فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ جدید اردوی جهادی ۱۳۹۸ محبین ائمه(۲) 🎥
🎙 کلامی از #هنرمند_جهادگر سید محمد ساجدی
🔆بی آبرویم در اردوی جهادی آبرو پیدا می کنم... تلاش کردن، عرق ریختن در اردوی جهادی موضوعیت دارد 🔆
✴️✴️ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
❌ اولین پُست سال جدید کانال خانه طلاب جوان ❌ 🎥 کلیپ جدید #هنرمند_جهادگر سید محمد #ساجدی 🎥 🌿 امسال
🔴 برای مشاهده کلیپ های جدید اردوی جهادی محبین ائمه(ع) نرم افزار ایتا را #بروزرسانی نمایید🔰🔰🔰🔰🔰
Eitaa-3.1.14.apk
14.57M
✨ آپدیت ایتا نسخه 3.1.14
🔴 برای مشاهده کلیپ های جدید اردوی جهادی محبین الائمه(ع) نرم افزار ایتا را #بروزرسانی نمایید.
بیانات آقا در جمع کارگزاران 79-9-12.pdf
893.5K
#جزوات_طلبگی (۱۴)
📖 پیشنهاد مطالعه در تعطیلات نوروز 📖
📥 دانلود فایل PDF
📗 متن کامل سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری
📆 در 12 آذر 1379( دیدار با کارگزاران نظام)
🔆 پیرامون:
1⃣ جهانبینی #انقلاب_اسلامی
2⃣ #اهداف و وظایف (ایدئولوژی مبتنی بر جهانبینی)
3⃣ #نقشه_راه حرکت انقلاب ( #مراحل_پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی)
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌
🔆 قسمت اول...
🔴 مشخّصه ی مهم نهضت اسلامی... خطّ مبارزه و خطّ آگاهی بخشی... در آغاز نهضت امام خمینی(ره) کدام خطّ برجستگی داشت؟؟ 🔴
⭕️ در اینجا باید یکی از مشخّصه های مهمّ نهضت اسلامی ایران را بیان کنم. این مشخّصه عبارت است از وجود دو خط در این نهضت، که تعامل میان این دو خط، تشکیل دهنده ی روند تکاملی حرکت به سمت اسلام در این کشور بوده:
1⃣ نخست، خطّ #مقابله_ی_دینی با دستگاه حاکم، که برخاسته از عقیده ی دینی بود.
2⃣ دوم، خطّ #بیدارگری_فکری و ارائه ی برنامه اسلامی برای زندگی، با گفتمانی نو. یا به عبارت دیگر: خطّ #نوسازی_اندیشه_ی_دینی .
♨️ از یک سو کسانی بودند که خطّ مقابله با دستگاه حاکم را در پیش گرفتند، ولی از یک اندیشه ی مترقی اسلامی برخوردار نبودند، بلکه دچار تحجّر و جمود فکری بودند. آنها به انگیزه ی #غیرت_اسلامی شان به مقابله با قدرت حاکمه ای برخاسته بودند که حریم مقدّسات مسلمانان را مورد اهانت قرار داده بودند.
💢 از سوی دیگر، کسانی هم بودند که در خطّ بیدارگری حرکت می کردند و افکار روشنی در زمینه ی اسلام داشتند، میکوشیدند دین را با زبان روز به جامعه عرضه کنند، با کج روی های فکری هم مبارزه میکردند، اما در خطّ مقابله با قدرت حاکمه حرکت نمیکردند.
🔆 در آغاز نهضت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ با آنکه ایشان خود پیشگام عرصه #بیدارگری_فکری بودند، اما عامل 《 #مقابله 》، در نهضت برجستگی داشت. در اوایل، تمرکز نهضت روی مبارزه با دستگاه حاکمه ی دین ستیز بود. پس از آنکه روحیه ی مقاومت دینی در جامعه محکم و استوار شد و نهضت توانست به سمت ارائه ی نظریه ی اندیشه ی اسلامی به نحو مطلوب پیش برود، متحجّران عقب ماندند، اما کسانی که #بصیرت_دینی داشتند و از فکر باز و روشن بهره ای داشتند، در مسیر نهضت ماندند.
❌ ادامه دارد...
📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ص۵۷ و۵۶
#امام_خامنه_ای
#مشخصه_مهم_نهضت_اسلامی
#خط_مبارزه
#خط_آگاهی_بخشی
🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌
🔆 قسمت دوم...
🔴 باید برای ثبت در تاریخ بگویم... تفاوت روش رهبری با شهیدان مطهری، بهشتی و باهنر از زبان رهبری... به این ویژگی معروف بودم 🔴
♨️ سپس، بویژه طیّ سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ که دشوارترین سالها برای انقلابیون بود و شاه همه ی گروه های مقاومت سیاسی را قلع و قمع و از میدان بیرون کرده بود، بسیاری از شخصیتهای نهضت اسلامی، گرایش به خطّ دوم (خطّ روشنگری دینی) را ترجیح دادند.
❌ کسانی بودند که هم در آغاز و هم در پایان زندگی جهادی خود، در میدان مقاومت حضور داشتند، اما در سالهای یاد شده همّ خود را مصروف #روشنگری_فکری کردند. شهیدان بزرگوار، #مطهّری و #بهشتی و #باهنر از این جمله اند.
📖❌ در اینجا باید برای ثبت در تاریخ بگویم که من از اندک افراد معدودی بودم که در همه ی لحظات نهضت، هر دو خط را با هم آمیختم و به این ویژگی معروف بودم. در تمام زندگی مبارزاتی خود، همواره هر دو خطّ 《 #مقاومت 》 و 《 #روشنگری 》 را با هم ادامه دادم و معتقدم این دو را کاملا با هم درآمیختم.
✴️ نهایت سعی من این بود که دین را چنان که خدای متعال خواسته، به عنوان روشی برای #رفتار_عملی، و برنامه ای برای زندگی و تغییری مستمر به سوی کمال مطلوب بفهمم و ارائه کنم. در همه کارهای فکری و عملی ام، و در سخنرانی و درسهایم، روی این خط تمرکز داشتم. همین گرایش به درک آگاهانه و روشن از اسلام، مرا واداشت تا به کتابهای اسلام گرایان عرب روی بیاورم...
✳️ در کنار این، به هر فعالیّتی که میتوانست مردم را علیه قدرت حاکم بسیج کند و به صورت هسته ای برای رهبری مردم به سوی برپایی حکومت اسلامی درآید، دست میزدم.
❌ ادامه دارد...
📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ صص۵۸و۵۷
#امام_خامنه_ای
#مقاومت
#روشنگری
🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
❌ برای اولین بار منتشر می شود ❌
🔆 قسمت پایانی.
🔴 آقای هاشمی رفسنجانی و دکتر شریعتی چگونه بودند؟...ترکیب مقاومت با آگاهی بخشی و رشد فکری، خط انقلاب اسلامی را تشکیل میدهد.🔴
⭕️ میان برادرانمان نیز کسانی بودند که این هر دو خط را با هم ادامه دادند. آقای #هاشمی_رفسنجانی یکی از برجسته ترین آنها بود. یک بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایشان گفتم: در این پانزده سال گذشته، یک روز هم از زندگی من بدون #مقاومت علیه رژیم نگذشت، در این مدت، یک شب هم بدون نگرانی نخوابیدم، چون شبهای ما یا در زندان میگذشت یا در تبعیدگاه، و یا در انتظار زندان و تبعید. آقای هاشمی گفت: من هم همین طور.
✴️ البته برادرانی که در 《 #خط_فکری 》 بودند، ما را پشتیبانی و یاری میکردند. #شهید_مطهری هجده سال از من بزرگتر بود با این همه، با هم دوستیِ فوق العاده ای داشتیم. ایشان همواره میکوشید از جایگاه اجتماعی من حمایت کند و در سخنرانی و ها و مجالسِ خود از من یاد میکرد.
✳️ #دکتر_شریعتی نیز زندگی اسلامی خود را در میدان #مقاومت آغاز کرد و سپس به #روشنگری و #آگاهی_بخشی روی آورد. من درباره ی افکار او ملاحظاتی دارم که در جای خود بیان خواهم کرد. برادرانم، برخی به مبارزه ی سیاسی میپرداختند و برخی نمیپرداختند، اما چنان که گفتم، با یکدیگر همکاری و تشریک مساعی داشتیم.
❌🔴 ... به عقیده من اگر فعالیّت آگاهانه ی فکریِ اسلامی از #جنبش و #مبارزه جدا شود، #خشک و #بی_روح میشود. روح مبارزه ی دینی هم اگر از #آگاهی و #اندیشه عاری گردد، دچار #ارتجاع و #تحجّر میگردد. ترکیب مقاومت با آگاهی بخشی و رشد فکری، #خط_انقلاب_اسلامی را تشکیل میدهد.
❌ پایان ❌
📖 منبع: خون دلی که لعل شد/ صص۵۹و۵۸
#امام_خامنه_ای
#مبارزه
#آگاهی_بخشی
#خط_انقلاب_اسلامی
🔴🔴🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴می شود از ابتدای طلبگی تا رسیدن به اجتهاد به قرآن مراجعه نکرد! انزوای قرآن در حوزه علمیه مشکلاتی به وجود آورده است🔴
💠 در عین حالی که #فقاهت اساس امر است، نباید از دیگر #علوم_اسلامی در حوزهها غفلت بشود. مثلاً میبایست #علم_قرآن، #شناسایی_قرآن، #فهم_قرآن و #انس_با_قرآن به عنوان یک علم و یک رشته در حوزهها وجود داشته باشد. طلاب ما باید قرآن و یا لااقل بخشی از قرآن را #حفظ کنند، یا حداقل با آن مأنوس باشند. چهقدر مفاهیم اسلامی در قرآن هست که اگر ما بخواهیم در فقه بحث کنیم، به فکر آنها نمی افتیم.
🔴 این #انزوای_قرآن در حوزههای علمیه و عدم انس ما با قرآن، برای ما خیلی مشکلات درست کرده است و بعد از این هم خواهد کرد و به ما #تنگنظری خواهد داد.
🔵 من یک وقت در سالهای قبل از انقلاب در مشهد در درس تفسیر، به طلبهها میگفتم که ما از اولِ «بدان ایّدک الله»، تا وقتی که ورقهی اجتهادمان را میگیریم، میتوانیم حتّی یک بار به قرآن مراجعه نکنیم! یعنی وضع درسی ما اینطوری است که اگر طلبهیی از ابتدا حتّی یک بار به قرآن مراجعه نکند، میتواند همین رشتهی ما را از اول تا آخر سیر کند و مجتهد بشود! چرا؟ چون درس ما اصلاً از قرآن عبور نمیکند. متأسفانه حالا هم که نگاه میکنم، میبینم همانطور است. ما در فقه گاهی مثلاً یک آیهی قرآن را ذکر میکنیم، آن هم خیلی رویش کار و تحقیق نمیشود؛ به قدری که در روایات ما بحث میشود و کار میشود.
⚫️ قرآن از حوزهی ما منزوی است؛ مثلاً علم قرآن، مسائل مربوط به قرآن؛ همین چیزهایی که شما میبینید تحت عنوان علوم قرآن الان رایج شده و گذشتگان کتابهای زیادی دربارهی آنها نوشتند و حالاها هم خوشبختانه بعضیها توجهاتی به آنها میکنند. تفسیر هم که یک علم مستقل است، همینطور است. حدیث، آشنایی با حدیث، علم حدیث، شناخت حدیث، که غور در این علم، به دستهبندیهای خوب، فهرستبندیهای خوب و استفادههای خوب منتهی بشود - که متأسفانه از همهی آنها ما الان محروم هستیم - همینطور است. در رجال هم که باید کار و تحقیق بشود، همینطور است. اگرچه کتابهای خوبی نوشته شده، لیکن درعینحال انسان احساس میکند که خلأ عظیمی در رجال وجود دارد. ما از همین شناخت و معرفت رجال است که میخواهیم حجت را برای خودمان در باب سنت به دست آوریم؛ باید روی آن کار بشود. تاریخ هم همینطور بسیار مهم است. حتّی از تاریخ هم میشود در فقه استفاده کرد. بسیاری از مسائل فقهی است که به تاریخ ارتباط پیدا میکند؛ ولی ما کمتر به این ارتباط توجه کردهایم و حتّی آن را کشف نکردهایم. البته من تاریخ را به عنوان یک علم مستقل عرض میکنم، یک علم اسلامی است؛ بایستی کسانی در آن کار کنند.
🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#قرآن
#انزوای_قرآن
◾️🔲◾️🔲 کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️
@khaneTolab
جهادی صبح.mp3
4.45M
🔆 صوت بیدار باش امسال گروه جهادی محبین ائمه(ع) 🔆
#امام_خامنه_ای
#شهید_آوینی
#سید_محمد_ساجدی
🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🏝 انداختن تربت سیدالشهداء(ع) توسط آیت الله خامنه ای و بند آمدن سیل در ایرانشهر 🏚
📿 پس از پایان نماز دیدیم #سیل، شهر را فراگرفته و آب بالا آمده، تا جایی که به ایوان مسجد هم - که نیم متر از سطح زمین بلندتر بود - رسیده بود. با صدای بلند از مردم خواستم با این حادثه مقابله کنند. ابتدا گفتم فرشهای مسجد را جمع کنند و در جای بلندی بگذارند تا آب آن را از بین نبرد. بعد، از مردم خواستم احتیاطات لازم را برای حفاظت از کودکان و زنان به عمل آورند.
🏚جریان سیل دو سه ساعت ادامه یافت و در این مدت ما صدای آوار خانهها را یکی پس از دیگری میشنیدیم. حتی ترسیدم مسجد نیز خراب شود. همه چیز وحشتناک بود: تاریکی ناشی از قطع برق، سیل خروشان و بی امان، خراب شدن خانهها و فریاد کمک خواهی مردم.
♨️ در چنین حالت بحرانی و وحشتناک، ذهن انسان فعال میشود و به دنبال هر وسیلهای برای مقابله با وضع موجود میگردد. قبلاً این مطلب را شنیده بودم که برای رفع چنین خطر فراگیر گریزناپذیری میتوان به #تربت_سیدالشهداء (علیه السلام) - به اذن خدای متعال - توسل جست. قطعهای از تربت که خدا به برکت وجود ریحانهی پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) بدان شرافت بخشیده، در جیب داشتم.
آن را از جیب بیرون آوردم، به خدا توکل کردم و آن را در میان امواج پرتلاطم سیل پرتاب کردم. لحظاتی نگذشت که به لطف و فضل خدا سیل بند آمد. پس از آنکه سیل بند آمد کمیتهای برای کمک به سیل زدگان تشکیل دادیم. آن شب فعالیت مهمی امکانپذیر نبود؛ لذا کار را به صبح فردا موکول کردیم.
📖 منبع: خون دلی که لعل شد
#امام_خامنه_ای
#سیل
#تربت
#ایرانشهر
🔆🔆🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🌹 روز امامت امّت... روز نخستین حکومت الله 🌹
و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین. صدق الله العظیم
💐 من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک میگویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و #ملت_عظیم_ما را ائمه و #پیشوای_ملتهای_مستضعف نمود و با برقراری جمهوری اسلامی وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، #روز_امامت_امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام میکنم. به دنیا اعلام میکنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زبالهدان تاریخ دفن کنند.
🔆 ...صبحگاه ۱۲ فروردین - که #روز_نخستین_حکومت_الله است - از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگرههای قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.
