سخنرانی-حجة الاسلام هدایت.mp3
10.08M
🔈 #صوت_هیأت
🔈 #سخنرانی
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_734
🎙 سخنران: حجةالاسلام و المسلمین #هدایت
⏱ زمان: ۱۹ دی ۱۳۹۷
🔆موضوع بحث:
فضائل #حضرت_زینب_س
@KhaneTolab
مداحی-حاج مهدی تدینی.mp3
6.68M
🔈 #صوت_هیأت
🔈 #مداحی
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_734
🎙 مداح: حاج مهدی #تدینی
⏱ زمان: ۱۹دی ۱۳۹۷
🔆ولادت #حضرت_زینب_س🔆
@KhaneTolab
🔴توجه به رشته تبلیغ...گاهی اوقات یک مبلغ کاری می کند که صدفقیه نمی توانند آن کار را بکنند🔴
💠...درست است که ما روی #فقاهت تکیه میکنیم. درست است که فقاهت را اصل میدانیم. اما چنین نیست که رشتهی #تبلیغ را در حوزهی علمیهی قم، کمارزش بدانیم. گاهی اوقات یک مبلغ، کاری میکند که صد فقیه نمیتوانند آن کار را بکنند.
✅...پس، باب تبلیغ را در حوزهی علمیهی قم نباید دستکم گرفت. اینطور نباشد که طلاب خیال کنند: «حالا که ما روی فقاهت اینقدر تکیه میکنیم، پس رشتهی تبلیغ هیچ.» نه. البته مرحلهای از بحث فقاهت، مثل #علوم_مادر و #علوم_پایه را باید همه بخوانند و استفاده کنند تا شایستگی این را پیدا کنند که حتی در رشتهی تبلیغ هم بتوانند #کارایی داشته باشند. ولی بعد که منشعب به شعب مختلف میشود، بعضی بایستی بروند در کار تبلیغ مشغول شوند. این هم مسألهی تبلیغ که هدف آن عبارت است از رشد معرفت دینی در مردم و آماده کردن مطلب و کتاب و گفتار و وسایل تبلیغ برای هدایت افراد.
🔆۱۳۷۱/۰۶/۲۹
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#تبلیغ
🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
🔆 #بعثت_انقلاب 🔆
🎙دوره آموزشی تبیین و تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی
با محوریت #چهل_سالگی_انقلاب
🔻🔻سر فصل ها:
📎شاخص ها و نظام محاسبه دین ورزی و رشد معنویت مردم
📎منطق رشد انقلاب اسلامی
📎موقف امروز ملت و انقلاب اسلامی
📎پاسخگویی به شبهات کارآمدی نظام اسلامی
💢مزایا:
📝اعطای گواهی پایان دوره
🚎اعزام نفرات برگزیده جهت تبلیغ در ایام فاطمیه دوم
📲 جهت ثبت نام نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را به شماره 09118591052 ارسال فرمایید.
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
باز پنجشنبه و یاد شهدا با صلوات #شهدای_مدافع_حرم_قم ♨️♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
💠 شهدا میتوانستند #سلوک_شخصی را انتخاب کنند، اما چون نسبت به حقیقت، #غیور هستند، برداشته شدن #حجاب از روی حقایق را طلب میکنند.
❇️ شهید به حدی به حقایق قدسی عالم « #غیور » می شود که نمیتواند ببیند که این حقایق در پرده بماند و دیگران در حجاب از این حقایق باشند. بنابراین شهید آن کسی است که #بلای_الهی را تحمل می کند تا هم خود به مقصد برسد و هم دیگران را به مقصد برساند. جان خود را میدهد و هم همه عزیزانش را به رنج میاندازد تا حجابهایی که بر حقایق عالم افتاده است برای دیگران نیز برداشته شود.
✴️ شهدا هم میخواهند خود #توحید را دریافت کنند و از غیبت جدا شوند و بیگانه با شرک شوند، هم اینکه نمیتوانند بپذیرند که کفر و شرک و فساد و بیخدایی را در عالم تحمل وجود داشته باشد. این فرق شهدا با سالکینی است که به دنبال سلوک خودشان هستند. شهدا هم می توانستند سلوک شخصی را انتخاب کنند اما چون نسبت به حقیقت غیور هستند برداشته شدن پرده حجاب از روی حقایق را طلب می کنند.
🌕۹۴/۱۱/۲۵، یادواره شهدای مدافع حرم
#استاد_سیدمهدی_میرباقری
#سلوک_انقلابی
#شهدا
#حقایق
#سلوک
✴️✴️✴️✴️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴کاری که امام کرد قابل مقایسه با کار بقیه ی فقهای شیعه نیست...🔴
💠 ...برای اینکه شما آقایان تعجب نکنید، یک نمونه میآورم و آن، #امام_راحل است که کار او حقاً و انصافاً، قابل مقایسه با کار بقیهی فقهای شیعه نیست. آنها همه نوشتند و گفتند، تا #آحاد تربیت شوند. اما این امید که بتوانند #حکومتی بر اساس این مکتب تشکیل دهند، اکثراً حتی در دلهایشان هم نبود. شما به «کتابالجهاد» در کتب فقهیهی ما نگاه کنید. متأخرین، غالباً «کتاب الجهاد» را مختصر بحث کردهاند و حتی بعضی تصریح کردهاند که «ما چرا دربارهی جهاد بحث کنیم!؟ خود آقا امام زمان میآید؛ جهاد مال زمان ایشان است! خود ایشان هم که مسأله را بهتر از ما میداند!» یعنی تصور این را هم نمیکردند که یکوقت ممکن است دولت حقی بر اساس این مکتب تشکیل شود. (قاعدتاً اگر دولت حقی تشکیل شد، دشمن دارد و جنگ دارد. مگر میشود دولت بیجنگ تصور کرد!؟ ادارهی حکومت، بدون مبارزه، مگر ممکن است؟ در کجای دنیا بوده؟ چه وقت بوده، که حالا بشود؟) حتی فرضش را هم نمیکردند.
🔴 در بین علمای گذشتهی خودمان، شاید یکی، یا دو، سه نفری را انسان بتواند پیدا کند که در ذهنشان بوده است، شاید بشود حاکمیت مکتب اهل بیت در عالم خارج تحقق پیدا کند. یکی از آنها مثلاً مرحوم سیدبنطاووس رضوانالله تعالی علیه است که حکومت اسلامی بر مبنای تشیع را فرض میکند و اینطور به ذهن شریفش میرسد که وجود شریف ایشان به این حاکمیت، در زمان خودش، اولی و احق از دیگران است. یا سید رضی رضوانالله تعالی علیه، شاید از بعضی اشعار و کلماتش، چنین نکاتی استفاده شود. اما بقیه، اصلاً به ذهنشان هم نمیآمد. امام، این رؤیای بیتعبیر را، در عالم خارج و واقعیت، محقق کرد. یعنی آنها نوشتند تا افراد در زندگی #فردی و #شخصی و #خصوصی خودشان #مسلمان شوند؛ اما ایشان کاری کرد تا انسانها در همهی #ابعاد_وجودیشان، در یک #محیط_اسلامی زندگی کنند. آنها استنباط کردند تا #یک_فرد بتواند خود را #مسلمان نگهدارد؛ اما امام استنباط کرد تا #یک_جامعه بتواند با #نظام_اسلامی زندگی کند. ببینید فرقش چقدر است! آنها همت گماشتند که همین اقلیت شیعه را حفظ کنند؛ اما امام همت گماشت که پیام اسلام و حق را به آفاق عالم بگستراند؛ و تا حدود زیادی هم توانست. هرچه بعد از این هم بشود، از برکات حرکت آن بزرگواراست.
🔆۱۳۷۱/۰۷/۱۵
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#شخصیت_امام_خمینی
#حرکت_امام
#نظام_اسلامی
#محیط_اسلامی
#تشکیل_حکومت
*⃣*⃣*⃣*⃣کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️
@khaneTolab
🔴ملحقات کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن🔴
🔆در ویرایش جدید کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی صفحاتی به این کتاب اضافه شده است.
⭕️منبع: سایت جهادی صهبا http://www.jahadi.ir
#دانلود فایل صوتی و پی دی اف صفحات قسمتهای اضافه شده🔰🔰🔰
ملحقات-جلسه-اول.pdf
918.1K
🔴 پی دی اف ملحقات جلسه اول طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن🔴
🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
ملحقات-جلسه-بیستم.pdf
112.1K
🔴 پی دی اف ملحقات جلسه بیستم طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن🔴
🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
TarheKoli.mp3
18.36M
🔈فایل صوتی ملحقات طرح کلی🔈
♨️♨️خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🔴بنده خودم، آمادگی این کار را همیشه داشتهام که بروم در گوشهای بنشینم و تبلیغ کنم؛ ولو برای عدهی کمی🔴
💠 نباید بگوییم که «فلان کس رفته درسخوانده، فاضل شده، مکاسب خوانده، کفایه خوانده؛ حالا بیاید برود بین عشایر کوچرو؟! پس خواندن این کفایه و مکاسب و این همه زحمتی که کشیده به چه درد میخورد!؟» همهی آنها مقدمهی همین است. همهی آنها مقدمهی #مسلمان_کردن و #متدین_کردن یک انسان است. «لان یهدی الله بک رجلا خیر مما طلعت علیه الشمس.» اگر یک انسان را خدا بهدست تو هدایت کند، این بهتر از همهی آن چیزی است که خورشید بر آن تابیده است. یعنی همهی طلاهای عالم، ارزش این را ندارد. زن روستایی، زن عشایری، زن شهری، مردشان، جوانشان، پیرشان، همه را تشویق کنید #باسواد شوند.
🔴امروز اینها وظیفهی ماست. ما نباید خیال کنیم روحانی همان است که میرود در مسجد، یک حدیث و چند مسأله میگوید و بدون اینکه به خیر و شرِ کارها کاری داشته باشد، بیرون میآید؛ نه. این، مختصِ یک روزگار دیگر بود. امروز این نیست. امروز مسؤولینِ کشور هم روحانی هستند. امام بزرگوار، که در رأس همهی امور و شخص اول این کشور بود، یک روحانی بود و به آن افتخار میکرد. امروز مسؤولین کشور همینگونهاند. بندهی حقیر، خودم را یک طلبه میدانم و به روحانی بودن و انجام وظایف خود در این لباس افتخار میکنم. یعنی این کاری را که انجام میدهیم جزو وظایف روحانی خودمان میدانیم. وظایف امروز ما اینهاست: آگاهشدن از #حقایق_دین، آگاهشدن از #اوضاع_عالم و گذشت برای #تبلیغ_دین .
❇️ شما ببینید کسانی را که از شهرهای آباد و زندگی راحت در اروپا بلند میشدند و هزاران کیلومتر آن طرفتر، در امریکای لاتین یا در آفریقا، در جنگلهای آمازون و در جنگلهای کنیا میرفتند؛ سالها میماندند و #مسیحیت را تبلیغ میکردند! من برای آقایان اهل علم، این را تکرار کردم و گفتم: ما کشیشهایی را میشناسیم که رفتند در آنجاها ماندند. در دوران استعمار، جاهایی رفتند که پای استعمارگران به آنجاها نرسیده بود! رفتند آنجاها و با خودشان صلیب بردند و همان عقاید خرافی را به آن بیچارههای بومی دادند! بعضی مسلمان بودند و بعضی غیرمسلمان؛ آنها را مسیحی کردند. آنها در راه باطلشان اینگونهاند؛ ما چرا نباید در راه حقمان تلاش کنیم!؟
✅ شما بدانید: بنده خودم، آمادگی این کار را همیشه داشتهام که بروم در گوشهای بنشینم و #تبلیغ کنم؛ ولو برای عدهی کمی. امروز وضع ما بهگونهای است که نمیتوانیم آن کارها را انجام دهیم. این نیست که من این توقع را فقط از شما داشته باشم؛ نه. این توقعی است که از همهی روحانیان هست. هرکس بتواند، در هرجایی که بتواند، این، کار مهمی است.
