eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.5هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 مواضع اقای عبدالحمید و آقای علوی بروجردی درباره مسمومیت دختران قم و بروجرد!! 👤 آقای عبدالحمید: مسمومیت دختران محصل در شهرهای قم و بروجرد، اقدامی حساب‌شده برای مخالفت با حق تحصیل و آموزش زنان و «انتقام» از خیزش «زن، زندگی، آزادی» بوده است. 🌐 العربیه فارسی 👤 آقای علوی بروجردی: خانواده‌ها ترسیده‌اند و می‌گویند دخترمان را به مدرسه نمی‌فرستیم. هدف آنها که این کار را کردند هم همین بود. 🌐 انتخاب 📌 مناهج : باز هم فتنه و باز هم همسویی با دشمنان نظام و انقلاب؟! آن از واکنش ابهام‌آلود و دشمن شاد کن به حادثه فوت مهسا امینی و این هم از اظهار نظر دشمن شاد کن و تخریب خودی در واکنش دو پهلو به خرابکاری امنیتی دشمن در مدارس قم! حال آنکه همان انتقاد هم به گوینده وارد است؛ چرا جوری حرف می‌زنند که خوراک برای بی بی سی فارسی و اینترنشنال و من و تو فراهم شود؟! شد یکبار در فتنه‌ها بدون ژست اپوزیسیون به نفع اهداف نظام و انقلاب قدم بردارند یا حداقل موضع بگیرند؟! @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 پروژه جدید قم‌هراسی و مقابله با انقلاب اسلامی! 👤 واکنش آقای علوی بروجردی به ‎مسمومیت‌های‌ سریالی دانش‌‌آموزان دختر: خانواده‌ها ترسیده‌اند و می‌گویند دخترمان را به مدرسه نمی‌فرستیم! 🚦شروع مسمومیت دانش‌آموزان از قم، پروژه جدیدی که شبیه شایعه آغاز ویروس کرونا از قم توسط دشمنان انقلاب کلید زده شده و به‌وسیله‌ی برخی در داخل در حال گسترش است! 🗣 خط خبری و مواضع بی بی سی، اینترنشنال، طیف رجوی، طیف پهلوی، عبدالحمید، علوی بروجردی و ... طبق معمول خیلی اتفاقی به هم شبیه می‌شوند! ♨️ ای کاش امثال آقای علوی بروجردی هرچه سریعتر حساب خود را از ضد انقلاب جدا می‌کرد و به گونه‌ای موضع می‌گرفت که نشان دهد این بوده است که جایگاه زن را اعتلا بخشیده و فتنه‌ ژینا نمی‌تواند موضع انقلاب درباره دختران و زنان را تحریف کند. @Manahejj
🌀 اشتباه فاحش دو گروه 👤 توضیح حجت‌الاسلام راجی درباره وقایع کشف حجاب 📌 مناهج: البته برخی مسؤولین با اقداماتی نظیر پلمب مکانهای کشف حجاب یا اخیرا بخشنامه درباره الزام پوشش مقنعه برای کارکنان داروخانه‌ها و ... نشان داده‌اند عزم مقابله با کشف حجاب دارند. امیدواریم همه مسؤولین ذی‌ربط مسأله کشف حجاب را جدی بگیرند. بیش از همه، خلأ اقدامات فرهنگی و تبلیغی برای نوجوانان و جوانان دیده می‌شود که هنوز برنامه حوزه‌های علمیه در این زمینه واضح نیست. یادمان باشد مسؤول دینداری مردم حوزه علمیه است. حوزه علمیه برای بهار و تابستان پیش رو چه برنامه‌ای دارد؟! @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 قم نمونه بود و من مفتخرم که در قم هستم 📝 شما غیرتمندان، شما پاک جوانان، سرمشق همه شدید 🎥 امام خمینی قدس سره 📅 به مناسبت دهم اسفند سالروز ورود امام خمینی (ره) به قم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ @Manahejj
🔰 مسموم‌سازی سریالی دانش‌آموزان دختر! 🔷 ویراست و توئیت در رابطه با وضعیت زنان در ♦️ ما را در ویراستی (توئیتر فارسی) دنبال کنید https://virasty.com/H_raji 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 علت مسمومیت دبیرستان دخترانه شاهین شهر 🎥 گفتگو با دانش آموز دختری که در کلاس اسپری فلفل زد! 🔻 در یکی از مدارس دخترانه شاهین‌شهر اصفهان یک دانش‌آموز، با زدن اسپری فل‌فل در کلاس، ۸ نفر از اعضای کلاس را راهی بیمارستان کرد! @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بالای ۹۰ درصد عوارض مسئله مسمومیت دانش‌آموزان ناشی از استرس و اضطراب‌ها بود 👤 احمد وحیدی وزیر کشور در نشست خبری: 🔸 بالای ۹۰ درصد عوارض ناشی از عوامل خارجی نبود بیشتر به خاطر استرس ها اضطراب ها و نگرانی هایی بود که به خاطر طرح این موضوع پیش آمده بود. 🔹 افرادی که دچار عوارضی مثل سردرد و سرگیجه و سوزش گلو شدند در همان ساعات اولیه بدون اینکه نیاز به درمان خاصی باشند مرخص شدند. 🔹 اینکه ماجراجویی شخصی بوده یا داخلی بوده یا اینکه عوامل خارج از مدرسه بودند هنوز در حال بررسی است و همچنان کار دستگاه های اطلاعاتی ادامه دارد. @Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🔖 موضوع: مرکز خدمات و عدم اهمیت ایام درسی 💬 طلبه: 🔺 گذشته از انتقادات بسیار زیاد به سیاست جدید مرکز خدمات در امور فرهنگی و اردویی که اقامتگاه‌های خود را در شهرهای مختلف به بهانه برگزاری اردوی رایگان (آن‌هم ۶ سال یک بار برای مثلا سفر زیارتی مشهد)، به یکباره افزایش هزینه دادند که خود حدیث مفصلی دارد؛ 🔻 متاسفانه اخیرا همین اردوهای ادعایی هم متأسفانه با یک تدبیر اشتباه تماما در ایام درسی گذاشته شده است، یعنی طلاب باید همیشه در دو راهی انتخاب اردو و «تحصیل خود و فرزندان» یکی را انتخاب نمایند. ♨️ اخیرا برای ممتازین ابتدایی هم قرار شده است که اردوی استخر آب و تاب ببرند که برای فرزندان پسر روزهای شنبه (۶ اسفند ) و یکشنبه(۱۴ اسفند) آن هم درست در ساعات درسی یعنی از ساعت ۹ الی ۱۳ گذاشته‌اند. یعنی برای یک استخر حتما هم خودت و هم فرزندت باید یک روز درستان را تعطیل نمایید تا اینکه بلیط استخر ۹۰ هزار تومانی را رایگان بروی! ♨️از طرفی هم چون این اردو برای تجلیل از ممتازین است، مگه میشه به بچه بگی نمیشه، درس داریم و ... ✅ اصل سیاست حمایت و تشویق خوبه ولی خداییش در نوع اجرا، بی‌تدبیری انجام می‌شود. ‼️ قبلا بزرگان حوزه می‌فرمودند برای سفر عتبات در ایام درسی، نمازت را باید کامل بخونی، الان به بزرگان بفرمایید که خود تصمیم‌گیران و مدیران حوزه، طوری در منگنه قرارت می‌دهند که برای استخر هم از درست بزنی. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌کند؛ همچنین آمادگی داریم پاسخ مسؤولین را منتشر کنیم. @Manahejj
30.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 آسید محمدعلی 🎥 مستند کوتاه 🔸 روایتی از زندگی و سیره انقلابی حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی و دیدارهای ایشان با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، که در ایام سالگرد رحلت این مرجع عظیم‌الشان منتشر میشود ✅ امام خامنه‌ای: این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کرده‌اند که موجب فیض و رحمت الهی است ان‌شاءالله. ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔 پویش ملی 🌕 بیش از ۱۰۰۰ جایزه با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان 🔺 شما هم می‌توانید عکس‌های جشن نیمه شعبانتون را به شماره ۰۹۱۹۲۹۹۳۲۲۸ ارسال کنید. بیش از هزار جایزه منتظرتونه 🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊 https://eitaa.com/joinchat/3941007376Ceb04b17247 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉
🌀 بررسی مهم‌ترین عناوین آیین‌نامه تأسیس مجتمع‌های عالی حوزوی 🔻 شورای عالی حوزه‌های علمیه به منظور ضابطه‌مند نمودن تأسیس، توسعه و انحلال مجتمع‌های عالی حوزوی، آیین‌نامه‌ای تحت عنوان «آیین نامه تأسیس، توسعه، فعالیت و انحلال مجتمع‌های عالی حوزوی» را تصویب کرد. 🔹 مطابق این آیین نامه، مجتمع عالی حوزوی عبارت است از مجموع حداقل سه واحد از واحدهای آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی و مهارتی حوزوی، که تحت یک مدیریت واحد اداره شوند و حداقل شامل یک واحد آموزشی و یک واحد پژوهشی یا دو واحد آموزشی یا دو واحد پژوهشی، باشند. ✅ مشاهده مشروح این گزارش در 👈 اینجا 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج: ♨️ علی رغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب به شورای عالی برای پرداختن به اولویت‌های حوزه در بخش سیاست‌گذاری‌های کلان، اما همچنان خروجی مصوبات شورای عالی غالبا مسائلی در حیطه امور اجرایی یا خارج از اولویت است؛ نظیر تعیین میزان و کیفیت حق‌الزحمه اساتید یا همین آیین‌نامه تأسیس مجتمع‌های عالی حوزوی یا کم و کیف هزینه‌کرد بودجه و .... ⁉️ اما اینکه تصمیم شورای عالی برای اولویت‌های مهم سی سال روی زمین‌مانده چیست هنوز روشن نیست! ❓براستی اینکه مثلا به کجا گفته شود مجتمع عالی و به کجا گفته شود مرکز فقهی و به کجا بگوییم مدرسه، از عهده‌ی مرکز مدیریت حوزه ساخته نیست؟ 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 آگاهی بیشتر: 🌀 تأسف عمیق رهبری از بحران مدارک حوزوی https://eitaa.com/manahejj/6259 🌀 اسراف وقت در شورای عالی؟! https://eitaa.com/manahejj/6168 🌀 شورای عالی را معطل نکنید https://eitaa.com/manahejj/6176 🗂 @Manahejj
🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی 🖋 علی مهدوی 🔸 هیاهوی دشمنان بر سر مسموميت‌های سریالی، چند هدف اساسی را در تیررس خود قرار داده است: 1️⃣ قم‌هراسی؛ 2️⃣ تهمت‌پراکنی علیه دین و دینداران؛ 3️⃣ اتهام انتقام جمهوری اسلامی از دختران؛ 4️⃣ شکستن حس امنیت در جامعه؛ 5️⃣ تعطیلی مدارس، توقف ماشین رشد علمی کشور و مسموميت شناختی فجازی. 📌 متن کامل یادداشت در رسانه حوزوی مناهج👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی 📝 بخش نخست 🖋 علی مهدوی 🔸 هیاهوی دشمنان بر سر مسموميت‌های سریالی چند هدف اساسی را در تیررس خود قرار داده است: 1⃣ قم‌هراسی 🔺 تجربه شایعات نخستین شیوع کرونا از قم و مانور رسانه‌ای علیه این شهر مذهبی، یکی از عملیات‌ روانی موفق دشمن برای قم‌هراسی بود که امروز هم به شدت همان خط عملیاتی را تداوم بخشیده‌اند. 🔻 ذهنیت مردم ایران از قم به عنوان مرکزیت نهاد دین و روحانیت، انگیزه مهمی است تا خبرپراکنی‌ها و امواج رسانه‌ای دشمنان و جریان نفاق داخلی درباره قم - مستقیم و غیر مستقیم- به تضعیف دیدگاه مردم نسبت به دین و نهاد روحانیت بیانجامد. 2⃣ تهمت‌پراکنی علیه دین و دینداران 🔺 اتهام افکار طالبانی متحجرانه درباره عوامل مسمومیت‌ها از دیگر اهداف شوم جنگ ترکیبی با محوریت مسمومیت مدارس است. 🔻 باوجود اینکه هیچ‌گاه در ایران اسلامی گروه‌های مذهبی و حاکمیتی، مدعی مخالفت با تحصیل دختران نبوده‌اند و جمهوری اسلامی پیشتاز جهان در نرخ رشد تحصیل و آموزش زنان است؛ اما این برای دشمن در راستای تحقق مسمومیت ترکیبی هیچ اهمیتی ندارد؛ ♨️ چراکه رسانه‌ها قدرت دارند حتی از «هیچ»، «هیولایی عظیم» بسازند و ذهنیت‌ افکار عمومی را دچار مسمومیت کنند. 3⃣ اتهام انتقام جمهوری اسلامی از دختران ♨️ ، اسم رمز فتنه اخیر بود که دشمن توانست چند ماهی ایران را درگیر آشوب و اغتشاش کند، تهمت بزرگ انتقام جمهوری اسلامی از خیزش «زن، زندگی، آزادی»، برای تحریک مجدد عواطف و احساسات ملی مطرح می‌شود، در حالی که مسمومیت سریالی مدارس، در حقیقت انتقام دشمنان از عدم همراهی دانش آموزان با جنگ ترکیبی دشمنان ايران است. 4⃣ شکستن حس امنیت در جامعه 🔺 بالاتر از امنیت، حس داشتن امنیت است. در طراحی هوشمندانه و خباثت‌آمیز مسمومیت‌های سریالی مدارس، دشمن طبق معمول به جای امنیت، «حس امنیت» را هدف قرار داده است؛ چراکه از بين بردن حس امنیت در خانواده‌ها، کم‌هزینه‌تر و پرثمرتر از رویارویی با امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران است. 🔻 دشمن به خوبی دریافته که اگر اقدامات تروریستی در مدارس یا هرکجای ایران (مثل شاهچراغ) اتفاق بیافتد، عوامل و حتی سرخط‌های دشمن خیلی سریع شناسایی و متلاشی خواهند شد؛ ♨️ لذا وقتی تلاش گسترده ماه‌های اخیر برای ورود صدهاهزار سلاح و مهمات سبک و سنگین راه به جایی نبُرد، روند مذبوحانه مسمومیت‌های ضعیف که با اقدامات درمانی سرپایی بهبود می‌یابند، با فشار عملیات روانی هراس‌افکنی، در دستور کارشان قرار گرفت؛ تا حلقه‌ی بازمانده‌ِ عناصرِ زیر ضربه رفته چهل سالِ گذشته -اعم از منافقین و تجزیه‌طلبان و ساواکی‌های مخفی- را همچنان سر خط نگه دارد. ♨️ اینکه والدین هرروز و هرشب احساس ناامنی فرزندانشان در مدارس را داشته باشند، می‌تواند به تدریج موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام و دستگاه‌های امنیتی شود؛ طعنه و کنایه‌های توئیتری و رسانه‌ای که «آن هیمنه اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی چه شد» در همین راستاست. 🔺 این را در کنار نوسانات قیمت دلار و سکه و طلا، برای القای ناامنی اقتصادی محض به عنوان ملاک ارزیابی قرار دهیم. 🔻 ضربه‌ زدن به حس امنیت و ایجاد حس ترس و ناامنی در عمل نشان داد بیش از نود درصد موارد مشکوک به مسمومیت، ریشه واقعی نداشته‌اند! 5⃣ تعطیلی مدارس، توقف ماشین رشد علمی کشور و مسموميت شناختی فجازی 🔺 ویروس کرونا و سپس مجازی‌شدن مدارس بیشترین فرصت را برای دشمن فراهم کرد تا در سایه ضعف رسانه‌ای ما، قشر دانش‌آموز را تمام‌وقت مشغول آسیب‌های فضای مجازی کند. 🔻 در همین راستا، عناصر رسانه‌ای دشمن مدام از خانواده‌ها -حتی دانش‌آموزان پسر به بهانه همدلی با دختران- اعتصاب علمی و تعطیلی مدارس را مطالبه می‌کنند. 📌 ادامه یادداشت در فرسته‌ی بعد 👇🏻 @Manahejj
🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی 📝 بخش دوم 🖋 علی مهدوی ❓در مواجهه با این «مسمومیت ترکیبی» چه باید کرد؟ 1⃣ وظیفه مسؤولین: 🔺 یکپارچگی ساختار اطلاع‌رسانی و پرهیز از اینکه هر مقام مسؤولی بدون هماهنگی نظرات و محتملات شخصی خویش را عنوان کند. 🔻 مضاف بر اینکه و سرعت در اطلاع‌رسانی، امر لازمی است که متأسفانه در این زمینه همچنان توفیقات لازم را نداریم و باید فکری کرد. 2⃣ وظیفه خواص و طلاب: 🔺 طلاب همچنان که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند، نباید از واجب فوری «جهاد تبیین» غفلت کنند. با تبلیغ چهره به چهره بین مردم، با تبیین بین اقوام و دوستان، خط عملیاتی دشمن و اهداف شوم وی را باید تبیین کرد. 🔻 همچنین بسیار مراقب باشیم با حرفهای یأس‌آلود، دشمن را در نیل به اهدافش یاری نکنیم؛ خصوصا افرادی که تریبون دارند، باید بیش از گذشته مراقب مواضع خویش باشند. 3⃣ وظیفه عموم مردم: 🔺 در عین حال که از مسؤولین ذی‌ربط باید مطالبه کرد تا با نهایت دقت به وظایف خود عمل کنند؛ اما مردم هم با دعوت یکدیگر به آرامش، بایستی از اقدامات هیجانی پرهیز کنند. کاری که کانال‌دارهای رسانه‌ای جبهه انقلاب، تاکنون در انجام آن، آنگونه که باید موفق نبوده‌اند! نمونه آن واکنش‌های هیجانی در «داستان پیروز» بود! 🔻 رفتارها و مواضع احساسی و هیجانی و در عین حال نسنجیده و یأس‌آفرین، دقیقا همان چیزی است که امروز دشمن در تعقیب آن است. ✅ تقویت همدلی و اتحاد ملی بزرگترین راهبرد و راه نجات از فتنه‌های گوناگون، خصوصا فتنه‌های ترکیبی کنونی است. ♨️ بی‌ترديد این مسمومیت ترکیبی، قوی‌تر از جنگ ترکیبی چند وجهی پاییز امسال نیست و فتنه‌گران خارجی و داخلی باز هم رسوا و دستپاچه خواهند شد؛ منتظر گریه‌های رجوی و پهلوی و علی‌نژاد باشید! @Manahejj
🌀 یکی از برکات روحانیت شیعه در جهان 🔸 اینجا مدرسه اسلامی امام صادق علیه السلام در شهر «فری تاون» پایتخت کشور سیرالئون است و اینها دانش آموزان دوره دوم تحصیلی هستند. 🔺 بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز در ۲۴ کلاس ۸۰ تا ۱۰۰ نفره در ۵ طبقه (حداکثر طبقات عادی مدارس در این کشور ۲ طبقه است) مشغول تحصیل هستند. 🔻 این مدرسه یکی از بهترین مدارس این کشور است که بخاطر اسلامی بودن مدرسه و آموزش‌های خاص اسلامی آن، از سوی خانواده های زیادی متقاضی ثبت نام دارد، ولی به علت کمبود جا مجبور به گزینش و عدم پذیرش همه متقاضیان است. ♨️ گفتنی است مدیر این مدرسه از فارغ‌التحصیلان جامعة المصطفی العالمیة در ایران است. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
... 📗 "بهشت اندیشه" سفر مجازیِ 0⃣8⃣ روزه با کتاب ((طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن)) 👥 ویژه طلاب، دانشجویان و فعالان فرهنگی شروع دوره: از ۱۹ فرودین ماه ۱۴۰۲ 🌀 مزایا: ● بهره‌مندی از تدریس کتاب ● برگزاری جلسات آنلاین با اساتید دوره ● خریداری کتاب با ۱۰ درصد تخفیف و پست رایگان ● اعطای گواهینامه معتبر در پایان دوره ● اعطای هدایا به نفرات برتر 📆 : ۱۱ لغایت ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ 📲 همسفر ما باشید از طریق 🔻 https://survey.porsline.ir/s/kNrIJbsA (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🌐 خانه طلاب جوان
🌀 حدِ واجبِ محاسبه! 🔸️ [آدمی خطا کند و] چند دقیقه بعد به سادگی بگوید این کاری که کردم گناه نبود؟! اگر گناه بود آن وقت چه خاکی بر سرم کنم؟ تا زود است توبه و استغفار کنم که خدایا قول می‌دهم دیگر انجام ندهم، غلط کردم! 🔹️ [اگر چنین بگوییم] به ملائکه دستور می‎دهد که اگر نوشته اند پاک کنند اگر هم هنوز ننوشتند ننویسند. این حد لازم محاسبه‌ای است که هر مؤمنی باید داشته باشد. اگر این محاسبه نباشد باید در ایمان خودش شک کند. ۱۳۹۰/۰۷/۱۷ @mesbahyazdi_ir @Manahejj
🌀 تربیت مدرس! برای تدریس در کجا؟! 📝 مطالبه‌ای از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران 🖋 نام محفوظ | بخش نخست 🔸 تنها مجموعه «تربیت مدرس» وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم که به طور رسمی امکان تحصیل و زندگی خوابگاهی برای طلاب خواهر فراهم کرده است مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری سلام الله علیها است. این مرکز، خدمتی کم‌نظیر در حوزه علمیه خواهران است؛ از این جهت که بانوان طلبه از ابتدای ثبت‌نام و ورود در این مرکز آموزش عالی، دغدغه‌ اسکان ندارند. 🔹 برای ثبت نام این مجموعه در مقطع سطح سه، اجازه مدرسه محل تحصیل طلاب لازم است؛ زیرا شاگردان این مجموعه برای تدریس در مدارس حوزه‌ علمیه خواهران در سراسر کشور تربیت می‌شوند؛ از این رو لازم است مدارس شهرستان‌ها بر اساس نیاز، طلاب مستعد را به مرکز تربیت مدرس معرفی نمایند و متعهد شوند که این طلاب پس از اتمام تحصیل در تربیت مدرس، در مدارس(حوزه‌های علمیه‌ خواهران) همان شهرستان‌ها به کار گرفته شوند. 🔺 مشکل از آنجایی شروع می‌شود که مرکز مدیریت با وجود هزینه‌ها و امکاناتی که متقبل می‌شود – نظیر فراهم‌کردن اسکان، تغذیه و بالاتر از همه اساتید برتر به مدت سه سال تحصیلی- برای تربیت مدرسان آینده، اما بسیاری از این دانش‌آموختگان پس از اتمام تحصیل و بازگشت به شهرستان، هیچ جایگاهی برای تدریس ندارند!! 🔻 زیرا جایگاه تدریس دروس به اساتیدی ارائه می‌شود که معمولا به صورت غیر حضوری سطح سه رشته تفسیر را گذرانده‌اند و به دلیل نیاز آن مقطع مدرسه به استاد، این افراد مجوز تدریس دروس فقه، اصول، فلسفه، منطق، کلام و ادبیات عرب هم گرفته‌اند و اینک مدارس بسیاری (نه همه) با وجود تعهد به‌کارگیری «طلاب تربیت مدرس» تمایلی به جذب استاد جدید ندارند. در بهترین حالت چند واحد به دانش‌اموختگان تربیت مدرس داده می‌شود ولی در هرحال اساتید باسابقه و غیر متخصص، مقدم‌اند. ♨️ بدتر اینکه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و مرکز تربیت مدرس، هیچ قانون الزام‌آوری برای به کارگیری این افراد ندارد. 📌 ادامه دارد... @Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 بهانه‌ای دیگر برای قم‌ستیزی! 🔸 مدتی است اقدامات خرابکارانه در برخی مدارس قم رخ می‌دهد؛ مسمومیت‌ها
🌀 بازداشت سردبیر قم نیوز 🔸 علی پورطباطبایی معروف به خیزران و سردبیر سایت محلی قم‌نیوز که خبرپراکنی او از موارد متعدد دروغ و مطالب غیرواقع بارها خوراک رسانه‌های تروریستی مانند سعودی اینترنشنال شده است، سرانجام توسط دستگاه قضایی بازداشت شد. 🔹 وی از شروع ماجرای مسمومیت‌های مشکوک مدارس قم، حضور پررنگ‌تری در رسانه‌ها پیدا کرد و اولین کسی بود که با کار رسانه‌ای، سرخط حمله به جریان‌های دینی و اتهام‌زنی به مذهب و همچنین بهانه‌ی امتداد قم‌هراسی را به رسانه‌های ضدانقلاب داد و استناد به مطالبش، وی را به محور «دین‌هراسی» تبدیل کرد. 🔹 پورطباطبایی در تاریخ ۲۵ بهمن با انتشار یادداشتی از نفیسه مرادی، نخستین اتهام‌زنی به مذهب در ماجرای مسمومیت را‌‌ کلید زد که پس یک روز با فرار به جلو و اقرار به اشتباه خود، این یادداشت را حذف کرد. 🔺 نکته‌ی قابل تأمل در مسمومیت‌های سریالی این است که با وجود گذشت دو تا سه ماه از آغاز مسمومیت‌ها در قم، مادامی که خبرهای مربوط به قم، رسانه‌ای نشد (پروژه قم‌هراسی) مسمومیتی در مدارس دیگر شهرها اتفاق نیافتاد. این یعنی سناریوی قم‌هراسی و اتهام علیه دین و دینداران از گزینه‌های جدی این توطئه در محافل رسانه‌ای غرب بوده است. ♨️ گفتنی است پس از انتشار خبر بازداشت پورطباطبایی، حساب وی در توییتر از دسترس خارج شد! اطلاعاتی که بسیاری از ارتباطات داخلی و خارجی وی را می‌توانست برملا کند! 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 آگاهی بیشتر: 🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی https://eitaa.com/manahejj/6273 @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 از داعش نامرئی چه می‌دانید؟ 🎥 مرکز اعتدال عربستان ♨️ جنگ جهانی رسانه‌ای برای تضعیف جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت @Manahejj
🌀 منشور شورای عالی 📝 سنجه‌ی توفیق و عدم توفیق شورای عالی حوزه‌های علمیه 🔸 سی سال پیش، شورای عالی حوزه‌های علمیه بنیان نهاده شد تا ظرفیت‌های عظیم حوزه‌های علمیه به بهره‌برداری مطلوب و حداکثری برسد. ♨️ امام خامنه‌ای در همان زمان (۲۴ آبان ۱۳۷۱) با صدور پیامی، ضمن تقدیر از پایه‌گذاری این اقدام مبارک، موارد مهمی را متذکر شدند که حاکی از اولویت‌های اساسی پیش روی این شورا بود. ✅ از این پیام مهم تاریخی، به عنوان «منشور شورای عالی حوزه‌های علمیه» می‌توان یاد کرد که بررسی وضع موجود حوزه‌های علمیه با مطالبات سی ساله‌ی ولیّ فقیه آیت الله العظمی خامنه‌ای دام ظلّه، نشانگر کارنامه و آگاهی از میزان توفیق و عدم توفیق شورای عالی حوزه‌های علمیه است. 📋 بخشی از پیام امام خامنه‌ای: «همین اندازه باید گفت که این اقدام (تأسیس شورای عالی)، قادر است گنجینه‌ی عظیم حوزه را به سطح شایسته‌ای از بهره‌دهی برای اسلام و مسلمین برساند که به تحقیق، چندین برابر بهره‌دهی کنونی آن (پیش از تأسیس شورای عالی) است... این اقدام، هنگامی به درستی چشیده می‌شود که تلخکامی ناشی از بهره‌گیری‌نشدن از همه‌ی ظرفیت این ذخیره‌ی الهی [در حوزه علمیه] در عین نیاز مبرمی که به آن هست، به درستی حس شده باشد، و چه بسیار بزرگان و پیشگامان و دلسوزانی که در این تلخکامی، زندگی را وداع گفتند. 📌 به مرور به بازخوانی بندهای یازده‌گانه‌ی این پیام تاریخی (منشور شورای عالی) در رسانه حوزوی مناهج می‌پردازیم... 🗂 @Manahejj
اعمال شب نیمه شعبان.pdf
1.36M
🌀 اعمال شب نیمه شعبان ❇️ فضیلت احیای شب نیمه شعبان: ✅ پرفضیلت‌ترین شب‌ها پس از شب قدر ✅ شب فضل و مغفرت الهی که هیچ سائلی را خدا در آن رد نمی‌کند ✅ حق تعالی شب قدر را برای پیامبر صلوات الله علیه قرار داد و شب نیمه شعبان را برای اهل بیت علیهم السلام ✅ توصیه ائمه علیهم‌السلام به شب زنده‌داری و دعا و ذکر برای نیل به مقام قرب الهی عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: سُئِلَ اَلْبَاقِرُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ فَضْلِ لَيْلَةِ اَلنِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ، فَقَالَ هِيَ أَفْضَلُ لَيْلَةٍ بَعْدَ لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ، فِيهَا يَمْنَحُ اَللَّهُ تَعَالَى اَلْعِبَادَ فَضْلَهُ وَ يَغْفِرُ لَهُمْ بِمَنِّهِ فَاجْتَهِدُوا فِي اَلْقُرْبَةِ إِلَى اَللَّهِ فِيهَا فَإِنَّهَا لَيْلَةٌ آلَى اَللَّهُ عَلَى نَفْسِهِ أَنْ لاَ يَرُدَّ سَائِلاً لَهُ فِيهَا مَا لَمْ يَسْأَلْ مَعْصِيَةً وَ إِنَّهَا اَللَّيْلَةُ اَلَّتِي جَعَلَهَا اَللَّهُ لَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ، بِإِزَاءِ مَا جَعَلَ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ لِنَبِيِّنَا صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، فَاجْتَهِدُوا فِي اَلدُّعَاءِ وَ اَلثَّنَاءِ عَلَى اَللَّهِ... 📗 وسائل الشیعة، ج ۸، ص ۱۰۶ @Manahejj