن، بروز خواهد کرد. 🔷◽️🔷 او در فکر آینده ی سرزمین های اسلامی است. نمیخواهد که ایران به جرم ایرانی بودن و شامی به جرم غیرعرب بودن یا مصری به جرم آفریقایی بودن، نسبت به سایر مسلمانان و به ویژه عرب ها تحقیر شوند. و با آنها مثل بردگان رفتار شود.زیرا این امر باعث تقابل مردم با نظام اسلامی شده و ریشه ی حکومت و دین را خواهد خشکاند." 🔶کشیش گفت:"دوست من! جرج عزیز! شما که پژوهش های زیادی در حوزه ی تاریخ دارید، به من بگویید که در تاریخ چه کسی را شبیه علی یافتید؟" 📘 جرج کتاب را بست ، روی میز گذاشت و گفت:" در میان بزرگان گذشته ی تاریخ، بسیار اندکند کسانی که با درک موقعیت و زمان، به ما بگویند:" فرزندان خود را به اخلاق خود تربیت نکنید، زیرا که آنان برای زمانی غیر از زمان شما ، خلق شده اند." 🦋🦋 اما علی با چنین توصیه ای به انسان ها در طول تاریخ درک بزرگ خود را به عنوان یک جامعه شناس به رخ می کشد و جدا" بسیار نادرند از بزرگان تاریخ کسانی که بگویند: "هرکس که دو روز او یکسان باشد، مغبون و زیانکار است." 👆و علی با این جمله می خواهد بگوید که زیانی بر مردم‌نمی رسد مگر اینکه دیروز و امروزشان یکسان باشد و تغییر و تحول رشدی در آنها صورت نگیرد. و جدا" بسیار کمیابند از بزرگان گذشته و حال تاریخ که در فکر و روح ما ، بذر موازین عدالت جهانی را که از خود می جوسد و بر خود تکیه می کند ، بپاشد و مانور عظمت آن را کشف کند و بگوید: " آنکس که بداخلاق باشد، خود را آزار داده است." 🔸🔹🔸 و بسیار کمند بزرگانی از تاریخ ، که چون علی فریاد بزنند :" احتکار جرم و تبهکاری است." و یا " هیچ فقیری گرسنه نماند ، مگر در سایه ی آنکه ثروتمندی از حق او بهره مند گشته است." 🔹🔸🔹 هر بزرگی در تاریخ ، موصوف به صفتی است ؛ یکی ریاضیدان بزرگی است، یکی دلاور و جنگجوی نام آوری است ، یکی اندیشمند و فیلسوف قدری است، یکی جامعه شناس و روانشناس نادری است ، یکی حاکم عدالت گستری است، اما به عقیده ی من در علی همه ی این صفات جمع است و من نتوانسته ام در تاریخ کسی را پیدا کنم که موصوف به این صفات بزرگ‌ باشد." 📌پایان فصل ۱۱ 🎚۱۴۴ @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میگن اسکناس، یه برگه کاغذی ساده‌ست، که با یه مُهر یا امضای کوچیکِ کنارش، اعتبار پیدا کرده 🔆 بعضی کارها هم، با اینکه ساده‌ و کوچیکن، اما یه مُهر ساده‌ی دارند که ارزششون رو بالا برده 👈 برای داشتن این مُهر، کافیه هر کاری رو با این جمله، قشنگتر کنی: خدایا، ، به امید تو ... ❤️ امام صادق (علیه السلام ) فرمودند: «خدا را بندگانی‌ست، كه با دل و درونى خالص با او معامله می‌كنند و خدای مهربان هم پاداشِ خالص خود را به آنان می‌دهد» 🌸 📗 بحارالانوار، ج ۷۸ ،ص ۶۴ 📚 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#مزایای_تندخوانی متاسفانه در ذهن بعضی‌ها، تندخوانی معنای خوبی پیدا نمی‌کند به گونه‌ای مفهوم #عجله ر
بعد از دانستن مزیت‌های تندخوانی، نوبت به آن می‌رسد که بدانیم اصلا چرا تندخوانی نداریم و سرعت ما پایین است؟🤔 در ابتدا به توضیح می پردازیم که سرعت‌گیرها چه هستند و می‌بایست از چه چیزهایی دوری کنیم و پس از آن به آموزش تکنیک‌ها و ارائه تمرین‌های خواهیم پرداخت😉 ⚠️: ✔سرعت گیر اول: تا به حال افرادی را دیده که خواندن‌شان صدادار است؟ این افراد به طور کلی مخل آسایش دیگران هستند، مخصوصا در مکان های عمومی. انگار، ما هم مجبوریم با آن‌ها و صدای دلنشین‌شان همراه شویم!🤯 برای برخی، این گونه جا افتاده است که تا بلند نخوانیم، نخواهیم فهمید! یا در زمان‌هایی که می‌خواهند روی یک مطلب مهم کار کنند، آن را بلند بلند برای خود، تکرار می‌کنند.😬 در ابتدای مبحث تندخوانی اشاره کردیم که نحوه صحیح ، خواندن مطالب با چشم است؛ نه تلفظ تک تک لغات!😑 اگر بخواهیم مطلبی را بلندخوانی کنیم، مجبور خواهیم بود تک‌تک لغات را تلفظ کنیم و به همین دلیل، سرعت مطالعه‌مان را به شدت کاهش می‌دهیم😊 می‌توانید همین حالا امتحان کنید. یک مطلب را بلندخوانی کنید. سرعت مطالعه‌تان را محاسبه کرده و پس از آن یک‌بار با چشم‌هایتان بخوانید! چقدر تفاوت داشت...؟؟!🤨 این سرعت‌گیر یک حالت خفیف‌تر هم دارد که آن هم مانند بلندخوانی، سرعت مطالعه‌تان را کاهش خواهد داد. آن هم یا است🤓 اگر وقتی که چنین افرادی مشغول مطالعه می‌باشند، از کنارشان بگذرید و گوش تیز کنید، چنین صدای خواهید شنید: 🎶پیس پیس پیس پیس پیس... نگران نباشید...😄 کار خاصی نمی‌کنند! مشغول مطالعه هستند📚 🔸️بهترین راهکار برای مقابله با بلندخوانی:👇🏻 میدانید در مورد تندخوانی و یا هر روشی مانند آن، بهترین چیزی که می‌تواند به شما کمک کند چیست؟😕 معلم شوید!!! از کنار هر فرد، ترجیحاً از افراد خانواده یا دوستان و هم‌دوره‌ای‌هایتان که می‌گذرید، اگر دیدید بلندخوانی می‌کنند، به آن‌ها تذکر دهید و سعی کنید به ایشان آموزش دهید که بلندخوانی علاوه بر این‌که درک مطلب‌شان را افزایش نمی‌دهد، بلکه سرعت‌شان را هم پایین می‌آورد!🧐 همین تذکردادن موجب می‌شود برای ضایع‌نشدن خودتان هم که شده، دیگر بلندخوانی را تکرار نکنید!✌🏻 ادامه داره... :) 📚 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا