eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.7هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
تیتر مجله آمریکایی : اسرائیل در حال شکست خوردن در این جنگ است... حتی این حجم بالای کودک کشی و جنایت هم نظر کارشناسان را عوض نکرده است....
هدایت شده از mesaghمیثاق
ستاد جنگ و تحریف علیه مبارزه با فساد اقتصادی -۳ ۸) از زاویه نگاه کلان به منافع ملی، منطقه غرب آسیا آبستن رویداد های بسیار مهمی است که سرانجام آن، سرنوشت چند ده سال آینده منطقه و جهان را تعیین می کند. همچنین تا سه ماه دیگر، انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار خواهد شد. لازمه استقبال از مجموعه تحولات مهم این چنینی، افزایش سرمایه امید و اراده و همدلی ملی است. بنابراین ضمن مبارزه ضروری و همیشگی با مفاسد، نباید از اولویت های حیاتی سیاست خارجی و داخلی غافل نشد، یا نسبت به آنها غفلت ایجاد کرد. از این منظر، همدلی و هم افزایی سه قوه بر مبنای منافع ملی، حتما معارضان و دشمنانی دارد. یکی از شگرد ها برای هدف گرفتن تعامل سازنده قوا، دامن زدن به بدگمانی و مجادله و رقابت منفی به جای مسابقه خدمت است. تخلف، هر جا که باشد باید برخورد شود، به ویژه اگر از سوی مدیران و یا "منسوبان/ منصوبان" آنها باشد. این، نقطه قوت نظام است که اگر وزیر و معاون و مدیر کلی، یا قاضی و مدیر قضایی ، در هر سطحی که متهم شوند، احضار و محاکمه می شوند. اما نباید پرداخت های رسانه ای به نحوی باشد که خدای ناکرده بوی رقابت بدهد، یا رقابت ناسالمی را برانگیزد. چنین شائبه ای قطعا درباره مدیران ارشد دولت و دستگاه قضایی و مجلس وجود ندارد، اما بعضا در گوشه و کنار، در میان برخی دوایر رسانه ای یا رسانه ها و خبرگزاری ها و کانال هایی که مدعی همراهی و حمایت هستند، رقابت هایی دیده می شود که صرفا به اختلاف و فرسایش و غفلت از مسائل مهم دامن می زند. حتما باید با معدود عناصر کم ظرفیت، غافل و ناتوان از درک اصل و فرع، و یا خدای ناکرده مغرض -از هر طرف که باشد- فاصله گذاری کرد. ۹) در نهایت، مجددا باید تاکید کرد که موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، بسیار مهم و مقدس است و با هیچ توجیهی نمی توان در این باره اغماض کرد. در عین حال، مهم تر از کشف و برخورد قاطع با متخلفان، اصلاح روند های مدیریتی معیوب، و کور کردن منافذ یا روال های مزمنی است که به تخلف و فساد منتهی می شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
29.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم منتشر شده از سوی قسام دال بر حضور مخفیانه مبارز فلسطینی در میان مواضع اسرائیلی‌ها 🔴 ویدیوی کامل را در کانال آپارات و یوتیوب اسکرین‌شات می‌توانید تماشا کنید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
40.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ادعای اسرائیلی‌ها به تجاوز جنسی علیه زنان در بند حماس!! 🔹آنچه در این ویدئو می‌بینید، بخشی از برنامۀ زندۀ دیشب «اسکرین‌شات» است. 🔴 ویدیوی کامل را در آپارات و یوتیوب می‌توانید تماشا کنید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
.واقعا مردم غزه به حماس فحش می‌دهند؟ .ارتباط مستقیم با جنوب غزه .مهاجرت یهودی ها به اسرائیل در اوج جنگ تحولات میدانی روز ۶۲ جنگ غزه با حضور سرباز روح‌الله رضوی، وحید خضاب و علا سلامة از غزه
هدایت شده از mesaghمیثاق
44.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا واقعا مردم غزه به حماس فحش می‌دهند 🔴 ویدیوی کامل را در آپارات و یوتیوب می‌توانید تماشا کنید
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️فرهنگ بسیجی 🔹 دوری از طلبکاری است؛ اینکه ما از انقلاب و از کشور و از دولت و از مردم و از همسایه و از دوست و آشنا و از همه طلبکار باشیم، خودمان را بدهکار ندانیم، فرهنگ بسیجی نیست. طلبکار نیست؛ خود را موظّف می داند، است، دنبال است. از توانایی‌های سازمانی به نفع خودش استفاده نمی کند. آن که در سازمان بسیج هست، این توانایی‌ای که سازمان به او می دهد یک است در دست او؛ این امانت را با کمال عفّت حفظ می کند، امین است. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢 ايمان به معاد چه آثارى در پى دارد؟ 🔹 يقين دارند كه ، مهمل، عبث و آفريده نشده؛ آفرينش براى او خط سيرى تعيين كرده است كه با هرگز پايان نمی‌گيرد، چرا كه اگر در همين جا همه چيز ختم می‌شد، مسلماً اين همه غوغا براى اين چند روز زندگى، عبث و بيهوده بود. آنها اعتراف دارند مطلق‌ پروردگار در انتظار همگان است و چنان نيست كه ما در اين جهان، و پاداش باشد. 🔹اين اعتقاد به آنها می‌بخشد؛ از فشارهایى كه در اثر انجام بر آنها وارد مى شود، نه تنها رنج نمى برند، كه از آن هم استقبال مى كنند؛ همچون كوه در برابر مى ايستند، در برابر بى عدالتى ها تسليم نمى شوند، و مطمئن هستند كوچكترين عمل نيك و بد، و دارد، و پس از به جهانى‌ بسیار وسيعتر، كه خالى از هر گونه ظلم و ستم است انتقال مى يابند و از رحمت واسعه و الطاف پروردگار بزرگ بهره مند مى شوند. 🔹 يعنى شكافتن ديوار عالم ماده، و ورود در محيطى بالاتر و والاتر كه اين جهان، مزرعه اى براى آن، و آموزشگاهى براى آمادگى هر چه بيشتر در برابر آن، محسوب می‌شود، حيات و هدف نهایی نيست، بلكه دارد، و دوران سازندگى براى جهان ديگر است. زندگى در همچون زندگى دوران جنينى است، كه هرگز هدف آفرينش انسان آن نبوده، بلكه يك است براى زندگى ديگرى، ولى تا اين جنين دور از هر گونه عيب متولد نشود، در زندگى بعد از آن خوشبخت و سعادتمند نخواهد بود. 🔹 اثر عميقى در دارد، و به آنها شهامت و شجاعت مى بخشد، زيرا بر اساس آن، اوج افتخار در زندگى اين جهان، که در راه يك هدف مقدس الهى است، محبوبترين حالت، براى یک تلقی می‌شود، و آغازى است براى يك و جاودانى. همچنین ايمان به ، انسان را در برابر كنترل می‌كند، و به تعبير ديگر، ايمان به خدا و آخرت، با گناهان نسبت معكوس دارند؛ به هر نسبت كه قوی‌تر باشد، كمتر است، و در نقطه مقابل، فراموشى روز جزا، سرچشمه انواع طغيان ها، ستمها و گناهان است و آنها هم سرچشمه عذاب شديد. [۱] پی‌نوشت: [۱] تفسير نمونه، ج ۱، ص ۱۰۸ منبع: وبسایت انوار طاها
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️خدا می‌داند که ابوذر، مقداد و عمار چه مقامی داشته‌اند! 🔹خدا می‌داند که ، و چه مقامی داشته‌اند! اگر امثال آنها در اصحاب نبودند، حقانیت مکتب شناخته نمی‌شد. به‌واسطه‌ی مقام آنها معلوم شد که و مدرسه‌ی تربیت و ترقی است. 📕در محضر بهجت، ج١، ص٨٣ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢 ارزش عفت و پاکدامنی 🔸امام علی علیه‌ السلام می فرمایند: مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَةِ؛ پاداش مجاهدی که در راه خدا کشته می شود، از که می تواند کند و نمی کند بیشتر نیست. نزدیک است که شخص پاکدامن فرشته ای از فرشته های الهی گردد. [۱] 💠شرح حدیث 🔹 چه برای و چه برای ، یعنی از با اینکه همه نوع وسایل انجام آن آماده باشد. از مسائل محکم و متقن قرآنی و روایی است. خداوند در توصیف مردان و زنان عفیف می فرماید: «وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ إِلَّا عَلَی أَزْوَاجِهِمْ؛ آنانی که غریزه جنسی خویش را کنترل می کنند مگر با همسرانشان». [۲] 🔹 معنای عامی دارد و تنها شامل عفت جنسی نمیشود. ، ، نیز از موارد آن است که هر کدام قابل بحث و گفتگو است و همه اینها از درصد ایمان و ترس از خدا و اعتقاد به قیامت افراد نشات می گیرد. کسی که خود را به طور دائم در محضر خداوند تبارک و تعالی می‌بیند، از غریزه جنسی از خورد و خوراک و نوشتن ها و گفتنی های خود مواظبت می کند که چیزی بر خلاف انجام ندهد تا لکه دار شود. 🔹البته رعایت همه موارد کار سختی است و چون استقامت و پایداری بالایی را می طلبد. امام علی علیه السلام رتبه و مقام را از برتر می شمرد. چون کشتن گاهی از جان باختن در راه خدا دشوارتر است، به همین دلیل اکثرا در این مرحله نمره خوب نمی آورند و در های الهی رد میشوند. پس باید دعا کرد و از خداوند منان کمک گرفت که پروردگارا در توفیق قبولی به ما عطا کن، وگرنه ما زمین می خوریم و دیگر قادر به برخاستن نیستیم. 🔹امام صادق علیه السلام به ما می آموزد که: «اذَا فَرَغْتَ مِنْ صَلَاتِکَ فَقُلِ اللَّهُم ... أَسْأَلُکَ أَنْ تَعْصِمَنِی مِنْ مَعَاصِیکَ وَ لَا تَکِلَنِی إِلَی نَفْسِی طَرْفَهَ عَیْنٍ أَبَداً مَا أَحْیَیْتَنِی لَا أَقَلَّ مِنْ ذَلِکَ وَ لَا أَکْثَرَ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمْتَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین؛ وقتی نمازت را تمام کردی بگو خداوندا ... از تو می‌خواهم که مرا از حفظ کنی و تا زنده ام، هرگز کمتر و بیشتر از چشم برهم زدن مرا به خودم وامگذاری، زیرا که ، همواره به بدی فرمان میدهد مگر اینکه تو رحم کنی ای مهربانترین مهربانان». [۳] پی‌نوشت‌ها: [۱] نهج البلاغه، حکمت ۴۶۶ [۲] سوره مومنون، آیات ۵ و ۶ [۳] کافی، ج ۳، ص ۳۴۵ 📕حدیث زندگی، شرح حکمت های نهج البلاغه (کاظم ارفع) پیام عدالت، ۹۰ منبع: وبسایت راسخون
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️کلام نور 🔸«وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَ إِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ» 🔹از و [برای حل مشکلات خود و پاک ماندن از آلودگی ها و رسیدن به رحمت حق] کمک بخواهید و بی تردید این کار جز بر کسانی که در برابر حق قلبی فروتن دارند دشوار و گران است. 📕قرآن کریم، سوره مبارکه بقره، آیه ۴۵
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢آیا آفرینش «روح» با آفرینش سایر موجودات متفاوت است؟ 🔹با اينكه به هنگام ذكر آيات الهى مربوط به آسمان و زمين، و گياهان و حيوانات، بسيارى از جزئيات آنها را شرح مى‌ دهد، ولى هنگامى كه به مسأله مى‌ رسد تنها مى‌ فرماید: «قُلِ الرُّوْحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّى وَ ما أُوتِيْتُمْ مِنَ الْعِلْمِ اِلّا قَلِيْلا»؛ [۱] (بگو از من است، و علم شما براى فهم آن ناچيز است). و يا مى‌ فرماید: «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوّاها»؛ (قسم به كسى كه را نظام بخشيد)؛ 🔹يا تعبير به انشاء خلق ديگر كرده و می فرماید: «ثُمُّ اَنْشَأناهُ خَلْقآ آخَرَ»؛ [۳] (بعد از تكامل نطفه ما به انسان داديم). همچنین در آیه دیگر را به خودش نسبت داده و می فرماید: «وَ نَفَخْتُ فِيْه مِنْ رُوحِى»؛ [۴] (و در او از [روحى شایسته و بزرگ] دمیدم). همه اين تعبيرات حاكى از آنست كه با آفرينش ساير موجودات متفاوت است؛ و اين نيست مگر به خاطر و اسرار فوق‌ العاده آن. پی نوشت‌ها؛ [۱] قرآن کریم، سوره اسراء آیه ۸۵ [۲] همان، سوره شمس، آیه ۷ [۳] همان، سوره مومنون، آیه ۱۴ [۴] همان، سوره حجر، آیه ۲۹ 📕پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، انتشارات دارالکتب الاسلامیه، تهران، چاپ نهم، ۱۳۸۶ش، ج ۲، ص ۱۲۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)