🌀 حوزه برای معضلات جامعه راهکار ارائه دهد!
📝 میرزای شیرازی کسی را مسئول میکرد او را #موعظه کند!
👤 استاد حسینی بوشهری دبیر شورای عالی و رئیس جامعه مدرسین
🔺 بسیاری از لغزشها و انحرافاتی که در طول تاریخ افتاده، عمدتاً به خاطر دوری افراد از خط و مشی اصلی روحانیت و حوزههای علمیه بوده است؛ وقتی مسائل غیر حوزوی را به نام حوزه داخل حوزه کنیم این انحرافات شکل خواهد گرفت.
🔻 همچنین کارکرد عمده حوزههای علمیه را تربیت نفوس عنوان و سیره علمای بزرگی همچون آیت الله میرزای شیرازی در تربیت نفوس را خاطرنشان کرد و افزود:
آیت الله میرزای شیرازی در تربیت نفوس فردی را بر منبر نشانده و درخواست میکرد تا او را موعظه کند!
🌐 مشروح خبر:
rasanews.ir/0037G5
📌 مناهج:
آگاهی از لیست مفصلی از بایدهای بیجواب:
🌀 باید...
https://eitaa.com/manahejj/6792
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
https://eitaa.com/manahejj/6794
🌀 باید!!
https://eitaa.com/manahejj/6900
🌀 بایدهای حوزه انقلابی
https://eitaa.com/manahejj/6177
🌀 حوزه باید به فکر تربیت نیرو برای نظام باشد
https://eitaa.com/manahejj/4458
#مخاطب_بایدها
#شورای_عالی
🗂 #کارنامه
@Manahejj
هدایت شده از طلبه مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ یعنی کی میتونه باشه؟! 🤔
کاری از طلبه مدیا
🎞 @Talabeh_Media
4_5828202790253499736.mp3
13.64M
🌀 صوت کامل بیانات صبح امروز امام خامنهای در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت
#هفته_وحدت
@Manahejj
🌀 فراخوان رهبر انقلاب خطاب به کشورهای اسلامی منطقه
📝 اتخاذ خطمشی واحد؛ مانع دخالت زورگویان
🔸 امام خامنهای با تأکید بر اینکه #اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا مانع دزدی، زورگویی و دخالتهای آمریکا خواهد شد، گفتند:
♨️ امروز آمریکا به کشورهای منطقه ضربه سیاسی و اقتصادی میزند، نفت سوریه را می دزد، داعش ظالم و وحشی و خونخوار را در اردوگاههای خود محافظت و نگهداری میکند تا در روز نیاز دوباره به میدان بیاورد و در امور کشورها دخالت میکند،
✅ اما اگر همه متحد باشیم و ایران، عراق، سوریه، لبنان، عربستان، مصر، اردن و کشورهای حاشیه خلیج فارس خط مشی واحدی را در مسائل اساسی و کلی اتخاذ کنند، قدرتهای زورگو نمیتوانند و جرأت نمیکنند در امور داخلی و سیاست خارجی آنها دخالت کنند.
📗 متن کامل بیانات:👇🏻
http://khl.ink/f/53980
#هفته_وحدت
@Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
مشروطه بخش پانزدهم.mp3
12.15M
🌀 بخش پانزدهم پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ»
🎧 فصل علمای مجاهد
🎙 محمد خادمی
♨️ آنچه خواهید شنید:
❓چرا شیخ رساله حرمت مشروطیت را نوشت؟!
🔺 بررسی تفصیلی عبارات رساله حرمت مشروطیت
⁉️ چرا مشروطهخواهان غربی از نظر شیخ مرتد بودند؟!
⁉️ آیا آخوند خراسانی گفته بود شیخ فضلالله فاسد است؟!
〰️〰️〰️〰️〰️
#علمای_مجاهد
#مشروطه
#شیخ_فضل_الله
@Manahejj_Radio
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: بحران هویت در برخی مسؤولین مرکز مدیریت؟!!
💬 محمد:
🔺 وقتی معاون آموزش حوزههای علمیه که باید پرچمدار حمایت از #مدرک_حوزوی باشد، از عنوان #دکتر استفاده کند دیگر از دیگران چه انتظاری میتوان داشت...
🔺 حتی اگر شخص معاون آموزش از استفاده این عنوان برای ایشان خبر نداشته و مخالف چنین عناوینی هستند، وقتی چنین حجم انبوهی پیامک ارسال شده باید اعلام موضع کنند.
⁉️ گاهی با خود میاندیشم کجا هستند افرادی که نسبت به عناوین اصیل حوزوی و احیای آنها و ضابطهمندکردنشان #غیرت نشان دهند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر میکند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند.
#نظر_اعضا
#صدای_طلاب
#القاب_حوزوی
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj
🌀 علاقه به عنوان دکتری و پرهیز از عناوین حوزوی!!
📝 عنوانی که حاکی از بحران هویت است
🖋 محمد عالم زاده نوری
🔸 یکی از دوستان قدیم را در نوشتهای «حجتالاسلام» خطاب کردم. برآشفته و معترض برای من نوشته بود: «من برای کسب عنوان #دکتر زحمت طاقتفرسا کشیدهام. این عنوان هیچ بار خودنمایی و ظاهرفریبی ندارد و صرفاً معرف مدرک علمی من است و برای من قابل اثبات است؛ درحالیکه عناوینی مثل حجتالاسلام قابل اثبات نیست و لااقل نسبت به شخص خودم عوامفریبانه است».
🔺 این عبارات نشان از بحران هویت طلبگی دارد. این دوست به هر جهت طلبگی را شکوهمند نمیبیند، از طلبگی احساس ارزشمندی نمیکند و به آن بر خود نمیبالد.
🔻 پاسخ من به ایشان این بود: «برادر! از اینکه حجتالاسلام خطابتان کردهام و دکترتان نخواندهام برآشفته شدهاید و این کار مرا اهانت دانستهاید. برای این منظور نیز چند استدلال (مشتمل بر صغری و کبری) عرضه کردهاید:
1⃣ استدلال اول:
من شما را به نامی که حساسیت بدان داشتهاید نخواندهام. هرکس دیگری را به نامی که حساسیت بدان دارد نخواند به او اهانت کرده است. پس من به شما اهانت کردهام.
➖ من کبرای این استدلال را نمیفهمم. طبق قواعد منطق، کبرای استدلال باید کلیت داشته باشد و با یک نمونهی مخالف نقض میشود. اگر کسی به نام آیتالله علاقهی ویژه داشت یا دوست داشت دربارهی او کلمهی نازلی را به کار ببرند آیا ما موظفایم که او را «آیت الله» بخوانیم یا آن کلمهی اهانتآمیز را دربارهی او به کار ببریم؟
آیا ما باید حساسیتهای دیگران را ارضا کنیم؟
2⃣ استدلال دوم:
شما برای بدست آوردن مدرک دکترا خیلی زحمت کشیدهاید. چون شما خیلی در این باره زحمت کشیدهاید دیگران باید شما را به آن نام بخوانند و هرکس شما را اینگونه نخواند به او اهانت کرده است. پس من به شما اهانت کردهام.
➖ اینجا هم گویا کبری کلیت ندارد. شما پیش از آن برای ساخت خانهی خود هم زحمت کشیدهاید. آیا هرکس برای چیزی خیلی زحمت کشید باید به آن نام خوانده شود؟
در ضمن اگر این استدلال درست باشد باز هم شما را باید حجتالاسلام بخوانم؛ زیرا شما مجموعا دو سه سال برای دکتری زحمت کشیدهاید اما برای طلبگی چند برابر بیشتر زحمت کشیدهاید؛ بنابراین چند برابر بیش از آنکه شما را دکتر بخوانم لازم است حجتالاسلام بدانم.
📗 بخشی از کتاب عیار حماسه طلبگی
〰〰〰〰〰〰
📌 مطالعه بیشتر:
🌀 بازار داغ «عنوانفروشی» و عناوین بیحساب حوزوی
https://eitaa.com/manahejj/7014
#هویت_طلبگی
#القاب_حوزوی
#مدرک_حوزوی
@Manahejj
🌀 دکتر حسینی بوشهری و دکتر اعرافی؟!!
🖋 هادی مصریپور؛ #یادداشت_مهمان
🔺 اعضای محترم و بزرگوار شورای عالی را عدهای «آیت الله» خطاب میکنند و برخی «حجتالاسلام والمسلمین» و عدهای هم «استاد» و ...؛ اما خطاب هیچیک از این عناوین به اعضای گرانقدر شورای عالی و همچنین مدیر محترم حوزههای علمیه دقیق نیستند.
🔻 چون قانونِ مشخصی وجود ندارد؛ نهایتا طبق همین قوانین موجود حوزوی میتوانیم به بزرگانی مثل آقایان بوشهری و اعرافی -که نزد ما هم قابل احترام هستند- بگوییم «دکتر»...
📌 متن کامل یادداشت👇🏻
#القاب_حوزوی
#مدرک_حوزوی
@Manahejj
🌀 دکتر حسینی بوشهری و دکتر اعرافی؟!!
🖋 هادی مصریپور؛ #یادداشت_مهمان
🔸 چندی است که مجدد زخمهای کهنه از کوتاهی در سیاستگذاری حوزههای علمیه در باب عناوین و القاب حوزوی سر باز کرده است و دیدم که برخی رسانههای حوزوی نیز به این امر مهم - که تأثیر قابل توجهی در هویت / بیهویتی بدنه حوزههای علمیه اعم از طلبه و استاد دارد- پرداختهاند.
♨️ آنچه بهنظرم لازم است مورد توجه قرار گیرد این است که تنها طلاب درگیر عناوین و القاب حوزوی نیستند؛ همه حوزه در این مهم گرفتاری و مصائب خاص خود دارند.
🔺 فیالمثل اعضای محترم و بزرگوار شورای عالی را عدهای «آیت الله» خطاب میکنند و برخی «حجتالاسلام والمسلمین» و عدهای هم «استاد» و ...؛ اما خطاب هیچیک از این عناوین به اعضای گرانقدر شورای عالی و همچنین مدیر محترم حوزههای علمیه دقیق نیستند؛ چه رسد به معاونین و زیردستان و....
⁉️ میپرسید چرا؟
چون هیچ قانونِ نوشته و ضابطه مشخصی از سوی شورای عالی و مرکز مدیریت تنظیم و تصویب نشده است. وقتی چنین معیاری از اساس، وجود ندارد چرا و چطور میتوانیم از عناوین حوزوی برای اشخاص مختلف استفاده کنیم؟! تنها مراجع هستند که میدانیم و اطمینان داریم عنوان آیت الله در مورد آنها صدق میکند اما در مورد بقیه افراد (چه مسؤول چه غیر مسؤول) چگونه و با چه خطکش و عیاری باید بسنجیم که آیت الله هستند یا نیستند؛ حجتالاسلام هستند یا نیستند؛ بر مسلمین حجت هستند یا نیستند؟!!
🔻 لذا طبق همین قوانین موجود حوزوی نهایتا میتوانیم به بزرگانی مثل آقایان بوشهری و اعرافی -که نزد ما هم قابل احترام هستند- بگوییم: «دکتر»؛ البته در صورت ارائه پایاننامه سطح 4 حوزوی؛ که حتما ارائه کردهاند و خوب است عنوان و محتوای پایاننامه همه مسؤولین محترم حوزوی در دسترس آحاد حوزویان قرار گیرد برای استفاده علمی.
‼️ البته یک نکته قانونی هم وجود دارد؛ آن هم اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدرک سطح 4 حوزه معادل دکتری است نه خود دکتری؛ که چون درون حوزه هستیم میتوان این قانون را نادیده گرفت یا ناخواسته با استمرار اهمال در تعریف دقیق مدارج و عناوین اصیل حوزوی، حوزویان را همچنان برای گرفتن اصل دکتری به دانشگاهها سوق داد.
❇️ علی ای حال آنچه به قلم تحریر درآمد، واقعیتی است که در حوزه امروز جریان دارد و این دغدغه از این جهت مطرح شد که حتی اعضای محترم شورای عالی ضابطه خاصی برای استفاده از عناوین و القاب حوزوی تدوین نکردهاند؛ وگرنه احترام همه اعضای محترم شورای عالی و مدیریت حوزههای علمیه برای همه ما لازم و مفروض است و به هیچوجه خدایناکرده این نوشته در مقام تنقیص بزرگان نبوده و نیست.
✅ از خدای متعال توفیق عمل بزرگان و تصمیمگیران نهادهای حوزوی به «بایدها و وظایف خویش» را خواستارم.
و من الله التوفیق
#القاب_حوزوی
#مدرک_حوزوی
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بازهم سناریوی تکراریِ ضد انقلاب
🔸 دختر خانمی ۱۶ ساله (به اسم آرمیتا گراوند) در مترو حالش بد شده، به بیمارستان منتقل میشود و فیلم این واقعه نیز منتشر گردیده است.
🔺 در فیلمها و عکسها واضح است که کسی کاری به ایشان نداشته است، پدر و مادرش نیز مصاحبه کردهاند که دوربینها را چک کردیم و این یک حادثه بوده و همکلاسیهای دخترمان هم کنار او بودهاند.
🔻 اما اپوزیسیون ضد انقلاب و پادوهای داخلی آنها از جریان غربگرا، به دنبال روایتسازی جعلی از این واقعه هستند.
☑️ صحبتهای پدر و مادر آرمیتا گراوند:
«به جای حاشیهسازی برای سلامتی دخترمان دعا کنید»
🔻 «همه فیلمهای مترو را دیدیم. حادثه پیشآمده یک اتفاق بود. از همه میخواهیم بهجای حاشیهسازی برای دخترمان دعا کنند.
دخترمان با دوستانش برای رفتن به مدرسه در متروی شهدا قرار گذاشته بود که پس از ورود به قطار دچار افت فشار شده که پس از بههمخوردن تعادلش سرش با لبهٔ قطار برخورد میکند.
او توسط دوستانش به بیرون منتقل میشود و بلافاصله با عوامل اورژانس تماس گرفته و دقایقی بعد آرمیتا به بیمارستان منتقل میشود.»
🔺 این نوجوان در حال حاضر در یکی از بیمارستانهای تهران تحت درمان است اما لاشخورهای ضد انقلاب با فضاسازی گسترده رسانهای به دنبال خلق یک مهسا امینی جدید برای فریب افکار عمومی هستند.
#خط_تبیین
@Manahejj
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 بیانات امام خامنهای در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله ناصری اصفهانی
🎥 انتشار به مناسبت برگزاری همایش سالک الیالله
#سالک_الی_الله
#آیت_الله_ناصری
@Manahejj