EyEmamShahidanKhomeini.mp3
4.14M
#مکتب_امام
💠امام و مکتب امام 7⃣
🔻 یک واقعیّت این است که در این کشور از بعد از #رحلت_امام، سعی یک مجموعهی مصمّمی بر این شد که #آرمانهای_انقلاب را بکلّ بشویند بگذارند کنار. بعضیشان اشتباه کردند و همان اوّل، همین را اعلان هم کردند. در روزنامه مقاله نوشتند، حرف زدند. اینجا یک خطای راهبردی کردند یا خطای تاکتیکی کردند و مشت خودشان را باز کردند که میخواهند آرمانها را بکل، کنار بگذارند.
🔻 البتّه حالا پختهتر شدهاند، حالا نمیگویند، میخواهند بعضیها آرمانها را کنار بگذارند امّا صریح نمیگویند، به جای اینکه بگویند عمل میکنند. آنوقت، بیعقلها قبل از اینکه عمل بکنند بنا کردند گفتن. خب کسانی را هم که حدس نمیزدند که چنین چیزی وجود داشته باشد، بیدار کردند. از آن روز شروع شده. بیوقفه هم کار کردند.
🔻 فقط هم در داخل کار نکردند؛ هم در داخل کار کردند، هم در خارج کار کردند، هم از# عنصر_فکری استفاده کردند، هم از #عنصر_علمی استفاده کردند، هم از #عنصر_هنری استفاده کردند، هم از #عنصر_سیاسی استفاده کردند، برای اینکه آرمانها را در کشور از بین ببرند، یعنی نسل جدید آرمانها را بکلّ فراموش کند.
🗓 بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان؛ ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
◾امام خمینی (ره) شاهدی بر ادامه خط علوی
✔ اسلام به حاکمان میآموزد که #حکومت وسیلهای برای برخورداری از لذتهای دنیا و وسیلهای برای ممتاز شدن از دیگران در عرصۀ مظاهر زندگی و زینتهای آن نیست، بلکه حکومت مسئولیت، خلافت و مشارکت با مستضعفان در غمهای آنهاست.
✔ چنانکه از تاریخ تجربۀ اسلامی بگذریم و نظرمان را به واقعیت این تجربه در وضعیت فعلی معطوف کنیم خواهیم دید که آن علوی بزرگ [امام خمینی] که رهبری پیکار ملتش را زیر پرچم اسلام به عهده گرفت تا آنجا که خداوند او را یاری نمود و امپراتوری شاه با تمامی گنجینههایش بهدست او افتاد و پیروزمندانه به دیار خود بازگشت، خانهای را بر خانۀ قدیمیاش ترجیح نداد، بلکه به همان خانهای که ستمگران نزدیک بیست سال قبل، او را از آنجا تبعید کرده بودند بازگشت تا شاهدی باشد بر اینکه امام علی علیهالسلام تنها یک فرد معین نبود که تمام شده باشد ، بلکه او مظهر خط اسلام بود که پایان نمیپذیرد.
📚 کتاب اسلام راهبر زندگی، صفحه ۲۰۸
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
☑️ تحلیل واقعه ۱۵ خرداد 1️⃣
▪️ #پانزده_خرداد مبدأ نهضت بزرگ #روحانیت و مردم نیست. قبل از پانزده خرداد، در سال ۱۳۴۱ و آغاز سال ۱۳۴۲، قضایای مهمی اتفاق افتاد:
- در دوم فروردین ۴۲، حادثه ی مدرسه ی فیضیه پیش آمد و ضرب و جرح طلاب علوم دینی
- و اهانت به مرجع عالیقدر مرحوم آیةالله گلپایگانی.
- قبل از آن، در اواخر سال ۱۳۴۱، قضایای تظاهرات مردم در بازار تهران پیش آمد
- و در آنجا هم اهانت به مرجع عالیقدر مرحوم آیةالله حاج سید احمد خوانساری.
▪️اینها نشان دهنده ی این است كه نهضت روحانیت در سال ۴۱ و آغاز سال ۴۲ به آنچنان اوج و نشاطی رسیده بود كه پلیس دستگاه جبار و دستگاه های امنیتی برخوردهای خشنی با علما و طلاب و حتّی مراجع تقلید داشتند.
▪️ ولی با این همه، پانزدهم خرداد سال ۴۲ یك مقطع بسیار مهمی است. علت این است كه در روز ۱۵ خرداد ۴۲ حادثه ای كه اتفاق افتاد، #پیوند_مردم_با_روحانیت را در این سطح خطرناك و حساس نشان داد.
