✅ مدرسه تابستانی طلاب، الگوی موفق همکاری میان آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان بود
🔻 حجتالاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در اختتامیه مدرسه دارالعلم (مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی):
🔹 این فعالیت پوششی در راه تحقق هدف بزرگ نشاط علمی و غنابخشی به تعطیلات تابستانی بود که امیدواریم اثرات ارزشمندی در پی داشته باشد؛ تابستان فرصتی است که بسیاری از بزرگان و علما به مشهد سفر میکنند بنابراین بهرهمندی از این ظرفیت و تداوم بخشی به فعالیتهای علمی و پژوهشی و همچنین استفاده از ظرفیت معنوی حرم مطهر رضوی از دیگر اهدافی بود که در این طرح دنبال شد.
🔹 تعامل سازنده بین حوزههای علمیه یک ضرورت است و این مدرسه طرحی در جهت تحقق این امر بود که تعدادی از طلاب و اساتید از حوزههای علمیه کشور در این مدرسه حضور یابند. توانمندسازی و دانشافزایی، آن هم در مسائلی که در ظاهر، حاشیه است و بعضا از متن هم مهمتر است از دیگر اهدافی بود که در این برنامه دنبال شد.
🔹 همافزایی در اجرای برنامه از اهداف دیگری است که باید الگوگیری کنیم و مدرسه تابستانه یکی از الگوهای موفق همکاری بین دو نهاد بزرگ آستان قدس رضوی و مدیریت حوزه علمیه بود و ایجاد نشاط علمی و تحرک و پویایی هدف دیگر این برنامه بود.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#مشهد
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ انعقاد تفاهمنامه همکاری بین «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «دانشگاه حضرت معصومه (س)»
💢 تفاهمنامه همکاریهای آموزشی، پژوهشی و بینالمللی بین «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «دانشگاه حضرت معصومه(س)» با حضور روسا و مدیران دو مرکز منعقد شد.
🔻 برخی از محورهای این همکاری شامل:
🔹 معرفی نیازها و اولویتهای پژوهشی به یکدیگر متناظر با مأموریتها و ظرفیتهای علمی دانشگاه و پژوهشگاه؛
🔹 همکاری در تألیف و تدوین کتب درسی مطابق با سرفصلهای مرتبط با مأموریت و رسالت یکدیگر؛
🔹 همکاری در انجام پژوهشهای علمی مرتبط با تخصص نیروهای انسانی دو مجموعه با توافق طرفین؛
🔹 تعیین، انجام و تدوین فعالیتهای مشترک در قالب طرحهای پژوهشی و پایاننامههای دانشجویی؛
🔹 تبادل اسناد و مدارک علمی جهت انجام طرحهای تحقیقاتی و پایاننامههای دانشجویی؛
🔹 تسهیل در دسترسی اعضای هیئت علمی و محققان به آثار، مدارک و منابع علمی و پایگاههای اطلاعاتی موجود در کتابخانههای طرفین؛
🔹 برگزاری دورههای آموزشی مشترک جهت تقویت توانایی منابع انسانی طرفین؛
🔹 ایجاد ارتباط و همکاری در اجرا و توسعه فعالیتهای علمی بین المللی مشترک؛
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34595
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
❇️ دومین نمایشگاه تخصصی کتب تاریخ معاصر
🔸دومین نمایشگاه تخصصی کتب تاریخ معاصر با شعار «تاریخ چراغ راه آینده» از شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ به صورت مجازی و از طریق «سامانه خرید از کتابفروشی» آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا هشتم شهریور به کار خود ادامه خواهد داد.
🔹 ۱۵۰۰ کتاب منتشر شده از سوی ۳۸۰ ناشر در ۱۰سال اخیر، با تخفیف ۲۵درصدی در این نمایشگاه عرضه میشود.
🔸 علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی میتوانند از امروز ۲۸ مرداد تا هشتم شهریور (۱۴۰۲) با مراجعه به «سامانه خرید از کتابفروشی» به نشانی c.ketab.ir کتابهای مورد نظرشان را تهیه کنند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تاریخ
#نمایشگاه
#مجازی
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ پژوهشکده مشترک پژوهشگاه قوه قضائیه، دانشگاه اصفهان، دادگستری استان و مرکز مدیریت حوزهٔ علمیه استان اصفهان افتتاح شد
💠 آئین افتتاح پژوهشکده مشترک چهار جانبه ،پژوهشگاه قوه قضائیه، دانشگاه اصفهان، دادگستری استان و مرکز مدیریت حوزهٔ علمیه استان اصفهان به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
🔻 حجت الاسلام هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیهٔ:
🔹 بدون تردید هرجا امر نیکویی باشد، خواست خداوند متعال در آن مشهود است.
🔹 در قوه قضائیه، دادهها و اطلاعات منحصر به فردی وجود دارد، دانشگاه نیز ظرفیتهای علمی خودش را دارد و حوزهها هم با قدمت چند صد ساله از ظرفیتهای ویژهای برخوردار است ولی آن چه برای ما مهم است برقراری پیوند و تعامل بین این دو حوزه می باشد که برای این منظور با راهاندازی این پژوهشگاه شیوه نامههای جدیدی تدوین شده است.
🔹 برای دستیابی به دانش حقوقی باید تعامل با نهادهای علمی بیشتر شود به همین منظور برای پژوهش علمی موفق باید دادهها و اطلاعات دقیق از قوه قضائیه به دانشگاه منتقل شود و در دسترس محقق قرار گیرد.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34604
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#اصفهان
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
فراخوان مقاله همایش اقتصاد ایران
پذیرش مقاله در دو محور جدید «اصلاح حکمرانی و رفع ناترازیها در حوزه انرژی» و «جانمایی جدید اقتصاد ایران در عرصه بینالملل»
با توجه به ضرورت بررسی دو محور جدید در همایش با عناوین «اصلاح حکمرانی و رفع ناترازیها در حوزه انرژی» و «جانمایی جدید اقتصاد ایران در عرصه بینالملل»، از اساتید و صاحبنظران دعوت میگردد تا مقالات مرتبط با محورهای مربوطه را حداکثر تا تاریخ 20 شهریورماه 1402 ارسال نمایند.
🔰 رویکرد مقالات
🔹 محوریت تحلیل ساختاری (سازمان، قوانین، ابزارها)؛
🔹 توجه به مبانی و اصول اسلامی - ایرانی؛
🔹 توجه به آسیبها، و تجارب موجود (درنظرگرفتن مشکلات عملیاتی و تجارب گذشته)؛
🔹 ارائه پیشنهادهای کاربردی مشخص با تعیین مکانیزمهای اجرایی (ناظر به اجرا)؛
🔹 توجه به اسناد بالادستی (قانون اساسی، بیانیه گام دوم، سیاستهای اقتصاد مقاومتی)؛
🔹 نگاه آیندهنگرانه به جایگاه اقتصاد ایران در اقتصاد بینالملل.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#اقتصاد
#فراخوان_مقاله
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰لزوم وجود حداقل یک پلتفرم کاملا امن اخلاقی در بین پلتفرمهای داخلی
👤 دکتر #محمدصادق_نصراللهی هیئت علمی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیهالسلام پاسخ میدهد.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فضای_مجازی
#ویدیو
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ گزارشی از نشست «کاربستهای فقه نظام و روششناسی آن»
💢 در نشست «کاربستهای فقه نظام و روششناسی آن» آیتالله ابوالقاسم علیدوست ضمن بررسی معانی چهارگانه فقه نظام، از امکان استنباط نظام از احکام فقهی سخن گفت و استاد احمد مبلغی پیرامون تفاوت فقه نظام روشی و رشتهای صحبت کرد.
🔹 آیتالله علیدوست: گاهی فقه نظام گفته میشود و منظور از فقه نظام، یک رویکرد است یعنی فقهی که نظاموار است و فقیه سیستماتیک فکر میکند و کل شریعت را در یک نظام میبیند. در اینجا فقه نظام صفت و موصوف است یعنی فقهی که نظاموار است حتی اگر طهارت را استنباط کند. در اینجا فقه نظام میگوییم چون مجتهد سیستماتیک فکر میکند و یک رویکرد خاص دارد. در اینجا دیگر کاری به متعلقبه نداریم.
🔸 استاد مبلغی: فقه نظام به دو دسته روشی و رشتهای قابل تقسیم است. در فقه نظام روشی مقصود فقهی است که ناظر به تهیه یک عنصر روشی است که پیشنهاد میشود در استنباط به کار گرفته شود. این عناصر روشی که فقه روی آنها اضافه میشود کم نیستند مثلا فقه مناطات یک فقه روشی است، فقه مقاصد در یک نگاه فقه روشی است. فقه نظام را هم میتوانید به معنای روشی بگیرید.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34579
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ آینده پژوهی علوم انسانی اسلامی در نشریه صدرا
💠 چهل و چهارمین شمارهی فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد.
🔻عنوان و موضوعات مهمترین مقالات و گفتگوهای این شماره بدین شرح است :
🔹 پا در فیزیک و دست در متافیزیک؛ گفتوگو با دکتر مهدی گلشنی
🔹 آسیبشناسی گذشته و آینده علوم انسانی اسلامی ؛ گفتوگو با دکتر خسرو باقری
🔹 چگونه آینده علوم انسانی اسلامی از تیرگی و ابهام دور میماند؟ گفتوگو با دکتر محمد فتحعلیخانی
🔹 پرسشگری از آینده علوم انسانی ؛ سخنرانی دکتر غلامرضا گودرزی
🔹 روششناسی آیندهپژوهی علوم انسانی اسلامی ؛ مقاله حجتالاسلاموالمسلمین دکتر رضا غلامی
🔹 آیندهپژوهی علوم انسانی اسلامی در ایران؛ مقاله دکتر سید محمدتقی موحد ابطحی
🔹 جایگاه دانشگاه امام صادق(ع) در آینده علوم انسانی اسلامی؛ سخنرانی دکتر محمدهادی همایون
🔹 آینده رشته مطالعات زنان در ایران؛ مقاله دکتر لیلا فلاحتی
🔹 تراانسان و دلالتهای آن در آینده علوم انسانی؛ مقاله دکتر خدیجه قربانی سیسخت
📎 لینک دسترسی به محتوای فصلنامه: https://b2n.ir/s10658
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔@meftahandishe_com
✅ نخستین جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد
🔹دکتر احسان کیانخواه رییس مرکز مطالعات فضای مجازی: اقتصاد دیجیتال ثمره دیجیتالیسازی و سایبری سازی و تحول دیجیتال امور و موجودیتهاست. سایبری سازی، دو اثر دارد اول ساخت امتداد سایبری برای تعاملات و رفتارهای اجتماعی موجود و دوم ساخت موضوعات و امور محض سایبری که تا پیش از این قابل تحقق نبودند.
🔹 خرید و فروش سنتی در درون پلتفرمها جا گرفته است و پلتفرمهای با فروش متمرکز یا فروش توزیعشده شبکهای، تعاملات اقتصادی را شکل دادهاند. رمز ارزها و زنجیرهی بلوکی نیز نمونهای از موجودیتهای محض سایبری است که تعاملات نوین اقتصادی را شکل داده است. حال این اقتصاد دیجیتال و اساسا تحول دیجیتال بهدنبال ملتسازی و جامعه سازی است که تحقق آن بر تغییر سبکزندگی استوار است.
🔹 پدیدهی اقتصاد دیجیتال ، پدیدهای چند ساحتی و چند وجهی است که از فناوریهای متنوع تا فرهنگ و تمدنسازی امتداد یافته است. ایشان یکی از اهداف کلیدی شکلدهی به این کارگروه را کمک به مداخلهی عالمانه حاکمیت در تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال کشور و کمک به رونق اقتصادی با ابتناء بر مبانی و بنیانهای ارزشی ایرانِ اسلامی دانست.
🔸 در ادامه این جلسه آقایان علی نوروزی، محسن رضایی صدرآبادی، سید مسعود شریفی، هادی رشادی، مهدی عبدالله پور، محمدحسین انتظاری و رضا توکلی به بیان نظرات خود پرداختند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فضای_مجازی
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔@meftahandishe_com
❇️ تأسیس مرکز پژوهشی مشاوره و روانشناسی اسلامی امام خمینی "ره"
▫️شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه های علمیه موافقت اصولی خود را با تأسیس مرکز پژوهشی مشاوره و روانشناسی اسلامی امام خمینی "ره "اعلام کرد.
▫️بر اساس گزارش معاونت پژوهش حوزه های علمیه، دبیرخانه شورای اعطا، این پژوهشکده از سه گروه پژوهشی " مشاوره ازدواج و خانواده"،"روان شناسی اسلامی و "مشاوره و روان درمانگری اسلامی" تشکیل شده است.
▫️لازم به ذکر است که این واحد وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مرکز تخصصی امام خمینی "ره" مستقر بوده و مأموریت آن " انجام پژوهش های بنیادین، توسعه ای و کاربردی در عرصه مشاوره و روانشناسی اسلامی" اعلام شده است.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
♦️ دورۂ جامع تربیت دخترانہ و پسرانہ
بہ صورت مجازی (آفلاین)
🔺با حضور اساتید نامی و مشھور کشوری
🔺دورہ در ۶۰ ساعت آموزشی برگزار میگردد.
📜 سرفصلهای دوره:
🔹 مبانی تربیت
🔹 مدیریت تعاملات
🔹 تربیت اقتصادی
🔹 تربیت جنسی
🔹 مباحث روانی و عاطفی
🔹 سبک زندگی
🔹 تربیت اجتماعی
💎 ویژگیهای دوره جامع
💠 به روز رسانی محتوایی دوره در طول سال بر اساس نظرسنجی و نیاز مخاطبین و فعال شدن محتوا در حساب کاربری شرکت کنندگان بدون پرداخت هزینه جدید
💠گواهی از سوی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
💠 پشتیبانی محتوایی از دوره توسط پشتیبانان مرکز مشاوره و پشتیبانی پیوند
💠یک جلسه مشاوره رایگان در صورت نیاز مخاطبین
💠ارائه جزوه در کنار فیلم و صوت جلسات
♨️ مهلت استفاده از کد تخفیف ۲۰ درصد تا تاریخ ۳۰ مرداد ماہ:👇
👇
trpd2tab20
🔴 امکان شرکت در دوره به صورت اقساطی با شرایط ویژہ
📍 ثبت نام اقساطی از طریق پشتیبانان:
■ نام های کاربری:
➡️ @keraamat
➡️ @keraamat2
➡️ @keraamat3
➡️ @keraamat4
❌ مهم مهم
لطفا سوالات خود را فقط از طریق یک پشتیبان پیگیری نمایید.
✨ما در ھمرس و کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ✨
🔸 "ھمرس و کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی"
👈جھت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، از طریق لینک زیر اطلاعات خود را وارد نمایید:👇👇
www.keraamat.ir
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تربیت
#دوره
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
❇️ رونمایی از کتاب «عناوین جرم و تخلف و مجازات آنها»
🔹آئین رونمایی از کتاب «عناوین جرم و تخلف و مجازات آنها» با حضور تعدادی از اساتید فقه و حقوق در محل مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه برگزار شد.
🔹این کتاب دارای سه بخش عناوین جرم، عناوین تخلف و جدول دیات بوده و برای نگارش آن ۵۰۰ قانون بررسی و ۲۵۸ قانون نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تا پایان سال ۱۴۰۲، نسخه اندروید این کتاب نیز آماده شده و در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.
🔹این اثر به همت و تلاش حجتالاسلام والمسلمین رسول رسا تالیف شده است و در آن سعی شده که از قوانین منسوخ و مواد و تبصره های قانونی منسوخ و ملغی شده استفاده نشود، و به این منظور قوانین حدود یک قرن، مورد مطالعه قرار گرفته و برخی عناوین مجرمانه برای نخستین بار در این کتاب آمده است.
🔹همچنین آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی به مراسم رونمایی از این اثر ارسال کرده بود
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حقوق
#گزرش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ ضرورت ایجاد فرهنگستان علوم اسلامی
🔻 حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در دیدار با مجمع طلاب، اساتید و فضلا حوزه علمیه قم:
🔹 شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزههای علمیه ورود نخواهد داشت مگر اینکه حوزه درخواست داشته باشد، بهنظر میرسد که جای فرهنگستان علوم اسلامی در کشور خالی است و حوزه علمیه در این زمینه میتواند اقدامات لازم را انجام دهد و ما نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد این فرهنگستان را تسهیل خواهیم کرد.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔@meftahandishe_com
✅ بسیاری از برنامه های فرهنگی با ذائقه دانشجویان همخوانی ندارد
🔻 عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:
🔹 جهان جدید بر محور خلاقیت سامان یافته است و بدون خلاقیت و نوآوری، امکان همزیستی با جهان جدید از بین میرود. سرعت تحولات در جهان بسیار بالا رفته است و جهان سرمایه داری برای همراه شدن با این تحولات چارهای جز اتکا به خلاقیت و نواوری ندارد.
🔹 اما حتماً باید در این مسیر مرزهای اخلاقی را مراعات کرد و به بهانه نوآوری به اخلاقیات و هنجارهای جامعه تجاوز نکرد. خلاقیت و نوآوری یک امکان نیست، بلکه یک ضرورت عصری است.
🔹 بسیاری از برنامههای فرهنگی و اجتماعی به دلیل فاصله نسلها با ذائقه دانشجویان هم خوانی ندارد و باید به این موضوع توجه جدی شود. تحریک خلاقیت موجب تولید نوآوری و تولید فناوریهای جدید در حوزه فرهنگی و اجتماعی شده و ذهنی که خلاق میشود، خلاقیت خود را به همه حوزهها تسری میدهد. لذا خلاقیت سبکی از زیستن است.
🔹 فعالیتهای خلاقانه و فناورانه باید با مشارکت همه دانشجویان به عنوان ذی نفعان اصلی کنشگران انجام شود که کم هزینهترین روش برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی در دانشگاهها است.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34600
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیهالسلام برگزار میکند:
📌 نشست حاکمیت و استارتاپها
👤 باحضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوریهای فرهنگی و نرمِ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری
🗓 تاریخ برگزاری: دوشنبه ۳۰ مردادماه
🕰 زمان: ساعت ۲۰
🌐 پیوند حضور در جلسه:
https://b2n.ir/k88848
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حاکمیت_استارت_آپ
#نشست
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔@meftahandishe_com
✅ تربیت اسلامی باید روح عبودیت و تسلیم در برابر خدای متعال باشد
🔻 آیتالله رجبی در دیدار جمعی از معاونین پرورشی استانها:
🔹 کار پرورشی کار بسیار بزرگ و اساسیت و هر قدر که انسان بتواند برای آن سرمایهگذاری کند و وقت بگذارد زیاد نیست و ضرر ندارد و گذاشتن وقت برای این امر خدمت به اسلام و نظام اسلامیست و اجر و پاداش آن در پیشگاه الهی نیز بالاست.
🔹 ما طبعا کارهای جدی و بزرگی داریم که باید آنها را به نحو احسن انجام دهیم اما نباید انجام این کارهای مهم ما را از انجام امور بنیادین واساسی غافل کند بلکه باید با یک تقسیم کار خوب کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را مدیریت کرد.
🔹 ما نباید از خودمان غافل باشیم، همانقدر که میخواهیم بر روی دیگران اثرگذار باشیم باید ابتدا روی خودمان اثرگذار باشیم و خودمان را تربیت کنیم و تا این حقیقت مهم را نچشیده باشیم نمیتوانیم آن را به دیگران بچشانیم.
🔹 تربیت اسلامی باید روح عبودیت و تسلیم در برابر خدای متعال باشد و این امر در گرو این است که تربیت از یک پشتوانه معرفتی متقن برخوردار باشد، لذا باید به صورت جدی روی بنیان های فکری و اعتقادی در تربیت سرمایهگذاری کنیم.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34620
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ خطای استراتژیک در پذیرش سند ۲۰۳۰
🔻 حجتالاسلام دکتر حمید پارسانیا، استاد حوزه و دانشگاه:
🔹 مفهوم توسعه هم قصهای بس دراز دارد. این مفهوم از دههی شصت قرن بیستم به ادبیات علوم اجتماعی وارد شد و موضوع خود را کشورهای غیرغربی قرار داد. تا پیش از این زمان، مردمشناسان به کشورهای غیرغربی میپرداختند و جامعهشناسان کشورهای صنعتی را موضوع مطالعات خود معرفی میکردند.
🔹 پرسش اصلی نظریات توسعه این است که چرا کشورهای غیرغربی، مثل جهان غرب که جهان توسعهیافته است، نیستند؟ نظریهپردازان غربی جهان توسعهیافته را با مفاهیم پایهی فرهنگ غرب ترسیم میکنند. جهانی که با غلبهی آموزشهای غربی قوام و دوام مییابد و بههمین دلیل آموزش با محتوای غربی آن، در میان اهداف توسعهی پایدار، اهمیت اول را پیدا میکند.
🔹 برخی از این نظریهپردازان مدعی هستند جهانی شدن معنای مدرن توسعه، به حذف دیگر فرهنگها منجر نمیشود، بلکه فرهنگ غرب در استمرار مکدونالدیزه کردن عالم، به جهانی شدن هیچ منجر میشود. یعنی فرهنگ غرب، در جغرافیای جهانی خود نظیر مراکز خرید مدرن، خانههای خالی را برای فرهنگهای دیگر ایجاد میکند.
🔹ما تا هنگامیکه هویت خود را با تعریفی که اسلام از خود دارد میشناسیم، نمیتوانیم در نقشهای که فرهنگ غرب برای توسعهی جهانی ترسیم میکند قرار بگیریم. بههمین دلیل برخی از طرفداران توسعهی مدرن، قوت هویت در ایران را مانع بسط برنامههای توسعه میدانند.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34624
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#آموزش
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ الزامات قانونگذاری هوش مصنوعی در ایران
🔻 دکتر «احسان کیانخواه»، رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
🔹 هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست. آنچه مشاهده میشود اجتماعی شدن هوش مصنوعی و پررنگ شدن مخاطرات آن است. برخی کشورها از سالهای قبل این موضوع را رصد کردهاند. بهطور مثال چین از سالهای قبل آموزش هوش مصنوعی را وارد دورۀ دبیرستان و قبل از دانشگاه خود کرده است. برخی از کشورها نیز سندهای استراتژیک توسعه هوش مصنوعی نوشتهاند تا همگرایی و همافزایی در سطح ملی ایجاد کنند و برتری خود را برای دهههای آینده حفظ کنند.
🔹 در حوزه توسعه هوش مصنوعی سالهاست دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی و شرکتهای نوپا و دانشبنیان در حال کار و تجاریسازی دستاوردهای خود هستند. اتفاقات مثبتی در حال وقوع است، حوزههای پردازش تصویر (مثال ملموس آن خواندن پلاک خوردو) و احراز هویت، کشف تقلب و پولشویی، معاملات برخط بورس و سبدگردانی برخی کاربردهای تجاریشده و عمومی شده است؛ اما آنچه توقع میرود انسجام این فعالیتها برای دستیابی به نقطه متمایز و پیشرو برای کشور است.
🔹 باید حوزههای توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را اولویتبندی کرد. اینکه چه صنایعی و مبتنی بر توسعۀ چه الگوریتمهایی و زیرساختهایی برای پیشرفت کشور مورد نیاز است، به سیاستگذاری کلان نیاز دارد. اینکه توانهای علمی – اجرایی کشور تقسیم و توزیع شود.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34635
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#هوش_مصنوعی
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
🔰سلسله جلسات تبیینی روشنا
♻️موضوع این نشست:
مبانی قانون گزاری حجاب
🎙با حضور :
جناب اقای دکتر احسان علی اکبری
خانم دکتر اعظم پرچم
چهارشنبه 1 شهریور ۱۴۰۲
ساعت ۱۰ الی ۱۲ ظهر
♻️ویژه دانشگاهیان
🔗در بستر فضای مجازی به آدرس:
https://adb.ui.ac.ir/rdfl4u11ntog
از طریق نرم افزار adobe conect
📜همراه با صدور گواهی شرکت در وبینار
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حجاب
#نشست
#اصفهان
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔@meftahandishe_com
✅ همه دستگاههای نظام باید پیوست مسجدی داشته باشند/ فقه مسجد تبیین و تدوین شود
🔻آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با رئیس ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور:
🔹 مسجد مهمترین کانون تربیت اندیشه دینی است. تمام افرادی که در خدمت مسجد هستند از منظر حوزه جایگاه رفیعی دارند. به عنوان حوزه وظیفه داریم فلسفه عبادت با محوریت مسجد را تولید، تبیین و روزآمد کنیم، عنوان کرد: معاونت تبلیغ با همکاری پژوهش در این عرصه باید فعال باشد.
🔹فقه مسجد باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد. احکام مرتبط با مسجد در فقه موجود است اما نیازمند تبیین و تحلیل جدید از فلسفه و فقه مسجد هستیم. احکام مسجد منتشر در تمام ابواب فقه است. تنظیم این موارد به صورت جداگانه و ویژه مسجد موضوعی است که باید دنبال شود.
🔹تبیین و ترویج جایگاه مسجد نیز اهمیت ویژهای دارد این موضوع یک اقدام علمی، هنری و فنی است که باید انجام شود. همچنین با محتواهای روزآمد باید نقش مساجد را در جوامع و نسل جدید پررنگ و تبیین کنیم. در حوزه مسجد، راهبری واحد نداریم، در این عرصه پیشنهاداتی تقدیم رهبری شده است و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مشخصی برسیم.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
💢رویداد ملی ستاپ
🔻موضوع : شناسایی و توانمندسازی راه حل های نوآورانه و فناورانه در زیست بوم تعلیم و تربیت
🔰برگزاری دومین رویداد ملی ستاپ/ فراخوان جذب ایده و توانمندسازی نوآوریهای تربیتی آموزشی
🔸این رویداد با همکاری و حمایت ستاد فناوریهای نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت اموزش و پرورش، سازمان بسیج مستضعفین و با همافزایی مجموعههای فعال در حوزه نوآوریهای تربیتی و آموزشی، با هدف حل نوآورانه و فناورانه چالشهای نظام تعلیم و تربیت، برای دومین سال متوالی برگزار میشود.
🔸طرحهای برتر تا سقف ۷ میلیارد تومان سرمایهگذاری، تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی، معرفی و اتصال به مدارس و جوایز نقدی و غیرنقدی دیگر اعطا میشود.
🖇معلمان و دغدغهمندان تعلیم و تربیت، صاحبان ایده، محصول و استارتاپهای فعال در زیستبوم تربیت و آموزش، برای شرکت در این رویداد ملی میتوانند طرح های خود را از طریق مراجعه به وبسایت www.eventsetup.ir و ارتباط با دبیرخانه رویداد به شماره ۸۸۸۲۸۴۶۴ - ۰۲۱ حداکثر تا پایان مهرماه، ارسال نمایند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تربیت
#رویداد_ملی
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔@meftahandishe_com
✅ علوم انسانی در ایران به مقوله «ایران» بیاعتناست
🔻 دکتر عبدالمجید مبلغی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی:
🔹 علوم انسانی به اندازه کافی در کشور ما سودمند و بارور نیست و به اندازه کافی در آن تولید محتوا رخ نمیدهد و در سه چرخه بازار، آمادها و محتوا مشکل وجود دارد و در پرداختن به آنها از مورد کماهمیتتر به سوی پراهمیتتر میروم و وقتی به محتوا برسم، بحث اصلی خود را مطرح خواهم کرد.
🔹 علوم انسانی چیزی بین فضیلت و علم است. به رغم اینکه انگارههای پوزیتیویستی آمدند و تلاشهایی برای تبدیل علوم انسانی به ساینس رخ داد ولی در پایان سخنها امروز که به پشت سر خودمان نگاه میکنیم، به تجربه بعد از عصر رنسانس نگاه میکنیم، به تجربه بعد از دو جنگ جهانی نگاه میکنیم، به موج تازه علوم انسانی نگاه میکنیم، در پایان همه سخنها علوم انسانی چیزی میان فضیلت و علم است.
🔹 ما در علوم انسانی با این واقعیت روبرو هستیم که یا کار ما اثرگذار است یا اگر به عیار و نصاب علمی اثرگذاری نرسد، آنقدر سودمند نیست. البته اثرگذاری فازبندی و سطوح مختلفی دارد ولی این ظرفیت همیشه باید فراهم بیاید تا بگوییم کاری به مرحله اثرگذاری رسیده است و این بسیار دشوار است.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34641
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ دشمن در مساله حجاب اطلسی از مقاصد را دنبال میکند
🔻 حجتالاسلام فلاح شیروانی در نشست دوم «طرح کلی حجاب، فراسوی بهترین قوانین»:
🔹 مساله حجاب امروز مواجه با نوعی جنگ تمدنی است. توصیف این موقعیت به لحاظ راهبردی ضروری است. جنگ حجاب هم تمدنی است، یعنی از یک عقلانیت تغذیه میکند و دارای عقبههای تئوریک است و نیز حول آن انگیزهها و تعصبات عمیق و بیبدیل شکل گرفته است. لطمهها و هجمهها اغلب پنهانی و زیرساختی است و حتی گاهی در لوای خدمت به ما ظهور میکند.
🔹 این توصیف وزن راهبردی حجاب را برای ما بالا میبرد. یعنی بدانیم دشمن در بحث حجاب اطلسی از مقاصد را دنبال میکند که حجاب گویی نوک قلهی آن قرار گرفته است. این به ظرفیت ذوابعاد حکمت حجاب ارتباط دارد.
🔹 اهمیت راهبردی زیاد حجاب نه فقط بهواسطهی اینکه دشمن بر حجاب تمرکز کرده است، بلکه حجاب خودش یک تنگهی احد فرهنگی است. شما اگر حجاب را از دست بدهید میدان فرهنگ را از دست دادهاید. آنچه که میتواند در اینجا پاسخ اصلی باشد راهبرد جنگ احزاب است.
🔹 از منظر تربیتی بخشی از ماجرای بدحجابی در این است که ما نتوانستم دختران را صاحب پروژه کنیم.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34615
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حجاب
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ معرفی کتاب «فقه تربیت جنسی»
✍️ به قلم علینقی فقیهی
🔸 در این کتاب، فقه تربیت جنسی به عنوان بخشی از مباحث فقه تربیتی مطرح گردیده است.
🔻بحثهای جدید در این جلد عبارتند از:
🔹 آمیخته بودن وظایف فقهی و تربیتی در ادبیات آموزشی معصومان(ع) تبیین شده است.
🔹 به مسائل زیربنائی فقه تربیت جنسی اعم از مبانی، اصول و اهداف پرداخته شده است.
🔹 هماهنگی وظایف فقهی تربیتی زوجین با مشترکات فطری آنان مطرح شده است.
🔹 نگاه تربیتی معصومان(ع) به مجموعه وظایف و احکام الهی انسان، بویژه به وظایف مرتبط با روابط زوجین تشریح گردیده است.
🔹 عقل به عنوان یکی از منابع فقه در کنار آیات قرآن و روایات و سنت معصومان(ع) در جهت کشف عقلانیت و توانمندیهای روانشناختی تربیتی زوجین، در جنبههای معرفتی، عواطف و افعال آنان، منطبق با آموزههای روایی، تشریح شده است.
🔹 ماهیت طبیعی و خدادی غریزه جنسی زن و مرد و منشآیت آن برای سکون و آرامش و رابطه آن با وظایف تربیتی کرامتی، معنوی، تقوایی، خانوادگی و اجتماعی تبیین شده است.
🔹 نگاه معصومان(ع)، در زمینه برقراری روابط جنسی میان زوجین، به عنوان اقدامی خردمندانه و آمیخته با عواطف انسانی و مؤثر در سلامت روانی و درجات ایمانی آنان، بیان گردیده است.
▪️ ۳۸۴ صفحه
▪️ رقعی _ شومیز
▪️ ۱۷۰،۰۰۰ تومان
🌐 سفارش اینترنتی: https://b2n.ir/m41030
📱 شناسه ادمین: @ketab_menhaj
☎️ تلفن: ۰۲۵۳۷۸۳۰۱۸۳
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فقه_جنسیت
#نشر
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com