eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.6هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
6️⃣1️⃣ 🌀 به دستاورد گذشتگان اکتفا نکنیم 👤 علامه مصباح یزدی 🔹 امروز برخی از افراد -با حسن نیت- خواهان حفظ روال سنتی حوزه و پیمودن راه سلف صالح گذشته هستند و چه بسا در نظر آنان، اگر کسی قصد ایجاد تحول در حوزه را داشته باشد، در حال منحرف کردن حوزه از مسیر اصلی است! 🔹 برای گام برداشتن در این مسیر و انجام وظیفه الهی و رفع نیازهای جامعه، در وهله اول باید خودمان عمیقا روح دین را بشناسیم و شناخت خودمان از دین، دقیق باشد؛ در شناخت دین، به صرف این‌‌که گذشتگان چنین کردند و ما هم باید راه آنان را ادامه دهیم، اکتفا نکنیم؛ 🔹 بعد از شناخت دین، مسئله مهم بصیرت سیاسی و اجتماعی، شناخت نیازهای جامعه و شناخت راه‌های حل این نیاز‌هاست. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🗂 @Manahejj
🌀 انتخاب رئیس شورای علمی دین پژوهان کشور 🔹 در جلسه شورای دین پژوهان کشور با اکثریت آراء اعضای اصلی این شورا حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی به عنوان دبیر شورای علمی دین پژوهان انتخاب شد. 🔹 شورای دین پژوهان کشور مرکب از ۱۵ نفر عضو علمی است که از صاحب نظران حوزه و دانشگاه تشکیل شده است و بیش از دو دهه در زمینه های تعیین اولویت های پژوهشی و حمایت از پژوهشگران علوم اسلامی و تلاش برای تعمیق و گسترش و غنی سازی پژوهش های دینی و ارتقای سطح علمی کتب دینی اقدامات شایسته‌ای را به عمل آورده است. @Manahejj
🌀 دوازدهم بهمن آخرین مهلت برای دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان 🔹 برای فعالیت‌هایی که در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ توسط استعدادهای برتر انجام شود، تسهیلاتی از سوی بنیاد ملی نخبگان اعطا خواهد شد. سقف این تسهیلات برای طلاب مشغول به سطح ۲، ۳ و ۴ به ترتیب شش میلیون تومان، دوازده میلیون تومان و شانزده میلیون اعتبار است و افراد مشمول بر اساس عملکردی که در سامانه ثبت نمایند، از این تسهیلات بهرمند خواهند شد. 🔹 به مستعدین برتر برادر یا خواهری که تاریخ ازدواج آنها ۹۸/۷/۱ الی ۹۹/۶/۳۱ مبلغ پنج میلیون تومان اعطا می‌شود. hawzahnews.com/x9ZZz @Manahejj
🌀 ائمه جمعه پناه و ملجأ مردم هستند 🔹 ائمه جمعه نقش مهمی در پیشگیری، آسیب شناسی، جلب مشارکت مردمی و احیای امر بمعروف و نهی از منکر دارند. 🔹 قوه قضاییه نقطه نظرات ائمه جمعه برای رفع مشکلات و گره‌گشایی مردم را مورد توجه قرار می‌دهد. 🔹 نقش ائمه محترم جمعه در این دوره از تحول قوه قضاییه نقش مهمی در هدایت، نظارت و حمایت از قوه قضاییه است. @Manahejj
🌀 تصویب نقشه علمی حوزه 📝 بیست و دومین اجلاسیه اساتید عالی، خارج، مراکز تخصصی و سطح یک حوزه 👤 حجت الاسلام رستم نژاد 🔹 پس از حدود چهار سال کار کارشناسی با حضور و مساعدت ۵۰۰ استاد از مراکز تخصصی و فقهی، نقشه علمی حوزه نهایی شد و این نقشه در پاسخ گویی به نیازهای جامعه، نظام و با توجه به کار ویژه روحانیت به تصویب رسیده است. 🔹 طرح تکریم اساتید با تلاش مدیر حوزه های علمیه و دفتر رهبر معظم انقلاب بعد از دو سال به ثمر نشست. hawzahnews.com/xb224 @Manahejj
🌀 روحانیت و دنیاگرایی 📝 اندر احوالات شیخ آقابزرگ تهرانی (ره) 🔹️مرحوم آیت الله آقا بزرگ تهرانی ره به وارستگی، حرمت لهجه و آزادگی و آزادمنشی مشهور بود. با اين كه در نهايت فقر می‌زيست از كسی چيزی نمی‌گرفت. 🔹️ يكي از علمای مركز كه با او سابقه دوستی داشته است پس از اطلاع از فقر وی، در تهران با مقامات تماس می‌گيرد و ابلاغ مقرری قابل توجهی برای او صادر می‌شود. آن ابلاغ همراه نامه آن عالم به آيت الله آقا بزرگ داده می‌شود. 🔹️مرحوم آقا بزرگ پس از اطلاع از محتوا، ضمن ناراحتی فراوان از اين عمل دوست تهرانی‌اش، در پشت پاكت می‌نويسد: «ما آبروی فقر و قناعت نمی‌بريم...» و پاكت را با محتوايش پس می‌فرستد. 📗 خدمات متقابل اسلام و ايران، ص ۶۱۵ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌پ.ن: این بیان مرحوم شیخ آقابزرگ اشاره به غزل معروف حافظ دارد که: فرق‌ است‌ از‌ آب خضر‌ که‌ ظلمات‌ جای‌ اوست تا آبِ ما که منبعش الله اکبر است ما آبروی فقر و قناعت نمی‌بریم با پادشه بگوی که روزی مقدّر است @Manahejj
🌀 برای خودت برنامه بگذار، برنامه یادآوری کم کم دلتنگ حضرت خواهی شد... @Manahejj
🌀 مسؤولیت اصلی و انحصاری زن 💠 امام خامنه‌ای دام ظله 🔹 بحث سر این نیست که زن آیا می‌تواند مسئولیتی در بیرون از منزل داشته باشد یا نه -البته که می‌تواند، شکی در این نیست؛ نگاه اسلامی مطلقاً این را نفی نمی‌کند- ️بحث در این است که آیا زن حق دارد به خاطر همه‌ی چیزهای مطلوب و جالب و شیرینی که در بیرون از محیط خانواده برای او ممکن است تصور شود، نقش خود را در خانواده از بین ببرد؟ نقش را، نقش را؟ حق دارد یا نه؟ ما روی این نقش تکیه می‌کنیم. ✅ من می‌گویم مهمترین نقشی که یک زن در هر سطحی از علم و سواد و معلومات و تحقیق و معنویت می‌تواند ایفاء کند، آن نقشی است که به عنوان یک مادر و به عنوان یک همسر می‌تواند ایفاء کند؛ این از همه‌ی کارهای دیگر او مهمتر است؛ این، آن کاری است که غیر از زن، کس دیگری نمی‌تواند آن را انجام دهد. 🔻 گیرم این زن مسئولیت مهم دیگری هم داشته باشد، اما این مسئولیت را باید مسئولیت اول و مسئولیت اصلی خودش بداند.‌ ‌ 📅 ۱۳ تیر ۱۳۸۶ @Manahejj
📠 نظر اعضا 💬 دانش‌آموخته سفیران: سلام وقتتون بخیر بنده طلبه سفیران هدایت هستم؛ با معدل خوب درسها تمام شده و الان در ماه‌های آخر تعهد تبلیغی در طرح هجرت هستم. مدتی است با یکی از ارگانهای نظامی به صورت رایگان همکاری دارم که با توجه به کارهای خوبی که در منطقه تبلیغی انجام دادیم خودشان پیشنهاد استخدام بنده را دادند. اما متاسفانه وقتی با استان هماهنگ شدیم، حرف همیشگی در استخدامی‌ها که چون طلبه سفیران هستید، اجازه استخدام شما رو نداریم. لطفا مسئولین به حرف‌های خود عمل کنند. یا همونطور که میگن شما مدرک گرا نباشید، شرایط قبول کردن مدرک توسط ارگانها رو هم فراهم کنند‌. یا اگر میگن شما اجازه استخدام ندارید پس بگن که ما تبلیغ سفیران رو نکنیم و دیگران را مدیون خودمان نکنیم. در ضمن ما آماده شده‌ایم برای تبلیغ در هر شرایطی، چه نیروهای نظامی، چه روستا، چه ارگانها و ادارات دیگر. پس لطفا یا کارآمدی مد نظر باشه یا مدرک؛ که کسانی که تازه طلبه میشن، از همه چی اطلاع داشته باشند. با تشکر 〰〰〰〰〰〰 📌 مناهج: در گفتگو با مسؤولین ذی‌ربط در مورد انتقال طلاب سفیران به حوزه‌های بلند مدت یا اشتغال و استخدام آنها در ارگانهای مختلف حتی به عنوان استاد یا مدیر حوزه، بیان شده به جهت قوانین حوزوی همگی بلامانع است و قوانین همه این موارد را برای طلاب سفیران فراهم نموده است. حال دو مشکل مطرح است: 1⃣ اطلاع دقیق طلاب سفیران از حقوق خود؛ 2⃣ در مواردی که مسؤول یا ارگانی خلاف قوانین و بر اساس سلیقه طلاب سفیران را نمی‌پذیرد، چگونه حقوق خود را استیفاء کنند؟ ✅ از مسؤولین محترم خواهشمندیم موارد فوق را اطلاع‌رسانی کنند؛ مخصوصا قوانین مربوط به طلاب سفیران. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 نظر امام خامنه‌ای درباره دفتر فقه معاصر و دستاوردهای آن 👤 آیت الله شب زنده دار 🔹 پس از تقدیم کتاب [الفائق] خدمت رهبری، ایشان ابتهاج پیدا کردند و فرمودند: این کارها باید انجام شود. ✅ رهبری از طرفی طالب ایجاد تحول [در کتب درسی] هستند و از طرف دیگر قائلند عمق کتب درسی نباید کاهش پیدا کند. مجرد تعویض کتب کار غلطی است؛ مگر اینکه تعویض به کتاب برتر شود، هم در عمق و صحت مطالب و هم در نحوه آموزش. @Manahejj
🌀 چرایی راه‌اندازی دفتر فقه معاصر 👤 مصاحبه با آیت الله شب زنده دار ❓چه انگیزه­‌ای باعث شد برای پاسخگویی به مسائل فقهی معاصر، به نوشتن کتب اصولی اقدام نمائید؟ ❓دفتر فقه معاصر غیر از چاپ کتاب‌های درسی و تحقیقاتی چه فعالیت دیگری انجام می‌دهد؟ ✅ استقبال بزرگان حوزه از کتاب الفائق و تأکید بر ضرورت آن 📌 مشروح مصاحبه در سایت مناهج: Manahejj.ir/post/FeqhMoaser @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تکالیف برزمین‌مانده حوزه‌های علمیه 👤 علامه مصباح یزدی 🔹 رییس و متصدیان دانشگاهی در شیلی با چهل هزار دانشجو گفتند ما حاضریم این دانشگاه را در اختیار شما قرار دهیم، هر برنامه‌ای دارید اجرا کنید که ما را از فرهنگ فاسد آمریکایی نجات دهید. ❗️ ما حتی یک نفر نداشتیم بفرستیم آنجا! ⁉️ ما هیچ وظیفه‌ای نداریم؟!! 🔻 حال اگر افراد خارج از کشور را مسلمان نکردیم هیچ! به احتمال قوی نسل آینده ما در معرض فسادهای عقیدتی و اخلاقی فراوانی هستند. طلیعه ظاهر شده [این فسادها] که خیلی خطرناک است. ✅ باید خودمان را برای جلوگیری از گسترش این فسادها و پاسخگویی به نیازهای نوپیدا -که مسؤولیتش به عهده ماست- آماده کنیم. 📌 مناهج: بی‌شک نقش اول این عرصه، بر عهده شورای محترم عالی است؛ چراکه سیاستهای کلان حوزه علمیه موجب جهت‌دهی حوزه و روحانیت خواهد شد. طبعا سیاست‌ها می‌توانند حرکت حوزه و روحانیت را تند، کند یا حتی چه بسا در برخی ساحات، متوقف کنند. امیدواریم اعضای محترم شورای هشتم با استفاده از ظرفیت جایگاه خطیری که بر دوش دارند بتوانند حوزه‌های علمیه را در تمامی ساحات لازم بر مدار تکالیف و وظایف خود قرار دهند؛ چه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، چه بین‌المللی. @Manahejj
🌀 ظلم طاغوت بر حوزه و روحانیت 🔻 در سال ۱۳۰۴ که رضاخان بر سر کار آمد، تعداد مدارس دینی ایران ۲۸۲ باب، و تعداد طلاب ۵۹۸۴ نفر بود؛ ولی در سال ۱۳۲۰ (آخرین سال سلطنت رضاخان) تعداد مدارس به ۲۰۶ باب و تعداد طلاب به ۷۸۴ نفر کاهش یافت، و حوزه علمیه قم کمتر از ۳۰۰ نفر طلبه داشت! 📗 روحانیت و سیاست، عبدالوهاب فراتی، ص ۱۹۳ 📌 مناهج: رضاخان طی ۱۶ سال، نه تنها فرهنگ و سنن اصیل ایرانی و اسلامی را قلع و قمع کرد؛ بلکه با تمام توان به مبارزه با موجودی حوزه و روحانیت برخاست؛ تا جایی که حتی به زور سرنیزه و فشار و تهدید و به بهانه یکسان‌سازی پوشش ایرانیان، به ستیز با «لباس روحانیت» برخاست. چراکه هدف رضاخان چیزی نبود جز محو روحانیت و به تبع آن محو اسلام. ✅ اما به کوری چشم تمام معاندین و منافقین، انقلاب خمینی کبیر، کاری کرد که امروز حوزه‌های علمیه از جهات کمی و کیفی رشد غیر قابل مقایسه‌ای با پیش از انقلاب دارند. 🇮🇷 سلام و صلوات حضرت حق بر امام امت، حضرت روح‌الله... 🇮🇷 دهه فجر مبارک باد @Manahejj
🌀 جلسات مجازی معرفی نرم افزارها و پایگاه‌های اینترنتی نور ➕ تخفيف‌های ويژه در خريد محصولات نور در محدوديت‌های كرونایی، پژوهش تعطيل نيست! 🌐 صفحه ویژه برنامه‌های دهه فجر در : Noo.rs/awp8J @Manahejj
🌀 حوزه علمیه، قبل از انقلاب و پس از آن 📝 تفاوت امام با علمای گذشته 🔹 قبل از قيام رهبرمان، حوزه‏‌هاى علميه، جان و روح و طراوت نداشتند. در اين مراكز، درس و بحث و علم و تحقيقات اصولى و مطالعات و تأملات به چشم مى‏‌خورد- كه البته سعى اسلاف بزرگوار ما مشكور است؛ چون همه‏‌ى اين علوم و معارف، از دست آن‏ها به ما رسيده است- 🔻 اما آن چيزى كه محور [حوزه‌ها] بود، يعنى حركت جهت‏دار به سمت حاكميت و اقامه‏‌ى دين، وجود نداشت‏. @Manahejj
🔔 محفل هم‌سنگران هدایت سخنران: 👤حجت الاسلام محققیان موضوع: ✅ استعمار و نقش اجتماعی روحانیت ارائه گفتمان امامت: 👤حجت الاسلام غلامی تجربه نگاری: 👤حجت الاسلام بدرخانی زمان: 📅 دوشنبه۱۳ بهمن ۹۹ ⏰ ساعت ۱۳ مکان: 🏢 قم، بلوار امین، کوچه۸، فرعی۳، پلاک۱۲۷، ساختمان بنیاد هدایت @Karasy
🌀 گاهنامه تحقیقی تبیینی مناهج 📰 پرونده شماره ۲۱؛ «مصباح تحول» سایز: A3 نوع: رنگی کیفیت: چاپ 🔹 یکی از دغدغه‌های جدی حوزه و روحانیت، «تحول» است؛ تحولی که در ساحات مختلف علمی و اجرایی بتواند حوزه‌های علمیه را به قلّه‌ی رفیع کارآمدی هرچه بیشتر برساند. اما پرداختن به تحول و اساسا تحول‌خواهی، لبه تیز تیغی است که اگر حساسیت‌های لازم صورت نگیرد بجای جراحی و درمان، می‌تواند مخرّب و نابودگر باشد. 🔹 بر همین اساس در بیست و یکمین شماره از گاهنامه مناهج سراغ بیانات مهم علامه فقید حضرت آیت الله مصباح یزدی رفتیم و شروطی که ایشان به عنوان شرایط و لوازم تحول صحیح، مطرح کرده‌اند را با شما فرهیختگان محترم به اشتراک می‌گذاریم. ✅ به امید روزی که تحقق همه مراتب تحول در حوزه و روحانیت رقم بخورد و در صحنه اجتماع و حتی گستره بین‌المللی، برکاتش را نظاره‌گر باشیم. 📌 دانلود گاهنامه در کانال 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @Manahejj
manahej 21.pdf
1.67M
🌀 گاهنامه تحقیقی تبیینی مناهج 📰 پرونده شماره ۲۱؛ «مصباح تحول» 🔹 بیست و یکمین پرونده مناهج با عنوان «مصباح تحول» به پیوست تقدیم می‌شود. @Manahejj
🌀 جشنواره تخفیف آثار امام خامنه‌ای 🇮🇷 به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ✅ تا چهل درصد تخفیف راه ارتباطی و تهیه آثار: 🗓 فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انقلاب اسلامی نشانی: قم - حرم مطهر - خیابان حضرتی - مقابل درب مدرسه علمیه دارالشفا 📞 تماس 37702852-025 @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 خداوند متعال به دست امام خمینی آرزوی تمام انبیاء و مرسلین را برآورده ساخت 🎥 نقل امام جمعه بغداد از قول شهید صدر 💠 پیام شهید صدر به حضرت امام: من آماده‌ام وکیل شما در کوچکترین روستای ایران باشم تا به اسلام خدمت کنم. در حالی این پیام را برای امام خمینی فرستاد که در عراق، کشورهای خلیج فارس، لبنان و عرب‌های نقاط مختلف جهان، مقلد او بودند. 🔺 شهید صدر در نهایت فقط بخاطر ایران و انقلاب اسلامی و به دست شخص صدام شهید شد. @Manahejj
🌀 روحانیت و دنیاگرایی 📝 اندر احوالات مرحوم مدرس افغانی (ره) ✅ مدد ز غیر تو ننگ است یا علی مددی 🔹 مرحوم استاد مشهور ادبیات عرب در [زمان سکونتش در نجف]، حجره نداشت و شب‌ها در صحن مطهر حضرت اميرالمؤمنين سلام الله علیه می‌خوابيد و روزها، اغلب در وادی السلام، در سايه ديوار قبور و حجره‌هاي آن، مدتي را به استراحت مي‌پرداخت. 🔹 وی می‌گفت سرور و خوشحالی من زمانی بود كه برای درس دادن به بعضی از آقازاده‌ها به مدارس يا منازل‌شان می‌رفتم. گاه اتّفاق می‌افتاد كه من در آن هوای گرم برای تدريس پيش آنها می‌رفتم ولی به من می‌گفتند امروز حوصله نداريم؛ باشد براي فردا! 🔹 روزی از روزها در وادی‌السلام در شدّت گرما، شديداً احساس تشنگی كردم. اين طرف و آن طرف دنبال آب بودم. ديدم كمی آب در حال جريان است؛ بدون اين كه به فكرم برسد كه اين نواحي كه چشمه ندارد. در حال نوشيدن آب بودم كه ناگهان عربی فرياد زد: چه كار می‌كنی؟ چرا از اين آب می‌خوری؟ گفتم: خيلی تشنه بودم. گفت: اين آب مرده‌شورخانه است. 🔹 از اين وضع چنان منقلب و دل شكسته شدم كه از همانجا به حرم مطهر اميرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه رفتم و گريان تا صحن مطهر حضرت دويدم و پشت در صحن -كه ظهرها بسته می‌شد- ايستادم تا در باز شد و خود را مقابل ايوان رساندم و روبه‌روی ضريح مطهر ايستادم و با زبانِ دل شروع كردم با مولايم حرف زدن؛ 🔹 گفتم: «آقا جان! اگر من در اين شهر غريبم، در شهر خود كسي بودم. يا اميرالمؤمنين! اين قدر مرا تحت فشار قرار داده است. من مهمان شمايم. شما كه می‌دانيد من آنجا كسی بودم. آيا اين است اسم هم جواري مولا جان؟ آيا اينگونه با پناهندگان درگهت رفتار می‌كنی؟» 🔹 گوشه‌ای نشستم. بعد از گذشت چند ساعت، ديدم شخصی آمد نزديكم و گفت: شما شيخ محمدعلی هستيد؟ گفتم: بله. گفت: آقا شما را می‌خواهد. گفتم: آقا كيست؟ گفت: آقای سيد ابوالحسن (اصفهانی). گفتم: آقای سيد ابوالحسن از كجا مرا می‌شناسد؟ از من چه می‌خواهد؟ گفت: نمی‌دانم. وقتی خدمت ايشان رسيدم، با خنده سؤال كرد: شما شيخ محمدعلی هستی؟ گفتم: بله. گفت: مَثَل من مَثَل سقّاست كه مشک آب را بر دوش دارد و به تشنگان آب می‌دهد. بعد دستور داد كه به مقدار كفاف به زندگی من رسيدگی شود. 📗 زندگینامه مرحوم مدرس افغانی b2n.ir/486268 @Manahejj
🌀 غربت امام در بدنه حوزه علمیه؛ تحریف یا واقعیت؟ 📝 بازخوانی روایات تاریخی از چگونگی تحقق انقلاب اسلامی 🔸 امروز زمزمه‌هایی مطرح می‌شود که حضرت امام -رضوان الله تعالی علیه- در مبارزه با طاغوت در حوزه علمیه و بین حوزویان تنهای تنها بود. می‌گویند «تنهایی امام» هم نه به این معنا که موضع بقیه در برابر امام، سکوت بوده؛ بلکه نداهایی در حوزه بلند بود که با سنگ‌اندازی‌های خود موجب رنجش دائمی حضرت امام می‌شدند و اساسا حوزه علمیه با تحقق انقلاب اسلامی همراه و هم‌مسیر نبوده است و این صرفا کار شخص امام بوده است. ❓این ادعا تا چه حدی درست است و تا چه حدی نادرست؟! آیا در دل حوزه علمیه کسی برای یاری امام نبود؟ آیا امام بدون استفاده از بدنه حوزه علمیه و حوزویان می‌توانست پیام الهی نفی طاغوت را به گوش مردم برساند؟ آیا اصلا بدون استفاده از بدنه حوزه علمیه، امکان رسیدن صدای امام امت به توده‌های مختلف مردم در اقصی نقاط ایران وجود داشت؟! ✅ بی‌شک یکی از بهترین مستندات برای درک درست از آن زمان و برهه تحقق انقلاب اسلامی، اشارات تاریخی و بیانات امام خامنه‌ای است؛ روحانی و مبارز انقلابی که از ابتدای مبارزات در گرماگرم تمام وقایع انقلاب و شورش و خروش علیه طاغوت حضور داشته و راوی مطمئن و آگاهی برای روایت حوادث منتهی به انقلاب اسلامی و وقایع پس از آن است. 📌 با مناهج همراه باشید... @Manahejj
🌀 نقش ویژه روحانیت از سال ۴۱ تا ۵۷ 📝 تبلیغ و مبارزه علیه رژیم پهلوی 💠 امام خامنه‌ای 🔹 اگر روحانیت و طلبه‌های معمّم نبودند، این انقلاب شكل نمی‌گرفت. شانزده سال -از سال ۱۳۴۱ تا سال ۱۳۵۷- طلبه‌ها به سرتاسر كشور سفر می‌كردند و در هر شهر و روستا و منطقه‌ای -حتی در پادگانهای ارتشی- اسلام و مبارزه علیه رژیم را تبلیغ می‌كردند. 🔹 دستگاه حكومتی هم نمی‌توانست مانع آنها شود. با یک طلبه چه می‌توانستند بكنند؟ همه‌ی حقوق ماهانه‌ای كه طلبه‌ی یک لاقبا از حوزه‌ی علمیّه می‌گرفت، به قدر حقوق پنج روز یك كارمند دون‌پایه بود. یك رژیم ستمگر با چنین آدمی چه می‌توانست بكند؟ او را به زندان می‌انداختند. تاجر نبود كه پول و سرمایه‌اش را مصادره كنند. كارمند دولتی نبود كه حقوقش را ببرند. به زندان می‌رفت و مردم بیشتر به او علاقه‌مند می‌شدند. لذا رژیم نمی‌توانست كاری بكند. 🔹 نیروی طلبگیِ روحانیت با همین سازمان رسمی و با استفاده از اعتقاد عمیق مردم به خود، به سراسر كشور می‌رفت و نهضت، امام، مبارزه، جمهوری اسلامی و ضدیّت با استكبار را تبلیغ می‌كرد و معنای استكبار را به همه می‌فهماند؛ 🔺 و الّا مردم آمریكا را نمی‌شناختند. مردم ایران سالهای متمادی از سیاست دور افتاده بودند. در گوشه و كنار كشور این شناخت را به مردم تزریق كردند. آن روزها جوانان دانشجو و دانشگاهیِ بسیاری، از تبلیغات روحانیون استفاده كردند. آن روزها ایادی استكبار به روحانیون مؤثّر و فعّال می‌گفتند: شما دانشجویان را گمراه می‌كنید! گمراهی از نظر آنها این بود كه روحانیون مردم را به مبارزه می‌كشاندند. تأثیر روحانیت تا به این حدّ است. 📅 ۱۰ آبان ۱۳۷۴ @Manahejj
🌀 زمینه استفاده بهتر و بیشتر اساتید خبره حوزه در مسائل قضایی فراهم شود 👤 آیت الله حسینی بوشهری؛ دیدار با معاون حقوقی و امور پارلمانی قوه قضائیه 🔹 باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که بخشی از دروس خارج اساتید، درباره مسائل قضاء از جمله حدود، دیات و... باشد. 🔹 اگرچه تعاملات خوبی بین مجموعه نظام و حوزه های علمیه وجود دارد اما همچنان بین آنچه که هست و آنچه که باید باشد، فاصله بسیار است. 🔹 انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است. رابطه حوزه و انقلاب، یک رابطه دوسویه است. از جهتی، حوزه، مادر انقلاب است و از طرفی به برکت این انقلاب، آوازه حوزه نیز در تمام کشورها پیچیده است؛ بنابراین باید از ظرفیت حوزه و اساتید برجسته آن که برخی از آنها از استوانه های علمی حوزه به شمار می‌آیند، بهتر استفاده کرد. hawzahnews.com/news/941902 @Manahejj
🌀 سخنرانی تلویزیونی امام خامنه‌ای در سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها 📺 رهبر انقلاب در سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها با مردم سخن خواهند گفت. 🔺 این سخنرانی ساعت ده روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی یک و خبر و رادیو ایران پخش خواهد شد. 📌 سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، هر سال با حضور هزاران نفر از مداحان و شاعران اهل بیت علیهم‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، این دیدار از طریق ارتباط تلویزیونی انجام خواهد شد. @Manahejj