eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
856 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
روئیت الهلال 🌒 ✳️درهر نقطه ای از با چشم و نه با ابزار دیده شود فقط برای محسوب میشود و از و از همواره با وارد میشود تا پس از تازه اول ماه وارد شود. ✅بنا بر این هرجا از روءیت شود بصورت دلالت دارد اول ماه برای مناطق شرقی آن نقطه ثابت نشده است و باید 24 ساعت بگذرد تا اول ماهشان وارد شود ⭕️پس هر جا ماه برای دیده شود بطور اتفاق افتاده است اول برای البته با غروب اول ماه برای شرق آن نقطه با این فرض بجز دیگرلازم نیست درجای دیگر دیده شود تا اول ماه ثابت شود. وتمام فروض بالا و جای کوچکترین تردید نیست. 🆔 @mousavizanjany
توجه ❗️ تذّکر مهم علمی مربوط به روئت الهلال برای گروههای استهلال در سراسر کشور: باید توجه شود قرص ماه پس ازخروج از محاق بدلیل نزدیکی به خورشید ابتدا به شکل نیم دایره و قوس ظاهر می شود و وسط این قوس با طرفین آن از نظر عرض چندان تفاوتی ندارد و به این حالت ماه دآء دآء می گویند و ماه پس از خروج از حالت محاق حدود 24 ساعت به شکل دآء دآء است و دیده شدن این حالت آن هم با تلسکوب نه تنها دلیل روئیت الهلال نیست بلکه بعکس دلیل عدم روئیت الهلال است و آنچه شرعا دلیل حلول ماه جدید است روئیت حالتی از ماه است که به آن هلال گویند و در این حالت شکم قوس و یا نیم دایره عریض و باصطلاح کلفت است که شبیه داس است و لذا آنچه گروههای استهلال با تلسکوپ کشف می کنند حالت دآء دآء است و قطعا دلیل روئیت هلال نیست. و این ماه اگر حالت هلال دیده نشود آخر شعبان است. 🆔 @mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
2
⭕️شبهه هفتم : دین من دینی است که در آن زنها و مردها حقوق برابر دارند . ✅پاسخ : اما حقوق برابر بین مرد و زن ، باید توجه کنید تا شما برسید به این مقطع از اصلاحات حقوقی باید در تمام هتل های جهان مردان فاحشه برای خانم های مسافر در نظر بگیرید تا این زنان مظلوم مانند مردان در هتلها از فاحشه مرد انتفاع ببرند تا برسند به حقوق برابر در دفع شهوت . سپس تمام دختران به سربازی بروند ، و در سنگر با جوانان هم سطح و برابر باشند سپس در جهان حدود ، دومیلیون زن رئیس جمهور شوند .تا معادل کل رئیس جمهوری های مرد جهان شوند. و در آمریکا سه قرن زنان رئیس جمهور شوند، چون تا بحال یک رئیس جمهور زن نداشته اند. سپس در اکثر کشورها زنان حداقل ده هزار تا صد هزار سال به مردان مهریه بدهند تا معادله حقوقی محقق شود. سپس مردان هیچ مهریه ای به زنان ندهند . سپس تمام زنان مثل مردان نصف هزینه بچه ها را تقبل فرمایند . و تمام زنان مخارج خودشان را خودشان تامین کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
2
⭕️شبهه هشتم :دین من دینی است که در آن بازگشت و ارتداد به مرگ محکوم نمی کنند . ✅پاسخ : و اما اینکه نوشته اند ((مرتد باید آزاد باشد مومن بماند و یا مرتد شود)) باید توجه کنید یعنی گرایش به حق با گرایش به باطل مساوی شود!! و این یعنی در اعتقاد همه , یله و رها شوند ، پس برای چنین انسانهایی چه اسمی ؟ چه شناسنامه ای ؟ چه قومی؟ چه ملتی ؟ چه مسلکی انتخاب میکنید؟ پس چون نمی توانید انتخاب کنید محکوم می شوید به بی خبری هفت قرن پیش از میلادی !! اما نتیجه یِ نداشتن جرم ، در ارتداد ، پاسخش گذشت. اما نداشتن مجازات بخاطر عدم اعتقاد . پس دینی ندارید تا دارای برنامه نباشد. باقی تعریف دینتان به معنای نداشتن دین بود ، پس یک جمله بگویم تمام شود این دینی که شما دارید ، مصرف می کنید صادراتی نیست . این اسلام است که در مدت کم احکام خودش را به دو میلیارد انسان صادر کرده و شما نمی توانید به نفر دوم تعریف کنید . پس دینی وجود ندارد تا شما از آن دفاع کنید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠 به مناسبت سالروز رحلت دو تن از فحول فقاهت و استوانه های امر خطیر مرجعیت... 🔴 این طور کشیدند! 📋 بیانات حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله: 🔸در مجلس استفتای ایشان [آیت الله خویی] بودیم. خبر دادند که آقای آسید علی در جاده کربلا تصادف کرده... 🔹مرحوم آشیخ عبدالحسین واعظ را آوردند که بخواند تا اگر خبر به ایشان رسید یک مرتبه حالتی رخ ندهد. خلاصه؛ طرح مطلب کردند و بعد ایشان فرمود: حالا [آسید علی] هست یا رفت؟ 🔸سکوت کردند؛ کنارشان نشسته بودم، یادم هست که دیدم دستش 🖊 بود، لرزید... 📚 بعد هم مرحوم آشیخ عبدالحسین روضه اش را خواند و بعد که روضه تمام شد اشک هایش را پاک کرد و گفت: را بیاورید. شروع کرد به نوشتن... مشغول تالیف معجم رجال الحدیث بود. 🔴خبر مرگ پسرش رسید اما آن شب تا بعد این مرد مشغول نوشتن و بحث علمی بود ⁉️ 💢 این طور کشیدند! و حالا این طور «اصالة التنبلیه» حکم فرماست! 🔸... مرحوم موید بود، کاظمینی؛ که خودش نقل کرد که آمدم رد شوم دیدم این عطاری، سر آن گذر هی می گوید: لاحول و لا قوه الا بالله. گفتم چیه؟ 🔹گفت: من از ساعت چهار شب [ از اول شب گذشته] دو نفر آمدند این جا شروع به بحث کردند؛ این دو تا ایستاده مشغول مباحثه بودند، موذن که گفت الله اکبر هر دو خداحافظی کردند و رفتند. 🔸بعد پرسیدم که بودند؟ گفت یکی  آقای آسید ابوالقاسم [خویی] و یکی هم آسید محمد هادی [میلانی]... 📝 ایستاده! این ها از درس مرحوم [شیخ محمد حسین] اصفهانی آمده بودند؛ این طور از همه چیز غافل تا اذان صبح مشغول بحث! 📚 به ما بپیوندید| حجره فقاهت https://telegram.me/joinchat/AYwqtDwgClNW3WEHg7Qtvw کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
💠 سوال : سوال اول:نظر شما در مورد گوش دادن به خوانندگی زن (در فایل صوتی، کنسرت، و.....) چیست؟ (لطفا تفصیلا و چارچوب تفکرتون رو بگید نه نظر اینکه حرام است یا حلال) سوال دوم: آقای رفیعی در یک سخنرانی میگویند: دلیل اینکه علما میگویند خوانندگی زن حرامه به خاطر دلیل ثانویه. و میگوید شروطش اینه که موجب مفسده ، حرمت شکنی، و جلب توجه شود. من خودم به شخصه آهنگ زن هم گوش میدم ولی تحریک نمیشم و اطرافیانم هم چنین هستند. البته موجب جلب توجهم میشه و میرم مثلا اینستاگرام اون خواننده رو چک میکنم ولی در مورد خواننده آقا هم اینطوریه. در مورد حرمت شکنی که میشه فقط برای مردا کنسرت نزاریم و فقط زنها برن تو کنسرت خانمه . میمونه جلب توجه. نظر شما چیه؟ ✅پاسخ : سلام نظر من بسیار مفصل است عبارت (( نکته هائی درباره موسیقی)) را جستجو کنید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
آنچه ذیلا مطالعه می فرمائید حاصل است که در یکی از شبکه های ماهواره ای مذهبی بصورت سلسله مباحث پیرامون اعتقادات اسلامی تحت عنوان《آزادی در اسلام》ضبط و در شرُف پخش می باشد. (1)در کریم با عبارات مختلف حد اقل 79 بار آمده است و ماللرسول الا البلاغ یعنی انبیا جز رساندن پیام خدای متعال سِمت دیگری ندارند. (2) در قرآن کریم 5 بار فرموده فما ارسلناک علیهم بحفیظ . ما شما را بعنوان حافظ و حراست کننده و حسابرس تمام اعمال امت نفرستاده ایم و مسئول بازخواست امت نیستید . (سوره مریم /104و نسا/ 80و انعام /107و شورا /48) هود/86-- (3) در قرآن کریم در سوره یونس می فرماید : افانت تکره الناس حتی یکونوا مومنین آیا تو می خواهی بشر همه مومن شوند؟ (این ماموریت تو نیست) (4) درسوره بقره آیه 256 می فرماید لااکراه فی الدین قدتبین الرشد من الغی . چون محتوای دعوت اسلام روشن شده اجباری برای قبول اسلام نیست و می دانیم کل ادیان اللهی اسلام بوده است. (5) در سوره رعد آیه 24می فرماید: و یدرئون بالحسنه السیئه منطق مسلمانان این است بدی را با نیکی پاسخ می دهند و در سوره مومنون فرموده ادفع بالتی هی احسن السیئه با زیباترین منطق به بدی ها پاسخ بده. و در سوره فرقان آیه 63 می فرماید: فاذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما. یعنی مومنین کسانی هستند در قبال کلمات خطابی( نسنجیده و بعضا اهانت آمیز) جاهلان با واژه سلام بر شما پاسخ می دهند. و در سوره قصص آیه 54 میفرماید :و یدرئون بالحسنه السئیه. یعنی مسلمانان با کلمات زیبا و منش زیبا در مقابل برخورد بد دیگران پاسخ می دهند . و در سوره فصلت می فرماید: و لایستوی الحسنه ولا السئیه ادفع بالتی هی احسن بدی با خوبی یکی نیست شما بدی را هم با خوبی پاسخ دهید. ✳️پس اولیه قانون و یا نخستین لبه و یا دیواره اسلام برای حرکت بین کل جوامع ،، عدم اجبار به دین و اصل دوم نیکی کردن به دیگران آن هم حتی اگر با عبارات زشت از مسلمانان استقبال کنند. این اصل دوم اسلام در فضای آزادش. و اما سوم اسلام برای تمهید مقدمات برای مشروع: توجه کنید :حالا اگر کسی می خواهد اسلام را با اختیار خودش انتخاب کند بداند به محض ورود به داخل فضای اعتقادی و اجتماعی و سیاسی اسلام باید علاوه از ایمان قلبی،، با میثاق وتعهد عملی با مسلمین هم بیعت کند تا در قبال هر مجازات ناشی از《 تخلفش از میثاق خودش》قبلا آن مجازات را خودش امضا کرده باشد. و این بیعتها متعدد است اول البیعه علی الاسلام که مخصوص کسانی است دورتر از جامعه مسلمین زندگی می کنند .این فقط بیعت است که مسلمانان او را مسلمان بدانند گویا در این بیعت شخص ملتزم به جهاد و دفاع و سایر تکالیف اجتماعی نبوده است. دوم البیعه علی الاسلام و والاقرار بالایمان که باید عوارضش را هم بپذیرد. وقتی قید ایمان زد باید کار مومن انجام دهد و عوارض مومن بودن را بپردازد. سوم البیعه علی التوحید و فرائض الاسلام که باید در تمام احکام فرعی مکلف به عمل شود. چهارم البیعه علی الطاعه ما استطاع که باید در جهاد هم شرکت کند اگر مقدورش باشد. پنجم البیعه علی التوحید و اجتناب الکبائر که تمام مجازاتها بر او در صورت تخلف جاری می شود که یکی هم ترک جهاد است. ششم البیعه علی الصبر والجهاد که باید عندالاضطرار هجرت را هم بپذیرد . هفتم البیعه علی الایمان والشهاده که گویا مخصوص جهاد بوده است. هشتم البیعه علی الموت که در آغاز جنگها جاری بوده. فاذا الذی بینک وبینه عداوه کانه ولی حمیم . یعنی حاصل اجتماعی و سیاسی این منطق قرآن این خواهد بود که دشمنان دیروز شما برگردند دوست شوند. ("""") اما مدارک : بلی مدارک این بیعتهای هشتگانه تمام آیات منسوخ است. که عبارت بوده از احکامی که تازه مسلمانها در عصر جاهلیت با آن احکام مانوس بودند و اسلام هم بدلیل عدم استعداد فرهنگی تازه مسلمانهای عرب احکام کامل و نهایی خود را در اول بعثت درباره آن موارد نازل نکرد. و تازه مسلمانها درباره تمام احکام واقعی اسلام بیعت نمی کردند. پس وقتی اسلام در کیفیت نزولش حال مردم را رعایت می کند این به این معنا است که باید مردم در انتخاب گستره قبول ارزشهای اعتقادی آزاد باشد و نباید کل احکام را درآغاز تاسیس جامعه اسلامی یک باره و یک دفعه وارد حوزه تکالیف مسلمین کنیم. و باید حجم احکام قابل عرضه تابعی از توان فکری عقلی و عملی مردم باشد. ولذا آیات حجاب در 13سال اول نازل نشد چون مردم آمادگی پذیرش آنرا نداشتند. پس احکام جزایی اسلام در مقام اجرا برای ملت باید به مقدار بیعتش باشد. و نه بیشتر و چون پس از تثبیت پایه های اولیه اسلام هر کس مسلمان می شود مقدار میثاقش عام و شامل کل احکام است لذا باید در صورت تخلف تمام مجازاتهای اسلام بر او اجرا شود . ❎نتیجه اینکه در آغاز استقرار اسلام کیفیت مسلمان شدن یک نوع بوده و قبول تحمل احکام جزائی اسلام نوع دیگر. و اگر سوره نور در سال نهم
هجری نازل شده باشد که مطابق تاریخ است پس اسلام زمان اعمال قانون حجاب را تابعی ازظرفیت فکری مردم می دانسته است. و22 سال از 23 سال طول زمان عرضه پیام رسالت، زنان موظف به رعایت حجاب اسلامی نبوده اند. و موردی هم از تحمیل حجاب به چشم نمی خورد. اگر هست ما را مطلع سازند. (6)در قرآن در آغاز نزول و استمرار آن 5 بار آیه نازل شده مبنی بر اینکه اگر مردم از اسلام اطاعت نکردند تو بعنوان پیامبر موضع نگیر بگذار از اطاعت خارج شوند. فان تولوافانما علیک البلاغ و حوزه اختیارات تو درحد ابلاغ قرآن و نامه خدا است . (آل عمرا /20) وسوره توبه 129و مائده /92و یونس /72 تغابن /12 و حتی در سوره یونس آیه 99 فرموده افانت تکره الناس حتی یکونوا مومنین؟ یعنی آیا تو می خواهی بشر را به زور مسلمان کنی؟! ⭕️نتیجه اینکه در قاموس قرآن و اسلام مقوله ای بنام اجبار به پذیرش اصل دین نیست. تحمیل احکام اسلام و زندان کردن و شلاق زدن بر مجرمین ناشی از امضای خود مکلف و مختار است و به لحاظ تعهدی است که مسلمان در آغاز ورود به اسلام امضا کرده مبنی بر این که من اگر وارد اسلام شوم احکام جزائی اسلام را به رسمیت می شناسم . ضابطه یعنی این . ادامه دارد کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
استدراک و اعتذار! در ذیل بند(5) عبارت اشتباه ارسال شده ابتدا توجه فرمایید به عبارت اشتباهِ ارسال شده:《نتیجه اینکه در آغاز استقرار اسلام کیفیت مسلمان شدن یک نوع بوده و قبول تحمل احکام جزایی اسلام نوع دیگر》 این عبارت ربطی به آن مطلب ندارد و اشتباه ارسال شده عبارت صحیح این است.《نتیجه این که در آغاز استقرار اسلام مقدار تحمل احکام جزائی اسلام تابعی از مقدار و حجم احکامی بوده که طرف ناظر به آن حجم و آن مقدار از احکام بیعت کرده بوده است.》 کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