🔆۱۳۷۱/۰۷/۱۵
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#تبلیغ
❇️✳️❇️✳️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
🔴نقطه درخشان زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)🔴
🌿 در زندگی معمولی این بزرگوار(حضرت زهرای مرضیه)، یک نکته مهم است و آن #جمع بین زندگى یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف، و بین وظایف یک انسان مجاهدِ غیورِ خستگىناپذیر در برخوردش با حوادثِ سیاسىِ مهم بعد از رحلت رسول اکرم (صلیاللهعلیهوالهوسلم) که به مسجد مىآید و سخنرانى و موضعگیرى و دفاع مىکند و حرف مىزند؛
⭕️و یک #جهادگر به تمام معنا و خستگىناپذیر و مِحنتپذیر و سختىتحملکن است، از طرف دیگر.
✳️همچنین از جهت سوم، یک #عبادتگر و بپادارنده نماز در شبهاى تار و قیامکننده لِله و خاضع و خاشع براى پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیاى کهن الهى، با خدا راز و نیاز و عبادت مىکند.
✴️ این سه بُعد را با هم جمع کردن، #نقطه_درخشان زندگى فاطمه زهراعلیهاالسلام است. آن حضرت، این سه جهت را از هم جدا نکرد. بعضى خیال مىکنند انسانى که مشغول #عبادت مىباشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است و نمىتواند یک #انسان_سیاسى باشد. یا بعضى خیال مىکنند کسى که اهل سیاست است ـ چه زن و چه مرد ـ و در میدان جهاد فىسبیلالله حضور فعال دارد، اگر زن است، نمىتواند یک زنِ خانه با وظایف مادرى و همسرى و کدبانویى باشد و اگر مرد است، نمىتواند یک مرد خانه و دکان و زندگى باشد. خیال مىکنند اینها با هم منافات دارد؛ درحالیکه از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدّیت که ندارد، در شخصیت انسانِ کامل، کمککننده هم است.
🔈۱۳۶۸/۰۹/۲۲
#امام_خامنه_ای
#نقطه_درخشان
🌿🌿🌿🌿کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
4_5830375163236974700.mp3
8.29M
👆👆👆سخنرانی #پخش_نشده حضرت آیت الله خامنهای درباره حضرت زهرا سلاماللهعلیها
✅لطفا مطالب رو باذکر منبع منتشر گردانید.
http://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
📚حوزه علمیه مرکز پرورش رهبران فکری است📙
💠 قم #قیام کرد، ملت قیام کرد، ملت در قم متبلور بود، روحانیت نهاد سمبلیک ملت است هر جا روحانیت حرکت می کند ملت هم حرکت می کند. در هر جهتی که روحانیت مترقی و محبوب گام می گذارد ملت گام می گذارد.
✴️ این واحدی که بنام #حوزه_علمیه در شهر طیّب قم پا برجاست فقط یک #دانشگاه نیست او را فقط یک دانشگاه ندانید، مجمع پرورشگاه #رهبران فکری و مذهبی و اسلامی این امت است.
✅ هر طلبه کوچکی، هر طلبه کم سن و سالی که در مدرسه ای درس می خواند برای اینکه فقیهی بشود بر طبق بافت اصیل جامعه ی ایرانی و اسلامی و شیعی، بالقوه یک #رهبر است، اینجا مرکز پرورش #رهبران_فکری است، مجموعه ای است از آن کسانی که در راه #پیامبران گام برمی دارند. مجموعه ای است از کسانی که می خواهند ((العُلَماء ورثه الانبیاء)) بشوند.
هرجا که حوزه علمیه قم می رود در حقیقت ملت ایران می رود. این هم یک محاسبه است یک محاسبه دقیق که باز با فرمولهای عادی جامعه شناسان مادی تطبیق نمی کند.
✳️ آنچه می گوییم #روحانیت_گرایی و #آخوند_گرایی نیست این دیدن یک #واقیت است.
یک طلبه در یک شهر، در یک دِه، در یک مملکت، در یک استان چه می کند. این #زبان_سخنور، این #دل_پارسا، این #جسم_بی_توقف، این موجودی که به کم قانع است، برای اینکه بار زیادی را بر دوش بگیرد او در اینجا چه می کند؟ او می آموزد، چه می آموزد؟ #دین، دین چیست؟ اصیل ترین نهادی که بر روح و بر ذهن انسانها در این مملکت بحمدالله همچنان حاکم است و البته حاکم خواهد بود.
💠 وقتی قم #قیام می کند یعنی ملت #قیام می کند، قم را یک شهر کوچک صدهزار نفری و دویست هزار نفری ندانید، حوزه علمیه را یک دانشگاه ده هزار نفری و پانزده هزار نفری ندانید او جامِ #جهان_بینی است که همه ملت را باید در آن ببینید.
🔆سخنرانی منتشرنشده آیت الله خامنه ای در دومین سالگرد شهیدمصطفی خمینی در حضور امام خمینی... ۱۳۵۸/۰۸/۲۷
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#قیام_حوزه
#قیام_ملت
#پرورش_رهبران_فکری
🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴آفات راه طلبگی🔴
💠 اگر طلبهی امروز ما به #درس_خواندن بی اعتنایی کند، یا به #دیانت و #تعبد و #تلاش_فردى_اخلاقی خود بی اعتنا بماند، یا #استعداد خود را به کار نیندازد، یا #هدف خود را گم کند - مثل کسی که به طرف مقصدی در حال حرکت است، اما وقتی وسط راه به قهوهخانهی خوشآبوهوایی رسید، همانجا پیاده بشود و لنگر بیندازد و همانجا بماند و هدف را فراموش کند - یا اگر در اثنای راه منظرهیی به چشمش خورد، نشناخته و ندانسته به سمت آن راه بیفتد و از هدف غافل بشود، همهی اینها #آفات راه ماست.
✅ طلبه باید راه را با #معرفت و #علم و #یقین انتخاب کند و با معرفت و علم و یقین هم آن را ادامه دهد؛ آنچه که مربوط به فرد طلبه است، اینهاست. البته مسؤولیتهای دیگری هم هست که بهطور طبیعی کار کسان دیگری است؛ کار مدیران و کار استادان و بزرگان است - که آن هم داستان دیگری دارد - کار طلبهها نیست.
🔆۱۳۷۰/۱۲/۰۱
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#آفات_راه_طلبگی
#درس
#تقوا
🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان🔰⬇️🔰⬇️
@khaneTolab
جلسه5-چهل سالگی-استاد مهدیان.mp3
13.62M
سلسه نشت های #چهل_سالگی، #بعثت_انقلاب
#صوت_جلسه
#جلسه_پنجم
شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۷
باحضور استاد #مهدیان
#قرارگاه_جنت_انقلاب_اسلامی
@KhaneTolab
🔴 #پرونده_ویژه_مردم_سالاری (۱) 🔴
💢❌ اگر مردم حکومتی را نخواهند پایه ی #مشروعیت خودش را از دست می دهد... مردم یک رکن مشروعیتند🔴
1⃣ در تفکّر دینى، #اساس حاکمیّت دین و نفوذ دین و #قدرت_دین، تکیهى به #مردم است. تا مردم نخواهند، تا ایمان نداشته باشند، تا اعتقاد نداشته باشند، دین حاکم نمیشود. ... در قانون اساسى،... همهى مراکز قدرت هم، مستقیم یا غیر مستقیم با آراءِ مردم ارتباط دارند و مردم #تعیینکننده و #تصمیمگیرنده هستند و اگر مردم حکومتى را نخواهند، این حکومت در واقع پایهى #مشروعیت خودش را از دست داده است. ۱۳۷۷/۱۲/۴
2⃣ در اسلام مردم #یک_رکن_مشروعیتند، نه همهى پایهى مشروعیّت. نظام سیاسى در اسلام علاوه بر رأى و #خواست_مردم، بر پایهى اساسىِ دیگرى هم که #تقوا و #عدالت نامیده میشود، استوار است. اگر کسى که براى حکومت انتخاب میشود، از تقوا و عدالت برخوردار نبود، همهى مردم هم که بر او اتّفاق کنند، از نظر اسلام این حکومت، حکومت نامشروعى است. ۱۳۸۲/۹/۲۶ بنابراین، پایهى مشروعیّت حکومت فقط رأى مردم نیست؛ #پایهى_اصلى تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم #بدون رأى و #مقبولیت_مردم کارایى ندارد؛ لذا رأى مردم هم لازم است. ۱۳۸۲/۹/۲۶ #مشروعیّت دادن به رأی مردم و بیعت مردم، این یک #اصل_اسلامی است. ۱۳۶۶/۳/۲۲
3⃣ در اسلام به نظر مردم اعتبار داده شده است؛ رأی مردم در انتخاب حاکم و در کاری که حاکم انجام میدهد، مورد پذیرش قرار گرفته است. لذا شما میبینید که امیرالمؤمنین (علیهالصّلاةوالسّلام) با اینکه خود را از لحاظ واقع منصوب پیغمبر و صاحب حق واقعی برای زمامداری میداند، آن وقتی که کار به رأی مردم و انتخاب مردم میکشد، روی نظر مردم و رأی مردم تکیه میکند؛ یعنی آن را معتبر میشمارد و #بیعت در نظام اسلامی یک شرط برای حقانیت زمامدارىِ زمامدار است. اگر یک زمامداری بود که مردم با او بیعت نکردند، یعنی آن را قبول نکردند، آن زمامدار #خانهنشین خواهد شد و #مشروعیت ولایت و حکومت به #بیعت_مردم وابسته است یا بگوئیم #فعلیت زمامداری و حکومت به بیعت مردم وابسته است. ۱۳۶۶/۳/۲۲
#امام_خامنه_ای
#مردم
#مشروعیت
#تقوا
#عدالت
#فعلیت_زمامداری
🔴🔴🔴🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴محتاج به تربیت معنوی🔴
📿 #بار_سنگین_انقلاب_اسلامی، با هیچ بار و تکلیفی قابل مقایسه نیست. حقیقتا انقلاب را سالم نگه داشتن و سالم جلو بردن، کار سنگینی است. انقلاب و حکومت ما، مثل انقلاب ها و حکومت های دیگر نیست.
💠 خدای متعال به رسول اکرم خطاب فرمود: (( یا ایّهاالمزّمِّل🔅قُم الّیلَ الّا قلیلا🔅نِصفَهُ اَو انقُص منهُ قلیلا🔅اَو زِد علیه و رتّل القرآن ترتیلا🔅انّا سَنُلقی علیک قولا ثقیلا🔅نحل/۱۲۰))
این سخن و بار سنگین، حتی بر دوش پیامبر آن چنان سنگین است که او را محتاج به #تربیت_معنوی_و_نفسانی و #تزکیه_روحی و #تمرین_مداوم می کند. و ما افراد ضعیف در مقابل آن چشمه های جوشانِ قدرت و نیروی الهی، جای خود داریم.
📕قرارگاه های فرهنگی/ص۴۳
#امام_خامنه_ای
#تربیت_معنوی
#سلوک_انقلابی
🔖🔖🔖🔖کانال خانه طلاب جوان💎💎💎💎
@khaneTolab
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=38593
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
🔴انتشار برای اولین بار🔴
📖روایت یک دیدار ویژه در اوج فتنه📖
🔈اشاره:
سیام تیرماه ۱۳۸۸ کشور همچنان از التهابات پس از انتخابات ریاستجمهوری رنج میبرد. رسانههای بیگانه و بلندگوهای داخلیشان همچنان مشغول تردیدافکنی در اعتماد مردم و مشروعیت نظام هستند. در این شرایط، جمعی از #فضلای_حوزه_علمیه دیداری با رهبر انقلاب دارند تا دیدگاههای خود در مورد انتخابات و مسائل کشور را بیپرده با ایشان در میان بگذارند. برای آنکه سخنان حضار صریح مطرح شود، جلسه از حضور دیگران خلوت شده بود. مشروح دیدار نیز در آن ایام منتشر نگردید و حتی خبر رسمی نیز از آن به بیرون درز نکرد. نظر به اهمیت این موضوع، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، در کتابی تحلیلی-روایی دربارهی فتنه ۸۸ که حاوی بخشهایی از بیانات و مواضع منتشر نشدهی رهبر انقلاب اسلامی درباره فتنه است ، با یکی از حاضران در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین #استاد_پارسانیا، گفتوگویی انجام داده است که بخشهایی از آن تقدیم مخاطبین محترم می گردد
📗📚📗📚کانال خانه طلاب جوان⬇️⬇️⬇️⬇️
@khaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_مردم_سالاری (۲) 🔆
🔴 دولت سالاری در اسلام نیست...
🔴مشارکت مردم یعنی....
🔵 سیستم #دولت_سالاری مطلقا در اسلام نیست، یعنی دست #مردم را از کارهای گوناگون در بخش های تولید، در بخش های خدمات، در بازرگانی، در آموزش و پرورش، در بخش های گوناگون دیگر کوتاه کردن و این کارها را به #دولت اختصاص دادن، چنین چیزی مطلقا در اسلام وجود ندارد. این روش دولت سالاری که کشورهای تابع اردوگاه سوسیالیست جزو اساسی ترین و اصولی ترین برنامه هایشان است، در اسلام وجود ندارد، البته یک وقت دولت اسلامی مصلحت می داند به خاطر یک ضرورتی، به خاطر یک کاری یک بخشی را اختصاصا در اختیار بگیرد و دست کسانی را که یا نمی توانند یا سوء استفاده می کنند، از آن بخش کوتاه کند. همان طور که گفتیم، آن وقتی که ضرورت ایجاب می کند، هیچ اشکالی هم ندارد. اما اینکه یک قانون و یک شکل و یک سیستم و یک رویه برای دولت جمهوری اسلامی باشد، چنین چیزی وجود ندارد.
⚪️ با این وضع، دولت اسلامی ضمن اینکه نهایت اقتدار و توانایی را در اداره ی جامعه دارد، به خاطر همان اختیاراتی که گفتیم این اختیارات به هیچ وجه محدود نیست، در عین حال #مشارکت_مردم در همه ی صحنه ها یک مشارکت جدی است. درست است که مشارکت مردم فقط به این نیست که در راهپیمایی ها شرکت کنند، یا نماز جمعه ها را گرم کنند، یا آنجایی که لازم است جنگ و کارسیاسی را شعار بدهند.
🔴 #مشارکت_مردم یعنی دخالت در #سازندگی و #بنای_جدید_جامعه، نه فقط با تنشان، با فکرشان، با اراده شان، با ابتکارشان، با خلاقیت هایشان و با سرمایه های مادی و معنوی شان، وارد بشوند، میدان ها را اداره کنند.
⚫️ در همه ی بخش ها می شود #مردم را به شکل صحیح مشارکت داد، البته با دو شرط، شرط اول اینکه #برنامه_ریزی به دست #دولت باشد. نتوانند سوءاستفاده چی ها، افراد پلید، و خبیث و خودکامه که به فکر منافع شخصی خودشان هستند، برای پرکردن جیب خودشان اوضاع مملکت را نابسامان کنند. سیاست گذاری و برنامه ریزی به عهده دولت و مسئولان جمهوری اسلامی است، این شرط اول.
شرط دوم اینکه #مراقبت و #هدایت دستگاه های مسئول دائما وجود داشته باشد. دستگاه قضائی فعال عمل کند، مسئولین دولتی فعال عمل کنند، مسئولین اجرایی فعال عمل کنند، نبادا در این شعله ی اشتیاق مردم برای کار، برای خدمت کردن، برای تلاش، برای ابتکار، کسانی هم پیدا بشوند بخواهند خباثت کنند، بدجنسی کنند، سوءاستفاده کنند، جیب خودشان را پر کنند.
📌کتاب ولایت و حکومت/صص۲۷۴و۲۷۵
📌بیانات کمترمنتشرشده: ۱۳۶۳/۰۶/۰۹
#امام_خامنه_ای
#دولت
#دولت_سالاری
#مردم
#مشارکت_مردم
🔴🔵⚪️⚫️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab