eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
256 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
413 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ اقدامات در مقابله با 3) در همین مقطع، برخی اقدامات و نیز در جریان بود که بسیاری از آنها توسط ، انجام یا جعل یا حمایت و ترویج میشد؛ ☑️ مانند آنچه در این آمده است: «گيرنده: رياست ساواک تاريخ: 9/1/42 فرستنده: ساواک قم شماره: 440 موضوع: رمز شب گذشته، هائى بامضاء بعنوان دينى، ، مبنى بر اينكه بعضى از بخاطر احراز ، به اعتراض نموده و بين و ، مياندازند در پخش گرديده است كه نمونه آن، وسيله تقديم ميگردد». 📌از ابزارهای مهم و در با جبهه ، و زدن به آنها و به عبارتی، ریختن و آنان است که گاه، با عناوین ظاهرا نیز انجام میشود. 📌📌به برخی دیگر از اقدامات در مقابله با امام نیز در ، پرداخته (یا اشاره) شده است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🌿برخی از حمایتهای از در آن مقطع، در خود منعکس شده است. ➕در اینجا، چند نمونه دیگر ذکر میشود: : «شماره 10/د الف/311 اداره يكم عمليات تاريخ: 42/1/10 موضوع : امروز صبح عده‏اى از علماء با حضور نماينده آيت‏اله و نماينده ، در منزل آيت‏اله اجتماع و پس از مفصل، طى نامه‏اى به آيت‏اله ، نامبرده را بعنوان منصوب نموده‏اند. مطلعين اظهارنظر مينمايند علت چنين غيرمترقبه علماء از اين جهت است كه پس از انتصاب او و نظر مخالف وى با ، صدور بر عليه كنونى ميباشد كه كليه با صدور اين فرمان، را تعقيب نمايند». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
✍🏼پاسخ به تسلیت پس از ساواک: «از: تاريخ: 42/1/12 به: شماره: 16 نجف حضرت آية اله خويى دامت بركاته تلگراف در فاجعه عظيمه موجب تشكر [شد]. نظر عالى را بحوادث ، كه طليعه هدم است جلب مينمايد. ». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
✍🏼 از فرزند حکیم با در قم تاريخ: 14/1/42 «اخيرا فرزند آيت‏اله از ب وارد و در با آيت‏اله ملاقات نموده... گفته ميشود نامبرده از طرف آيت‏اله حكيم بكليه قم توصيه نموده كه از خمينى نموده و او را نمايند. در آیت اله خمینی بایگانی شود...». 📌برخی از و نیز حرکت زیگزاگی و کج دار و مریزی نسبت به امام داشتند که مقداری توضیح مرتبط، در به آن پرداخته شده است و به همانجا مراجعه شود.😐 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
⚫️ اقدامات در مقابله با 4) ایجاد و ترویج برای امام 🔺که به برخی مصادیق آن اشاره شد (پست ) ☑️ مصداق دیگر در : «شماره: 128/ بخش 312 تاريخ: 42/1/20 موضوع: فعاليت اقدامات آيت‏اله بتدريج بين اثر خود را از دست میدهد و در مختلف صحبت از اينست كه آيت‏اله خمينى از طرف تقويت ميشود و چون مقام با دو و براى تامين نزديک شده‏اند از اين جريان ناراحت هستند و با تحريک و مقامات ميخواهند عكس العملى در برابر مقام سلطنت ابراز دارند و «چون نسبت بسياست بدبين است، ارتباط آيت‏اله خمينى با عمال سياست لطمه بزرگى بموقعيت وى وارد ساخته است». طرفداران هم ميگويند... چون آيت‏اله خمينى با مى‏كند روش او را تائيد مى‏كنيم ولى عقيده‏اى بشخص او نداريم». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔷 که از بزرگ بودند، از از علماى براى به نجف و مقدسه دعوت کردند‏ ✅ پاسخ ، مصداق دیگری از ، و عمیق ایشان را نشان میدهد: «... با هجرت مراجع و علماى اعلام أعلَى الله كلمتَهم [خداوند، کلامشان را والا گرداند]، بزرگ در پرتگاه هلاكت افتاده و به دامن و كشيده خواهد شد و عزيز ما در شكنجه و عذاب اليم واقع خواهند شد. ☝️ما میدانيم با اين هجرت، تغييرات و تحولات عظيمى روى خواهد داد كه ما از آن بيمناكيم. ☝️ما عجالتاً در اين آتش سوزان به سر برده و با خطرهاى جانى صبر نموده، از و و از و اسلام دفاع مى‏كنيم و تا سر حد امكان مراكز را حفظ نموده، امر به آرامش و سكوت مى‏نماييم؛ مگر آنكه راهى را بخواهد طى كند كه ما را ناگزير به مطالبى كند كه به خداى تبارك و تعالى از آن پناه مى‏بريم... ☝️ما خود را انشاءالله ادا خواهيم كرد؛ و به إحدى الْحُسْنَيَيْن [یکی از دو ] نايل خواهيم شد: 🌱يا قطع دست از حريم اسلام و كريم؛ 🌱و يا جوار حق جلّ و علا...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 از ویژگیهای مهم : و از دل تهدیدها و خطرها «...نگران نباشيد، تزلزل به خود راه ندهيد، و با كمال رشادت و سربلندى، و روحى قوى بايستيد. شما - هر كجا كه باشيد- (عج) مى‏باشيد و بايد به خود عمل نماييد. سنگينى كه اكنون به عهده داريد روشن ساختن و كردن سربازان و درجه دارانى است كه با آنان سر و كار داريد كه لازم است از انجام اين رسالت غفلت نورزيد. را با كمال جديت و پشتكار دنبال كنيد؛ هم از نظر و هم از نظر خود را قوى سازيد. مبادا يكوقت خداى نخواسته و تزلزلى از شما بروز كند كه موجب سرشكستگى مى‏شود و براى شما عواقب ناگوارى همراه خواهد داشت...». ⏳ : با نادیده گرفتن طلاب، اقدام به جلب و اعزام آنها به کرد. هدف این کار، فشار بر ، خردکردن و تضعیف و بخصوص، طلاب و خالی کردن حوزه از سرمایه های جوان بود که معمولاً تعلق کمتر، روحیه پرشورتر و تلاش مبارزاتی بیشتری داشتند. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 از ویژگیهای مهم : و از دل تهدیدها و خطرها 🌱 امام مهارت زیادی در تبدیل تهدیدها به فرصتهای عالی و بینظیر داشتند و خیلی دقیق، ظرفیتهای هر موقعیت به نفع پیشبرد را میدیدند و از آنها استفاده بهینه میکردند. 📌این در وقایع گذشته هم مشهود بود. 🌿 در این مورد هم امام، با ارائه راهکارهایی (که به برخی در پست قبلی اشاره شد)، دستگیر کردن و به بردن طلاب را به فرصتی برای با رژیم و اقدامات گسترده تر و نفوذ بیشتر به یکی از اهرمهای مهم قدرت رژیم، یعنی نیروهای و ، تبدیل کردند. 💠💠💠 امّا سرچشمه این ویژگی چیست؟ ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 از ویژگیهای مهم : و از دل تهدیدها و خطرها ✅ بطور خلاصه، این ویژگی ، از واقعی بودن و عمیق و او سرچشمه میگرفت؛ زیرا مومن دارای و خاصّی است و به تعبیر ، به نور است که نظر میکند ( ویژه و عمیق دارد). 🔹امام عليه السّلام: إِنَّ اللهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى خَلَقَ الْمُؤْمِنَ مِنْ نُورِهِ وَ صَبَغَهُمْ فِي رَحْمَتِهِ وَ أَخَذَ مِيثَاقَهُمْ لَنَا بِالْوَلَايَةِ... فَاتَّقُوا فِرَاسَةَ الْمُؤْمِنِ‏ فَإِنَّهُ يَنْظُرُ بِنُورِ اللَّهِ الَّذِي خُلِقَ مِنْه‏؛ ، ج‏1، ص131 همانا تبارک و تعالی، مومن را از نورش آفرید و در رحمتش رنگ داد و برای ما به را از آنها گرفت... پس، از ] مومن بترسید؛ چراکه او به نور خداوند نظر میکند که از آن خلق شده است. 🔸آن حضرت در روایت دیگری فرمودند: مَا مِنْ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ لَهُ فِرَاسَةٌ يَنْظُرُ بِنُورِ اللَّهِ‏ عَلَى قَدْرِ إِيمَانِهِ وَ مَبْلَغِ اسْتِبْصَارِهِ وَ عِلْمِهِ...؛ ، ج‏2، ص200 هیچ مومنی نیست مگر آنکه فراستی دارد [و] به اندازه ایمانش و مرتبه (و بصیرت) و خود، به خداوند نظر میکند... 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 از ویژگیهای مهم : توجّه دادن به ویژگیهای و ها و های درونی «... شما -هر كجا كه باشيد- (عج) مى‏باشيد و بايد به خود عمل نماييد...». 🌿 امر دیگری که ره، همواره از آن استفاده میکردند و با مصادیق بسیار فراوانی از آن در برخورد خواهیم کرد، این است که امام، ، ها و مختلف را به ویژگیهای و های و های خودشان توجه میدادند. یعنی همان امری که ، آیت_الله هم همواره تلاش میکنند که و اقشار مختلف را به سمت آن سوق بدهند و میتوان آن را «» نامید. 🔹در قضیه دستگیری و به بردن هم امام، طلاب را به یکی از مهمترین خصوصیات ذاتی خود، یعنی و سرباز عج بودن در همه شرایط و زمانها و مکانها و تلاش برای تحقق در هر موقعیتی، توجه دادند. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔵 کانال «» در آیینه «»🔵 🎯هدف: آشنایی عمیقتر با « »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود». 📚متن محوری: کتاب «»📚 📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی ، عاشقان و دوستداران ؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان. 🗞شیوه کلی: 1/ مطالعه توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛ 2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است. 📌جزئیات بیشتری درباره طرح در کانال آمده است. 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیانات درباره 🌸ولادت حضرت سلام الله علیها مبارک ✅📣📣 چند نکته: 🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود. 🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد🔴 🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته [یا دو هفته]) بارگذاری می​شود. حجم مطالب به میزانی خواهد بود که برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 🌱🌱🌱 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 🔵 انشاءالله، هفته آینده، به ادامه توضیحات مرتبط با پرداخته خواهد شد که حاوی توضیحات مرتبط با تا از جلد اول است (توضیحات تا بیان شده است). 🌱🌱🌱🌱 در صورت احساس وظیفه نسبت به می​توانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در نسخه اندروید، نمایش نیم فاصله​های بین کلمات، ضعیف​تر است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ اقدامات در مقابله با 5) تلاش برای خارج کردن غیرمستقیم امام از میدان با برخی ظاهرسازیها ✍🏼یک نمونه از آن، در این منعکس شده است: «گيرنده : ساواک مركز (تيمسار رياست) تاريخ: 42/2/3 شماره: 151 موضوع: رمز روز جارى، سرگرد دكتر موسوى پزشک هنگ ژاندارمرى ، بساواک مراجعه و اظهار نمود بعلت داشتن سابقه تب مالت و با توجه باينكه سابقا پزشک معالج وى بوده‏ام تقاضا نموده كه از وى عيادت كنم و نظريه اين ساواک را استعلام نمود. بايشان جواب داده شد عيادت از خمينى مانعى ندارد و توصيه شد ضمن معالجه تجويز نمائيد احتياج زيادى باستراحت داشته [🤣] و از ملاقات با اشخاص و فعاليتهاى خوددارى نمايد [🤣]...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔴 بیان برخی از علل اصلی مخالفت با «... علميه هرگز مخالف نبوده. آيا به ما پيشنهاد كرد و از ما نظر خواست؟ ما مى‏دانيم اين موضوع براى سرگرمى فراهم شده است⚠️ 🌱⚠️ موضوع حق شركت دادن در انتخابات مانعى ندارد؛ ولى حق انتخاب شدن آنها به بار مى‏آورد [با توجه به فضای کاری و فرهنگی آن مقطع زمانی، نه به طور کلّی و همیشه]... ⚠️ ما... پيدا كرديم كه هاى الأصل و دارند درخواست و را آلت به رسمى اين قرار دهند و را كه موجب بقاى ظاهرى اين ملک و است، تضعيف كنند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با ⚫️ برخی از در مسیر «... اما معممينى... كه... دورنگ هستند، دانه دانه آنها را، از و و و هاى شهيرشان را اخيراً شناخته‏ايم كه مزدهاى هنگفتى هم از دريافت مى‏كنند»؛ 🖌در پستهای قبلی، به تعدادی از مشکلات امام در مسیر مبارزه با و و برخی مصادیق آنها اشاره شد. ☑️ برخی از این مشکلات، به عوامل مرتبط بود [که قبلا هم مصادیقی از آنها ذکر شد]؛ مانند: 1) برخی های همکار یا همراه و موافق ( های دورنگ) 😢یک مورد، همین معروف به [شیواترین سخنگویان] بود که ساواک او را برای انجام برخی ماموریتها به دیدار امام میفرستاد تا ➖هم به اصطلاح، امام را نرم و خام کند و به طرف با سوق دهد ➖و هم درباره برنامه های آینده امام،‌ اطلاعاتی کسب کند. 📌در طول به تناسب موارد متعددی که امام به مساله پرداخته اند، به ابعاد مختلف این مساله پرداخته خواهد شد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با ⚫️ برخی از #امام ره در مسیر 2) بعضی از که گاه، چندانکه باید هم به سخنان ، ترتیب اثر نمیدادند «درباره آقاى... هم، ما ايشان را اعزام نكرده بوديم؛ بلكه آقاى... را طلبيده بوده است و تلفنى از ما استجازه كردند كه در سر راه، اول به بيايند. ❌ در جوابشان عرض كردم مطلقاً راضى به آمدنشان نيستم و مادامی كه اين دولت ، مصدر كار است، داخل هيچ قسم و مصالحه‏اى نخواهيم شد؛ ⚠️زيرا اين دولت به ترتيبى با اهل معامله كرده است كه تماس سران علميه همراه او انتحار است...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و ⚫️برخی از #امام ره در مسیر 3) برخی‌ که برخی از آنها اساساً هیچ اقدامی نمیکردند😶 و برخی دیگر، به ابراز موضع مخالف یا غیرموافق و ناهماهنگ میپرداختند🤔 که پیشتر هم بدانها اشاره شده بود (پست ) که با موضعگیری مخالف، باعث چندصدایی و تشتّت شده و اقدامات را خنثی یا کم اثر میکردند. «... دفعه اول اظهار كردند كه دست برداشته‏اند در حالى كه يكى دو ماه بعد درک كرديم كه مى‏خواهند در ، مقصود را به نام تجديد كنند. دچار رعشه شديدى شده، همراه اهل ، تبادل نظر كرديم. مابين آنها اشخاصى صلاح را دانسته و تذكر دادند: ديگر ما انجام شده است؛ هرگاه اعلام كنيم موجوديت به مخاطره مى‏افتد. ✅ دقت كردم، ديدم مطلب بعكس طبقه است. ✅ تشكيل اين حوزه و حوزه‏هاى و و و - روى هم رفته-، و مباحث و است كه به ما اجازه نمى‏دهد ، آن را نابود كند؛ و در صورت اضمحلال اصل، بقاى ، عموماً معنا ندارد. 🌱 خودم را - محض - بيان كردم و مصمم شدم مثل حضرت از براى اصل دين، با ايادى كنم ☝️و مادام كه آنها از و ظلم و ملاعبه با دست برندارند، من نيز از دست برنمى‏دارم...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و ⚫️برخی از #امام ره در مسیر 4) برخی یا افراد کم که نه تنها همکاری ظاهری با نداشتند، بلکه سد راه و مانع او هم میشدند ✍🏼مانند این نمونه که در منعکس شده است: «از: تاريخ: 31/1/42 به: شماره: 1283 طبق اطلاع واصله، بعده‏اى از دستور داده كه بحجره‏هاى خود در رفته و در مدارس را باز كنند... ضمنا صبح امروز خمينى قصد داشته بمدرسه برود لكن از قرار اطلاع، آقاى... بايشان كرده‏اند كه « حجتيه را بصورت مدرسه در نياوريد»[😔] و از طرفى بمدرسه دستور داده از ورود اشخاص متفرقه جلوگيرى كنند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌿 یکی دیگر از نمونه های امام ⏳12 ارديبهشت 1342 ه.ش، به مناسبت چهلم شهداى به توسط عمال ، پیامی به و دادند: «...‏چهل روز از و و عزيزان ما گذشت. چهل روز است بازماندگان مدرسه فيضيه بر عزيزان خود سوگوارى مى‏كنند. 💔ديروز پدر قدخميده مرحوم كه آثار عظمت مصيبت چهره‏اش را درهم شكسته بود، به ملاقات من آمد. با چه زبان مى‏شود مادرهاى فرزندمرده و پدرهاى غمديده را تسليت داد؟ 💔بايد به صلى اللَّه عليه و آله و عجل تعالى فرجه عرض تسليت كرد. ☝️ما براى خاطر آن بزرگواران سيلى خورديم و جوانان خود را از دست داديم. ☝️ ما از و است. ما براى اسلام اين همه اهانت شده و مى‏شويم. ☝️ما در و و نشسته‏ايم. بگذار هر عمل كه مى‏خواهد بكند، دست و پاى جوانان ما را بشكند، مريضهاى ما را از مريضخانه‏ها بيرون كند، ما را تهديد به قتل و هَتْک [] كند، را خراب كند، اسلام را از آشيانه خود آواره كند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و «... كراراً تذكر داده‏ام كه اين [] سوءنيت داشته و با مخالف است... نمونه‏هاى آن يكى پس از ديگرى ظاهر مى‏شود... ☑️ از اين به بعد بايد در و ، و و اسلام و دخالت كنند. ⚠️ اين دولت و بعضى اعضاى آن محو اسلام است. تا اين دولت ياغى سر كار است، مسلمين روز خوش نخواهند ديد. ⚠️من نمى‏دانم اين همه و براى نفت است و بايد فداى نفت شود؟ [که منابعی از نفت در آن کشف شده بود] يا براى است و ما را مزاحم پيمان با اسرائيل در مقابل‏ دوَل مى‏دانند؟ ☝️ گمان كرده است با اين اعمال و فشارها مى‏تواند ما را از مقصد خود، كه جلوگيرى از و خودسريها و قانون‏شكنيها و حفظ اسلام و و برقرارى كه بزرگ اسلام است، منصرف كند. ☝️ما از اسلام هراسى نداريم ☝️بگذار ما به بروند و را تربيت كنند و سطح آنها را بالا ببرند؛ 🌱بگذار در بين سربازان افراد و باشند تا بلكه به خواست متعال به و نايل شود...». 🌹در پست بعدی، مستند کوتاهی درباره زندگی عزیز، آمده است👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