eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴هم اکنون 🎥فیلمبرداری تدریس کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» توسط استاد یاوری 🏠خانه طلاب جوان (منظومه فکری مقام معظم رهبری) @KHANETOLAB
📙📙📙مکتب امام خمینی📕📕📕 💠چرا شرح تحریرالوسیله را نوشتم؟ 🔰آیت الله العظمی فاضل لنکرانی 📌‏در زمینه علمی امام مقامات متعددی داشتند این از دیگر ویژگیهای ایشان بود که در رشته‏‏‌‏‏های گوناگون، ، ، ، ، و متخصص بودند. ولی از این رشته‏‏‌‏‏ها، آنی که با مقام تناسب داشت، فقه و اصول بود. متأسفانه افرادی آگاهانه یا ناخودآگاه در صدد بودند که برای جلوگیری از رشد و گسترش اندیشه‏‏‌‏‏های امام، مقام فقه و اصول ایشان را کوچک جلوه دهند و حتی صلاحیت مرجعیت تقلید را از ایشان سلب کنند. در این رابطه شخصاً حساسیت موضوع را درک کردم و از موقعیت تبعیدم در شهرستان یزد استفاده کردم و شرحی بر کتاب شریف «تحریرالوسیله» امام که در حقیقت یک دوره فقه از اول باب «طهارت» تا آخر باب «دیات» هست به رشته تحریر درآوردم. برای این کارم دو هدف در نظر داشتم اول اینکه اشتغالات علمی‌ام محفوظ باشد و دیگر تشریح موقعیت فقهی و اصولی امام و جایگاه بلندی که در این علم دارند. در همان اوایل تبعیدم تصمیم گرفتم که یک کاری که جنبه علمی و انقلابی دارد به انجام برسانم. البته با حفظ این معنا که ساواک پی به کارم نبرد.‏ (نشریه حضور شماره اول) @KHANETOLAB
✍️امام رضا (ع) 🔸هر كس (حضرت معصومه عليهاالسلام) را 🔹در قم زيارت كند، چنان است كه مرا زيارت كرده است. 📚كامل الزيارات، ص 536 🏴سالروز (سلام الله علیها)تسلیت باد. 🆔 @KHANETOLAB
📕کلام امام 🖋امام (ره): اگر در ها به وظايف خود عمل نكنيد... 📣 « اين اصطلاحات خشك اگر بدون و تهذيب نفس باشد، هر چه بيشتر در ذهن انباشته گردد، كبر و نخوت در دايره بيشتر توسعه می يابد. و عالم تيره بختى كه باد نخوت بر او چيره شده نمیتواند خود و جامعه را اصلاح نمايد - تا فرصت از دست نرفته، تا دشمن بر همه شئون دينى و علمى شما دست نيافته، فكرى كنيد؛ بيدار شويد؛ به پا خيزيد. در مرحله اول، در مقام تهذيب و تزكيه نفس و اصلاح خود برآييد.» 📣 «اين اصطلاحات اگر براى غير خدا باشد، وزر و وبال است. ...اين اصطلاحات خشك اگر بدون تقوى و تهذيب نفس باشد، هر چه بيشتر در ذهن انباشته گردد، كبر و نخوت در دايره نفس بيشتر توسعه می يابد. و عالم تيره بختى كه باد نخوت بر او چيره شده نمیتواند خود و جامعه را اصلاح نمايد، و جز زيان براى اسلام و مسلمين نتيجه اى به بار نمی آورد؛ و پس از سالها تحصيل علوم و صرف وجوه شرعى، برخوردارى از حقوق و مزاياى اسلامى، سدّ راه پيشرفت اسلام و مسلمين میگردد و ملتها را گمراه و منحرف میسازد؛ و ثمره اين درسها و بحثها و بودن در حوزه ها اين مىشود كه نگذارد اسلام معرفى گردد، حقيقت قرآن به دنيا عرضه شود؛ بلكه وجود او ممكن است مانع معرفت جامعه نسبت به اسلام و روحانيت گردد. @KHANETOLAB
