eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرور 2️⃣ ✅ پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغازگر عالم 🔻 آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. 🔻 طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ ، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند. ⏪ اکنون با گذشت چهل جشن سالانه‌ی انقلاب و چهل دهه‌ی فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار میدهند، دست‌وپنجه نرم میکند! و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش میرود. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
امام خمینی (رحمةالله علیه) 🔻 خود را از مردم و و بی‌پناهی که تمامی عزت ما، رهینِ منت و خدمت آنان است، و شهیدان و جانبازان و اسرا و مفقودین نیز از همین قشرند، دور نسازید. 🗓 صحیفه نور ج۱۹ ص۲۹۷ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#اندیشه_فقهی_رهبر 5⃣ 🔹 آنچه از ملاحظه‌ی استعمالات گوناگون، چه در شرع، چه در لغت و چه در عرف به نظر
6⃣ ❓در بررسی آیه "لا تاکلوا اموالکم بینکم بالباطل" «أموالکم» یعنی چه؟ 🔻 مراد این نیست که مال خودتان را نخورید. هر کسی مال خودش را می‌تواند بخورد، حق و باطل ندارد. ضمیر «کُم» راجع است به مخاطبین به «یا أیّها الذین آمنوا». 🔻 هم در آیۀ سورۀ نساء این است که «یا أیّها الذین آمنوا لاتأکلوا أموالکم بینکم بالباطل»، و هم در آیۀ سورۀ بقره «یا أیّها الذین آمنوا» چند آیۀ قبل در آیات صیام است. بنابراین، مخاطبْ جامعۀ مؤمنین‌اند. 🔻 البته همه‌جا خطابِ جمع به این معنا نیست، لکن در موارد متعدّدی خطابِ جمع، خطابِ به جماعت است کأنّه جماعت را، مجتمَع را، مجموعۀ مخاطبین را که مؤمنین هستند مثل یک شخصِ واحدی فرض کرده است که این شخصِ واحد قطعاً مالی دارد. ❓مالِ این شخصِ واحد که مجتمَع است، چیست؟ همان چیزی است که مجموعۀ مال این فرد و آن فرد و آن فرد و آن فرد است، همچنان‌ که هویّت انسانی این مجتمَع که یک هویّت وحدانی دارد؛ یک جامعه، یک ملّت، این یک هویّت وحدانی دارد. همچنانکه این هویّت وحدانی از لحاظ بشری متشکّل است و قابل تجزیه است به هویّت تک تک افراد، تشکیل شده از این آدم، آن آدم، آن آدم، تا می‌شوند بیست میلیون، سی میلیون. اموالشان هم همین‌طور است. 🔻 این مجتمَع یک مالی دارد که عبارت است از مالِ متعلّق به این، مال متعلّق به آن، مال متعلّق به آن. این ربطی به او ندارد. مالِ شخصیِ زید، مال شخصی عمرو، مال شخصی بکر، مال شخصی خالد، اینها را وقتی در اعتبار به نظر می‌آورید، مجموع این اموال متعلّق می‌شود به مجموع این چند نفر. این، غیر از اموال عمومی يا مال بیت المال است که همه در آن شریکند. درست مثل «و لاتقتلوا أنفسکم» است، خودهاتان را نکُشید، نه اینکه خودکشی نکنید (حالا بنا بر اینکه به این معنا باشد). آنجا البته دو قول هست. اگر به این معنا که دیگرکُشی نکنید؛ یعنی در جامعه‌ای، چرا خودهایتان را می‌کُشید؟! همین که در فارسی هم مستعمل است. بنابراین، وقتی می‌گوید: لاتأکلوا أموالکم، یعنی مال دیگران را که جزئی است از این مجموعۀ مالی که متعلَّق است و منتسَب است به جامعه، این را لاتأکلوا بالباطل. 🔻 بنابراین، مراد از «لاتأکلوا أموالکم» این نیست که مالِ شخصِ خودتان را نخورید، چنانچه بعضی از مفسّرین مثل فخر رازی گفتند که مال شخصِ خودتان را نخورید به باطل! یعنی مثلاً پول را ندهید شراب بکنید و بخورید، مراد این نیست. 🗓
جلسه نوزدهم درس خارج مکاسب محرمه
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانه طلاب جوان
مرور #گام_دوم 2️⃣ ✅ پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغازگر #عصر_جدید عالم 🔻 آن روز که جهان میان شرق و غرب ما
مرور 3️⃣ ✅ شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه‌زنده‌ی انقلاب اسلامی 🔸 برای همه‌چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این از این قاعده مستثنا است؛ آنها هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهند شد، زیرا فطرت بشر در همه‌ی عصرها با آن سرشته است. ، ، ، ، ، ، ، ، هیچ یک، به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند. هرگز نمیتوان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دل‌زده شوند. هرگاه دل‌زدگی پیش آمده، از روی‌گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها.دفاع ابدی از نظریه‌ی نظام انقلابی 🔹 همچون پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بی‌عمل میشمارد، امّا به هیچ بهانه‌ای از ارزشهایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمیگیرد. انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمیشود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمیبیند، بلکه از نظریّه‌ی تا ابد دفاع میکند. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔅 زیارتنامه امام خمینی! • سه مساله را باید از هم جدا بررسی کرد: ۱.مشروعیت زیارت امام خمینی و زیارتنامه ایشان. ۲.کیفیت مزار کنونی ایشان(۱) ۳.روابط سیاسیِ جانبی این مرقد و زیارات رسمی و... اینجا روی سخن با اولی است. دوتای دیگر بدون این زیارتنامه هم هستند. البته منکر رابطه گیری این سه با هم نیستم و ملاحظه کوچکی در آخر اشاره می کنم. ☑️ زیارت امام خمینی ❓آیا زیارت غیر معصوم یا سفارش نشده از معصوم جایز است؟! ⬅️ غیر از فتوای جواز(بلکه استحباب) از سوی فقهای شیعه، حتی ابن تیمیه(مرجع فکری وهابیت) نیز زیارت قبر مومنین با سلام دادن و دعا را جایز می شمارد(۲)؛ زیارت بدعی(بدعتی/مقابل زیارت شرعی و مشروع) را زیارتی می داند که به قصد آن سفر کرده یا کنار مزار به صاحبش توسل و استغاثه شود(۳). یک سرچ ساده اینترنتی زیارتگاه های علمای اهل سنت(مثل ابوحنیفه،احمد بن حنبل،بخاری و...) را نمایش می دهد. پس زیارت قبر علماء و بزرگان مورد اتفاق مسلمین حتی مثل ابن تیمیه (با شروط یاد شده اش) است. فقیهانی بزرگ فتوا به استحباب وضو برای ورود به قبه های علماء و صلحاء و شهدا از باب تعظیم شعائر هم داده اند(۴) • زیارتنامه امام خمینی: ❓آیا انشاء الفاظ زیارت باید از معصوم سر بزند؟ به دیگر سخن آیا زیارت مثل نماز از اعمال توقیفی است تا کمّ و کیف آنرا شارع معلوم کند؟ یا غیر معصوم هم میتواند الفاظی برای زیارت عالمِ صالحی انشاء کند؟! در اینصورت خواندن آن به چه وجهی جایز است و صدق بدعت و مانند آن نمی کند؟! ⬅️ اگر زیارت هانی بن عروه یا مختار ثقفی(برای نمونه) را مرور کنید این الفاظ را می بینید: -السلام علیک ایها العبد الصالح الناصح لله و لرسوله...(مثل الفاظ زیارتنامه امام خمینی) -یامَن رضی عنه النبی المختار و قسیم الجنة والنار... یامن بذل نفسه فی رضاء الائمة فی نصرة العترة الطاهرین(زیارت مختار) جالب اینکه هیچکدام ازاین زیارات که در کتابهای معتبرشیعه هست از معصوم صادر نشده است و انشاء مجتهدین و بزرگان شیعه است. ❗️آیا کسی از منتقدین زیارت نامه امام خمینی هست که امام عزیز ما را از مختار ثقفی هم کمتر بداند؟!! بخلاف عبدالعظیم حسنی، درباره مختار، تاییدی در آن وزانِ عبدالعظیم نیست و روایات متعارض هم وجود دارد! - حتی در موردی مثل عبدالعظیم حسنی که معصومین سفارش بسیار بر زیارت او دارند، باز الفاظ زیارت، انشاء معصوم نیست و از علماست! ⬅️ پس زیارت(مثل دعا و مناجات) از عبادات توقیفی نیست که شارع مقدس الفاظ آنرا معلوم کند. ⚠️البته متعبّد شدن به یک زیارتنامه خاص و خواندنش به قصد استحباب نیاز به نص شرعی و بیان معصوم دارد. بین قائل به مستحب بودن یک زیارتنامه با جواز خواندنش به امید ثواب فرق آشکاری است. نسبت مستحب دادن بدون اذن شرعی، داخل کردن چیز غیر شرعی در دین و بدعت است؛ اما جایز بودن خواندنش بدون قصد ورود سخن دیگری است(چه زیارتنامه جناب عبدالعظیم حسنی و مختار و هانی وامامزادگان و...باشد چه زیارتنامه امام خمینی). - چنانچه زیارتنامه مختار از شهید اول و زیارت هانی از المزار مشهدی متعلق به قرن هفتم سر زده، زیارتنامه امام خمینی هم از فقیه حکیم آیت الله جوادی آملی انشاء شده است(۵) و از این حیث هم فرق جدی در بین نیست. ☑️ ملاحظه: 🔹 معاصریت مانع مزار و زیارت نیست. شرعاً و عقلاً نباید زمانی برصاحب قبر بگذرد تا صاحب مزار و لایق زیارت شود؛ بلکه زیارت او فی الحال، استمرار راه او و تعقیب آرمان اوست. البته (حتی مزار معصومین) طبیعتاً دارای امضای خاصی میشوند. امتیازات اقتصادی-سیاسی ای در تصرف آنها می افتد. این مساله برای زیارت شونده ی معاصر (مثل امام) جدی تر میشود. مثلا اگر متولیان قرابت نسَبی با او داشته باشند، بعید نیست تولیت هم موروثی شده و فامیل و خاندانی از آن جایگاه به حق یا ناحق بهره مند شوند. محال نیست مزار و جایگاه اجتماعی آن، خرج گرایش سیاسی معاصرِ متولیان شود! دولتها و جناح های سیاسی هم ممکن است با این برساخت اجتماعی، تعاملات و بده بستانهایی بکنند و... 🔹 اما چاره این آسیب های احتمالی، کوبیدن و نامشروع جلوه دادن زیارت آن عالم صالح و تضعیف تجلیل او و بزرگداشت راه و آرمان هایش نیست. از آن توالی فاسد احتمالی باید به گونه ای معقول جلوگیری کرد. شاید برخی نکات که درباره چگونگی حرم امام بیان کردم به این دغدغه هم دخلی داشته باشد. حرم ساده و بی زخارف کمتر دارای آن امتیازات می گردد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۶/۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ارائه پایان‌نامه یکی از اعضاء 🎙 ارائه دهنده: حجة الاسلام شبان از اعضای خانۀ طلاب جوان 📚 موضوع: بررسی مؤلفه‌های بنیادین (ره) با نگاه به نظام تربیتی مکتب نجف 🌀 کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم 🌐 https://eitaa.com/khanetolab
خانه طلاب جوان
#گزارش_کار ارائه پایان‌نامه یکی از اعضاء #خانه_طلاب_جوان 🎙 ارائه دهنده: حجة الاسلام شبان از اعضای
🎙 ارائه دهنده: حجة الاسلام شبان از اعضای خانۀ طلاب جوان 📚 موضوع: بررسی مؤلفه‌های بنیادین (ره) با نگاه به نظام تربیتی مکتب نجف ♦️ در جهان تشیع و در قرن اخیر، علمای نجف توانسته با یک انسجام و انضباط خاصی، این نیاز را جواب دهد و بسیاری از بزرگان عرفان، تربیت شده این مکتب هستند. امام خمینی ره به عنوان یک سالک و یک عالِم ربانی که توانسته است یک جامعه را به سمت توحید هدایت و تربیت نماید، به این مسأله توجه داشته و نظام تربیت عرفانی و اخلاقی خاصی را بنیان نهاده است. اما بخاطر شهرت امام به و امر حاکمیت، این بُعد ایشان مورد غفلت واقع شده است. ♦️ در این ارائه به دنبال کشف نظام تربیت عرفانی از میان آثار مکتوب و بیانات و عملکرد ایشان هستیم. این نظام که برآمده از حاق دستورات دینی است، بسیار با نظام تربیتی علمای نجف مشابهت دارد چرا که ایشان نیز مبتنی بر معارف دینی، مکتب تربیتی‌شان را بنا نهاده اند؛ اما تأکید و توجه ایشان به برخی عناصر و گاه تقریری متمایز، باعث می‌شود که نظام تربیتی حضرت امام، به صورت مستقل و منسجم ترسیم گردد. توحید محوری، ولایت محوری، تبعیت تام از دستورات شریعت، عنایت به مقامات و منازل عرفانی، توجه به جامعیت انسان و مراتب وجودی او و تربیت تمامی این نشئات، توجه به معرفت الله به‌عنوان نهایت سلوک، توجه به ذل عبودیت و عز ربوبیت، مراعات در امر سلوک و توجه ویژه حضور قلب در عبادات، ازجمله نقاط اساسی این نظام تربیتی است. ♦️ مهترین ویژگی این نظام تربیتی، بحث است که در آن سلوک یک امت در بستر مشاهده می‌شود. این ویژگی بروز یافته عرفانی در دوره امام خمینی است. در سلوک اجتماعی سهولت و شدت حرکت سالکانه نهفته است. پدیده و ارتباط قلبی با آن، به‌عنوان اسم ظهور یافته در زمانه کنونی، و نیز حرکت ذیل ولایت ولی جامعه و حاکمیت الهی، تأثیر ویژه‌ای در امر سلوک فرد و جامعه دارد. سایر اصول و مبانی تحت تأثیر این ویژگی، بازخوانی شده و ارتقاء می‌یابند و از این رهگذر، نظام تربیتی امام قابلیت آن را دارد که یک جامعه و را پشتیبانی کند. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠امام گفت دنیا تو مشت منه.... 🌹هر خاطره ای رو خوب تعریف میکرد اما بعضی خاطره ها رو وقتی تعریف میکرد خودش چشمهاش برق میزد، همون خاطره‌هایی بود که زیاد هم تعریف میکرد. 🌹میگفت آقای آرام، مکانیکی سر کوچه این خاطره رو برام تعریف کرده که با آیت الله بهاء الدینی رفت و آمد داشت. میگفت یک بار رفته بودم پیش آقای بهاء الدینی، ایشون هم گفت فلانی یک بار پیش امام بودم. ازش پرسیدم چیه اینطور دنیا رو بهم ریختی؟ امام هم جواب داده بود: فلانی دنیا تو مشتمه. بهش گفتم مشتت رو باز کن ببینم. باز کرد. دیدم راست میگه دنیا تو مشتشه. 🌹این خاطره رو سیدمحمدساجدی با یک عشق و شوری از قول آقای آرام تعریف میکرد. بعدها همین رو با تقریر علمایی‌تر از حاج‌آقای ناصحان امام جماعت مسجد لولاگر تهران شنیدم. میگفت آقای بهاء الدینی میگفت دیدم امام به مقام توحید افعالی رسیده. 🌹راست میگفتند. امام محل بروز توحید افعالی خدا در عالم بود. یعنی قدرت الهی و حاکمیت الهی را در عالم به ظهور رساند. خودش روز دوازدهم فروردین فریاد زد امروز روز آغاز حکومت الله است در زمین. حکومت الله. 🌹اما چطور؟ با لشگری از جوانان انقلابی که موجشان از ایران آغاز شد. همان لشکری که کوچه‌ها و خیابان‌های شهرمان به نامشان مزین شده. فرزندان روح الله کلید ظهور قدرت الهی و توحید افعالی در عالمند. به قول رهبری شهدا مظهر قدرت ما هستند. 🌹کوچه ای که سید محمد ساجدی در آن تربیت شده بود به نام خودش مزین شد. استاد سیدمعزالدین حسینی میگفت جلوی آیت الله مکارم این را گفتم و او تایید کرد که سیدمحمد هم از شهدای الحاقی است بر اساس روایات. ✏️ علی مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانه طلاب جوان
مرور #گام_دوم 3️⃣ ✅ شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه‌زنده‌ی انقلاب اسلامی 🔸 برای همه‌چیز میتوان
مرور 4️⃣ ✅ جمهوری اسلامی و فاصله‌ی میان بایدها و واقعیت‌ها 🔸 ، متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّت‌های نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست، امّا به خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. 🔸 با خطوط اصلی خود هرگز بی‌مبالاتی نمی‌کند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند. بی‌شک فاصله‌ی میان بایدها و واقعیّت‌ها، همواره وجدان‌های آرمان‌خواه را عذاب داده و می‌دهد، امّا این، فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد. ✅ انقلاب اسلامی؛ مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی 🔹 ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتّی مظلوم بوده است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیام‌ها و جنبش‌ها است، نشده است. در هیچ معرکه‌ای حتّی با و صدّام، گلوله‌ی اوّل را شلّیک نکرده و در همه‌ی موارد، پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. این از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و دفاع کرده است. این جوانمردی و مروّت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه‌ی عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏰ بزودی منتشر خواهد شد... ✅ سلسله جلسات آشنایی با ره 🎙 با تدریس استاد 🌺 با ما همراه باشید... 🔺 این جلسات به مرور در کانال خانه طلاب منتشر خواهد شد. 🛑 توجه❗️ 🔺 این دوره شامل ده جلسه می‌باشد، که به عزیزانی که این جلسات رو گوش داده و هر جلسه را کنند، در پایان به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم می‌گردد. ▫️آی‌دی ارسال تقریرات در ایتا: @sallmanزمان بارگذاری جلسات: روزهای 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐eitaa: http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 🌐Telegram: https://t.me/khanetolab
پاسخ به حرف غلطیک مسئله این است که اگر یک کسی یک حرف غلطی زد، آیا کسی باید به او جواب بدهد یا نه؟ 🔸🔹 خب، بله معلوم است. جواب دادن به ، شیوه‌ی خودش را دارد، راه خودش را دارد، کار خاص خودش است. 🔸 یک وقت هست که حالا که کسی یک حرف غلطی زد، ما بیائیم مثلاً صدجا این حرف غلط را تابلو کنیم، شعار کنیم که آقا، فلانی این حرف غلط را زد، تا همه بدانند. این است که اشتباه است، خطاست. 🔸 من با از سوی هر کسی، از سوی هر نهادی، هیچ مخالفتی ندارم، بلکه علاقه‌مندم و معتقدم به مسئله‌ی . یعنی اصلاً جزو راهبردهای اساسی کار ما از اول، مسئله‌ی تبیین بوده است. تبیین لازم است؛ اما این معنایش این نیست که ما به ، هی دامن بزنیم. مراقب باشید. این را همه باید مراقب باشند؛ 🗓 ۱۳۹۰/۰۴/۱۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 منطق شهیدانبمناسبت ایام شهادت شهیدان و 💠 کاری از واحد رسانه خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
زن ایسلندی: پول هم بدهند، آمریکا نمی روم! ♐️ یکی از برنامه های خوب ، یک هفته در میان، تماشا و تحلیل دسته جمعی فیلم‌ و مستند است. یک فیلم سینمایی یا مستند به انتخاب واحد هنر و رسانه، نقد و بررسی می شود و رفقا تلاش می کنند، معارف طلبگی‌شان را در تحلیل فیلم امتداد دهند. ♐️ این هفته "مقصد بعدی حمله کجاست؟" اثر مستند ساز معروف آمریکایی انتخاب شده بود. او که منتقد سیاست‌های آمریکاست و البته به شدت هم نسبت به ملیّت و ارزش‌های آمریکایی، متعصب، تصمیم می‌گیرد که با سفرهای مختلف به کشورهای دنیا، ایده‌های چشم گیر حکمرانی شان را در حوزه سیاسی، اجتماعی، تعلیمی و .... روایت کند و دست آخر جملگی این ایده‌ها و کشورها را در این ایده‌ها، مدیون تاریخ و ملت آمریکا کند. و با وجود انتقادات صریحی که در سرتاسر فیلم نسبت به اوضاع فعلی وجود دارد تا جایی که خیلی صریح زن ایسلندی می‌گوید که حاضر نیست اگر پول هم بگیرد، در آمریکا زندگی کند، اما کره فیلم را در دقایق پایانی به طرز هنرمندانه‌ای با استعاره دیوار برلین می گیرد، و اینکه احدی باور نمی‌کرد این دیوار پولادین، روزی از هم بپاشد. ♐️ روایت این کشورها که از اروپا گرفته تا آسیا از فنلاند و ایسلند تا تونس و.... عموما دلرباست. چرا که قرار است همه این ها را دست آخر به نام همانی بزند که برایش به همه این کشورها سفر کرده است. البته جز کشور مسلمان تونس که کاملا در یک روایت تاریک و منفعلانه، شروعش با سقط جنین است و پایانش هم اعتراف راشد الغنوشی نسبت به اینکه اسلام و دین از سیاست و حاکمیت باید جدا شود و حجاب اجباری نداریم و از این حرفها. خانم تونسی تنها کسی است که آب از لب و لوچه‌اش برای آمریکا می‌ریزد. مساله ای که در هیچ کشوری ملاحظه نمی کنیم بلکه یک نفرتی نسبت به آمریکای فعلی روایت می شود. ♐️ مستند در یک کلام خلاصه می‌شود آنچه خوبان همه دارند تو تنها داشتی و می‌توانی دوباره آنها را احیاء کنی. با تشکر از بچه‌های واحد هنر و رسانه که زحمت سانسور را هم البته کشیدند. ✏️ استاد حسین کاظم‌زاده 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
شبهه زیارتنامه امام خمینی.MP3
2.14M
❇️ پاسخی کوتاه و استدلالی مبنی بر زیارت نامه خواندن برای 🎙 با توضیحات استاد عبادی ❓آیا زیارت‌نامه خوانی بدعت است!؟ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📻 روایت کرونا - قسمت سیزدهم - منو یادت نره✌️ منو یادت نره✌️ 📋 کم بودن سن، مانع کار جهادی نشد و ۲ خواهر روایت ما، پاشون به بیمارستان کرونایی باز شد. 📋 دلتنگ اربعین و پایبند بیمارستان 📋 روبرو شدن با اولین جنازه در اولین روز کار در بیمارستان 📋 در این قسمت روایت کرونا، پای صحبت دوخواهر می‌نشینیم که گمان میکردند، کرونا 2-3 ماهی بیشتر مهمان ما نیست و همه کار کردند تا وارد بیمارستان های کرونایی بشوند. ⏳ زمان انتشار: ساعت 21 پخش از صفحه ی رادیو روایت و خانه ی طلاب جوان 📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان 🌕🌕 خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
روایت کرونا - قسمت سیزدهم - منو یادت نره.mp3
10.61M
📻 روایت کرونا - قسمت سیزدهم - منو یادت نره 📋 کم بودن سن، مانع کار جهادی نشد و ۲ خواهر روایت ما، پاشون به بیمارستان کرونایی باز شد. 📋 دو خواهری که فکر میکردن کرونا 2-3 ماهی بیشتر مهمون ما نیست. 📋 دو خواهری که به خیلیا زنگ زدن تا بتونن وارد بیمارستان بشن ولی یکی از خواهر هابه خاطر سن کمش، جا موند. 📋 خواهری که رفت و خواهری که جاماند. 📋 دختری که به خاطر جاموندن از شیفت بیمارستان، نماز میخوند تا بلکه جایگزین شیفت بیمارستان بشه. 📋 در این قسمت از روایت کرونا، پای خاطرات 2 تا خواهر مینشینیم که دوست نداشتن، اسمشون مطرح بشه و دوست داشتن گمنام بمونن. . ⏰ مدت زمان: ۱۴ دقیقه و ۴۳ثانیه 🌀🌀 رادیو روایت - صدای خانه طلاب جوان 🔰🔰 https://eitaa.com/radiorevayat @khanetolab_ir
عرفان و اجتماع 🔷 واقعیت این است اصل به لحاظ مبانی‌ای که در خود دارد، عارف را به سوی رهنمون می‌کند. بسیاری از مبانی عرفان چنین نتیجه ای به همراه دارد. 🔶 یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند به عنوان مبنا در عرفان مطرح گردد، مسئلۀ بقا و فنا، یا فنا و بقای بعد فنا است. معمولا ناظر به است که نگاه به دارد. در مقام فنا تنها توحید مدنظر است؛ اما در مقام بقاء بعد الفنا هم حقّ حق و هم حق خلق را ادا میکند. 🔹 مسئلۀ دیگر، خلافت به سیف یعنی است، شأن پایانی که معمولا برای انبیا و انسان کامل در نظر میگیرند. همین تعبیر خلافت به سیف (خلافت با شمشیر) نشان دهندۀ مبنایی است که عارف را به سوی اجتماع و عمل اجتماعی دعوت می‌کند. 🔸 نکتۀ دیگر اینکه همۀ عرفا در یک حد نیستند. برخی در حد فنا متوقف شده و اصلا به بقاء بعد الفناء نمی رسند، که البته از ضعف به اصطلاح وجودی او خبر می دهد. به تعبیری آنچه که در سنت اسلامی متولد شده است براساس آموزۀ بقاء بعد الفناء است و برخی می‌گویند تمام قرآن کریم بر اساس همین آموزه است یعنی در عین حال که مرحلۀ فنا (توحید) در آن موج میزند، به حق خلق نیز توجه دارد. پس گاهی این مسئله به نقص وجودی عارف بازمی گردد و گاهی نیز امکان چنین به او داده نمیشود. به تعبیری این آموزه در عرفان هست ولی احتیاج به استعدادی قوی که بتواند آن مراحل را طی کند و به بقاء بعدالفنا برسد و لازم را نیز داشته باشد، دارد که این استعداد و تیزبینی در حضرت امام(ره) وجود داشت. 🔹 ...خلافت به سیف که به آن اشاره کردم یعنی شخص چنان قدرتمند است که شأن خلافت به سیف و پیدا میکند. این ناشی از است یعنی عرفا معتقد هستند هرچه باطن، قوی‌تر باشد از مرحلۀ به مرحلۀ و از آنجا به میرسد. 📎
منبع: مقاله نقش عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
آيت الله ناصرى-امام زمان.mp3
6.72M
علما 8⃣ 🔸 در همه‌ی امور توسل کنیم به آقا ع 🔸 در امتحانات مراقب باشیم، رفوزه نشویم! 🎙 آیت الله (حفظه الله) 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جلسه ارائۀ علمی با موضوع تقریرهای 🎙 استاد: حجة الاسلام و المسلمین عباسعلی زمان: پنجشنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۵ 🏡 مکان: خانه طلاب جوان قم 👨‍🎓 معرفی استاد: ▫️تحصیلات حوزوی: سطح ۴ حوزه ▫️تحصیلات دانشگاهی: کارشناسی کلام اسلامی مؤسسه امام صادق (ع) و کارشناسی ارشد فلسفه دین و دکتری فقه سیاسی (گرایش فقه روابط بین‌الملل) ▫️عنوان پایان‌نامه دفاع شده: 🔺 فلسفه فقه حکومتی با تأکید بر دیدگاه امام خمینی(ره) 🔺 مقایسه تطبیقی فقه حکومتی از دیدگاه صاحب جواهر و میرزای نائینی(ره) 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f