🗓 بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله)؛ ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
#ادامه 🔻🔻🔻
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#ادامه 🔻🔻🔻
☑️ تحلیل واقعه ۱۵ خرداد 2⃣
▪️در روز عاشورای آن سال - كه روز سیزدهم خرداد بود - #امام_بزرگوار در مدرسهی فیضیه یك سخنرانی تاریخیِ تعیین كنندهای كردند. بعد كه امام را دستگیر كردند، در روز پانزده خرداد عمدتاً در #تهران، همچنین در #قم و در بعضی از شهرهای دیگر، یك موج حركت عظیم مردمی به راه افتاد و رژیم طاغوت با همهی وجود، با ارتش خود، با پلیس خود، با دستگاههای امنیتی خود، دست به سركوب این حركت مردمی زد. در پانزده خرداد یك قیام مردمی به وجود آمد.
▪️این نشان دهندهی این بود كه آحاد ملت ایران، با #روحانیت، با #مرجعیت - كه مظهر آن، امام بزرگوار بود - یك چنین پیوند مستحكمی دارند. و نكته اینجاست كه همین پیوند است كه ضامن پیشرفت نهضت، اوج نهضت و پیروزی نهضت میشود.
▪️هر جا یك حركتی، یك نهضتی به #مردم متكی بود و مردم با آن همراه شدند، این نهضت قابل ادامه است؛ اما اگر مردم با یك حركت اعتراضی پیوند نخوردند، ناكام خواهد ماند؛ كمااینكه بعد از حادثهی #مشروطه در ایران قضایائی اتفاق افتاد، مبارزاتی شروع شد، هم از طرف گروههای چپ، هم از طرف گروههای ملی، اما همهی اینها در طول تاریخ نهضتهای ایران، سرنوشتشان شكست و ناكامی بود؛ چون مردم با اینها نبودند. وقتی مردم وارد میدان میشوند و پشتوانهی یك نهضت، احساسات مردم، اندیشه ی مردم و حضور مردم میشود، آن نهضت قابل ادامه است و پیروزی برای آن نهضت رقم میخورد؛ حادثه ی #پانزده_خرداد این مطلب را نشان داد؛ نشان داد كه مردم پشت سر روحانیتند.
🗓 بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله)؛ ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
#ادامه 🔻🔻🔻
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#ادامه 🔻🔻🔻
☑️ تحلیل واقعه ۱۵ خرداد 3⃣
▪️با دستگیری #امام_بزرگوار آنچنان قیامتی در تهران و در برخی از شهرستانهای دیگر به راه افتاد كه دستگاه را وارد میدان كرد و سركوب وحشیانهای كردند؛ تعداد نامعلومی -بسیار زیاد- از مردم كشته شدند؛ خیابانهای تهران با خون بندگان خدا و مؤمنان و جوانان سلحشور این ملت، رنگین شد. در #پانزده_خرداد، چهره ی خشن دیكتاتور، چهره ی بیرحم رژیم طاغوت، كاملاً خود را نشان داد.
▪️اما نكتهی دیگری كه در قضیه ی پانزده خرداد وجود داشت -كه جوانهای ما، مردم عزیز ما باید به این نكات توجه كنند؛ اینها مهم است- این بود كه در مقابل این كشتار بی رحمانه ای كه در تهران و برخی نقاط دیگر به وجود آمد، هیچ نهادی از نهادهای دنیا، از این سازمانهای به اصطلاح حقوق بشر، زبان به اعتراض نگشودند؛ هیچ كس اعتراض نكرد.
▪️ مردم و روحانیت، در صحنه تنها ماندند. ماركسیستها و دولتهای چپ و گروههای چپ، حتّی حركت مردم در پانزده خرداد را محكوم كردند؛ گفتند این یك حركت فئودالیستی بود! #ملی_گراهائی كه دم از مبارزه میزدند، آنها هم این حركت را محكوم كردند؛ گفتند یك حركت كور و بی هدف بود، یك حركت افراطی بود! هر جائی كه مردمان عافیت طلب و راحت طلب، در وسط میدان مبارزه، جائی برای خود باز نمیكنند و خطرپذیری نمیكنند، انسانهای مؤمن و #مبارز را به تندی و افراطی گری متهم میكنند؛ گفتند اینها افراطی بودند؛ حركت، حركت افراطی بود.
🗓 بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله)؛ ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
سلسله نشست های #به_وقت_قیام
نشست دوم
🔰بررسی تجربه های اجتماعی خانه طلاب جوان با حضور حجتالاسلام حسین کاظم زاده
زمان سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۸:۰۰
⭕️ پخش زنده از صفحه آپارات #مجله_مطلع👇
https://www.aparat.com/matla/live
✅ از مهمان این قسمت چه سوالی دارید؟ بپرسید!
🌐 eitaa.com/matla_mag
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
هدایت شده از نشریه عهد
🔸مقام معظم رهبری:
یکی از قویترین و بهترین مواریث معنوی امام، همین وصیتنامهی اوست.
🔺دوره آموزشی وصیتنامه امام خمینی
🔺به صورت مجازی
🔺همراه با اعطای گواهی پایان دوره و جوایز نقدی به نفرات برتر
⚪️ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام در دوره عدد ۵ را به آیدی @Tarikh1357 ارسال کنید.
لطفا رسانه ما باشید
_ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🎙 کتاب صوتی «روایت رهبری» را به صورت #رایگان از اینجا دریافت کنید و بشنوید!
👇👇
🌐 http://book.iranseda.ir/detailsalbum/?VALID=TRUE&g=424894
🖇 روایت رهبری _مناسبات جمهوریت و اسلامیت در انتخاب ولی فقیه_ کتابی است شنیدنی و بسیار جذاب، از ناگفتههایی دربارهی رهبری حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّ ظلّهالعالی) که شنیدن آن را به همهی علاقهمندانِ تاریخ ایران اسلامی پیشنهاد میکنیم.
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🌷 وصیتنامه شهید باغانی
«یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجانگذشتهی سبزواری، #شهید_ناصر_باغانی، وصیّتنامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّتنامهاش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خواندهام.»
🗓 ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
🔰 امت مسلمان و شهید پرور ایران!
🔻 پیرو #امام باشید، نه در حرف، بلکه در عمل؛ گوش دل به سخنان امام بسپارید و حرفهایش را بدون چون و چرا بپذیرید و کلاً در هر عصری امام خود را بشناسید. اکنون که حضرت صاحب الامر(عج) در پردۀ غیبت است، #ولی_فقیه عصر خود را بشناسید، اگر امام خود را شناختید گمراه نمیشوید وگرنه به چپ و راست منحرف خواهید شد. اسلام را از روحانیت مبارز واصیل فرا بگیرید نه از قلم وزبان منحرفان، در این زمانه عدهای مغرض و جاهل پیدا شده اند که اسلام بدون روحانیت را تبلیغ می کنند . به عبارت دیگر تز جدائیِ دین از سیاست هستند....
🖇 مطالعه کامل وصیتنامه شهید:
🌐 https://khl.ink/f/53028
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
✅ امام نزدیک ترین الگو به امام معصوم
🔻 «بيننا و بينالله» در زمانى كه ما #امام_بزرگوار را زيارت كرديم -و ايشان امتحان دشوار حاكميت را در سختترين دورانها داد- ما ايشان را در مقايسه با آن الگوى اصل، انصافاً بهترين و نزديكترين كس يافتيم.
🔻 نمىخواهيم بگوييم كه امام ما مثل #اميرالمؤمنين (عليهالصّلاة والسّلام) بود؛ نه. امام ما خاك پاى آن بزرگوار هم نمىشد. هزاران نفر نظير آن بزرگوار، قابل مقايسه با آن حضرت نيستند! ... ولى با خصوصيات بشرى و نداشتن عصمت، انصافاً ما امام بزرگوار خودمان را نزديكترين آدم به آن الگو ديديم. خيلى نزديك بود و خيلى شباهت را مىرساند؛ مىشد چهره آن بزرگواران را در رفتار اين مرد شناخت.
🔻 خدا را شكر مىكنيم كه ما اين نمونه را از نزديك ديديم. اگر ما اين امام را نديده بوديم و بعدها داستانهاى او را براى ما نقل مىكردند، درست برايمان قابل فهم نبود؛ اما ما او را از نزديك ديديم. من يك وقت به خود ايشان عرض كردم: ما اگر اين خصوصيات را مىشنيديم، يا براى ما مىگفتند، نمىتوانستيم درست تصوّر كنيم! چقدر بايد خدا را شاكر باشيم كه اين نمونه زنده در مقابل ماست!
🗓 بیانات در دیدار کارگزاران نظام؛ ۱۳۷۸/۰۱/۱۶
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
✅ مکتب مردمی، مؤلفههای اسلام امام
🔸 ارزشهایى که ما در #انقلاب میخواهیم براى آنها تلاش کنیم، کارمان براى آنها است، دو مبنا دارد و بر دو پایه استوار است: یکى #مکتب، یکى #مردم. مکتبِ بدون مردم هم نیست؛ چون مکتب ما مکتبى نیست که از مردم جدا بشود.
🔸 اصلاً این یک فریب است که ما بیاییم #اسلام را از نفع مردم و خیر مردم جدا کنیم، بگوییم ول کنید مردم را و سرنوشت مردم را، بچسبید، به دین و خدا و اسلام! این همان اسلام تحریفشده است؛ این همان چیزى است که امام از اوّل شروع مبارزه با این جنگید.
🗓 ۱۳۶۸/۱۱/۰۹
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"