eitaa logo
میثاق تاجیک
466 دنبال‌کننده
488 عکس
195 ویدیو
113 فایل
صحبت های عمومی که لازم است در جامعه مطرح شود ساکن نجف اشرف ارتباط با حقیر @missaq14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 اینها رو در مورد ورزشگاه رفتن خانم ها به شما نمیگن!!☝️ 🔺اگه میخوای طرفدار غربی ها باشی همه اش رو بگو..! ✅ جلوگیری مراجع از سربازی رفتن خانمها در زمان پهلوی! 👈 حجت الاسلام امینی خواه @ham_safare_ba_shohada
💎ممنوعیت ورود ها به ورزشگاه ها مثل ممنوعیت ورود زن ها به استخر مردان و ممنوعیت تحصیل دختران در مدارس پسرانه است. 💎در کشوری که برای رعایت امنیت زن محیط های زنانه از مردانه تفکیک می شود؛ ورزشگاه مخصوص به بانوان ساخته می شود که ورود مردان نیز به آن محیطها ممنوع است. افلا تعقلون؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎شاید بتوان گفت اگر معصوم قصد تشکیل حکومت داشته باشد از شروع می کند و در کوفه نیز مستقر می شود. 💎 ولی اگر امام بخواهد صرفا زمینه های حکومت را فراهم کند و مشغول کادرسازی شود را به عنوان محل زندگی انتخاب می کند و آنجا مستقر می گردد. 💎 این نتیجه را از انتقال حکومت، از مدینه به کوفه توسط علیه السلام و ابقاء آن توسط علیه السلام و هجرت امام حسن به مدینه بعد از صلح با گرفته ام 💎 ضمن آنکه تمام ائمه ای که در راس حکومت نبوده اند در مدینه می زیسته اند مگر آنکه توسط دشمن مجبور به ترک آن شده باشند. 💎 یادآوری می کنم که اگر علیه السلام قیام خودشان را به سوی کوفه جهت دادند. به خاطر موضوعیت داشتن کوفه در حکومت داری است گویا اگر کوفه در دست نباشد هیچ کاری از حکومت انجام نمی گردد. 💎 جالب است که جان نیز اولین کاری که می کنند تسلط بر کوفه است. 💎 طبق این فرمول شاید بتوان گفت محل زندگی فعلی حضرت همان مدینه باشد چون در صدد تشکیل حکومت نیستند و مشغول کادر سازی و تربیت نفوس و تهیه مقدمات هستند. علامت سوال اینجا است که چه سری در کوفه است؟؟؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎اخیرا توسط استاد مصاحبه ای پنجاه دقیقه ای در رابطه با نفی لباس روحانیت منتشر شده است که موجب تضارب آراء گردیده است حقیر نظرم را نسبت به فرمایش ایشان بیان می کنم. 💎 اولا اینکه فرمودند دلیلی در مورد اینکه پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله لباسی برای تبلیغ دین جعل کرده باشند نیست عرض می کنم معمم کردن توسط آن حضرت در روز جعل عملی لباس امامت است. 💎 استناد ایشان به روایتی در سنن النبی صلوات الله علیه و آله است که در آن روایت آمده هر غریبه ای که وارد جمع مسلمین می شد پیامبر را از بین مردم تشخیص نمی داد؛ لذا معلوم می شود حضرت لباس متمایزی نداشته اند. که در جواب این استناد عرض می کنم در ادامه ی همین حدیث آمده که بخاطر همین معضل به پیامبر اکرم پیشنهاد نشستن روی منبر را دادند و ایشان هم پذیرفتند. پس معلوم می شود تمایز خلاف میل پیامبر نبوده پس تنقیح مناط می کنیم و این تمایز را به لباس نیز سرایت می دهیم. 💎 در ادامه مصاحبه استاد اکبرنژاد فرمودند که بله قبول داریم که امروز بخاطر کثرت جمعیت، ضرورت لباس متمایز حاصل شده است و دلیل اینکه در گذشته شارع در صدد جعل لباسی خاص نبوده است بخاطر معلوم بودن مبلغ دین در بین مردم جامعه کوچک آن زمان بوده است. پس خود ایشان داشتن لباس را برای مبلغ در این زمان لازم می دانند. 💎 اینکه می فرمایند این لباس موجب دور شدن و فاصله ی مردم از مبلغ شده پس اگر مبلغ لباسی شبیه به لباس مردم بر تن می داشت هرگز این فاصله ها و تنفرها ایجاد نمی شد. در جواب این جمله عرض می کنم آیا اگر انبیاء الهی که در بین اقوام خود همیشه در اقلیت بودند و فاصله داشتند و پیروان انبیا نیز همیشه در معرض اذیت مردم بودند بخاطر وجود لباسی متفاوت بوده است؟ اینکه قرآن می فرماید ای شعیب اگر از ما تبعیت نکنی تو و پیروانت را از شهر اخراج می کنیم بخاطر لباس متفاوت حضرت شعیب بوده است؟ 💎آیا اینکه می فرمایند این لباس برای خانواده ها محدویت ایجاد کرده است دلیل موجهی برای کنار گذاشتن آن می شود؟ آیا اینکه به شخص در لباس توهین می شود موجب آن می شود که لباس را کنار بگذارد؟ مگر این اذیت ها بلکه اضعافا مضاعفا را انبیاء الهی در امم خود نداشته اند؟ خب وقتی طلبه خودش را شبیه انبیاء می کند باید پی تلخی هایش را هم به تن بزند. 💎اینکه فرمودند برای طلبه های در سطح پایین لباس خاصی طراحی شود با آرم مخصوص، خود، موجب همین اشکالاتی است که استاد به لباس گرفته اند. یعنی اگر دین برای مبلغ لباسی جعل نکرده ما به چه استنادی می خواهیم لباس خاصی با آرم خاص برای مبلغ قرار دهیم؟ و بر فرض هم که به حکم ضرورت زمان زیر بار این لباس رفتیم خب الکلام الکلام دوباره همین تنفرات و فاصله ها به مرور زمان ایجاد می شود و هر کس آن لباس خاص و آرم خاص را ببیند متنفر می شود. آخر چه فرقی است بینشان؟ 💎بله قبول دارم که هرکس نباید ملبس شود. و علت اصلی تنفرات و فاصله عملکرد خود طلبه هاست پس ما برای رفع فاصله به جای حذف لباس باید عملکرد را اصلاح کنیم. 💎در بخشی از مصاحبه فرمودند لباس موجب جلب نظر مردم می شود لذا مثلا اگر خانمی در خیابان بخواهد سوالی بپرسد بخاطر حمله ی نگاه مردم از پرسش خود صرف نظر می کند. که در جواب عرض می کنم اگر اصلا لباسی نباشد هم این خانم بخاطر نشناختن مبلغ دین سوال نمی پرسد ضمن اینکه افرادی هم که بخواهند سوال بپرسند به همین دلیل نشناختن مبلغ، سوالشان را نمی پرسند. 💎و اشکال اساسی اینجا است که اگر ما لباس را از طلبه بگیریم و صرفا مجتهدین را ملبس کنیم در ایام تبلیغی که طلبه ها به مساجد و حسینیه های سراسر کشور می روند؛ برای سخنرانی باید روی منبر بنشینند یا نباید بنشینند؟ 💎اگر بگوییم نباید بنشیند پس مساجد و هیآت رفته رفته از منبری تهی می شود و سخنران روحانی حوزوی تبدیل می شود به کت و شلواری با آرم مخصوص که ایشان روی صندلی می نشیند که عاقبتا منبر حذف می شود. ضمنا راه سخنرانی در مجالس مذهبی برای غیر طلبه هم باز می شود. 💎و اگر بگوییم منبر برود که در آن صورت راه روی منبر نشستن کت و شلواری های غیر طلبه نیز باز می شود که این کار در نهایت منتهی به اسلام منهای روحانیت می شود. 💎اگر بخواهیم بین بد و بدتر چیزی را انتخاب کنیم باید بین ضررهای با لباس بودن و بی لباس بودن طلبه مقایسه کنیم و آن راهی که برای عزیز ضرر کمتری دارد را اتخاذ کنیم. 💎 مفاسد و ضررهای ملبس بودن در کلام استاد اکبرنژاد: محدویت خانواده ها و اهانت ها و احیانا سوال نپرسیدن یک خانم توی خیابان به خاطر نگاه های مردم است. ولی مفسده ی کنار گذاشتن لباس منتهی شدن به اسلام منهای روحانیت است. ضمن اینکه فاصله ها ربطی به لباس ندارد که به عملکرد مربوط است. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 خوشبختانه یا بدبختانه هفته ی دفاع مقدس که شفاف ترین آیینه ی نشان دهنده ی خاطرات تلخ و است با همایش راهپیمایی اربعین که شفاف ترین آیینه ی نمایش دهنده ی شیرین ترین خاطرات دو کشور است؛ یکی شده است. 💎 حواسمان به ماهی گیری دشمن از آب گل آلود باشد. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 نمی دانم چرا از بچگی در گوش ما معنای تولی را دوست داشتن علیهم السلام و دوستانشان و تبری را بیزاری جستن نسبت به دشمنان ایشان خوانده اند؟ 💎 اگر تولی فرعی از فروع دین هست نمی تواند معنایش صرفا دوستی باشد به همان دلیل که ولی در (( من کنت مولاه فعلی مولاه )) نمی تواند صرفا دوست باشد. 💎 تولی یعنی پذیرش ولایت و سرپرستی اهل بیت و تبری یعنی بیزاری جستن از ولایت هر پرچمی غیر از پرچم اهل بیت. مگه نه؟؟؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 آیا عمامه صرفا لباس است؟ 💎 با بررسی چند روایت در باب به سهولت جواب این سوال به دست می آید. 💎 از ابن شاذان، در «مشيخه» او از علي بن ابيطالب آمده است که: ان النبي صلي الله عليه و آله عممه بيده فذنب العمامة من ورآئه و من بين يديه ثم قال له النبي صلي الله عليه و آله: ادبر فادبر. ثم قال له: اقبل فاقبل. و اقبل علي اصحابه فقال النبي صلي الله عليه و آله: هکذا تکون تيجان الملائکة. 💎 ترجمه همانا پیامبر اکرم (که درود خدا بر ایشان و خاندانشان باد) با دست خود حضرت علی علیه السلام را معمم فرمود و دنباله عمامه را در پشت او انداخت و دنباله ی دیگر را از جلویش انداخت سپس پیامبر به علی فرمود پشت کن و او پشت کرد سپس فرمود برگرد و ایشان برگشتند؛ و حضرت و کردند به اصحابشان و فرمودند اینگونه می باشد تاج های ملائک. 💎 با توجه به روایت فوق معلوم می شود عمامه ای که دارای دو دنباله یکی پشت و یکی جلو باشد تاج ملائک است. و از آنجایی که ملائک قومیت ندارند پس تاج آنان مخصوص به قوم خاصی نیست و هر کس که ایمان به ملائک داشته باشد می تواند شعار ملائک را شعار خود کند. ادامه دارد... 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
آیا عمامه صرفا لباس است؟ بخش دوم 💎صلوة تطوع او فريضة بعمامة تعدل خمسا و عشرين صلاة بلا عمامة و جمعة بعمامة تعدل سبعين جمعة بلا عمامة. 💎ترجمه: نماز مستحبی یا فریضه با عمامه معادل است با بیست و پنج نماز بدون عمامه و نماز جمعه با عمامه معادل است با هفتاد نماز جمعه ی بدون عمامه. 💎 با توجه به اینکه نماز با عمامه ثوابی مضاعف دارد معلوم می شود عمامه از سوی شارع برای تمام مسلمانانی که اهل نماز هستند جعل شده. 💎اگر عمامه صرفا لباس عرب بود این ثواب فقط برای عرب بود نه غیر عرب. 💎العمائم و قار للمؤمن، و عز للعرب، فاذا وضعت العرب عمائمها وضعت عزها. 💎 ترجمه: عمامه ها وقار مومن و عزت عرب می باشند پس هرگاه عرب عمامه را کنار بگذارد عزتش کنار می رود. 💎 این روایت هم تصریح دارد بر اینکه عرب و غیر عرب می توانند از عمامه بهره ببرند منتهی عرب بخاطر استفاده نکردن از عمامه موجب خسارتی خواهد شد. 💎 همانطور که ملاحظه فرمودید در این روایات عمامه به طور عام برای همه مسلمین به عنوان لباس وقار جعل شده و اختصاصی به عرب دون عرب ندارد. 💎منابع الغدير، ج 1، ص 291. «کنز العمال» طبع دوم حيدرآباد سنه 1391، جلد نوزدهم، ص 222. و ص 223. «کنز العمال» طبع دوم حيدرآباد سنه 1391، جلد نوزدهم، ص 223. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
چگونه با آیات قرآن می توان اثبات کرد عجل الله فرجه زنده هستند؟ 💎 سوره ی قدر می فرماید ((تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر )) 💎 یکی از ویژگی های آن است که تمام ملائک و روح در آن شب نازل می شوند. 💎 استدلال از اینجا شروع می شود که تنزل فعل مضارع است و دلالت بر استمرار می کند یعنی هر ساله در شب قدر ملائک نازل می شوند و اختصاصی به شب قدر نزول قرآن در چهارده قرن پیش ندارد. 💎 حالا سوال اینجا است که ملائک کجا نازل می شوند؟ 💎 پاسخ این سوال را هم کریم در دومین آیه از سوره مبارکه نحل داده است. 💎ینزل الملائکة بالروح من امره علی من یشاء من عباده ان انذروا انه لا اله الا انا فاتقون 💎 ترجمه: نازل می شوند ملائک توسط روح برای امر خدا بر هر کس از بندگانش که بخواهد... 💎پس در طی زمان حتما باید عباد برگزیده ای باشند که ملائک و روح در شب قدر بر او نازل شوند. 💎نتیجه آنکه وجود انسان کاملی که استحقاق پذیرش نزول ملائک و روح را داشته باشد در هر عصری ضروری است. و اگر ما زمین را خالی از چنین کسی بدانیم خلاف قرآن حکیم رفته ایم. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
س 💎 در زیارت ایشان که از معصوم وارد شده آمده است که بالاسر شریف رو به بایست و سی و چهار مرتبه الله اکبر و سی و سه مرتبه سبحان الله و سی و سه مرتبه الحمدلله بگو و بعد بگو... 💎 همانطور که دقت می کنید از شروع زیارت تا پایان آن باید رو به قبله باشد بخلاف زیارت علیه السلام که ابتدای زیارت زائر پشت به قبله و رو به قبر مطهر می ایستد. 💎 شاید سر اینکه در زیارت این بانو نباید رو به قبر مطهر بود و قبر را در سمت چپ باید قرار داد این آیه ی شریفه باشد. (( و اذا سالتموهن متاعا فاسالوهن من وراء حجاب )) 52 💎 ترجمه: و هرگاه چیزی از زنان درخواست می کنید از پشت حجاب بخواهید. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