eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
859 ویدیو
44 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال : آیا خلاء های حادی در تفسیر تسنیم ملاحظه می کنید که مهم باشند؟ ✅پاسخ : حتی اگر هم باشد به عظمت آن صدمه جدی نمی زند بلی هست مثلا در سوره مائده آیه 25 می فرماید: قال رب انی لااملک الا نفسی و اخی فافرق بیننا و بین القوم الفاسقین. یعنی موسی گفت ای خدای من! جز خودم و برادرم (هارون) کسی نماند همه اصحاب من از اطاعت من خارج شدند و رفتند گوساله پرست شدند . ولی در تسنیم در جلد چهارم ص478 روایتی نقل میکند که در آن می گوید 12000نفر از اصحاب موسی به گوساله عبادت نکرده بوده اند.!! سپس می نویسد سند این روایات قابل اعتنا نیست. !! یعنی اگر سند داشتند می پذیرفتیم ! در حالی که در آیه 25 مائده می فرماید حتی یک نفر نمانده بود همه گوساله پرست شده بودند. ایشان کم لطفی فرموده اند طبیعی این بود بفرمایند این روایات مخالف قرآن است ولو سند صحیحه داشته باشند. اما بطور کلی از پیام صریح آیه فوق غفلت می کنند. و اعتبار فرمایش حق خود را بجای گره زدن به آیه گره میزنند به عدم اعتبار روایت. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : شما با مسلمانان جمهوری آذربایجان چقدر ارتباط دارید؟ ✅پاسخ: زیاد نبوده یک بار هیئتی از احزاب و جمعیتهای زنان آن کشور با همراهی خانم زینفیرا خواهر خانم الهام علی اف (بنا بر معرفی مسئولین محترم بنیاد مرحوم مروج) با بنده در دفتر بنیاد مروج در اردبیل ملاقات داشتند که بنده نیم ساعتی صحبت کردم و بنا بود مرحوم سلیم موءذن زاده هم مداحی کند ولی بنا به درخواست آن هیئت بخشی از وقت آقای سلیم را هم به بنده دادند مذاکراتی هم بود و دو بار هم با افراد خاصی ملاقات داشتم . ولی برنامه های ماهواره ای بنده به زبان آذری مدت زیادی است در جمهوری آذربایجان پخش می شود و کل برنامه های بنده در طول 8سال اقامتم در اردبیل از صدا و سیمای سبلان در جمهوری آذر بایجان پخش می شده است یعنی قابل دریافت بوده است و بنده برای مقابله با موسیقی در جمهوری آذربایجان که فوق العاده در آنجا محبوب است با تجمیع عاشیق های اردبیل سرودهای خوبی تولید کرده و از طریق جناب نقیب مدیر مسئول هفته نامه نقیب به جمهوری آذر بایجان ارسال کردیم که مورد استقبل بوده و شنیدم از رادیو تبریز هم پخش شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد می دانیم شما مخالف فلسفه نیستید اما چرا از دست ملاصدرا عصبانی هستید ؟ ✅پاسخ : بخاطر مخالفتهای علنی با نصوص معتبر اعتمادا علی عقله ! مرحوم ملا صدرا در خطبه کتاب رسائلش می نویسد: والصلاه علی........الذی عرج بجسده الی عالم السماء حتی بلغ سدره المنتهی عندها جنه الماوای و عرج بروحه الی العالم الاعلا فجاز طبقات السماوات العلی ثم دنی فتدلی فکان قاب قوسین ا ادنی .! اولا در منطق واژه و فاعلی از ماده و جسم بر نمی دارد فاعل عرج یا روح است و یا . و اگر در آیه می فرماید کسانی می خواهند عروج کنند این در فضای آرزو است و عملی شدنی نیست. مثلا در آیه14 سوره حجر تحقق عروج توسط شی مادی را موقوف و یا مشروط و یا مقید کرده به فتح باب آسمان ولوفتحنا علیهم بابا من السما فظلوا فظلوا فیه یعرجون . اما مرحوم ملاصدرا قدس سره الشریف در این دو سطر چندین خطای آشکار مرتکب شده اولا :شی مادی را برای عرج فاعل قرار داده و ثانیا : از پیش خودش سدره المنتهی را کشیده پایین و آورده جهان مادی و قاب قوسین را برده به فوق آسمانها وثالثا : برای جدا شدن جسم رسول خدا (ص) از روحش محلی و مدرکی ارائه نمی دهد که تا روح برگردد جسم شریف رسول خدا(ص) کجا بوده و با چه مدرکی!؟ و رابعا : نمی فرماید چرا در حین اخذ احکام جسم رسول خدا (ص) همراه روحش نبوده است.!؟ و خامسا : چرا متن دعای ندبه را حجت خود ندانسته و تعیین نفرموده عرج بروحه است و یا عرج به هست. یعنی در جایی که عقل شریفش به چیزی قد می دهد به متون اهلبیت توجه ندارد! و در جایی که روایت اسرائیلی خالص مطابق عقلش می شود به روایت استناد می کند که ما مواردی از آنرا مستندا نقل کردیم این است که ما عصبانی هستیم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
✅ کانال رسمی ▫️ديدگاهها ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫️نظرات قرآنی ◾️سیدحسین موسوی زنجانی پیج دیگری از استاد موسوی زنجانی به آدرس (سیدصاحب سخن) seyed_saheb_sokhan 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/3473473562Ca2a3a86c0f ارتباط با ادمین @mousavi1551
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال : نظرتان در ارتباط با مطلب جناب فرحزاد چیست که نقل می کند اگر کسی به همسرش صمیمانه کمک کند بدون محاکمه وبدون حساب و کتاب وارد بهشت می شود.!؟ پاسخ: شخص نامبرده روحانی محترم ومفید و فاضلی هستند اما منبع آن حدیث کتاب جناب شعیری است بنام جامع الاخبار این کتاب فاقد سند و فاقد اعتبار است وهیچ حجیتی ندارد و روایت فوق هم جزء روایات مجعول است. و بخش زیادی از محتوای آن خلاف مسلمات کتاب و سنت است. و چنین روایتی را تا قرن 5 نیافتیم. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام استاد عزیز. نظرتان را درباره صحت و سقم دعای معراج را بیان کنید (یا سید و یا سند و یا صمد...) ✅پاسخ: چنین دعایی (دعای معراج) در عالم اسلام نیست منتها یک فرد بی کاری اسماالله الشریفه را نشسته از دعای جوشن کبیر استخراج کرده و برده به معراج، همین. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : راجع به اعتبار دعای ندبه چه نظری دارید چون پاسخ های شما درباره دعاهای گذشته ما رو به این موضوع حساس کرده . ممنون ✅پاسخ: اولا در کل غیر از و البلاغه و ، مجموعه ای به اندازه دعای حاوی استدلال دقیق نیست . حتی اگر بزوفری را هم توثیق نکنیم محتوای دعا فریاد است ، است ، است ، شیعه است ، است ، و هدف شیعه است. بنده 666 صفحه قطع وزیری فقط اسناد محتوائی برای دعای ندبه دارم. بنده با دست خودم روایاتی که حامل محتوای دعای شریف ندبه است را شمرده ام 1310روایت است که در تاریخ دعاهای جهان اسلام نظیری برای آن از این حیث نمی شناسم . و قطعه های آن دعای بی نظیر را حدود 500 کتاب نقل کرده اند که مجموعه آن موجود است. و به هیچ وجه اعتبار دعا تابعی از اعتبار بزوفری راوی آن نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه بحث آزادی دراسلام: (9)در جریان افک (تهمت وافترا)به ماریه قبطیه همسر رسول خدا(ص)(که بعدها عایشه می گوید آن زن من بودم ) توسط تعدادی از اراذل و اوباش داخل همین امت ،، رسول خدا(ص) فرمود هیچ حکمی جز همان حد قذف که درباره دیگران هست بر این افترا زنندگان جاری نکنید به جرم این که آبروی ناموس حاکم و طبعا و تَبعا خود حاکم را برده اند. چون برای امت در آن زمان جرم سیاسی تعریف نشده بوده و در بین مواد مورد بیعت و مبایعه جرم سیاسی وجود نداشت و درباره جرم سیاسی بیعت نکرده بوده اند چرا که چنین حکمی نازل نشده بوده است. لذا فقط حد قذف جاری شد و بس. و عملا مردم از محکوم شدن به جرم سیاسی در آن مقطع آزاد بوده اند. (10)طبق روایات ،، رسول خدا فرمود چون این کنیز(ام ایمن) توان تحلیل تمام ابعاد سیاسی اسلام را ندارد مادامی که زنده است پیش ایشان بحث امامتِ پس از رسول خدا(ع) را پیش نکشید چون وقت آن نرسیده پس مکلف به ایمان به آن نیست. امام صادق(ع) می فرماید ام ایمن تا آخر عمرش موظف نبوده عقاید تشیع را بداند. بنابر این حوزه محکومیت یک انسان به تکلیف تابعی از تسلیم اختیاری اوست حالا که برای انتخاب ام ایمن چنین حوزه انتخابی وجود نداشته پس مکلف هم نبوده است. و نتیجتا از تکلیف انتخاب امام معصوم معذور و آزاد بوده است. (11)طبق متون تاریخی و حدیثی امام امیرالمومنین(ع) در مشروعیت خلافتش مکلف بوده به رای مردم استناد کند(لولا حضورالحاضر...) یعنی مشروعیت خلافت من ناشی از《آزادی در انتخاب》مردم است و نفرمود من منصوب خدا هستم. اگر چه بودند و امام حسین هم (ع) در کربلا برای حرکت خود به سوی کوفه به 18000 نامه و بیعت غیر حضوری عراقی ها استناد فرمود. و نه به امامت آسمانی خود اگر چه چنین امامتی داشته اند یعنی امامت من ناشی از《آزادی در انتخاب》مردم است. (12)طبق متن صریح دعای نبوت و آسمانی برای این به مردم عرضه می شود که فردا مردم یقه خدا را نگیرند که چون به ما راه درست را نشان ندادی ما جنایت کردیم. و این عرضه هم به منزله ارائه سبیل است و مستحفظ دین بودن است و بی سرپرست نماندن طریق است و بس و اجباری در کار نیست. (13) و اگر در دین و سفت و سخت هست این مقتضای ضرورت حفظ جامعه است که کم و کیف آن را باز خود مردم تعیین و تصویب می کنند. و اگر در فضای دین سخن از ولایت انبیا و ائمه و فقها بر مردم هست یعنی حجت بسوی خدا وجود دارد نه اینکه بدون انتخاب و رای و بیعت مردم برای اجرا احکام دین این حجت خدا در دخالت در امور مردم زمینه فعلی دارد. نه خیر در دعای ندبه این حجج به منزله کاندیداتور است و بس لذا ورودش به اِعمال قدرت مشروط به رای و انتخاب مردم است. و این است حوزه اختیارات حاکم تا آنجایی است و مشروع است که در حین بیعت مردم تعیین شده است. و در داخل یکی از انواع بیعت هایی است که در بالا آورده ایم. اگر مردم به حاکمی رای بدهد شما اسلام را پیاده کنید در این صورت قدرت حاکم مطلق است تا هر جا که دین اقتضا می کند حق دارد برود. و این اطلاق و یا قدرت مطلقه را مردم داده اند. و داد و فریاد بعدیشان از عوارض ناشی از اطلاق قدرت حاکم بجایی نمی رسد تا در رفراندمی رای خود را پس بگیرند و اگر چنین حاکمِ دارایِ قدرت مطلقه،، اسلام را پیاده نکند خودش بیعت خود را نقض کرده است. و خود مشروعیت حکومت خود را زیر سوال برده است. پس تعیین حوزه اختیارات حاکم با انتخاب آزادانه مردم است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
فیلمنامه حضرت موسی (ع) صبح سینما/ ایوب سلحشور فرزند مرحوم فرج الله سلحشور طی نامه ای خطاب به رئیس صدا و سیما نوشت: «ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر علی عسکری سلام علیکم و رحمت الله احتراما معروض میدارد، قبول کارگردانی سریال «موسی کلیم الله» توسط برادر عزیز و ارجمند، جناب ابراهیم حاتمی کیا و اهتمام مسئولین آن سازمان برای تولید این اثر جهانی، خبر خوشی بود که کام علاقه مندان به هنر دینی و انقلابی را شیرین و پس از سال ها، بارقه ی امیدی در دل مشتاقان به ساخت این اثر قرآنی روشن نمود ولی متاسفانه خبربازنویسی و پژوهش دوباره ی این اثر و حذف قسمت هایی از فیلمنامه ی مرحوم فرج الله سلحشور، کام مان را تلخ و افکار عمومی را با این سوال مواجه نمود که دلیل حذف ۲۲ قسمت از ۷۲ قسمت فیلمنامهی مذکور و خلاصه نمودن آن در ۵۰ قسمت چیست؟! این چندمین بار است که فیلمنامه ی موسی کلیم الله نوشته ی مرحوم سلحشور، بدون هیچ اذن و اجازه ای مورد بازنویسی و تغییرات گسترده قرار می گیرد، بطوریکه آگاهان معتقدند با این تغییرات، فیلمنامه ی جدیدی بوجود آمده که با فیلمنامه ی قبلی بسیار متفاوت است و اگر مرحوم پدر زنده بود قطعا اجازه چنین تغییراتی را نمیداد و از مالک اثر نیز همین انتظار می رود. بی شک، ورّاث مرحوم سلحشور نیز مانند ایشان، وفق شرع و قانون، مالکیت معنوی فیلمنامه مذکور را (که در تاریخ ۱۳۹۰/۳/۲۳به شماره ۲۶۸۱ در دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسالمی به ثبت رسیده است)از آنِ خود دانسته و پیگیری حقوقی بابت هرگونه دخل و تصرف و تغییر در محتوای آن را بدون اذن و اجازه ی آنان، وظیفه ی خود می دانند. با تشکر از توجه و پیگیری آن مقام ارجمند.» به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید instagram.com/akharinkhabar بسمه تعالی با توجه به هشدار خانواده مرحوم در نامه فوق و طبق اطلاعات رسیده، عدّه ای از دست اندرکاران جدید فیلم حضرت موسی (ع) که مامورند باقی کارهای این فیلم عظیم و تاریخی و سرنوشت ساز را پس از فوت کارگردان شایسته برادر عزیزمان مرحوم فرج الله سلحشور و پس از بیمار شدن برادر عزیز دیگرمان جناب آقای بر عهده گیرند و طبق اخبار رسیده بر عهده هم گرفته اند. ولی گویا می خواهند تغییراتی را بدون اطلاع و مشورت با مشاورین تاریخی و علمی آن فیلم بزرگ منجمله این بنده حقیر در آن ملحوظ کنند ، از آنجائی که تنها این بنده حقیر 64 مورد اصلاحیه در بخش تاریخی فیلمنامه بخدمت مرحوم سلحشور ارسال کرده بودم که لحاظ کردن 7 مورد آن شرط استمرار همکاری بنده بوده و ایشان نیز طی جلسه ای در کتابخانه بنده حقیر در قم و سپس طی تماس تلفنی تصریح فرموده بودند بجز یک مورد قطعا 6 مورد را ملحوظ خواهند کرد، لذا با توجه به اطلاعات رسیده و با توجه به هشدار وراّث مرحوم سلحشور به دست اندرکاران محترم جدید مبنی بر عدم اجازه خانواده ایشان برای ایجاد تغییر در ، اینجانب نیز بدین وسیله اعلام می کنم اگر تذکرات ما و اصلاحیه ما دست بخورد اعتبار این فیلم مورد تایید ما نخواهد بود. بعلاوه تمام موارد جعلی و اسرائیلی آنرا (بشرط حیات) همزمان با پخش فیلم با استناد به منابع معتبر تاریخی بعنوان موارد تحریفی و فیلم باطلاع عموم رسانده و آنرا فیلم مجعول و بیرون از چهار چوبهای معتبر اعلام خواهیم کرد. بنابر این انتظار این است بلکه شایسته این است اگر برادر عزیزمان جناب آقای حاتمی کیا حفظه الله تبارک و تعالی نمیخواهند زحماتشان هدر برود و نمی خواهند اعتبار فیلمشان زیر تیغ برود و نمی خواهند زحمات پرحاصلشان زیر سوال برود حتما تغییرات را با مشورت با مشاورین قبلی انجام دهند و فیلم مربوط بکل بلکه مربوط به کل را طبق ذوق بعضی ها نسازند که قطعا نتیجه عکس خواهند گرفت. جناب حاتمی کیا کارگردانی است بسیار تیز هوش ، نکته سنج , رازدان ، همه جانبه نگر ، خط شناس، زبردست ، انتظار اولیه از چنین انسانی این است زیربار این ریسک نروند، شما برادر عزیز از مشاورین محترم خود بپرسید جریان که مربوط به است در کدام سفر بین بنی اسرائیل اجرا شده بوده و پیامش برای مسلمین چه بوده است که در فیلم پیامی را از آن برای مسلمین برگیریم؟ اگر《 مشاورین محترم درتغییر فیلم 》 پاسخ مستند دادند کارتان را ادامه دهید که پاسخ مستند نخواهند داشت و شما با این خلاء های موجود در پیامهای اصلی فیلم، نمی توانید فیلم را گویا کنید. بهرحال، چون حل مشکل هیچ هزینه ای ندارد . اصلاحاتشان را تکثیر کرده در اختیار مشاورین قبلی فیلم قرار دهند ،و نظرات آنها را هم ملاحظه کنند سپس تصمیم بگیرند والسلام. سید حسین موسوی زنجانی. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : اهل سنت درباره اثبات امام مهدی (عج) کتاب نوشته اند؟ ✅پاسخ: بنده لیست 160 عنوان کتاب از ایشان دارم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم سیدنا آیا به کتاب فقه الرضا میشود استناد کرد . اگر نمیشود ، لطف بفرمایید ، دلایلی رو بفرمایید ، تا در مقابل غلات بگوییم ✅پاسخ : سلام علیکم وقتی محتوای کتاب فقه الرضا با محتوای رساله فقهی پدر صدوق یکی شود نتیجه روشن است که کتاب روایی نیست. ➖➖➖➖➖➖➖ سوال : یعنی ، این کتاب کلا ، فتوای پدر مرحوم صدوق میشود؟ یا مطالب مخلوط است ✅پاسخ : قطعا همه اش مال ایشان نیست بلکه مثل بعضی از کتب قدما دستهایی در حین استنساخ حدود بیست درصد دست برده اند. و اضافه کرده اند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : یکی از محققین احتمال داده فقه الرضا همان مدینه العلم صدوق است. به نظر شما چقدر احتمال دارد درست باشد؟ ✅پاسخ: هیچ درصد، چون طبق اطلاع مدینه العلم سقا قلیخان حیدرآبادی (که درالذریعه وجودش در اختیار نامبرده تایید شده )طبق خبری (توسط یک درویش دهری مسلک و باقی مانده از پیروان مکتب قائل به عرفان فرعونی) به بنده در کتابخانه بزرگ بمبئی هندوستان است و گویا حدود 11جلد است. این اولا و ثانیا : مدتی در اختیار جعالین بوده و آنها به ذیل ایاک نعبد و ایاک نستعین اضافه کرده اند قاری این آیه باید به ذهنش شیخ و قطب را بیاورد. بعلاوه حدود 50 صفحه اش جزء کتاب نیست روایات مختلف و محتمل الجعل است. و از بخشی از این کتاب هویدا است که عبارات عین عبارات کتاب شرایع پدر علی ابن است. ✳️ پس برای بنده چند چیز قطعی است اول : این کتاب مال امام رضا نیست. دوم : یک کتاب نیست بلکه چند است. سوم : رساله کاملا دست نخورده شلمقانی هم نیست. چهارم : مدینه العلم صدوق هم نیست. و پنجم : کتاب روائی کامل هم نیست و ششم : کتاب فتوایی خالص هم نیست . هفتم : همه اجماعات منقوله اش هم معتبر نیست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit