💌 #یه_فرمول_قشنگ
هرکسی وقتی
وظیفه خودش رو توی زندگی
پیدا میکنه، به
یه #نقشه_گنج رسیده
💫 گنج اصلی، رضایت خداست...
آدم
وظیفهی خودش رو که
بفهمه، زندگیش تغییر میکنه...
🌈 قشنگتر میشه...
مثلا
📜 توی نقشه گنجِ
شهید دکتر چمران، یه روزی
وظیفه، درس خوندن تا
دکترای فیزیک بود،
وظیفهی بعد،
🔆 کمک به کشورش
برای ایستادن روی پای خودش...
👆این فرمول
بهت کمک میکنه
😎 نقشه گنج رو پیدا کنی:
🌴 استعدادت رو پیدا کن
💜 + علایقت رو خوب بسنج
🌿 + شرایط خودت و جامعه رو ببین
🌸👈 نقشه گنج همینجاست...
. . . با توکل ، پا توی مسیر بگذار . . .
📗 به رنگ خدا. تولیدات فرهنگی حرم مطهر
📚☺️
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
ادامه دارد...
سلام و صد درود
خدمت شما خوبان همیشه همراه
🍎
طبق معمول دوشنبهها و معرفی کتب دفاعمقدس ؛ در خدمتتون هستیم با ادامهی کتاب صوتی #پایی_که_جا_ماند
🍎
بعضیا کتاب رو فقط واسه دکوراسیون خانه یا ژست روشنفکریشون می خوان! ما از اونا نباشیم☺️
#کتابخوانی
📚
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#قدّیس 🏜 آن روزها در عربستان گرمابه نبود و اولین گرمابه به دستور علی و باز هم توسط یک معمار ایرانی
#قدّیس
✍..طبقات محروم این جوامع می دانستند که هرگز وضع زندگی آنها اصلاح نخواهد شد و هنگامی که دین اسلام با شعار مساوات و حذف فاصله ی طبقاتی پیش رفت، مردم آن کشورها مقاومتی نکردند.
لذا قشون اسلام وارد هر مملکتی که شد، طبقات محروم آنجا با آغوش باز سربازان مسلمان را پذیرفتند و راه پیروزی آنان را فراهم نمودند.
⚪️
ولی اینک آثاری به چشم می خورد که نشان می دهد در بین مسلمین امتیازات طبقاتی بوجود آمدهاست .
اُمرا و حُکام ، خود را مافوق دیگران می دانند و به خود حق می دهند از مزایایی برخوردار شوند که در دسترس دیگران نیست.
🔵
حکام عرب در کشورهای ایران و مصر و شام ، مردم این کشورها را که مسلمان شده اند، به چشم برده و غلام خود نگاه می کنند
و این موضوع، مغایر نصّ آیات قرآن و هم چنین مغایر با روح مساوات اسلامی است
و سبب می شود اقوامی که اسلام آورده اند، عاصی شده همانطور که قشون اسلام را با آغوش باز پذیرفتند تا این محرومیت ها و فاصله ی طبقاتی از بین برود، قشون دیگری را هم که مخالف حکام مسلمانان هستند، با آغوش باز بپذیرند.
قوم عرب نباید کشورهای دیگر اقوام بومی را به چشم حقارت بنگرند."
🔹🔸🔹
جرج به کشیش نگاه کرد و گفت:" می بینید پدر؟ سخنان علی ژرفای تفکر او را برای ما به تصویر می کشد
علی می داند که اگر عدالت نباشد، اگر برتری نژادی و قومی حاکم باشد، بالاخره عقده های حبس شده در سینه های کسانی که تحقیر شده اند، روزی بصورت عصیان و طغیان یا انقلاب های بنیان کن، بروز خواهد کرد.
🔷◽️🔷
او در فکر آینده ی سرزمین های اسلامی است. نمیخواهد که ایران به جرم ایرانی بودن و شامی به جرم غیرعرب بودن یا مصری به جرم آفریقایی بودن، نسبت به سایر مسلمانان و به ویژه عرب ها تحقیر شوند.
و با آنها مثل بردگان رفتار شود.زیرا این امر باعث تقابل مردم با نظام اسلامی شده و ریشه ی حکومت و دین را خواهد خشکاند."
🔶کشیش گفت:"دوست من! جرج عزیز! شما که پژوهش های زیادی در حوزه ی تاریخ دارید، به من بگویید که در تاریخ چه کسی را شبیه علی یافتید؟"
📘
جرج کتاب را بست ، روی میز گذاشت و گفت:" در میان بزرگان گذشته ی تاریخ، بسیار اندکند کسانی که با درک موقعیت و زمان، به ما بگویند:" فرزندان خود را به اخلاق خود تربیت نکنید، زیرا که آنان برای زمانی غیر از زمان شما ، خلق شده اند."
🦋🦋
اما علی با چنین توصیه ای به انسان ها در طول تاریخ درک بزرگ خود را به عنوان یک جامعه شناس به رخ می کشد و جدا" بسیار نادرند از بزرگان تاریخ کسانی که بگویند:
"هرکس که دو روز او یکسان باشد، مغبون و زیانکار است."
👆و علی با این جمله می خواهد بگوید که زیانی بر مردمنمی رسد مگر اینکه دیروز و امروزشان یکسان باشد و تغییر و تحول رشدی در آنها صورت نگیرد.
و
جدا" بسیار کمیابند از بزرگان گذشته و حال تاریخ که در فکر و روح ما ، بذر موازین عدالت جهانی را که از خود می جوسد و بر خود تکیه می کند ، بپاشد و مانور عظمت آن را کشف کند و بگوید:
" آنکس که بداخلاق باشد، خود را آزار داده است."
🔸🔹🔸
و بسیار کمند بزرگانی از تاریخ ، که چون علی فریاد بزنند :" احتکار جرم و تبهکاری است." و یا " هیچ فقیری گرسنه نماند ، مگر در سایه ی آنکه ثروتمندی از حق او بهره مند گشته است."
🔹🔸🔹
هر بزرگی در تاریخ ، موصوف به صفتی است ؛ یکی ریاضیدان بزرگی است، یکی دلاور و جنگجوی نام آوری است ، یکی اندیشمند و فیلسوف قدری است، یکی جامعه شناس و روانشناس نادری است ، یکی حاکم عدالت گستری است،
اما
به عقیده ی من در علی همه ی این صفات جمع است و من نتوانسته ام در تاریخ کسی را پیدا کنم که موصوف به این صفات بزرگ باشد."
📌پایان فصل ۱۱
🎚۱۴۴
#کپی_و_ارسال_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
@ketabkhanehmodafean
میگن
اسکناس، یه برگه کاغذی سادهست،
که با یه مُهر یا امضای کوچیکِ کنارش،
اعتبار پیدا کرده 🔆
بعضی کارها هم،
با اینکه ساده و کوچیکن، اما
یه مُهر سادهی #خدایی دارند که
ارزششون رو بالا برده
👈 برای داشتن این مُهر،
کافیه
هر کاری رو
با این جمله، قشنگتر کنی:
خدایا، #به_خاطر_تو، به امید تو ... ❤️
امام صادق (علیه السلام ) فرمودند:
«خدا را بندگانیست، كه با دل و درونى خالص
با او معامله میكنند و خدای مهربان هم پاداشِ
خالص خود را به آنان میدهد» 🌸
📗 بحارالانوار، ج ۷۸ ،ص ۶۴
📚
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#مزایای_تندخوانی متاسفانه در ذهن بعضیها، تندخوانی معنای خوبی پیدا نمیکند به گونهای مفهوم #عجله ر
#تند_خوانی
بعد از دانستن مزیتهای تندخوانی، نوبت به آن میرسد که بدانیم اصلا چرا تندخوانی نداریم و سرعت #خواندن ما پایین است؟🤔
در ابتدا به توضیح می پردازیم که سرعتگیرها چه هستند و میبایست از چه چیزهایی دوری کنیم و پس از آن به آموزش تکنیکها و ارائه تمرینهای #تندخوانی خواهیم پرداخت😉
⚠️#سرعت_گیرها:
✔سرعت گیر اول: #بلندخوانی
تا به حال افرادی را دیده که خواندنشان صدادار است؟
این افراد به طور کلی مخل آسایش دیگران هستند، مخصوصا در مکان های عمومی. انگار، ما هم مجبوریم با آنها و صدای دلنشینشان همراه شویم!🤯
برای برخی، این گونه جا افتاده است که تا بلند نخوانیم، نخواهیم فهمید! یا در زمانهایی که میخواهند روی یک مطلب مهم کار کنند، آن را بلند بلند برای خود، تکرار میکنند.😬
در ابتدای مبحث تندخوانی اشاره کردیم که نحوه صحیح #مطالعه، خواندن مطالب با چشم است؛ نه تلفظ تک تک لغات!😑
اگر بخواهیم مطلبی را بلندخوانی کنیم، مجبور خواهیم بود تکتک لغات را تلفظ کنیم و به همین دلیل، سرعت مطالعهمان را به شدت کاهش میدهیم😊
میتوانید همین حالا امتحان کنید. یک مطلب را بلندخوانی کنید. سرعت مطالعهتان را محاسبه کرده و پس از آن یکبار با چشمهایتان بخوانید!
چقدر تفاوت داشت...؟؟!🤨
این سرعتگیر یک حالت خفیفتر هم دارد که آن هم مانند بلندخوانی، سرعت مطالعهتان را کاهش خواهد داد. آن هم #درونخوانی یا #لبخوانی است🤓
اگر وقتی که چنین افرادی مشغول مطالعه میباشند، از کنارشان بگذرید و گوش تیز کنید، چنین صدای خواهید شنید:
🎶پیس پیس پیس پیس پیس...
نگران نباشید...😄
کار خاصی نمیکنند! مشغول مطالعه هستند📚
🔸️بهترین راهکار برای مقابله با بلندخوانی:👇🏻
میدانید در مورد تندخوانی و یا هر روشی مانند آن، بهترین چیزی که میتواند به شما کمک کند چیست؟😕
معلم شوید!!!
از کنار هر فرد، ترجیحاً از افراد خانواده یا دوستان و همدورهایهایتان که میگذرید، اگر دیدید بلندخوانی میکنند، به آنها تذکر دهید و سعی کنید به ایشان آموزش دهید که بلندخوانی علاوه بر اینکه درک مطلبشان را افزایش نمیدهد، بلکه سرعتشان را هم پایین میآورد!🧐
همین تذکردادن موجب میشود برای ضایعنشدن خودتان هم که شده، دیگر بلندخوانی را تکرار نکنید!✌🏻
ادامه داره... :)
#نکات_کتابخوانی
#بیسوادی
📚
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#قدّیس ✍..طبقات محروم این جوامع می دانستند که هرگز وضع زندگی آنها اصلاح نخواهد شد و هنگامی که دین
#قدّیس
📌فصل ۱۲
🔶کشیش سرش را بالا گرفته بود تا از میان مردمی که در پیاده رو راه می رفتند، بتواند تابلوهای کتاب فروشی ها را بخواند.
کتابفروشی"دارالهادی" را به خاطر سپرده بود تا به سفارش جرج جرداق سری به آنجا بزند که گفته بود درباره ی علی هرچه بخواهی او دارد.
گاهی عابرین به او تنه می زدند ، شاید هم او به آنها؛ که حواسش به راه رفتنش نبود.
📕📒📗
خیابان "ضیاحیه" در جنوب بیروت ، مرکز کتابفروشی های اسلامی بود. سالها پیش یکی دو باری به خیابان ضیاحیه آمده بود.
آن روزها مغازه ها اغلب کوچک و تنگ و باریک بودند، و حالا مغازه ها بزرگتر و مغازه های کوچک به درون پاساژها و ابتدای کوچه ها رانده شده بودند.
🚏
جنوب بیروت دنیای دیگری داشت..تفاوت ها و تقابل هایش با مناطق مسیحی نشین کاملا" محسوس بود.
فکر کرد علت عقب ماندگی مسلمان ها در بیروت، ریشه های سیاسی دارد؛
و الا این مردمی که او حالا در بین شان راه می رفت، پیرو علی بودند و این پیرو بودن را هم همیشه با صدای بلند اعلام می کردند.
✳️
شاید اگر مسلمان ها اندیشه و تیزبینی علی را داشتند و سیاست مداران هم کاری به کارشان نداشتند، تفاوت شرق و جنوب بیروت، معکوس می شد.
سال ها از جنگ داخلی بیروت گذشته بود ، اما هنوز آثار گلوله ها در ساختمان های جنوب بیروت دیده می شد؛ در حالی که در شرق بیروت اثری از جنگ باقی نمانده بود.
🔶کشیش این بار که در بین مسلمان ها بود، حس خوبی داشت؛ احساس می کرد به این مردم که روزی وجودش پر از انزجار از آنجا بود، نزدیک تر شده است.
