eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
641 دنبال‌کننده
548 عکس
320 ویدیو
98 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ | بسته محتوایی تربیتی، در آینه ییانات استاد علی صفایی حائری 📍ورزش، عرفان و تربیت https://eitaa.com/ssadad/3342 📍جلوه خدا در داستان های قرآن https://eitaa.com/ssadad/3344 📍چرا صفایی؟! https://eitaa.com/ssadad/3345 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
پیش نیازشناسی و وظیفه‌شناسی مربی تربیت دینی در اندیشه‌های استاد علی صفایی حائری.pdf
2.69M
مقاله: تبیین اندیشه‌های استاد صفایی حائری بر پایه پیشنیازشناسی و وظیفه‌شناسی چکیده: 🔺هدف پژوهش حاضر تبیین اندیشه‌های استاد صفایی حائری بر پایه پیشنیازشناسی و وظیفه‌شناسی مربی در تربیت دینی بوده تا مربیان کنونی را به غفلتها و ضعفهای خود آشنا و برنامهای برای بهبود وضعیت موجودشان ارائه کند. 🔺روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و اطالعات به دست آمده از محیط مطالعه یعنی آثار مستقیم و دست اول استاد صفایی حائری در حوزه تربیت مورد بررسی قرار گرفته است. 🔺نتایج نشان داد که شناخت روحیه‌‌ها، ارزیابی و شناسایی، آشنایی و دوستی، جذب و صمیمیت و زمینه‌سازی، پیشنیازهای تربیت دینی متربی برای مربی هستند. پس از فراهم کردن پیشنیازها، مربی باید متربی خود را از اسارتهایی چون غرایز و امیال، برداشتها و سخنان مردم، جلوه‌های دنیا و شیطان رهایی داده و وظایف خود را ذیل تزکیه، تعلیم و تذکر متمرکز کند. 🔺کلیدواژه‌ها: تربیت دینی، توحیدگرایی، مربی، تربیت مربی، صفایی حائری 🌷🇮🇷🌷
33.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کارگاه آشنایی با فقه اجتماعی؛ ▫️جلسه سوم 💢ارائه: حجت الاسلام دکتر میرخندان 💢موضوع: روش شناسی فقه اجتماعی با رویکرد فقه هنر ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
🔰 آغاز طرح رویش ۲ 🍃 سلسله کارگاه های تبیین اندیشه های استاد علی صفایی حائری 🍃 🌱 نخستین کارگاه موضوع: ضرورت تربیت وحیانی استاد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی هادیزاده 🗓 کارگاه پنجشنبه ۲ آذرماه ،ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ بصورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. ⏰ زمان ثبت نام از طریق ارسال نام و شماره تماس به نام کاربری روابط عمومی موسسه 👈 @Hayatpv 📚 داوطلبان جهت بهره شایسته، مناسب است با مطالعه و طرح پرسش درجلسه حضوریابند منابع: ۱-مجموعه آثار استاد صفایی حائری (مباحث نظام تربیتی از کتب مسئولیت و سازندگی ، حرکت و انسان در دوفصل...) ۲-کتب: ضرورت تربیت وحیانی ومفهوم تربیت وحیانی ازاستاد هادیزاده https://eitaa.com/hayatpv
حاجقا آخرش غزه -AudioConverter.mp3
3.15M
🔺سئوال: حاج آقا آخرش غزه چی میشه؟ 🔺پاسخ دهنده: استاد مهدی طائب (نویسنده کتاب تبارشناسی انحراف با محوریت یهود تا دوران قبل از خلفا) ✨ما نمیدونیم چه اتفاقی میفته اما برا هر اتفاقی آماده‌ایم ! قُلْ مَا كُنْتُ بِدْعًا مِنَ الرُّسُلِ وَمَا أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلَا بِكُمْ ۖ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰ إِلَيَّ وَمَا أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُبِينٌ ﴿٩﴾ سوره مبارکه احقاف بگو: از میان فرستادگان خدا فرستاده ای نوظهور نیستم [که گفتار و کردارم مخالف گفتار و کردار آنان باشد، بلکه به من هم چون آنان وحی می شود] و نمی دانم با من و شما [در دنیا و آخرت] چه خواهد شد، من فقط از آنچه به من وحی شده پیروی می کنم. 🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
