eitaa logo
میثاق تاجیک
466 دنبال‌کننده
488 عکس
195 ویدیو
113 فایل
صحبت های عمومی که لازم است در جامعه مطرح شود ساکن نجف اشرف ارتباط با حقیر @missaq14
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 ویژگی دعاهای عصر غیبت که مخصوص ارواحنا له الفداء صادر شده اند آن است که علاوه بر الفاظ، دارای رفتار های خاص نیز می باشد؛ که عموما جلب توجه اطرافیان را به همراه دارد. 💎 مثلا هنگام شنیدن یا گفتن لقب شریف ایستادن و قرار دادن دست بر سر مستحب است. 💎 و در دعای دیگر بعد از پایان دعا و گفتن جمله ی ( اللهم اجعل هذه البیعة فی عنقی ) زدن کف دست راست بر کف دست چپ مستحب می باشد. 💎 و در پایان دعای عهد بعد از هر بار گفتن ( العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان ) زدن دست راست بر ران راست مستحب است. 💎 این حرکات عملی در کنار بیانات لفظی به خواننده ی دعا کمک می کند تا توجه مخاطب جاهل را جلب کند تا مقدمه ای باشد برای باز شدن باب شناخت حجت برای او. 💎 این اعمال و رفتار وارد شده حاکی از حساسیت موضوع مهدویت در بین سایر موضوعات دینی است. 💐💐💐💐💐💐💐 ✅ @maktubatemam ☘☘☘☘☘☘
💎 مشکلات و حوادث انسان های خوب را بد نمی کند بلکه باطن حقیقی آنان که زیر چهره ی ایمانی پنهان شده بود را آشکار می کند. 💎ای بسا خود انسان هم از باطن خود بی خبر باشد اما حوادث و مصائب به انسان کمک می کند که خویشتن را بشناسد و بداند که حقیقت او چیست؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 ✅ @maktubateman ☘☘☘☘☘☘☘
💎 کلامی در شک 💎 اگر گاهی اوقات احساس می کنید نسبت به عقاید دینی دچار شک و تردید شده اید این نشان خوبی است چرا که شک از ایمان است. 💎 شک از ایمان است چون شک از طرف القاء می شود و اگر کسی اصلا ایمان نداشته باشد شیطان با او کاری ندارد. 💎 شک برای کافر می تواند یک مقدمه باشد برای مؤمن شدن؛ چون هرگاه به کفر خود شک کند می گوید شاید ایمان راست باشد و همین یک قدم مثبت است برای او. 💎 لذا هیچ گاه شیطان اجازه نمی دهد انسان بی دین و ایمان شک بر او عارض شود ولی همان را در قلب مؤمن می اندازد که شاید در نگاه اول امری منفی باشد ولی با نگاه عمیق انسان در می یابد که من که دچار شک شده ام پس در مسیر هستم. 💎 تا جایی که امکان دارد انسان نباید به شک اهمیت دهد و اگر این حالت بر او عارض شد به خدا پناه ببرد و با خود کلنجار نرود و خویشتن را آزار ندهد، بعد از چندی خود به خود زائل می شود. 💎 گاهی شک از جهت دیگر به قلب مؤمن عارض می شود. اگر ایمان او بخواهد افزایش یابد... 💎 یعنی برای رفتن از مرحله ای به مرحله ی دیگر از پل شک باید عبور کرد؛ چون انسان نسبت به مرحله ی بالاتر که هنوز آن را درک نکرده شناختی ندارد طبیعی است که حالت انکار دارد و اگر از این حالت به خوبی فائق بیاید وارد آن مرحله می شود و وقتی ایمان آن مرحله را درک کرد شک او خود به خود زائل می شود. 💐💐💐💐💐💐💐💐 ✅ @maktubateman ☘☘☘☘☘☘☘
💎 وقتی چیزی سر جای خودش نباشد بی نظمی به بار می آید؛ مثلا امروزه وقتی مسئولین ما بخواهند به این سؤال پاسخ دهند که شما برای حقوق زن چه کار کرده اید؟ یکی از پرکاربرد ترین پاسخشان این است که ما فلان مقدار برای زنان شغل ایجاد کردیم... 💎 بعد یک سری هم کف و سوت می زنند که حقوق زنان را احیاء کرده است. 💎 سؤال اصلی اینجانب این است که اصلا داشتن شغلی غیر از شوهر داری و پرورش فرزند بخوانید انسان سازی حق زن است؟ 💎 یعنی اگر حکومت در فضایی خارج از خانه شغلی برای زن ایجاد نکند روز باز خواست می شود؟ 💎 ایجاد اشتغال برای زنان مساوی است با سلب شغل از مردان 💎 شغلی که وظیفه ی اصلی مرد است که اگر نداشته باشد ی واجب را نمی تواند پرداخت کند را دو دستی تقدیم زنان می کنند و می گویند حقوق زن را احیاء کردیم. 💎بفرمایید زن و بچه ی آن مردی که شغل ندارد حق ندارند؟ نمی شود شغل را برای زنان فراهم کرد و از مردان طلب نفقه نمود. این عادلانه نیست. 💎 بعضی می گویند خب زنان بی سرپرست یا بد سرپرست چه کنند؟ 💎 اولا این افراد حد اقلی هستند که اگر فقط برای همین ها اشتغال ایجاد شود ضرر چندانی ندارد. ثانیا دستور به برای همین است دیگر 💎ما با بهانه های واهی تعدد را ممنوع کردیم و زنان بی سرپرست زیادی به دست جامعه گذاشتیم و برای تأمین آنان کاسه ی چه کنم چه کنم به دست گرفتیم و مجبور به ایجاد شغل برایشان شدیم و همین ایجاد شغل ها موجب معدوم شدنش برای مردان شده است. 💎 می بینیم که همه ی قوانین زنجیره وار به هم وصل هستند و ما دور خودمان می چرخیم. تا اسلام به طور کامل اجرا نشود همین آش است و همین کاسه 💐💐💐💐💐💐💐💐 ✅ @maktubateman ☘☘☘☘☘☘☘
💎 من می خواهم باشم به کسی چه مربوط؟ 💎 این جمله و امثال آن از جملاتی هستند که عزیز با آن مقابله کرده است، چیزی به عنوان خود محوری نداریم. 💎 انسان علاوه بر اینکه یک موجود مختار است و می تواند هر کاری که دلش بخواهد را انجام دهد یک بعد اجتماعی نیز دارد که آن بعد او را جزئی از کل قرار می دهد. 💎 انسان چون ذاتا و فطرتا موجودی اجتماعی است نمی تواند خودش را از اجتماع جدا کند و شخصیت خود را از حیثیت اجتماعی اش خالی کند. 💎 لذا است که انسان نمی تواند سر خود برای خود تصمیم بگیرد و عمل کند و خود را فاسد و تباه کند؛ چون تباهی یک عضو سرایت می کند به سایر اعضا و در نتیجه جامعه را تباه می کند. 💎 رفتار های انسان اگر چه فردی است اما چون در ظرف اجتماع محقق می شود خالی از تأثیر گذاری نیست. 💎 مثلا اگر در سلولی از بدن فسادی واقع شود نه تنها خود سلول تباه می شود که ما بقی سلول ها را تحت تأثیر قرار می دهد و فاسد می کند لذا یک سلول اگر اختیار داشت نمی توانست سرخود تصمیم بگیرد فاسد باشد یا نباشد؟ 💎جمله ی بنی آدم اعضای یک پیکر اند فقط به حس معاونت و همدردی انسان ها اشاره ندارد بلکه به این نکته هم اشارت دارد که اگر عضوی از پیکر به درد فساد متألم گردد سایر اعضا هم از فساد او متألم می شوند. 💎 با توضیح فوق جایگاه و در بستر اجتماع تبیین می شود به گونه ای که این دو فریضه نه تنها فضولی و دخالت در امور شخصی افراد نیست بلکه احیاء کننده ی حقوق اجتماعی سایر افراد است. 💐💐💐💐💐💐💐💐 ✅@maktubateman ☘☘☘☘☘☘☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 اینها رو در مورد ورزشگاه رفتن خانم ها به شما نمیگن!!☝️ 🔺اگه میخوای طرفدار غربی ها باشی همه اش رو بگو..! ✅ جلوگیری مراجع از سربازی رفتن خانمها در زمان پهلوی! 👈 حجت الاسلام امینی خواه @ham_safare_ba_shohada
💎ممنوعیت ورود ها به ورزشگاه ها مثل ممنوعیت ورود زن ها به استخر مردان و ممنوعیت تحصیل دختران در مدارس پسرانه است. 💎در کشوری که برای رعایت امنیت زن محیط های زنانه از مردانه تفکیک می شود؛ ورزشگاه مخصوص به بانوان ساخته می شود که ورود مردان نیز به آن محیطها ممنوع است. افلا تعقلون؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎شاید بتوان گفت اگر معصوم قصد تشکیل حکومت داشته باشد از شروع می کند و در کوفه نیز مستقر می شود. 💎 ولی اگر امام بخواهد صرفا زمینه های حکومت را فراهم کند و مشغول کادرسازی شود را به عنوان محل زندگی انتخاب می کند و آنجا مستقر می گردد. 💎 این نتیجه را از انتقال حکومت، از مدینه به کوفه توسط علیه السلام و ابقاء آن توسط علیه السلام و هجرت امام حسن به مدینه بعد از صلح با گرفته ام 💎 ضمن آنکه تمام ائمه ای که در راس حکومت نبوده اند در مدینه می زیسته اند مگر آنکه توسط دشمن مجبور به ترک آن شده باشند. 💎 یادآوری می کنم که اگر علیه السلام قیام خودشان را به سوی کوفه جهت دادند. به خاطر موضوعیت داشتن کوفه در حکومت داری است گویا اگر کوفه در دست نباشد هیچ کاری از حکومت انجام نمی گردد. 💎 جالب است که جان نیز اولین کاری که می کنند تسلط بر کوفه است. 💎 طبق این فرمول شاید بتوان گفت محل زندگی فعلی حضرت همان مدینه باشد چون در صدد تشکیل حکومت نیستند و مشغول کادر سازی و تربیت نفوس و تهیه مقدمات هستند. علامت سوال اینجا است که چه سری در کوفه است؟؟؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎اخیرا توسط استاد مصاحبه ای پنجاه دقیقه ای در رابطه با نفی لباس روحانیت منتشر شده است که موجب تضارب آراء گردیده است حقیر نظرم را نسبت به فرمایش ایشان بیان می کنم. 💎 اولا اینکه فرمودند دلیلی در مورد اینکه پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله لباسی برای تبلیغ دین جعل کرده باشند نیست عرض می کنم معمم کردن توسط آن حضرت در روز جعل عملی لباس امامت است. 💎 استناد ایشان به روایتی در سنن النبی صلوات الله علیه و آله است که در آن روایت آمده هر غریبه ای که وارد جمع مسلمین می شد پیامبر را از بین مردم تشخیص نمی داد؛ لذا معلوم می شود حضرت لباس متمایزی نداشته اند. که در جواب این استناد عرض می کنم در ادامه ی همین حدیث آمده که بخاطر همین معضل به پیامبر اکرم پیشنهاد نشستن روی منبر را دادند و ایشان هم پذیرفتند. پس معلوم می شود تمایز خلاف میل پیامبر نبوده پس تنقیح مناط می کنیم و این تمایز را به لباس نیز سرایت می دهیم. 💎 در ادامه مصاحبه استاد اکبرنژاد فرمودند که بله قبول داریم که امروز بخاطر کثرت جمعیت، ضرورت لباس متمایز حاصل شده است و دلیل اینکه در گذشته شارع در صدد جعل لباسی خاص نبوده است بخاطر معلوم بودن مبلغ دین در بین مردم جامعه کوچک آن زمان بوده است. پس خود ایشان داشتن لباس را برای مبلغ در این زمان لازم می دانند. 💎 اینکه می فرمایند این لباس موجب دور شدن و فاصله ی مردم از مبلغ شده پس اگر مبلغ لباسی شبیه به لباس مردم بر تن می داشت هرگز این فاصله ها و تنفرها ایجاد نمی شد. در جواب این جمله عرض می کنم آیا اگر انبیاء الهی که در بین اقوام خود همیشه در اقلیت بودند و فاصله داشتند و پیروان انبیا نیز همیشه در معرض اذیت مردم بودند بخاطر وجود لباسی متفاوت بوده است؟ اینکه قرآن می فرماید ای شعیب اگر از ما تبعیت نکنی تو و پیروانت را از شهر اخراج می کنیم بخاطر لباس متفاوت حضرت شعیب بوده است؟ 💎آیا اینکه می فرمایند این لباس برای خانواده ها محدویت ایجاد کرده است دلیل موجهی برای کنار گذاشتن آن می شود؟ آیا اینکه به شخص در لباس توهین می شود موجب آن می شود که لباس را کنار بگذارد؟ مگر این اذیت ها بلکه اضعافا مضاعفا را انبیاء الهی در امم خود نداشته اند؟ خب وقتی طلبه خودش را شبیه انبیاء می کند باید پی تلخی هایش را هم به تن بزند. 💎اینکه فرمودند برای طلبه های در سطح پایین لباس خاصی طراحی شود با آرم مخصوص، خود، موجب همین اشکالاتی است که استاد به لباس گرفته اند. یعنی اگر دین برای مبلغ لباسی جعل نکرده ما به چه استنادی می خواهیم لباس خاصی با آرم خاص برای مبلغ قرار دهیم؟ و بر فرض هم که به حکم ضرورت زمان زیر بار این لباس رفتیم خب الکلام الکلام دوباره همین تنفرات و فاصله ها به مرور زمان ایجاد می شود و هر کس آن لباس خاص و آرم خاص را ببیند متنفر می شود. آخر چه فرقی است بینشان؟ 💎بله قبول دارم که هرکس نباید ملبس شود. و علت اصلی تنفرات و فاصله عملکرد خود طلبه هاست پس ما برای رفع فاصله به جای حذف لباس باید عملکرد را اصلاح کنیم. 💎در بخشی از مصاحبه فرمودند لباس موجب جلب نظر مردم می شود لذا مثلا اگر خانمی در خیابان بخواهد سوالی بپرسد بخاطر حمله ی نگاه مردم از پرسش خود صرف نظر می کند. که در جواب عرض می کنم اگر اصلا لباسی نباشد هم این خانم بخاطر نشناختن مبلغ دین سوال نمی پرسد ضمن اینکه افرادی هم که بخواهند سوال بپرسند به همین دلیل نشناختن مبلغ، سوالشان را نمی پرسند. 💎و اشکال اساسی اینجا است که اگر ما لباس را از طلبه بگیریم و صرفا مجتهدین را ملبس کنیم در ایام تبلیغی که طلبه ها به مساجد و حسینیه های سراسر کشور می روند؛ برای سخنرانی باید روی منبر بنشینند یا نباید بنشینند؟ 💎اگر بگوییم نباید بنشیند پس مساجد و هیآت رفته رفته از منبری تهی می شود و سخنران روحانی حوزوی تبدیل می شود به کت و شلواری با آرم مخصوص که ایشان روی صندلی می نشیند که عاقبتا منبر حذف می شود. ضمنا راه سخنرانی در مجالس مذهبی برای غیر طلبه هم باز می شود. 💎و اگر بگوییم منبر برود که در آن صورت راه روی منبر نشستن کت و شلواری های غیر طلبه نیز باز می شود که این کار در نهایت منتهی به اسلام منهای روحانیت می شود. 💎اگر بخواهیم بین بد و بدتر چیزی را انتخاب کنیم باید بین ضررهای با لباس بودن و بی لباس بودن طلبه مقایسه کنیم و آن راهی که برای عزیز ضرر کمتری دارد را اتخاذ کنیم. 💎 مفاسد و ضررهای ملبس بودن در کلام استاد اکبرنژاد: محدویت خانواده ها و اهانت ها و احیانا سوال نپرسیدن یک خانم توی خیابان به خاطر نگاه های مردم است. ولی مفسده ی کنار گذاشتن لباس منتهی شدن به اسلام منهای روحانیت است. ضمن اینکه فاصله ها ربطی به لباس ندارد که به عملکرد مربوط است. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 خوشبختانه یا بدبختانه هفته ی دفاع مقدس که شفاف ترین آیینه ی نشان دهنده ی خاطرات تلخ و است با همایش راهپیمایی اربعین که شفاف ترین آیینه ی نمایش دهنده ی شیرین ترین خاطرات دو کشور است؛ یکی شده است. 💎 حواسمان به ماهی گیری دشمن از آب گل آلود باشد. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 نمی دانم چرا از بچگی در گوش ما معنای تولی را دوست داشتن علیهم السلام و دوستانشان و تبری را بیزاری جستن نسبت به دشمنان ایشان خوانده اند؟ 💎 اگر تولی فرعی از فروع دین هست نمی تواند معنایش صرفا دوستی باشد به همان دلیل که ولی در (( من کنت مولاه فعلی مولاه )) نمی تواند صرفا دوست باشد. 💎 تولی یعنی پذیرش ولایت و سرپرستی اهل بیت و تبری یعنی بیزاری جستن از ولایت هر پرچمی غیر از پرچم اهل بیت. مگه نه؟؟؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 آیا عمامه صرفا لباس است؟ 💎 با بررسی چند روایت در باب به سهولت جواب این سوال به دست می آید. 💎 از ابن شاذان، در «مشيخه» او از علي بن ابيطالب آمده است که: ان النبي صلي الله عليه و آله عممه بيده فذنب العمامة من ورآئه و من بين يديه ثم قال له النبي صلي الله عليه و آله: ادبر فادبر. ثم قال له: اقبل فاقبل. و اقبل علي اصحابه فقال النبي صلي الله عليه و آله: هکذا تکون تيجان الملائکة. 💎 ترجمه همانا پیامبر اکرم (که درود خدا بر ایشان و خاندانشان باد) با دست خود حضرت علی علیه السلام را معمم فرمود و دنباله عمامه را در پشت او انداخت و دنباله ی دیگر را از جلویش انداخت سپس پیامبر به علی فرمود پشت کن و او پشت کرد سپس فرمود برگرد و ایشان برگشتند؛ و حضرت و کردند به اصحابشان و فرمودند اینگونه می باشد تاج های ملائک. 💎 با توجه به روایت فوق معلوم می شود عمامه ای که دارای دو دنباله یکی پشت و یکی جلو باشد تاج ملائک است. و از آنجایی که ملائک قومیت ندارند پس تاج آنان مخصوص به قوم خاصی نیست و هر کس که ایمان به ملائک داشته باشد می تواند شعار ملائک را شعار خود کند. ادامه دارد... 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