eitaa logo
پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
8هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
418 ویدیو
295 فایل
🔷اخبار و تحولات علوم انسانی اسلامی 🔶مرجع تخصصی فقه نظام‌های اجتماعی 🔶برنامه‌های آموزشی و پژوهشی حوزه و دانشگاه 🌐وبگاه http://ihkn.ir 🌐کانال‌ها https://ble.ir/meftahandishe_com https://t.me/meftahandishe_com 📞ارتباط و تبادل: @Meftahandishe
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥معاون علمی ریاست جمهوری: تدبیر رهبر انقلاب این است که باید جزو 10 قدرت برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی‌ باشیم 🔻 روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو: 🔸تدبیر رهبر انقلاب این است که کشور ما باید جزو 10 قدرت برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی باشد. 🔸این که بگوییم باید با شرکت‌ها و دولت‌هایی که چند صد هزار میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی هزینه می‌کنند از نظر ابعادی کنار هم قرار بگیریم بحثی منطقی نیست. 🔸آن چه که در حوزه کاربرد هوش مصنوعی از آن نام می‌بریم به این معنا است که نفوذ فناوری ، کاربردی سازی و اقتصادی که می‌سازد در تولید ناخالص ملی نسبت به کشورهای برتر دنیا قابل ملاحظه باشد. 🔸به دنبال توسعه هوش مصنوعی در ابعاد نیاز کشور هستیم. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍مهلت ثبت‌نام در جشنواره تمدید شد ❇️ با تصویب شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی(ره)، مهلت ثبت‌نام در شانزدهمین دوره این جشنواره تا بیستم تیر ماه تمدید شد. ✅ طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1368/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز چهارشنبه 20 تیر 1403 فرصت دارند فرایند ثبت‌نام در این جشنواره را تکمیل نمایند. ✅ همچنین، اساتید حوزه‌های علمیه بدون لحاظ شرط سنی و منوط به داشتن کد استادی در حوزه‌های علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س) در سال جاری، می‌توانند در بخش اساتید این جشنواره شرکت نمایند. 🌐 لینک ثبت‌نام 🔰 فایل راهنمای ثبت‌نام در سامانه جشنواره _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_comمعاونت پژوهش
📍 جهش تولید و اقتصاد مقاومتی کلید رهایی از تورم در بلندمدت/ مشارکت مردم، بهترین راه‌حل تأمین کسری بودجه ضدتورمی 🔻 حجت الاسلام سعید فرهانی فرد عضو هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم در گفتگویی مطرح کرد؛ 🔹یکی از بحث های خیلی مهم در اقتصاد این است که آیا بانک مرکزی مستقل باشد یا نه؟ معنای استقلال بانک مرکزی این است که از قوه مجربه مستقل باشد. اگر بانک مرکزی در اختیار دولت به معنای قوة مجربه باشد، اشکالی که مطرح می شود این است که دولتها به استقراض از بانک مرکزی روی می آورند و از بانک مرکزی می خواهند که مشکلات نقدینگی آنها را بر طرف کند. 🔹برای تامین کسری بودجه ضدتورمی چهار روش وجود دارد که بهترین آنها تأمین مالی از طریق مردم است؛ یعنی اگر دولتها به مردم اوراق بفروشند و از این طرق تأمین مالی انجام دهند نقدینگی ایجاد نمی‌شود؛ بلکه نقدینگی در دست مردم جمع میشود. خصوصاً اگر در مسیر تولید برود نتایج بسیار خوبی به بار می آورد. 🔹نقدینگی دو عامل دارد؛ عامل افزایش پایه پولی و خلق پول توسط شبکه بانکی. در حال حاضر آن ضریب فزاینده پولی می‌تواند تأثیر داشته باشد؛ به عنوان مثال اگر بانک مرکزی حدود یک میلیارد تومان به شبکه بانکی تزریق کند و پایه پولی را یک میلیارد تومان افزایش دهد شبکه بانکی آن را با خلق پول حدوداً هشت برابر می‌کند 🌐 ‌متن گفتگو: https://ihkn.ir/?p=37906 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ملک‌زاده: شاخص شکاف مالیاتی در ایران بیش از ۴۰ درصد است علی ملک‌زاده کارشناس امور مالیاتی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو: 🔸شاخص شکاف مالیاتی نشان می دهد چه میزان درآمد مالیاتی از دست می‌رود. این موضوع، فراتر از فرار مالیاتی است و در آن اجتناب و معوقات مالیاتی هم لحاظ می‌شود. 🔸هر آن چیزی که سازمان مالیاتی از درآمد مالیاتی می توانست طبق قوانین و مقررات موجود بگیرد و نگرفته، شکاف مالیاتی است. 🔸بر اساس محاسبات انجام شده در اتحادیه اروپا، میانگین این شاخص ۱۵ درصد است. طبق محاسبه‌های انجام شده، در ایران در دهه اخیر، بالای ۴۰ درصد شکاف مالیاتی وجود داشته است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍 روایت دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر از مخالفت با گشت ارشاد تا مطالبه مردمی‌سازی 🔻 دکتر سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر سابق ستاد امر بمعروف و نهی از منکر کشور مطرح کرد؛ ▪️یکی از رویکرد مسئولان در مواجهه با حجاب در طول این سال‌ها، این بود که با وضع قانون‌های سخت و شدید، مردم را مجرم تعریف کنیم و آن‌ها را در تقابل بگذاریم. نماد اصلاح عفاف و حجاب را گشت ارشاد با چند تا ماشین ون در خیابان‌ها قرار دهیم. ▪️قانون هر‌کسی که تاری از مویش هم بیرون باشد را «مجرم» تعریف کرده است. با این حساب براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، بالای 70درصد از مردم مستقیم یا غیر مستقیم مجرم‌اند. پس قانون ناممکنی تعریف شد و مردم را در مقابل خود قرار دادند. ▪️هرچه پیگیری می‌کردیم که قانون اصلاح و به‌روز شود، می‌گفتند مجلس قانون دارد و قانون خوبی است، فقط باید اجرا شود. یا می‌گفتند شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون دارد. ▪️طرح جامع عفاف و حجاب را ارائه دادیم؛ ابتدا گفتیم همۀ مردم را مجرم تعریف نکنیم؛ بلکه آن‌ها را متخلف بدانیم و فقط سه گروه باید مجرم باشند: 1.‌ تکرار در تخلف‌ها. 2. اگر باند و شبکه تشکیل داده باشند. 3. ناهنجاری‌های شدید؛ مانند برهنگی در جامعه. ▪️به‌نظر اولین جایی که طرح را کامل خواند و تحلیل کرد، BBCبود! تازه بعد از اینکه اینترنشنال و بی‌بی‌سی، مدیریت اذهان عمومی را به دست گرفتند، بعضی از مسئولان پیگیر شدند که جریان چیست. 🌐 ‌متن خبر: https://ihkn.ir/?p=37909 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍چهارمین همایش دوسالانه «علوم انسانی قرآن بنیان: نقد قرآنی نظریه های رایج در علوم انسانی» در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود. 🔻محورهای فرعی: - نقد قرآنی نظریه‌های رایج در حوزه روان‌شناسی و تعلیم و تربیت - نقد قرآنی نظریه‌های رایج در حوزه جامعه‌شناسی و ارتباطات - نقد قرآنی نظریه‌های رایج در حوزه حقوق و علوم سیاسی - نقد قرآنی نظریه‌های رایج در حوزه مدیریت و اقتصاد 🔹آخرین مهلت ارسال مقاله‌ها: 15 مهر ماه 1403 ارسال مقاله از طریق: Quran4@atu.ac.ir 🔹 مقالات پذیرفته شده، در مجموع مقالات به چاپ خواهد رسید و در Civilica و ISC نیز منتشر خواهد شد. 🔹 مقالات ارسال شده باید در فایل word و با حجم بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه باشد. 🔹زمان برگزاری: 23 مهر ماه 1403 دانشگاه علامه طباطبایی _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
❇️ کتاب «نقش زنان در فتوحات مسلمانان (پس از رحلت پیامبر (ص) تا پایان عصر اول عباسی)» اثر حکیمه احسانی در ۱۸۴ صفحه در مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید. 🔻کتاب در یک نگاه - بازخوانی نقش‌های تأثیرگذار زنان در تحولات و حوادث تاریخی و پی آمدهای آن بر دگرگونی‌ها و موفقیت‌های بعدی مانند فتوحات، از نخستین گام‌ها و ضرورت‌های پژوهشی در حوزه مطالعات زنان و تاریخ است؛ به همین دلیل، این اثر با در نظر داشتن فتوحات صدر اسلام، در پی روشن شدن نقش زنان در این تحرک اجتماعی است؛ نقش‌هایی که به نظر می‌رسد بخشی از آنها را حاکمان مسلمان بر اساس توانمندی زنان به آنان محول کرده‌اند و بخش دیگر مسئولیت‌ها را زنان خود بر اساس طبیعت زنانه و مسئولیتی که در خود احساس می‌کردند، عهده‌دار شده‌اند. - اثر پیش رو به این پرسش اساسی پاسخ می‌دهد که رفتار حاکمان اسلامی با زنان چگونه بوده است و چقدر به زنان اهمیت می‌دادند و نگرش آنها به حضور و مشارکت زنان در مسائل اجتماعی، سیاسی و نظامی چقدر بوده است. 🔸علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍 انتشار آثار جدید در حوزه های «حقوق اقتصادی»، «فلسفه دین» و «بازی های رایانه ای» 🔻 توسط دانشگاه باقرالعلوم(ع) صورت گرفت؛ 📚 کتاب «مقررات گذاری ساختار حقوقی و نظریه های اقتصادی» در حوزه حقوق اقتصادی به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احسان رفیعی علوی ترجمه شده است. 📚 کتاب «القای محتوا در بازی های رایانه ای» نام دارد. این اثر آموزشی که به قلم مشترک «دکتر داستانی بنیسی» و «دکتر حسن غفاری فر» به رشته تحریر در آمده است، برای نخستین‌بار به تبیین و بررسی تکنیک‌های مورد استفاده در بازی‌های دیجیتالی برای انتقال و القای محتوا به صورت جامع می‌پردازد تا ضمن امکان بهره‌گیری از آن‌ها در تولید بازی‌های دیجیتالی اسلامی ایرانی، مبانی علمی و اسلامی در زمینۀ آسیب‌شناسی، پیش‌گیری و مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با نمونه‌های نامناسب ارائه کند. 📚 کتاب «انسان متعالی» که به قلم «محمد عباسی» نگارش شده است، به نقد انسان شناسی نوح هراری می‌پردازد. نویسنده در این نوشتار ضمن طرح عقاید هراری درباره «نحوه پیداش انسان»، «مسئله شرافت انسانی»، «نقش خیالات در زندگی بشر» و« مسئله سعادت و عاقبت بشر»، نشان داده‌است که با تکیه بر اصول حکمت اسلامی، می‌توان اثبات کرد، استدلال‌های هراری در بسیاری از موارد، عقیم و مغالطی است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍 رشد دانش‌آموزان اتباع و چالش‌های نظام آموزشی/ ضرورت اتخاذ سیاستی واحد برای تحصیل اتباع ▫️اصل 30 قانون اساسی: «دولت موظف است وسایل آموزش‌و‌پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.» ▫️تاسیس مدارس غیردولتی قرار بود با افزایش مشارکت مردم در نظام آموزش و پرورش منجر به افزایش رضایت عمومی از آموزش رسمی کشور شود در حال حاضر نه تنها این هدف را محقق نکرده بلکه برعکس منجر به تشدید حس نابرابری در میان مردم شده است. ▫️حضور بیش از نیم میلیونی دانش آموزان اتباع در مدارس کشور، هزینه های سنگینی را متوجه نظام آموزش و پرورش خواهد کرد. سوال مهمی که در اینجا وجود دارد این است که نحوه تامین مالی این تعداد دانش آموز به چه صورت باید باشد ▫️تاکنون سیاست مشخصی در این عرصه در پیش گرفته نشده لذا در نقاط مختلف کشور، سیاست های پراکنده و متشتتی اتخاذ شده است. در برخی استان ها، دانش آموزان اتباع را در کنار دانش آموزان ایرانی در مدارس دولتی ثبت نام میکنند و در برخی دیگر مدارس خاصی را به آنها اختصاص داده اند. ▫️با توجه به ازدیاد روزافزون حضور اتباع خردسال در ایران، ضرورت اتخاذ سیاستی مشخص و واحد که اقتضائات قانون اساسی و منابع کشور را در نظر بگیرد، غیرقابل انکار است لذا انتظار میرود که قبل از شروع سال تحصیلی جدید، این خلا سیاستی توسط مجلس شورای اسلامی برطرف شود. 🌐 متن یادداشت: https://ihkn.ir/?p=37912 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍 ناتوانی علوم انسانی موجود در حل مسائل ایران ❇️ به گزارش روابط عمومی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عاملی مسئول شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن بازدید از برخی دستاوردهای موسسه،‌ اظهار داشت: ▪️آیت الله مصباح (ره) زیرساخت های فکری توانمندی را به وجود آوردند، چه در موسسه در راه حق که بعدها به این موسسه عظیم تبدیل شد و چه در به روز بودن و انسجام فکری و مرتبط بودن با علوم جدید. ▪️واقعیات جهان را وقتی انسان در سه قرن اخیر مشاهده می کند متوجه می شود که عامل همه جنگ ها و نسل کشی ها غرب بوده است، نسل کشی هایی که نشان می دهد آنها چه دیدی نسبت به انسان داشته اند. ▪️امروزه طبق آماری که سازمان ملل داده است 85 درصد مردم دنیا دچار تبعیض هستند، چرا ما نمی توانیم غرب را نقد کنیم و تنها خودمان را نقد می کنیم؟ اکثر فارغ التحصیلان علوم انسانی ما ناراحت هستند و علوم انسانی موجود فارغ التحصیلان ناراحت تحویل ما می دهد. ▪️این علوم انسانی موجود نمی تواند مسائل ایران را حل کند؛ سند جامع علوم انسانی بسیار مهم است. دانشگاه ها علمی را تولید کنند که مسائل جمهوری اسلامی را حل کنند صحیح است. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
🔸 هم اندیشی علمی رابطه حجاب و مدرنیسم بررسی نقش مدرنیسم در کشف حجاب 🔰 قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه تهران و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌کند: 🎙 با حضور: -ابوالفضل ساجدی -حسین بستان -حسین رمضانی ✍️ دبیر علمی: قاسم بابایی 📅 سه شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۴۵ 🏢 قم، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/qotb _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) برگزار می‌کند: 🔸نخستین همایش ملی کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاهی و مرجعیت علمی🔸 📌محورهای همایش ۱- مرجعیت علمی در علوم انسانی و اجتماعی ۲- نقش برنامه‌ها و پارادایم های علمی در تحقق مرجعیت علمی ۳- پیشینه تاریخی، اجتماعی و سیاسی مرجعیت علمی در تمدن اسلامی و دنیای معاصر ۴- مرجعیت علمی در حل مسائل جامعه ۵- مرزهای دانش در مرجعیت علمی ۶- جایگاه تفکر نقادانه در مرجعیت علمی ۷- اسلام و مرجعیت علمی ۸- علم، عالم و مرجعیت علمی ۹- علم به مثابه گفتمان محوری جامعه و مرجعیت علمی ۱۰- الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی در مرجعیت علمی ۱۱- نقش کارگزاران علم در مرجعیت علمی ۱۲- فناوری‌های نوین در مرجعیت علمی ۱۳- نقش مرجعیت علمی در حکمرانی خوب ۱۴- مرجعیت علمی دانشگاه ۱۵- نقش کتاب درسی دانشگاهی در تحقق و ارتقاء مرجعیت علمی ۱۶- مرجعیت علمی سمت ۱۷- بومی سازی دانش در تحقق مرجعیت علمی ۱۸- نقش استانداردسازی کتاب درسی در مرجعیت علمی 🔺آخرین مهلت دریافت چکیده: ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ 🔺آخرین مهلت دریافت آثار مقاله: ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ آدرس سایت: utsa.samt.ac.ir _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
🔵معرفی کتاب: «جریان حلقه های میانی و نقش آن در تقویت حکمرانی مطلوب انقلاب اسلامی» 💠 کتاب در یک نگاه: در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز به نقش‌آفرینی مردم و اقشار مختلف در قالب یک «حرکت عمومی معقول و منضبط» با «محوریت جوانان متعهد» ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است؛ تا در «نظام مدیریت کشور یک تحول عظیم» رخ دهد... هرچه انقلاب جلوتر می‌رود، ضرورت تبیین حکمرانی متصف به آن، روز به روز بیشتر احساس می‌شود. یقیناً تحقق تمدن نوین اسلامی بیش از گذشته نیازمند این تبیین در منویات و حکمت‌های رهبران انقلاب اسلامی است. بر همین اساس اثر حاضر تلاشی است برای ارائه چارچوبی تحلیلی و تفسیری از مفهوم جریان حلقه های میانی مبتنی بر اندیشه راقی امام خامنه ای مدظله العالی. 🔺ناشر: دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام 🔻نوبت چاپ: اول( زمستان ۱۴۰۲ ) 📖|تعداد صفحات کتاب: ۲۰۹ ✅ دانلود فهرست کتاب👇🏻 🌐B2n.ir/f30786 آدرس سایت انتشارات: 🌐 https://book.ihu.ac.ir _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📢 نشست علمی «مولفه های زیستی هویتی دختران نوجوان در نسبت با عفاف» 🔸زمان: یکشنبه 10 تیر 1403، ساعت 14 🔸لینک شرکت در نشست: dte.bz/res1 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍 بزرگ کردن اقتصاد به جای استقراض راهکار مقابله با کسری بودجه/ عدم تمرکز بر سیاست‌های تولید یکی از ریشه‌های تورم 🔻 روح‌الله ایزدخواه مدیر اندیشکده توسعه منطقه‌ای فن‌آوران در گفتگو اظهار داشت: ▫️در جریان غالب اقتصادی، مباحث عمده در حوزه مسائل پولی و مالی مطرح می‌شود در حالی که حوزه‌های اقتصادی صرفا به مسائل پولی و مالی محدود نمی‌شوند و روش‌های درمان مشکلات اقتصادی نیز به کنترل نرخ‌ها و قیمت‌ها خلاصه نمی‌شود. ▫️فارغ از اینکه ریشه تورم نقدینگی باشد یا نرخ ارز، علل اصلی آن در اقتصاد کلان نهفته است. چرا برای مبارزه با تورم به سراغ بازار می‌رویم؟ چرا در کارخانه‌ها با آن مبارزه می‌کنیم؟ با وجود اینکه مواد اولیه دستمال کاغذی از بورس کالا با قیمت جهانی خریداری شده است، به این موضوع توجهی نمی‌شود و گفته می‌شود که صرف نظر از قیمت خرید مواد اولیه، قیمت دستمال کاغذی باید دستوری تعیین شود. ▫️ یک راه حل برای رفع کسری بودجه، بزرگ کردن اقتصاد کشور است. با احیای منابع راکد، دولت می‌تواند مالیات بیشتری جمع‌آوری کند و از این طریق، درآمدهای خود را برای تأمین نیازها بدون ایجاد تورم، افزایش دهد ▫️چرا اقتصاد کشور را گسترش نمی‌دهیم؟ برای انجام این کار، به منابع مالی نیاز داریم. منابع مالی باید از مردم تامین شود. با مردمی کردن منابع، مردم می‌توانند پول و پس‌انداز خود را به جای حبس در املاک و طلا، در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند. 🌐 متن گفتگو: https://ihkn.ir/?p=37915 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✍️ فراخوان مقاله 📗 نشريه علمی ــ پژوهشی معارف منطقی مقاله می‌پذیرد ❇️ محول کلی مقالات پژوهشی: 📌منطق: با رويکردهای منطق قديم، منطق اسلامی، منطق جديد، فلسفه منطق ✅ امتيازات: 🔹 چاپ مقالات تأييد شده در نشريه علمی ــ پژوهشی معارف منطقی 🔸 معافيت مقالات از پرداخت هزينه‌های ارزيابی، ويرايش و چاپ 🔹 پرداخت پژوهانه به مقالات برتر با توجه به امتياز آن‌ها ⏰ مهلت ارسال مقالات: پايان تابستان ۱۴۰۳ ☎️ تلفن تماس: ۰۲۵۳۲۱۳۷۲۲۱ 🔗 https://nashriyat.ir/user/login _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
❇️معرفی سامانه‌های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🌀 سامانه جامع نشر الکترونیک پژوهان 🔹پژوهان، سامانه پژوهشی تولید، توزیع و مطالعه کتاب الکترونیک است که با رعایت قانون کپی رایت پیاده‌سازی شده و در پی آن است که ضمن فراهم آوردن دسترسی سریع و آسان به کتاب ها و مجلات، دایره مخاطبان محتوای وزین تولیدی را نیز گسترش داده و کتابها را با قیمت مناسب و امکانات متنوع مطالعه در اختیار ایشان قرار دهد. 🔹پژوهان، در مدیریت فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طراحی و پیاده سازی شده است و بستری برای ارائه کتاب به صورت الکترونیکی می باشد که قابلیت های متعدد کاربردی و پژوهشی را در محیطی زیبا و کارپسند در اختیار علاقمندان به کتاب قرار می دهد. 🔹این پلتفرم در چهار بستر"اندروید"، "ویندوز"، "آی او اس" و "وب" (فروشگاه و پنل مدیریت) توسعه داده شده است. 📥 دانلود نسخه اندروید 📥 دانلود نسخه IOS 📥 دانلود نسخه ویندوز ✅ مجری: اداره فناوری و اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📑 کارگاه روش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوای دینی (ویژه ایام تبلیغی ماه محرم) / اختصاصیِ طلاب و فضلا _ همراه با اعطای مدرک از پژوهشگاه فضای مجازی در صورت قبولی در ارزیابی استاد: مهندس محمد زند خانه شهری زمان: چهارشنبه ۱۳ تیر١۴٠٣ ساعت: ٨ الی ١۲ 📄 سرفصل‌های کارگاه _ هوش مصنوعی، چیستی، مفاهیم و ضرورت ها _ هوش مصنوعی و امکان استفاده در تولید محتوا _ ایده پردازی با هوش مصنوعی _ تولید متن با هوش مصنوعی _ تولید سناریو و نمایشنامه و فیلمنامه با هوش مصنوعی _ تولید صوت و تصویر و ویدئو با هوش مصنوعی _ ابزارهای خلاقانه هوش مصنوعی 🔸مکان: قم، خیابان شهدا (صفاییه) کوچه۲۸ پلاک ۴۵، پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم) 🔸لینک ثبت نام: B2n.ir/f29138 🔸 اطلاعات بیشتر: @pardisQom45 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍 استخدام دانشجویان نمونه خارج از فراخوان جذب هیئت علمی/ شخصیت علمی متوازن برای کشور مقبول است 🔻 دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از برترین‌های سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری گفت: 🔸معمولا جایی که دانشگاه احداث می‌شود آنجا ارزش پیدا می‌کند. دانشجویان نمونه باید خیلی مراقب کردار و رفتار خود باشند چون الگوی دانشجویان دیگر هستند. شخصیت علمی یک‌کشور باید متوازن باشد کاریکاتوری نباشد و به تمام زیر نظام‌ها توجه شود. 🔸باید هم به تولید علم و هم به مصرف علم توجه کنیم، به تبدیل علوم به فنون هم باید توجه کنیم. خدا رو شکر در دولت مردمی سیزدهم با حمایت دکتر رئیسی به گونه‌ای عمل شد که برنامه‌های وزارتخانه‌های علم طوری بود که شخصیت علمی کشور حالت توازن خود را حفظ کردند. 🔸در این دوره در وزارت علوم فعالیت‌هایی در زمینه نگهداشت و جذب نخبگان، زیرساخت‌ها، توجه به امکانات رفاهی دانشجویان و ایجاد خوابگاه‌های متاهلی انجام شد همچنین در این دوره دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد برای اولین بار تدوین و ابلاغ شد و پذیدش دانشجوی استاد محور برای اولین بار اجرایی شد. 🔸نامه دو امضایی با امضای عین اللهی وزیر بهداشت تهیه کرده و برای بنیاد ملی نخبگان ارسال می‌کنیم تا دانشجویان نمونه کشوری هم جزو بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و خارج از فراخوان جذب هیئت علمی شوند. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍 فقدان فناوری تبدیل نظریه به برنامه عملی در نظام آموزشی/ اجرای شتابزده و بدون برنامه عملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 🔻 خانم دکتر رضوان حکیم‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگویی مطرح کرد؛ 🔹 نه برای اجرای ایده‌های غیربومی برنامۀ عملیاتی مدونی داریم و نه برای نظریۀ اسلامی تعلیم‌و‌تربیت برنامۀ مدون عملیاتی داریم. یکی از ضعف‌های عمده‌مان در نظام آموزشی این است که به‌طور کلی در سند‌نوشتن، حرف‌زدن، و در نظریه‌پردازی هم کم نمی‌آوریم، اما تبدیل نظریه به برنامۀ عملی را اصلاً بلد نیستیم؛ یعنی فناوری این کار را نداریم نه از نوع غربی آن و نه از نوع اسلامی‌اش 🔹 همین سند تحول بنیادین، خیلی رویکردهای جالبی دارد؛ ولی کجا بعد از سند گفتیم اگر بخواهیم این اتفاق بیفتد، این الزامات باید رعایت شود؟ این تغییرات باید در نظام تربیت معلم ما بیفتد؟ این تغییرات باید در برنامه‌های درسی ما اتفاق بیفتد؟ 🔹 اولین کاری که در سند تحول بنیادین کردند، این بود که طرح 3-3-6 را سریع اجرا کردند. بدون اینکه کتاب، معلم و کلاس داشته باشیم، گفتیم پایۀ ششم به آن اضافه شود. برنامۀ درسی ملی ما با سند تحول هیچ نسبتی ندارد، هر‌کدام جدا نوشته شده است. 🔹 سازمان پژوهش ما با نظام تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان و با معاونت‌های آموزشی‌ هیچ ارتباطی با هم ندارند. نقشۀ منسجم نداریم. به‌نظر من علت اصلی اینکه این اتفاق نیفتاده، نداشتن نقشۀ راه منسجم برگرفته از نظریه است که به عمل تبدیل شود. 🌐 متن گفتگو: https://ihkn.ir/?p=37922 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
🔔 سلسله نشست‌های عدالت‌پژوهی «با تأکید بر مطالعات راهبردی عدالت» ✅ نشست اول: راهبردهای ارتقاء عدالت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران 👤ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدسجاد ایزدهی استاد تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🏢 مکان: قم، بلوار سمیه، خیابان شهید رجایی، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی 🗓 زمان: سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۲، ساعت ۱۷:۳۰ برگزار‌کنندگان: ◀️ مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ◀️ گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ◀️ خانه اندیشه‌ورزان ◀️ بنیاد بین‌المللی مطالعات راهبردی، آینده‌پژوهی و تمدنی امین (مرآت امین) لینک مجازی: https://WWW.skyroom.online/ch/m.faghih64/cmir _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍 مباهله تجلی جایگاه بی‌بدیل امیرالمؤمنین(ع) و همپای غدیر خم 🔻 محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایرانشناسی در گفت‌وگویی مطرح کرد: 🔹 مباهله سنتی بود که مسیحیان آن را قبول داشتند لذا پذیرفتند و وقتی مشاهده کردند که پیامبر(ص) با نزدیک‌ترین افراد خود به میدان آمده است به وحشت و ترس افتادند زیرا معلوم است که او به حرف و ایمان خود یقین کامل دارد و اگر نفرین کند هیچ مسیحی در این وادی باقی نخواهد ماند 🔹اولین تاثیر این بود که مسیحیان نجران، سیادت اسلام را پذیرفته و تابع اسلام شدند و هر سال هم جزیه به اسلام پرداخت می‌کردند 🔹امر مباهله بسیار مهم و نشان‌دهنده جایگاه بی‌بدیل حضرت علی(ع) است زیرا پیامبر(ص) ایشان را جان خودشان معرفی کردند و حتی شخصیت‌های بزرگی چون سلمان و مقداد و عمار صلاحیت این را نداشتند که مصداق جان پیامبر(ص) باشند تا چه رسد به کسانی که بعد از پیامبر(ص) قدرت را به قبضه خود درآوردند 🔹دشمنان حضرت علی(ع) سعی کردند اهمیت این واقعه و جایگاه بی‌بدیل امام علی(ع) را از اعتبار بیندازند و عظمتی را که آیات به ایشان می‌دهد کوچک کنند و یکی از دلایل ممنوعیت ثبت و ضبط احادیث بعد از وفات پیامبر(ص) همین بوده است زیرا اگر اجازه می‌دادند قطعا تفسیر آیاتی چون مباهله و یا گرفتن دستور ابلاغ آیات سوره برائت از ابوبکر و سپردن آن به امیر مؤمنان(ع) به ضرر آنان تمام می‌شد 🌐 متن گفتگو: https://ihkn.ir/?p=37925 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌کند 🌀حجاب؛ چالش‌ها و راهکارها 🎙ارائه‌دهندگان: 👤حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابوالفضل سجادی 👤حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خادمی کوشا 👤 جناب آقای دکتر محمد تقی کرمی 👤 جناب آقای دکتر اسماعیل آقابابایی‌بنی 🎙دبیر علمی: 👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فیروزی 🗓 زمان: پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه 1403 ⏰ ساعت: ۹ تا ۱۲ 🏢 مکان:پردیسان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی لینک فضای مجازی: Dte.bz/feqhconf _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
📍افتتاح آئین بزرگداشت 1757 سال سنت آموزش عالی در ایران فردا در مصلی دانشگاه تهران 🔸برگزاری آئین حمل پرچم ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی توسط ۵۰۰ فارغ‌التحصیل و دانشجوی در آستانه فارغ‌التحصیلی دانشگاه تهران با لباس‌های ویژه فارغ‌التحصیلی دانشگاه تهران 🔸تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های خارج از کشور که امکان حضور در این آئین را نداشته‌اند، پیام‌های تصویری برای رئیس دانشگاه تهران ارسال کرده‌اند که کلیپی از این پیام‌ها که به تمجید نقش ایران در پایه‌گذاری آموزش عالی در دنیا می‌پردازد، پخش خواهد شد. 🔸رونمایی از «سکه و یادمان ۱۷۵۷»، «فرش ۹۰ سالگی دانشگاه تهران» و «کتاب از جندی شاپور تا دانشگاه تهران» 🔸این مراسم از ساعت ۱۶:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۲ تیر ماه آغاز می گردد _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅کرسی‌ نظریه پردازی « الزام به رعایت اخلاق و مشورت در اندیشه دینی؛ مبنای قدرت نرم در حکومت اسلامی» ارائه: 🔸دکتر علی جهرمی(عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس) ناقدان: 🔹دکتر حسن (عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور) 🔹 دکتر حسین (عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) زمان: دوشنبه ۱۱تیر‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ تهران، خانه موزه شهید بهشتی(ره) به نشانی خیابان شریعتی، قلهک، خیابان مسعود، خیابان شهید مطهری، کوچه شهید بهشتی، شماره ۱۲ 🌐آدرس مجازی: https://www.skyroom.online/ch/shora-rc.ir/law _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com