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت کرونا - قسمت دوم - مسابقه 📻 ✅ پادکست مسابقه 📋روایت سبقت نیروهای جهادی برای حضور در صحنه ی خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمان است. 📋روایت طلاب جهادی که حال و هوای دفاع مقدس را بازآفرینی کردند. ⏰زمان انتشار : 👇👇👇 جمعه – 7 آذر 99 - ساعت 8 شب پادکست مسابقه را، فردا از آدرس های زیر بشنوید :👇👇👇 💡https://shenoto.com/channel/radiorevayat 💡https://www.instagram.com/radio.revayat 💡https://www.instagram.com/khanetolab_ir/ 📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان 🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📃 مفهوم انتظار در کلام امام(ره) 🔶 «ما همه انتظار فرج داريم، و بايد در اين انتظار خدمت بكنيم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است، و ما بايد كوشش كنيم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پيدا بكند، و مقدمات ظهور ان شاء اللَّه تهيه بشود.» 🔶 «ملتها بايد غفلت نكنند از اينكه هميشه بايد مقابل ظلم باشند. در بعض روايات، كه من حالا نمىدانم صحت و سُقْمَش را، هست كه يكى از چيزهاى مستحب اين است كه مؤمنين در حال انتظار، اسلحه هم داشته باشند؛ اسلحه مهيا . نه اينكه اسلحه را بگذارند كنار، و بنشينند منتظر. اسلحه داشته باشند براى اينكه با ظلم مقابله كنند، با جور مقابله كنند. تكليف است، از شُعَب نهى از منكر است، به همه ما تكليف است، كه بايد مقابله كنيم با اين دستگاههاى ظالم، خصوصاً دستگاههايى كه با اساس مخالفند.» خانه طلاب جوان ایتا: https://eitaa.com/khanetolab
🔸🔸سلوک انقلابی🔸🔸 خواندن، خواندن، متوجه خدا بودن، سازنده است؛ اینها شما را پولادین خواهد کرد. نمیشود یک حوزه‌ی ایده‌آل داشته باشیم، در حالی که اینها در طُلابش گُم است. ۱۳۷۰/۱۲/۰۱ @khanetolab
سرباز سرافزار اسلام و انقلاب، دکتر "محسن فخری زاده"، خدمت بقیه الله الاعظم (عج) ، نایب بر حقشان امام خامنه ای و عموم ملت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت باد. @khanetolab
📻 روایت کرونا - قسمت دوم - مسابقه 📻 ✅ پادکست مسابقه منتشر شد.✨✨ 📋روایت سبقت نیروهای جهادی برای حضور در صحنه ی خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمان است. 📋روایت طلاب جهادی که حال و هوای دفاع مقدس را بازآفرینی کردند. پادکست مسابقه را، از آدرس های زیر بشنوید :👇👇👇 رادیو روایت در سایت شنوتو : 💡https://shenoto.com/channel/radiorevayat رادیو روایت در اینستاگرام : 💡https://www.instagram.com/radio.revayat خانه طلاب جوان در اینستاگرام : 💡https://www.instagram.com/khanetolab_ir/ 📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان 🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📜بیانیه خانه طلاب جوان در پی دکتر "محسن فخری زاده" ◾️بسم الله القاصم الجبارین◾️ ▪️دست جنایت کار جهانی یک بار دیگر انسان شریف و خادم ملت و نظام اسلامی را هدف گرفت و به خیال خام خود حرکت ملت ایران را متوقف کرد. شهید دکتر که عمری را برای مردم و انقلاب تلاش شبانه روزی کرد و به حق لقب پدر موشکی و صنعت هسته ای را گرفت، هم اکنون در کنار همرزمان دیگرش از تا و و تا شهدای میهمان است. این جنایت عظیم در حق یک ملت قابل بخشش نیست و می بایست عاملان آن در اسرع وقت شناسایی و به عمل کثیف خود برسند. ان شاء الله به برکت خون این شهید بزرگوار، ملت ایران در رسیدن به اهداف بلند خود در راه عزت و عظمت بیش از پیش مصمم شود. ضمن عرض تسلیت خدمت حضرت صاحب الزمان و مقام معظم رهبری، علو درجات را برای این شهید عزیز مسئلت داریم. ▪️روابط عمومی خانه طلاب جوان▪️ @khanetolab
🔴مشکل بزرگ مراجع این بود که قدرت خودشان را نمی دانستند🔴 💠 نقشِ ایشان[امام خمینی] در برانگیختن اول ماجرا، که علما همه برانگیخته شدند یک نقش فوق العاده حیاتی بود. ⭕️ لازم است اینجا اشاره کنم به نقش ایشان در . مراجع قم اولا که این وجود دارد، ثانیا فکر نمی کردند که می شود کرد و است حرکت. امام دو کار را بر عهده گرفت؛ اولا این معنا که این یک است واقعا. واقعا کار مشکلی بود تفهیم این معنا به آن آقایان بزرگی که فقیه و عالم و بزرگوار بودند، اما از هیچ اطلاعی نداشتند و شمّ سیاسی نداشتند و شاید بعضی شان خیلی هم علاقه مند نبودند که به این مسائل وارد بشوند. ثانیا به اینها می فهماند که دارند. این بود که قدرت خودشان را نمی دانستند. شاید من بتوانم بگویم که مرحوم قدرت خودش را کشف نکرده بود، نمی دانست که اگر یک اشاره بکند، مردم چه خواهند کرد. حُسن بزرگ امام و یکی از هنرهای بزرگ امام، است. 📕عبد صالح خدا/نشر صهبا/ص۴۸ @khanetolab
💎 علم نورانی و علم ظلمانی 🎤 سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع طلاب مدرسه فیضیه و مبلغان 📣 شما آقایان، که در راه اسلام و علم قدم برمی‌دارید و متلبس به لباس اسلام و لباس انبیا شده‌اید و متلبس به لباس روحانیت شده‌اید، گمان نکنید که درس خواندن بدون اینکه باشد برایتان فایده دارد. گاهی ضرر دارد. گاهی علم غرور می‌آورد. گاهی علم انسان را پرت می‌کند از «». 📣 اینهایی که دین‌ساز بودند اکثراً اهل علم بودند. اینهایی که دعوت بر خلاف واقع کردند اکثراً از اهل علم هستند. چون علم نبوده است. انحراف داشته است از اول. این راه انحرافی هر چه پیش رفت، بیشتر انحراف حاصل می‌شود؛ دورتر می‌شود از انسانیت. چه بسا یک نفر آدم فیلسوفِ اعظم است، به حسب نظر مردم، فقیه اکرم است به حسب نظر مردم، همه چیز می‌داند، انبار معلومات است، لکن چون نبوده است، از دورتر شده است. و از همه دورتر. هر چه انبار زیادتر وِزرش زیادتر. هر چه انبار بزرگتر وزر و ظلماتش بیشتر. ظُلُمَاتٌ بَعضُهَا فَوقَ بَعضٍ . گاهی علم ظلمت است؛ نور نیست. آن علمی که شروع بشود به ، آن نور هدایت دارد. 📣 آن علمی که برای این است که یاد بگیرد، آن خوبش این است که می‌خواهد یاد بگیرد. و الّا می‌خواهم مَسند بگیرم؛ می‌خواهم امام جماعت بشوم؛ می‌خواهم اهل منبر باشم؛ می‌خواهم مقبول عامه باشم، مقبول مردم باشم. انحراف است. اینها انحرافات است. و همه دقیق! ، به حسب وصفی که شده است، باریکتر از موست. بسیار دقیق است. چه بسا انسان یک عمر در ریا بوده و خودش نفهمیده. یک عمر هر عملی کرده ریا بوده است، و نفهمیده خودش ریاسْت. این قدر دقیق است که خود آدم هم نمی‌فهمد! موازین دارد برایش. آنهایی که اهل عمل هستند موازین تعیین نکردند که ما بفهمیم که چه هستیم و خودمان را تشخیص بدهیم. در علم انبیا که علم انسان‌سازی است، موازین دارد اینها. اسلام را به این زودی نمی‌شود شناخت. 📣 شما حالا آقایان، از قراری که گفتند، بنا دارید که تشریف ببرید در قُرا و قصبات و شهرها برای ترویج، برای هدایت. توجه داشته باشید اگر قدمی بر خلاف موازین، بر خلاف رضای خدا بردارید، یک جرمی است که به این زودی نمی‌توانید جبران بکنید. شمایی که به اسم «هدایت» بین مردم می‌روید. شمایی که برای هدایت می‌روید شما رسول از طرف اسلام هستید؛ رسولِ رسول خدا هستید. باید بفهمید که در این رسالت چه باید بکنید. این کارهایی که بنا دارید بکنید آیا به است؟ آیا از اول که شروع می‌کنید به اینکه هدایت کنید مردم را، اسلام را معرفی کنید به مردم، و لو همین قدر که می‌دانید، آیا این به است؟ از اسم خدا شروع می‌شود؛ یا خدای نخواسته نفسانیت آدم در آن دخالت دارد. 📼 امام خمینی (ره)؛ 07 تیر 1358 خانه طلاب جوان ➖➖➖➖➖ @khanetolab
پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید، دکتر محسن فخری‌زاده پیامی صادر کردند. متن پیام به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۸ آذرماه ۹۹ @khanetolab
بیانیه مشترک مدارس و اساتید حوزه علمیه قم بسم رب الشهداء و الصدیقین (مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلاً) (احزاب:23) شهادت دانشمند «شهید محسن فخری‌زاده» نامی دیگر بر لوح زرین شیعه ثبت کرد که نشان از مجاهدت های علمی در عرصه‌ی جهاد فی سبیل الله دارد. این افتخار و فیض عظمای شهادت که حُسن‌ختام پرونده‌ی مجاهدت های او شد، پرده از صفای باطن و اخلاص این مجاهد خستگی‌ناپذیر برداشت و بار دیگر باطن ننگین استکبار جهانی را نمایان ساخت و حجّت را برهمگان تمام کرد. حوزه علمیه‌ی قم، مدیران و اساتید انقلابی آن، مصیبت وارده را به حضرت بقیة الله الأعظم امام عصر (عجل الله فرجه و جعلنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، امت اسلامی و ملت ایران خصوصاً خانواده و شاگردان آن شهید والامقام تسلیت عرض می‌نماید. ترور شهید فخری‌زاده نشان دهنده ی عمق خباثت و دشمنی طواغیت و استکبار جهانی و درعین‌حال بیانگر بزدلی و عجز دشمنان جمهوری اسلامی است، لذا حوزه علمیه قم، این جنایت را شدیدا محکوم نموده و تنها به صدور بیانیه اکتفا نکرده و مطالبات خویش را بدین شرح اعلام و بصورت مجدانه پیگیری می‌نمایند: 1- انتقام از عاملان ترور شهید حاج محسن فخری‌زاده 2- برخورد جدی با عوامل داخلی و خارجی این جنایت و محاکمه‌ی آنان توسط قوه قضائیه 3- اقدام قاطع مجلس شورای اسلامی و دولت در مقابل پیمان‌شکنی‌های مکرر دشمنان و تجدیدنظر اساسی در نوع همکاری با آژانس انرژی اتمی بر اساس «عزّت، حکمت و مصلحت» ، قطع همه همکاری های منفعلانه و فعال سازی مجدد تمام برنامه های هسته ای و الحمد لله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین شنبه ۸اذرماه۱۳۹۹ مدرسه فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام مدرسه شمس الشموس علیه السلام مدرسه امام حسن عسکری علیه السلام مدرسه کریم اهل بیت علیهم السلام مدرسه امام حسین علیه السلام مرکز هدایت تحصیلی خانه طلاب جوان مدرسه حجتیه مدرسه کرمانی ها مدرسه آل یاسین علیه السلام مدرسه امام حسن مجتبی علیه السلام مدرسه علمیه معصومیه مدرسه علمیه حقانی مدرسه جوادالائمه علیه السلام درحال بروزرسانی... @khanetolab
📸 📚قبل از ظهور دنیا به یک رسیده. 📘 کتاب 《نبوت ها در نهج البلاغه》 #-نبوت ها _در _نهج البلاغه (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 📒📒 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
روایت کرونا - قسمت دوم - مسابقه.mp3
9.36M
📻 روایت کرونا - قسمت دوم - مسابقه 📋روایت سبقت نیروهای جهادی برای حضور در صحنه ی خدمت به بیماران کرونایی و کادر درمان است. 📋روایت طلاب جهادی که حال و هوای دفاع مقدس را بازآفرینی کردند. رادیو روایت در سایت شنوتو : 💡https://shenoto.com/channel/radiorevayat رادیو روایت در اینستاگرام : 💡https://www.instagram.com/radio.revayat خانه طلاب جوان در اینستاگرام : 💡https://www.instagram.com/khanetolab_ir/ 📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان 🌕🌕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🖋کلام ولایت 🔸تفاوت ما با دیگران ◽️ما در فرا گرفته بودیم و در کتابهای هم نوشته‌اند که وقتی انسان درس میخواند، باید برای مقام نخواند. برای یک ، این ننگ است که برای رسیدن به مقام مادی بخواند؛ اما در محافل دیگر و در مجامع معمولی، دنبال پول و مقام رفتن، هیچ عیبی نیست؛ یک ارزش هم محسوب میشود... فرق بین جامعه علمی ما و جوامع علمی و غیر علمی دیگر، این است. ۱۳۶۶/۰۹/۱۱ @khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽نماهنگ 📙طرح کلی اندیشه اسلامی 🔹جلسه نهم 🔸آزاد بودن مردم در جامعه اسلامی🔸 @khanetolab
🖋کلام ولایت ⚠️| روحانیت؛ آماج حملات دشمنان امروز یکی از آماج‌های حملات بلاشک روحانیت است. را با کلیتش می‌خواهند از بین ببرند؛ در این هیچ تردید نکنید. درست است که در بین کسانی را برای آماج قرار دادن، هدف قرار می‌دهند و برایش اولویت قائل می‌شوند؛ اما در نهایت، از نظر دشمن، کلیت روحانیت مخل و مضر و مزاحم است؛ ۱۳۸۴/۰۲/۱۱ @khanetolab
🔸«امام خمینی در سال های قبل از وقوع انقلاب»🔸 🔻معرفی نویسنده: استاد مطالعات اسلامی و زبان فارسی در دانشگاه برکلی است. زمینه تخصصی الگار تاریخ در ایران و تصوف است. الگار بعدها به دین اسلام و سپس به مذهب تشیع گرویده‌است. وی همچنین آثاری از متفکران سیاسی شیعه از جمله کتاب ولایت فقیه اثر امام خمینی و آثاری از علی شریعتی، مرتضی مطهری، سید محمود طالقانی را به انگلیسی ترجمه کرد. مهمترین اثر او کتاب دین و دولت در ایران: نقش علما در دوره قاجار است، که پایان نامه دکتری اوست. 📃 گوشه ای از مقاله حامد الگار، ترجمه عادله حاجی میرزایی: ✍️ اهمیت [کتاب] (از آثار عرفانی امام ) به خاطر معرفت گسترده ای كه در آن آمده نیست، بلكه به خاطر تبحر عملی كاملی است كه در هنر عرفان نهفته در آن وجود دارد؛ این اثر برای درك اندیشه ها و قواعد رسیده از گذشته نیست بلكه جلوه و ثمره نگاهی توانمند و اصیل است. سید فهری (آیت‌الله سید احمد فهری زنجانی) در این باره گفته است: «روشن است كه [امام خمینی] درباره هر آنچه كه نوشته است، دانش عملی داشته است.» ✍️ با وجود آن كه مشخص شده امام خمینی آثار دیگری با ماهیت عرفانی و شهودی نگاشته است، لكن گونه متفاوتی از دغدغه ها پس زمینه زندگی او را اشغال كرده بود. به هر حال این تربیت اولیه و عمیق در و نباید به عنوان دوره ای گذرا تلقی شود، زیرا این مسئله به شدت در شكل گیری اجتماعی كامل او به عنوان یك رهبر سیاسی و مذهبی نقش به سزایی داشت. وسعت و جامعیت آموزش و علایق او به عنوان یك عالم، او را قادر ساخت تا فراتر از علایق محدود یك فقیه متعارف عمل كند. در حقیقت تعداد عالمانی كه به طور یكسان در فقه و عرفان مسلط بودند، كسانی كه از لقب سنتی ذوالجناحین استفاده می كنند به ویژه در دوره معاصر بسیار كم است. هنگامی كه استادی در تعالیم باطنی و ظاهری و علایق انقلابی و شدید امام خمینی با فضای سیاسی همراه شد، قابل درك خواهد بود كه چرا بسیاری از ایرانی ها، وی را به عنوان چهرها ی منحصر به فرد و بی نظیر تلقی می كنند، كسی كه به طور ایده آل در وجود خویش ویژگی های یك معلم، عالم و مبارز و متفكر را داراست. ✍️ از این رو است كه تلفیق ساده عرفان با فعالیت های بعدی او چون تعلیم فقه و مبارزه فعالانه علیه سلطنت كه از ۱۹۶۲ به بعد آغاز شد، محل سئوال نیستند؛ زیرا این فعالیتها به طور بارزی با گرایش روحانی و معنوی امام خمینی در هم آمیخته بودند. یكی از مواردی كه باعث می شد تا جلسات درس وی برای طلاب جذابتر و پویاتر از استادان دیگر باشد توانایی او برای ایجاد ارتباط میان جزئیات تخصصی شرع با دغدغه های مابعدالطبیعه و معنوی امام بود؛ یا به عبارت دیگر «توانایی او در نشان دادن مطابقت شریعت با منطق عرفان و نیز مطابقت عرفان با منطق شریعت بود.» گفته می شود كه امام خمینی باعث به وجود آمدن « انقلابی در فقه » شد و این انقلاب به واسطه دیدگاه او یعنی آنچه را كه میتوان در معنایی خاص، نسبیت در فقه نامید امكان پذیر شده است. ✍️ به نظر می رسد خالص سازی نگاه و اراده ای كه در عرفان وجود دارد، همانند فعالیت سیاسی، به عنوان نوعی انقلاب درونی كه در طول زمان به طور طبیعی همتای بیرونی خود را به وجود آورده است در خدمت امام خمینی بوده است. در این رابطه شایسته توجه است كه او بیان ارزش معیار را به علی ابن ابی طالب می دهد كه او آن را در آستانه حركت به سوی نبرد با معاویه در معنای درونی بیان داشت؛ و شاهد این امر به این شرح است: وقتی كه یك انسانی آدم شد به این مسائل عمل می كند، زراعت هم می كند، لكن زراعتی كه برای خداست، جنگ هم می كند. همه این جنگهایی كه در مقابل كفار و در مقابل ستمگرها شده از اصحاب توحید و از این دعاخوانها بوده[است]. خانه طلاب جوان @khaneTolab
🖋کلام ولایت مانند انقلابش را با تحول روحی افراد شروع کرد. 🔻 امام مِیدانی وارد مسئله‌ی شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّل‌آفرینی روحی در یک مجموعه‌ای از در تا تحوّل‌آفرینی وسیع در عموم ملّت ایران. این همان روش پیغمبران است؛ هم آغاز همه‌ی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند. ۹۹/۳/۱۴ سی و یکمین سالگرد رحلت امام (ره) 💻 @khanetolab
دوره مقدماتی آشنایی با فضای مجازی 🔸نشست اول: رهنگاشت فضای مجازی 🔸نشست دوم: الهیات سایبری 🔸نشست سوم: بررسی تحولات فرهنگی ده سال اخیر جامعه ایران 🕐مهلت ثبتنام : 11 آذرماه 1399 جهت ثبتنام به آی دی @davat_ravabet در پیام رسان بله مشخصات خود را بفرستید.
🌱 سلسله جلسات مکتب فقهی امام خمینی(ره)؛ در مکتب امام 1️⃣ جلسه اول ⏰ پنج شنبه؛ 6/9/99 🎙 با ارائه استاد حسین موضوع جلسه: تاریخ 💎 خلاصه جلسه اول: 🔻 برای ورود به مساله ولایت فقیه از منظر امام خمینی می بایست با یک نگاه تاریخی کلان و گذرا به این مساله در ادوار مختلف فقهی شیعه پرداخت تا جایگاه حرکت علمی حضرت امام در این مساله روشن تر شود. در این نگاه تاریخی اجمالا با حرکت کلی فقه هم آشنا خواهیم شد. 🔸 بر این اساس و بر مبنای مکاتب مختلف فقهی که ما محور این مکاتب را مدارس و حوزه های علمیه شیعه قرار میدهیم، تاریخ فقه حکومتی و مساله ولایت فقیه را بررسی می کنیم. مدارس و مکاتبی مثل ، ، ، ، و . ۱. مکتب بغداد شخصیت محوری این مکتب ( متوفای ۴۱۳ ق) است که اول کسی است که اساسا در شیعه مکتب فقهی و کلامی شیعه را تاسیس می کند. ایشان صراحتا اندیشه مشروعیت حکومت و اختیارات نائبان امام(ع) در دوران را در کتاب المقنعه مطرح می کند و پایه گذار روشنی برای فقه سیاسی شیعه است. البته در کلام فقهای قبل ایشان مثل و هم در ابواب مختلف به صورت پراکنده از اختیارات فقیه و حاکم اسلامی سخن به میان آمده است. (متوفای ۴۶۰) نیز ادامه دهنده مکتب فقهی بغداد و شیخ مفید محسوب می شود. 📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f