eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال : سلام علیکم خدا قوت استاد نظر شما درباره ی تاریخ شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها چیست؟ پاسخ: سلام علیکم اگر مراد تاریخ باشد احتمال راجح 75 روز درست است و چون در خط کوفی نقطه نبوده فرق بین تسعین و سبعین چندان قابل تشخیص نبوده سبعین را تسعین خوانده اند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام استاد در مقاتیح الجنان دعای روزهای هفته از یکشنبه شروع میشه در حالی که پایان هفته ما مسلمانان جمعه است دلیل اینکه دعای شروع هفته از یکشنبه است و از شنبه نیست چیست ؟ ✅پاسخ : سلام علتش غفلت ما نویسندگان که مانند صلیب برداشتن در عزای امام حسین (ع) بعنوان علم اسلام. و شکل پشت سر رئیس مجلس در ساختمان مجلس جدید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام علیکم استاد اولین ریشه های ترور در اسلام، که توسط مسلمین انجام گرفت ، چه زمانی بود دراین مورد اگر میشود راهنمایی کنید ، می خواهم کار تحقیقی انجام دهم پاسخ : سلام علیکم ، آن مجلسی که به رسول خدا (ص) گفتند اگر اشاره می فرمودید می کشتیم , فرمود الاسلام قید الفتک ظاهرا عثمان قصد ترور داشته و یا یکی از اصحاب که دشمنی را ترور کنند رسول خدا فرمود اسلام دست ترور را بسته است . خوب است اضافه کنم جناب ری شهری انصافا در تدوین اخبار آخوند با سلیقه است منتها ای کاش در محتوای اظهار نظر نمی کردند مثلا در همین بحث ترور در بحار جلد 47 صفحه 137 چاپ ایران از چهار طریق روایت الاسلام قید الفتک را از طریق شیعه آورده و در جلد 44 صفحه 344 هم آورده اما آقای ری شهری در ذیل عنوان 3147 میزان الحکمه نوشته الاخبار کلها عن ابی هریره او معاویه و سپس در صفحه بعدش نوشته والاقرب عندی مجعولیه احادیث حرمه الفتک مطلقا. و با این بی اطلاعی اش فتوای بجواز ترور صادرمی کنند. جالب این است این روایت در مقاتل الطالبیین ابوالفرج (که برخلاف خطای آقای حسینی در شبکه ولایت مذاق شیعه داشته) هم در صفحه 71 آمده بلی ابو داود درسنن اش و بخاری در تاریخ بخاری و حاکم در مستدرک و احمد در مسندش و طبرانی در معجم کبیر طبرانی آورده آن هم از زبیر و معاویه پس همه از ابوهریره نیست و ترور هم در مکتب کل انبیا محکوم است. بعلاوه منع ترور در آن روایات بحار از سه طریق از امام صادق (ع)است. عجیب این است در رجال کشی طبع جدید صفحه 529 از امام جواد روایت منع ترور را نقل کرده نمی دانم حواس آقای ری شهری کجا بوده!! با این عجله رفع منع می کنند.! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد نظر شما در باب تصمیم ایران به پاسخ به ترور شهید فخری زاده چیست؟! ✅پاسخ: اصل پاسخ باید قطعی باشد اما عجله بردار نیست بلکه عجله شاید خراب هم بکند . اختیار جنگ کاملا در اختیار ترامپ نیست چون ماهیت کار طرف تروریستی است دست ما بازتر است مهم این است پاسخ باید خیلی بزرگ باشد اگر چه دیر شدن اصلا مهم نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : با احترام در تفسیر تسنیم جلد اول ص 178 به بعد خلاصه مطلب این است روایاتی که می فرمایند《 لیس شئ ابعد من عقول الرجال منه (قرآن) ان الآیه لتنزل اولها فی شَئ و اوسطها فی شئ و آخرها فی شیئ و هو کلام متصل ینصرف علی وجوه《یعنی هیچ چیزی ( اگرمستقل عمل کند) به اندازه عقل انسان متعارف از محتوای واقعی قرآن دور نیست ، چون واحدهای قرآن دارای نظم و نسق خاص آسمانی است که از حیطه عقل انسان متعارف بیرون است. چون در یک آیه وجوه زیادی مد نظر خدا است که انسان متعارف از آن بی اطلاع است》بعبارت دیگر چون عقل محدود بشری اشراف کافی بر وجوه باطنی قرآن ندارد لذا حق تفسیر ندارد . مولف محترم تسنیم پس از نقل این روایت و توضیحاتی مرقوم فرموده اند:《 چنین نصوصی منع از اصل تفسیر عالمانه یا در جهت منع حجیت ظواهر قرآن نیست.》 اینک استدعای من این است شما که فرمودید هر مسئله ای دارای پرونده علمی است لطفا پرونده این مسئله قرآنی را بیان کنید؟ ✅پاسخ: عرض بنده درباره بود بهرحال توجه کنید اولا این خود است که فرموده : واسئلوا اهل الذکر ان کنتم لاتعلمون . و انسان متعارف هم در ارتباط با وجوه قرآن اصدق مصادیق لایعلمون است کما اینکه قرآن هم برای انسان متعارف مصداق مالایعلمون است و عملا همه دیدیم تفسیر مساوی شد با 16000 ترور در ایران و تفسیر مساوی شد با آزادی قتل بشر در جهان . یعنی عملا ثابت شده که قرآن که رحمت است با تفسیر عقل بشری تبدیل شد به نقمت و چیزی نسبت به رحمت دور از نقمت نیست. این معنای روایت فوق که نیاز به توضیح ندارد. ثانیا : بین اصناف علما،، این معظّم و محترم هستند که اوج اعتماد به عقل را دارند و مرکبشان برای حرکت در عالم معقولات عقل است و بس. امام صادق (ع) هم در آن روایت بطور صریح در تفسیر قرآن بدون تفسیر پی عقل متعارف و کوچک انسانها را زده و فرموده اینها دورترین انسانها در فهم قرآن هستند چون واحدهای قرآنی با معیار عقل بشری تنظیم نشده بلکه با فوق عقل بشری تنظیم شده و در واقع با عقل بزرگ تنظیم شده و نه با عقل کوچک و کاملا فاقد اطلاع از کار عقل بزرگ . ✳️پس به رسمیت شناختن درک عقل کوچک در شناخت کار عقل کل《خدا》 آن هم مستقلا , هم خلاف فتوای همین عقل کوچک بشری است و هم خلاف نظر اهلبیت ،بلی،بلی تفسیر قرآن با عقل کوچک بشری قطعا مبارک است اگر با ابزار خودش باشد که تفسیر اهلبیت است که املای جبرئیل به رسول خدا(ص) است پس تفسیر باید بشود ولی با ابزارش . آیا قرآن به اندازه یک کالای فنی و صنعتی نیست!؟ که بدون تخصص نمی شود تولید کرد!؟ ثالثا : هم امام صادق (ع) طبق نقل بحار و هم رسول خدا (ص) طبق نقل ابو داود و طبری 《که مورد اشاره مولف عظیم الشان والمنزله تفسیر بزرگ تسنیم ادام الله ظله الشریف هم درصفحه 185 همان جلد هست》 فرموده هر کس که قرآن را فقط با خودش تفسیر کند اگر درست هم تفسیر کرده باشد باز خطا کرده است ( چون مطمئن نیست حقیقت همان است که دریافته ). تا چه رسد غلط معنا کند. بعلاوه معظم له مدظله الشریف خیال کرده این یک روایت است که جای اعتنای زیادی نیست در حالی که این روایت هم از طریق شیعه و هم اهل سنت فوق تواتر است که پرونده قطور دارد که مسلما استاد ندیده که رسول خدا(ص) دستور اعدام کسانی را صادر کرده که با تفسیر قران بدون اخذ تعلیم تفسیر از اهلبیت می خواهند امت را منحرف کنند. مراجعه فرمایند به تاریخ بغداد خطیب ولآلی المصنوعه و ضعفای ابن عدی والفقیه و المتفقه بغدادی و کشف الخفای عجلونی و فوائد شوکانی و علل الحدیث ابن ابی حاتم وتنزیه الشریعه ابن عراق واسرارالمرفوعه علی قاری و موضوعات ابن جوزی که《 من قال فی دیننا برایه فاقتلوه.》هرکس در دین ما (تا چه رسد به قرآن ما باشد) با رای و تشخیص شخصی خودش نظر دهد (که طبعا موجب انحراف مسلمین خواهد بود) اعدامش کنید. و در کتاب تذکره الموضوعات فتنی فوائد شوکانی تنزیه الشریعه واتحاف الساده والمغنی عن حمل الاسفار و کنزالعمال خبر2871 رسول خدا فرموده اگر بدون تفسیر اهلبیت با رای شخصی قرآن تفسیرکنند و درست هم تفسیر کنند خطا کرده اند. منتها اسم اهلبیت را برداشته اند. رابعا : یک سوم قرآن اگر مربوط به تاریخ گذشتگان و یا مبدء و معاد است چگونه عقل به تاریخ گذشته نفوذ می تواند بکند؟ و چگونه به مبدا و معاد تشریف برده است؟ حالا قصه ذوالقرنین ، اصحاب کهف ، خضر و موسی که در تاریخ هم کامل ثبت نشده بماند. خامسا: تمام تفسیری که مولف عظیم الشان تسنیم از مفسرین عامه در طول تسنیم آورده بیشتر از بیست یک نفرند و بنده حقیر در کتب و مباحث ماهواره خود در طول بیش از یک دهه با استناد به چندین هزار سند تاریخی و حدیثی اهل سنت ثابت کرده اسرائیلی بوده اند. سادسا : ارجاع مردم به قرآن از سوی اهلبیت(ع) با نظر اهلبیت مراد بوده و نه با فلسفه . عقل یکی از ادله اربعه نیست چون عقل خودش مخاطب و 👇👆
👆👇 میزبان احکام شرع است نه اینکه خودش عقل است ولی تولیدش شرع که ممکن نیست. چون تولید عقل می شود معقول و تولید شرع می شود مشروع. ❎پس تمام مطالب منقول در عظیم ترین تفسیر فارسی (تسنیم) از ابن عباس و وهب ابن منبه و مجاهد و سدی و قتاده و ضحاک و مقاتل و کلبی و ثعلبی و عکرمه و ابوالعالیه، و سدی و طبری و ابن مردویه و ابن ابی شیبه ووو ولو از شخصشان نام برده نشده باشد اسرائیلی است و هم چنین از باقی اسرائیلی ها . چرا که تمام تفاسیر اینها تفسیر به رائ است. و اما توجه شاگردان این تفسیر عظیم المنزله را جلب می کنم به حجم هشدار اهلبیت در خصوص تفسیر بدون دیدن تمام تفاسیر روائی فریقین در منابع شیعه: بحارالانوار ج 2ص111 دص112 و 172 و 283 و 84 و ج 78ص 214 و ج36 ص 336 و ج2 ص 312 و ج 13ص 304 و ج41 ص320 و ج 72ص98 و 220 و ج36 ص 227 و ج3ص291 و ج 2ص297 و ج 75ص97ووو سابعا :در قرآن کریم فرموده اگر او (رسول خدا) از پیش خودش چیزی بگوید ( که ما نگفته ایم ) رگ قلبش را قطع می کنیم. ولو تقول علینا بعض الاقاویل لاخذنا منه بالیمین ثم لقطعنا منه الوتین حالا سوال: تفسیر بدون اذن مفسرین واقعی چیست؟ در هر صورت ادعای مستند ما این است احدی حق ندارد پیش از دیدن تمام روایات تفسیری قرآن تفسیر کند .نه این احدی حق ندارد تفسیر کند بلکه مراد این است اول دیدن کامل تمام روایات تفسیری سپس تفسیر و رای شخصی. ما اخباری نیستیم اما از کنار دهها بلکه صدها روایت محکوم کننده تفسیر پیش از دیدن تفسیر اهلبیت ( ع ) به راحتی نمی گذریم . ما موافق آن شیوه نیستیم که مفسر محترم حرفش را بزند سپس در آخر بنویسد بحث روایی .ایکاش همین شیوه مورد مخالفت ما پیروز می شد اما در همان بحث روایی تمام اخبار را می آورد. مصیبت این است که در همان مختصر بحث روایی هم پنج وشش تا خبر می آورد بیست تا می ماند. ثامنا : آن روایتی که آوردیم که بدون اطلاع از طریق وحی اگر کسی قرآن تفسیر کند درست هم باشد خطا کرده این دسته از روایت در قبال آن روایت مشهور به روایت کودتا صادر شد وقتی ابوبکر به خلافت رسید و دید در قبال استفتاآت مردم از احکام شرعی چیزی نمی داند برگشت به عمر گفت خلافت کار من نیست چون فتوا که می دهم نمی دانم درست است یا نه عمر گفت من از رسول خدا شنیدم که فرمود تو فتوایت را بگو اگر درست باشد دو ثواب اگر غلط باشد یک ثواب دارد که مشهور به روایت کودتا است. کنزالعمال خبر 14110 حال تفسیری که بدو تفسیر اهلبیت باشد آیا محکوم آن روایت اول نیست. که درست هم باشد خطا است.!؟ تاسعا : رسول خدا (ص) فرموده حتی اگر حدیث مرا با رائی شخصی تفسیر کنی مرا متهم کرده ای تا چه رسد به تفسیر قرآن. من قاس حدیثی برائه فقد اتهمنی . کنز العمال خبر1050 . . ادامه دارد 👇 کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال: این پاسخ رو لطفا از استاد داشته باشید که این سخن ، چطور با آیات قران قابل جمع است که فرمود: انی ارید ان انکحک احدی ابنتیّ... ✅پاسخ : این حرف پسر برادر شعیب است و نه خود شعیب چون حرف شیخ است و نه حرف شعیب. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
بسمه تعالی و من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه ومن هم من ینتظر ومابدلوا تبدیلا لیجزی الله الصادقین بصدقهم . و ما یعّمر من معمّر ولاینقص من عمره الا فی کتاب ان ذالک علی الله یسیر . مردان خدا قدرت ایمان بخدا را در عمل نشان میدهند ثمره خدایی بودن را نشان میدهند عزت ناشی از خدایی بودن را نشان میدهند و عمق لایعرف وحشت شیطان و ایادی شیطان از مردان خدا را نشان میدهند . انسانهای خدایی هاله ای از سکینه را در پیرامون چهره ناطق معنادار خود بر هربیننده ای نشان می دهند. آدرس راه حق را با قلم خود به شاهراه تاریخ نصب و عظمت ثمره قول حق را با خون خود به شاهدان شاهراه تاریخ نشان میدهند این رمز می گوید شهید والامقام دکترفخری زاده اگر چه در ظاهر از میان ما رفت اما آن رفتنی را رفت که همیشه در قلوب مومنین و مجاهدین راستین بماند آری او رفت تابماند یعنی او با خاموش شدن خود رفت تا حرف بزند .رفت تا صادقین صدق حق را ببینند وکاذبین و جنایتکاران و وارثین فرعون و قارون و عبد العجل والدلار شرمسار دارین شوند. اگر رفتن ظاهری او را تسلیت می گوئیم بقای ابدی او را هم تبریک می گوییم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
مشکات اهل بیت (ع)
سوال: این پاسخ رو لطفا از استاد داشته باشید که این سخن ، چطور با آیات قران قابل جمع است که فرمود: ان
سوال : سندش رو حرف هم بفرمایید ممنون میشم.. ✅پاسخ : سندش در فیلم نامه آمده فعلا دم دست نیست. اضافه می کنم فاصله زمانی حضرت شعیب و حضرت موسی زیاد است اجازه نمی دهد بطور طبیعی موسی داماد او باشد بعلاوه اسم پدر خانم موسی راعوئیل است اما اسم شعیب یثرون است. ابن عباس هم گفته پسر برادر شعیب بوده کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : با عرض سلام و خسته نباشید سوالی داشتم از خدمت ایت الله موسوی نظر ایشون در رابطه با مکتکف تفکیک چیه؟ و از نظر ایشون، این مکتب آیا نقطه قوت یا ضعف خاصی داره؟ پیشاپیش ممنون از جوابگوییتون ✅پاسخ : سلام علیکم اگر از وجود خارجی چنین مکتبی اطلاع پیدا کردید به ما هم ارسال کنید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : با عرض سلام و خسته نباشید سوالی داشتم از خدمت ایت الله موسوی نظر ایشون در رابطه با مکتکف تفکیک چیه؟ و از نظر ایشون، این مکتب آیا نقطه قوت یا ضعف خاصی داره؟ پیشاپیش ممنون از جوابگوییتون ✅پاسخ : سلام علیکم اگر از وجود خارجی چنین مکتبی اطلاع پیدا کردید به ما هم ارسال کنید. ➖➖➖➖ نظر سوال کننده : وجود خارجی که خب داره و کتب بسیاری هم در مبانی این مکتب نوشته شده که پخش میشه. مثل معارف الهیه آیت الله شیخ محمود حلبی و دیگر تقریرات موسس این مکتب ایت الله میرزا مهدی اصفهانی. و بحث های زیادی هم بین پیروان این مکتب و مکاتب عرفانی و فلسفی و کلامی برگزار میشه. چه در شهر مشهد و چه در قم. ✅پاسخ : شما به عبارت قبلی خودتان دقت فرمایید که چه نوشته اید شاید منظورتان مکتب تفکیک است! کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit