هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 ما #وسط_میدان هستیم، بعضی آقایان وسط میدان نیستند!
من مثل کسی که تیرها را خورده، وقتی میگوییم تیرها از کدام طرف میآید باور نمیکنند!!!
🔹 من احساس میکنم این وضعیت را بسیاری از بزرگان حوزه درست توجه نمیکنند!
مسائلشان یک مسائل دیگری است، حرفشان یک حرف دیگری است، کارشان یک کار دیگری است!
حساسیتهایشان اصلا #ربطی به این حساسیتهایی که ما داریم و #وسط_میدان هستیم ندارد!
❗️ بالاخره وقتی یک نفر از خود جماعت رفته وسط میدان، آنجا #تیرها را خورده دشمن را دیده، وقتی بر میگردد و میگوید از این طرف میزنند باید باور کنند؛ اما باور نمیکنند!!!
بعضی آقایان خودشان وسط میدان نیستند ما هم که آنجا وسط میدان هستیم و بالاخره میفهمیم آدم چه حالی پیدا میکند وقتی میگوییم برایشان قابل باور نیست!
اشکال کار این است!
#امام_حوزه
📆 دیدار با جامعه مدرسین۷۹.۷.۱۵
نرم افزار حوزه روحانیت ص۹۸۹
@HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 فریضه فوری
🎥 امام خامنهای
🔸 نباید از این جنگ رسانهای و تبلیغاتی غفلت کنیم.
سیاست قطعی رسانههای معاند تحریف واقعیت است.
⛔️ تحریف امام؛
⛔️ تحریف ۴۰ سال انقلاب؛
⛔️ بزرگنمایی نقطه ضعفهای کوچک.
✅ حقایق باید #تبیین شود.
⚠️ هر تلاشی جهاد نیست...
❓ما در کجای این جبهه ایستادهایم؟
#جهاد_تبیین
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 فریضه فوری 🎥 امام خامنهای 🔸 نباید از این جنگ رسانهای و تبلیغاتی غفلت کنیم. سیاست قطعی رسانهه
🌀 پرونده نفوذ در حوزههای علمیه!
❓سؤالی که مطرح است این است که آیا درون حوزههای علمیه نیز هستند افرادی که عملا در خط تبلیغاتی دشمن یعنی تحریف امام، تحریف دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب، بزرگنمایی نقطه ضعفهای کوچک و ... فعال باشند؟
❇️ به نظر، مرور برخی فرازهای منشور روحانیت برای تنبه و دقت بیشتر، لازم است.
🔹 در ادامه بخشهایی از منشور روحانیت که مرتبط با این موضوع هست خواهد آمد.
با مناهج همراه باشید...
#نفوذ_در_حوزه
@Manahejj
🌀 مارهای خوش خط و خال حوزوی!
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 1️⃣
🔸 راستی اگر كسی فكر كند كه استعمار، روحانیت را با این همه مجد و عظمت و نفوذ، تعقیب نكرده و نمیكند، سادهاندیشی نیست؟
🔻 ... یقیناً اگر جهانخواران میتوانستند، ریشه و نام روحانیت را میسوختند ولی خداوند همواره حافظ و نگهبان این مشعل مقدس بوده است و إنشاءالله از این پس نیز خواهد بود؛ به شرط آنكه حیله و مكر و فریب جهانخواران را بشناسیم.
البته این بدان معنا نیست كه ما از همهی روحانیون دفاع كنیم، چرا كه روحانیون وابسته و مقدسنما و تحجرگرا هم كم نبودند و نیستند.
🔻 در حوزههای علمیه هستند افرادی كه علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عدهای با ژست تقدسمآبی چنان تیشه به ریشهی دین و انقلاب و نظام میزنند كه گویی وظیفهای غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدسنمایان احمق در حوزههای علمیه كم نیست.
🔻 طلاب عزیز لحظهای از فكر این مارهای خوش خط و خال كوتاهی نكنند؛ اینها مروّج اسلام آمریكاییاند و دشمن رسولالله.
آیا در مقابل این افعیها نباید اتحاد طلاب عزیز حفظ شود؟
#نفوذ_در_حوزه
#منشور_روحانیت
@Manahejj
🌀 اولین و مهمترین راه شناسایی خط نفوذ در حوزههای علمیه
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 2️⃣
🔸 استكبار وقتی كه از نابودی مطلق روحانیت و حوزهها مأیوس شد، دو راه را برای ضربهزدن انتخاب نمود:
➖ یكی راه ارعاب و زور؛
➖ دیگری راه خدعه و نفوذ.
🔻 در قرن معاصر وقتی حربهی ارعاب و تهدید چندان كارگر نشد، راههای #نفوذ تقویت گردید.
♨️ اولین و مهمترین حركت، القای شعار جدایی دین از سیاست است؛
كه متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازهای كارگر شده است تا جایی كه دخالت در سیاست، دون شأن فقیه و ورود در معركهی سیاسیون، تهمت وابستگی به اجانب را به همراه میآورد. یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشتهاند.
🔻 گمان نكنید كه تهمت وابستگی و افترای بیدینی را تنها اغیار به روحانیت زده است؛ هرگز. ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب كاریتر از اغیار بوده و هست.
🔻 در شروع مبارزات اسلامی اگر میخواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب میشنیدی كه شاه شیعه است!
عدهای مقدسنمای واپسگرا همهچیز را حرام میدانستند و هیچكس قدرت این را نداشت كه در مقابل آنها قد علم كند.
#خون_دلی كه پدر پیرتان از این دستهی متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهای دیگران نخورده است.
🔻 وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احكام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود كه از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست و حكومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد.
بهزعم بعض افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تكریم بود كه حماقت از سراپای وجودش ببارد والاّ عالم سیاست و روحانی كاردان و زیرک، كاسهای زیر نیم كاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزهها بود كه هركس كج راه میرفت متدینتر بود.
‼️ یاد گرفتن زبان خارجی كفر و فلسفه و عرفان گناه و شرک بهشمار میرفت.
#نفوذ_در_حوزه
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
🌀 مراقبت از سرایت خط فکری نفوذ به طلاب جوان
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 3️⃣
🔸 علمای دینباور در همین حوزهها تربیت شدند و صفوف خویش را از دیگران جدا كردند. قیام بزرگ اسلامیمان نشأت گرفته از همین بارقه است. البته هنوز حوزهها به هر دو تفكر [اسلام ناب و اسلام آمریکایی معتقد به جدایی دین از سیاست] آمیختهاند و باید مراقب بود كه تفكر جدایی دین از سیاست از لایههای تفكر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نكند؛
🔹 و یكی از مسائلی كه باید برای طلاب جوان ترسیم شود، همین قضیه است كه چگونه در دوران وانفسای نفوذ مقدسین نافهم و سادهلوحان بیسواد، عدهای كمر همت بستهاند و برای نجات اسلام و حوزه و روحانیت از جان و آبرو سرمایه گذاشتهاند.
اوضاع مثل امروز نبود؛ هركس صد در صد معتقد به مبارزه نبود، زیر فشارها و تهدیدهای مقدسنماها از میدان به در میرفت.
🔹 ترویج تفكر شاه سایهی خداست و یا با گوشت و پوست نمیتوان در مقابل توپ و تانك ایستاد و اینكه ما مكلف به جهاد و مبارزه نیستیم و یا جواب خون مقتولین را چه كسی میدهد و از همه شكنندهتر، شعار گمراه كنندهی حكومت قبل از ظهور امام زمان علیهالسلام باطل است و هزاران إن قُلت دیگر، مشكلات بزرگ و جانفرسایی بودند كه نمیشد با نصیحت و مبارزهی منفی و تبلیغات جلوی آنها را گرفت. تنها راه حل، مبارزه و ایثار و خون بود كه خداوند وسیلهاش را آماده نمود.
🔹 علما و روحانیت متعهد سینه را برای مقابله با هر تیر زهرآگینی كه به طرف اسلام شلیك میشد، آماده نمودند و به مسلخ عشق آمدند. اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه در عاشورای ۱۵ خرداد رقم خورد.
در ۱۵ خرداد ۴۲ مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها این بود، مقابله را آسان مینمود.
♨️ بلكه علاوه بر آن، از داخل جبهه خودی گلولهی حیله و مقدسمآبی و تحجر بود؛ گلولهی زخم زبان و #نفاق و دو رویی بود كه هزار بار بیشتر از باروت سرب، جگر و جان را میسوخت و میدرید. در آن زمان روزی نبود كه حادثهای نباشد، ایادی پنهان و آشكار آمریكا و شاه به شایعات و تهمتها متوسل شدند؛ حتی نسبت تارکالصلوة و كمونیست و عامل انگلیس به افرادی كه هدایت مبارزه را بهعهده داشتند، میدادند.
#نفوذ_در_حوزه
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 عید مبعث مبارک
امشب قلم زدند پریشانی مرا
با تو رقم زدند مسلمانی مرا
قرآن بخوان و راه خدا را نشان بده
توحید را نشان زمین و زمان بده
قرآن بخوان و با نفس آسمانی ات
این مردههای روی زمین را تکان بده
قرآن بخوان و بال مرا از قفس بگیر
اندازه شعور پرم آسمان بده
جز با صدای عشق مسلمان نمیشوم
پس لطف کن خودت درِ گوشم #اذان بده
#مبعث
@Manahejj
🌀 تشکیل نظام سیاسی، لازمه تحقق اهداف بعثت انبیاء
💠 امام خامنهای
🔸 با آمدن پیغمبر یک نظام سیاسی به وجود میآید...
🔹 هدف این است که یک نظام سیاسی به وجود بیاید- که بتواند این اهداف را با تشکیل برنامهها و مناسبات اجتماعی و مناسبات گوناگون بشری تحقّق ببخشد.
✅ در این نظام سیاسی، آئین حکمرانی از کتاب خدا گرفته میشود و از آنچه خدای متعال بر پیغمبر نازل میکند.
📌 متن کامل در پست بعد👇🏻
#اسلام_ناب_محمدی
#مبعث
@Manahejj
🌀 تشکیل نظام سیاسی، لازمه تحقق اهداف بعثت انبیاء
💠 امام خامنهای
🔸 با آمدن پیغمبر یک نظام سیاسی به وجود میآید، یعنی هدف این است که یک نظام سیاسی به وجود بیاید -حالا اینکه کدام پیغمبر توفیق پیدا کرد این کار را بکند و کدام توفیق پیدا نکرد بحث دیگری است،
🔹 لکن هدف این است که یک نظام سیاسی به وجود بیاید- که بتواند این اهداف را با تشکیل برنامهها و مناسبات اجتماعی و مناسبات گوناگون بشری تحقّق ببخشد.
✅ در این نظام سیاسی، آئین حکمرانی از کتاب خدا گرفته میشود و از آنچه خدای متعال بر پیغمبر نازل میکند، که میفرماید: فَبَعَثَ اللهُ النَّبِیّینَ مُبَشِّرینَ وَمُنذِرینَ وَ اَنزَلَ مَعَهُمُ الکتٰبَ بِالحَقِّ لِیَحکُمَ بَینَ النّاسِ فیمَا اختَلَفوا فیه؛
«لِیَحکُمَ» یعنی «لِیَحکُمَ کتاب»؛ این کتاب حکم کند بین مردم در آنچه باید انجام بدهند، و حاکم او است در همهی تنظیمهای اجتماعی. این در سورهی بقره است،
در سورهی مائده [میفرماید]: وَلیَحکُم اَهلُ الاِنجیلِ بِما اَنزَلَ اللهُ فیهِ؛
انجیل حاکم است؛ یعنی دستور حکمرانی از انجیل گرفته میشود برای اهل انجیل؛
و همچنین در [مورد] پیغمبران دیگر که در آیات «وَ مَن لَم یَحکُم بِما اَنزَلَ اللهُ فَاُولئٰکَ هُمُ الکافرون» و «اُولئٰکَ هُمُ الظٰلِمونَ» و «اُولئٰکَ هُمُ الفسِقونَ» هست، در همهی اینها آن چیزی که منبع و منشأ حکمرانی است و دستور حکمرانی و برنامههای حکمرانی از آن گرفته میشود، عبارت است از کتاب الهی که به پیغمبر نازل شده است؛ این اصول و اساس در آن [کتاب] است؛ و همهی برنامههای بشری در چهارچوبِ این اصول بایستی گذاشته بشود.
🔹 این، دستور حکمرانی است لکن این دستور حکمرانی را چه کسی عمل بکند؟
بدون وجود یک مدیریّت و یک فرماندهی که این دستور عملیّاتی نخواهد شد؛ پس یک مدیریّتی لازم است و این مدیریّت و این راهبریِ اساسی مربوط به خود شخص پیغمبر است؛
یعنی پیغمبر اکرم و همهی پیغمبران -نبیّ مکرّم اسلام و قبل از او پیامبران دیگر- مدیران و فرماندهانی هستند که موظّفند حکمرانیِ دینی و الهی در جامعه را که محصول بعثت پیغمبران است و با کتاب الهی ارائه میشود، اجرا کنند و این را تحقّق ببخشند.
🔹 البتّه این راهبری و فرماندهی یک جور نیست؛ در بعضی از موارد خود پیغمبر، شخص شخیص پیغمبر، متکفّل و متعهّدِ این فرماندهی است؛ مثل حضرت داوود، حضرت سلیمان، پیغمبر معظّم اسلام -که خود اینها در رأس حکومت قرار گرفتند و اجرای امور را خودشان متکفّل شدند- گاهی هم در مواردی پیغمبر حاکمی را معیّن میکند به امر الهی؛ مثل آن پیغمبری که این هم در قرآن در سورهی بقره است که «اِذ قالوا لِنَبِیٍّ لَهُمُ ابعَث لَنا مَلِکًا نُقاتِل فی سَبیلِ الله»؛
مردم که زیر فشار بودند و مشکلات داشتند، به پیغمبر مراجعه کردند که او برایشان یک حکمرانی را انتخاب کند و او هم حکمران را انتخاب کرد؛ قالَ لَهُم نَبِیُّهُـم اِنَّ اللهَ قَد بَعَثَ لَکُم طالوتَ مَلِکًا؛
طالوت شد فرمانده. بنابراین پیغمبر راهبر است و فرمانده اصلی و گردانندهی اصلی است لکن اجرای کار به دست یک کس دیگری است غیر از آن پیغمبر، که در این مثال طالوت است و امثال آن هم قطعاً در تاریخ نبوّتها کم نیست و زیاد هست.
🔹 یک وقت دیگر هم این جور است که پیغمبر کسی را معیّن نمیکند لکن خود او دارای موقعیّتی است در دستگاه حکومت که امر او نافذ است؛ مثل حضرت یوسف که امر او هم در دستگاه آن حکومت -که آن حکومت هم بتدریج گرایش به دین حضرت یوسف پیدا کرد- نافذ بود و کارها را انجام میداد، در حالی که حاکم مطلق هم نبود.
📅 ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
📗بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث
@Manahejj
🌀 اعمال شب و روز مبعث
❇️ یکی از اعمال ویژه، زیارت حضرت امیرالمؤمنین صلوات الله و سلامه علیه است.
📌 زیارت مجازی حضرت امیر برای جاماندگان:
https://www.ImamAli.net/vtour/
#مبعث
#مراقبه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 خیانت بزرگ روحانیون مقدّسنما
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 4️⃣
🔸 واقعاً روحانیت اصیل در تنهایی و اسارت، خون میگریست كه چگونه آمریكا و نوكرش پهلوی میخواهند ریشهی دیانت و اسلام را بركنند و عدهای روحانی مقدّسنمای ناآگاه یا بازیخورده و عدهای وابسته كه چهرهشان بعد از پیروزی روشن گشت، مسیر این #خیانت_بزرگ را هموار مینمودند.
♨️ آنقدر كه اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است؛ و نمونهی بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین علیهالسلام كه در تاریخ روشن است.
📌 مناهج:
عجیب و مضحک اینکه سکولارهای حوزوی، در حسرت زمان پهلوی و عهد سلاطینی هستند که نه تنها هیچ اعتقادی به دین نداشتند بلکه علنا با دین و حوزه و روحانیت، دشمنی مستقیم داشتند.
#نفوذ_در_حوزه
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
🌀 مقدّسمآبان حوزوی اصلاح نشدند؛ بلکه نقاب عوض کردند
♨️ طلاب جوان باید بدانند
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 5️⃣
🔸 #طلاب_جوان باید بدانند كه پروندهی تفكر این گروه همچنان باز است و [تنها] شیوهی مقدسمآبی و دینفروشی عوض شده است.
شكست خوردگان دیروز، سیاستبازان امروز شدهاند!!
یک.
آنها كه به خود اجازهی ورود در امور سیاست را نمیدادند، پشتیبان كسانی شدند كه تا براندازی نظام و كودتا جلو رفته بودند.
غائلهی قم و تبریز با هماهنگی چپیها و سلطنتطلبان و تجزیهطلبان كردستان تنها یک نمونه است كه میتوانیم ابراز كنیم كه در آن حادثه ناكام شدند ولی دست برنداشتند و از كودتای نوژه سر برآوردند؛ باز خدا رسوایشان ساخت.
دو.
دستهای دیگر از روحانینماهایی كه قبل از انقلاب، دین را از سیاست جدا میدانستند و سر به آستانهی دربار میساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی كه برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید كشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند!
سه.
دیروز «مقدسنماهای بیشعور» میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز میگویند مسؤولین نظام كمونیست شدهاند!
تا دیروز مشروبفروشی و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه را مفید و راهگشا میدانستند، امروز از اینكه در گوشهای خلاف شرعی كه هرگز خواست مسؤولین نیست رخ میدهد، فریاد وا اسلاما سر میدهند!
چهار.
دیروز حجتیهایها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحهی مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمهی شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند!
پنج.
ولایتیهای دیروز كه در سكوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریختهاند در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شكستهاند و عنوان ولایت برایشان جز تكسب و تعیّش نبوده است، امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را میخورند!!
📌 مناهج:
امام راحل حتی از نقاب و تاکتیک جدید سکولارهای حوزوی پرده برداشت؛ تا خیال نکنیم با همان تاکتیکهای قدیمی همچنان باید دنبالشان بگردیم.
امروز شاید هیچیک از آنها نگوید باید فسق و فجور زیاد شود تا امام زمان بیاید، اما در تضعیف نظام اسلامی، همداستانند! در فریادهای بظاهر مقدس جدایی دین از سیاست، در بزرگکردن نقاط ضعف و سیاهنمایی...
⚠️ أمارات شناخت این جماعت، واضح است.
#نفوذ_در_حوزه
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 معنای عشق به رهبری
🎥 خاطره آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) از جلسه دیدار با امام خامنهای
#امام_حوزه
#مصباح_انقلاب
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 اولین و مهمترین راه شناسایی خط نفوذ در حوزههای علمیه 📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزه
🌀 رازگشایی از اهداف حضرت آیت الله حائری (ره) در بازتأسيس حوزه قم
📝 نقدی بر تقریر سکولار محقق داماد از صد سال حوزه قم
👤 مصاحبه با محمدصادق ابوالحسنی
➖ ادعای محقق داماد در نشست صدسالگی حوزه:
شیخعبدالکریم با جداکردن حوزه از سیاست، روحانیت را دوباره در دل مردم محبوب کرد و همین رویه بعدا در دوره آیتالله بروجردی نیز استمرار یافت!!
اما با وقوع انقلاب اسلامی، دوباره روحانیت وارد سیاست شد و به آن شرط حاجشیخ عمل نشد و بعد از گذشت ۴۰ سال هم میبینیم که مردم از روحانیت فاصله گرفتند!! آقای محققداماد، با این اظهارات یک دوقطبی بین حرکت تاریخی آیتالله حائری و رهبری امامخمینی ایجاد کرده و عملا حوزه علمیه را به جدایی از سیاست دعوت کردند.
❇️ نقد محمدصادق ابوالحسنی:
آقای محققداماد اول به طرح یک سوال میپردازند که چرا حاجشیخ، حوزه قم را تاسیس کرد و انگیزه وی چه بود؟ بعد گزارشهای تاریخی گوناگونی بیان میکنند که کاستیهای زیادی دارد. سپس با نگاه خاص خودشان، یک تحلیلی در خلال گزارشها ارائه میدهند و نظریهپردازی و نتیجهگیری خود را به اتمام میرسانند.
تحلیل کردن تاریخ، اصولی دارد و هرکس دنبال نظریهپردازی تاریخی است، باید شرایط آن را مراعات کند...
بهنظر من در نظریهپردازی آقای محققداماد نیز این شرایط مهم رعایت نشد...
📌 متن کامل و دقیق این نقد را در مناهج بخوانید:
Manahej.ir/post/Taqrir-Secular
#سکولارهای_حوزوی
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
🌀 انحراف آسان!
💠 امام خامنهای
❇️ این نکات ریز را باید جوانان ما درک کنند...
#مغز_سیاسی
#بصیرت_سیاسی
@Manahejj
شعبان 1443.pdf
1.09M
🌀 جدول مراقبهی شعبانیه
📝 اعمال و اذکار ماه شعبان
📿 در ماه شعبان با تکرار ذکر «لا إله الاّ الله، وَ لا نَعْبُدُ إلاّ إیّاهُ، مُخْلِصینَ لَهُ الدّین وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرکُون» میگویی: إله و معبود و مطلوبی جز «الله» در هستی نیست.
📿 پس باید دل به او سپرد، و جز او را عبادت نمیکنیم، خالصانه دین را برای او میدانیم، هرچند مشرکان جهتهای فراوان دیگری را پیش روی ما میگذارند تا از دین خدا عدول کنیم و به مکتبها و تئوریهای آنها برگردیم.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔹 اعمال آورده شده در جدول مراقبه، مخصوص کل ماه است که برای آسان شدن انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام عمل و اذکار هر روز، خانهی مربوط را علامت بزنید.
🔹 البته هرکس مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کند و لازم نیست همهی اعمال را انجام دهید.
📚 منابع:
1️⃣ اقبال الاعمال
2️⃣ مفاتیح الجنان
#نشر_حداکثری
#جدول_مراقبه
#مراقبه_شعبان
#شعبان
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 گزارش استهلال ماه شعبان المعظم
🔸 دفتر رهبر انقلاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای، در اطلاعیهای اعلام کرد ماه رجب ۲۹ روزه بوده؛ بنابراین امروز روز اول ماه شعبان ۱۴۴۳ است.
❇️ مناطقی که هوا صاف بود و هلال رؤیت شد:
➖ استان کرمان:
یک گروه ۴ نفره در سیرجان توانستند ابتدا با دوربین سپس با #چشم_عادی (غیر مسلح) هلال را رؤیت کنند.
➖ استان خراسان رضوی:
گروه طلاب مشهد مقدس با دوربین (مسلح)
➖ استان خراسان شمالی:
رصدخانه بجنورد با تلسکوپ (مسلح)
📌 متن کامل گزارش:
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=49699
#گزارش_استهلال
@Manahejj
🌀 حوزه علمیه هیچ کاری با قرآن ندارد
📝 رکن حوزه فقط فقه و اصول است
👤 آیت الله جوادی آملی
🔸 ضرورت حضور قرآن در جامعه از راه حوزه باید باشد. حوزه هم علوم فراوانی دارد منتها آنها #جنبی هستند؛
ولی رکن اساسی [حوزه] فقه و اصول است. علوم اصلی و عنصر اصلی و رگ حیات حوزه همان فقه و اصول است.
🔻 اجتهاد در اصول بدون قرآن
اصول از اول تا آخر هیچ ارتباطی با قرآن ندارد. ممکن است کسی در تمام مدت عمر اصلاً قرآن را ندیده باشد و در اصول مجتهد باشد. شما این جلد اول کفایه را ده بار تدریس بفرمایید، یک آیه ندارد که مثلاً مطلبی باشد که فنی به آیه تمسک بکند!
اما جلد دوم کفایه دو تا آیه است، همه، بدون استثنا -همه محققین- میگویند که این را ما «تشحیذاً للأذهان» میآوریم وگرنه دلیل حجیت خبر واحد، نه آیه «نبأ» است نه آیه «نفر» این همه هشت میلیارد [جمعیت زمین] که به خبر واحد عمل میکنند که آیه «نبأ» ندارند آیه «نفر» ندارند، این بنای عقلاء است و موثّقی خبری آورد به آن عمل میکنند، ما هم همین هستیم، انبیاء هم همینطور بودند، اولیاء هم همینطور بودند، ائمه هم همین روش را داشتند، من که یادم نیست یک محقق اصولی به آیه «نبأ» یا «نفر» تمسک بکند هر کس نقل کرد برای اشکال و «تشحیذاً للأذهان» است.
پس جلد اول و جلد دوم کفایه را دهها بار شما تدریس بکنید یک آیه در آن نیست که علم اصول به آیه تکیه کند، هیچ! این یک عنصر اصلی حوزه است.
⚠️ در فقه آیات هست اما...
فقه چرا، آیات هست، اما اگر هم آیات در یک مسئلهای باشد یا مطلق است یا عام، مخصصاتش مقیداتش به وسیله روایات بیان شده است، مثلاً شما اول تا آخر فقه را که تدریس کردید و میکنید، ببینید کجا فقط به یک آیه تمسک کرده باشد! اگر هم باشد گاهی برای تأیید است، چون اگر باشد به نحو اطلاق است یا به نحو عموم است که همان اطلاق و عموم به اضافه مقیدات و مخصصات در روایات ما فراوان است.
♨️ حوزه هیچ کاری با قرآن ندارد!
بنابراین حوزه یعنی حوزه! هیچ یعنی هیچ! کاری با قرآن ندارد و اگر قرآن را ما در بالای سر نگذاریم و به حوزه نیاوریم و در زیر چتر قرآن نباشیم، آن هدف والایی که قرآن دارد حاصل نمیشود.
این [قرآن] نیامد بگوید که ما فقط آمدیم زندگی را به شما یاد بدهیم که بعد بیایید بهشت! اینها سرجایش محفوظ است اینها را گفته است، گفته ما آمدیم شما را زنده بکنیم، این زندگی چیست؟ ﴿یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ﴾ این چه حیاتی است؟ به مردم زنده خطاب میکند، به متمدّنان آن روز هم خطاب میکند.
پس معلوم میشود که زندگی دیگری است، حیات دیگری است، یک نحو زندگی است یک نحو جامعه زنده است، یک نحو اقتصاد زنده است، یک نحو ملت زنده است، یک نحو امت زنده است که قرآن دوست دارد.
✅ بنابراین الا و لابد حوزه باید در خدمت قرآن باشد: یا تفسیر ترتیبی، یا تفسیر موضوعی، یا «علوم القرآن» یا امثال ذلک که بالاخره مشخص بشود این برای ما آمده است.
📗 مباحث علوم القرآن جلسه اول
📅 ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
📌 مناهج:
آیا وقت آن نرسیده که در کنار فقه و اصول، رکن دیگری به علوم اصلی حوزههای علمیه افزوده گردد؟
امیدواریم شورای عالی برای این مهم تدبیری بیندیشند.
#قرآن
#شورای_عالی
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشتهاند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساختهاند...
📕 (منشور روحانیت امام خمینی)
⚫️ تصویر روحانی شهید و امام جماعتی که امروز در انفجار تروریستی پاکستان به فیض شهادت نائل آمد
@HozeTwit
🌀 گلایه از عدم اقدام عملی در عرصه جهاد تبیین
👤 امام جمعه تبریز
🔸 همه در رابطه با جهاد تبیین سخن میگویند، اما متاسفانه اقدام عملی در این زمینه نمیبینیم و میترسیم که این بحث نیز همانند گام دوم انقلاب در حد بیانیه و اطلاعیه بماند.
🔹 جهاد تبیین یک معیار است و باید آنچه را که درک میکنیم، به درستی تبیین کنیم.
آگاهی داشتن از اینکه دقیقا چه چیزی باید در این جهاد، تبیین شود، بسیار حائز اهمیت است.
hawzahnews.com/xbCbB
#جهاد_تبیین
@Manahejj
🌀 ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تهنیت باد
💠 امام خامنهای:
🔸 سوم شعبان پرتوی از عظمت امام حسین علیهالسلام است. روز میلاد حضرت اباعبدالله الحسين عليه الصلاة والسلام روز با عظمتی است.
❇️ به فرمایش مرحوم آقای حاج میرزا جواد آقای تبریزی ملکی - عالم فقیه و عارف بزرگوار- عظمت روز سوم شعبان را باید به عنوان پرتوی از عظمت حسین بن علی به حساب آورد و به شمار آورد؛ روز بزرگی است.
✅ در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود. این بزرگوار در تاریخ بشریت، یک حرکتی را - که نظیر و شبیهی ندارد - ارائهی به تاریخ کرد و در مقابل چشم بشریت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد؛ #الگو است.
۱۳۹۰/۴/۱۳
#امام_حسین
@Manahejj
🌀 اعمال و اذکار ماه شعبان
📌 دانلود جدول مراقبه روزانه ماه شعبان:
https://eitaa.com/manahejj/4994
#مراقبه
@Manahejj
#یادداشت_مهمان
🌀 شاخصهای هویت روحانیت
📝 ریزشها و رویشهای صنفی
🖋 محمد عالم زاده نوری
🔸 روحانیت در فرهنگ اسلامی «نهاد عالمان دین» است و بر پایه آیه ۱۲۲ سوره توبه به غرض تفقه در دین (یعنی دینشناسی عمیق) و ایفای نقش اجتماعی متناسب ««لینذروا قومهم ... لعلهم یحذرون»» پدید آمده است. بنابراین روحانی «عالم دین» است، «تحصیلات تخصصی» در زمینه دین اسلام دارد و باید به عنوان «اسلام شناس» نقشآفرینی کند.
🔹 به بیان دیگر در این آیه شریفه تفقه در دین، یعنی تحصیل تخصصی علوم اسلامی بر عدهای لازم دانسته شده است. اگر آن عده به توصیه خدا عمل کردند و تفقه در دین را به دست آوردند هر کاری که از آنها برمیآید و از دیگران برنمیآید بر عهده آنان است و کارویژه آنها به شمار میرود. یعنی هر خدمت اجتماعی که نیازمند اسلامشناسی و تحصیل تخصصی در زمینه معارف اسلامی است کارویژه روحانیت است و هر خدمت دیگر (هرچند مفید و مقدس) که نیاز به تحصیل تخصصی علوم دینی ندارد کارویژه روحانیت نیست.
🔹 تدریس علوم اسلامی، تحقیق در منابع دین، ترویج و تبلیغ آموزههای دینی، دفاع نرم از معارف مکتب اسلام، اسلامیسازی علوم انسانی، تربیت دینی انسانها و مدیریت کلان جامعه بر اساس دین، بیتردید نیازمند تحصیلات تخصصی در عرصه دین و کارویژه روحانیت است؛ اما رانندگی تاکسی، خلبانی هواپیما، جراحی قلب، توسعه صنایع موشکی یا هستهای، بازرگانی و کشاورزی، کارگردانی سینما و مانند آن – هرچند مفید و مقدس - کارویژه روحانیت به شمار نمیآید.
📌 متن کامل یادداشت در سایت مناهج:
Manahej.ir/post/SHakhes-Hoviat
#هویت_طلبگی
#هویت
@Manahejj