🎞 به ما اجازه کار نمی‌دهند! 🎙 عین‌صاد (علی صفایی حائری) در بله ببینید 👇👇 نظام‌ مباحث ‌آموزش‌و‌پرورش ♻رویکردی کلان به نظام تربیت رسمی و عمومی 📰 انتشار اخبار تعلیم و تربیت 📮 @sariuo_j https://ble.ir/nezammabahes
👤استاد علی صفایی حائری 📚کتاب فقر انفاق ،صفحه۶ 📊 طراح: خانم زهرا صادقی 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی 🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از بیداری طلاب
🔰خبر خوب برای طلاب،دانشجویان و فعالين فرهنگی کشور ▫️دوره ى سپهبد فرهنگی با حضور اساتید برجسته کشورى برگزار می گردد. 🔺همراه با اعطاء مدرک از ۳ نهاد رسمی و معتبر ▫️این دوره در شيراز به صورت «حضوری» و در سایر نقاط کشور به صورت «مجازی» برگزار خواهد شد. 📎جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال «سپهبد فرهنگی» بپیوندید https://eitaa.com/sepahbodd
🌄 او ساکن نبود! ✍🏻 عین‌صاد ❞ حضرت امیر در مدت ۲۳ سال ساكت بود، اما ساكن نبود؛ از بین دشمنانش، نيروهاى خودش را تربيت كرد و خط محاصره را شكست. 📚 | ص ۵۰ #️⃣ ▫️ @einsad
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دیر آمدم، دیر آمدم... در داشت می سوخت. 😭 🔹شعرخوانی بغض آلود شاعر طلبه آقای حسن بیاتانی در محضر مقام معظم رهبری 🌷🏴🌷
هدایت شده از 
شیوه طلبگی ۵ فایل صوتی استاد غنوی مشاهده در وب سایت روزبرگ: http://ruzbarg.morsalat.ir/podcast/o6grd4enpx48kyeq
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳ فقط چند ثانیه به صدای هستی و زمزمه‌های پرنده‌ها پشت سر هم گوش کن‼️ 🔺چی میشنوی⁉️ 🔺آری؛ را⁉️ 🔺چی میگن؟ نمی‌فهمم 😇 🔺 دارن همه با هم ✨رازِ خلقت را برات میگن 🧐 ✅ خلاصه‌ی ترجمه‌ی متنِ این اینه: 🌷ما از آن تو؛ تو از آنِ کیستی ⁉️🌷 🔺اِنَّ اللّه َجل جلاله يَقُولُ: عَبْدى! خَلَقْتُ الأَشياءَ لِأَجْلِك وَ خَلَقْتُكَ لِأجْلى 💕 🔺خداوند متعال مى فرمايد: بنده من! همه اشياء را به خاطر تو آفريدم و تـو را بـه خـاطر خـودم . 💕 📗الجواهر السنيّه ، ص ۲۸۴. 🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از هادیانه ها
۲ 📌 قبل جلسه 🔹قبل جلسه یک دوری در زدیم 🔹سپس دیدار کوتاهی با در اتاق کارشان داشتیم ایشان از اعضای جدید هیأت علمی دانشگاه هستند اهل مطالعه متراکم و آشنا با مباحث و شاگردان آقای _ همانطور که در عکس قابل مشاهده است یک ردیف از قفسه کتاب دم دست ایشان به آثار آقای صفایی اختصاص دارد این استاد دانشگاه که خود حافظ قرآن است از جاذبه مباحث تفسیری عین صاد می‌گفت _ تعریف میکرد از اولین آشنایی اش با آثار استاد صفایی ؛ می گفت بعد از خواندن اکثر کتب آقای مطهری و دکتر شریعتی، احساس خلأی داشتم؛ وقتی با قلم صفایی مواجه شدم آن را طور دیگری یافتم و این شد آغاز مطالعاتم دکتر از آشنایی اش با استاد هم گفت _ وقتی از استاد و تحقیقات جدیدشان در مباحث روش شناسی فقه معارف و به تعبیری گفتم؛ مشتاقانه پیگیری مطالعه آثار شدند دکتر از روی علاقه اش، به قدری با آثار و نزدیکان شیخ انس پیدا کرد که تایپ یکی از آثار را عهده دار شد در ادامه پیشنهاد کردند جلسه ی گفتگویی بین و استاد هادیزاده هماهنگ کنیم که هماهنگی با دکتر باقری را خود عهده دار شدند @hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
۳ 📌گزارش متن جلسه 🔹حدود ساعت ۱۰ و ربع جلسه آغاز شد تقریبا ۱۵ نفر به صورت حضوری و در همین حدود به صورت مجازی در جلسه حاضر بودند 🔹 از اعضای جدید هیأت علمی دانشکده نیز از ابتدای جلسه حاضر شدند 🔹خانم از اعضای باسابقه هیأت علمی دانشکده و دارای آثار گرانسنگ هم تا نیمه ارائه من، متواضعانه جلسه را همراهی کردند 🔹بحث با سوال درگیر کننده آغاز شد و بعد از اظهار نظر نیمی از اعضای جلسه و ترسیم سه رویکرد متفاوت در نگاه مخاطب ادامه پیدا کرد 🔹با بیش از یک ساعت بحث همراه با رفت و برگشت برخی سوالات، تجربه زنده و با نشاطی از جلسه را تجربه کردیم _ به لطف خدا در این زمان تقریبا بخش عمده ای از آنچه لازم بود ارائه شد 🔹ادامه جلسه میدان رد و قبول های جدی و چالشی مورد انتظار بود؛ دانشجویان اهل فکر به واکاوی جدی و قوی و پایه ای مباحث پرداختند _ انتظار هم از بچه های نخبه فوق لیسانس و دکتری دانشگاه تهران همین بود 🔹 حقیر از فضای جلسه و گفتگوهای فردی بعد از آن در مجموع مثبت بود؛ البته منتظر رسیدن بازخوردهای بعدی هستم 🔹به نظر زمینه آشنایی و پیگیری برخی (که مبنای مخالف جدی اتخاذ نکردند) با فراهم شد؛ از جمله این افراد یکی از دانشجویان نخبه ارشد بود که در نمازخانه منبع مطالعاتی بیشتر برای دین حداکثری طلب می کرد 📌در پست های بعدی ۱_فایل صوتی ارائه بحث ۲_فایل پرسش و پاسخ ها ۳_ تصویر پاور ارائه شده را تقدیم میکنم @hadianeha
هدایت شده از جریــــــــــــان
✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ⁉️چطوری تلقی و نگرش مردم ،نسبت به خودشــــون ارتــقاء پیـــدا میـــکنه ✅از جهت محتوایی،باید شناخت جدیدی از انســان داده بشــه ✅ از جهت روشی،روشِ رو باید آموخت به جریان بپیوندید👇 ╭🪴 ╰┈➤ @jarayaane
📚گزارش تصویری اولین جلسه کارگاه با موضوع ضرورت تربیت وحیانی استاد هادی زاده با حضور اساتید طلاب دانشجویان و فعالین فرهنگی https://eitaa.com/hayatpvt موسسه فرهنگی تربیتی حیات طیبه
🔺برخی بازی‌های تعاملی کاملاً شبیه به صحنه‌های سینمایی ساخته شده‌اند و بازیکنان به جای یکی از کاراکترهای بازی، باید در دوراهی ها انتخاب کنند و تصمیم بگیرند. بنابراین شما بازیگر نقش اول فیلم هستید و هر تصمیمی درطول روند داستان بگیرید، تاثیر‌های چشم‌گیری بر بخش‌های مختلف بازی خواهد گذاشت. مثلا بازی میراث هاگوارتز جای هری پاتر یا شخصیتهای دیگر بازی می‌کنی و تعیین میکنی چه اتفاقاتی بیفتد یا بازی رستگاری سرخپوست ۲ ، دو راهه های اخلاقی خوبی دارد که با انتخاب راه های اخلاقی ، شرافت بازیکن افزایش پیدا می‌کند. 🌷
هدایت شده از حرف حساب
✳️ رنج و عذاب هر كس به اندازهٔ توقع و تعلق اوست 🔻 رنج و عذاب هر كس به اندازهٔ «توقع» و «تعلق» اوست. توقع زیاد، تحمل را كم می‌كند و رنج را كارگر و مؤثر مى‌سازد. و تعلق و وابستگى در دنياى تحول‌ها و دگرگونى‌ها، دل آدمى را مدام مى‌لرزاند و آرامِ او را مى‌گيرد. و آدمى در متن قدرت، التهاب فردا را دارد و در بهار، رنج پاييز و هراس زمستان را به دل مى‌كشد. اين‌طور نيست كه امكانات و قدرت و ثروت، امن و آرامش را فراهم كند. آن‌جا كه احساس مى‌كنى تو يا بهار رفتنى هستيد، چه امنى می‌تواند ريشه بگيرد؟ 👤 📚 از کتاب «تطهیر با جاری قرآن» 📖 ص ۴۲۴ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f