ادامه بحث آزادی در اسلام .... (7): در اسلام واژه در انحصار کامل خداست و احدی از طرف خدا وکیل امت نیست (مگر در حوزه ای که امت خود وکالت بدهد , شخصی و یا اشخاصی در حوزه خاص تعریف شده و تعیین شده در باره امور امت تصمیم بگیرد) مانند آیاتی که با عبارت ذیل آمده است : وکفا بالله وکیلا و یا کفا بربک وکیلا نسا 132 و 171 و اسرا 65 و زخرف 3و 48 و مزمل و انعام 102و هود 12و زمر62 و اما آیاتی که دلالت دارد رسول خدا کوچکترین سمت وکالتی ندارد) : لست علیهم بوکیل و یا ما انت علیهم بوکیل مراجعه فرمایید به سوره انعام ایه 66----107-- و یونس--108---اسرای54--زمر41---شورای 6--- ✳️پس رسول خدا(ص) که اشرف مخلوقات است کوچک ترین سهمی از وکالت بر مردم ندارد سمت وکالت مردم در انحصار خدای متعال است فقط. ❎نتیجه این که انسان در اسلام اگر با کسی نبندد یعنی وکالت بر کسی ندهد حتی رسول خدا بر او از طرف خدا وکالت ندارد و از قید وکالت کل بشر آزاد است و هزار آفرین بر اسلام. (8): در قاموس هیچ دینی از آدم تا روز قیامت تشریع نشده و اگر در کتب فقهی بابی هست تحت عنوان 《جهاد ابتدایی در انحصار امام معصوم 》قابل اثبات نیست. و این حکم متاثر از اهل سنت پس از فتوحات عمر بوجود آمده و عبارت ائمه دال بر توقف جهاد ابتدایی بر وجود امام ناظر به این بوده که بفرمایند تصمیم مربوط به امام است تا فتوحات عمر را فاقد مشروعیت بدانند. آیت الله جوادی آملی هم در تفسیر عظیم خود شاید برای نخستین بار است که تصریح فرموده جهاد ابتدایی بازگشت می کند به جهاد دفاعی . تفسیر تسنیم جلد 12 ص186 پس در قاموس اسلام جهاد ابتدایی تشریع نشده است که مسلمانان بریزند ملتی را که مسلمان نیستند بزور آنها مسلمان کنند . و ریشه جهاد ابتدائی را این حقیر از منابع اهل سنت در آوردم که چون ابوبکر و عمر در جنگ خیبر شکست خوردند و پس از آنها علی (ع) پیروز شد و علی (ع) در حین حرکت بسوی خیبر عرض کرد یا رسول الله کی جنگ را تمام کنم فرمود وقتی که لااله الاالله گویند چون هم یهود معتقد به لااله الاالله بود و هم اسلام .عمر این جمله رسول خدا را تبدیل کرد به این که رسول خدا فرمود من مامورم با کل بشر بجنگم تا لااله الاالله بگویند. و این شد خمیر مایه اولیه جهاد ابتدایی پس ملتها خیالشان راحت باشد طبق آیات ذیل تا روز قیامت مسلمانها با شما رابطه حسنه صادقانه خواهند داشت و هیچ مقوله ای بنام جنگ و جهاد ابتدایی در اسلام نیست. و با ظهور امام عصر(عج) نیز ایشان سنت رسول خدا را اجرا می کنند و جلو نمی روند و هیچ برنامه ای برای راه اندازی جنگ و خون ریزی ندارند و چون ابرقدرتها تحمل خالص را ندارند آنها آغازگر جنگ خواهند بود و شاید هم آنها هم آغاز نکنند. و رقابت علمی کنند. اما آیاتی که منطقی را ارائه می کنند که تمام راههای جهاد ابتدایی بسته شود : اما آیاتی که دلالت دارد که در قاموس قرآن نه تنها مقوله جنگ با دیگران نیست بلکه فصل اول کتاب روابط عمومی اسلام برّ و احسان بر ملل غیر مسلمان اعم از اهل کتاب و کفار است. لاینها کم الله عن الذین لم یقاتلوکم فی الدین ولم یخرجوکم من دیارکم ان تبرّوکم وتقسطوا ان الله یحب المقسطین (ممتحنه /8) یعنی خداوند متعال هیچ منعی را نازل نفرموده که بفرماید به کفاری که با شما سر جنگ نداشته اند و شما را از دیارتان بیرون نکرده اند به چنین کفاری برّ و احسان و نیکی نکنید . برّ و احسان به کفار بی طرف و دارای رابطه حسنه با شما از مصادیق قسط است. و این آیه نسخ نشده ولو کسی چنین ادعایی بکند.