eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم ، این کار را حضرت علامه صادقی تهرانی اعلی الله مقامه انجام داده اند منتهی به دلایل سیاسی و ... امکان چاپش فعلا میسر نشده است پاسخ سلام علیکم در قالب جزوه حتما منتشر کنید. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سلام علیکم. سوالی داشتم که حضرت استاد زنجانی کدامیک از مراجع فعلی را اعلم دانسته و یا در مظان اعلمیت می داند. اگر بیشتر از یک نفر را هم در مظان اعلمیت می دانند بفرمایید. با تشکر. پاسخ سلام علیکم .در رجال و هر کتاب فقهی که تدریس فرموده اند مانند نکاح , اجاره , حج , خمس و مضاربه آیت الله آقای شبیری زنجانی و در فقه سنتی و تالیف قلوب و مدیریت آبرومندانه اجتماع آیت الله آقای سیستانی و در امور مدیریت جهادی و نظامی وانتظامی , آیت الله آقای خامنه ای . ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوآل قرآنی: ⭕️اینکه در محافل قرآنی در کل جهان اسلام آن هم در طول تاریخ اسلام همواره بر سر زبانها ساری و جاری است که :《قرآن بر هفت حرف نازل شده 》چیست؟ هیچ عالِمی را هم ندیدم نظر قاطع بدهد که مراد چیست، ✅ پاسخ: بلی درباره این قضیهِ کاملا مشکوک و اصلا تفسیرنشده و خطرناک 35 قول وجود دارد!! بنده تمام 35 قول را دیده و تامّل کردم که هیچ کدام درست نیست .و بخاطر شرایط تقیه ، هم امام باقر(ع) و هم امام صادق(ع) فرمودند قرآن فقط روی یک حرف نازل شده است اما هیچ کدام نفرمودند پس چرا این همه اختلاف وجوددارد؟ و چرا همه اصل 《بر هفت حرف بودن قران》 را قبول کرده اند ؟ اما به نظر بنده قضیه چیز دیگر است! که در هیچ کتابی آنرا پیدا نکرده ام بلکه از وصل پازلهای از هم پراکنده شده و غبار گرفته در طول تاریخ اسلام کشف کرده ام .و آن اینکه : هنگامی که پس از کودتای سقیفه توسط چند صحابه قدرت طلب متصل به محافل یهودی مشکل نظامی سیاسی برای کودتا گران حل شد تعدادی از عمال خود را بعنوان قاری و مفسر قرآن به سراسر جهان اسلام اعزام کردند. و چون بدلیل منع سیاسی عمر از تفسیر قرآن کسی《جز اهلبیت 》اصلا تفسیر نمی دانستند در قبال سوال مردم درباره تفسیر می ماندند لذا هرکس نظر خود را می گفت و این اختلاف در بین مفسرین آبروی مفسرین سقیفه را می برد برای نجات از این بن بست آنها مجبور شدند روایتی به زبان رسول خدا جعل کنند که رسول خدا(ص) خودش فرمود هر آیه قرآن دارای هفت معنا است مفسرین تا هفت جور می توانند تفسیر کنند. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
آقای مهدی مظفری: سلام سیدنا - کاش ذیل اظهار نظر حول قضاوت زنان، به مرجعیتشانم می پرداختید! با سلام معیار کتاب و سنت است اگر با این دو، قضاوت زن ثابت شود قطعا فتوای می دهیم و اگر نه ، ثابت نشود ، قطعا با فتوای دهنده ای که بدون معیار مرسوم اجتهادی فتوای دهد برخورد علمی می کنیم ، ما ،در دفاع از اسلام به حجم متراکم جهل جاهلان و باور پوسیده متعصبان همیشه در آخر صف تاریخ توجه نمی کنیم . و اگر می گوییم جرئت نداریم فتوای به جواز قضاوت زن بدهیم این عدم جرئت از ترس اعتراض افکار عمومی و متعصبین بی سرمایه نیست بلکه چون سرمایه کافی از ادله در دست نداریم جرئت نداریم. ما از خدا می ترسیم . اگر چه همه می دانیم خطر افکار عمومی ای که بر سر ملتها نا حق سایه می افکند گاهی آنقدر خطرناک میشود که امیر المومنین(ع) در روضه کافی میفرماید وقتی خواستم یکی از سنتهای حاکم عمر را تغییر دهم نزدیک بود ارتشم و لشکرم از هم بپاشد. ایتا👇👇👇 https://eitaa.com/meshkate_ahlebeit
سوال : اگر در دومی و سومی نامی از رب نیست چون صرف خودشناسی که طلب نشده در دین ، بلکه به نیت خداشناسی طلب شده ، پس وقتی محتوا و مضمون ثابت شد چرا ترکیب روایت من عرف نفسه ثابت نشود ، مگه در تواتر معنوی چنین حالتی نیست? روایت بیان میکند کسی که خود را بشناسد خدا را می شناسد ، چرا چنین ترکیبی باید ایراد داشته باشه ، به این معنا که انسان وقتی خودشناس بشه و فقر وجودی خودش رو پی ببره ، به وجود عاری از نقص پی میبره که خداست پاسخ پس باید اولویت با روایتی باشد که هم لفظ و هم معنا از معصوم است . و احدی حق ندارد بخاطر تطابق بیشتر یک عبارت غیر ماخوذ از اهلبیت با ذوقیات فردی و فکری انسان , آن را بعنوان روایت معرفی کند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
🌿🍁🌿🍁🌿🍁🌿 👈 ظاهر عنوان باطن است؛ چهره، لحن قول، برخوردها، اینها همه معرّف باطن است. چطور اینجا می بینید که دلی که با دلی آشنا نیست، دو تا رویشان همدیگر را نگاه نمی کند، روی بر می گرداند، منصرف می شود، اعراض می کند، و این اعراض و این ظاهر، حکایت می کند از اینکه دلها با همدیگر ارتباط ندارد. که سوره مبارکه هل أتی، وجه را معنا فرمودند به « رضی الله »؛ إنّما نطعمُکُم لوجه الله » أی « لِرِضی الله » برای این است که وقتی رضا بوده باشد، طرف رو به سوی این طرف می کند؛ دو تا با هم مواجهند؛ روبروی هم اند. «إنّما نطعمکم لوجه الله » خدا رو کند به ما، از ما خشنود باشد، او به ما رو کند. اینجور نباشد که از ما رو بر گرداند چون رضی الله، رضا، چه رضی الله چه رضای خلق، رضا با هم دیگه روی آوردن چهره هاست به همدیگر، روی آوردن مقادیم بدن به همدیگر. اگر دلها راضی نبوده باشند، روی ها، وجه به روی همدیگر نخواهد بود. قال علیه السلام، جناب رسول الله : « إتّقوا فراسة المؤمن فإنّه ینظُرُ بِنورِ الله » ( از فراست و زیرکی مؤمن تقوا پیشه کنید؛ چرا که او با نور الهی نگاه می کند ) ________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇 @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95 __________________ 🌎 http://www.samad1001.com
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
31.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دراین ابیات به برخی ازبیوگرافی این کمترین اشارتی شده است بسی روزوبسی ماه وبسی سال گذشته ازمن برگشته اقبال چه بگذشت و چه بگذشت و چه بگذشت بیامی پرس ازکوه ودرودشت بیا می پرس ازکوه گل اندام  چه برمامی گذشت ازبام تاشام بیا می پرس ازکوه دماوند چه بامن کرده الطاف خداوند بیا می پرس هم ازکوه مازش  بیا می پرس ازرودهرازش بیا می پرس هم ازرودآلش  بگوباتوحسن چون بودحالش بیا می پرس ازدریاوبیشه زدیه اهلم ودیه تمیشه بیا می پرس ازشهرودیارم بیا می پرس ازاسک وزیارم بنالم اززیارم زنیش ماربادست یسارم چه گویم که درانگشت دستم برده کارش جوانی کمترازسن مراهق گزیده بنصرم رامارمارق ززهرش آن چنان بی تاب گشتم  که گویی گویی ازسیماب گشتم چو مشکی ازهواآکنده گشتم بسی مردم دوباره زنده گشتم زسوززهروازآماس اندام نه درشب خواب ونه درروزآرام نه مامم برسرم بودونه بابم پرستارم که بوده پیچ وتابم زحیه ازحیاتم دست شستم  شگفتاکه حیات تازه جستم زلطف حق دوباره زنده گشتم چوخورشیدفلک تابنده گشتم بیا می پرس ازلیل ونهارم شتاوصیف وپاییزوبهارم بیا می پرس ازایران بی نون  ازین مولداین یونس ذوالنون بیاازماه وازاستاره می پرس زشبهای من بیچاره می پرس بیا می پرس هم ازصبح صادق که مارابودیک یارموافق به تقدیریگانه داورمن زخردی مادرم رفت ازسرمن پس ازچندی پدرهم شدروانه سوی خلدبرین جاودانه چه گویم زانچه آمدبرسرمن پس ازفقدان آن دوگوهرمن نمودم اندکی ازخودحکایت مپنداری که می باشد شکایت چه باشدمشربم یعقوبی ای دوست که نیش ونوش آن هردوچه نیکوست @shakhehtoba
مطالب چیه در کانال شما بر علیه آیت الله حسن زاده آملی ؟چرااستادتان آنقدر بانظریه های ایشان مخالفه؟ آیا اطن استاد شناخته شدست یا مغرض ومنحرفه؟ این استاد کانال مشکات اهل بیت رامنظورمه
مشکات اهل بیت (ع)
مطالب چیه در کانال شما بر علیه آیت الله حسن زاده آملی ؟چرااستادتان آنقدر بانظریه های ایشان مخالفه؟
اگر اشکالها وارد نیست با دلیل رّد بفرمایید، اگر وارد است، در قبال حق تسلیم شوید. در فضای علم تعظیم و نصیحت محلی از اعراب ندارد. تعظیم فقط در قبال نظر حق است ، مگر مولی علی (ع) نفرموده انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال، آیا علی (ع) هم مورد اعتراض جنابعالی است!؟ شخص علامه حسن زاده همواره مورد احترام ما بوده و خواهد بود اما خفه شدن در قبال خطا و اشتباه اصل اسلامی نیست. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
تذکّر صمیمی و در عین حال جدّی به طلاب و فضلای محترمِ دارایِ غیرِ متکی به حقیقت . از آنجائی که این حقیر سالهای متمادی است که دنبالِ شناساییِ دستهایِ فرهنگیِ پنهانِ تاریخی و بین المللی است. در این راستا سرنخهای زیادی را《 که بیش از 500 مورد آن را از طریق شبکه های ماهواره ای در ضمن 91 ساعت برنامه زنده و غیر زنده منتشر کرده است》 در و فصوص الحکم ابن عربی شناسایی کرده است. و برای این بنده حقیر با توجه به وجود صدها سند و مدرک مسلّم گردید که این عنصر پیچیده در لابلای مطالب بسیار معقول، خط فرهنگی را در فضای اعتقادی مسلمین منتشر کرده است. و از طرفی هم حضرت علامه حسن زاده آملی دامت برکاته همواره ابن عربی را بعنوان برای خود و دیگران معرفی می فرمایند . بدون اینکه از پشت پرده اندیشه های ابن عربی اطلاع داشته باشند و چون برای تایید نظر از قرآن و حدیث مدرکی پیدا نمی کند می رود سراغ روایات جعلی مدافع . ما طلبه ها باید مانند سرباز نگهبان بالای برجک جلو ورود هر واحد بیگانه را با منطق بگیریم ، و اگر در این ممانعت خطا کرده باشیم باید با منطق ما را هدایت کنند و نه با اهانت . بهر حال چون آیت الله علامه حسن زاده همواره کوشش می فرمایند یافته های و احیانا خود را به اسلام هم نسبت بدهد! و ما طلبه ها وظیفه الهی داریم بپرسیم حضرت استاد ! از کجا می فرمایید این حرف ما توسط فلان معصوم هم تایید شده است؟ اگر احیانا ما خطا کرده باشیم باید با مدرک پاسخ فرمایند .و اگر حق گفته باشیم باید تسلیم حق شوند. دیگر اهانت و در این میدان کار ساز نخواهد بود، لیهلک من هلک عن بینه و یحیی من حی عن بینه. و ما انسان حق طلبیم ، و در تمام شرایط احترام استاد حضرت آیت الله علامه معظّم آقای حسن زاده آملی را حفظ کرده و وظیفه دینی داریم پس از این هم حفظ کنیم. نقد علمی منافاتی با ارادت و اخلاص ندارد . ما هم ارادت داریم و هم انتقاد علمی . ✅پس دوستان! میدان جز حریف مسلح به قلم هماوردی را نمی پذیرد. کوشش فرمایید عرایض این بنده حقیر را با ردّ فرمایید. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال عرفانی: چه کتابی بخوانیم تا بهتر پی ببریم به این که حرف شما درست تر از حرفهای علامه بزرگ حضرت آقای حسن زاده آملی است؟ ✅پاسخ: اول سی جلسه برنامه نقد و پنجاه دو جلسه نقد عرفان اصطلاحی بنده را از یوتیوب بردارید گوش کنید دوّم: کتاب《 فریب سراب》 جناب دکتر سید یحیی را مطالعه فرمایید 《که پس از دهها سال تدریس عرفان و تصوف با نوشتن این کتاب از عرفان و تصوف تبرّی جسته است. 》 از انتشارات فروغ فردا و جهت خرید با شماره 02537842443 تماس بگیرید. سوّم: نقد و بنده را از یوتیوب بردارید و گوش کنید که همه از شبکه های ماهواره ای پخش شده است. چهارم : در کانال هر نقدی که برای اثبات بی اعتباری روایات کتب حضرت علامه عالم عارف جناب آقای حسن زاده آملی دامت برکاته نوشته ام را بخوانید. پنجم به این نکته توجه کنید که چرا در تمام دنیای غرب برای ابن عربی ها و مولوی ها و غزّالی ها دفتر و دستک و ووو دارند ولی برای (ع) حاضر نیستند یک دلار خرج کنند. ششم : به محصول عالی عرفان و تصوف در کلیپ زیر توجه کند. ایتا......................👇👇👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit