مدرسه مهارت آموزی مبنا
به نـام خــدای مهربـــان "از تعلقاتت رها شو"(۲) ماجرای ذبح اسماعیل(ع) را همهمان شنیدهایم. اینکه
برای درک عظمت کاری که حضرت ابراهیم(ع) انجام داد همین بس که لحظهای به فرزندمان فکر کنیم و خودمان را جای او بگذاریم. البته که اسماعیل(ع) برای حضرت ابراهیم(ع) یک فرزند معمولی نبود؛ بلکه فرزندی بود که خداوند بعد از سالها و در سن پیری به او هدیه داده بود. حضرت ابراهیم(ع) تصمیم به ذبح چنین فرزندی گرفت. و بعد در روز موعود، بعد از آنکه چاقو گردن حضرت اسماعیل(ع) را نبرید، ابراهیم(ع) خشمگین شد و آن را پرت کرد و چاقو به سنگ اصابت کرد و از تیزی آن سنگ شکافت.
اگر خوب به ماجرای حضرت ابراهیم(ع) دقت کنیم متوجه میشویم که آزمایش حضرت ابراهیم(ع) تا لحظه خشمگین شدن و پرتاب چاقو ادامه داشته است. حضرت ابراهیم(ع) اگر قلبا و از عمق جان خودش را برای خدا خالص نکرده بود حتما برای لحظهای بخاطر نبریدن چاقو در دلش خشنود میشد. و اگر این خشنودی بود حتما او از آزمایش الهی سربلند بیرون نمیآمد. درواقع برای خداوند ذبح شدن شخص اسماعیل(ع) مهم نبود؛ که خداوند به دنبال رهایی و آزادی حضرت ابراهیم(ع) از تعلقات است. او دنبال اخلاص ابراهیم(ع) برای خودش است. این است که وقتی ابراهیم تا پای معرکه میآید و بیهیچ شکی چاقو به گردن اسماعیل میگذارد، چاقو نمیبُرد. چون مسئله خداوند ذبح اسماعیل نیست. بلکه مسئله آزادي حضرت ابراهیم(ع) است. آنجايي که حضرت ابراهیم(ع) نه تنها ذرهای از نبریدن چاقو خوشحال نمیشود که درست برعکس، خشمگین شده و از عصبانيت چاقو را پرت میکند معرکه را میبَرد و از امتحان الهی سربلند بیرون میآید.
_نجمه حسنیه_
#روایت_انسان
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
مدرسه مهارت آموزی مبنا
به نـام خــدای مهربـــان "ذبح عظیم"(۳) بعد از آنکه چاقو نبرید و اسماعیل(ع) ذبح نشد، خداوند فرمود:
از آنجا که بعد از نبریدن چاقو، خداوند گوسفندی را میفرستد و حضرت ابراهیم(ع) آن را ذبح میکند، هستند کسانی که معتقدند ذبح عظیم همان گوسفند است! اما آیا درست است که جناب اسماعیل(ع) را ذبح عظیم ندانیم و جایش گوسفندی را مصداق ذبح عظیم بدانیم؟ درواقع حالا که حضرت اسماعیل(ع) ذبح نشد، چه کسی است که شانی عظیمتر از جناب اسماعیل(ع) داشته باشد؟
اینجاست که یقین میکنیم حتما ذبح عظیمی که خداوند از آن حرف میزند گوسفندی نیست که برای ابراهیم(ع) فرستاد.
پس حقیقتا ذبح عظیم کیست؟! چه کسی است که شانی بالاتر از اسماعیل(ع) دارد؟
حضرت ابراهیم(ع) رویایی دیدهاست و میداند که آن رویا حقیقت دارد و دستور خداست و لازم الاجرا، این است که متحیر میماند که تکلیف رویایش چه میشود؟
جبرئیل نازل میشود و از صادق بودن رویای حضرت ابراهیم(ع) خبر میدهد؛ اینکه خواب او تعبیر شده و تعلقش به اسماعیل ذبح شده است...
و حضرت ابراهیم(ع) از جبرئیل درباره ذبح عظیم میپرسید؛ اینکه ذبح عظیم کیست؟
جبرائیل در پاسخ حضرت ابراهیم(ع) میگوید: صلی الله علیک یا ابا عبدالله ... و روضه اباعبدالله میخواند.
اینجاست که معنای ذبح عظیم روشن میشود...
_نجمه حسنیه_
#روایت_انسان
+منبع: صوت ۱۸ فصل دوم.
+شما هم بوی محرم را میشنوید؟!...
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
به نـام خــدای مهربـــان
دومین حلقه کتاب مبنا را همین چندوقت پیش تمام کردیم. کتابها را باهم خواندیم، دربارهشان حرف زدیم و درنهایت نویسنده یکی از کتابها را ملاقات کردیم.
حالا ثبتنام سومین حلقه کتاب مبنا شروع شده است. روند حلقه کتاب در مبنا چیست؟
ماجرا در حلقه از این قرار است که ما کنار هم چند کتاب مشخص شده را جمعخوانی میکنیم. اینجور که هر روز محدوده مشخصی را میخوانیم و درباره آن محدوده گپ و گفت میکنیم، از ایرادات تکنیکی میگوییم، از احساسمان نسبت به آن بخش، از اینکه چه قسمتهایی را متوجه نشدهایم و... . بعد از پایان کتاب هم از تکنیکها و حرف نهایی نویسنده میگوییم و تمام گفتهها را جمعبندی میکنیم و درنهایت برای دیدار نویسنده قرار میگذاریم. تلاش حلقه این است که همه نویسندهها یا مترجمان را ببینیم، اما گاهی میشود که از سمت نویسنده یا مترجم مانعی وجود دارد و این دیدار محقق نمیشود. بعد از دیدار هم برای برخی کتابها معرفی مینویسیم و در زمان مشخصی با هشتکهای مشخصی نوشتههایمان را نشر میدهیم.
جمعخوانی کتاب برای همه کسانی که به مطالعه علاقه دارند مفید است. انگیزه زیادی ایجاد میکند و کنار همه اینها فهم و درک عمیقتری از کتاب ایجاد میکند.
ما در حلقه خودمان را محدود نمیکنیم و سراغ ژانرهای مختلف و سبکهای متفاوتی میرویم.
فکر میکنم برای هر کتابخوانی لازم است که جمعخوانی را تجربه کند...
برای ثبتنام در حلقه کتاب:
https://mabnaschool.ir/product/halghe-ketab-3/
+ بستر برگزاری حلقه تلگرام است.
#حلقه_کتابخوانی_مبنا
کتابهایی که در این حلقه جمعخوانی میکنیم:
#حلقه_کتابخوانی_مبنا
به نـام خــدای مهربـــان
"عوارض نویسندگی"(۱)
ماجرای نوشتن عجیب است.
خیلی وقتها تجربه کردهام که قلمم مثل یک کفگیر بزرگ، تا انتهای ذهنم را زیر و رو میکند و چیزهایی در قلمم جاری میشود که هیچوقت به آنها آگاهی نداشتهام؛ چیزهایی مثل خاطرههای فراموش شده، اعتقادات عمیق، تفکرات پنهانی و احساسات دور.
درست نمیدانم نوشتن چه خاصیتی دارد، اما بارها دیدهام که چطور مثل یک اکسیر مرحم زخمهای قدیمی میشود، اینکه چطور راهحل برای روزهای آینده میشود و در به یادآوردن چقدر موثر است.
وقتی شروع به نوشتن میکنید فارغ از آنکه در چه حیطهای مینویسید؛ چه داستان چه روایت و خاطره، لازم است بدانيد نوشتن سراغ بخش ناخودآگاه مغزتان میرود و از دورترین مفاهیم ذهنیتان حرف میزند. مثلا ممکن است شخصیت اصلی داستانتان بیآنکه بخواهید بشود مادربزرگتان که در دورانی از زندگی از دستش دادهاید، یا وقتی بخاطر یک سوژه خاطرهای از زندگی خودتان مینویسید وقتی به خودتان بیایید که مشغول نوشتن بیربطترین خاطره ممکن از ۷سالگیتان هستید. مسئله این است که قلمها زود سُر میخورند، توی ذهنها جاری میشوند و تا اعماق فکر و ذهن و عقیده میروند. این گاهی دست خودمان است و خیلی وقتها هم نیست...
اینجاست که باید خودتان را به عنوان یک نویسنده برای چیزی به اسم "خودافشایی" آماده کنید!
ادامه دارد...
_نجمه حسنیه_
#داستان
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
مدرسه مهارت آموزی مبنا
به نـام خــدای مهربـــان "درباره مبنا" از مبنا کمی برایتان گفتهام. امروز میخواهم سراغ بخشهای مخ
اگر بخواهم خیلی ساده بگویم دپارتمان یعنی چه، باید بگویم که دپارتمان جایی است که مسئولیت برگزاری یکی از دورههای مبنا را به عهده دارد؛ از ثبتنام و پروژههای مربوط به آن تا اجرای دوره تا پشتیبانی دوره و بعد هم گسترش و ارتقای کیفیت دوره.
مدیر دپارتمان نویسندگی آقای محمدرضا جوان آراسته و مدیر دپارتمان روایت انسان آقای امین نخعی است. هرکدام از دپارتمانهای مبنا مدیر اجرایی مخصوص به خودشان را دارند به اضافه اعضایی که اختصاصا عهدهدار وظیفهای در دپارتمان هستند.
دپارتمان نویسندگی بخاطر آنکه پیش از دپارتمان روایت انسان تشکیل شده است در خدمات مکمل نویسندگی کمی جلوتر است. تیم استادیاری، مجله محفل، حلقه کتاب، باشگاه کتاب خوانی و کارگاه نقد اثر از بخشهای وابسته به دپارتمان نویسندگی هستند که البته بعضی از آنها فعالیت موثری دارند و یا در آینده خواهند داشت. البته اینها را به همه ایدههایی که روزی میز مانده و در حال پیگیری و پرورش هستند اضافه کنید.
دپارتمان روایتانسان هم بخشهای مکملی دارد که در حال شکلگیری هستند و اعضای دپارتمان در حال آمادهسازی ایدههایی برای اجرا هستند که حتما در آینده خبرهایش به گوشتان میرسد.
_نجمه حسنیه_
#داستان_مبنا
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
مدرسه مهارت آموزی مبنا
به نـام خــدای مهربـــان "عوارض نویسندگی"(۲) یکبار روایت زیستهای نوشتم و جایی منتشرش کردم؛ بعد ا
اولین و شاید مهمترین مسئله در نوشتن ماجرای "خودافشایی" است. قلمها بخاطر خاصیتی که دارند از اندیشهها سرازیر میشوند و همراه خودشان رازهای نگو دارند. استادی داشتم که میگفت از روی متنهایمان به شخصیت ما پی میبرد. متنهایی نه لزوما خاطره، بلکه از روی داستانهایمان مارا میشناخت. مثلا میدانست کدام یکمان درونگرا هستیم و آنیکی برونگرا، اینکه فلانی چجوری فکر میکند و بهمانی چه عقایدی دارد. نوشتن همیشه مقداري خودافشایی دارد و این گریزناپذیر است. و مسئله جایی سخت میشود که چیزهایی را فاش میکند که نباید! عقیدهای را لو میدهد که نویسنده دلش نمیخواهد به ديگران بروز دهد یا مثلا خاطرهای سِری از زندگی خانوادگی که کسی نباید بداند.
اگر بخواهید شاید بتوانید جلوی خودافشایی آگاهانه را بگیرید، اما هیچوقت نمیتوانید مانع خودافشاییهای ناخودآگاه قلمتان شوید. که اگر روزی بخواهید چنین کنید، اولا نمیشود و بعد هم اگر بیش از حد به خودتان فشار بیاورید و خودتان را محدود و سانسور کنید، قلمتان رشد نخواهد کرد و چیزی جز یک تظاهر و تصنع از آن باقی نخواهد ماند.
پس همین اولِ راهِ نوشتن، با همه فکرهای فاش شده کنار بیایید، همه غرهای خانوادگی را به جان بخرید و برای همه قضاوتها صبوری کنید...
نوشتن همین است.
خوش آمدید.
_نجمه حسنیه_
#داستان
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
به نـام خــدای مهربـــان
"در پشت صحنهی غدیر"(۱)
بارها احادیثی که پیامبر(ص) درباره امام علی(ع) بیان کردهاند شنیدهایم؛ از وصایت و برادری امام علی(ع) در دعوت خویشان تا حدیث منزلت و ثقلین و غدیر.
همهی احادیث در شان و منزلت حضرت علی(ع) هستند و بعضیهایشان به صراحت از جانشینی و ولایت ایشان حرف میزنند. اما علیرغم صراحت بعضی از آنها، بودند کسانی که در همان زمان مقابل سخن پیامبر(ص) ایستادند...
برای ما که زمانی دور از عصر پیامبر(ص) زندگی میکنیم فهم ولایت امیرالمومنین ساده است اما چطور ممکن است انسانهایی که پیامبر(ص) را دیده و هوای وجودشان را نفس کشیدهاند، آدمهایی که فضای مجازی و تکنولوژیهای تخریب کننده نداشتهاند، ماجرای ولایت امام(ع) را نپذیرند؟!
اصلا فکر کنید کسانی که حجة الوداع را با پیامبر(ص) به جا آوردند و در غدیر بودند، چطور میتوانند از غدیر عقبنشینی کنند؟ چطور میتوانند تاکیدهای پیامبر(ص) در عرفات را از یاد ببرند؟ وحدیث ثقلین را که ورد زبان پیامبر(ص) بود از خاطر ببرند؟
منظورم از فراموشی نه فراموش کردن لفظ یا اصل حدیث است؛ که منظورم از یادبردن قصد پیامبر(ص) است. فراموش کردن وصیت پیامبر(ص) که با گوش و جانشان شنیدند و دیدند و حس کردند.
ما اگر اینجا در قرن 21 برای فهم اتمسفر واقعه غدیر باید کتاب بخوانیم و حوادث را کنار هم بچینیم، کسانی بودند که در آن اتمسفر نفس کشیدند، با گوشهای خودشان شنیدند و با چشمهایشان قامت علی(ع) را کنار پیامبر(ص) بر منبر غدیر دیدند.
پس چه شد که نپذیرفتند؟!
#روایت_انسان
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
به نـام خــدای مهربـــان
"در پشت صحنهی غدیر"(۲)
مسلمانها جمعیتشان زیاد شده است. تعداد منافقان هم زیاد شده و آدمهایی که به زور و برای مال و قدرت اسلام آوردهاند کم نیستند. یهودیانی هم که به ظاهر مسلمان شدهاند در جمعیت مسلمانان دیده میشوند و هیزمِ فتنهی منافقان شدهاند.
منافقان میدانند که در حجةالوداع خبری است. از تاکیدهای مکرر پیامبر بر منزلت علی(ع) چیزهایی فهمیدهاند و حدیث ثقلین برایشان سنگین است. این است که در حجةالوداع مدام جلسههای سری میگیرند؛ حقیقت آن است که آنها بوی جانشینی به مشامشان خورده است...
#روایت_انسان
مدرسه مهارت آموزی مبنا
به نـام خــدای مهربـــان "در پشت صحنهی غدیر"(۲) مسلمانها جمعیتشان زیاد شده است. تعداد منافقان
در چنین فضایی کار برای پیامبر عزیزمان بسیار سخت است. پیامبر(ص) میدانند که اگر پیام خدا را ابلاغ کنند یحتمل منافقان جنگی داخلی به راه میاندازند. جنگی که با حملههای دشمنان اسلام از بیرون، میتواند اساس اسلام را نابود کند. اما... اما اگر پیام را هم به مردم نرسانند مثل این است که پیامبری نکردهاند، که اسلامی نبوده و رسالتی کامل نشده است. اینجاست که عرصه بر پیامبر تنگ میشود...
منافاقان هم البته همینقدر نگرانند. آنها میترسند که علی(ع) جانشنین شود و ستون ولایت در ساختمان اسلام محکم شود. که اگر بنای اسلام کامل شود دیگر تخریبش سخت است و نابود کردنش نشدنی است.
در حقیقت در واقعه غدیر کل جریان توحیدی یک طرف ایستاده است و شیطان و طاغوت با همه توان در سمت دیگر...
مسئله اصلا ساده نیست.
اگرچه در نهایت علیرغم توطئه منافقان، پیامبر(ص) حرفشان را به مردم میرسانند و ماجرای غدیر رقم میخورد،
اما زمینه چینی منافقان در پس پردهی حجةالوداع سبب میشود که برخی مسلمانان غدیر را در هزار توجیه و تفسیر معنا کنند و در برابر ولایت حضرت علی(ع) بایستند...
منافقان در پشت صحنهی غدیر بوده و برای اطاعت نکردن از فرمان رسول الله(ص) زمینهچینی بسیار کردهاند. این است که مسلمانان علیرغم درک پیامبر(ص) به خود جرئت مقابله میدهند...
_نجمه حسنیه_
+ عیدتان مبارک🌺🌼
#روایت_انسان
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
به نـام خــدای مهربـــان
"یک سختگیری بهجا"
آقای امین نخعی مدیر دپارتمان #روایت_انسان و استاد دورهی روایتانسان هستند.
نمیدانم پستی را که قبلا دربارهشان نوشتهام خواندهاید یا نه، اما فارغ از معرفی حرفهای ایشان باید به عنوان یک همکار بگویم جزء سختگیرترین آدمهایی هستند که تا بحال دیدهام!
مدرسه مهارت آموزی مبنا
به نـام خــدای مهربـــان "یک سختگیری بهجا" آقای امین نخعی مدیر دپارتمان #روایت_انسان و استاد دو
درواقع آقای نخعی روی محتوای دوره بشدت حساساند، روی کلمات و عبارات استفاده شده در بیان محتوا حساساند، روی فرم ارائه شده حساساند، روی کیفیت حساساند، روی کمیت حساساند و...
حساس البته نه به معنای صرف دقت و توجه، بلکه منظورم این است که نه تنها هرگونه محتوای مستقیم و غیرمستقیمِ مرتبط با روایتانسان را با دقت نظر پیگیری میکنند بلکه نسبت به تصحیح اشتباهات قاطعاند و روی جزییات توجه ویژهای دارند!
در پروژه ثبتنام قبلی، متنی را برای معرفی هر فصل نوشتم و هرکدام را نزدیک به ۷بار تصحیح کردم. اگر دستی بر قلم داشته باشید خوب میدانید که تصحیح چندباره پنج متن پنجاه کلمهای یعنی چه! البته که نتیجه این سختگیری، پنج متن درجه یک شد که از نظر محتوایی بسیار با کیفیتاند؛ اما عرقریزان آن ویرایشهای مداوم را فراموش نمیکنم 😅
راستش این ویژگی آقای نخعی واگیر هم دارد. من خودم پیش از روایتانسانی شدن و البته پیش از نوشتن برای روایتانسان، در انتخاب کلماتم سهلگیر بودم. تنها فیلتر من برای گزینش کلمات صرف چند قاعده ویرایشی و البته زیبایی و تناسب با متن بود. بعد از روایتانسانی شدن اما برای انتخاب کلماتم بیش از پیش به معنا دقت میکنم، روی بار معنایی و ذهنیشان حساسترم و معتقدم برخی تعبیرات به ظاهر درست بارمعنایی اشتباهی دارند!
دغدغه آقای نخعی نسبت به روایتانسان و حساسیت روی هرآنچه که به آن مربوط است، سبب شده است تا دستکم تولیدات مرتبط با آن در تمیزترین شکل خودشان ساخته شوند...
_نجمه حسنیه_
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
به نـام خــدای مهربـــان
"سومین جمعخوانیمان"
تصویری که میبینید مربوط به دیدار مجازی اعضای دومین حلقه کتاب مبنا با "نسیم مرعشی" نویسنده کتاب "هرس" است. "هرس" را در حلقه قبلی جمعخوانی کردهایم و مفصل دربارهاش حرف زدهایم. جلسه دیروز به صورت مجازی برگزار شد و ما در یک همراهی حدودا دوساعته سوالهایمان را از نویسنده پرسیدیم.
مدرسه مهارت آموزی مبنا
به نـام خــدای مهربـــان "سومین جمعخوانیمان" تصویری که میبینید مربوط به دیدار مجازی اعضای دومین
ما در دیدار با نویسندهی هر کتاب از چطور نوشتن میپرسیم، سوالهایمان را از اتفاقات و شخصیتهای کتاب مطرح میکنیم و درباره سلیقه کتابخوانی و علایق نویسنده کنجکاوی میکنیم. گاهی هم البته از چطور نویسنده شدن و چه کلاسهایی رفتن حرف میزنیم و در نهایت هرکس نکتهای از جلسه را برای خودش به یادگار میبرد. این جلسه البته مجازی بود اما در جلسات حضوری با نویسندهها، امضای نویسنده بخش ثابت دیدارهایمان است😎.
حالا هم ثبتنام سومین حلقه کتاب مبنا شروع شده است و تا پایان تیرماه - یعنی دو روز دیگر - بیشتر فرصت ندارد.
برای شرکت در حلقه لزوما نباید دوره نویسندگی شرکت کرده باشید یا مثلا در نوشتن حرفهای باشید؛ بلکه همین که اهل مطالعه باشید و به خواندن ادبیات روایی علاقهمند باشید کافی است تا بتوانید در حلقه شرکت کنید و از آن لذت ببرید.
درباره حلقه《 اینجا 》 بخوانید و ثبتنام کنید.
اگر سوالی از جزئیات یا روند حلقه دارید از مَن بپرسید:
@adm_mabna
#حلقه_کتابخوانی_مبنا
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
به نـام خــدای مهربـــان
"روایتِ یک خیانت"
ما از پدرانمان چه میدانیم؟
منظورم فراتر از پدران شناسنامهای یا حتی شجره نامهای است!
صحبت از یک تاریخ 7500 ساله است.
آیا آنها موجوداتی وحشی و عقب افتاده بودهاند؟! روایتهای تاریخی، چه تصویری از آنها در ذهن ما ثبت کردهاند؟ مردی با موهای کثیف و بلند، عریان و بدون لباس که به صورت کاملا بدوی در غارها زندگی میکرده است؟
سوال تلخی است اما:
"آیا آنها از نسل حیوانات بودهاند؟"
اما این روایتهای تاریخی مشهور چقدر صادقانه هستند؟
روایت «دین» از «انسان» چیست؟ این همان چیزی است که در «روایت انسان» از آن میگوییم...
منتظر خبرهای تازه باشید...
#روایت_انسان
#ثبت_نام_دوره
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
به نـام خــدای مهربـــان
"آغاز ثبتنام روایتانسان"
بالاخره انتظارها به پایان رسید و از یکشنبه هفته آینده ثبتنام دوره روایت انسان آغاز میشود.
در این پست سعی میکنم به همه سوالات درباره ثبتنام این دوره پاسخ بدم:
🔸ثبتنام از کی شروع میشه؟
یکشنبه ۲ مرداد
🔸تا کی فرصت ثبتنام داریم؟
پنجشنبه ۶ مرداد
🔸کجا باید ثبتنام کنیم؟
مثل همیشه. در سایت مدرسه مبنا.
🔸هزینه دوره چقدره؟
هزینه هر فصل از روایت انسان 200 هزار تومانه.
🔸شرایط پرداخت با تخفیف هم داریم؟
مگه میشه نداشته باشیم! به زودی اطلاعرسانی میکنیم.
🔸در نهایت از همه شما دعوت میکنم با انتشار این پست در گروههای متناسب و یا برای دوستان و اعضای خانواده خودتون، به بزرگ شدن این خانواده کمک کنید.
چون ما در روایت انسان اعتقاد داریم که نسبت به هم مسئولیت داریم.
برای ایجاد یک نسل با هویت، همه باید به میدون بیاییم.
پس هرکس تلاش کنه تا پای یک نفر دیگه رو به دنیای بزرگ روایت انسان باز کنه.
#روایت_انسان
#ثبت_نام_دوره
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
به نـام خــدای مهربـــان
"دغدغه تربیت"
چه مادر باشیم، چه نباشیم،
چه پدر باشیم، چه نباشیم،
چه معلم باشیم، چه نباشیم،
ما یک «مربی» هستیم.
چه بخواهیم، چه نخواهیم،
هر سخن ما، هر رفتار ما، یک اثر تربیتی است.
بنابراین هرکدام از ما، در طول روز با دهها مربی و هزاران اثر تربیتی مواجه هستیم.
حالا با وجود این شبکه گسترده تربیتی، جامعه و نسل ما به کدام طرف خواهند رفت؟
کدام الگوی تربیتی میتواند مسیر جامعه را تعیین کند؟
این یعنی نقش تربیت در شکل گیری «تمدن».
همان دغدغهای که در روایت انسان ما را دور هم جمع کرده است.
بنابراین
جای هرکس که دغدغه جامعه را دارد و خودش را نسبت به اطرافیانش مسئول میداند، در وبینار فردای ما خالی است.
فردا با حضور آقای نخعی استاد دوره روایتانسان میخواهیم درباره تربیت و تمدن حرف بزنیم.
وبینار همزمان در ایتا هم برگزار میشود.
اگر به هر دلیلی نمیتوانید از لایو ایتا استفاده کنید، میتوانید از لینک اسکای روم بروید و از وبینار استفاده کنید.
+فردا ساعت ۱۹، یادتان نرود!
#ثبت_نام_دوره
#روایت_انسان
#لایو
https://eitaa.com/joinchat/1894908056C0ba2af25e5
مدرسه مهارت آموزی مبنا
به نـام خــدای مهربـــان "دغدغه تربیت" چه مادر باشیم، چه نباشیم، چه پدر باشیم، چه نباشیم، چه معلم
#لایو فردا فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با کلیت دوره روایتانسان و مدرس این دوره – یعنی استاد نخعی – است.
+ اگر احساس میکنید موضوع این گفتگو برای یکی از دوستانتان جذابیت دارد یا قصد آشنایی بیشتر با دوره روایت انسان دارد، این پست را برای او ارسال کنید.
+ ما نسبت به هم مسئولیم.