،،،. به علاوه چون آیه بعدی کاملا می رساند حکم این آیه دائمی است چون می فرماید خدا رابطه حسنه و دوستی با کفاری که با شما جنگ کرده اند و شما را از دیار خود خارج کرده اند را ممنوع کرده پس غیر از این دسته ظالم با باقی کفار باید رابطه حسنه داشته باشید. آیه دوم که اصل دوم قرآن در رابطه با شیوه برخورد مسلمین با غیر مسلمین است آیه 259 انعام است . که می فرماید: ان الذین فرقوا دینهم وکانوا شیعا لست منهم فی شیی انما امرهم الی الله. یعنی آنهایی که اساس دین خودشان را متلاشی کرده اند( از ملل دیگر) و خودشان هم گرفتار چند دستگی شده اند به شما رسول خدا (ص) هیچ ارتباطی ندارد و به شخص منِ خدای متعال مربوط است و بس. 🔷یعنی حق هجوم و دخالت در سرنوشت دیگران حتی برای اصلاح امورشان نداری. پس انسانهای غیر مسلمان در انتخاب راه خود آزاد است حتی رسول خدا (ص) وظیفه دخالت ندارد تا چه رسد امام با آنها جهاد ابتدایی داشته باشد. و تفاسیر مختلف قادر نیست اطلاق آیه را مقید کند. در آخر آیه می فرماید تصمیم گیری در حق ملل غیر مسلمان با شخص منِ خدا است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
ادامه بحث آزادی دراسلام: (9)در جریان افک (تهمت وافترا)به ماریه قبطیه همسر رسول خدا(ص)(که بعدها عایشه می گوید آن زن من بودم ) توسط تعدادی از اراذل و اوباش داخل همین امت ،، رسول خدا(ص) فرمود هیچ حکمی جز همان حد قذف که درباره دیگران هست بر این افترا زنندگان جاری نکنید به جرم این که آبروی ناموس حاکم و طبعا و تَبعا خود حاکم را برده اند. چون برای امت در آن زمان جرم سیاسی تعریف نشده بوده و در بین مواد مورد بیعت و مبایعه جرم سیاسی وجود نداشت و درباره جرم سیاسی بیعت نکرده بوده اند چرا که چنین حکمی نازل نشده بوده است. لذا فقط حد قذف جاری شد و بس. و عملا مردم از محکوم شدن به جرم سیاسی در آن مقطع آزاد بوده اند. (10)طبق روایات ،، رسول خدا فرمود چون این کنیز(ام ایمن) توان تحلیل تمام ابعاد سیاسی اسلام را ندارد مادامی که زنده است پیش ایشان بحث امامتِ پس از رسول خدا(ع) را پیش نکشید چون وقت آن نرسیده پس مکلف به ایمان به آن نیست. امام صادق(ع) می فرماید ام ایمن تا آخر عمرش موظف نبوده عقاید تشیع را بداند. بنابر این حوزه محکومیت یک انسان به تکلیف تابعی از تسلیم اختیاری اوست حالا که برای انتخاب ام ایمن چنین حوزه انتخابی وجود نداشته پس مکلف هم نبوده است. و نتیجتا از تکلیف انتخاب امام معصوم معذور و آزاد بوده است. (11)طبق متون تاریخی و حدیثی امام امیرالمومنین(ع) در مشروعیت خلافتش مکلف بوده به رای مردم استناد کند(لولا حضورالحاضر...) یعنی مشروعیت خلافت من ناشی از《آزادی در انتخاب》مردم است و نفرمود من منصوب خدا هستم. اگر چه بودند و امام حسین هم (ع) در کربلا برای حرکت خود به سوی کوفه به 18000 نامه و بیعت غیر حضوری عراقی ها استناد فرمود. و نه به امامت آسمانی خود اگر چه چنین امامتی داشته اند یعنی امامت من ناشی از《آزادی در انتخاب》مردم است. (12)طبق متن صریح دعای نبوت و آسمانی برای این به مردم عرضه می شود که فردا مردم یقه خدا را نگیرند که چون به ما راه درست را نشان ندادی ما جنایت کردیم. و این عرضه هم به منزله ارائه سبیل است و مستحفظ دین بودن است و بی سرپرست نماندن طریق است و بس و اجباری در کار نیست. (13) و اگر در دین و سفت و سخت هست این مقتضای ضرورت حفظ جامعه است که کم و کیف آن را باز خود مردم تعیین و تصویب می کنند. و اگر در فضای دین سخن از ولایت انبیا و ائمه و فقها بر مردم هست یعنی حجت بسوی خدا وجود دارد نه اینکه بدون انتخاب و رای و بیعت مردم برای اجرا احکام دین این حجت خدا در دخالت در امور مردم زمینه فعلی دارد. نه خیر در دعای ندبه این حجج به منزله کاندیداتور است و بس لذا ورودش به اِعمال قدرت مشروط به رای و انتخاب مردم است. و این است حوزه اختیارات حاکم تا آنجایی است و مشروع است که در حین بیعت مردم تعیین شده است. و در داخل یکی از انواع بیعت هایی است که در بالا آورده ایم. اگر مردم به حاکمی رای بدهد شما اسلام را پیاده کنید در این صورت قدرت حاکم مطلق است تا هر جا که دین اقتضا می کند حق دارد برود. و این اطلاق و یا قدرت مطلقه را مردم داده اند. و داد و فریاد بعدیشان از عوارض ناشی از اطلاق قدرت حاکم بجایی نمی رسد تا در رفراندمی رای خود را پس بگیرند و اگر چنین حاکمِ دارایِ قدرت مطلقه،، اسلام را پیاده نکند خودش بیعت خود را نقض کرده است. و خود مشروعیت حکومت خود را زیر سوال برده است. پس تعیین حوزه اختیارات حاکم با انتخاب آزادانه مردم است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
ماه رمضان ماهیست که : . (۱)در آن قرآن و سایر کتب آسمانی نازل شده است . (۲)خداوند متعال علی را با خون شهادت پذیرفته . (۳)برای بازگشت معصیت کاران به سوی توبه راه رحمت قرار داده است . (۴)برای تفکیک بین متقی و فاسق در انظار جهانیان روزه رمضان را ترازو و میزان سنجش قرار داده تا متقی با روزه گرفتنش و فاسق با روزه نگرفتنش چهره باطنی خود را بر جهانیان نشان دهند . (۵)در قرآن کریم برای اهل بهشت دو وعده غذا خوردن را تقدیر فرموده است صبح و شام , تمام و ناهار خوردن از شیوه ی بهشتیان نیست در رمضان مسلمان با روزه گرفتن به اهل بهشت در غذا خوردن تشابه پیدا می کند . (۶)در ماه رمضان مسلمان بر رسول خدا در آیات اولیه سوره ی مزمل تشابه پیدا می کند . (۷)چون در رمضان نزول قرآن آغاز شده لذا مسلمان در ماه رمضان با اصعاد و ارسال دعا پاسخ مثبت بخداوند متعال در قبال نزول قرآن می دهد و دعا بمنزله استقبال از نزول قرآن است . (۸)در ماه رمضان سلول های کهنه با سلول های جدید شیفت عوض می کنند و لذا ماه رمضان ماه تجدید قوای بدن است . (۹)در ماه رمضان اغنیا درد ناشی از گرسنگی فقرا را درک می کنند. (۱۰)در ماه رمضان حجم گناه کمتر می شود تا نقش ایمان معلوم شود . . تنها صفحه رسمی حضرت آیت الله موسوی زنجانی در اینستاگرام 👈 @mousavi.zanjani.ir . https://www.instagram.com/p/B_ddaEqnFql/?igshid=csq382zi8prd کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany