✅ سلسله دروس خارج فقه نظامهای اسلامی؛ بررسی ادله فقهی قضاوت زنان
🎙 استاد: آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی
📆 زمان: چهارشنبه هر هفته/ ساعت 11
🏢 محل برگزاری: مسجد سلماسی
💢 شروع کلاسها: شنبه 9 مهرماه سال 1401
🔰 برای ثبت درس به سامانه نجاح به نشانی http://login.ismc.ir مراجعه فرمایید.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#درس_خارج_فقه_نظام_اسلامی
#قضاوت_زنان
#آیت_الله_سیفی_مازندرانی
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ بحث تحول در علوم انسانی مانند خوردن یک کپسول نیست که سریعا به نتیجه برسد
🔻 آیتالله آملی لاریجانی در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه امام صادق(ع):
🔹 بحث تحول در علوم انسانی مانند خوردن یک کپسول نیست که سریعا به نتیجه برسد. این را بدانید که فعالیت شما و درس هایی که می خوانید در مسیر ایجاد همین تحول است. البته تحول کار بسیار عظیمی می طلبد و باید افراد زیادی چه در دانشگاه امام صادق علیه السلام و چه در دیگر نقاط به صورت جدی در این زمینه کار کنند. اکنون نیز به دنبال تشکیل هسته هایی در دانشگاه هستیم که همین کار را به پیش برند.
🔹 این کار زمان بر خواهد بود. کاری است عمیق، دقیق و مشکل. باید ببینیم مجاری ورود علوم اسلامی و ارزش های دینی و اخلاقی به علوم چیست. بنابراین ابتدا باید ماهیت علم را به خوبی بشناسیم. زمانی می گفتند علم مانند آیینه ای از واقع حکایت می کند، اما این سخنان برای قرن ۱۹ و ۲۰ است و الان برای فیلسوفان علم واضح است که ارزش ها در علوم وارد می شوند.
🔹 همه این درس و دانشگاه وقتی معنا می یابد که در یک چارچوب معنوی واقع شود. اگر معنویت پشت کارهایمان نباشد، این فعالیت ها مانند کف روی آب تمام شدنی و از بین رفتنی خواهد بود. بنابراین باید مراقبه داشت و این دستور همه اکابر اهل معناست.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ گزارش تفصیلی سلسله دروس خارج نظامهای اسلامی حوزههای علمیه قم، مشهد، اصفهان و تهران در مسائل روز و مورد نیاز جامعه
🎙 با حضور اساتید برجسته حوزههای علمیه از جمله: حضرات آیات اعرافی، اراکی، کعبی، سیفی مازندرانی، علیدوست، قائنی، هادوی تهرانی، فقیهی، فاضل لنکرانی و...
🏢 در مدارس علمیه و مراکز فقهی
🔰 طلاب محترم در قم برای ثبت درس به سامانه نجاح به نشانی http://login.ismc.ir مراجعه فرمایید.
💠 دانشجویان و علاقهمندان نیز میتوانند از طریق کانالهای اساتید به فایلهای صوتی جلسات دسترسی داشته باشند.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30033
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#دروس_خارج
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 تیزر همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور
🔻 محورها؛
🔹 هویت ساختار انقلابی فرهنگ
🔹 نقَادی ساختار فرهنگی کنونی
🔹 وضعیت مطلوب ساختار فرهنگی کشور
🔹 چگونگی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور
🎙با حضور:
🔸 محمد قمی
🔸 علی اکبر رشاد
🔸 محمدمهدی اسماعیلی
🔸 سید سعید رضا عاملی
📆 زمان: شنبه ۲۳ مهرماه/ ساعت ۸صبح
🏢 تهران، مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
💻 لینک: iict.ac.ir/hamayeshb
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فرهنگ
#تیزر
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ راه اندازی سامانه دانا به مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) محول شد
🔻 زلفی گل، وزیر علوم:
🔹 مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری باید چترش فراتر از یک وزارتخانه باشد. ما جایگاه مؤسسه را فراتر از یک مؤسسه آموزشی و حتی وزارتخانه و در جایگاه یک نهاد بین المللی می دانیم. در واقع این مؤسسه باید چترش فراتر از یک وزارتخانه و کشور باشد.
🔹 سامانه نان یکی از ابزارهای قدرتمند جهت ایجاد نظام ملی نوآوری مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین نیازهای جامعه، صنایع خصوصی دولتی و پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان و خلاق، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد خواهد بود.
🔹 این سامانه همچون قلب علم و فناوری کشور است که به مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و در شیراز محول شده است و باید اضافه کنم که با محول کردن مأموریت دیگری با نام درگاه آشنایی با نخبگان و آیندهسازان «دانا» مغز علم و فناوری را نیز به این موسسه ملحق خواهیم کرد تا قلب و مغز علم و فناوری کشور در مؤسسه و شهر شیراز بتپد تا جامعه ای به سوی دانایی با تلفیق علم و عقل داشته باشیم.
🔹 درگاه آشنایی با نخبگان و آیندهسازان «دانا» با هدف معرفی دانشمندان و نمایهسازی فعالیتهای پژوهشگران ایرانی به زبان های فارسی و انگلیسی به زودی راهاندازی میشود که مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری نقش بسزایی در راه اندازی این سامانه خواهد داشت.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30049
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
📚 کتاب «درباره عدالت فرهنگی» روانه بازار نشر شد
🔹این کتاب به قلم احمد اولیایی در ۳۷۵ صفحه به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) به چاپ رسید.
🔸 کتاب حاضر در صدد است مبانی عدالت فرهنگی را واکاوی کند، لذا پس از عبور از پنج پرسش مهم در عدالت و فرهنگ، به تصویر عدالت توزیعی، فرایندی و ترمیمی در فرهنگ می پردازد.
🔹تأملات معرفت شناختی عدالت فرهنگی بخش بعدی و مهم کتاب است که خواننده را آماده خواندن معیارهای عدالت فرهنگی می کند. در پایان کتاب نیز ورود اجمالی به عدالت فرهنگی از منظر اسلام از نظر خواننده می گذرد.
👈 علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند به نشر دانشگاه باقرالعلوم(ع) به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، دانشگاه باقرالعلوم(ع) مراجعه و یا از طریق تلفنی با شماره ۰۲۵۳۲۱۳۶۶۲۱ تماس حاصل کنند؛ همچنین نسخه الکترونیک این کتاب در کتابخوان همراه پژوهان به آدرس http://dte.bz/8jBR8 قابل دریافت است.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فرهنگ
#معرفی_کتاب
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
📚 ادله فقهی الزام حاکمیت به حجاب
🔻 حجتالاسلام والمسلمین حسین نجفی بستان در نشست علمی؛
🔹 به نظرم ابتدا باید این بحث را تفکیک کنیم، یعنی کسانی که به عنوان موافق یا مخالف ورود به این بحث میکنند، این بحث سطوحی دارد و ما باید بدانیم که در کدام سطح داریم صحبت میکنیم. یک سطح ابتدایی همین چیزی است که فرمودند که ما بر اساس قواعد و ادلهی شرعی ببینیم که به عنوان حکم اولی به این مسئله در شرع چطور نگاه شده است؟
🔹سطح دیگری که دارد بیشتر به حوزهی موضوعشناسی مربوط میشود، آنجایی که ما میخواهیم حکم ثانوی مسئله را از ادله درآوریم و استخراج کنیم. بخشی از اشکالات و مخالفتهایی که احیانا صورت میگیرد مربوط به محور دوم است.
🔹 در محور اول کسی که مخالف است میگوید که؛ شارع اصلا چنین وظیفهای را قائل نشده و یا چنین حقی را برای حکومت لحاظ نکرده است. در محور دوم و یا در سطح دوم این را میپذیرد که به عنوان حکم اولی شارع چنین چیزی را در احکام خودش مقرر کرده است ولی تأکید را روی این میبرد که ما الان در شرایطی هستیم که نمیتوان آن حکم اولی را اجرا کرد.
🔹 پاسخ این طبعا در کجا باید داده شود؟ در واقع این به آن موضوعشناسی که ایشان انجام میدهد برمیگردد، یعنی تصویری که از واقعیت موجود ارائه میکند به گونهای است که نتیجه این میشود که پس حاکمیت نباید در این عرصه ورود کند.
📖 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30058
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#زنان_و_خانواده
#نشست_علمی
#حجاب
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
فرم عضویت انجمن.pdf
343.8K
📚 فراخوان عضویت انجمن روانشناسی اسلامی
💢 طلاب و دانشجویان گرامی رشته روانشناسی و رشته های مرتبط که تقاضای عضویت در انجمن روانشناسی اسلامی را دارند، تا پایان مهرماه مدارک لازم را به آدرس انجمن به صورت حضوری یا پست ارسال نمایند.
🔻 مراحل ثبت نام؛
1️⃣ فرم عضویت (دستی تکمیل شود)
2️⃣دو قطعه عکس
3️⃣کپی شناسنامه و کارت ملی
4️⃣مدرک حوزوی ( درصورت طلبه بودن)
5️⃣مدرک دانشگاهی (حداقل اتمام ارشد)
6️⃣واریز وجه حق عضویت (بعد از تایید مدارک)
📌 قم.بلوار جمهوری. کوچه دوم. فرعی اول سمت چپ. ساختمان انجمن های علمی حوزه. انجمن روانشناسی اسلامی
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#روانشناسی_اسلامی
#فراخوان
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
📚 حضور ۷۴ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D۸ ۲۰۲۱
🔻 دکتر سید احمد فاضل زاده، رییس ISC گفت:
🔹 رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D8-2021 از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) منتشر شد.
🔹 پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبهبندی دانشگاههای کشورهای گروه D8 در معیارهای خود، مهمترین مأموریت دانشگاهها که عبارتند از پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیتهای بینالمللی را در نظر میگیرد و بر این اساس دانشگاههای کشورهای گروه D8 را مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهد.
🔹 به منظور رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D8، اطلاعات پژوهشی ۱۶۳۴ سازمان از کشورهای عضو گروه D8 در پایگاه اطلاعاتی InCites در فاصله سال های ۲۰۱۹-۲۰۱۷ بررسی شد. از بین این سازمان ها، دانشگاه هایی که بیش از ۱۵۰ مدرک را در این بازه زمانی منتشر کرده بودند جامعه هدف رتبه بندی تشکیل دادند. تعداد دانشگاه هایی که این شرایط را داشتند ۴۶۳ دانشگاه بود که در رتبه بندی D8-2021 حضور یافتند.
🔹 دانشگاه های حاضر در رتبه بندی دانشگاه های کشورهای گروه D8 به تفکیک کشور در جدول زیر نشان داده شده است. شایان ذکر است، کشورهای ترکیه، جمهوری اسلامی ایران و اندونزی بیشترین تعداد دانشگاه های حاضر در رتبه بندی را داشته اند.
📖 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30049
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ سلسله دروس خارج فقه نظامهای اسلامی؛ فقه قانون تجارت
🎙 استاد: آیت الله احمد عابدی
📆 زمان: شنبه تا چهارشنبه هر هفته/ ساعت 7
🏢 محل برگزاری: حرم مطهر حضرت معصومه سلاماللهعلیها
💢 شروع کلاسها: شنبه 9 مهرماه سال 1401
🔰 برای ثبت درس به سامانه نجاح به نشانی http://login.ismc.ir مراجعه فرمایید.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#درس_خارج_فقه_نظام_اسلامی
#فقه_قانون_تجارت
#آیت_الله_عابدی
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
💢 جنگ شناختی و آینده جامعه
🔰 حجتالاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی در یادداشتی نوشت؛
🔹 اولویت اورژانسی در فرهنگ عمومی جامعه، ایجاد مهارت تشخیص خبر درست از خبر غلط، و مهارت مدیریت احساس در مواجهه با خبرها است. هر از چند گاهی موج توجه به آسیبهای رسانهها و شبکههای اجتماعی اوج میگیرد، اما اتفاق خاصی در فضای عمومی نمیافتد.
🔹 تجربۀ اینگونه بسیجهای عمومی در حوادث طبیعی و در بیماریهای فراگیر، وجود دارد و مسئولان میتوانند با شبیهسازی این تجربیات، برای آموزش انبوه متمرکز عمل کنند و بهترین زمان، وقتی است که عموم مردم تاثیرات تخریبی برخی رسانهها و شبکههای اجتماعی را در التهابآفرینی لمس کرده باشند.
🔹اگر از کسانی هستیم که با مواجه شدن با یک خبر، ناخودآگاه حسّ میگیریم باید فکری بهحال خود بکنیم و الا مدیریت زندگیِ ما به دست خبرها خواهد افتاد. ما باید آموزش ببینیم و تمرین کنیم که در مواجهه با یک خبر، چیزی که فورا در ذهن ما خطور میکند این باشد که «چقدر این خبر قابل اعتماد است؟»، «چقدر کلمات و تصاویری که در این خبر استفاده شدهاند مطابق واقعیت هستند؟» و تا شواهد کافی برای آن پیدا نکنیم هیچ احساسی نسبت به آن در درون ما ایجاد نشود.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30027
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#زنان_و_خانواده
#یادداشت
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ ارسال 1900 أثر پژوهشی به جشنواره علامه حلی
💢 نشست هم اندیشی و هم افزایی مسئولان جشنواره علامه حلی با اساتید ارزیاب استان تهران برگزار شد.
🔹 در این نشست حجت الاسلام و المسلمین مازنی دبیر کشوری جشنواره و محمد کریمی دبیر استانی در راستای ارتقای کیفیت ارزیابی آثار، تبادل اطلاعات ، انتقال تجربیات و بررسی چالش ها و مشکلات پیش رو به بحث و گفتگو پرداختند.
🔸 همچنین آقای مظاهری دبیر اجرایی جشنواره علامه حلی به برخی از پرسشهای مربوط به فرایند اجرایی سامانه جشنواره پاسخ گفت.
💢 گفتنی است فرایند ارزیابی و داوری جشنواره امسال بصورت سامانهای دنبال میشود و داوران محترم جشنواره ملاحظات خود را درباره آثار طلاب در سامانه ارزیابی جشنواره علامه حلی ثبت میکنند.
📝 مجموع آثار ارسالی خواهران و برادران به حدود ۱۹۰۰ اثر میرسد که در سطوح مختلف آموزشی، از سطح یک تا چهار و در قالب کتاب، مقاله، پایاننامه، تحقیق و ترجمه به رقابت میپردازند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#زنان_و_خانواده
#نشست_علمی
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ ضعف در "عمل مسئولان ملی به وعدههای داده شده" مهمترین مشکل امنیت سرمایهگذاری
🔹 مرکز پژوهشهای مجلس طی گزارشی نتایج پایش امنیت سرمایهگذاری به تفکیک استانها و حوزههای کاری در زمستان ۱۴۰۰ را منتشر کرد. این گزارش حاکی از آن است که بیشترین نارضایتی فعالان اقتصادی از امنیت سرمایهگذاری در این پیمایش، مربوط استانهای تهران، البرز و آذربایجان شرقی است.
🔹 بررسیهای صورتگرفته نشان میدهد که نامناسبترین مؤلفه امنیت سرمایهگذاری که فعالان اقتصادی را بیش از همه آزار میدهد مؤلفه «عمل مسئولان ملی به وعدههای داده شده» بوده است.
🔹 براساس نتایج این گزارش در زمستان ۱۴۰۰ از بین ۹ حوزه فعالیت اقتصادی مورد سنجش در این پایش، فعالان اقتصادی در حوزه معدن (به جز نفت و گاز) همانند پایش گذشته مناسبترین ارزیابی را نسبت به سایر حوزهها داشته اند و فعالان اقتصادی در حوزه دامداری، مرغداری و شیلات نامناسبترین ارزیابی را در میان همه حوزهها از وضعیت امنیت سرمایهگذاری ارائه کردهاند.
🔸 تکرار تعداد دفعات نامناسب ارزیابی شدن مؤلفه «عمل مسئولان ملی به وعدههای داده شده» نشاندهنده حساسیت و توجه بسیار بالای فعالان کسبوکار مشارکتکننده در این سلسله مطالعات نسبت به صحبتها، قولها و وعدههای مسئولان کشور و اثرگذاری بسیار بالای صحبتهای آنها در فضای کلی امنیت سرمایهگذاری است.
🔹 قطعاً تداوم این روند و آثار آن بر کارآفرینان واقعی و سرمایهگذاران بالقوه، هزینههای سنگینی بر کل اقتصاد کشور تحمیل میکند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#اقتصاد
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ سلسله دروس خارج فقه نظامهای اسلامی؛ فقه رمز ارز
🎙 استاد: آیت الله عباسعلی زارعی سبزواری
📆 زمان: چهارشنبه هر هفته/ ساعت 9-10
🔹 محل برگزاری: مدرسه فیضیه
💢 شروع کلاسها: چهارشنبه 9 مهرماه سال 1401
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#درس_خارج_فقه_نظام_اسلامی
#فقه_رمز_ارز
#آیت_الله_زارعی_سبزواری
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ یادداشتی به قلم حجتالاسلام والمسلمین مشکانی درباره گزینش سیاسی در فقه دولتسازی اسلامی
📝 گزینش سیاسی یکی از محورهای مهم و اصلی جامعه شناسی سیاسی به شمار میرود. از سوی دیگر مسئله گزینش سیاسی در چارچوب فقهدولتسازی -که به دنبال طراحی و ارائه نرمافزار اداره جامعه توسط ولی امر است- نیز از جایگاه مهمی برخوردار است، به گونهای که یکی از سه موضوع اصلی فقه دولت، یعنی «فقه کارگزار» را، در کنار دو موضوع دیگر آن، یعنی «فقه تقنین» و «فقه تشکیلات» به خود اختصاص داده است.
📝 یادداشت حاضر با تمرکز بر ماهیت و ساختار گزینش سیاسی در فقه دولت سازی، با محوریت روایات کتاب القضاء وسائل الشیعه به منظور تبیین گزینش سیاسی از منظر منابع دینی، سامان یافته است. تبیین «ماهیت و انواع گزینش سیاسی» و نیز «معیارها و ملاکهای گزینش کارگزار در دولت اسلامی» با دستهبندیهای مختلف، مبتنی بر روایات، محتوای اصلی یادداشت را به خود اختصاص داده است.
🔹 گزینش سیاسی در فقه نظام سیاسی: بحث از گزینش در فقه سیاسی نیز در دو جایگاه قابل بحث است: از این جهت که در بحث گزینش، ویژگیها و مختصاتی برای افراد مورد گزینش در نظر گرفته میشود، ذیل بحث «فقه کارگزار» مورد بحث قرار میگیرد. اما از این جهت که گاه گزینش افراد پس از تعیین و تایید صلاحیتهای قانونی، به صورت انتخاب از سوی مردم انجام میشود، ذیل بحث «فقه الشعب» مورد بحث واقع میشود.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27952
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#سیاست
#یادداشت
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ برگزاری دومین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب
🔹 برگزارکننده: دانشگاه گیلان با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی
📝 مهلت ارسال مقالات: پایان دی ماه 1401
📆 زمان برگزاری 10 اسفندماه 1401
💻 تارنمای همایش: http://armani.guilan.ac.ir
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#همایش
#گیلان
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ علی سعیدی، عضو هیاتعلمی گروه اقتصاد دانشگاه قم درباره تلقیهای رایج از اقتصاد دانشبنیان میگوید
💢 ما اقتصاد دانشبنیان را در چهارچوب اقتصاد اسلامی و در یک ارتباط سیستمی تعریف میکنیم. اگر هر کدام از اجزا را حذف کنید اقتصاد دانشبنیان بیخاصیت میشود. بدینترتیب، الگوی توزیع درآمد و ثروت تغییر میکند و دراختیار مالک پلتفرم که البته از پشتیبانی اقتصادسیاسی لازم برخوردار باشد، قرار میگیرد. بنابراین این نحوه ورود فناوری نمیتواند اهداف اقتصاد اسلامی در گسترش عدالت و توزیع عادلانه امکانات و فرصتها و ثروتها را فراهم سازد.
💢 اینکه ما تاکید میکنیم اقتصاد اسلامی از توزیع اولیه شروع میکند به این دلیل است که هیچوقت اجازه ندهیم نهاد و شرکت بالاسری که صاحب پلتفرم است به وجود بیاید. در نگاه اقتصاد اسلامی، پلتفرمها نباید مالکیت خصوصی داشته باشند بلکه مالکیت آنها یا باید بهصورت تعاونی باشد یعنی همان استفادهکنندگان از پلتفرم به نحو مشاع مالک پلتفرم هم باشند، یا باید خود پلتفرم تحت مالکیت عمومی قرار بگیرد یا در سطحی متعالیتر، در قالب وقف باشد.
💢 تا این اتفاق نیفتد، پلتفرمها صرفا واسطههای متکثر و متعدد را حذف و تمام منافع را در اختیار مالک پلتفرم قرار میدهد و بدینترتیب، ظرفیتهای مردمی را در جهت منافع سرمایهداری به خدمت میگیرد. باید روی این نکته دقت شود و اصل پلتفرم نباید مالکیت شخصی داشته باشد و نباید کسی از اصل پلتفرم سود شخصی کسب کند.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30087
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#اقتصاد
#گفتگو
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ گزارشی از دیدار مدیر حوزه و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔹 آیتالله علیرضا اعرافی: اگر بخواهیم ۴سال گذشته را ارزیابی کنیم، با حمایت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و بزرگان و با نگاه بلند مدیران استانی، شاهد تولید حجم انبوهی از منظومه فکری و سرمایه بزرگی در حوزه بوده ایم، باید از آنها تشکر و قدرانی کرد؛ با وجود همه ضعف ها برای اولین بار است که با حمایت همه بزرگان، حوزه از ۲۰ سند بلند مدت، برنامه ۵ ساله و ۲۰۰ طرح از مجموع ۹۰۰ طرح مهم برخوردار است و این حجم مهم، سرمایه ای است که در حوزه با تلاش های زیاد فراهم آمده است.
🔹 برنامه ۵ ساله حوزه امروز با ۴۲ مضمون، ۳۰۰ برنامه و هزار شاخص در حال انجام است که یکی خروجی آن، تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش می باشد که در ۳۷ محور در حال انجام می باشد، مدارس طرح امین، طلاب ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تعامل در گروه های علمیه ۱۳ گانه سازمان پژوهش و تدوین کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، از جمله آن است.
🔸 حجتالاسلام والمسلمین عاملی: امروز بسیاری از مراکز آموزش عالی و جامعه نخبگانی ما از ظرفیت ها و وسعت علمی و دانشی حوزه های علمیه بی اطلاع هستند و این نیازمند تبیین دستاوردها، نظامات دانشی و برنامههای راهبردی حوزه علمیه برای آنان است.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30082
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ فراخوان هدایت و حمایت از پایان نامه ها با محوریت موضوع «تعاون و تعاونی ها» سال 1401
🔹 کارشناسی ارشد و دکتری
🔸 سطح ۳ و ۴ حوزوی
📝 رشته های اولویت دار: علوم اجتماعی، اقتصاد، مدیریت، صنایع، حقوق
🔻 موضوعات اولویت دار:
🔹 مبانی نظری، فقهی و اسلامی تعاون و تعاونی
🔹 تعاون در سنت ایرانی
🔹 تعاون و مردمی سازی
🔹 آسیب شناسی بخش تعاون
🔹 واگذاری بنگاه ها و فعالیت های دولتی به مردم
🔹 تعاون و محرومیت زدایی
🔹 بیمه تعاونی
🔹 بانک تعاونی
🔹اصلاح قوانین حوزه تعاون
🔹 تعاونی پلتفرم و نوع جدید
🔹 فرهنگ تعاون و تربیت تعاون بنیان
و...
💻 جهت ثبت پروپوزال های مصوب و یا موضوعات پیشنهادی به سایت اندیشکده تعاون به نشانی www.cooptt.ir مراجعه فرمایید.
📱 جهت کسب اطلاعات بیشتر به شناسه @unsom313 در پیام رسان بله و ایتا مراجعه فرمایید.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حقوق
#فراخوان
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ سلسله دروس خارج فقه نظامهای اسلامی
🎙 استاد: آیت الله جواد حبیبیتبار
💠 فقه القضا
📆 زمان: شنبه تا سهشنبه هر هفته/ ساعت 9:30-10
💠 فقه خانواده(تغییر جنسیت)
📆 زمان: چهارشنبه هر هفته/ ساعت 9:30-10
🏢 محل برگزاری: مدرسه علمیه امام کاظم علیهالسلام
💢 شروع کلاسها: شنبه 9 مهرماه سال 1401
🔰 برای ثبت درس به سامانه نجاح به نشانی http://login.ismc.ir مراجعه فرمایید.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#درس_خارج_فقه_نظام_اسلامی
#فقه_خانواده
#فقه_القضا
#آیت_الله_حبیبی_تبار
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ تبیین کمبود سرمایه برای تأمین مالی صنایع نفت و گاز در کشور
🔻 علیرضا محققی در مطلبی نوشت؛
🔹 باتوجهبه برآوردهای ناظر به معاملات انجام شده در بانکها، حدود ۶۰ درصد از تسهیلات خلق شده در بانکداری کنونی ایران صرف پولهای نکول شده میشود و بانکها تنها به دنبال سرمایهگذاری کوتاهمدت، کمریسک و پربازده هستند و باتوجهبه عدم نظارت و کنترل مناسب بانک مرکزی بر روی بانکها، جریان خلق پول به سمت تأمین مالی پروژههای پربازده مانند مسکن و زمین حرکت میکند.
🔹 کنترل جریان اقتصادی به دست بانکها در کنار عدم کنترل بانک مرکزی و سودده بودن بازارهای دلالی و زمین و طلا و غیره باعث شده است که امکان هدایت تسهیلات و نقدینگی جدید به سمت افزایش تولید داخل از حمله صنعت نفت و گاز سخت شود. همچنان که عدم مدیریت صحیح در حوزه چگونگی توسعه زیرساختها و بسترهای رشد تولید بر مسئله عدم سودهی پروژههای تولیدی و واقعی افزوده است و بیشازپیش جذب تسهیلات را برای صنعت نفت و گاز سخت کرده است.
🔹 لذا عواملی که بهصورت کاذب موجب رشد نقدینگی میشوند باید کنترل شده و در مسیر تأمین مالی فعالیتهای تولیدی – مانند صنایع نفت و گاز – قرار بگیرند؛ بنابراین در صورتی میتوان بر روی رشد نقدینگی برای سرمایهگذاری در صنایع نفت و گاز حساب باز کرد که مشکلات ساختاری بانکها حل شود و نوع تخصیص اعتبارات جدید و خلق پول بهصورت مستقیم به تولید متصل شود.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27761
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#اقتصاد
#یادداشت
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
🔰 برگزاری رويداد پژوهشي «جنسيت و علوم اسلامي»
✅ برگزار کننده: پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س)
📆 پيشرويداد: 30 مهر تا 5 آبان
🔹 رويداد: 26 آذر تا 1 دي
🔸 پسا رويداد: سال1402
🔻 محورهاي پژوهشي:
🔹 قرآن و حديث و جنسيت
🔹 اخلاق اسلامي و جنسيت
🔹 فقه و اصول اسلامي و جنسيت
🔹 فلسفه و کلام اسلامي و جنسيت
🔻 برنامههاي اجرايي:
🔸 کارگاههاي مهارتي
🔸 نشستهاي تخصصي
🔸 گفتگوي علمي صاحبنظران
🔸 رقابت ايدهپردازي پژوهشي
🔸 تقدير از ايدههاي پژوهشي برگزيده
📚 اساتيد، پژوهشگران و صاحبان ايدههاي پژوهشي جهت ارسال ايده و کسب اطلاعات بيشتر از طرق ذيل اقدام نمايند:
🌐 سایت: https://pm.jz.ac.ir
✉️ایمیل: pajoheshgah@jz.ac.ir
☎️ تماس: 025-32112657
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#زنان_و_خانواده
#دوره
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ گزارشی از همایش مبلغان و آیین افتتاح مدارس طرح امین استان قم
🔹 آیتالله اعرافی: متأسفانه علی رغم همه زحماتی که کشیده شده است، تاکنون ده درصد از اهداف سند پیاده شده است که یک نوع بی انگیزگی و عدم پشتیبانی موجب این اتفاق است. کار تربیتی و فرهنگی هزینه دارد و باید همه پای کار باشند و هزینه کنند چرا که سرمایه گذاری مطمئن برای آینده نظام و انقلاب است.
🔹 هرچقدر برای آموزش و پرورش کار و هزینه کنیم جای دوری نرفته و سرمایه گذاری است. هر سازمان و نهاد باید سهم خود را نسبت به آموزش و پرورش بپردازد، حتی حوزه علمیه. ما در این مسیر هر چه داریم و بضاعت ما است در خدمت آموزش و پرورش است و بدانید حوزه، دانشگاه و آموزش وپرورش ارکان مهم علمی و دانشی این نظام اند که نقش آموزش و پرورش محوری و بنیادین است.
🔸 آموزش و پرورش در گام اول اجرای طرح نماد تعداد ۶ هزار مدرسه و جمعیتی بالغ بر یک میلیون دانش آموز را در این طرح تحت پوشش قرار داد که با حمایت سایر دستگاهها و قوت این طرح، امسال تعداد مدارس را به ۴۰ هزار مدرسه و ۶ میلیون دانشآموز ارتقا خواهیم داد.
🔸 طلبهها در مسائل آموزشی و تربیتی نگاه شغلی و درآمدزا ندارند و این موضوع را جزو رسالت حوزوی خود میدانند و مثل همیشه در راه اسلام و انقلاب سینه سپر میکنند.
متن کامل: http://ihkn.ir/?p=30077
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com