✅ معرفی کتاب سیاستگذاری سینما و تئاتر در دوران پهلوی
🔹 مطالعه تاریخ سینمای ایران پیش از انقلاب، بهویژه نحوهی حضور رژیم پهلوی در تئاتر و سینما اهمیتی راهبردی در فرایندهای سیاستگذاری سینمایی و فرهنگی دوران پس از انقلاب دارد.
🔹 در حقیقت، این مطالعه از نظر بررسی راهبردها و توفیق یا عدم توفیق سیاستها در تعامل با اینگونه هنرها، و همچنین از نظر واکاوی جریانهای هنری در ایران قابل پیگیری است. سیاستگذاری فرهنگی در دوران پهلوی مبتنی بر سه عنصر یا دال محوری است. غربگرایی، ایرانیگرایی و شاهمحوری.
🔹 این عناصر همگی زمینههایی فرهنگی از دوران مشروطه دارند. تلاش پهلوی برای دینزدایی و زندهکردن دوباره شاهنشاهی و همچنین تمایل به مدرنسازی شدید و افراطی ایران متاثر از زمینهسازی روشنفکران غربگرای ایرانی در دوران مشروطه و پس از آن و همچنین تاثیرگذاری و نفوذ کشورهای بیگانه در دربار پهلوی است.
🔸ناشر: دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
📚 تالیف: دکتر مجید بهستانی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام و دکتر میثم قمشیان؛ استادیار دانشگاه باقرالعلوم علیهالسلام.
📝 دانلود کتاب
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#سینما
#نشر
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ گزارشی از نشست «جنبه های فردی و اجتماعی حجاب در جامعه»
🔹 دکتر فیاض: اگر تقوا باشد کار جامعه به چنین شرایطی نمیکشد. تقوای بدون قسط یک تخیل سوسیالیستی است. در کشوری که بحث علمی نمیگذارند انجام شود خیلی ذهن نوجوانان را روشن نمیتوان کرد.
🔹 تمام بحران کشور بر دو محور نظام معرفتی- دانشی و نظام جنسی می چرخد. اگر این دو محور با هم آمیخته میشد ما دچار چالشهایی از این دست نمیشدیم. همه میگویند جنگ شناختی اما همه مشغول عملگی شناختی هستند. در نظام آموزشی معرفتی و نظام جنسی، خودآگاهی جنسی آشکار شده، کسی نمیتواند از نخبه دانشگاه شریف توقع رشد علمی داشته باشد ولی در زمینه جنسی آگاهی و رشد او را نپذیرد.
🔸 حجت الاسلام محبی: کم کار ترین مراکز حاکمیتی مراکز افکارسنجی هستند آن هم دقیقاً زمانی که باید بدانیم مردم چگونه فکر میکنند. تنها زمان انتخابات است که این مراکز به صورت مستمر فعالیت ویژه دارند. برخی از مراکز افکارسنجی در این مدتی که جامعه دچار چالش شده است هیچ سفارشی برای رصد ذهن جامعه ایرانی نداشتند.
🔸 نظام حقوقی ما نظام ولایت فقیه است و فقیه کسی است که جامعه را میشناسد رابطه نظام تصمیمی گیری با علم در حال قطع شدن است. نه علمی که استاد در اروپا و آمریکا خوانده نه آن کسی که فقط حوزه درس خوانده بلکه دانشی که در جامعه بتوان نتایج آنها را نشان داد. امروز ما امام موسی صدری نیاز داریم تا بتواند با جامعه حرف بزند.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34310
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فرهنگ
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
💠 دوره تربیت اسلامی کودک و نوجوان
🖊شرایط پذیرش:
1️⃣ سابقه فعالیت تربیتی
2️⃣ فراغت لازم برای شرکت در دوره
3️⃣ اتمام پایه هشت
4️⃣ شرط سنی: حداکثر ۲۸ سال
5️⃣ قبولی در آزمون مصاحبه
6️⃣ سکونت در قم
✴️✴️ویژه برادران✴️✴️
✅مزایای طرح:
🔸گواهی معتبر از دفتر تبلیغات اسلامی
🔹تشکیل پرونده تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان
🔸دعوت به همکاری در پروژههای تربیتی
🔹اولویت شرکت در سایر دورههای تربیتی
🔸 تقدیر از برگزیدگان دوره
🔻شیوه برگزاری:
1️⃣دو نیمسال آموزشی به همراه کارورزی
2️⃣دو روز در هفته در نوبت عصر
3️⃣ آغاز دوره از ابتدای مهرماه
🌐ثبت نام در سایت:
https://el.balagh.ir/form/tarbiyat
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تربیت
#دوره
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
❇️ مشارکت سمت و ۱۴ دانشگاه بزرگ ایران با هدف تأسیس انتشارات بینالمللی
🔻در سیونهمین اجلاس رؤسای ۱۴ دانشگاه بزرگ کشور که در دانشگاه علم و صنعت ایران و با حضور وزیر علوم، وزیر صمت و رئیس سازمان خصوصیسازی برگزار شد ، مطرح گردید؛
▪️ دکتر سیدمحمد مقیمی، مدیر گروه تخصصی مدیریت «سمت» و رئیس دانشگاه تهران گفت:
برای بینالمللیسازی دانشگاهها ایدههای زیادی داریم که یکی از آنها تأسیس یک انتشارات بینالمللی معتبر با شراکت دانشگاههای بزرگ کشور و سازمان سمت است تا با ایجاد ظرفیت نشر کتابها، مجلات، مقالات و مستندات علمی به چند زبان زنده دنیا، توان رقابت با ناشرین معتبر بینالمللی را داشته باشد. امیدواریم با ائتلاف دانشگاههای بزرگ کشور بتوانیم نسبت به راهاندازی این انتشارات بینالمللی اقدام کنیم و با استفاده از این قدرت تجمیع شده، تأثیرگذاری بیشتری در عرصه جهانی داشته باشیم.
▪️گفتنی است «سمت» از دهه هشتاد فعالیت بینالمللی خود را آغاز کرده است و تاکنون با بسیاری از کشورهای منطقه و آسیایی، از جمله چین، روسیه، عراق، افغانستان و... فعالیتهای علمی - پژوهشی داشته است.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
32.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عطا بهرامی کارشناس اقتصادی پاسخ می دهد:
♦️ چرا دولت زیر بار واگذاری زمین و ساخت مسکن تدریجی با وجود کاهش 83 درصدی هزینهها نمیرود؟؟؟
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#شهر_سازی
#ویدیو
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
🔰 دوره جامع جمعیت
آموزش علمی-ایده پردازی-نقش آفرینی تخصصی
✅ دوره به صورت حضوری(ظرفیت محدود) و مجازی میباشد
⏳ مهلت ثبت نام : 10 مرداد لغایت ۱۸ مرداد
⏰ زمان شروع دوره : ۲۱ مرداد
⚠️ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت http://noyan.school/ مراجعه فرمایید.
📱 شماره تماس جهت ارتباط : 09380960358
🌐 آیدی جهت پرسش و پاسخ:
@Markaz_tayebeh
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#جمعیت
#دوره
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ تأثیر مدرنیته بر متون درسی و علوم حوزوی
🔻 دکتر عبدالمجید مبلغی، دکتری علوم سیاسی از دانشگاه تهران:
🔹 ما به تدریج شاهد بروکراتیزه و تکنوکراتیزه شدن آموزش دروس حوزوی هستیم. یعنی هم فنسالاریهای ناظر بر چندوچون مناسبات آموزشی در مدیریت دروس حوزوی جایگاه پیدا میکند و هم دیوانسالاری مدیریت آموزشی. به زبان دیگر از یک سو ما شاهد هستیم که از تکنولوژی آموزش معاصر و وجوه مختلف مدیریت معطوف به دانش و مناسبات ناشی از چنین رویکردی، بهرهگیریهای بیشتری میشود و هم متعاقب و در پی این کار روندها و رویههای آموزشی جدیدی برقرار میشود.
🔹 ایبسا بتوان گفت که تنها حوزه علمیه شیعیان در نجف و قم بود که همچنان از نظام مدرسی تغذیه کرد، بهره گرفت و سبک زندگی ویژه قابل توجهی را در ابعاد گسترده کلمه تا به امروز حفظ و ضبط نمود. متولیان در تکنوکراتیک و بوروکراتیک کردن حوزه اشکالی مهم را در کار خود وارد کردند.
🔹 ما از قدیم در حوزههای علمیه سابقۀ امر پژوهشی و مطالعاتی را داشتهایم، اما با ورود به عصر جدید، پرسشهای تازهای پیش روی حوزویان و عرصه معارف دینی نهاده شد؛ پرسشهایی که از دنیای تازهای میآمد و چالشهای کاملاً نفسگیر و جدیدی را مطرح میساخت؛ از مباحث لیبرالیستی گرفته تا رویکردهای چپ و سوسیالیستی، سبدی از پرسشها را پیش روی حوزهها قرار دادند.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34285
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
ابوسفیان نقطهی آغاز یک جریـــان تاریخی است که امروز تجلی اجتماعی آن بهصورت «مدرنیته» ظهــور یافته است.
با شکست امویـــان از عباسیان و انتقال بقایای آنها به غرب این جریان به صورت یک «حزب مخفـے» به غرب منتقل گردید. با تلاش امپراتوریِ اسلامی در غرب و اسلامزداییِ شبهجزیرۀ ایبری و شکست مسیحیان در جنگ های ۳۰ ساله این جریان فرصت تاریخی لازم را به دست آورد تا بهشت موعود خود را بنا کند و «جنت لذت» را در اروپای غربی و سپس آمریکای شمالی و «جهنم عقبماندگی و وابستگی» را در بقیه جهان به ویژه آفریقا، آمریکای لاتین و به خصوص در قلمروی تمدن اسلامی بنیان نهد.
#درسگفتــــار
| امویـــان در اروپـــا |
🔰 ریشههاے سکولاریسم؛ روایتـے تازه از امویان از عصر پیامبــــر تا امـــروز
مدرس: دکتـــر محمدحسن زورق
نویسنده و پژوهشگـــر تاریخ اســـلام
تعدادجلسات: ۶ جلسه (سههفته متوالی)
شروع: ۱۸ مردادماه
زمان: چهاشنبهها، ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲
🎴شیوه برگزاری: حضورے | مجازے
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه۴
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید👇👇
@sch_negah_admin
لینک ثبتنام
https://www.negahschool.ir/product/omavian/
🎁 پیش از ثبتنام تخفیفها را ببینید.
مشاهده تخفیفها
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تاریخ
#درس_گفتار
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ همایش «تحقیقات جدید علوم انسانی» در دانشگاه شیراز برگزار شد
💢 همایش «تحقیقات جدید علوم انسانی» که با هدف ارائه تازهترین دستاوردها در زمینه علوم انسانی و همچنین افزایش تعاملات بینالمللی در دانشگاه شیراز ترتیب یافت، در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز برگزار شد.
🔹 در آیین گشایش این همایش بینالمللی که با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و مؤسسه ذکوات عراق برگزار شد؛ دهها تن از پژوهشگران عربزبان از کشورهای ایران، عراق، کویت، عمان، مالزی، عربستان سعودی و فرانسه، بهصورت حضوری و مجازی شرکت کردند.
🔸 محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز گزارشی از جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه شیراز در حوزهی بینالمللی ارائه کرد.
🔹 سیداحمد فاضلزاده، رئیس کتابخانه منطقهای و پایگاه استنادی جهان اسلام isc به معرفی فعالیت آن مجموعه و ضرورت توسعه فعالیتهای بینالمللی کشورهای اسلامی در حوزهی علم پرداخت.
🔸 همچنین در این آیین وسام مطیری، رئیس مؤسسه ذکوات عراق و محمد مرادی رئیس همایش و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و حسین مرعشی رئیس بخش زبان و ادبیات عربی دانشگاه شیراز سخنرانی کردند همچنین، آقایان عجمی از عمان و کرباسی از عراق پژوهشهای تازه خود را در حوزه علوم انسانی ارائه کردند.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#شیراز
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
💢 اختتامیه مدرسه قرآنی تفسیر تربیتی
📍موضوع: روششناسی تفسیر تربیتی آیات قرآن
🎙استاد: حضرت آیت الله اعرافی
📆زمان جلسه: جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
⏰ ساعت: ۲۰:۳۰
◀️لینک ورود به جلسه:
https://ac.aminidc.com/ismc
پیشنهاد میشود چند دقیقهای پیش از شروع درس وارد شوید، تا تنظیمات احتمالی را پیش از درس انجام دهید.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#تربیت
#اختتامیه
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ چنین همایش هایی کار بسیار مهمی است که پویایی حوزه و فقه شیعی را در چنین اموری نشان میدهد
🔻 آیتالله فاضل لنکرانی در دیدار دبیرخانه همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی:
🔹 این کار بسیار مهمی است که پویایی حوزه و فقه شیعی را در چنین اموری نشان میدهد. بسیار از این کار خوشحال شدم. من یک بحثهایی راجع به این جمله امام که الاسلام هو الحکومه، تقریبا چهل جلسه بحث کردهام و منابع فقهی آن را از آیات قرآن استخراج کرده ام. حدود سی چهل آیه در این اندیشه امام پیدا کردم. برخی خرده میگیرند که یعنی چه الاسلام هو الحکومه؟! اینها ناشی از ضعف علمی است.
🔹 این بحث فقه سیاست خارجی خیلی بحث مهمی است و تبریک عرض میکنم که شما وارد این بحث شدهاید. یکی از قاعدههای قابل توجه برای این مباحث، قاعده الزام است. قاعده الزام کیفیت ارتباط مسلمان و غیرمسلمان را ترسیم میکند. قراردادها و معاملات با آنها تحت این قاعده است. قاعده الزام یک قاعده مهجوری بود که فقهای قدیم تنها در سه طلاق در یک مجلس به آن توجه میکردند. سپس آرام آرام فقهای قویتر آمدند و راجع به مطلق کفار این قاعده را استفاده کردند.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34340
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#سیاست_خارجی
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ دفاعی عقیم و پرهزینه
🔻 آیت الله علیدوست، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مطلبی نوشت:
🔹 مدتی است برخی مبلغان و واعظان مشهور و محترم کشور، در دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور، اوضاع حاکم بر حکومت امام علی – علیه السلام – را مطرح و وضعیت موجود را با حکومت مولا – علیه السلام – مقایسه می کنند! و آخرین آن، حرکتی بود که یکی از سخنرانان در چهارم مردادماه امسال (۱۴۰۲) انجام داد.
🔹 در گذشته هم طلبهای جوان مطرح کرد که حدود (یا بیش از) ثلث نهج البلاغه، راجع به متخلفان اقتصادی و غیر اقتصادی از کارگزاران حکومت علوی است. دیگری در مشهد مقدس مطرح کرد که حدود سی فساد در حکومت امام – علیه السلام – بوده است که امام نتوانستهاند آن ها را معالجه کنند. چنان که واعظ دیگری در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه که مطرح کرد (بدین مضمون): به نظر شما، امام خمینی و رهبران انقلاب ایران تا چه حد در پیاده کردن اهداف خود موفق بوده اند؟ پاسخ داد: من سوال را به شما برمیگردانم و میپرسم: اصولا پیامبران و پیامبر اسلام – صلی الله علیه و آله- تا چه پایه موفق بودهاند؟(استفهام انکاری)
🔹 طبیعی است که این حضرات، خود را موظف به دفاع از عملکردها و وضعیت موجود دانسته و به گمان خویش، تکلیف خود را انجام دادهاند و از نظام، انقلاب و مسئولان دفاع جانانه کردهاند؛ قهرا در آینده هم شاهد ادامه این حرکت خواهیم بود.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34345
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#یادداشت
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com