🌀 اعمال شب و روز مبعث
❇️ یکی از اعمال ویژه، زیارت حضرت امیرالمؤمنین صلوات الله و سلامه علیه است.
📌 زیارت مجازی حضرت امیر برای جاماندگان:
https://www.ImamAli.net/vtour/
#مبعث
#مراقبه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 خیانت بزرگ روحانیون مقدّسنما
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 4️⃣
🔸 واقعاً روحانیت اصیل در تنهایی و اسارت، خون میگریست كه چگونه آمریكا و نوكرش پهلوی میخواهند ریشهی دیانت و اسلام را بركنند و عدهای روحانی مقدّسنمای ناآگاه یا بازیخورده و عدهای وابسته كه چهرهشان بعد از پیروزی روشن گشت، مسیر این #خیانت_بزرگ را هموار مینمودند.
♨️ آنقدر كه اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است؛ و نمونهی بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین علیهالسلام كه در تاریخ روشن است.
📌 مناهج:
عجیب و مضحک اینکه سکولارهای حوزوی، در حسرت زمان پهلوی و عهد سلاطینی هستند که نه تنها هیچ اعتقادی به دین نداشتند بلکه علنا با دین و حوزه و روحانیت، دشمنی مستقیم داشتند.
#نفوذ_در_حوزه
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
🌀 مقدّسمآبان حوزوی اصلاح نشدند؛ بلکه نقاب عوض کردند
♨️ طلاب جوان باید بدانند
📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزههای علمیه / 5️⃣
🔸 #طلاب_جوان باید بدانند كه پروندهی تفكر این گروه همچنان باز است و [تنها] شیوهی مقدسمآبی و دینفروشی عوض شده است.
شكست خوردگان دیروز، سیاستبازان امروز شدهاند!!
یک.
آنها كه به خود اجازهی ورود در امور سیاست را نمیدادند، پشتیبان كسانی شدند كه تا براندازی نظام و كودتا جلو رفته بودند.
غائلهی قم و تبریز با هماهنگی چپیها و سلطنتطلبان و تجزیهطلبان كردستان تنها یک نمونه است كه میتوانیم ابراز كنیم كه در آن حادثه ناكام شدند ولی دست برنداشتند و از كودتای نوژه سر برآوردند؛ باز خدا رسوایشان ساخت.
دو.
دستهای دیگر از روحانینماهایی كه قبل از انقلاب، دین را از سیاست جدا میدانستند و سر به آستانهی دربار میساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی كه برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید كشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند!
سه.
دیروز «مقدسنماهای بیشعور» میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز میگویند مسؤولین نظام كمونیست شدهاند!
تا دیروز مشروبفروشی و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه را مفید و راهگشا میدانستند، امروز از اینكه در گوشهای خلاف شرعی كه هرگز خواست مسؤولین نیست رخ میدهد، فریاد وا اسلاما سر میدهند!
چهار.
دیروز حجتیهایها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحهی مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمهی شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند!
پنج.
ولایتیهای دیروز كه در سكوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریختهاند در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شكستهاند و عنوان ولایت برایشان جز تكسب و تعیّش نبوده است، امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را میخورند!!
📌 مناهج:
امام راحل حتی از نقاب و تاکتیک جدید سکولارهای حوزوی پرده برداشت؛ تا خیال نکنیم با همان تاکتیکهای قدیمی همچنان باید دنبالشان بگردیم.
امروز شاید هیچیک از آنها نگوید باید فسق و فجور زیاد شود تا امام زمان بیاید، اما در تضعیف نظام اسلامی، همداستانند! در فریادهای بظاهر مقدس جدایی دین از سیاست، در بزرگکردن نقاط ضعف و سیاهنمایی...
⚠️ أمارات شناخت این جماعت، واضح است.