دلش می خواست با آنها حرف بزند و درباره ی زندگی شان، دین شان و بخصوص درباره ی علی از آنها بپرسد و بشنود.
هرچند ممکن بود بسیاری از آنها درباره ی علی چیزهای زیادی ندانند؛ همانطور که اکثر مردم مسیحی؛ مسیح را نمی شناسند و به گفتار او عمل نمی کنند.
🏢
🔸کشیش با دیدن تابلوی بزرگ نشر دارالهادی ، دو پله ی کوتاه ابتدای ورودی را طی کرد و وارد کتاب فروشی شد.
📚
کتاب فروشی بزرگ بود و تازه ساز با قفسه هایی که تا سقف، کتاب ها را در خود جای داده بودند و میزهایی که روی آنها را کتاب چیده بودند.
تعدادی مرد و زنان محجبه در حال دیدن و ورق زدن کتاب ها بودند.
🔷کشیش ترجیح داد به جای جستجو و اتلاف وقت، از یکی از متصدیان فروش کمک بگیرد تا کتابهای مورد نظرش را پیدا کند.
جوانی که پشت پیشخوان ایستاده بود، نظرش را جلب کرد.
جوان ، محاسنی بلند و سیاه داشت..با چشمانی درشت و مژه هایی کشیده که او رادبیاد اعضای رزمنده ی حزب الله لبنان انداخت.
🔹🔹🔷
به طرفش رفت .جوان با دیدن او تبسمی کرد و با رویی گشاده سلام داد.
🔹کشیش به او نزدیک شد و پرسید:" ببخشید پسرم! می توانید مرا برای یافتن چند جلد کتاب راهنمایی کنید؟"
ادامه دارد ....
🎚۱۴۵
#کپی_و_ارسال_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
@ketabkhanehmodafean
#تمثیلات
میگفت:
سر نماز مثل حرم امام رضاست...
کفشاتو میدی به کفشداری تا بری #زیارت
بدونِ فکر کفش،بری دیدار!!
سر نماز کفشاتو يعنی همون غصه های دنیاتو از ذهنت در بیار بده به #خدا...
بعد از نماز میبینی خدا کفشاتو واکس زده بهت تحویل داده :)🌸
| #استادپناهیان |
#چهارشنبههایامامرضایی
#یاامامرئوف
#کتابخانه_مدافعان_حریم_ولایت
@ketabkhanehmodafean
رابین هود.pdf
10.18M
📚عنوان : #رابین_هود
✍نویسنده : الکساندر دوما
📝مترجم : ذبیح الله منصوری
#رمان
#نوجوان
📚
@ketabkhanehmodafean
چه طوری زمینه های کتابخون شدن بچه ها رو فراهم کنیم؟!
🌸🌸🌸
#قسمت_پنجم
بلند خوانی کتاب قبل از خواب و قصه گویی برای بچه ها یک ضرورت است.
☘☘☘
❓یعنی چه کار کنیم؟!
🌸برنامه ای ثابت برای کتابخوانی برای بچه ها قبل از خواب داشته باشیم.
این برنامه بهتر است در قالب کتابخوانی باشد اما قصه گویی هم خوبه.
علاوه بر این، قصه گویی برای بچه ها در طول روز خیلی شیرین و لذت بخشه.
به ویژه اگر برای قصه گویی از ابزارهای مختلف مثل عروسک استفاده کنیم.
☺️
ضمنا یادمون باشه قرار نیست اگر بچه ها باسواد شدن، دیگه براشون کتاب نخونیم.
این بلندخوانی حتی تا سنین نوجوانی هم برای بچه ها خوب و لازمه، فقط باید کشف کنیم چی دوست دارن.
❓چی به دست میاریم؟!
🌸تقویت رابطه ی عاطفی بین والدین و بچه ها در فرآیند قصه گویی و بلندخوانی، موجب علاقه مندی بیشتر بچه ها به کتاب میشه.
😊
گذشته از اون، این برنامه ی ثابت، نشون دهنده ی اهمیت کتاب برای والدین و همراهی اونها در مسیر کتابخوانی بچه هاست.
#چه_طوری_زمینه_های_کتابخون_شدن_بچه_ها_رو_فراهم_کنیم؟!
#کتابخانه_کودک
#کتابخانه_مدافعان_حریم_ولایت
📚
@ketabkhanehmodafean
کتابخانهمدافعانحریمولایت
#قدّیس 📌فصل ۱۲ 🔶کشیش سرش را بالا گرفته بود تا از میان مردمی که در پیاده رو راه می رفتند، بتواند ت
#قدّیس
📇
...جوان از پشت پیشخوان بیرون آمد.
روبروی کشیش ایستاد و گفت:" بله، البته"..بعد با دقت به صورت کشیش نگاه کرد و قبل از اینکه او حرفی بزند، پرسید :" شما عرب هستید؟"
🔶کشیش گفت:" خیر، اصالتا" روس هستم، اما سالها در لبنان زندگی کرده ام؛ بیش از۵۰سال!"
جوان لبخند زد و گفت:" دیدم عربی را خوب حرف می زنید ، اما به چهره تان نمی آمد عرب باشید؛ هرچند محاسن تان بلند است .چهره ای نورانی دارید...
حالا بفرمایید چه کتابی می خواهید؟"
🔸کشیش گفت "کتاب خاصی نمی خواهم. من به دنبال کتاب هایی هستم که درباره ی علی باشد ؛ امام علی."
🔷🔷
جوان گفت:" ما اینجا کتاب های زیادی درباره ی امام علی داریم. بفرمایید تا نگاهی به آنها بیندازید."
🔶کشیش پشت سر او به راه افتاد. جوان جلوی قفسه ای ایستاد و گفت:" کتابهای این قفسه ، همه شان درباره ی امام علی است...گفتید کتاب خاصی نمی خواهید،؟"
🔷کشیش سرش را به علامت تاءیید تکان داد . جوان گفت:" اگر می خواهید درباره ی امام علی مطالعه کنید، خوب است اول از نهج البلاغه شروع کنید..
می خواهید آن را نشانتان بدهم؟"
🔹کشیش گفت: " نه پسرم؛ نهج البلاغه را دارم و خوانده ام."
جوان با انگشت کتابهایی را نشان داد و گفت:" این دوره ی چند جلدی شرح کاملی از زندگی امام است؛ به نام #علی_بن_ابیطالب که از عبدالمقصود مصری است..می خواهید ببینید؟"
🔷کشیش گفت:" نیازی نیست؛ کتابهای عبدالفتاح عبدالمقصود را هم خوانده ام."
😳
جوان با تعجب به کشیش نگاه کرد و گفت:" لابد کتابهای جرج جرداق را هم مطالعه کرده اید؟؟"
🔹کشیش گفت :" بله! جرج جرداق خودش آن کتابها را به من هدیه داد."
جوان پرسید:" پس لابد شرح نهج البلاغه ی ابن ابی الحدید را هم مطالعه فرموده اید؟"
🔷کشیش گفت :" نه این کتاب را ندیده ام."
📘
جوان از داخل قفسه کتابی برداشت، به دست کشیش داد و گفت:" البته این کتاب ۲۰جلدی است، قیمتش هم کمی گران است ، اما توصیه میکنم شما که نهج البلاغه را خوانده اید؛ شرح و تفسیرش را هم بخوانید."
ادامه دارد...
🎚۱۴۶
#کپی_و_ارسال_بدون_لینک_جایز_نمیباشد
@ketabkhanehmodafean
توی ماجراهای مختلف
وقتی حسابی، از کار کسی
از بی عدالتیهاش
⛅️ دلخوریم،
دلمون با حرف زدن آروم میشه☺️
🍁 گاهی
انقدر این دلخوری
زیاد و زیادتر میشه که
حرفهامون، تبدیل میشه
به کلمهها و جملههای
تندی که
معمولا توی صحبتهای
عادیمون، هیچ جایی نداره... 🍃
🔆 امام علی (علیه السلام)
توی یکی از خطبههاشون
به یارانشون فرمودند:
#انی_اکره_لکم_ان_تکونوا_سبابین
یعنی
من دوست ندارم
🌙 شما دشنامدهنده باشید؛
اگه رفتار کسی،
درست نیست
رفتار رو بیان کنین
و اون کار رو توصیف کنین...
که این سبک نقد، از ناسزا گفتن بهتره . . . 🌸🍃
📗 نهج البلاغه . خطبه ۲۰۶
🦋 دوستانت رو هم به ما دعوت کن👇
@ketabkhanehmodafean