eitaa logo
تأملات | تولايى
4.9هزار دنبال‌کننده
748 عکس
323 ویدیو
47 فایل
🔹️شبکه های مجازی ما: ➡️t.me/m_a_tavallaie ➡️instagram.com/m_a_tavallaie ➡️virasty.com/m_a_tavallaie 🌐tavallaie.org ✅ ارتباط با ادمین: @admin_taamolat 📍حسینیه تأملات: @hosseinie_taamolat 📍کانال درسی: @taamolat_darsi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عرفان امین
عرفان امین ج۲.mp3
23.72M
🌹 هوالعلیم بررسی عرفان و سیر و سلوک الی الله در اندیشه مقام معظم رهبری بررسی اجمالی امهات کتاب عرفان امین(۲) 👤استاد حجت الاسلام تولایی 🗒️۸ صفر الخیر ۱۴۴۲، در جمع شماری از نخبگان حوزه علمیه و فعالین فرهنگی ☑️@erfan_amin |پایگاه عرفان شیعی فقاهتی
لذت حقیقی.mp3
2.17M
🌷 هوالمحبوب 🎧 🔴 همه ما انسان ها به دنبال لذت هستیم 🔴 مدیریت ذهنی در مسیر رسیدن به لذت برتر @taamolat_darsi
🔴سلسله جلسات نقد و بررسی انظار مخالفین عرفان 🌀گام اول 🔎نقد وبررسی کتاب سیری درآثار علامه حسینی طهرانی 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
هوالعلیم 🔹آیة الله : يكى از امتيازات رجال آقاى بر جامع الرّواة اردبيلى، امانت زيادى است كه در نقل روايات و در نقل آدرس وجود دارد. موارد مختلفى در رجال آقاى خويى هست، كه به عين تعبيرى كه در خود اسانيد واقع شده است نقل مى‌كند و آدرس مى‌دهد ولى نقطه ضعف جامع الرّواة اين است كه در نقل اجتهاد مى‌كند، مثلاً اگر «ابن فضّال» در سندى باشد و به نظرش برسد كه مقصود حسن بن فضّال است، در شرح حال حسن آن را نقل مى‌كند و مى‌گويد «عنه فلان»، در حاليكه ممكن است اين ابن فضّال غير از حسن باشد، مثلاً على يا برادرش احمد باشد، چون بنو فضّال زياد هستند. و اين اجتهادات منشأ اشتباهاتى مى‌شود. ولى آقاى خويى در رجالش اين كار را نمى‌كند، اگر تعبير ابن فضّال بوده است، همان را نقل مى‌كند و تصرّفى در آن نمى‌كند. 📚منبع: سلسله دروس خارج نکاج، ۱۲/۷/۷۷ @taamolat_darsi
🌹هوالعلیم استاد علیرضا : 🔹امروز اگر کسی بخواهد اصول را زنده‌تر کند باید و غرب را مطالعه کرده و امور دیگری که شبهاتشان بنیادی‌تر است را نیز بررسی نماید. 🔹این امور بسیار مهم است، درحالی‌که به این نکته کمتر توجه می‌شود. وحید بهبهانی و شیخ انصاری و دیگر فقها در مقابل این سیل آراء عقلی را کراراً تقویت کردند و سامان دادند. امروز باید به شکل‌های دیگر کار شود ضمن این‌که این‌ها هم نفی نمی‌شود، این‌ها هم جای خودش را دارد. 📚منبع: دروس خارج اجتهاد و تقلید، ۲۱/۰۲/۱۳۹۳ @taamolat_darsi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🔹ان شاء الله از اول ماه ربیع الاول و به تدریج، دروس فلسفه علم، مبتنی بر کتاب در کانال قرار خواهد گرفت. 🔸پروفسور مهدی گلشنی در تقریظ خود به این کتاب ارزشمند می فرمایند: "کتاب عیار تجربه، کتاب خوب و قابل استفاده ای است و هدف مؤلف محترم در نوشتن این کتاب را تحسین می کنم. ایشان در مقام اثبات عدم کفایت علوم تجربی بوده داند و دلیل کافی دانستن این علوم را بی توجهی به علوم عقلی دانسته اند، که من هر دو مطلب را تأیید می کنم. مؤلف محترم، تفحصات جالبی انجام داده اند که مورد تحسین است." 📍این کتاب به قلم استاد حجة الاسلام و المسلمین وکیلی و به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر شده است. @taamolat_darsi
naghde ketab seiri da asare alame tehrani 1.1.mp3
8.56M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۱) بخش اول؛نسبت تصوف و عرفان 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
4_6032865708554061819.mp3
8.48M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۱) بخش دوم: علامه طهرانی و ترویج تصوّف در میان طلاب مبتدی و مردم عوام!!! 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
naghde ketab seiri da asare alame tehrani 1.2.mp3
11.57M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۱) بخش سوم؛رهبر معظم انقلاب از دیدگاه علامه حسینی طهرانی 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
4_6039479404139121304.mp3
10.55M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(۲) بخش اول؛بررسی موقعیت علمی علامه طهرانی در سال ۴۲ شمسی 🎙حجت الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
عیار تجربه ۱.mp3
23.91M
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه اول 📍در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
naghde ketab seiri da asare alame tehrani 2.2.mp3
10.97M
🌀سلسله جلسات نقد کتاب سیری در آثار علامه سیدمحمدحسین طهرانی 🎧بشنوید: جلسه(2) بخش دوم: شمه‌ای از ارتباطات علامه طهرانی با رهبر فقید انقلاب در آینه اسناد 🎙حجة الاسلام والمسلمین تولایی @erfanvahekmat_com
🌹هوالعلیم حضرت استاد حجة الاسلام و المسلمین : 🔹مکتب شناسی مسیر انسان را برای رسیدن به اجتهاد کوتاه نموده و اگر فرد در این علم موفق شود، روش اجتهادی ثابتی پیدا می کند و ضمن ضریب خطای پایین در آن، قوت علمی اش بالا خواهد رفت. @taamolat_darsi
عیار تجربه ۲.mp3
9.57M
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه دوم ❗در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
🌺بسم الله الرحمن الرحیم استاد شیخ حسین مفیدی: 🔹موضوع، اصطلاح منطق است امّا استصحاب موضوعش حقوق است بنای عملیّات است نباید موضوعی که مال منطق است دیکته کرد به بحث اصول. شما صبغۀ منطق را با اصول مخلوط نکنید وقتی در اصول داریم در مورد جَری عملی صحبت می کنیم کاری با موضوع بمعنایی که در منطق می گفتیم نداریم، ما در اینجا جَری عملیِ مان پشتوانه ندارد قبلاً دلمان جمع بود در این جهت، الآن پشتوانۀ ما رفته، آیا جری را ادامه بدهیم یا نه؟ می گویند: بله، هیچ چیز دیگری نیاز نیست. می گویند: موضوع چیست؟ می گوییم: ما ضمانت نمی دهیم بقای موضوع را، نگاه کنید ببینید جَری داشتید، این جری اگر خلافش واضح است که خلافش را می گیرید اگر خلافش واضح نیست همان جری را ادامه بدهید. 🔹این مطلب به این قشنگی استصحاب را که هم عقلائی است هم إمضای شرع است، چرا یک چیزهایی را در ذهن خودمان بخاطر بعضی تشبیهات، إلزام کنیم؟ مثل بقای موضوع به نحوی که جاهای خیلی خوب مثل اینجا استصحاب به این خوبی را از دست خودمان بگیریم. @taamolat_darsi
عیار تجربه ۳.mp3
16.03M
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️جلسه سوم ❗ در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
عیار تجربه ۴.mp3
21.2M
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه چهارم ❗در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
🌹هوالعلیم آیة الله شبیری زنجانی: 🔹به غير از تعبير شهرت، معمولا، سه نوع تعبير در كتب، براى نقل آرا فقها وجود دارد. 1⃣ تعبير اول: اجماع در اجماع علاوه بر اينكه معمول فقها متعرض مساله شده و نظر خودشان را بيان كرده‌اند، اتفاق نظر هم وجود دارد. 2⃣تعبير دوم: بلا خلاف «بلاخلاف» عبارت است از اين كه آنهايى كه مساله را عنوان كرده‌اند، نسبت به حكم آن، اختلافى ندارند. بنابراين ممكن است اكثر فقها متعرض مساله نشده باشند اما آن كسانى كه مساله را مطرح نموده‌اند، نسبت به حكم آن اتفاق نظر دارند. «بلاخلاف» نسبت به «اجماع» ضعيف‌تر است. 3⃣تعبير سوم: بلا خلاف اجده يا لا نعلم فيه خلافا معناى اين تعبير اين است كه فرد به مقدارى كه تتبع نموده، مخالفى در مساله نيافته است. اين تعبير از «بلاخلاف» ضعيف‌تر است زيرا «بلاخلاف» شهادت به عدم الخلاف است اما اين تعبير شهادت به عدم خلاف نيست. 📚منبع: دروس خارج فقه، کتاب المضاربه، ۰۷/۱۰/۱۳۹۴ @taamolat_darsi
عیار تجربه ۵.mp3
17.12M
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه پنجم ❗ در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🔸ان شاء الله از روز چهارشنبه ۱۸ ربیع الاول تدریس کتاب مرحوم مظفر از ابتدا در منزل استاد برگذار می شود 📌در صورت تغییر زمان یا مکان جلسه(که استاد تأکید داشتند محتمل است) حتما اطلاع رسانی خواهد شد
🌺 هوالعلیم آیة الله سید احمد مددی: 🔹مصنف کتابی است که نویسنده آن معتقد به حجت بودن روایاتش نیست بلکه روایات را به صورت مختلف (مقبول و غیر مقبول) در آن آورده است. ولی اصل کتابی است که به آن عمل می شود. البته برای اصل هم معانی مختلفی گفته شده است. احتمالا رواج این اصطلاح در میان اصحاب ما تقریبا هم زمان با زمان جعل اصطلاح «صحیح» در اهل سنت باشد. البته بخاری که اولین صحیح را دارد وفاتش در زمان امام عسکری (علیه السلام) است ولی ما لفظ اصل را شاید در زمان حضرت رضا (علیه السلام) هم داشته ایم. مدتها برای ما سؤال بود که چرا اصولی که شیخ نام می برد بیش از اصولی است که نجاشی نام می برد. به نظرم نجاشی نظرش در فهرست، روی مصنفات و کتب بوده است نه اصول. نام کتاب نجاشی (طبق چیزی که در ابتدای جلد دوم گفته است) اینگونه آمده است : «كتاب فهرست أسماء مصنفي الشيعة و ما أدركنا من مصنفاتهم و ذكر طرف من كناهم و ألقابهم و منازلهم و أنسابهم و ما قيل في كل رجل منهم من مدح أو ذم». پس احتمالا نجاشی نمی خواسته اصول را ذکر کند. لذا شیخ، اصول بیشتری ذکر کرده است. ولی نام کتاب فهرست شیخ، مشتمل بر اصول هم هست : «فهرست كتب الشيعة و أصولهم و أسماء المصنّفين منهم و أصحاب الأصول [و الكتب و أسماء من صنّف لهم و ليس منهم] @taamolat_darsi
تأملات | تولايى
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🔸ان شاء الله از روز چهارشنبه ۱۸ ربیع الاول تدریس کتاب #اصول_الفقه مرحوم مظف
❗ با عرض پوزش به دلیل کسالت استاد، درس فردا برگزار نمی شود. 📍ان شاءالله آغاز درس روز شنبه ساعت 3:30 خواهد بود.
عیار تجربه ۶.mp3
20.9M
🌷بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه ششم 📍در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi
🌺بسم الله الرحمن الرحیم استاد علیرضا اعرافی: 🔹از منظر کلی دو نوع احکام وجود دارد: یک نوع احکام که ذات و بافت آن بیشتر فردی است و این احکام علی‌الاصول نهادساز و جریان‌ساز اجتماعی نیستند، گرچه تأثیرات اجتماعی مهمی دارند ولی سازمان و تشکیلات اجتماعی ایجاد نمی‌کنند؛ 🔹اما یک بخش دیگری از احکام است که شکل اجتماعی- سیاسی دارد؛ این نوع احکام پایه شکل‌گیری نهادهای اجتماع یا سیاسی می‌باشد. ✅ از مهم‌ترین مباحث، مباحث مربوط به اجتهاد است و ذات آن ذات اجتماعی است؛ به معنای این‌که به دنبال اجتهاد و تقلید نهاد مرجعیت می‌آید و بعد از سازمان حوزه‌ها منشعب می‌شوند تا مرجعیت که بخشی از حوزه‌هاست و جنبه بخش رئیسی و اساسی هم در آن دارد. اجتهاد و تقلید از شاخص‌ترین احکام نوع دوم است و از آن احکامی است که تکلیف فرد را با خودش و حتی با خانواده‌اش و بازتاب‌های اجتماعی آن را بیان می‌کند، ذات آن یک ذات اجتماعی- سیاسی است، بنابراین مقوله اجتهاد و تقلید با مرجعیت، حوزه و نهادهای دینی و حتی مسائل سیاسی به‌طور خاص گره خورده است. 📚منبع: دروس خارج اجتهاد و تقلید، ۷/۰۲/۱۳۹۳ @taamolat_darsi
عیار تجربه ۷.mp3
14.88M
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ ☑️ جلسه هفتم 📍 در جمع دانش آموزان و فارغ التحصیلان مدارس استعداد های درخشان @taamolat_darsi