#نفوذ_در_حوزه
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 معنای عشق به رهبری
🎥 خاطره آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) از جلسه دیدار با امام خامنهای
#امام_حوزه
#مصباح_انقلاب
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 اولین و مهمترین راه شناسایی خط نفوذ در حوزههای علمیه 📝 بازخوانی منشور روحانیت و خط نفوذ در حوزه
🌀 رازگشایی از اهداف حضرت آیت الله حائری (ره) در بازتأسيس حوزه قم
📝 نقدی بر تقریر سکولار محقق داماد از صد سال حوزه قم
👤 مصاحبه با محمدصادق ابوالحسنی
➖ ادعای محقق داماد در نشست صدسالگی حوزه:
شیخعبدالکریم با جداکردن حوزه از سیاست، روحانیت را دوباره در دل مردم محبوب کرد و همین رویه بعدا در دوره آیتالله بروجردی نیز استمرار یافت!!
اما با وقوع انقلاب اسلامی، دوباره روحانیت وارد سیاست شد و به آن شرط حاجشیخ عمل نشد و بعد از گذشت ۴۰ سال هم میبینیم که مردم از روحانیت فاصله گرفتند!! آقای محققداماد، با این اظهارات یک دوقطبی بین حرکت تاریخی آیتالله حائری و رهبری امامخمینی ایجاد کرده و عملا حوزه علمیه را به جدایی از سیاست دعوت کردند.
❇️ نقد محمدصادق ابوالحسنی:
آقای محققداماد اول به طرح یک سوال میپردازند که چرا حاجشیخ، حوزه قم را تاسیس کرد و انگیزه وی چه بود؟ بعد گزارشهای تاریخی گوناگونی بیان میکنند که کاستیهای زیادی دارد. سپس با نگاه خاص خودشان، یک تحلیلی در خلال گزارشها ارائه میدهند و نظریهپردازی و نتیجهگیری خود را به اتمام میرسانند.
تحلیل کردن تاریخ، اصولی دارد و هرکس دنبال نظریهپردازی تاریخی است، باید شرایط آن را مراعات کند...
بهنظر من در نظریهپردازی آقای محققداماد نیز این شرایط مهم رعایت نشد...
📌 متن کامل و دقیق این نقد را در مناهج بخوانید:
Manahej.ir/post/Taqrir-Secular
#سکولارهای_حوزوی
#جدایی_دین_از_سیاست
#منشور_روحانیت
@Manahejj
🌀 انحراف آسان!
💠 امام خامنهای
❇️ این نکات ریز را باید جوانان ما درک کنند...
#مغز_سیاسی
#بصیرت_سیاسی
@Manahejj
شعبان 1443.pdf
1.09M
🌀 جدول مراقبهی شعبانیه
📝 اعمال و اذکار ماه شعبان
📿 در ماه شعبان با تکرار ذکر «لا إله الاّ الله، وَ لا نَعْبُدُ إلاّ إیّاهُ، مُخْلِصینَ لَهُ الدّین وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرکُون» میگویی: إله و معبود و مطلوبی جز «الله» در هستی نیست.
📿 پس باید دل به او سپرد، و جز او را عبادت نمیکنیم، خالصانه دین را برای او میدانیم، هرچند مشرکان جهتهای فراوان دیگری را پیش روی ما میگذارند تا از دین خدا عدول کنیم و به مکتبها و تئوریهای آنها برگردیم.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔹 اعمال آورده شده در جدول مراقبه، مخصوص کل ماه است که برای آسان شدن انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام عمل و اذکار هر روز، خانهی مربوط را علامت بزنید.
🔹 البته هرکس مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کند و لازم نیست همهی اعمال را انجام دهید.
📚 منابع:
1️⃣ اقبال الاعمال
2️⃣ مفاتیح الجنان
#نشر_حداکثری
#جدول_مراقبه
#مراقبه_شعبان
#شعبان
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 گزارش استهلال ماه شعبان المعظم
🔸 دفتر رهبر انقلاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای، در اطلاعیهای اعلام کرد ماه رجب ۲۹ روزه بوده؛ بنابراین امروز روز اول ماه شعبان ۱۴۴۳ است.
❇️ مناطقی که هوا صاف بود و هلال رؤیت شد:
➖ استان کرمان:
یک گروه ۴ نفره در سیرجان توانستند ابتدا با دوربین سپس با #چشم_عادی (غیر مسلح) هلال را رؤیت کنند.
➖ استان خراسان رضوی:
گروه طلاب مشهد مقدس با دوربین (مسلح)
➖ استان خراسان شمالی:
رصدخانه بجنورد با تلسکوپ (مسلح)
📌 متن کامل گزارش:
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=49699
#گزارش_استهلال
@Manahejj
🌀 حوزه علمیه هیچ کاری با قرآن ندارد
📝 رکن حوزه فقط فقه و اصول است
👤 آیت الله جوادی آملی
🔸 ضرورت حضور قرآن در جامعه از راه حوزه باید باشد. حوزه هم علوم فراوانی دارد منتها آنها #جنبی هستند؛
ولی رکن اساسی [حوزه] فقه و اصول است. علوم اصلی و عنصر اصلی و رگ حیات حوزه همان فقه و اصول است.
🔻 اجتهاد در اصول بدون قرآن
اصول از اول تا آخر هیچ ارتباطی با قرآن ندارد. ممکن است کسی در تمام مدت عمر اصلاً قرآن را ندیده باشد و در اصول مجتهد باشد. شما این جلد اول کفایه را ده بار تدریس بفرمایید، یک آیه ندارد که مثلاً مطلبی باشد که فنی به آیه تمسک بکند!
اما جلد دوم کفایه دو تا آیه است، همه، بدون استثنا -همه محققین- میگویند که این را ما «تشحیذاً للأذهان» میآوریم وگرنه دلیل حجیت خبر واحد، نه آیه «نبأ» است نه آیه «نفر» این همه هشت میلیارد [جمعیت زمین] که به خبر واحد عمل میکنند که آیه «نبأ» ندارند آیه «نفر» ندارند، این بنای عقلاء است و موثّقی خبری آورد به آن عمل میکنند، ما هم همین هستیم، انبیاء هم همینطور بودند، اولیاء هم همینطور بودند، ائمه هم همین روش را داشتند، من که یادم نیست یک محقق اصولی به آیه «نبأ» یا «نفر» تمسک بکند هر کس نقل کرد برای اشکال و «تشحیذاً للأذهان» است.
پس جلد اول و جلد دوم کفایه را دهها بار شما تدریس بکنید یک آیه در آن نیست که علم اصول به آیه تکیه کند، هیچ! این یک عنصر اصلی حوزه است.
⚠️ در فقه آیات هست اما...
فقه چرا، آیات هست، اما اگر هم آیات در یک مسئلهای باشد یا مطلق است یا عام، مخصصاتش مقیداتش به وسیله روایات بیان شده است، مثلاً شما اول تا آخر فقه را که تدریس کردید و میکنید، ببینید کجا فقط به یک آیه تمسک کرده باشد! اگر هم باشد گاهی برای تأیید است، چون اگر باشد به نحو اطلاق است یا به نحو عموم است که همان اطلاق و عموم به اضافه مقیدات و مخصصات در روایات ما فراوان است.
♨️ حوزه هیچ کاری با قرآن ندارد!
بنابراین حوزه یعنی حوزه! هیچ یعنی هیچ! کاری با قرآن ندارد و اگر قرآن را ما در بالای سر نگذاریم و به حوزه نیاوریم و در زیر چتر قرآن نباشیم، آن هدف والایی که قرآن دارد حاصل نمیشود.
این [قرآن] نیامد بگوید که ما فقط آمدیم زندگی را به شما یاد بدهیم که بعد بیایید بهشت! اینها سرجایش محفوظ است اینها را گفته است، گفته ما آمدیم شما را زنده بکنیم، این زندگی چیست؟ ﴿یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ﴾ این چه حیاتی است؟ به مردم زنده خطاب میکند، به متمدّنان آن روز هم خطاب میکند.
پس معلوم میشود که زندگی دیگری است، حیات دیگری است، یک نحو زندگی است یک نحو جامعه زنده است، یک نحو اقتصاد زنده است، یک نحو ملت زنده است، یک نحو امت زنده است که قرآن دوست دارد.
✅ بنابراین الا و لابد حوزه باید در خدمت قرآن باشد: یا تفسیر ترتیبی، یا تفسیر موضوعی، یا «علوم القرآن» یا امثال ذلک که بالاخره مشخص بشود این برای ما آمده است.
📗 مباحث علوم القرآن جلسه اول
📅 ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
📌 مناهج:
آیا وقت آن نرسیده که در کنار فقه و اصول، رکن دیگری به علوم اصلی حوزههای علمیه افزوده گردد؟
امیدواریم شورای عالی برای این مهم تدبیری بیندیشند.
#قرآن
#شورای_عالی
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشتهاند و بر منبر هدایت و وعظ و خطابه ناس از شمع حیاتشان گوهر شبچراغ ساختهاند...
📕 (منشور روحانیت امام خمینی)
⚫️ تصویر روحانی شهید و امام جماعتی که امروز در انفجار تروریستی پاکستان به فیض شهادت نائل آمد
@HozeTwit
🌀 گلایه از عدم اقدام عملی در عرصه جهاد تبیین
👤 امام جمعه تبریز
🔸 همه در رابطه با جهاد تبیین سخن میگویند، اما متاسفانه اقدام عملی در این زمینه نمیبینیم و میترسیم که این بحث نیز همانند گام دوم انقلاب در حد بیانیه و اطلاعیه بماند.
🔹 جهاد تبیین یک معیار است و باید آنچه را که درک میکنیم، به درستی تبیین کنیم.
آگاهی داشتن از اینکه دقیقا چه چیزی باید در این جهاد، تبیین شود، بسیار حائز اهمیت است.
hawzahnews.com/xbCbB
#جهاد_تبیین
@Manahejj
🌀 ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تهنیت باد
💠 امام خامنهای:
🔸 سوم شعبان پرتوی از عظمت امام حسین علیهالسلام است. روز میلاد حضرت اباعبدالله الحسين عليه الصلاة والسلام روز با عظمتی است.
❇️ به فرمایش مرحوم آقای حاج میرزا جواد آقای تبریزی ملکی - عالم فقیه و عارف بزرگوار- عظمت روز سوم شعبان را باید به عنوان پرتوی از عظمت حسین بن علی به حساب آورد و به شمار آورد؛ روز بزرگی است.
✅ در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود. این بزرگوار در تاریخ بشریت، یک حرکتی را - که نظیر و شبیهی ندارد - ارائهی به تاریخ کرد و در مقابل چشم بشریت گذاشت که هرگز فراموش نخواهد شد؛ #الگو است.
۱۳۹۰/۴/۱۳
#امام_حسین
@Manahejj
🌀 اعمال و اذکار ماه شعبان
📌 دانلود جدول مراقبه روزانه ماه شعبان:
https://eitaa.com/manahejj/4994
#مراقبه
@Manahejj
#یادداشت_مهمان
🌀 شاخصهای هویت روحانیت
📝 ریزشها و رویشهای صنفی
🖋 محمد عالم زاده نوری
🔸 روحانیت در فرهنگ اسلامی «نهاد عالمان دین» است و بر پایه آیه ۱۲۲ سوره توبه به غرض تفقه در دین (یعنی دینشناسی عمیق) و ایفای نقش اجتماعی متناسب ««لینذروا قومهم ... لعلهم یحذرون»» پدید آمده است. بنابراین روحانی «عالم دین» است، «تحصیلات تخصصی» در زمینه دین اسلام دارد و باید به عنوان «اسلام شناس» نقشآفرینی کند.
🔹 به بیان دیگر در این آیه شریفه تفقه در دین، یعنی تحصیل تخصصی علوم اسلامی بر عدهای لازم دانسته شده است. اگر آن عده به توصیه خدا عمل کردند و تفقه در دین را به دست آوردند هر کاری که از آنها برمیآید و از دیگران برنمیآید بر عهده آنان است و کارویژه آنها به شمار میرود. یعنی هر خدمت اجتماعی که نیازمند اسلامشناسی و تحصیل تخصصی در زمینه معارف اسلامی است کارویژه روحانیت است و هر خدمت دیگر (هرچند مفید و مقدس) که نیاز به تحصیل تخصصی علوم دینی ندارد کارویژه روحانیت نیست.
🔹 تدریس علوم اسلامی، تحقیق در منابع دین، ترویج و تبلیغ آموزههای دینی، دفاع نرم از معارف مکتب اسلام، اسلامیسازی علوم انسانی، تربیت دینی انسانها و مدیریت کلان جامعه بر اساس دین، بیتردید نیازمند تحصیلات تخصصی در عرصه دین و کارویژه روحانیت است؛ اما رانندگی تاکسی، خلبانی هواپیما، جراحی قلب، توسعه صنایع موشکی یا هستهای، بازرگانی و کشاورزی، کارگردانی سینما و مانند آن – هرچند مفید و مقدس - کارویژه روحانیت به شمار نمیآید.
📌 متن کامل یادداشت در سایت مناهج:
Manahej.ir/post/SHakhes-Hoviat
#هویت_طلبگی
#هویت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 رساله حقوق امام سجاد علیه السلام در دانشگاه اکوادور
🎥 چگونگی برگزاری کنگره حقوق بشر بر محور رساله حقوق امام سجاد
🌹 ولادت حضرت سیدالساجدین زین العابدین امام سجاد علیه السلام تبریک و تهنیت باد.
#امام_سجاد
@Manahejj
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزههای علمیه
✅معاونت پژوهش حوزه های علمیه
➖پژوهشگران و طلاب گرانمایه اخبار پژوهشی حوزه را از کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه های علمیه دنبال نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/1798242459C5e2d9d0fa2
#معاونت_پژوهش_حوزه_های_علمیه
#معاونت_پژوهش
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
@riismc I معاونت پژوهش
سایت | کانال ایتا | ارتباط باما
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 باید با #صحیفه_سجادیه انس بگیریم
🔺 رهبر انقلاب: «یامن تحل به عقد المکاره و یامن تدفع به حرّ الشدائد» با زبان درخواست و التماس حقیقت را بیان مىکند. انسان را به آنچه که هست و کیفیتى که باید پیدا بکند آشنا مىکند. ما باید با صحیفهى سجادیه انس بگیریم، و من خواهش مىکنم از همهى برادران و خواهران کتاب صحیفهى سجادیه را بگیرند، مطالعه کنند، بخوانند تدبر کنند، هم از توجهى که انسان از دعاى صحیفهى سجادیه به خدا مىبرد، پیدا مىکند، بهره ببرند و هم معارف عظیم این کتاب تالى تلو قرآن و نهجالبلاغه را یاد بگیرند، و باید دانشمندان و متفکرین و دانایان امور معارف روى صحیفهى سجادیه بیش از این کار کنند. ۱۳۶۶/۰۶/۲۰
📥 نسخه کامل بیانات درباره حیات نورانی امام سجاد علیهالسلام👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=24495
🌀 دانستن «فلسفه» شرط لازم برای فقه فضای مجازی
📝 تزاحمات فقه فضای مجازی
👤 حجتالاسلام خسروپناه، دبیر علمی جشنواره «حل مسائل کلیدی فضای مجازی»
🔸 فقه فضای مجازی با فقه نماز و روزه تفاوت دارد؛ چراکه در فقه نماز و روزه اگر یک فقیه در حوزه احادیث و روایات تخصص داشته باشد میتواند احکام را روشن سازد؛ اما فقه فضای مجازی پیوند وسیعی با #فلسفه دارد و چنانچه محقق فلسفه نداند نمیتواند حکم فقهی صادر کند.
🔹 حجتالاسلام خسرو پناه سپس با ذکر نکته دیگری، با بیان اینکه تزاحم از موضوعات مهم فقه فضای مجازی است، عنوان کرد: بهعنوان نمونه در فضای مجازی ما شاهد تزاحم اقتصاد و فرهنگ هستیم؛ برخی میگویند به دلیل آثار فرهنگی، اپلیکیشنهای خارجی را تعطیل کنیم درصورتیکه با تعطیلی این اپلیکیشنها، اقتصاد خانوار آسیب جدی خواهد دید.
🔹 این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بایست در دانشگاهها، دانشکدههای فضای مجازی و همینطور مراکز آموزشی فضای علمی بینارشتهای شکل گیرد، در غیر این صورت در حوزه حکمرانی فضای مجازی حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.
🌐 ایسنا
#فقه_فضای_مجازی
#فلسفه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 آداب سربازی امام زمان ارواحنافداه
🎥 شیخ جعفر ناصری
🔻 مبادا مسائل مالی پررنگتر از یاد امام زمان برایمان شود.
⏰ زمان به وقت جمکران و نماز حضرت
#امام_زمان
#طلبگی
#سه_شنبه_های_مهدوی
@Manahejj
🌀 مجمع فراموششده نمایندگان طلاب
📝 پرونده ویژه مناهج
🖋 درآمد
🔸 باتوجه به پیشرو بودن #انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب، پرونده جدید رسانه حوزوی مناهج به بررسی جایگاه و پیشینه مجمع نمایندگان، کارنامه دوره هشتم مجمع، ظرفیتها و پتانسلها و همچنین نقاط قوت و ضعف مجمع نمایندگان طلاب خواهد پرداخت.
🗂 پرونده «مجمع فراموششده نمایندگان طلاب» را با مناهج دنبال کنید.
✍🏻 اساتید، فضلا، نمایندگان طلاب عضو مجمع نمایندگان و تمامی فرهیختگان محترم عضو مناهج، میتوانند نظرات و یادداشتهای خود را برای تحریریه مناهج ارسال کنند:
📩 @Manahejj_Admin
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مجمع_نمایندگان
#نمایندگان_طلاب
@Manahejj
🌀 ثبت نام داوطلبان «انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب
📝 «قابل توجه طلاب و فضلای محترم حوزه علمیه قم»
🔸 به استحضار میرساند ثبت نام از داوطلبان «انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم» از روز
دوشنبه ۱۶ اسفند لغایت ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۵ اسفند۱۴۰۰ (به مدت ۱۰ روز) آغاز شده است.
🔹 ثبت نام به دو صورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر است.
✅ حضوری با مراجعه به ستاد برگزاری انتخابات واقع در ساختمان جامعه مدرسین (ابتدای معلم۱۲) از ساعت ۸ صبح الی ۱۴
✅ غیر حضوری از طریق پیام رسان ایتا (تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک) به شماره
09109988109
〰〰〰〰〰〰〰
📑 مدارک مورد نیاز:
1⃣ یک قطعه عکس معمم(جدید و رنگی) و یا فایل عکس
2⃣ کپی صفحه اول شناسنامه یا اسکن آن(در صورت داشتن توضیحات صفحه توضیحات لازم است)
3⃣ کپی کارت ملی یا اسکن آن
4⃣ ارزیابی سطح ۳ به همراه تأییدیه ۵ سال شرکت در درس خارج (مراجع عظام تقلید و یا اساتیدی که مورد تأیید مرکز مدیریت است) و یا مدرک سطح ۴ حوزه
5⃣ تکمیل فرمهای ثبت نام
🔻 با توجه به در پیش بودن ایام پایانی سال، ارائه مدارک تحصیلی تا پایان فروردین ۱۴۰۱ مهلت داده میشود.
📝 فرم ثبت نام غیرحضوری و نرم افزار مورد نیاز در کانال اطلاع رسانی انتخابات ارائه میشود.
🔹 در ثبت نام غیر حضوری ثبت نام منحصرا از طریق پیام رسان ایتا انجام میشود و امکان ارسال مدارک در تمام ساعات شبانه روز (۲۴ ساعته) امکانپذیر است.
✅ اطلاع بیشتر:
@setad9mntq
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مجمع_نمایندگان
#نمایندگان_طلاب
#ثبت_نام
@Manahejj
🌀 طرحها و مصوبات ادوار مختلف مجمع نمایندگان طلاب
1⃣ طرحها و مصوبات دوره اول
۱- اساسنامه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
۲- آئین نامه مجمع عمومی نمایندگان
۳- آئین نامه نامه انتخاباتی مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء
۴- طرح و راه اندازی و ایجاد نشریه داخلی حوزه
✅ نتیجه: راهاندازی نشریه افق حوزه
۵- اساسنامه مؤسسه خیریه مالی – خدماتی حوزه علمیه قم
✅ نتیجه: تأسیس مرکز خدمات حوزه
2⃣ طرحها و مصوبات دوره دوم
۱- طرح تقلیل تعطیلات حوزه
۲- طرح ملبس شدن به کسوت مقدس روحانیت
۳- طرح اعزام روحانی محل
✅ نتیجه: راهاندازی طرح هجرت
۴- طرح تأسیس فروشگاههای تعاونی مصرف ویژه طلاب
✅ نتیجه: تأسیس فروشگاه مرکز خدمات
۵- طرح احداث زائرسرای ویژه طلاب در مشهد مقدس
✅ نتیجه: احداث زائرسرای مشهد مقدس
3⃣ طرحها و مصوبات دوره سوم
۱- طرح تشکیل معاونت تحقیقات علمی حوزه علمیه قم
✅ نتیجه: راهاندازی معاونت تحقیقات حوزههای علمیه
۲- طرح آموزش غیر حضوری
✅ نتیجه: راهاندازی آموزش غیرحضوری در حوزه علمیه
۳- طرح پیشنهاد اضافه شدن چند تبصره به آیین نامه مقررات اعطای مدارک علمی حوزه علمیه
4⃣ طرحها و مصوبات دوره چهارم
۱- پیشنهاد تشکیل ستاد بزرگداشت سال امیرالمؤمنین
۲- طرح جذب و گزینش طلاب مبتدی
۳- طرح آموزش و تقویت بینش سیاسی و اجتماعی و ساماندهی حرکتهای سیاسی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
۴- طرح همایش «حوزه و تمدن اسلامی» چالشها و راهکارها
۵- طرح اصلاح آئین نامه انتخابات مجمع نمایندگان طلاب
✅ نتیجه: تصویب در جامعه مدرسین
۶- کلیات طرح پرداخت شهریه
۷- طرح تأسیس مجتمع فرهنگی ورزشی حوزه
۸- طرح تأسیس دفتر نظارت هنری
5⃣ طرحها و مصوبات دوره پنجم
۱- طرح اعطای امتیاز به خانواده های ایثارگران
۲- طرح ساماندهی و حضور دانش آموختگان حوزه
۳- طرح ایجاد مرکز پرسش و پاسخ حوزه علمیه قم
✅ نتیجه: تأسیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه
۴- طرح اصلاح ماده ۳۸ و ۱۸ اساسنامه مجمع
✅ نتیجه: تصویب در جامعه مدرسین
۵- طرح آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی(ره)
۶- طرح تأسیس دبیرستانهای حوزه
۷- طرح درآمدی بر نظام آموزشی حوزه
۸- طرح جامع اردوهای حوزه علمیه قم
۹- طرح بررسی عناوین حوزوی
۱۰- طرح جامع اشتغال روحانیون
۱۱- طرح اصلاح آئین نامه انتخابات مجمع نمایندگان طلاب
✅ نتیجه: تصویب در جامعه مدرسین
6⃣ طرحها و مصوبات دوره ششم
۱- طرح تربیت مشاوره دینی
۲- طرح ساماندهی جذب و گزینش نیروی انسانی مراکز حوزوی و غیر حوزوی
۳- طرح نقشه جامع فرهنگ دینی کشور
۴- طرح شورای تبلیغ دینی استانهای کشور
7⃣ طرحها و مصوبات دوره هفتم
۱- شرح وظایف و آئین نامه داخلی کمیسیونها
۲- طرح آئین نامه داخلی واحد نظارت و تهذیب مجمع
۳- طرح مجامع استانی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
۴- طرح نحوه حضور نمایندگان مجمع در سطوح تصمیم گیری حوزههای علمیه
۵- طرح مبارزه با جریانهای تکفیری
۶- طرح ساماندهی پایاننامههای حوزه علمیه
۷- طرح تعیین شناسه رشته برای مدرک علمی حوزوی
۸- طرح ارتقاء نظارت علمی، معنوی و مدیریتی در حوزه
۹- طرح مشاوره تخصصی تحصیلی
۱۰- طرح جذب و تربیت استاد راهنما و مشاور پایان نامه
۱۱- طرح ارزیابی عملکرد نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
۱۲- طرح نهضت و شکوفایی تبلیغ در حوزههای علمیه
۱۳- طرح حضور علمای بلاد در شهرستان
8⃣ طرحها و مصوبات دوره هشتم
⚠️ تا این لحظه اطلاعات جامعی در دسترس نیست و در صدد هماهنگی و کسب اطلاعات از مجمع نمایندگان طلاب هستیم.
🌐 سایت مجمع نمایندگان طلاب
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مجمع_نمایندگان
#نمایندگان_طلاب
#کارنامه_مجمع
@Manahejj