📖 صحیفه امامخمینی، ج۶، صص۴۵۲
#امام_خمینی
#دوازدهم_فروردین
#روز_جمهوری_اسلامی
#روز_امامت_امت
🔆🔆🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ جدید #اردوی_جهادی ۱۳۹۸ محبین ائمه(۳) 🎥
🌅 تصویر درست از حاکمیت
❌ حل مشکلات توسط مردم
📽 به همراه تصاویری از پروژه عمرانی امسال
✴️✴️ کانال خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
ebook7472[www.takbook.com].pdf
5.96M
#جزوات_طلبگی (۱۵)
📖 پیشنهاد مطالعه 📖
🔆 کتاب: آینده در قلمرو اسلام 🔆
📝 مولف: #سید_قطب
🖍 مترجم: آیت الله سید علی #خامنه_ای
✏️🔍 مقام معظم رهبری:
مولف عالیقدر و بزرگوار کوشیده است در ضمن فصول این کتاب که به وضعی ابتکاری منظم شده اند، ابتدا #ماهیت_دین را آن چنان که هست، معرفی کند و پس از بیان اینکه دین #برنامه_زندگی است و شعائر و مظاهر دینی آنگاه ضروری و سودبخش است که نماینده واقعیات و نشان دهنده حقایق باشد، با زبانی شیوا و جهان در اختیار مکتب ما و «آینده در قلمرو اسلام» خواهد بود. کتاب های دیگر این نویسنده متفکر و مجاهد نیز هر کدام قدمی است در راه تدوین مکتب و حربه ای است در برابر آن هایی که اسلام را غیر منطقی و غیر اصولی و بی خاصیت و بی تأثیر می پسندند.
🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
4_5897907480947590454.mp3
1.43M
❌ شناخت مبانی نظری انقلاب ❌
❌ اگر می خواهید از این انقلاب حفاظت کنید اول باید این انقلاب را درست بشناسید...
🔴 مبانی نظری انقلاب را عمیقا بشناسید...
#امام_خامنه_ای
#شناخت_مبانی_نظری_انقلاب
📖 منبع: @shenakhte_rahbari
⭕️⭕️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_سلوک_انقلابی (۱۷) 🔆
❌ جوان های هجده ساله ای که عارف کامل شدند...این جوان بجایی رسید که مانند آیت الله قاضی ها سخن می گوید ❌
🔴 من در دوران جنگ گاهی #وصیتنامههای این جوانها را که عاشقانه جهاد میکردند و به شهادت میرسیدند، نگاه میکردم؛ خیلی برای من مفید بود.
این وصیتنامهها به دلهای تاریک و سیاه ما و به داخل جان انسان نورافکن میانداخت. وقتی این وصیتنامهها را نگاه میکردم، میدیدم این جوان هجده ساله یا بیست ساله، در روزها یا هفتههای آخر زندگیاش که خبر هم نداشته که شهید خواهد شد، فقط چون احتمال میداده که شهید بشود، نشسته و وصیتنامهاش را نوشته که گاهی این وصیتنامهها آنچنان رقیق، عرفانی، زلال و نورانی بود، که انسان میدید یک #عارف_کامل اینجا نشسته است.
❌ پیرمردهای ما؛ اساتید سلوک و عرفان، سی، چهل یا پنجاه سال زحمت کشیدند، ریاضت کشیدند، عبادت کردند، تا در آخر عمرشان آن حالت فنا در آنها بهوجود آمد و وجهالله را رؤیت کردند؛ توانستند لقاءالله را کسب کنند.
یکی از عرفای معروف سلاک که از علمای بزرگی بود که من زیارتش کرده بودم، در این چند سال آخر زندگیاش تنها در نجف زندگی میکرد؛ آقازادهاش که در تهران بود، به من گفت که ایشان از نجف به من نوشته که آن چیزی که سالهای متمادی در انتظارش بودم، همین روزها خدا نصیبم کرد و آن را به دست آوردم. او بعد از چهل، پنجاه سال ریاضت، گناه نکردن، عبادت کردن، مستحبات را انجام دادن، روزه گرفتن، سختیها را تحمل کردن، گرسنگی و فقر نجف را به جان خریدن، از عناوین و القاب و ریاستها کناره گرفتن و به اینها چشم ندوختن، زندگی را زاهدانه گذراندن و با توجه دایم به خدا، این حالت برایش پیدا شده.
🌿 اما من میدیدم که یک جوان هجده، نوزده یا بیست ساله که نه ریاضت آنچنانی کشیده و نه پنجاه سال عمرش را صرف این کار کرده و نه استاد دیده، و فقط یک کار کرده؛ از #جانش گذشته، خدای متعال این #موهبت_معنوی را در ظرف و در کیسه او گذاشته و این جوان نورانی طوری حرف میزند که آخوند «ملاحسینقلی همدانی» حرف میزده؛ مرحوم «حاج میرزاعلی آقای #قاضی» حرف میزده؛ مرحوم «آقا میرزا جواد ملکی» حرف میزده. حرف این جوان، بوی حرفهای آنها را میدهد؛ در حالیکه شاید این جوان اسم آنها را هم نشنیده است. این کم فرصتی است؟
📍۱۳۸۳/۰۷/۱۳
#امام_خامنه_ای
#سلوک_انقلابی
#شهدا
✴️✳️✴️✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
4_532577147294865529.mp3
2.46M
❌ چرا به جای پرداختن به توحید، از مسائل فرعی بحث می کنیم؟
🔴 مباحث به درد نخور (معلومات پوچ و بی فایده)
⭕️ امروز، دنیای اسلام طاقت تاخیر در این مسائل را ندارد
❌ بحث های مفصل کلامی در خصوص معارف درجه دو را برای روز دیگری بگذارید...
#امام_خامنه_ای
#توحید
#نقطه_شروع
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
rahkarha.pdf
326.8K
#جزوات_طلبگی (۱۶)
🔴 حوزه، باید دانش #فلسفه و کارکردهایش را بشناسد 🔴
📖 راهکارهای ارتقاء فلسفه در حوزه 📖
🎙 در گفتگوی نشریه خط(وابسته به خانه طلاب جوان) با #استاد_یزدان_پناه
🔍 🔍 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🌺 بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مبارک باد 🌺
🌺 مسئلهی بعثت و پدید آمدن این حادثهی الهی، مهمترین مسئلهای است که در طول عمر طولانی بشریت، برای او اتفاق افتاده است. در سرنوشت انسان و تاریخ بشر، هیچ حادثهای بهقدر این حادثه مؤثر نبوده و هیچ لطفی از طرف پروردگار عالم، به عظمت این لطف و فضل برای انسانها، وجود نداشته است. ۰۴/اسفند/۱۳۶۸
#امام_خامنه_ای
#بعثت
🌺🌺 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
الزامات تحصیلی فقه حکومتی(بخش اول).pdf
966.5K
#جزوات_طلبگی (۱۷)
🔴 الزامات تحصیلی #فقه_حکومتی (بخش اول) 🔴
🎙 #استاد_صرّامی (مسئول مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی)
#فقه_حکومتی
منبع: http://feqhehokoomati.ir/fa/
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
الزامات تحصیلی فقه حکومتی(بخش دوم).pdf
451.1K
#جزوات_طلبگی (۱۷)
🔴 الزامات تحصیلی #فقه_حکومتی (بخش دوم) 🔴
🎙 #استاد_صرّامی (مسئول مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی)
#فقه_حکومتی
منبع: http://feqhehokoomati.ir/fa/
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_فقه_اسلامی (۴) 🔆
✏️🔴 فقه و فقاهت، اساس کار حوزه ❌
💠 در حوزهها، اساس، #فقاهت است. فقه باید پیشرفت بکند. فقاهت به معنای خاص خود مورد نظر ماست. فقه به معنای عام - که آگاهی از دین است - در اینجا فعلاً مورد بحث ما نیست؛ فقه به معنای خاص، یعنی آگاهی از علم دین و فروع دینی و استنباط وظایف فردی و اجتماعی انسان از مجموعهی متون دینی، که خیلی هم مهم است.
✴️ انسان از قبل از ولادت تا بعد از ممات احوالی دارد، و این احوال شامل احوال فردی و زندگی شخصی اوست، و نیز شامل احوال اجتماعی و زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بقیهی شؤون اوست. تکلیف و سرنوشت همهی اینها در #فقه معلوم میشود. فقه به این معنا مورد نظر ماست، که اسمش همان احکام فرعی است؛ استنباط احکام فرعی از اصول. این، اساس حوزههاست.
✳️ البته وقتی میگوییم فقه، مراد ما همین چیزی است که گفتیم. وقتی میگوییم فقاهت، مراد ما آن #متد_کاری و شیوهی کاری در حوزههاست. این شیوهی استنباط را به عنوان «فقاهت» اصطلاح میکنیم، که در کلمات فقها هم کم و بیش به همین معنا به کار میرود. روش فقاهت، یعنی همین روش رد فروع به اصول، و استنباط از اصول و مبانی استنباط - کتاب و سنت و عقل و اجماع - و کیفیت این استنباط و تقابل میان ادله و ترتیب و نوبتبندی ادلهی مختلف، که اول به چه مراجعه کنیم؛ فرضاً اول به ادلهی اجتهادی مراجعه میکنیم، به ظواهر مراجعه میکنیم؛ اگر ظواهر تعارض داشتند، چهکار بکنیم؟ اگر ظواهری نداشتیم، چهکار بکنیم؟ نوبت اصول عملیه کی میرسد؟ کدام اصل بر کدام اصل دیگر مقدم است؟ و از این قبیل. این شیوهیی که ما در علم اصول آن را میخوانیم، اسمش را «فقاهت» میگذاریم. پس، مبنا در حوزههای علمیه فقه است، به معنای آن علمی که گفته شد؛ و شیوهی فقاهت است، به این معنایی که بیان شد.
🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#فقه
#فقاهت
🔘🔘🔘🔘 کانال خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️
@khaneTolab
270_2026_07Feqh.pdf
178.8K
#جزوات_طلبگی (۱۸)
⭕️ چهار گام برای پویایی #فقه_حکومتی ⭕️
📖 چیستی فقه حکومتی و اقتضائات آن 📖
🎙 در گفتگو با #استاد_علیدوست
#استاد_علیدوست
#فقه_حکومتی
✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🔴 اینگونه نباشد که همه باید رشته فقاهت را پیگیری کنند 🔴
💠 در گذشته اگر کسی میخواست در حوزه مقام علمی پیدا کند، بایستی به #تفسیر نمیپرداخت! یک آقای ملای محترم عالمی فرضاً اهل تفسیر باشد و مردم از تفسیر او استفاده کنند، بعد برای خاطر آنکه این درس موجب میگردد او به #بیسوادی شهره بشود، این درس را ترک کند! شما را به خدا این #فاجعه نیست!؟ باید عکس این باشد؛ یعنی بگویند آقای فلانی، متخصص و استاد بزرگ #تفسیر است؛ ایشان #متخصص_در_فلسفه است؛ ایشان #متخصص_در_کلام است؛ ایشان #متخصص_در_تاریخ است؛ یعنی باید عنوانی در حوزه باشد. اینطور چیزها باید در حوزه #ارزش پیدا بکند؛ کمااینکه در گذشته هم از این چیزها بوده است.
✅ در همین زمان خود ما، مرحوم علامهی طباطبایی(رضواناللَّهعلیه) در حدی بود که اگر منحصر به فقاهت میشد، یقیناً به مرجعیت تقلید میرسید. ایشان از علمای زمان خودش، اگر بیشتر نبود، کمتر نبود؛ اما فقاهت را به کسانی سپرد که مشغول فقاهت بودند. آن زمان در قم مرحوم آیةالله بروجردی با آن عظمت، و اساتید بعد از آن بزرگوار، مشغول کار فقاهت بودند؛ اما ایشان آمد مشغول #فلسفه گردید و رکنی شد، و بعد از آنکه در قم هیچ نشان قابل توجهی از فلسفه نبود، آن را احیا کرد؛ شاگردانی تربیت نمود، معارف فلسفه را راه انداخت و گسترش داد. البته قبل از ایشان امام فلسفه میگفتند، لیکن در دایرهی محدودی و با شاگردان مخصوصی؛ اما ایشان گسترش داد، درس را وسیع کرد و عمرش را به فلسفه صرف نمود. حوزهها باید اینطور باشند.
❌ اینگونه نباشد که همه باید رشتهی #فقاهت را بگیرند؛ نخیر، طلبه باید بداند که اگر رشتهی #تاریخ یا #تفسیر یا #فلسفه یا #کلام یا #علوم_قرآن یا بقیهی علوم اسلامی را پیمود، ارزشی در انتظار اوست و ارزشگذاری مناسبی میشود.
🔆۱۳۷۰/۰۶/۳۱
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#فقاهت
#تفسیر
#کلام
#فلسفه
🔵🔴⚫️⚪️ کانال خانه طلاب جوان ⬇️⬇️⬇️⬇️
@khaneTolab