فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش خطرناک جریان های صوفیانه-عرفانی در مواجه با متون دینی، بی نیاز نشان دادن خود از علم رجال و عدم بررسی سند احادیث است. حاج فردوسی(محمد ترابیان) در این فیلم می گوید: روایات فضائل معصومین اگر در شما ایجاد یاس کرد، هرگز نخوانید و اگر ایجاد شور کند، همه آنها را بخوانید و به سند آن توجه نکنید، تخصص من در نجات است و به همه چیز از زاویه نجات نگاه می کنم و درگیر سخنان رجالیون و اهل حدیث و تفسیر نمی شوم زیرا خیلی از این حرفها برای نجات نیست. (هدف توجیه گر وسیله)🔻انکار علم رجال در جریان های انحرافی بستر را برای طرح هر دعوایی با استناد به دین فراهم می کند.مبنای صوفیان در اعتبار سنجی حدیث، شهود و دگرگونی حال است.#حاج_فردوسی
➖➖➖➖
استاد درباره کلیپ بالا نظر بدهید
پاسخ :پس روایات عمر سعد و ابوهریره و وهب ابن وهب و زهری کذاب در سطح روایات زراره قرار گرفت و رسمیت اش در حد آنها شد، من اسم این ابتکار را گذاشتم《 مکتب ذوق》 وحجت نیست. تازه نود و چند هزار روایت جعلی 700کذاّب معرفی شده علامه امینی را بیرون ریخته بودیم که ایشان برگرداندند به داخل روایات زراره.! مرحبا لناصر ابی هریره.!
سوال علمی: آیا بین دو نظر مرحوم آیت الله مشکینی و مرحوم دکتر سحابی درباره تکامل بشر (ترانسفرمیسم و فیکسیسم ) کدام درست تر است؟
✅ پاسخ: در آیه 59 سوره آل عمران می فرماید : خلقه من تراب ثم قال له کن فیکون .
طبق این آیه رشد اندام و تغییرات تدریجی بدن آدم تابع روند تکامل مورد نظر امثال داروین نبوده است بلکه از نوع کن فیکون بوده یعنی بدون انشقاق از نسل دیگر حیوانات بوده است و از باب خلق نبوده بلکه از باب امر بوده است 《اَلا له الخلق والامر اعراف /45》
❎پس بوجود آمدن اشیآ عالم به دو شکل بوده , آفریدن از طریق امر لحظه ای است و تابع روند طبیعی خلق کردن حاکم بر طبیعت نیست و کوشش مرحوم فلسفی در ایجاد آشتی بین دو نظر هم با توجه به آیه فوق بی نتیجه است .
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال: در سوره بقره آیه 24 میفرماید بخشی از هیزم جهنم مردم است .
منظور کدام مردم است؟
پاسخ: در سوره آل عمران آیه 10 فرموده کفار.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی: چه رموزی در قرآن آمده که متضمن مطلب مهم برای مسلمین است ولی به آن توجه نشده است؟
پاسخ: بسیار زیاد است منتها بعضیها خیلی مهم است . مانند واژه《من بعده 》در سوره بقره آیه 51 و سوره اعراف آیه 148: ثم اتخذتم العجل من بعده (موسی) و ثم اتخذ قوم موسی من بعده من حلّیهم عجلا جسدا.
در این دو آیه می فرماید : مشکل اساسی برای #بنی_اسرائیل از لحظه #غیبت_موسی شروع شده که می رساند باید مسلمین بدانند مشکل برای مسلمین از لحظه #رحلت و یا #شهادت رسول خدا شروع شده است و اینکه اهل سنت اصرار دارند ثابت کنند #فتنه پس از قتل عثمان شروع شده است همه بر ضد صراحت دو آیه فوق است و این ثابت می کند شخص حاکم پس از سولخدا به منزله عجل است و پایه گذار این انحراف هم #سامری_امت است. بعلاوه در سوره طه آیه 86 آمده فانا قدفتنا قومک من بعدک و اضلهم السامری یعنی این فتنه پس از غیبت تو شروع شد و آغاز فتنه از غیبت رسولان است و در اسلام از روز #سقیفه است و نه پس از عثمان.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
سوال تاریخی: چه رموزی در قرآن آمده که متضمن مطلب مهم برای مسلمین است ولی به آن توجه نشده است؟ پا
ادامه پاسخ به پرسش قبلی: دومین مورد که چندان و یا اصلا مورد توجه #مفسرین نبوده است واژه《اتخاذ 》و #انتخاب است . مانند آیه ان الذین اتخذوا العجل سینالهم غضب من ربهم (اعراف/152) و همچنین است وجود #اتخاذ در آیه 51 و 92 بقره و 153 نسآ و 148 اعراف. در تمام آیات فوق واژه اتخاذ《که بمعنای انتخاب است》محکوم شده و ثابت کرده امتها در فضای #رهبری_دین حق انتخاب ندارند ، چون دین امر آسمانی است و برای بشر از سوی خدا سهمی در تصمیم به رسمیت شناخته نشده است. و انتخاب #ابوبکر به خلافت از قماش انتخاب #گوساله برای خدایی و محکوم است و وقتی حضرت زهرای (ع) این استدلال و تفسیر از قرآن را علنی فرمود امیرالمومنین را مجبور کردند ایشان را به #بیت_الاحزان تبعید کند.
نتیجه اینکه در قرآن《 اتخاذ و انتخاب خدای خاص غیر از خدای واحد ، و اتخاذ و انتخاب هادی برای امت از سوی امت پس از غیبت رسول خدا》 محکوم شده ولی به این بُعد آیات فوق توجه نشده و یا کمتر توجه شده است و اهل سنت و وهابیت درست در مقابل آیات فوق موضع گرفته اند چون اتخاذ عجل و هادی کردند بدون امکان انتقال علم آسمانی به او .
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال:
شما در موارد متعدد گفته اید اگر چه عمر گفته بوده است حسبنا کتاب الله لکن هیچ کس به اندازه عمر با کتاب الله مخالفت نکرده است.
لطفا چند مورد نقل کنید:
✅پاسخ : اولا با تمام آیات اطیعوا الرسول و
ثانیا آیات زیادی در قرآن فرموده اهل کتاب می خواهند شما موفق نشوید و شما کافر شوید و شکست بخورید و به آنها اعتماد نکنید وووو
مانند آیات 105 و 109بقره و 69 و 119 آل عمران و 89 و 42 نسآ ووو
که می فرمایند به #یهود و #نصارای اعتماد نکنید .اما #عمر آنها را به وزارت و صدارت رساند , مانند کعب الاحبار و عبدالله ابن سلام و تمیم داری و بعدها وهب ابن منبه که عملا وزارت فرهنگ را اداره می کردند. به آیات مورد اشاره توجه کنید:
ما یوّد الذین کفروا من اهل الکتاب ولا المشرکین ان ینزل علیکم من خیر من ربکم.... ودّ کثیر من اهل الکتاب لو یردونکم .... ودّت طائفه من اهل الکتاب لویضلونکم .....ودّوا لو تکفرون فتکونوا سوآء .....ودّوا لوتکفرون ....ودّوا لو تدهنون فیدهنون ....یودّالذین کفروا و عصوا الرسول لوتسوای بینهم ....ها انتم تحبونهم ولایحبونکم ....وووو
تمام آیات فوق یک طرف , آیه 118 آل عمران یک طرف که از بیگانگان برای خود محرم اسرار نسازید.
لاتتخذوا بطانه من دونکم.
عمر در قبال هشدار آیات فوق ایستاد و اهل کتاب نفوذی را بر امور مسلمین مسلط کرد و عملا ثابت کرد در قول خود حسبنا کتاب الله هم صادق نبوده است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : در باب عدالت فقها می فرمایند تکرار بر گناه صغیره هم مانند گناه کبیره مانع تحقق صفت عدالت است آیا این مطلب منشاء قرآنی دارد؟
پاسخ : ولم یصرّوا علی مافعلو و هم یعلمون 《آل عمران/135》
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام و احترام در برنامه های ماهواره ای تان سخن از آیاتی گفتید که وهابیت و اهل سنت با تبانی نا نوشته آنها را یا تفسیر نمی کنند و یا به موضوع غیر مرتبط ربط می دهند و اگر تفسیر کنند امت یقه مفسرین خود را گرفته و محاکمه می کنند لطفا از آن آیات نام ببرید:
✅ پاسخ: حدود 17 آیه است که می فرماید جریان مربوط به صحابه رسول خدا (ص) دقیقا مانند جریان اصحاب و اقوام انبیای سابق است و بین انبیاء هم مانند جریان حضرت موسی است که همراه با وزیر از اهلش بود که هارون بوده،
اگر اصحاب موسی پس از سفر او به میقات کودتا کرده نزدیک بود هارون را بکشند
تاریخ اهل سنت هم نوشته عمر بمحض ورود به جیش اسامه گفت چگونه ساکت بشویم که اسامه جوان بر کبار صحابه فرمانده شود؟!
و ابوبکر با کودتای عمر مخالفت کرد.
در هر حال در آیات ذیل خداوند متعال می فرماید شما صحابه ، همان راه اصحاب کودتاگر انبیای سلف را خواهید پیمود سنت من قد ارسلنا قبلک من رسلنا فهل ینظرون الا سنه الاولین ...یرید الله لیبین لکم و یهدیکم سنن الذین من قبلکم. و ما منع الناس ان یومنوا اذجائهم الهداء و یستغفروا ربهم الا ان یاتیهم سنه الاولین ...فلن تجد لسنه الله تبدیلا و لن تجد لسنه الله تحویلا ووو
در متون اصلی اهل سنت مانند صحیح بخاری متواتر نقل کرده اند که رسول خدا(ص) فرمود بین اصحاب کودتا گر و گوساله پرست موسی و اصحاب من یک ذره تفاوت وجود ندارد ذراعا بذراع و واعا بواع و شبرا بشبر.
اما آیات: انفال 38 و حجر 13 و اسرا 77 و کهف 55 و احزاب 38 و 62 و فاطر 43 و غافر 85 و فتح 23 و آل عمران 137 و نسا 26 ووو
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
باسلام ودرود خدمت شما و حاج اقای گرامی
این بورس بازی که در کشور راه افتاده و افراد هررو ز سودهای هنگفتی بدست میارن ودر عین حال از قیمت سهام در ایران به حباب بزرگ یاد میشه .وچه بسا اخرش این ویرانه بورس سر نفرات اخر کم اطلاع خراب بشه از لحاظ شرعی چه حکمی داره؟ دولت هم باینکار دامن میزنه حکم شرعی مکلف دراین زمینه خارج از مباحث سیاسی چیست؟
پاسخ :
سلام علیکم شواهد نشان می دهد غرض دولت ، اخراج دولت از یک بحران اقتصادی ناشی از عوامل متعدد است. و این سیاست اگر چه برای حرکت و جهش اقتصادی ممکن است نتیجه بدهد اما اینکه برگردد به طبقات پائین نتیجه ملموس دهد زمان خواهد برد و باید منتظر سرگیجه اقتصادی سختی برای طبقات پائین بود. وقتی امواج پول خود را نشان می دهد ولی هم سطح آن خبری از کالا نیست .
نباید اوضاع را طبیعی دید.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم مهم ترین دلیل بر نصب الهی مقام امامت چیست ?
پاسخ :
سلام علیکم
اول: عمل 124000پیامبر که خودشان برای امت وصی و خلیفه تعیین می فرمودند.
دوم : و قال موسی لاخیه هارون اخلفنی فیه قومی در سوره اعراف./143
سوم: انت منی بمنزله هارون من موسی که متواتر است.
چهارم : من کنت مولاه فهذا علی مولاه که متواتر است.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
باسلام خدمت استاد عزيز....
شخصي از كسي پولي را به عنوان سرمايه گرفته و قرار شده در عرض هر ماه يا چهل روز سود حاصل از كار را با هم نصف كنند حالا بعد از يكسال سرمايه گزار ميگه واسه سال جديد بايد دوازده تا چك واسه هر ماه بدي طي يكسال... بعد ميگه حداقل چقدر پيش بيني سود ميكني چكشو از پيش بده چون من سر برج كرايه خانه بايد بدم دير بشه ضرر ميكنم....
آيا اين سرمايه مصداق نزول و ربا هست يانه؟....بي نهايت تشكر
پاسخ :
سلام علیکم محکوم کردن عامل به پرداخت سود معین ولی مجهول الحصول ربا است .
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit