مشکات اهل بیت (ع)
آنچه ذیلا مطالعه می فرمائید حاصل #تحقیقی است که در یکی از شبکه های ماهواره ای مذهبی بصورت سلسله مباح
استدراک و اعتذار!
در ذیل بند(5) عبارت اشتباه ارسال شده ابتدا توجه فرمایید به عبارت اشتباهِ ارسال شده:《نتیجه اینکه در آغاز استقرار اسلام کیفیت مسلمان شدن یک نوع بوده و قبول تحمل احکام جزایی اسلام نوع دیگر》
این عبارت ربطی به آن مطلب ندارد و اشتباه ارسال شده عبارت صحیح این است.《نتیجه این که در آغاز استقرار اسلام مقدار تحمل احکام جزائی اسلام تابعی از مقدار و حجم احکامی بوده که طرف ناظر به آن حجم و آن مقدار از احکام بیعت کرده بوده است.》
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
آیا شما مصاحبه اخیر آقای عبدالکریم سروش را دیدید که می گوید خدا به درد همه چیز نمی خورد؟!
پاسخ: بلی حداقل اطلاع دارم .توجه فرمایید این نوع مطالب اگر چه بخشی از آن باطل است اما بخش قابل ملاحظه ای از آن برای حوزویان می تواند مفید باشد.
اولا : خدای خود را خودش تعریف می کند با 2700 تعریف قرآن کاری ندارد و حتی یکی از تعریف های خدای قرآن را انتخاب نمی کند !
ثانیا : می گوید علما در حل مشکل کرونا نقشی ایفا نکردند در حالی که ایشان سی سال است که مدعی است کار دین دارو سازی نیست.
وثالثا : نه خودش یک کلمه از فقه اسلام مطلب می گوید و نه فقه فقها را قبول دارد یعنی هنوز خودش آواره است اما برای متدینین تکلیف تعیین می کند.
رابعا : یک کلمه هم طرح برای بهتر شدن اوضاع اجتهاد ارائه نمی کند.
🔷یک قاعده بگویم هر جا دیدید کسی روی تزیین کلمات خیلی مانور می دهد و اثری از طرح در کلامش دیده نمی شود این تیپ از اشخاص به درد بیچارگان نمی خورد چه روحانی باشد چه شخصی.
🔷البته مطالب مفید هم دارد که باید به مطالب درست و مفید احترام قائل شویم.
سروش وقتی می گوید خدا بدرد همه چیز نمی خورد منظورش جنبه منفی آن نیست بلکه انتظار معقول از خدا را می خواهد بیان کند.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
شما چگونه از محتوای #تورات جدیدالکشف و ممنوع القرائه موجود در اختیار نتانیاهو در اسرائیل با خبر شده اید که خود یهودیان اکثرا اطلاع ندارند!؟
✅پاسخ: از طریق منابع تاریخی اسکندرون ترکیه.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم
سیدنا پیشنهادی داشتیم شما چرا در انیستاگرام حضور ندارید چون عموم مومنین بیشتر در انیستا حضور دارن و اگر باشید میتوان صفحه اتان هزار نفری شود بنده هستم و در صفحه ی شما فعالیت دارم چون بدلیل لایو ( پخش زنده ) که خیلی ها می پرسن و میگن حاج آقا میتواند از طریق لایو با علما و طلاب دیگر در خصوصی بحث و مطلبی میتوانید تصویری حرف بزنید و صد ها نفر استفاده کنند و دسترسی به افراد و اشخاص هم راحت تر هست در جستجو انیستاگرام
✅پاسخ : سلام علیکم من فرصت ندارم اگر شما در قم باشید شاید بتوانم باشم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
این مطلب منقول از قول شما که
((در هر روایتی عبارت《یا محمد 》باشد جعلی است)) چه قدر درست است؟
✅پاسخ: اگر راویان یا رسول الله را تبدیل به یا محمد نکرده باشند بلی نظر حقیر همین است چون خطاب یا محمد در منطق اهلبیت (ع) ممنوع و هتک حرمت است . باید یا #رسول_الله باشد ویا #نبی_الله و یا یاخیر خلق الله و یا یا #حبیب_الله و امثال این ها.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
آیا شما کتاب صد میلیارد تومانی خانواده ... م.... در صندوق امانی شخصی در بانک تجارت کشور سوئیس را دیده اید؟
✅ پاسخ : عکسش را دیده ام با اذن خودشان.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه بحث آزادی در اسلام ....
(7): در اسلام واژه #وکیل در انحصار کامل خداست و احدی از طرف خدا وکیل امت نیست (مگر در حوزه ای که امت خود وکالت بدهد , شخصی و یا اشخاصی در حوزه خاص تعریف شده و تعیین شده در باره امور امت تصمیم بگیرد) مانند آیاتی که با عبارت ذیل آمده است : وکفا بالله وکیلا و یا کفا بربک وکیلا نسا 132 و 171 و اسرا 65 و زخرف 3و 48 و مزمل و انعام 102و هود 12و زمر62 و اما آیاتی که دلالت دارد رسول خدا کوچکترین سمت وکالتی ندارد) : لست علیهم بوکیل و یا ما انت علیهم بوکیل مراجعه فرمایید به سوره انعام ایه 66----107-- و یونس--108---اسرای54--زمر41---شورای 6---
✳️پس رسول خدا(ص) که اشرف مخلوقات است کوچک ترین سهمی از وکالت بر مردم ندارد سمت وکالت مردم در انحصار خدای متعال است فقط.
❎نتیجه این که انسان در اسلام اگر #عهدی با کسی نبندد یعنی وکالت بر کسی ندهد حتی رسول خدا بر او از طرف خدا وکالت ندارد و از قید وکالت کل بشر آزاد است و هزار آفرین بر اسلام. (8): در قاموس هیچ دینی از آدم تا روز قیامت #جهاد_ابتدایی تشریع نشده و اگر در کتب فقهی بابی هست تحت عنوان 《جهاد ابتدایی در انحصار امام معصوم 》قابل اثبات نیست.
و این حکم متاثر از اهل سنت پس از فتوحات عمر بوجود آمده و عبارت ائمه دال بر توقف جهاد ابتدایی بر وجود امام ناظر به این بوده که بفرمایند تصمیم مربوط به امام است تا فتوحات عمر را فاقد مشروعیت بدانند.
آیت الله جوادی آملی هم در تفسیر عظیم خود شاید برای نخستین بار است که تصریح فرموده جهاد ابتدایی بازگشت می کند به جهاد دفاعی . تفسیر تسنیم جلد 12 ص186
پس در قاموس اسلام جهاد ابتدایی تشریع نشده است که مسلمانان بریزند ملتی را که مسلمان نیستند بزور آنها مسلمان کنند . و ریشه جهاد ابتدائی را این حقیر از منابع اهل سنت در آوردم که چون ابوبکر و عمر در جنگ خیبر شکست خوردند و پس از آنها علی (ع) پیروز شد و علی (ع) در حین حرکت بسوی خیبر عرض کرد یا رسول الله کی جنگ را تمام کنم فرمود وقتی که لااله الاالله گویند چون هم یهود معتقد به لااله الاالله بود و هم اسلام .عمر این جمله رسول خدا را تبدیل کرد به این که رسول خدا فرمود من مامورم با کل بشر بجنگم تا لااله الاالله بگویند. و این شد خمیر مایه اولیه جهاد ابتدایی پس ملتها خیالشان راحت باشد طبق آیات ذیل تا روز قیامت مسلمانها با شما رابطه حسنه صادقانه خواهند داشت و هیچ مقوله ای بنام جنگ و جهاد ابتدایی در اسلام نیست.
و با ظهور امام عصر(عج) نیز ایشان سنت رسول خدا را اجرا می کنند و جلو نمی روند و هیچ برنامه ای برای راه اندازی جنگ و خون ریزی ندارند و چون ابرقدرتها تحمل #عدل خالص را ندارند آنها آغازگر جنگ خواهند بود و شاید هم آنها هم آغاز نکنند. و رقابت علمی کنند. اما آیاتی که منطقی را ارائه می کنند که تمام راههای جهاد ابتدایی بسته شود :
اما آیاتی که دلالت دارد که در قاموس قرآن نه تنها مقوله جنگ با دیگران نیست بلکه فصل اول کتاب روابط عمومی اسلام برّ و احسان بر ملل غیر مسلمان اعم از اهل کتاب و کفار است. لاینها کم الله عن الذین لم یقاتلوکم فی الدین ولم یخرجوکم من دیارکم ان تبرّوکم وتقسطوا ان الله یحب المقسطین (ممتحنه /8) یعنی خداوند متعال هیچ منعی را نازل نفرموده که بفرماید به کفاری که با شما سر جنگ نداشته اند و شما را از دیارتان بیرون نکرده اند به چنین کفاری برّ و احسان و نیکی نکنید . برّ و احسان به کفار بی طرف و دارای رابطه حسنه با شما از مصادیق قسط است. و این آیه نسخ نشده ولو کسی چنین ادعایی بکند.،،،. به علاوه چون آیه بعدی کاملا می رساند حکم این آیه دائمی است چون می فرماید خدا رابطه حسنه و دوستی با کفاری که با شما جنگ کرده اند و شما را از دیار خود خارج کرده اند را ممنوع کرده پس غیر از این دسته ظالم با باقی کفار باید رابطه حسنه داشته باشید.
آیه دوم که اصل دوم قرآن در رابطه با شیوه برخورد مسلمین با غیر مسلمین است آیه 259 انعام است . که می فرماید: ان الذین فرقوا دینهم وکانوا شیعا لست منهم فی شیی انما امرهم الی الله.
یعنی آنهایی که اساس دین خودشان را متلاشی کرده اند( از ملل دیگر) و خودشان هم گرفتار چند دستگی شده اند به شما رسول خدا (ص) هیچ ارتباطی ندارد و به شخص منِ خدای متعال مربوط است و بس.
🔷یعنی حق هجوم و دخالت در سرنوشت دیگران حتی برای اصلاح امورشان نداری. پس انسانهای غیر مسلمان در انتخاب راه خود آزاد است حتی رسول خدا (ص) وظیفه دخالت ندارد تا چه رسد امام با آنها جهاد ابتدایی داشته باشد.
و تفاسیر مختلف قادر نیست اطلاق آیه را مقید کند. در آخر آیه می فرماید تصمیم گیری در حق ملل غیر مسلمان با شخص منِ خدا است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
آیا خلاء های حادی در تفسیر تسنیم ملاحظه می کنید که مهم باشند؟
✅پاسخ : حتی اگر هم باشد به عظمت آن صدمه جدی نمی زند
بلی هست مثلا در سوره مائده آیه 25
می فرماید: قال رب انی لااملک الا نفسی و اخی فافرق بیننا و بین القوم الفاسقین. یعنی موسی گفت ای خدای من! جز خودم و برادرم (هارون) کسی نماند همه اصحاب من از اطاعت من خارج شدند و رفتند گوساله پرست شدند . ولی در تسنیم در جلد چهارم ص478 روایتی نقل میکند که در آن می گوید 12000نفر از اصحاب موسی به گوساله عبادت نکرده بوده اند.!! سپس می نویسد سند این روایات قابل اعتنا نیست. !!
یعنی اگر سند داشتند می پذیرفتیم ! در حالی که در آیه 25 مائده می فرماید حتی یک نفر نمانده بود همه گوساله پرست شده بودند. ایشان کم لطفی فرموده اند طبیعی این بود بفرمایند این روایات مخالف قرآن است ولو سند صحیحه داشته باشند. اما بطور کلی از پیام صریح آیه فوق غفلت می کنند. و اعتبار فرمایش حق خود را بجای گره زدن به آیه گره میزنند به عدم اعتبار روایت.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
شما با مسلمانان جمهوری آذربایجان چقدر ارتباط دارید؟
✅پاسخ: زیاد نبوده یک بار هیئتی از احزاب و جمعیتهای زنان آن کشور با همراهی خانم زینفیرا خواهر خانم الهام علی اف (بنا بر معرفی مسئولین محترم بنیاد مرحوم مروج) با بنده در دفتر بنیاد مروج در اردبیل ملاقات داشتند که بنده نیم ساعتی صحبت کردم و بنا بود مرحوم سلیم موءذن زاده هم مداحی کند ولی بنا به درخواست آن هیئت بخشی از وقت آقای سلیم را هم به بنده دادند مذاکراتی هم بود و دو بار هم با افراد خاصی ملاقات داشتم . ولی برنامه های ماهواره ای بنده به زبان آذری مدت زیادی است در جمهوری آذربایجان پخش می شود و کل برنامه های بنده در طول 8سال اقامتم در اردبیل از صدا و سیمای سبلان در جمهوری آذر بایجان پخش می شده است یعنی قابل دریافت بوده است و بنده برای مقابله با موسیقی در جمهوری آذربایجان که فوق العاده در آنجا محبوب است با تجمیع عاشیق های اردبیل سرودهای خوبی تولید کرده و از طریق جناب نقیب مدیر مسئول هفته نامه نقیب به جمهوری آذر بایجان ارسال کردیم که مورد استقبل بوده و شنیدم از رادیو تبریز هم پخش شده است.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :
استاد می دانیم شما مخالف فلسفه نیستید اما چرا از دست ملاصدرا عصبانی هستید ؟
✅پاسخ : بخاطر مخالفتهای علنی با نصوص معتبر اعتمادا علی عقله ! مرحوم ملا صدرا در خطبه کتاب رسائلش می نویسد: والصلاه علی........الذی عرج بجسده الی عالم السماء حتی بلغ سدره المنتهی عندها جنه الماوای و عرج بروحه الی العالم الاعلا فجاز طبقات السماوات العلی ثم دنی فتدلی فکان قاب قوسین ا ادنی .!
اولا در منطق #قرآن واژه #عرج و #عروج فاعلی از ماده و جسم بر نمی دارد فاعل عرج یا روح است و یا
#ملائکه. و اگر در آیه می فرماید کسانی می خواهند عروج کنند این در فضای آرزو است و عملی شدنی نیست. مثلا در آیه14 سوره حجر تحقق عروج توسط شی مادی را موقوف و یا مشروط و یا مقید کرده به فتح باب آسمان ولوفتحنا علیهم بابا من السما فظلوا فظلوا فیه یعرجون .
اما مرحوم ملاصدرا قدس سره الشریف در این دو سطر چندین خطای آشکار مرتکب شده
اولا :شی مادی را برای عرج فاعل قرار داده و
ثانیا : از پیش خودش سدره المنتهی را کشیده پایین و آورده جهان مادی و قاب قوسین را برده به فوق آسمانها
وثالثا : برای جدا شدن جسم رسول خدا (ص) از روحش محلی و مدرکی ارائه نمی دهد که تا روح برگردد جسم شریف رسول خدا(ص) کجا بوده و با چه مدرکی!؟ و
رابعا : نمی فرماید چرا در حین اخذ احکام جسم رسول خدا (ص) همراه روحش نبوده است.!؟ و
خامسا : چرا متن دعای ندبه را حجت خود ندانسته و تعیین نفرموده عرج بروحه است و یا عرج به هست. یعنی در جایی که عقل شریفش به چیزی قد می دهد به متون اهلبیت توجه ندارد! و در جایی که روایت اسرائیلی خالص مطابق عقلش می شود به روایت استناد می کند که ما مواردی از آنرا مستندا نقل کردیم این است که ما عصبانی هستیم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
✅ کانال رسمی
▫️ديدگاهها
▫️نظرات فقهی
▫️نظرات تاریخی
▫️نظرات قرآنی
◾️سیدحسین موسوی زنجانی
پیج دیگری از استاد موسوی زنجانی به آدرس (سیدصاحب سخن)
seyed_saheb_sokhan
👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/3473473562Ca2a3a86c0f
ارتباط با ادمین @mousavi1551
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال :
نظرتان در ارتباط با مطلب جناب فرحزاد چیست که نقل می کند اگر کسی به همسرش صمیمانه کمک کند بدون محاکمه وبدون حساب و کتاب وارد بهشت می شود.!؟
پاسخ: شخص نامبرده روحانی محترم ومفید و فاضلی هستند اما منبع آن حدیث کتاب جناب شعیری است بنام جامع الاخبار این کتاب فاقد سند و فاقد اعتبار است وهیچ حجیتی ندارد و روایت فوق هم جزء روایات مجعول است. و بخش زیادی از محتوای آن خلاف مسلمات کتاب و سنت است. و چنین روایتی را تا قرن 5 نیافتیم.
ایتا......................👇👇👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit