eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
256 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
413 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
⏳ توضیح درباره تاریخی در دعوت از اقشار مختلف برای و استفاده از آن فرصت تاریخی ✏️ این نامه در 42 سالگی امام ره نوشته شده است (15 اردیبهشت 1323 ه.ش)، یعنی در سالی که آخرین دوره تدریس ایشان شروع شد که تا حدود 4 سال طول کشید و محصول آن، کتاب فلسفه در 3 جلد و بیش از 1600 صفحه بود. در همین سال، نگارش به پایان رسید. 🖌 شهریور 1320 ه.ش، توسط بیگانگان اشغالگر برکنار و شده بود. هنوز استقرار نیافته بود و کم سن و بی تجربه هم بود و اعتنای چندانی بدو نمیشد. 👈 بنابراین، فرصت بسیار مناسبی برای اصلاح وضعیّت کشور پیش آمده بود. 🌿 علاوه بر و سنگین و پرحجم، فعالیتهای دیگری را هم در چند محور؛ مانند تثبیت ، تقویت و علمیه، مبارزه با ضدّ ، و... و ازجمله، دعوت همگان به استفاده از آن فرصت عظیم شروع کرده بود. بقیه در پست بعد👇🏽👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔻، نخستین چاپ شده ره، بیستم فروردین همین سال نگارش نامه (1323ه.ش) به طبع رسید؛ کتابی که ➖هم به در جزوه پرشبهه پاسخهای متناسب داده بود، ➖هم ادبیاتی آتشین و داشت ➖و هم مصیبتهای دوره رضاخان را بررسیده و سخت کوبیده بود. 🔺کشف اسرار، افزون بر نشان دادن تسلّط گسترده حاج آقا روح الله، بارقه ای از چهره و در عین حال، حاج آقا روح الله را به نمایش گذاشت. ♦️او در همین کتاب، راه چاره را در چهارچوب دانسته و گرایش آتی ملتهای خسته از دریای بیکران آتش، به دین و نیروهای معنوی را پیش بینی کرده بود. 🔻بررسی نشان میدهد که اندیشه های ره هم در این دوره تقریبا بطور کامل شکل گرفته است. بقیه در پست بعد👇🏽👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
⏳ ابتدای همین سال (1323 ه.ش)، حاج آقا روح الله - که در طول حیات خویش، را سرلوحه فعل و ترک خود قرار داده بود-، در یادداشتی برای یکی از علمای ، علّت نابسامانی ملتهای اسلامی را ترک قیام لله دانسته و همه را به قیام برای و استفاده از شرایط مساعد و فرصت تاریخی پیش آمده ناشی از سقوط فراخواند. 🔖 اين پيام، يكى از تاريخیترين اسناد محسوب میشود و اصل نسخه خطى آن در يزد نگهدارى میشود. 🎤 سیّد على محمد وزیرى، از علمای یزد و سخنوری زبردست بود که پس از شهریور1320ه.ش، بعد از سالها، فرصت در شهرهای مختلف برایش فراهم شد. 📖 وی دفترى به نام به همراه داشت و در سفر و حضر، از علمای شهرها میخواست در آن، چیزی به یادگار بنویسند که درنهایت، در چهار جلد و 430 برگ به یادگار ماند. 🖌 وی در سفر به ، در 15 اردیبهشت 1323ه.ش (یازدهم جمادى الاولى1363ه.ق) به دیدار حاج آقا روح الله رفت و از او تقاضای یادداشتی کرد و این نامه نگاشته شد. 📝 حاج آقا در این بیانیه، مهمترین مبنایش در زندگی، یعنی «قیام لله» یا همان را مبنای ورود به و پرداختن به امور نیز معرفی کرد؛ امری که تفصیل آن در مواضع متعددی از نیز آمده است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیحات مرتبط به و و و و 🔆 توضیحات مرتبط با صفحات یادشده👆👇، در آمده است😐 ➖نامه به آقاى محمدتقى تقويت حوزه‏ها و تثبیت آقاى [46 یا 47 سالگی ره]: 📌 در این نامه، به ضرورت دغدغه با دو مولفه و عنصر مهم اشاره شده است: 1. کسب رضای 2. صلاح حال . ➖نامه سرگشاده به بروجردى درباره استفسار درباره تشكيل در پی شايعه موافقت ایشان با تشكيل این مجلس: ➖تلاش برای سر و سامان دادن به حوزه و تعيين هيأتهاى رسيدگى به امور طلّاب و امتحانات حوزه‏: ➖نامه به آقاى محمدتقى فلسفى درباره لزوم و پرهيز از تفرقه [50 سالگی امام]: 📌📌در این نامه، به دو دسیسه اهل (یا دو مهم متوجه نیروهای )، توجه میدهند:‌ 1. خطر کنار کشیدن از صحنه (ضرورت مبارزه با باطل به هر صورت و هر مقدار ممکن)؛ 2. خطر سوءاستفاده از و تشتّت درونی (هرچند اختلافاتی هم در کار باشد). ➖مصاحبه با خبرنگار درباره ضرب و شتم مردم و طلاب توسط مأموران: 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیحات مرتبط به و 👥 و امام ره؛ 💠 داشتن روحیه رسیدگی به و شاگردپروری و رویکرد تربیتی، در سیره حضرت ره، بسیار پررنگ است. 💠💠 برخی از نمونه های این رویکرد تربیتی، در منعکس شده است و نمونه های بسیار زیادی را هم شاگردان ایشان نقل کرده اند. بقیه توضیح 👈👈 در 👥 توفیق داشتن شاگردان خوب، مستعد و پرتلاش؛ ✅ همانطورکه برخورداری از خوب، یکی از توفیقات مهم در است؛ داشتن شاگردان یا خوب،‌مستعد و پرتلاش را هم باید ازجمله اسباب و دانست. ✅✅ از توفیقات حضرت امام ره، علاوه بر خوب، داشتن شاگردان با استعداد و دارای و پشتکار جدّی بود که امام در این ، به این مساله اشاره میکنند. 📌تقریظ به معنای نوعی تایید (و گاه، ) است که مشتمل بر مدح و تمجید از اثر یک فرد یا خود است. بقیه توضیح 👈👈 در 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیحات مرتبط به ⚫️ دهم فروردین 1340 ه.ش، آیت الله بروجردی ره وفات کرد. 🔘 که میخواست در ایران نباشد، رحلت آیت_الله را به آیت الله در تسلیت گفت. ⚪️در این زمان، آیت الله خمینی 59 ساله، از شخصیّتهای علمی طراز اوّل و از افراد در معرض مرجعیت بود؛ حتی در فضای عمومی . 🔘برای نمونه، سراسری ، دو روز پس از رحلت آیت الله بروجردی نوشت: «هم اکنون در و سایر حوزه های علمیه، علمای اعلامی هستند که دارای صلاحیت برای مرجعیت تقلید میباشند. کسی که به عنوان تقلید انتخاب میشود باید اعلم الناس، اعلم العلماء و به طور کلی و اتقی باشد، بدین معنی که هم از نظر و و هم از نظر ممتاز و ارجح باشد. آقایانی که ذیلاً نام آنان برده میشود طبق نظر علمای و کلیه اعضای حوزه علمیة دارای صلاحیت مرجعیت تقلید و مورد اعتماد کامل حوزه علمیه هستند: ۱. حضرت آیت الله حاج آقا ... ایشان یک درس صبحها و یک درس عصرها در حوزه علمیه قم تدریس مینمایند که در یکی از دروس ایشان، متجاوز از ۴۰۰ نفر دانشجو و علوم دینی شرکت دارند. اکثر شاگردان حوزه درس ایشان، فضلای طراز اول حوزه علمیه شهر قم را تشکیل میدهند... بقیه در پست بعد👇🏽👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
بقیه پست قبل👆👆🏼 ... مرحوم در مسائل مهمی که پیش می آمد با چند تن از مشورت مینمودند که یکی از آنان آیت الله بودند. ایشان تالیفات متعددی دارند که از جمله (پاکیزگی از نظر قانون مقدس (دستورات و از نظر اسلام) و دوره کامل را میتوان نام برد. مهمترین آثار ایشان، حاشیه نویسی بر کتاب است که قریب ۲۰ سال وقت صرف تحشی آن نموده اند. کتاب عُروةالوثقی یک دوره کامل است و حضرت آیت الله خمینی علاوه بر آن، بر کتاب مرحوم آیت الله نیز حاشیه نوشته اند. به طور کلی اوقات ایشان عموما صرف ، و میشود و به همین جهت کمتر در اجتماعات دیده میشوند. حضرت آیت الله نزدیک به ۲۵ سال است که به تدریس اشتغال دارند و در دوران نیز اجازه تدریس داشتند...»؛ 🖌 ، 12 فروردین، 1340 ه.ش، ص15. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
⏳ شایستگی علمی برای در این مقطع، در کتابهای بیانگر احوال آن دوره نیز معکس شده است. 🔸 برای مثال: ➖«صدها تن از از ایشان بهره مند میشوند»؛ احمد ، ، ص17. ➖ ، عضو شورای استفتاء : «حلقة امام ، اولین و بهترین درسی بود که بعد از درس آقای بروجردی در علمیه‌ تشکیل میشد. حتی در اواخر حیات مرحوم آقای بروجردی، درس آن مرحوم حالت تشریفاتی به خود گرفته بود و لذا درسی که از بُعد علمی در مرتبة ‌بالایی بود و استفادةه کاملی از آن میشد، درس حضرت امام بود»؛ محسن ، ، ص145. ➖حتی گزارش کرد که درس خارج آیت الله خمینی با 500 ، شلوغترین درس حوزه قم است؛ سیر مبارزات امام خمینی در آینه اسناد به روایت ساواک، ج1، ص47و48. 🌿 درسی که چنان جذابیتهای زیادی برای داشت که فضلایی مانند سیّد علی را وادار کند تا از دور و نزدیک برای بهره گرفتن از آن راهی شوند. ⭕️ امّا حاج آقا ... 👈بقیه در پست بعد👇🏽 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔹 با آنکه در آن زمان، یکی از نخستین افراد در معرض بود، ♦️ امّا حاج آقا ، هیچگونه تلاشی برای مرجعیت نمیکرد و حتی از روندهای معمول در این زمینه هم به شدت دوری میکرد. 🔻برای مثال: ➖او برای مراجع درگذشته (حتی آیت الله سیّد که چند ماه بعد از آیت الله رحلت کرد) مجلس ترحیمی نگرفت؛ ➖اگر میفهمید فردی برای مرجعیت او تلاشی کرده است، شدیداً میرنجید و حتی به او میخروشید؛ ➖توزیع نداشت و رساله‌ رایگان به کسی نمیداد و میگفت از کتابفروشیها بخرید! ➖به همه نمیداد؛ ➖تأکید داشت آنچه لازمست، است و نباید هیچ اشاره و نامی از او باشد؛ ➖به تنهایی رفت و آمد میکرد و تا حد امکان، از راه افتادن و به دنبال خود جلوگیری میکرد؛ و... . 📜 15 فروردین، با وی به عنوان یکی از علمای اعلام و شخصیتهای مذهبی طراز اوّل ، درباره موقعیت علميه پس از رحلت آيت الله ، مصاحبه کرد. پاسخ داد: «...حوزه علميه را حفظ میكند. قبل از مرحوم آيت الله، به دست ديگران محفوظ شد و بعد از ايشان هم امر با خداست، ان‏شاءالله آن را حفظ خواهد كرد». 🍀 حاج آقا به کاری نداشت و تنها به صاحب قلوب، دل بسته بود... 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیحات مرتبط به سخنان ره با يكى از سردفتران اسناد رسمى درباره مخالفت روحانيت با اسرائيل و بهاييها و کوتاه نیامدن در این زمینه [60 سالگی امام ره]. 💎💎💎 یکی از ویژگیهای و ازجمله، رفتار وی، عمل کردن بود یعنی مراعات ظرایف امور، رعایت و اهمّ و مهم کردن امور در مسائل و روابط که خود، نوعی از است. 💠 به معنای یا یا و رفتاری است که و و و و و مانع از و باشد. 💠 حکمت، دو شاخه و دارد که هرکدام هم شعبه هایی دارد. 💠 بطور خلاصه، کسی است که در و خود، اهل و است و نظر و عملش متقن است و تاروپودی مستحکم و نفوذناپذیر دارد. 💎💎💎 ویژگی [ در نظر و ] و حکیم بودن، در همین بیانات امام ره [و همچنین، در تلگراف صفحه بعد و هزاران مورد دیگر،] منعکس شده است که با مطالعه و تأمّل در آن، قابل درک است. 📌 تأکید امام بر اینکه «ما با و نظر مخالف داريم و تا روزى كه مسئولين امر، دست از حمايت اين دو طبقه برندارند، ما به مخالفت با آنها ادامه مى‏دهيم»، را در مورد امام ره حساستر کرد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیحات مرتبط به 💎💎💎 ، از ویژگیهای بسیار مهم و بنیادین و «...اكنون كه پيشرفت آثار و همچنين نفوذ ، بسيارى از و ما را به سوى كشانيده، براى جلوگيرى از اين بزرگ، چاره‏اى جز تقويت امور در مردم نيست؛ و كسانى كه به نام ، را ضعيف مى‏كنند به توسعه فساد دامن مى‏زنند...»؛ 🔅 این ویژگی نیز در ریشه دارد و از آن منشعب میشود. ✅ تقویت معنویت و ترویج امور معنوی، از راهبردهای مهم و همیشگی امام ره برای امور و بود 🔴 البته، معنویت گرایی در قالب صحیح و از مسیر درست آن، یعنی از طریق روحانیت و در چهارچوب تعالیم استنباط شده با روشهای معتبر و قابل استناد به دین. به بیان دیگر، امام ره مروّج معنویّت ناب اسلامی بود که یک از ویژگیهایش، روشمند محتوای آن توسط عرصه و است و خروج از این مسیر را میدانست. 📌ویژگیهای ، انشاءالله در موضع متناسبی از بیان میشود. ⭕️ متأسفانه، نسبت دادن امور مختلف؛ ازجمله امور و به ، توسط برخی، بسیار سبک گرفته میشود و بدون هیچگونه مرتبطی، به و ارایه راهبرد و راهکار در این امور پرداخته و همه را نیز به نسبت میدهند! «شرح این هجران و این خون جگر / این زمان بگذار تا وقت دگر». بقیه در پست بعد👇👇🏾 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
⏳ حدود 15 -16 سال پیش از ایراد این سخنان، ره در کتاب نیز ➖ هم به راه چاره یادشده، یعنی و نیاز آتی به اشاره کرده بود ➖و هم حوزه و ضربه زدن به در توسعه بیشتر را گوشزد کرده بود. «... در این روزها که آتش فتنه، را فراگرفته و دود تاریک آن به چشم تمام جهانیان رفته... مع الاسف میبینیم که در این روزها بیخردانی چند پیدا شده که با تمام قوا نیروهای خود را صرف در فسادانگیزی و فتنه جوئی و کلمه و بر هم زدن اساس جمعیت میکنند. امروزکه دنیای آتشخیز به ناچاری، دست خود را طرف و دراز کرده و خواهد کرد و از نیروهای استمداد میکند، بعضی از ما حمله به دین و و را بر خود لازم دانسته... غافل از آنکه سست کردن را امروز به دین و دینداری و روحانیت، از بزرگترین جنایات است که برای فنای کشورهای ، هیچ چیز بیش از آن کمک کاری نمیکند»؛ 📌 در طول زندگی، بطور مکرّر و با عناوین مختلف، به و تصریح میکند که در طول باید به آن توجه ویژه داشت. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🌿 نمونه دیگری از تأکید بر و معارف در اواخر حیات مبارکشان👇🏻 «... تمام تشكيلاتى كه در از تا حالا بوده است و تمام چيزهايى كه از صدر تا حالا داشتند و اولياى اسلام تا آخر دارند، اسلام است، اسلام است، اسلام است. در رأس همه امور، اين معنويات واقع است. تشكيل براى همين است، البته است، لكن معرفى خداست و عرفان اسلام. هيچ كتابى از كتب و ، مثل نيست كه حقايق را به طور صريح در بعضى جاها و به طور كنايه بسيارى جاها فرموده است. و آقايان بايد توجه به اين معنا داشته باشند كه را آشنا به الهى كنند...». ، ج‏20، ص298؛ سخنرانى در جمع اعضاى ، 11 تير 1366 ه.ش 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🔴🔴🔴 از محتوای مطرح در ، توضیح عنوانهای زیر باقی مانده است که انشاءالله هفته آینده ارایه خواهند شد: - انجمنهاى و ‏ و هشدار امام و علما به - یکی دیگر از مؤلفه های شخصیت امام: اصلاح و مبارزه به انگیزه و از سر و به بندگان - ، جامع جمالی و رحمت جمالی - سوءاستفاده از پوشش جذاب «حق »، برای شوم ضربه زدن به اصل اسلام - از ابعاد مهم شخصیّت امام ره:‌ - رابطه محوری و 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔵 کانال «» در آیینه «»🔵 🎯هدف: آشنایی عمیقتر با « »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود». 📚متن محوری: کتاب «»📚 📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی ، عاشقان و دوستداران ؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان. 🗞شیوه کلی: 1/ مطالعه توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛ 2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است. 📌جزئیات بیشتری درباره طرح در کانال آمده است. 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤بیانات درباره ضرورت پرداختن به 📣📣 چند نکته: 👈برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود. به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، بهتر است پستها از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد. 👈👈مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته) بارگذاری می​شود. حجم مطالب به میزانی خواهد بود که برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 👈👈👈 بحمدالله، توضیح تا از جلد اول ارایه شد. 📌📌📌 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 🔵 انشاءالله، هفته آینده، به توضیحات مرتبط با ادامه که حاوی توضیحات مرتبط با جلد اول تا صفحه 100 است، پرداخته خواهد شد. 🔴 مطالعه مباحث تاریخی مرتبط (بیان شده در پستهای ابتدایی کانال) + جلد اول صحیفه (حداقل تا ) فراموش نشود. 👈👈👈👈در صورت احساس وظیفه نسبت به می​توانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در نسخه اندروید، نمایش نیم فاصله​های بین کلمات، ضعیف​تر است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏳توضیح مختصر درباره قضایای به انجمنهای و : تا ▪️ 28 تیرماه 1341ه.ش، ، دربار، به جای ، شد. 🗞 14 مهرماه، لایحه در تصویب شد درحالیکه تعطیل بود! 😟 این لایحه، با ظواهری خوش آب و لعاب (ازجمله اعطای حق نامزد شدن و دادن به )، پوششی برای اجرای مقاصد شومی مثل حضور و نفوذ بیشتر و را فراهم میکرد؛ زیرا شرط بودن را از کاندیداهای و رأی دهندگان برداشته بود و سوگند به مجید، به سوگند به کتاب آسمانی تغییر یافته بود. 👥 علمای به دعوت ، در منزل جلسه گرفتتند. ، خطرات درازمدت لایحه را گوشزد کرد و علما درباره اموری توافق کردند؛‌ مانند: تلگرافها و اعتراضهای جداگانه به ، آگاه کردن علمای شهرستانها، داشتن جلسات هفتگی هماهنگی، و... . ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
⏳ توضیح مختصر درباره قضایای اعتراض به انجمنهای و : تا 📄 17 مهر 1341 ه.ش، ، به تلگرافی زد تا او امر کند «مطالبى را كه مخالف مقدسه و رسمى مملكت است از برنامه‏هاى و حذف نمايند». شاه، در پاسخ، فقط به ارسال یک تلگراف به آیت الله ، و و و با عنوان تخفیف آمیز «جناب مستطاب حجةالإسلام» اکتفا کرد و اعتراض را به ارجاع داد. ✉️ امام، 28 مهرماه، نامه ای به نوشت و اقدام دولت را مخالف اقدس و مباین صریح دانست. 📄📑 سپس، تلگرافی صریحتر و قاطعتر به شاه و همان روز، تلگرافی با لحن شدیدتر به ارسال کرد. ✊✊🏽✊🏻مبارزات و اقدامهای مختلف اعتراضی امام، دیگر ، و ، تا آذرماه طول کشید 👈 ر.ش: ، ، تا 👉 ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
⏳توضیح مختصر درباره قضایای اعتراض به انجمنهای و : تا 🤐 درابتدا پاسخی به نمیداد و حتی در نطقی تهدید کرد هرگونه اخلالگری را به شدت سرکوب خواهد کرد، 😤 اما سرانجام با فشار علما و و با تأکید بر پیگیری قضیه هرچند به قیمت یا ، مجبور به شکستن سکوت شد و 22 آبان، در یک مبهم و خصوصی به یادشده (غیر از !) نوشت: «...شرایط بودن انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان همان نظر علمای است، سوگند با مجید است و شرکت در انجمنها نیز به تصمیم موکول میشود...». 💎ولی امام با هوشمندی و اصرار بر اینکه (لایحه تصویب شده در ، با یک تلگراف خصوصی ابطال نمیشود! و باید خبر لغوش بطور رسمی در منتشر شود)، خواستار ادامه مبارزه تا الغای علنی آن شد. 🌿 سرانجام، دهم آذر 1341ه.ش، با تصویب ، در ها اعلام شد که لایحه مذکور قابل اجرا نخواهد بود. ☘️ امام ضمن هشدار شدید به و ، متذکر ضرورت آمادگی برای مراقبت ، عدم کوتاهی در حفظ امانتهای در حق تعالی و سست و مغرور نشدن به شد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط با تا 💎💎💎 از دیگر ویژگیهای و : و به (انگیزه) و از سر و به ❗️چرا لحن تخاطب ره در اوّلین نامه به ملایم بود و بتدریج تندتر شد؟ 💠 امام ره،‌ طبق مشی و سیره خود، مرحله اول برخورد با (بخصوص در موضع ضعف و ) را برخورد نرم و ملایم دانستند. 🔆 امّا حتی در شرایط عدم تقیه نیز به مقتضای سبقت خداوند بر او، همه ؛ ازجمله ، و... و حتّی و ، دارای چهره و صبغه رحیمانه و آمیخته با رحمت هستند. 🔆🔆 یعنی و ، در عین جستن و از و و حتی در حال کشیدن بر او برائت می¬جویی، نظری جز و هم ندارد! 📚 امام ره در مواضع مختلف ، این مساله را به تفصیل مطرح و توضیح خواهند داد. 📝 ولی قبلتر از آن هم در مواضع دیگری؛ مثلاً در (که حدود 20 سال قبلتر نوشته بودند)، این نکته کلیدی را بیان کرده بودند. ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط با تا «... بالجمله، شخص ...، بايد رحمتهاى را به خود برساند و به و متحقّق شود. و علامت حصول نمونه آن در قلب آن است كه با چشم و به نظر كند و و همه را طالب باشد. و اين نظر، نظر عظام و كمّل عليهم السلام است. منتهى آنها دو نظر دارند: ➖يكى نظر به و عائله و ؛ ➖و ديگر، نظر به سعادت و علاقه كامله به اين دو سعادت دارند. و الهيّه كه به دست آنها تأسيس و انفاذ و كشف و اجرا مى‏شود، اين دو سعادت را كاملًا مراعات مى‏نمايد... ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط با تا ⚖️ ... حتى در اجراى و و امثال آن، كه به نظر مى‏رسد با ملاحظه تأسيس و تقنين شده است، هر دو سعادت منظور است؛ زيراكه اين امور در اكثر، براى جانى [جنایتگر] و رساندن او به سعادت دخالت كامل دارد. ⚡️حتّى كسانیكه نور و سعادت ندارند و آنها را با و امثال آن به میرسانند؛ مثل ، براى خود آنها نيز اين قتل، صلاح و اصلاح بود؛ و مى‏توان گفت از كامله ، قتل آنها است؛ زيراكه با بودن آنها در اين عالم در هر روزى براى خود عذابهاى گوناگون تهيّه مى‏كردند، كه تمام حيات اينجا به يک روز و سختیهاى آنجا مقابله نكند. و اين مطلب براى كسانیكه ميزان عذاب و و اسباب و مسبّبات آنجا را مى‏دانند پرواضح است. ✅ پس، شمشيرى كه به گردن يهود و امثال آنها زده مى‏شد به افق رحمت نزديكتر بوده و هست تا به افق غضب و سخط... ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