فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 رنجی که میبریم: بیتدبیری در اداره حوزه
📝 هشدار به مدیران و تصمیمگیران حوزه
🎥 امام خامنهای
♨️ اگر به وضع موجود راضی باشیم؛ به همینی که حالا حوزه را یک جوری اداره کنیم...
⏱ ۱۵ سال گذشت...
📌 مناهج:
درد اینجاست که امام حوزه طی سه دهه گذشته معضلات حوزه را بارها و بارها گوشزد کردهاند، اما کجاست گوش شنوایی که لبیک بگوید؟!
سال جدید تحصیلی هم با تلخ کردن کام عدهای از اساتید و طلاب آغاز میشود؛ این یعنی بجای پیشرفت و تدبیر گرفتار عقبگرد و به قول رهبری دچار انحطاط هستیم!
چراکه وضع مدیریت حوزه استان قم از «یک جوری اداره کردن حوزه» رسیده به تصمیمات خلقالساعة و عجیب.
ای کاش خطر انحطاط حوزه را جدی بگیریم و آقایان مسؤول به فکر علاج باشند.
#امام_حوزه
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj
🌀 چند کلمه با معترضان به حذف برخی اساتید حوزه!
📝 در ادامه اعتراض طلاب و اساتید حوزه علمیه قم به شیوه برنامه ریزی درسی در آستانه آغاز سال تحصیلی مطرح شد؛
🖋 مهدی منتقمی
🔸 شایسته است همه طلاب و اساتید و فضلای حوزه استان قم سر به سجده گذاشته و خدای منان را بابت نعمت مدیران منطقی و تدابیر داهیانه ایشان سپاس گوییم.
⁉️ به چه حقی به تصمیمات آن مرکز شریف اعتراض روا میدارید؟
▫️مگر نمیدانید که استاد زیاد شده و طلبه کم است؟
▫️مگر نمیدانید علت کمبود طلبه، زیادی اساتید است؟
▫️لذا باید تعدادی از اساتید را حذف کرد تا تعداد طلاب و اساتید طراز شود دیگر!
🔹 این همان تعدیل نیرو است، که مدیران شرکتهای صنعتی هم وقتی حس میکنند کارگر زیاد و کار کم است انجام میدهند.
🔹 صلاحیت استاد، علمیت استاد، مهذب بودن استاد، بصیرت استاد، هم به درد خودشان میخورد؛ اجرکم عندالله!
🔹 اینکه با چه معیاری یک مَدرس و اساتیدش حذف میشود و یک مدرس حذف نمیشود هم به کسی ربطی ندارد؛ #امر_ملوکانه است و واجب الاتباع!
▫️حتی خود مدیران هم ممکن است خودشان #صبح_جمعه مطلع شوند از این مسائل!
🔹 با این شیوه مدیریت هم که به اندازه کافی آشنایی دارید، ندارید؟ مگر امر تازهای است؟ راستی چرا شکرگزار نیستید؟!
♨️ در آخر خطاب به عوامل سازنده این تصمیم درخشان یک بیت شعر تقدیم میکنم:
اگر آتش زنی سوزی تو باغ عقل کلی را
هزاران باغ برسازی ز بیعقلی و شیدایی
🌐 پایگاه خبری صدای حوزه
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات و دغدغههای اساتید و طلاب گرانقدر حوزههای علمیه را بدون رد یا تأیید و به جهت اطلاع مسؤولین از نظرات اساتید و طلاب درباره ایشان منتشر میکند.
#حذف_اساتید
@Manahejj
🌀 تکملهای بر یادداشت «حذف برخی از اساتید و مدارس سطوح عالی»
📝 پاسخ به تکذیب حذف بیش از ۵۰۰ استاد
🖋 غلامحسن بخشی
مدیر مدرسه فقهی، تربیتی و تبلیغی آیت الله حق شناس تهرانی
#یادداشت_مهمان
🔸 با عرض سلام و ادب خدمت همه اساتید بزرگوار و طلاب عزیز
در روزهای گذشته یادداشتی از بنده در فضای مجازی منتشر شد که نظرات متفاوتی راجع به آن ابراز شد و برخی از بزرگان حوزه و اساتید معظم نیز نکاتی نسبت به لحن برخی از عبارات متذکر شدند که حقیر از همه این عزیزان تقدیر و تشکر مینمایم و اگر قصوری از حقیر سر زده است از پروردگار عزیز طلب مغفرت میکنم.
🔺 شاید دلیل اصلی ناراحتی حقیر و سایر اساتید بزرگواری که خسته و بیمار از سفر اربعین مراجعت کردهاند، این بود که به یکباره و بدون هیچ اطلاعرسانی، قریب به دهها مدرس در سامانهی انتخاب درس اساتید غیر فعال شدهاند، بدون اینکه هیچ تدبیری برای جایگزینی این اساتید در سایر مراکز آموزشی شده باشد!!
🔻 ولی بدون شک این مشکل امری غیر قابل حل نیست و امیدواریم با تدبیر مسئولین محترم مرکز مدیریت استان قم این مشکل نیز حل شود، زیرا با وجود تمام نقدها و دلخوریها از کاستیها و بیبرنامگیها، همهی ما در یک جبهه و در خدمت تشکیلات امام زمان علیه السلام و از سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.
‼️ البته برخی از مسئولین محترم آموزش مرکز مدیریت استان قم، خبر حذف بیش از ۵۰۰ استاد سطوح عالی را تکذیب کرده چراکه تصورشان اینگونه بوده است که عرایض بنده فقط ناظر به اساتید مدرسه خودمان بوده است!!
♨️ جهت استحضار عرض میکنم که فقط در مدرسه فقهی، تربیتی و تبلیغی آیت الله حق شناس تهرانی در سال تحصیلی گذشته در دو نیمسال اول و دوم حدود ۴۳ استاد تدریس داشتهاند، ولی تنها این مدرس حذف نشده است؛ بلکه دهها مدرس دیگر نیز بدون هرگونه اطلاعرسانی در آستانه سال جدید تحصیلی غیر فعال شدهاند که تا جایی که بنده اطلاع دارم، تنها یکی از این مدرسها بیش از ۱۰۰ استاد دارد. (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل).
✅ سخن آخر اینکه، مبادا از بنده و سایر دوستان قول و فعلی سر بزند که موجب شادی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب شود و لذا خواهش ما از مسئولین محترم، اعمال تدبیری مناسب برای رفع این مشکل میباشد.
با تشکر
#حذف_اساتید
#حفظ_کرامت_اساتید
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #دو_خط_روضه رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم
🎥 مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی
@Manahejj
🌀 رسول صلی الله علیه و آله و سلم در سختترین موقعيتها، بهترین و راحتترین برخورد را داشته و مقهور و منتظر موقعیت مطلوب نبود.
👤 عینصاد
📚 کوثر چشمه جاری، ص ۲۳
#الگوی_امت
@Manahejj
🌀 نجوای امیرالمؤمنین با رسول الله به هنگام غسل و تجهیز ایشان
📝 وَ مِنْ كَلاَمٍ لَهُ عليهالسلام قَالَهُ وَ هُوَ يَلِي غُسْلَ رَسُولِ اَللَّهِ صلىاللهعليهوآله وَ تَجْهِيزَهُ
◼️ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ اَللَّهِ لَقَدِ اِنْقَطَعَ بِمَوْتِكَ مَا لَمْ يَنْقَطِعْ بِمَوْتِ غَيْرِكَ مِنَ اَلنُّبُوَّةِ وَ اَلْإِنْبَاءِ وَ أَخْبَارِ اَلسَّمَاءِ خَصَّصْتَ حَتَّى صِرْتَ مُسَلِّياً عَمَّنْ سِوَاكَ
پدر و مادرم فداى تو اى رسول خدا! با مرگ تو رشتهاى پاره شد كه در مرگ ديگران اينگونه قطع نشد، با مرگ تو رشته پيامبرى، و فرود آمدن پيام و اخبار آسمانى گسست. مصيبت تو، ديگر مصيبتديدگان را به شكيبايى واداشت.
◼️ وَ عَمَّمْتَ حَتَّى صَارَ اَلنَّاسُ فِيكَ سَوَاءً وَ لَوْ لاَ أَنَّكَ أَمَرْتَ بِالصَّبْرِ وَ نَهَيْتَ عَنِ اَلْجَزَعِ لَأَنْفَدْنَا عَلَيْكَ مَاءَ اَلشُّؤُونِ وَ لَكَانَ اَلدَّاءُ مُمَاطِلاً وَ اَلْكَمَدُ مُحَالِفاً وَ قَلاَّ لَكَ وَ لَكِنَّهُ مَا لاَ يُمْلَكُ رَدُّهُ وَ لاَ يُسْتَطَاعُ دَفْعُهُ
و همه را در مصيبت تو يكسان عزادار كرد. اگر به شكيبايى امر نمىكردى، و از بىتابى نهى نمىفرمودى، آنقدر اشک مىريختم تا اشکهايم تمام شود، و اين درد جانكاه هميشه در من مىماند، و اندوهم جاودانه مىشد، كه همۀ اينها در مصيبت تو ناچيز است! چه بايد كرد كه زندگى را دوباره نمىتوان بازگرداند، و مرگ را نمىشود مانع شد.
◼️ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي اُذْكُرْنَا عِنْدَ رَبِّكَ وَ اِجْعَلْنَا مِنْ بَالِكَ
پدر و مادرم فداى تو! ما را در پيشگاه پروردگارت ياد كن، و در خاطر خود نگهدار
📗 نهجالبلاغه، خطبه ۲۳۵
@Manahejj
🌀 بالاخره معاونت سطوح عالی حوزه علمیه استان قم اقدام به اطلاعرسانی نمود
📝 جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید، انتخاب مَدرس اساتید، انتخاب درس اساتید و طلاب
🔸 مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه قم روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می گردد.
▫️قبل از شروع سال تحصیلی، مقدماتی فراهم گردیده تا سال تحصیلی جدید با نظم و انضباط آموزشی مناسب آغاز و ادامه یابد. با این هدف، اقدامات زیر انجام شده است:
➖ با توجه به اینکه دروس حوزه علمیه قم در ایام کرونا، دو سال به صورت مجازی برگزار شده بود، در آغاز سال تحصیلی گذشته امکان ساماندهی مدرسها وجود نداشت و برخی دروس بدون هماهنگی با مدرس مورد نظر، انتخاب شده و درس نیز در محل دیگری برگزار شده بود. در آن شرایط برای بخش امور اساتید، امکان سرکشی از مدرسها و رسیدگی به امور اساتید محترم فراهم نبود؛ اما برای سال تحصیلی جدید، مدرسها در سامانه اساتید بر اساس لیست دریافتی از مدرسها تنظیم گردید و در تاریخ ۵ شهریور در این مورد به این نحو اطلاعرسانی و تأکید شد که اساتید محترم در صورت عدم امکان ثبت درس در مدرس مورد نظر، به اتاق ۲۱۵ امور اساتید دارالشفاء مراجعه و یا با شماره ۳۲۱۹۱۹۶۴ تماس حاصل نمایند.
➖ در دو سال گذشته در بررسیها مشخص شد که میتوان مدرسها را به چند دسته تقسیم نمود:
۱. برخی مدرسها بدلیل استیجاری بودن و یا تغییر کاربری، در ایام کرونا و بعد از آن غیرفعال شدهاند.
۲. برخی از مدرسها که قبلاً فعالیت خوبی داشتند، در دوره دو ساله شیوع کرونا شرایط مطلوب را از دست دادهاند.
۳. برخی از آنها فاقد مدیر و یا کادر اداری مشخصی که مسئولیت مدرس را به عهده بگیرد بودند.
۴. برخی از مدرسها در قالب پایگاه علمی تربیتی فعالیت میکردند و پایگاهها طبق آیین نامه، مجاز به برگزاری دروس اصلی نبودند.
۵. تعدادی از مدرسها از شورای گسترش، مجوز مدرسه عالی دریافت کرده بودند و به عنوان یک مدرسه با طلاب مشخص خود فعالیت میکردند.
۶. برخی دیگر هم اهتمام لازم برای برگزاری دروس به صورت حضوری را نداشتند.
۷. تعداد قابل توجهی از مدرسها نیز فعال و با شرایط مطلوب فعالیت دارند.
➖ با توجه به وضعیت یادشده، چارهای جز تجدید نظر نسبت به ادامه فعالیت برخی مدرسها نبود؛ هرچند همزمان با این اقدامات دو اقدام دیگر نیز انجام شد:
یکم: برخی از مَدرسها که مدیران آنها به امور اساتید مراجعه نموده و درخواست فعالیت مجدد داشتند، پس از انجام بررسیهای لازم و فراهم ساختن تمهیدات جهت شروع فعالیت مجدد، دوباره فعال شدند.
در حال حاضر هم چنانچه مدرسی حداقل شرایط برای برگزاری دروس را داشته باشد میتواند جهت ساماندهی به اتاق ۲۰۵ مراجعه نماید.
دوم: وضعیت تمام اساتیدی که پیشتر در مَدرسهای تعطیل شده به تدریس اشتغال داشتند، بررسی شد و با ارسال پیامک برای اساتیدی که از در اختیار داشتن مدرس محروم بودند، جهت مساعدت برای در اختیار گذاشتن مدرس اعلام آمادگی شد.
➖ در روزهای آینده نیز اساتیدی که به خاطر ساماندهی با مشکل مدرس مواجه شده اند، میتوانند با شمارههایی که اعلام شده تماس بگیرند تا نسبت به ثبت درس آنها اقدام لازم صورت پذیرد.
➖ اعلام شد با توجه به اینکه در سال تحصیلی جاری انتخاب درس اساتید تنها یک بار در پیشخوان سامانه اساتید سطوح عالی فعال میباشد، لازم است اساتید محترم کلیه دروس سال تحصیلی جاری را انتخاب نمایند.
🔻 قابل ذکر است بیش از ۸۵ درصد اساتید، در بیش از ۱۱۰ مدرس برای دروس سال تحصیلی جدید انتخاب نمودهاند و باز هم چنانچه استاد محترمی در این ساماندهی نیاز به محل تدریس داشته باشد میتواند جهت هماهنگی، به یکی از مدرسها مراجعه و یا با ارسال پیامک به شماره همراه ۰۹۱۹۲۵۲۱۹۱۲، در این خصوص اقدام نماید.
◼️ انتخاب درس طلاب امسال در دو مرحله انجام میشود:
🔹 مرحله اول از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ شهریور، که مختص طلابی است که در نوبت ششم امتحان ندارند.
🔹 مرحله دوم از تاریخ ۱ تا ۳ مهر، ویژه طلابی که در نوبت ششم امتحان داشتهاند.
هیچ تداخلی بین امتحان و انتخاب درس بوجود نخواهد آمد.
🌐 سطوح عالی
@Manahejj
📌 فهرست مطالب مرتبط با تلاطم پیشآمده برای اساتید در سال جدید تحصیلی
📝 حذف برخی مدرسها بدون اطلاعرسانی بهموقع به مدیران مدرسها و اساتید
🌀 حذف برخی از اساتید و مدارس سطوح عالی حوزه علمیه استان قم
https://eitaa.com/manahejj/6935
🌀 تکملهای بر یادداشت «حذف برخی از اساتید و مدارس سطوح عالی»
https://eitaa.com/manahejj/6946
🌀 بیاطلاعی اساتید از حذف برخی مدرسها
https://eitaa.com/manahejj/6936
🌀 بینظمی در آستانه شروع سال تحصيلی و لزوم جبران معاونت سطوح عالی استان قم
https://eitaa.com/manahejj/6940
🌀 دو سال پر تلاطم در آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان قم
https://eitaa.com/manahejj/6941
🌀 این اساتید یتیم!
https://eitaa.com/manahejj/6942
🌀 بحران هویت طلاب و اساتید
https://eitaa.com/manahejj/6943
🌀 رنجی که میبریم: بیتدبیری در اداره حوزه
https://eitaa.com/manahejj/6944
🌀 چند کلمه با معترضان به حذف برخی اساتید حوزه!
https://eitaa.com/manahejj/6945
🌀 اطلاعیه دیرهنگام معاون سطوح عالی حوزه علمیه استان قم
https://eitaa.com/manahejj/6951
#حذف_اساتید
@Manahejj
هدایت شده از KHAMENEI.IR
45.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ انتشار نخستینبار
🏴 امام حسن، احیاءکننده نهضت اسلام
روایت دیده نشدهای از حضرت آیتالله خامنهای درباره دوران مبارزات امام حسن مجتبی علیهالسلام
💻 Farsi.Khamenei.ir
🌀 خطر بحران تهذیبی طلاب
🖋 شاگرد اخلاق؛ #یادداشت_مهمان
🔸 گاهی به آینده تهذیبی حوزهها که میاندیشم گرفتار سراسیمگی میشوم.
حقیقتا آینده تهذیبی حوزهها به کدام مقصد رحیل بسته؟!
🔺 مبادا روح تهذیب را همچون سنن آموزشی، با دانشگاهیکردن حوزه دو دستی تقدیم تاریخ کردیم!
🔻 حتما نیک میدانید آنچه طلبه را مهذب میکند، کرسیهای ظاهری اخلاق که معاونت تهذیب تدبیر میکند نیست.
همیشهی تاریخ حوزه، این رفتار و منش اولیای حوزه بوده که طلبه را مهذب میساخته است.
♨️ حال به زوایای پیدا و پنهان حوزه بنگرید؛
1⃣ سودازدگان مرجعیت
یک طرف تشنگان پرهیاهوی مرجعیت - غالبا هم طیف سنتی که البته سنت مرجعیتگریزی از خاطرشان رفته!- به شاگردان اینها نگاه کنید تشنهی فتح همه کرسیهای تدریس سطوح عالی هستند، نردبان تدریس را -برخلاف سنن حوزوی- از سطوح عالی میخواهند شروع کنند که فرصت را از دست ندهند!
صد البته از چنان اساتیدی، چنین شاگردانی هیچ بعید نیست.
گویی اینها از «سنتیبودن حوزوی» فقط مقابله و تضعیف نهادهای حوزوی را بلدند؛ که انشاءالله این آرزو را به گور خواهند برد و حوزه به دوران اسفناک تحجر گذشته باز نخواهد گشت.
2⃣ مسؤولین ناکارآمد
متأسفانه از این سو هم شاهد برخی از مسؤولین هستیم که بیبرنامه و با خیال «یکجوری ادارهکردن حوزه»، مسؤولیت میپذیرند!!
نه تنها هیچگاه پاسخگوی مسؤولیت خویش نبوده و نیستند؛ بلکه همیشه در جایگاه مطالبهگر و طلبکار ظاهر میشوند.
از پشت قاب عینک ایشان، این طلبهها هستند که همیشه بیحال و کمکار و تنبلاند! مدام از پشتکار طلاب قدیم میگویند؛ اما از زهد و مقامگریزی بزرگان گذشته نمیگویند.
➖ متعدد مسؤولیت میپذیرند و به هیچکس پاسخگو نیستند؛
➖ بسیار اشتباه میکنند اما هیچگاه عذرخواهی نمیکنند؛
➖ منتقدین خود را همیشه رمی بر بیسوادی و بیاخلاقی و بیتقوایی میکنند؛
➖ خود را بالاتر و برتر از همه میبینند؛
➖ دستاورد و خروجی عملکردشان ناراحتی و رنجیدگی طلاب و اساتید است؛
➖ و ....
⛔️ اگر چنین روحیهای #الگوی_طلاب شود چه بر سر حوزه و جامعه خواهد آمد؟!!
🔺 حال بسنجید «طلبه مهذب انقلابیشدن» در این فضای مهآلود و جوّ ضد تهذیبی چقدر سخت و طاقتفرساست.
🔻 اما طلاب هیچگاه یادشان نرود ما سرباز آقایی (ارواحنا فداه) هستیم که صاحب اصلی حوزهها ایشان هستند.
ما پیرو رهبری هستیم که همیشه از مقام و رهبری و مرجعیت، گریزان بود و این خدا بود که دنیا را پیش وی خوار و خفیف کرد...
✅ به قول علامه طباطبایی «ما در این دنیا کاری مهمتر از خودسازی نداریم.»
و خودسازی در این زمانهی سخت، ثواب مضاعفی دارد.
📌 مناهج:
هیأت تحریریه رسانه حوزوی مناهج، اگرچه خود را محتاج نصیحت ناصحان و راهبری اساتید اخلاق میداند، با اعتذار و صرفاً از باب عرضهی آنچه از بزرگان شنیدهاند، انتشار یادداشت فوق را پذیرفتهاند.
#تهذیب
#خودسازی
#آینده_حوزه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تقوای مواجهه با منتقد و مخالف
📝 سیره سلف صالحی که مسؤولیت حوزه علمیه را برعهده داشت
🎥 شیخ حسین انصاریان
#سید_ابوالحسن_اصفهانی
#الگوی_مدیران_حوزه
#الگوی_مسؤولین
#الگوی_طلاب
#تهذیب_حقیقی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شب زیارتی حضرت سیدالشهداء
❇️ صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین علیهالسلام
@Manahejj
🌀 مجاهدتهای ضد انگلیسی
🎧 نقش علما در مبارزات مردم ایران علیه استعمار انگلیس
🎙 عطا یاوری
📻 اثر جدید رادیو مناهج:
پادکست تکبخشی از سری قسمتهای فصل علمای مجاهد
📌 انتشار تا دقایقی دیگر...
#علمای_مجاهد
#رادیو_مناهج
#پادکست
@Manahejj_Radio
@Manahejj
مبارزات ضد انگلیسی.mp3
36.98M
🌀 مجاهدتهای ضد انگلیسی
🎧 نقش علما در مبارزات مردم ایران علیه استعمار انگلیس
🎙 عطا یاوری
📻 اثر جدید رادیو مناهج:
پادکست تکبخشی از سری قسمتهای فصل علمای مجاهد
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔊 آنچه خواهید شنید:
1️⃣ مقدمه: چرا ایران برای انگلیسیها اهمیت دارد؟
2️⃣ قرارداد رویتر
3️⃣ نهضت تنباکو
4️⃣ نهضت مشروطه
5️⃣ قیام مردم جنوب
6️⃣ قرارداد 1919
7️⃣ نهضت ملی شدن صنعت نفت
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#رادیو_مناهج
#پادکست
@Manahejj_Radio
@Manahejj
#اطلاع_رسانی
📩 دوستان و بزرگواران در پیامهای ارسالی برای رسانه حوزوی مناهج، درباره پادکستهای مشروطه پرسیدند و اینکه ادامه دارد یا خیر؟
🎧 بله پادکستهای مشروطه ادامه دارد و امروز صرفا یک #قسمت_میانی درباره مجاهدت علما علیه استعمار خبیث انگلیس منتشر شد.
🎙 فصل #علمای_مجاهد از پادکستهای رادیو مناهج شامل قسمتهای مختلف درباره میرزای نائینی، شهید صدر و مشروطه است که هریک از این فصلها بخشهای متعددی دارند که از طریق کانال اختصاصی #رادیو_مناهج میتوانید آنها را دنبال کنید.
🎞 همچنین علاوه بر فایل صوتی پادکستها، مستندات و تصاویر ویژهای که مربوط به هریک از پادکستها است برای اطلاع بیشتر علاقمندان، در کانال رادیو مناهج منتشر میشود.
📻 عضویت در رادیو مناهج:👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
#رادیو_مناهج
@Manahejj
May 11
مشروطه بخش نهم.mp3
12.09M
🌀 بخش نهم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ»
🎧 فصل علمای مجاهد
🎙 محمد خادمی
♨️ آنچه خواهید شنید:
🔹 نامه زیرکانه محمدعلی شاه به مجلس بعد از تاجگذاری
🔹 کنستیتوسیون چیست و چرا در ادبیات دوره مشروطه زیاد به چشم میخورد؟!
🔹 نطق تقیزاده در نقد اسلام در مجلس مسلمانان!
🔹 متمم قانون اساسی توسط چه کسانی نوشته شد؟!
🔹 آغاز اقدامات شیخ برای گنجاندن متمم دوم قانون اساسی برای جلوگیری از حذف دین!
〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#مشروطه
#شیخ_فضل_الله
#تقی_زاده
@Manahejj_Radio
@Manahejj
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
▪️انا لله و انا الیه راجعون
آیت الله سید محمدمهدی موسوی #خرسان از علمای بزرگ نجف دار فانی را وداع گفت
آثار و تالیفات گرانقدر ایشان از جمله موسوعه ابن عباس ، موسوعه ابن ادریس حلی و... نزد اهل تحقیق بسیار مورد عنایت می باشد
و همچنین ساده زیستی و تلاش بسیار ایشان در مطالعه و تحقیق و تالیف کتاب بین اهل علم مشهور است.
📚اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب ها در👇
🌐 https://alkhersan.ir
🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
از سمت راست #امام خمینی(ره) ، آیت الله سیدمحمدمهدی #خرسان (ره) ، حجت الاسلام سید ضیاء بکاء
مسجد بهبهانی در نجف اشرف سال 56، قبل از تشییع جنازه آیت الله سیدمصطفی خمینی(ره)
#مجالسات_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
🌀 اضلاع ششگانه آشوب، امروز در چه شرایطی قرار دارند
ضلع اول: رسانه
رسانه به محوریت اینترنشنال مجبور شد از شدت فشار و تهدیدات، انگلیس را رها کند و به امریکا برود. در حالیکه عابر بانکش یعنی عربستان با ایران وارد توافقهای جدیدی شد و برخی از زنان فعال و مؤثرشان چنان همکارانشان را افشا کردند که نه از زن نشانی ماند و نه از زندگی و آزادی!
ضلع دوم: منافقین
آنها جدا از دستگیریهای گسترده شبکه خرابکاریشان توسط سربازان گمنام در خیابانهای ایران، کیسهای رایانهشان هم از آلبانی به ایران رسید. دولت آلبانی رویهاش را در مقابل منافقین تغییر داد.
ضلع سوم: تجزیهطلبان
کومله و پژاک از همان روز اول اتفاقات وقتی قصد ورود نیروهایشان به درون ایران را داشتند هدف موشک و راکت سپاه قرار گرفتند و امروز ارتش عراق و حشدالشعبی، در حال اخراج آنها از این منطقه هستند.
ضلع چهارم: اپوزیسیون خارج از کشور
بدنبال تشکیل شورای رهبری اپوزیسیون بودند تا اغتشاش را حول آن سامان بدهند. حالا آن فیل، موش زایید و از آن جمع، فقط پهلوی مانده که در تلآویو به دیدار کودک کشان برود!
ضلع پنجم: آمریکا، سعودی، فرانسه و انگلیس
رابرت مالی، مسئول میز ایران در امریکا از کار برکنار شد. امریکا بخشی از پول بلوکه ایران را برگرداند و وارد مذاکرات با ایران شد. سعودی، سفارتش را در ایران باز کرد و فرانسه که به قول مصی علینژاد، مکرون بهتر از پدرش بود، ناگهان وارد تعاملات جدی با ایران شد.
ضلع ششم: رژیم صهیونیستی
بعنوان مغز ماشین اغتشاش بود که از یک سو زیر ضربات انواع عملیاتهای مقاومت درون سرزمینهای اشغالی قرار گرفت و از طرف دیگر خود اشغالگران علیه مصونیت قضایی نتانیاهو درون اسراییل را بههم ریختهاند.
✅ پروژهٔ شش ضلعی آشوب با ضربات مقتدرانه جمهوری اسلامی روبرو شد تا دفع شر آنها، مسیر پیشرفت کشور و حل مشکلات اقتصادی را هموارتر و زندگی برای ملت بزرگ ایران شیرینتر شود. انشاءالله.
بهترین نتیجه گیری این است:
این ثمره مقاومت است.
🌐 کانال جهاد تبیین
#خط_تبیین
#اضلاع_آشوب
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: دارالشفاء و سرگردانی طلاب حجرهنشین
💬 حجرهنشین:
سلام علیکم
طبق اعلام معاونت آموزش حوزه استان قم
قرار بود برنامه امتحانات از ۲۶ شهریور شروع شود،
همچنین طبق اعلام از طرف مراکز حوزوی حجرات از ۲۶ شهریور
شروع به فعالیت کردهاند و قرار بود حجره در اختیار طلاب قرار بگیرد.
اما در کمال ناباوری و ناهماهنگی رخداده در خوابگاههای فیضیه و دارالشفا، طلابی که از شب ۲۵ شهریور برای شرکت در امتحانات مراجعه کردهاند تاکنون بلا تکلیف هستند و مسئولین اعلام کردهاند که همه باید مصاحبه شوند، حتی طلابی که حجره دارند و وسیلهشان در حجراتشان است!
و زمان بازگشایی حجرات نامعلوم است و ممکن است تا آخر هفته طول بکشد!!!
طلابی که از مسافت دور به قم آمدهاند
در محوطه دارالشفا و فیضیه سرگردانند و در گرمای هوا و عدم وجود سیستم برودتی (برخلاف قسمت های اداری که همه آنها کولر گازی دارند.)
فقط یک مدرس در اختیار آنها قرار گرفته است تا شب را سحر کنند.
کاری کردهاند که طلبه حیران است به فکر محل اسکان خود باشد یا به فکر امتحان و یا تغذیه!
ناهماهنگی بین واحدهای آموزشی و خوابگاهی حوزه همیشه به ضرر طلبه تمام شده است.
کاش یکی از بزرگان حوزوی دلسوزانه و پدرانه طلاب را به دیده ی فرزندی ببیند و برای رفع مشکلشان اقدام کند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر میکند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند.
#نظر_اعضا
#صدای_طلاب
#ناهماهنگی_حوزه_استان_قم
@Manahejj